De een is een snelle boot en de andere een slome boot.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waarom gaan er zowel een trein als een schuit naar hetzelfde punt?
Wacht wat, je tikt een station in en HAFAS laat dan alleen maar boten zien en geen treinenquote:Op dinsdag 15 april 2014 21:57 schreef b2py het volgende:
[..]
De een is een snelle boot en de andere een slome boot.
Wat een bazentreinplanner ben je dan!quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wacht wat, je tikt een station in en HAFAS laat dan alleen maar boten zien en geen treinen
Ach, "trein"planner is ook maar relatief. Dat belooft ook niemand. Het ging toch om FAHRplanauskunft? Dat dekt ook botenquote:
Wel joh. Hier, hele site vol: http://www.inselbahn.de/quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Volgensmij rijden er geen treinen meer op Borkum![]()
[ afbeelding ]
Er rijdt een klein treintje vanuit de haven naar het dorp en terug. De rest van de treindiensten op het eiland bestaat niet meerquote:Op dinsdag 15 april 2014 22:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar bestaat die boemel op Borkum niet meer of heeft DeaDLocK2K gewoon gelijk en staat ie gewoon niet in die Boutplanner?
Nog nooit op Borkum geweest dus niet het flauwste idee.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar bestaat die boemel op Borkum niet meer of heeft DeaDLocK2K gewoon gelijk en staat ie gewoon niet in die Boutplanner?
Moet je gewoon dúbbel het laatste woord hebben?quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Deadlock heeft sowieso altijd gelijk. En als je dat waagt te betwijfelen krijg je daar gauw genoeg spijt van
De vraag was of 'ie in HAFAS te vinden was.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik geef toch hierboven die link waar alles over die bouttrein te vinden is?
Grafiek 1 de blauwe lijn: Is er in 2010 Q4 die toeslag verlaagd of zo? Wel opvallendquote:Op dinsdag 15 april 2014 22:15 schreef b2py het volgende:
Plaatjes uit de voortgangsrapportage HSL-Zuid
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee meneerquote:Op dinsdag 15 april 2014 22:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Moet je gewoon dúbbel het laatste woord hebben?
1-2-2011 volgens Wikipedia van ¤7,40 naar ¤2,70.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Grafiek 1 de blauwe lijn: Is er in 2010 Q4 die toeslag verlaagd of zo? Wel opvallend
oh dan lees ik die X-as niet goed misschien. Maar dat is natuurlijk een fors verschil.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
1-2-2011 volgens Wikipedia van ¤7,40 naar ¤2,70.
Het is goed om te zien dat er een dalende lijn zit in de hoeveelheid verbindingsverliezen bij zowel Thalys als ICD. De reizigersaantallen van de ICd lijken redelijk stabiel te zijn gebleven in de afgelopen 2 jaar (met als negatieve uitschieter Q3 2012).quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:15 schreef b2py het volgende:
Plaatjes uit de voortgangsrapportage HSL-Zuid
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, dat is zo. Per 1-1-2011 is de toeslag flink verlaagd en sinds 1-1-2013 gelijkgetrokken voor het hele traject.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Grafiek 1 de blauwe lijn: Is er in 2010 Q4 die toeslag verlaagd of zo? Wel opvallend
Dit ruikt inderdaad naar vingertjewijzen. Ten eerste: hoe definieer je "Aan HSA toerekenbaar"? Ten tweede: Met welk doel laat je zo'n cijfer zien? "Kijk, wij konden er niks aan doen, wij deden alles perfect!" Vooral bij Thalys is het beeld verdacht. Komt er op neer dat 1 op de 5 Thalyssen vertraagd was, maar dat dat maar voor 1 van de 140 Thalyssen (dus 1 van de 28 vertraagde Thalyssen) aan HSA toerekenbaar zou zijn geweest. Dat lijkt me op z'n minst raar.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:22 schreef James1988 het volgende:
Het grote verschil tussen de gerealiseerde punctualiteit en de aan HSA toerekenbare punctualiteit is wel heel groot. Dat verschil bedraagt 15%!
Storingen aan infrazijde zijn niet toekenbaar aan HSA, alleen storingen aan materieel of benodigdheden voor het rijden. Dan schiet het al gauw op.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit ruikt inderdaad naar vingertjewijzen. Ten eerste: hoe definieer je "Aan HSA toerekenbaar"? Ten tweede: Met welk doel laat je zo'n cijfer zien? "Kijk, wij konden er niks aan doen, wij deden alles perfect!" Vooral bij Thalys is het beeld verdacht. Komt er op neer dat 1 op de 5 Thalyssen vertraagd was, maar dat dat maar voor 1 van de 140 Thalyssen (dus 1 van de 28 vertraagde Thalyssen) aan HSA toerekenbaar zou zijn geweest. Dat lijkt me op z'n minst raar.
Zou je denken? Als de verkeersleiding die trein tot stilstand brengt lijkt het me eerder een aan ProRail toekenbare vertraging.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:42 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Nee, maar de ICd die dan net uit Brdea vertrekt gaat WEL de bietenbrug op en moet op de aansluiting wachten op de passage van de Thalys. Deze is dan weer toerekenbaar aan HSA.
Was dat niet pas na een uur?quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:57 schreef James1988 het volgende:
De punctualiteitscijfers van Thalys zelf staan onder druk, en reizigers hebben recht op een soort van compensatie.
En wie rekent ze daar op af en hoe vaak? Zo'n Mansveld-punnikpop die belooft er in 2019 eens naar te gaan kijken?quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:57 schreef James1988 het volgende:
De punctualiteitscijfers van Thalys zelf staan onder druk,
Ja, bij meer dan een uur vertraging ja.quote:en reizigers hebben recht op een soort van compensatie.![]()
Ik denk vooral Thalys zelf.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wie rekent ze daar op af en hoe vaak? Zo'n Mansveld-punnikpop die belooft er in 2019 eens naar te gaan kijken?
Nee, vanaf +30 krijg je 20% van je ticketprijs terug in de vorm van een tegoedbon. Bij vertragingen vanaf +60 kun je ook compensatie in geld krijgen.quote:Ja, bij meer dan een uur vertraging ja.
ja, dat zeg ik. Minimaal een uur dus. Want "wat korting als je het nogeens in je hoofd haalt met onze schreeuwend dure trein mee te gaan waar je net ook al drie kwartier mee aan je broek kreeg" dat telt natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk vooral Thalys zelf.
[..]
Nee, vanaf +30 krijg je 20% van je ticketprijs terug in de vorm van een tegoedbon. Bij vertragingen vanaf +60 kun je ook compensatie in geld krijgen.
ik ben er ook geweest, alleen het maken van goede foto's was niet echt mogelijk met mijn te oude compactcamera. Voor de rest was het wel erg leuk om te zienquote:Op dinsdag 15 april 2014 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh zonde! Ik ben wel naar die tentoonstelling zelf geweest toen, samen met b2py. Was tof!
Drie mogelijkheden, infrabeheerder, vervoerder of derden.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar even serieus he, zonder meteen zuur te willen zijn.
Stel je een Thalys voor die uit Parijs op tijd vertrokken is, en ergens onderweg vertraging oploopt waardoor hij een half uur te laat het land binnen komt. Een vrij plausibel scenario.
De Franse cijfers noteren een op tijd vertrokken Thalys, die zijn blij
De Nederlandse cijfers noteren weliswaar een vertraagde Thalys, maar niet aan HSA toerekenbaar, dus die zijn blij![]()
Iedereen is blij, en toch is de reiziger de lul. Zit er niet ergens een soort zwart gat waar dit soort minuten in verdwijnen?
Ding was enorm!quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh zonde! Ik ben wel naar die tentoonstelling zelf geweest toen, samen met b2py. Was tof!
Maar ff opnemen vannacht dan, dank voor de tipquote:Op dinsdag 15 april 2014 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
Gloeiende. Heb ik alleen het laatste stukje van een toffe documentaire over het vervoeren van een spoorkanon naar het spoorwegmuseum kunnen zien ....
Was op Discovery Channel over die militaire expositie die een tijdje geleden in het spoorwegmuseum was.
http://www.yourdiscovery.(...)N-H&series_id=210845
quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, dat zeg ik. Minimaal een uur dus. Want "wat korting als je het nogeens in je hoofd haalt met onze schreeuwend dure trein mee te gaan waar je net ook al drie kwartier mee aan je broek kreeg" dat telt natuurlijk niet.
Ik had het nu even niet over aan wie het ligt, maar of dat sowieso ergens in de cijfers verschijnt. "Derden" publiceren geen cijfers om te beginnenquote:Op dinsdag 15 april 2014 23:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Drie mogelijkheden, infrabeheerder, vervoerder of derden.
Zolang de transfer maar door het bedrijf zelf is voorgesteld is er niks aan het handje toch?quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:08 schreef James1988 het volgende:
Alles was prima geregeld en ik zou zo nog een keer met die maatschappij vliegen, maar ik denk niet dat ik nog durf te gokken op een transfer van 50 minuten
Het verschijnt natuurlijk wel in de totale punctualiteitscijfers (zie eerder geplaatste tabel).quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik had het nu even niet over aan wie het ligt, maar of dat sowieso ergens in de cijfers verschijnt. "Derden" publiceren geen cijfers om te beginnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |