Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet "goede" dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Lekker veel werkzaamheden weer. Schrok even toen ik zag dat de 22.04 uit Leeuwarden verviel, maar gelukkig zijn we nu met 12 bakken virm naar de randstad
Man, 12 bakken VIRM in de laatste trein. Zelfs in de spits komt er niet zoveel voorbij zwolle...
Ze zullen vast ergens heen moeten voor de dienst van morgen, kan die mooi mee met de laatste trein in plaats van een rangeerder te betalen om leeg mat te rijden.
Ze zullen vast ergens heen moeten voor de dienst van morgen, kan die mooi mee met de laatste trein in plaats van een rangeerder te betalen om leeg mat te rijden.
Op maandag 14 april 2014 22:41 schreef James1988 het volgende: Grote kans dat de materieelbalans nog steeds verstoord is door die seinstoring bij Delft.
Vorige keer duurde het bijna een week tot alles weer ongeveer klopte...gelukkig hoef ik 2 dagen niet die kant op.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Januari was een beetje jammer, maar sindsdien gaat het heel erg goed. Alleen de ECHT grote scores bijven nog een beetje achter, maar ook dat gaat binnenkort een serieuze impuls krijgen. Komt dat de jaarscore van 2007 eindelijk weer eens serieus in gevaar?
Op maandag 14 april 2014 23:37 schreef Dr_Flash het volgende: Januari was een beetje jammer, maar sindsdien gaat het heel erg goed. Alleen de ECHT grote scores bijven nog een beetje achter, maar ook dat gaat binnenkort een serieuze impuls krijgen. Komt dat de jaarscore van 2007 eindelijk weer eens serieus in gevaar?
Moet ik wel zeggen dat 2007 ongeveer alle records heeft op dat gebied. Jaarrecord: 50.862 km Maandrecord (juni) 8.237 km Weekrecord (december) 5.612 km Dagrecord (3 januari) 1.968 km
Zoetermeer - Leeuwarden via Amersfoort is 231,4 km. Zoetermeer - Amsterdam is 71,2 km. Dat kun je uitrekenen via Blijbol's kilometerberekener die ook in de OP staat.
De laatste stoptrein van gouda naar zoetermeer vertrekt altijd van de spoor waar de boemel naar alphen komt. Mooie instinker is dat altijd, dat je niet gewoon cross-platform de trein weer inloopt
Vanavond mijn portomonnee (met daarin ook m'n OVC) in de sprinter naar Gouda laten liggen in Alphen a/d Rijn. Twee uur later alweer opgehaald in Leiden na een route langs vriendelijke conducteurs en klantenservice medewerkers. Viel me niet tegen.
Vanavond mijn portomonnee (met daarin ook m'n OVC) in de sprinter naar Gouda laten liggen in Alphen a/d Rijn. Twee uur later alweer opgehaald in Leiden na een route langs vriendelijke conducteurs en klantenservice medewerkers. Viel me niet tegen.
Mag ook
voor de mensen die op het veld werken en er het beste van proberen te maken is best wel veel waardering hoor
Ja, kwam net via delft, volgens mij rijden ze nog steeds op zicht, althans gezien de snelheid.
Aangezien Rotterdam - Utrecht nog niet was opgelost toen ik op Rotterdam was, de gok maar genomen om via Den Haag naar Utrecht te reizen, dat gaat vooralsnog goed, +16 op totale reis straks bij aankomst, dat valt nog mee.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik begreep van iemand dat reizigers een uur in de kou op bussen hebben staan wachten ... voor mijn gevoel hebben we de laatste weken vaker wel dan niet een wisselstoring
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
Mijn Pendelino had +13. Vertraagde Sneltrein werd aan de kant geplempt. Met +12 in olomouc hl.n. Alle overstappen (zelfs die van 3 minuten) bleven keurig wachten. Ik merk hier in Tsjechië dat de Pendelino, LEO en RegioJet, maar ook de Eurocity's toch meer prioriteit hebben, en dat de aansluiting bijna altijd wel blijft wachten. Halen nu in de middle of nowhere (niet bij station) een stoptreintje in, die op een zijspoor geparkeerd werd. Die heeft ook al extra vertraging door ons! Want is volgens de AV optijd uit vorig station gegaan.
Ik begreep van iemand dat reizigers een uur in de kou op bussen hebben staan wachten ... voor mijn gevoel hebben we de laatste weken vaker wel dan niet een wisselstoring
Nou nou, een heel uur? Valt me nog mee gezien het leger bussen dat al nodig is voor Tilburg-Den Bosch, en het feit dat het ochtendspits is en er dus ook nog bussen rijden voor Veolia, leerlingenvervoer etc.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Nou nou, een heel uur? Valt me nog mee gezien het leger bussen dat al nodig is voor Tilburg-Den Bosch, en het feit dat het ochtendspits is en er dus ook nog bussen rijden voor Veolia, leerlingenvervoer etc.
Dit, al was het wel een tegenvaller dat op station Oisterwijk enkel werd omgeroepen dat de sprinter, die normaal naar Tilburg rijdt, terug zou gaan naar Eindhoven. Verder niets over de wisselstoring, dus het was voor mensen zonder smartphone gissen, waarom hun trein niet reed.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Ik kan soms geen touw vastknopen aan de tarieven. Zaterdag moest ik even heen en weer van Amersfoort naar Utrecht om iets op te halen. De heenreis kostte 2,60 euro. Dat klopt, dat is het tarief met 40% korting. De terugreis kostte echter maar 2,00 euro. Hoe kan dat nou weer? Als ik kijk op de site van de NS kost een reis Utrecht - Amersfoort in geen enkel geval slechts 2 euro.
Ja, althans: niet doorgereisd, maar teruggereisd. Alleen even iets opgepikt en direct weer terug de trein in. Ik ben zo'n 20 minuten in Utrecht geweest.
Op dinsdag 15 april 2014 14:57 schreef k_man het volgende: Ja, althans: niet doorgereisd, maar teruggereisd. Alleen even iets opgepikt en direct weer terug de trein in. Ik ben zo'n 20 minuten in Utrecht geweest.
Bij uit- en weer inchecken binnen 35 minuten wordt het gezien als een overstap. Er wordt dan niet weer een instaptarief gerekend. Dit zijn de tarieven van NS voor een enkele reis: http://www.ns.nl/binaries(...)-enkele-reiezen-2014
Amersfoort - Utrecht = 21 tariefeenheden. Met 40% korting is dat ¤2,60.
Door de 'overstap' werd bij het uitchecken in Amersfoort opnieuw een tarief berekend, maar nu voor Amersfoort - Utrecht - Amersfoort. Dat zijn 42 tariefeenheden. Volgens de tabel is dat ¤4,60. Die ¤4,60 wordt verminderd met de eerder betaalde ¤2,60, dus blijft er ¤2,00 over. Die is vervolgens in rekening gebracht.
Ik kreeg de afgelopen jaren elk jaar een nieuwe NS-Business Card opgestuurd. In hoeverre zijn de oude kaarten her te gebruiken als OV-chipkaart door iemand anders, bijvoorbeeld voor reizen op saldo zonder korting?
Ik kreeg de afgelopen jaren elk jaar een nieuwe NS-Business Card opgestuurd. In hoeverre zijn de oude kaarten her te gebruiken als OV-chipkaart door iemand anders, bijvoorbeeld voor reizen op saldo zonder korting?
Reizen op saldo zonder automatisch opwaarderen werkt waarschijnlijk gewoon als je dit aan laat zetten.
Je zou voor de zekerheid bij een automaat kunnen kijken welke producten er op de kaart staan.
Dat weet 'ie Ik ben wel benieuwd waarom ook. Doet de gemeente moeilijk of is het meer dan verwacht of is de asbestsaneerder een lijer, dat soort vragen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op dinsdag 15 april 2014 18:47 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat weet 'ie Ik ben wel benieuwd waarom ook. Doet de gemeente moeilijk of is het meer dan verwacht of is de asbestsaneerder een lijer, dat soort vragen.
Je vraagt je dan toch af waar de storings zit, vind het moeilijk te geloven dat het halve viaduct open gehakt zou moeten worden om een kabeltje na te meten, dan kan je toch ook wel noodvoorziening boven langs het spoor maken lijkt me. Dat doen wij ook als we glasvezelschade hebben als er vergunningen nodig zijn om te boel te herstellen (bv bij een gestuurde boring).
Op dinsdag 15 april 2014 19:03 schreef Dr_Flash het volgende: Waar komt dat asbestverhaal vandaan eigenijk? Hoe en waar asbest? En nog steeds inderdaad: Waarom moet dat dan zo lang duren?
Ik denk het, zeker in combinatie met het verhelpen van de storing dat het iets langer dan een normale buitendienststelling duurt. Het valt ProRail wel te prijzen dat ze het treinverkeer zoveel mogelijk doorgang laten vinden.
Rotterdam Centraal-Den Haag HS van 01.05 tot 06.00 uur
Message dinsdag 15 april 2014, 18:04 : Reason: Herstelwerkzaamheden
Bij Delft is al twee dagen sprake van een seinstoring. Herstelwerk wordt bemoeilijkt door de aanwezigheid van asbest op de locatie van de storing. Voor het oplossen is 5 uur tijd nodig. Gedurende die 5 uur kunnen er, mede vanwege het asbest, geen treinen rijden tussen Delft en Den Haag HS. Er is voor gekozen het herstel vannacht te laten plaatsvinden; van 01.05 tot 6.00 uur. Als alle werkzaamheden voorspoedig verlopen rijden morgen na 6.00 uur alle treinen weer volgens de normale dienstregeling. Vandaag rijden er de hele dag minder IC's tussen Den Haag HS en Dordrecht. Maak tussen 01.05 en 6.00 uur gebruik van de NS-bussen. We werken vanavond de reisplanner bij. Plan kort voor vertrek uw reis.
Dat asbest moet dus eerst gesaneerd worden (door een daartoe bevoegd bedrijf, want zo rollen we in dit land), dan moet de boel gerepareerd worden en er moet iets anders worden bedacht voor de functie die het asbest vervulde.
Omdat het ergens op of in het spoorviaduct is zal het waarschijnlijk niet mogelijk zijn om een veilige werkplek te creëren zonder het treinverkeer te hinderen.
Ik zou dan toch liever een uurtje of misschien zelfs wel twee uur eerder beginnen, zodat je bij een eventuele uitloop niet meteen in de ochtendspits terecht komt...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) is niet van plan om de positie van de NS op het hoofdrailnet tussentijds ter discussie te stellen. Foto: ANP
Dat blijkt dinsdag tijdens het debat over haar spooragenda om de kwaliteit van het treinverkeer te verhogen.
In het regeerakkoord is afgesproken dat de NS tot 2025 het alleenrecht krijgt op het hoofdrailnet, de belangrijkste spoorverbindingen.
Diverse partijen, waaronder VVD, CDA en D66 willen dat deze concessie tussentijds ter discussie kan worden gesteld om ruimte te bieden aan andere marktpartijen.
Wel komt er een tussentijdse evaluatie om te bezien of de NS nog aan de verwachtingen voldoet.
Ja hehe Lijkt me een beetje essentieel dat je dat PERMANENT doet. En niet een momentopname maken in 2019 en dan doen alsof je wat extra's doet
Op dinsdag 15 april 2014 19:11 schreef dennistd het volgende: Ik zou dan toch liever een uurtje of misschien zelfs wel twee uur eerder beginnen, zodat je bij een eventuele uitloop niet meteen in de ochtendspits terecht komt...
Lijkt me ook, reizigersaanbod is op de late avond toch al lager, dat kan je redelijk opvangen door de laatste treinen te verbussen, en voor nachtnet moet je toch al bussen laten rijden.
De provincie Groningen wil wel van de dieseltreinen af. Per jaar verbruiken de rode slurps ongeveer 8 miljoen liter diesel. Voor Leeuwarden - Groningen is elektrificatie in beeld. Dat kost ongeveer een miljoen euro per kilometer. Voor de andere trajecten wordt ingezet op bio-LNG.
Ze willen in de komende maanden alle mogelijkheden verkennen, zeker omdat de huidige concessie in 2020 afloopt en de plannen dan hun beslag krijgen of mogelijk zelfs nog eerder
Nu nog hopen dat NS/Qbuzz de concessie wint en dan een IC Arnhem-Nijmegen-Venlo-Roermond-Sittard-Maastricht 1x per uur inleggen. Of nog mooier: in Nijmegen afkoppelen van de IC Zwolle-Roosendaal en in Roermond bijplaatsen aan de IC Alkmaar-Maastricht
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 15 april 2014 20:05 schreef dennistd het volgende: Nu nog hopen dat NS/Qbuzz de concessie wint en dan een IC Arnhem-Nijmegen-Venlo-Roermond-Sittard-Maastricht 1x per uur inleggen. Of nog mooier: in Nijmegen afkoppelen van de IC Zwolle-Roosendaal en in Roermond bijplaatsen aan de IC Alkmaar-Maastricht
Op dinsdag 15 april 2014 20:09 schreef Peterselieman het volgende: Denk dat zoiets wel niet zal mogen, maar koppelen aan een stopper Arnhem - Nijmegen zou wel kunnen. Kun je die ook gelijk beter inpassen.
Die gaat straks volgens mij al vast aan Nijmegen-Wijchen. Vanaf december gaat daar namelijk een extra trein rijden in de serie 17600, en Nijmegen-Zutphen is 7600. Dat eerste nummer zal wel niet toevallig zo gekozen zijn.
Bij een tweede stopper Arnhem-Nijmegen zou het wel kunnen natuurlijk. En in de spits kun je eventueel wat IC's door laten rijden naar Heijendaal (zal Breng blij mee zijn )
Op dinsdag 15 april 2014 20:12 schreef dennistd het volgende: Nee, maar daardoor zijn er wel meer rechtstreekse reismogelijkheden, en dat is natuurlijk mooier dan dat die er niet zijn
ja, op papier is alles mooier dan in het echt Want al heel snel ontstaat er een gedrocht van een "dienstregeling" door veelvuldige koppelingproblemen die dan weer een gevolg zijn van overmatige slijtage DOOR dat veelvuldige koppelen etc
Die gaat straks volgens mij al vast aan Nijmegen-Wijchen. Vanaf december gaat daar namelijk een extra trein rijden in de serie 17600, en Nijmegen-Zutphen is 7600. Dat eerste nummer zal wel niet toevallig zo gekozen zijn.
Bij een tweede stopper Arnhem-Nijmegen zou het wel kunnen natuurlijk. En in de spits kun je eventueel wat IC's door laten rijden naar Heijendaal (zal Breng blij mee zijn )
ik had het ook over de tweede stopper en de sneltrein tussen Nijmegen en Roermond moet uiteraard ook op Heyendaal stoppen om de piek op te kunnen vangen
Ja, of Den Haag - Keulen, let the old times roll. En dan ook Den Haag - Brussel, waarmee Arriva van Den Haag dé internationale hub van de zuidelijke Randstad maakt!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Heerhugowaard - Düsseldorf met Europa Spezial, en Dusseldorf - München met alleen reservering. Was het makkelijkst en in Düsseldorf een uur overstap dus gaat goed komen.
Ben bijna met EC170 terug in Dresden, met circa +140. De reden die wordt omgeroepen is opmerkelijk: door een vertraagde gegarandeerde aansluiting eerder deze dag. De trein heeft dus 120 minuten(!, daarmee is het begonnen) gewacht op de aansluiting. Wel wordt nu gemeld dat andere aansluitingen niet gehaald worden, en je tijdens de reis geinformeerd wordt. Wanneer je niet op de bestemming komt, wordt naar alternatieven gekeken. En inderdaad, tijddns controle wordt iedereen gevraagd waarheen enz.
Toevallig ben ik afgelopen zondag over dat lijntje van Heerlen naar Herzogenrath gegaan, waarmee ik nu alle grensovergangen heb gehad waar passagierstreinen overheen gaan.
Pff we hebben straks meer internationale verbindingen tussen Duitsland en Nederland dan tussen welke twee andere landen ter wereld dan ook: 1 keer per uur stoptrein Groningen-Leer 1 keer per uur stoptrein Bielefeld-Hengelo 0,5 keer per uur IC Berlijn-Amsterdam 2 keer per uur Gronau-Enschede 1 (of 0,5??) keer per uur Arnhem-Weetikveel 1 keer per uur Venlo-Hamm 0,5 keer per uur Eindhoven-Aachen 1 keer per uur Heerlen-Aachen
Heb ik ze nou allemaarl? 8 treinen per uur?
Op dinsdag 15 april 2014 21:18 schreef DeaDLocK2K het volgende: Pff we hebben straks meer internationale verbindingen tussen Duitsland en Nederland dan tussen welke twee andere landen ter wereld dan ook: 1 keer per uur stoptrein Groningen-Leer 1 keer per uur stoptrein Bielefeld-Hengelo 0,5 keer per uur IC Berlijn-Amsterdam 2 keer per uur Gronau-Enschede 1 (of 0,5??) keer per uur Arnhem-Weetikveel 1 keer per uur Venlo-Hamm 0,5 keer per uur Eindhoven-Aachen 1 keer per uur Heerlen-Aachen
Je vergeet de ICE naar Frankfurt (1x/dag door naar Basel) en de nachttreinen.
Op dinsdag 15 april 2014 21:19 schreef b2py het volgende: Hengelo - ergens de grens bij Bad Bentheim wil de regio ook nog 1 keer per uur een stopper per 2017.
Die heeft hij al (Bielefeld - Bad Bentheim - Hengelo)
Op dinsdag 15 april 2014 21:19 schreef b2py het volgende: Hengelo - ergens de grens bij Bad Bentheim wil de regio ook nog 1 keer per uur een stopper per 2017.
Die staat er tussen lamlul
Op dinsdag 15 april 2014 21:16 schreef James1988 het volgende: Toevallig ben ik afgelopen zondag over dat lijntje van Heerlen naar Herzogenrath gegaan, waarmee ik nu alle grensovergangen heb gehad waar passagierstreinen overheen gaan.
Dat had ik al heel lang
Gerelateerde (en veel moeilijkere ) achievement die ik pas vorig jaar unlocked heb: Van elk station wat je tegenkomt op een reis langs alle buitenlandverbindingen, door het buitenland, een bordje gefotografeerd
SPOILER
Op dinsdag 15 april 2014 21:18 schreef DeaDLocK2K het volgende: Pff we hebben straks meer internationale verbindingen tussen Duitsland en Nederland dan tussen welke twee andere landen ter wereld dan ook: 1 keer per uur stoptrein Groningen-Leer 1 keer per uur stoptrein Bielefeld-Hengelo 0,5 keer per uur IC Berlijn-Amsterdam 2 keer per uur Gronau-Enschede 1 (of 0,5??) keer per uur Arnhem-Weetikveel 1 keer per uur Venlo-Hamm 0,5 keer per uur Eindhoven-Aachen 1 keer per uur Heerlen-Aachen
Frankrijk en Zwitserland hebben er straks per uur zeker meer als het S-bahn netwerk rond Genčve eenmaal op 6 treinen per uur zit.
0,5 keer per uur man wat de fuk dan rij je het ene uur met een halve trein over de linker rail en het andere uur met een halve trein over de rechterrail of zo? Of het ene uur Virm benedenverdieping en het andere uur de bovenkant WTF? :confused:
Op dinsdag 15 april 2014 21:29 schreef Dr_Flash het volgende: 0,5 keer per uur man wat de fuk dan rij je het ene uur met een halve trein over de linker rail en het andere uur met een halve trein over de rechterrail of zo? Of het ene uur Virm benedenverdieping en het andere uur de bovenkant WTF? :confused:
Op dinsdag 15 april 2014 21:29 schreef Dr_Flash het volgende: 0,5 keer per uur man wat de fuk dan rij je het ene uur met een halve trein over de linker rail en het andere uur met een halve trein over de rechterrail of zo? Of het ene uur Virm benedenverdieping en het andere uur de bovenkant WTF? :confused:
Ik weet niet hoe jij anders verbindingen wil registreren, alles van de hele dag bij elkaar optellen? Was me teveel werk eigenlijk.
Volgens mij mist er nog redelijk wat, ik krijg er regelmatig verbindingen niet uit bijvoorbeeld die ik dan met de lokale websites wel krijg.
Ik weet dat de Grensland express er niet instond. Ik weet ook dat Griekenland er niet instaat. Ik weet ook dat een lokale vervoerder die op Hendaye rijdt er niet instaat. Verder ken ie de overstap van Val de Fontenay SNCF naar Val de Fontenay RATP niet....
Kent HAFAS het FEVE-netwerk in Noord-Spanje? Of bijvoorbeeld Euskotren, of de treinen van anderen dan Trenitalia? Kennis van Engeland is bij HAFAS ook suboptimaal.
[ Bericht 29% gewijzigd door James1988 op 15-04-2014 21:42:08 (vaudtje bedankqt) ]
Ik weet dat de Grensland express er niet instond. Ik weet ook dat Griekenland er niet instaat. Ik weet ook dat een lokale vervoerder die op Hendaye rijdt er niet instaat. Verder ken ie de overstap van Val de Fontenay SNCF naar Val de Fontenay RATP niet....
Vul maar aan?
Daar hou ik geen excellijstjes van bij man
Op dinsdag 15 april 2014 21:40 schreef James1988 het volgende: Kent HAFAS het FEVE-netwerk in Noord-Spanje? Of bijvoorbeeld Euskotren, of de treinen van Trenitalia? Kennis van Engeland is bij HAFAS ook suboptimaal.
Euskotren kent ie niet...
Zijn het gewoon niet alle 7 bedrijven van Railteam die hun zooi bij elkaar geschraapt hebben, en de rest niet?
Op dinsdag 15 april 2014 21:40 schreef James1988 het volgende: Kent HAFAS het FEVE-netwerk in Noord-Spanje? Of bijvoorbeeld Euskotren, of de treinen van anderen dan Trenitalia? Kennis van Engeland is bij HAFAS ook suboptimaal.
Op dinsdag 15 april 2014 21:40 schreef James1988 het volgende: Kent HAFAS het FEVE-netwerk in Noord-Spanje? Of bijvoorbeeld Euskotren, of de treinen van anderen dan Trenitalia? Kennis van Engeland is bij HAFAS ook suboptimaal.
quote:
Op dinsdag 15 april 2014 21:41 schreef remcoP het volgende: HAFAS heeft idd een aantal regionale vervoerders in het buitenland er niet inzitten. In Italië hebben ze bijv. echt alleen Trenitalia
Ik ga het denk ik nog wel eens doen. Vanaf hier met de trein en fiets naar de Eemshaven, dan over met de boot naar Borkum en daar wat rondfietsen en treinen spotten en dan aan het eind van de middag weer terug
Op dinsdag 15 april 2014 22:11 schreef Darkwing_Duck het volgende: Maar bestaat die boemel op Borkum niet meer of heeft DeaDLocK2K gewoon gelijk en staat ie gewoon niet in die Boutplanner?
Er rijdt een klein treintje vanuit de haven naar het dorp en terug. De rest van de treindiensten op het eiland bestaat niet meer
Op dinsdag 15 april 2014 22:11 schreef Darkwing_Duck het volgende: Maar bestaat die boemel op Borkum niet meer of heeft DeaDLocK2K gewoon gelijk en staat ie gewoon niet in die Boutplanner?
Nog nooit op Borkum geweest dus niet het flauwste idee.
Op dinsdag 15 april 2014 22:13 schreef Dr_Flash het volgende: Deadlock heeft sowieso altijd gelijk. En als je dat waagt te betwijfelen krijg je daar gauw genoeg spijt van
Moet je gewoon dúbbel het laatste woord hebben?
Het is goed om te zien dat er een dalende lijn zit in de hoeveelheid verbindingsverliezen bij zowel Thalys als ICD. De reizigersaantallen van de ICd lijken redelijk stabiel te zijn gebleven in de afgelopen 2 jaar (met als negatieve uitschieter Q3 2012).
Het grote verschil tussen de gerealiseerde punctualiteit en de aan HSA toerekenbare punctualiteit is wel heel groot. Dat verschil bedraagt 15%!
Op dinsdag 15 april 2014 22:22 schreef James1988 het volgende: Het grote verschil tussen de gerealiseerde punctualiteit en de aan HSA toerekenbare punctualiteit is wel heel groot. Dat verschil bedraagt 15%!
Dit ruikt inderdaad naar vingertjewijzen. Ten eerste: hoe definieer je "Aan HSA toerekenbaar"? Ten tweede: Met welk doel laat je zo'n cijfer zien? "Kijk, wij konden er niks aan doen, wij deden alles perfect!" Vooral bij Thalys is het beeld verdacht. Komt er op neer dat 1 op de 5 Thalyssen vertraagd was, maar dat dat maar voor 1 van de 140 Thalyssen (dus 1 van de 28 vertraagde Thalyssen) aan HSA toerekenbaar zou zijn geweest. Dat lijkt me op z'n minst raar.
Dit ruikt inderdaad naar vingertjewijzen. Ten eerste: hoe definieer je "Aan HSA toerekenbaar"? Ten tweede: Met welk doel laat je zo'n cijfer zien? "Kijk, wij konden er niks aan doen, wij deden alles perfect!" Vooral bij Thalys is het beeld verdacht. Komt er op neer dat 1 op de 5 Thalyssen vertraagd was, maar dat dat maar voor 1 van de 140 Thalyssen (dus 1 van de 28 vertraagde Thalyssen) aan HSA toerekenbaar zou zijn geweest. Dat lijkt me op z'n minst raar.
Storingen aan infrazijde zijn niet toekenbaar aan HSA, alleen storingen aan materieel of benodigdheden voor het rijden. Dan schiet het al gauw op.
Onder "Niet aan HSA toerekenbaar" valt een ruime waaier aan oorzaken. Denk aan infrastoringen (verantwoordelijkheid Infraspeed/ProRail), vertraging veroorzaakt door derden (agressieve reiziger), de natuur (de spreekwoordelijke boom op het spoor), handelingen van kwade wil (kabeldiefstal) of bijvoorbeeld gestremde baanvakken (iemand voor de trein gekomen bij Rotterdam Zuid).
Wat bij Thalys van belang is is dat die trein door 2 of 3 landen rijdt en dus ook met vertraging over de grens kan komen. Als een Thalys in de buurt van Parijs een vertraging van +20 heeft opgelopen (door bijvoorbeeld een defect aan een spoorwegovergang) is dat niet toe te rekenen aan HSA.
Nee, maar de ICd die dan net uit Brdea vertrekt gaat WEL de bietenbrug op en moet op de aansluiting wachten op de passage van de Thalys. Deze is dan weer toerekenbaar aan HSA.
Op dinsdag 15 april 2014 22:42 schreef Aardappelscheermes het volgende: Nee, maar de ICd die dan net uit Brdea vertrekt gaat WEL de bietenbrug op en moet op de aansluiting wachten op de passage van de Thalys. Deze is dan weer toerekenbaar aan HSA.
Zou je denken? Als de verkeersleiding die trein tot stilstand brengt lijkt het me eerder een aan ProRail toekenbare vertraging.
Hee maar even serieus he, zonder meteen zuur te willen zijn.
Stel je een Thalys voor die uit Parijs op tijd vertrokken is, en ergens onderweg vertraging oploopt waardoor hij een half uur te laat het land binnen komt. Een vrij plausibel scenario.
De Franse cijfers noteren een op tijd vertrokken Thalys, die zijn blij De Nederlandse cijfers noteren weliswaar een vertraagde Thalys, maar niet aan HSA toerekenbaar, dus die zijn blij
Iedereen is blij, en toch is de reiziger de lul. Zit er niet ergens een soort zwart gat waar dit soort minuten in verdwijnen?
Op dinsdag 15 april 2014 22:57 schreef James1988 het volgende: De punctualiteitscijfers van Thalys zelf staan onder druk, en reizigers hebben recht op een soort van compensatie.
Was dat niet pas na een uur?
Nee, vanaf +30 krijg je 20% van je ticketprijs terug in de vorm van een tegoedbon. Bij vertragingen vanaf +60 kun je ook compensatie in geld krijgen.
ja, dat zeg ik. Minimaal een uur dus. Want "wat korting als je het nogeens in je hoofd haalt met onze schreeuwend dure trein mee te gaan waar je net ook al drie kwartier mee aan je broek kreeg" dat telt natuurlijk niet.
Op dinsdag 15 april 2014 23:04 schreef Dr_Flash het volgende: Oh zonde! Ik ben wel naar die tentoonstelling zelf geweest toen, samen met b2py. Was tof!
ik ben er ook geweest, alleen het maken van goede foto's was niet echt mogelijk met mijn te oude compactcamera. Voor de rest was het wel erg leuk om te zien
Stel je een Thalys voor die uit Parijs op tijd vertrokken is, en ergens onderweg vertraging oploopt waardoor hij een half uur te laat het land binnen komt. Een vrij plausibel scenario.
De Franse cijfers noteren een op tijd vertrokken Thalys, die zijn blij De Nederlandse cijfers noteren weliswaar een vertraagde Thalys, maar niet aan HSA toerekenbaar, dus die zijn blij
Iedereen is blij, en toch is de reiziger de lul. Zit er niet ergens een soort zwart gat waar dit soort minuten in verdwijnen?
Drie mogelijkheden, infrabeheerder, vervoerder of derden.
Op dinsdag 15 april 2014 23:04 schreef Dr_Flash het volgende: Oh zonde! Ik ben wel naar die tentoonstelling zelf geweest toen, samen met b2py. Was tof!
Op dinsdag 15 april 2014 23:04 schreef Peterselieman het volgende: Gloeiende. Heb ik alleen het laatste stukje van een toffe documentaire over het vervoeren van een spoorkanon naar het spoorwegmuseum kunnen zien ....
Was op Discovery Channel over die militaire expositie die een tijdje geleden in het spoorwegmuseum was.
ja, dat zeg ik. Minimaal een uur dus. Want "wat korting als je het nogeens in je hoofd haalt met onze schreeuwend dure trein mee te gaan waar je net ook al drie kwartier mee aan je broek kreeg" dat telt natuurlijk niet.
Een vertraging an sich hoeft niet zo'n ramp te zijn, dat soort dingen gebeuren nou eenmaal om allerlei redenen. Hoe het treinpersoneel en de vervoerder met de situatie omgaan bepalen veel meer of je als reiziger besluit om ooit nog eens te reizen met die vervoerder in kwestie.
Een paar jaar terug had ik een vlucht van Seattle naar Amsterdam, met een overstap van 50 minuten in Minneapolis. Op papier paste het allemaal prima, maar in de praktijk liep het anders dankzij een hagelbui in Seattle. "We have to go back to the gate to get the wings de-iced" aldus de gezagvoerder, wat ongeveer +60 opleverde.
Je raadt het al, bij aankomst in Minneapolis waren de vluchten naar Amsterdam en Londen (de laatste van de dag) al weg. Ter compensatie kregen reizigers die die vlucht moesten hebben een overnachting in een motel en wat tegoedbonnen voor pizza e.d. aangeboden.
Alles was prima geregeld en ik zou zo nog een keer met die maatschappij vliegen, maar ik denk niet dat ik nog durf te gokken op een transfer van 50 minuten
Op dinsdag 15 april 2014 23:08 schreef James1988 het volgende: Alles was prima geregeld en ik zou zo nog een keer met die maatschappij vliegen, maar ik denk niet dat ik nog durf te gokken op een transfer van 50 minuten
Zolang de transfer maar door het bedrijf zelf is voorgesteld is er niks aan het handje toch?
* Darkwing_Duck herinert zich zijn rit Parijs-Nice met overstap in Mulhouse nog
30 minuten op papier, 30 seconden in de praktijk...
Ik had het nu even niet over aan wie het ligt, maar of dat sowieso ergens in de cijfers verschijnt. "Derden" publiceren geen cijfers om te beginnen
Maar wel veroorzakers, en reken maar dat de juridische afdeling het druk met ze heeft. Want het is vrijwel altijd te achter halen wie het gedaan heeft.
Maar wel veroorzakers, en reken maar dat de juridische afdeling het druk met ze heeft. Want het is vrijwel altijd te achter halen wie het gedaan heeft.
In België krijgen derden ook vrolijk de rekening gepresenteerd per opgelopen vertragingsminuut. Zelfs in het geval van een zelfdoding, al doen ze dat tegenwoordig alleen nog als het slachtoffer (of z'n familie) ervoor verzekerd is.
Ik wou dus ook even een foto opzoeken, hele map van die dag niet terug te vinden.... Na een tijd zoeken blijkt dat ik een oude backup heb gebruikt om mijn nieuwe harde schijf te vullen met de foto's, terwijl deze dus alleen op de oude schijf stonden. Gelukkig ligt die hier nog, en heb ik hem niet voor wat anders gebruikt. Nogmaals dank voor de tip dus!
Normaal staat alles op twee verschillende interne harde schijven (ik kopieer meestal 1x per maand van de een naar de ander), en ook nog op een externe schijf (1x in de drie maanden gaat het daar heen). In dit geval dus vergeten voor het eruit halen van schijf 1 de boel naar schijf 2 te kopiëren, en schijf 2 gebruikt om de nieuwe schijf 1 te vullen...
Ik hoorde van iemand anders dat je steeds kleinere granaten erdoor kon afschieten, net zo lang tot de loop vervangen moest worden. Maar geen flauw idee verder, ik ben pas net aan het wikipedialemma begonnen.
Daar lagen de slagvelden vol mee in de Eerste Wereldoorlog. Zoek maar eens op. Het heet Decauville-spoor.
Daar over gesproken: er is een Decauville-museum op de veluwe (Harskamp), maar ik lees op het NMLD-forum dat defensie daar de hele tent wil sluiten en dat ze daar hoogstwaarschijnlijk weg moeten.
Daar over gesproken: er is een Decauville-museum op de veluwe (Harskamp), maar ik lees op het NMLD-forum dat defensie daar de hele tent wil sluiten en dat ze daar hoogstwaarschijnlijk weg moeten.
Daar ben ik ooit geweest met de treinenclub. Dat was leuk.
Op woensdag 16 april 2014 06:58 schreef _serial_ het volgende: We mogen niet meer wedden, weer (of nog) een seinstoring tussen Rotterdam en Den Haag
Geen prognose er meer bij ook .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 15 april 2014 21:59 schreef Peterselieman het volgende: Ik ga het denk ik nog wel eens doen. Vanaf hier met de trein en fiets naar de Eemshaven, dan over met de boot naar Borkum en daar wat rondfietsen en treinen spotten en dan aan het eind van de middag weer terug
9 augustus is het daar open dag dacht ik. Ik ga er dan vanuit Friesland via Eemshaven heen. Met d'n auto
Wat is dit irritant zeg. Ik mis door die storing al 3 dagen lang mijn overstap van IC naar Sprinter en vice versa op Den Haag HS. Normaal gesproken stap je bijvoorbeeld over van spoor 4 naar spoor 3. Nu stoppen die ICs dus op spoor 5 en rijdt elke sprinter gewoon vrolijk voor iedereens neus weg
Faalhazen bij NS. Laat die Sprintert dan ff 2 minuten wachten. Ik zat gister in een Eurocity Budapest Berlijn die 120 minuten op aansluiting gewacht had. Midden op de dag.
Op woensdag 16 april 2014 07:26 schreef J.B. het volgende: Afgelopen week 2 keer de trein in Sri Lanka genomen, zou een goeie les voor figuren als dutchtrainmanserie22 zijn. Wat een chaos
Is de kustlijn naar het Zuiden goed hersteld na de tsunami?
Op woensdag 16 april 2014 08:46 schreef greavy het volgende: Faalhazen bij NS. Laat die Sprintert dan ff 2 minuten wachten. Ik zat gister in een Eurocity Budapest Berlijn die 120 minuten op aansluiting gewacht had. Midden op de dag.
Dat ding rijdt twee keer per dag, dat is appels met peren vergelijken man.
"Dames en heren, van harte welkom in de stoptrein Wesel - Londen. Deze trein zal voor u stoppen op Friedrichsfeld(Niederrhein), Voerde(Niederrhein), Dinslaken, (... 5 minuten later ...) en London Victoria"
"Dames en heren, van harte welkom in de stoptrein Wesel - Londen. Deze trein zal voor u stoppen op Friedrichsfeld(Niederrhein), Voerde(Niederrhein), Dinslaken, (... 5 minuten later ...) en London Victoria"
Doe mij maar een retourtje.
Victoria is toch alleen maar stroomrail, geen bovenleiding?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
ik ook niet.. Door deze vertraging kreeg de aansluitende trein naar Dresden - Berlijn/Amsterdam(18:29 uit Praag) ook +38, want die moest ook wachten op overstappers enzo...
[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 16-04-2014 11:44:36 ]
van d's en t's heeft diegene geloof ik nog nooit gehoord.
quote:
"De trein bij NS wordt een half uur langer dan wij zouden willen"
Dat zal me een flinke sleep rijtuigen worden.
Hier een supersnelle trein gezien gok ik. DB 182 018 Taurus + één Dosto-stuurstand als vervangende trein op de S3 Dresden - Tharandt. Normaal 143 + 2 Dosto (incl de stuurstand).
Waarom kan iemand van NS_Online niet gewoon aan de conducteur van een trein vragen om te gaan kijken of er ergens een ding van ¤300,- is blijven liggen in het bagagerek
Op woensdag 16 april 2014 14:07 schreef DeaDLocK2K het volgende: Waarom kan iemand van NS_Online niet gewoon aan de conducteur van een trein vragen om te gaan kijken of er ergens een ding van ¤300,- is blijven liggen in het bagagerek
Omdat zij alleen webservice zijn, en geen contact/overzicht hebben met rijdend personeel
Op woensdag 16 april 2014 14:07 schreef DeaDLocK2K het volgende: Waarom kan iemand van NS_Online niet gewoon aan de conducteur van een trein vragen om te gaan kijken of er ergens een ding van ¤300,- is blijven liggen in het bagagerek
omdat ze niet rechtstreeks contact met een HC hebben. Betekent niet dat je met wat mazzel jouw verloren object niet snel terug zou kunnen krijgen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Bij het herstel in de nacht van maandag op dinsdag stuitte de aannemer op asbest op de storingslocatie, waardoor er niet verder kon worden gewerkt. Nadat de problemen daarmee opgelost waren, werd de volgende nacht een poging gedaan om de storing op te lossen, maar bij het opstarten van de treindienst kwam de storing weer terug.
ProRail heeft besloten niet overdag aan de storing te werken, om zo de andere acht treinen per uur tussen Den Haag en Dordrecht wel te kunnen laten rijden. Woensdagnacht gaat de aannemer weer verder met het verhelpen van de seinstoring.
Op dinsdag 15 april 2014 23:04 schreef Peterselieman het volgende: Gloeiende. Heb ik alleen het laatste stukje van een toffe documentaire over het vervoeren van een spoorkanon naar het spoorwegmuseum kunnen zien ....
Was op Discovery Channel over die militaire expositie die een tijdje geleden in het spoorwegmuseum was.
Ik had een klasgenoot op de opleiding die riep dat ook altijd. 'meisjestreinen' en 'trams' blablabla. Hij was hartstikke stoer en trots dat hij met goederenlocs mocht rijden, schiet die sukkel in zijn tweede week zelfstandig rijden door de rooie
Die Hamsters (br442) in de RE/RB Die hier rondrijden hebben een handige feature: zodra de deuren ontgrendeld worden, gaat via de buitenboordomroep een mededeling: 'Dieser Zug fahrt nach ... Uber ...'
Weten jullie hier waarom ik volgens de reisplanners op internet komende maandag op zijn vroegst om 8:03 kan vertrekken vanaf Maassluis West naar Utrecht Centraal? Zitten er dan nog allemaal machinisten aan een paasontbijt? Ik heb in Utrecht namelijk om 9:05 de trein naar Berlijn, maar volgens internet kan ik pas om 09:43 in Utrecht komen als ik met de trein wil.
Ik weet trouwens al van de werkzaamheden tussen Rotterdam Alexander en Gouda, dus mijn beste idee is nu om me naar Gouda te laten brengen met de auto.
In ieder geval (@viagraap), zo te zien ben je de lul. De eerste trein vertrekt pas om 08:06 uit Maassluis, dus je kunt nooit op tijd in Amersfoort zijn om je trein te halen.
Dat wordt eerder vertrekken (01:06 gaat de laatste trein), een nacht doorbrengen in een hotel in Amersfoort, of proberen je ticket om te boeken.
Op woensdag 16 april 2014 17:36 schreef James1988 het volgende: In ieder geval (@viagraap), zo te zien ben je de lul. De eerste trein vertrekt pas om 08:06 uit Maassluis, dus je kunt nooit op tijd in Amersfoort zijn om je trein te halen.
Dat wordt eerder vertrekken (01:06 gaat de laatste trein), een nacht doorbrengen in een hotel in Amersfoort, of proberen je ticket om te boeken.
Neuh, ik pak om 08:12 een trein in Gouda naar Utrecht: de vertrekplaats van mijn trein naar Berlijn. Misschien moet er gecarpoold worden, want het is een studiereisje met 14 personen.
Neuh, ik pak om 08:12 een trein in Gouda naar Utrecht: de vertrekplaats van mijn trein naar Berlijn. Misschien moet er gecarpoold worden, want het is een studiereisje met 14 personen.
Alexander - Gouda ligt er uit door werkzaamheden dit paasweekend.
Alexander - Gouda ligt er uit door werkzaamheden dit paasweekend.
Ook nog eens ja
quote:
Rotterdam Centraal-Gouda
Wanneer: zaterdag 19 tot en met maandag 21 april Oorzaak: door geplande werkzaamheden Advies: U kunt gebruikmaken van de omreisroute of de bussen er rijden geen treinen tussen Rotterdam Alexander en Gouda; er rijden NS-Snelbussen en NS-stopbussen; tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Alexander rijden elk kwartier pendeltreinen reis tussen Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal of verder via Schiphol
Op woensdag 16 april 2014 17:36 schreef viagraap het volgende: Waarom kan ik dan wel altijd op zondagen om half 8 de eerste trein in wankelen naar Maassluis als ik uit ga in Rotterdam?
SPOILER
omdat die trein uit Rotterdam dan jou trein terug wordt.
Op woensdag 16 april 2014 17:59 schreef Fiorano het volgende: Zeg is die IC direct wegens de werkzaamheden tussen Gouda en R'dam dan toeslag vrij? Ik hoef daar echt nooit langs en toevallig dit weekend twee keer
Maandag moet men met WeekendVrij dokken, want het is een maandag. Dat het een zondagse DRGL is, maakt NS niet uit. Of zit ik fout? Voorheen was dat altijd wel zo iig
Op woensdag 16 april 2014 18:11 schreef greavy het volgende: Maandag moet men met WeekendVrij dokken, want het is een maandag. Dat het een zondagse DRGL is, maakt NS niet uit. Of zit ik fout? Voorheen was dat altijd wel zo iig
Nee, je hebt het juist. Een feestdag op een niet-weekenddag wordt als zodanig gezien. Je krijgt wel de hele dag 40% korting (dus ook tijdens wat normaal de spits is).
Nee, je hebt het juist. Een feestdag op een niet-weekenddag wordt als zodanig gezien. Je krijgt wel de hele dag 40% korting (dus ook tijdens wat normaal de spits is).
Want weekendvrij heeft gratis automatisch dalvoordeel erbij ? en daardoor weer extragratis kidsvrij erbij?
Gaat dat automagisch goed die 40% korting als je een SOV heb? Reis in het weekend eigenlijk praktisch nooit met het OV maar dit weekend wel een keer. Heb gelijk maar de Automagisch opladen aangezet, kan ik iniedergeval altijd naar huis
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking