Rebellion is misschien qua opbouw en tekst beter, maar die rauwe zang uit Laika is zó tofquote:Op maandag 14 april 2014 21:14 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Ik vind het een van hun beste, maar het mist imo iets dat Rebellion wel heeftmisschien een epische climax? Krijg trouwens wel iedere keer weer kippenvel van het "Older brother.." couplet
Zo diep heb ik er nooit over nagedachtquote:Op maandag 14 april 2014 21:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Rebellion is misschien qua opbouw en tekst beter, maar die rauwe zang uit Laika is zó tofPlus dat het hele concept dat de broer Laika had moeten heten omdat hij ze verliet me ook erg aantrekt. Iets romantisch-droevigs over de de moedige ruimtereis, maar dan vanuit het perspectief van de achterblijvers. Plus dat zowel Laika als Alexander de Grote hun avontuur niet overleefden, en dat de broer dat ook niet lijkt te doen. Hele thema spreekt me gewoon aan.
Tien keer?quote:Op maandag 14 april 2014 21:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik heb gewoon 4 liedjes die ik het meeste heb geluisterd van AF; allemaal 10x
Sprawl II, Reflektor, The Suburbs, Rebellion (Lies)
Geen echte favoriet zegt dit lijstje
Sinds decemeber 2012quote:Op maandag 14 april 2014 21:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tien keer?Ik heb:
Laika 122
Suburbs 81
Ready to Start 81
Tunnels 65
Rebellion 65
Dat van Laika weet ik wel vrij zeker. Lijkt me ook een overduidelijke verwijzing naar die hond. De rest heb ik er zelf bij "geïnterpreteerd", noem het levendige fantasiequote:Op maandag 14 april 2014 21:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zo diep heb ik er nooit over nagedachtGing het daarover? [ afbeelding ]
Ik geloof het best, wilde meer zeggen dat ik totaal niet op die manier naar muziek luister.quote:Op maandag 14 april 2014 21:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat van Laika weet ik wel vrij zeker. Lijkt me ook een overduidelijke verwijzing naar die hond. De rest heb ik er zelf bij "geïnterpreteerd", noem het levendige fantasie![]()
Ik natuurlijk ook niet als ik op het hoogste tempo denkbaar door nieuwe dingen heen beuk.quote:Op maandag 14 april 2014 21:24 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik geloof het best, wilde meer zeggen dat ik totaal niet op die manier naar muziek luister.
Sneer detected.quote:Op maandag 14 april 2014 21:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik natuurlijk ook niet als ik op het hoogste tempo denkbaar door nieuwe dingen heen beuk.
Rebellion (Lies) Loved trackquote:Op maandag 14 april 2014 21:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik heb gewoon 4 liedjes die ik het meeste heb geluisterd van AF; allemaal 10x
Sprawl II, Reflektor, The Suburbs, Rebellion (Lies)
Geen echte favoriet zegt dit lijstje
Dan heb je een probleem. Tsjok kende Hospice gisteren nog niet eensquote:Op maandag 14 april 2014 21:27 schreef DO2 het volgende:
Denk dat iedereen het inmiddels wel kent, toch?
En zo niet dan als sodemieter naar gaan luisteren. Anders mag je hier niet mee meedoen.
quote:Op maandag 14 april 2014 21:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Dan heb je een probleem. Tsjok kende Hospice gisteren nog niet eens
quote:Op maandag 14 april 2014 20:40 schreef Moody het volgende:
[..]
Jah zo zijn er wel meer geniale albums die jij, ik of wij niet kennen.
Ik moet toch zeggen dat dat heel erg meevalt. Ik vind 287 plays ook best veel alquote:Op maandag 14 april 2014 21:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja hallo, dat is wat ik je de hele tijd probeer duidelijk te maken
Sowieso, wat maakt het uitquote:Op maandag 14 april 2014 21:31 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik moet toch zeggen dat dat heel erg meevalt. Ik vind 287 plays ook best veel al
Van de 50 albums deze week heb ik iets meer dan de helft voor het eerst geluisterd, het andere deel allemaal goede muziek die ik opnieuw kies. Kortom, ik luister niet alleen maar nieuwe dingen.
Die moet ik nog steeds eens luisterenquote:Op maandag 14 april 2014 21:31 schreef Trollscience het volgende:
Ik heb de afgelopen week 150 plays van Venetian Snares
http://www.allmusic.com/a(...)en-mary-mw0000408887quote:Op maandag 14 april 2014 21:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Wolf Mother, Wolf People, Wolf Parade. Help me ff
Dat kan ik echt heel slecht verdragen. Wat een hyperactieve add-muziek is datquote:Op maandag 14 april 2014 21:31 schreef Trollscience het volgende:
quote:
Natuurlijk moet hij zijn eigen ding doenquote:
50/50 is wel een mooie mix vind ikquote:Op maandag 14 april 2014 21:32 schreef Moody het volgende:
Bob, gewoon je eigen ding doen. Als ik elke hype in dit topic moest draaien, had ik ook geen tijd meer over voor echt goede platen.
Hyperactieve muziekquote:Op maandag 14 april 2014 21:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat kan ik echt heel slecht verdragen. Wat een hyperactieve add-muziek is dat
Je ui blijft geniaalquote:Op maandag 14 april 2014 21:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
50/50 is wel een mooie mix vind ikIk kies natuurlijk ook nieuwe muziek die in principe in mijn straatje past.
Thnx. Ik zie dat ik ze al kende, maar blijkbaar nooit gewaardeerd. Download staat aanquote:Op maandag 14 april 2014 21:33 schreef DO2 het volgende:
[..]
http://www.allmusic.com/a(...)en-mary-mw0000408887
Waar Spencer Krug deel van uitmaakt, enzo.
Hij komt binnenkort weer met een nieuw album. Tijdje geleden, geloof ik.quote:Op maandag 14 april 2014 21:31 schreef Trollscience het volgende:
Heb ook maar 9 albums ofzo geluisterd, ik ga echt niet al die 150 dingen luisterenquote:Op maandag 14 april 2014 21:38 schreef DO2 het volgende:
[..]
Hij komt binnenkort weer met een nieuw album. Tijdje geleden, geloof ik.
Maar ik volg 'm al jaren niet meer, dus kan er naast zitten.
M'n broer is een enorme fan van 'm. Die heeft ze allemaal.quote:Op maandag 14 april 2014 21:38 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Heb ook maar 9 albums ofzo geluisterd, ik ga echt niet al die 150 dingen luisteren
"Heeft"? Op CD of op zijn PC of..quote:Op maandag 14 april 2014 21:40 schreef DO2 het volgende:
[..]
M'n broer is een enorme fan van 'm. Die heeft ze allemaal.
Inclusief alle singletjes.quote:Op maandag 14 april 2014 21:42 schreef Trollscience het volgende:
[..]?! dus ook onder al die alternatieve namen enzo? Jezus
Kerft, nee...quote:Op maandag 14 april 2014 21:41 schreef Kerftminister het volgende:
Hier ook maar eens Hospice proberen dan.
Wat wil ik niet zeggen?quote:Op maandag 14 april 2014 21:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Kerft, nee...
Je wil toch niet zeggen...?
Haha vetjes he, is wel muziek die je vaker de kans moet geven.quote:Op maandag 14 april 2014 21:45 schreef DO2 het volgende:
Ik vind Death Grips geweldig. Maar moet er wel zin in hebben. Op z'n tijd, dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
quote:Op maandag 14 april 2014 21:45 schreef Felagund het volgende:
Ik luisterde Sunset Rubdown al 23 Aug 2010, 21:00.Nee, die uit 2009 is de laatste dacht ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat je die toekomstige indie-klassieker nog niet kent. Had ik niet verwacht van de grote Kerft.quote:
Ok, ik heb alleen het nummer "paper lace" geluisterd. Ik zal het album uit 2009 eens gaan luisteren.quote:Op maandag 14 april 2014 21:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee, die uit 2009 is de laatste dacht ik.
Yankee Hotel Foxtrot, het album wat ik op dit moment luisterquote:Op maandag 14 april 2014 21:46 schreef Tchock het volgende:
Nou, om mijn gebrekkige kennis dan maar op te vijzelen... Willen jullie allemaal één 'Hospice' noemen? Een fenomenaal (indie)album dat ik gehoord móet hebben? Dus eerder de universeel geliefde dan een persoonlijke favoriet (hoewel het natuurlijk best je persoonlijke favoriet mag zijn).
Ik ga ze noteren en allemaal luisteren voor zover ik dat nog niet gedaan heb - al kan het even duren.
Mwah bij mij moet je sowieso niet zo verbaasd zijn dat ik die niet ken, ook niet zo'n hoge rating op RYM dus ben hem niet tegengekomen.quote:Op maandag 14 april 2014 21:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat je die toekomstige indie-klassieker nog niet kent. Had ik niet verwacht van de grote Kerft.
Ok, indie-klassieker in jouw straatje...quote:Op maandag 14 april 2014 21:46 schreef Tchock het volgende:
Nou, om mijn gebrekkige kennis dan maar op te vijzelen... Willen jullie allemaal één 'Hospice' noemen? Een fenomenaal (indie)album dat ik gehoord móet hebben? Dus eerder de universeel geliefde dan een persoonlijke favoriet (hoewel het natuurlijk best je persoonlijke favoriet mag zijn).
Ik ga ze noteren en allemaal luisteren voor zover ik dat nog niet gedaan heb - al kan het even duren.
Welke van Smashing Pumkins? Bleach ken ik al van voor naar achter en weer terug, die luister ik al langer dan praktisch elk ander album denk ik.quote:Op maandag 14 april 2014 21:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
Verder moet je het album The Crane Wife van Decemberists toch zeker een keer gehoord hebben. Net als Bleach van Nirvana, paar albums van Smashing Pumpkins, etc.
Bob kan niet tot één tellen.quote:Op maandag 14 april 2014 21:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
Verder moet je het album The Crane Wife van Decemberists toch zeker een keer gehoord hebben. Net als Bleach van Nirvana, paar albums van Smashing Pumpkins, etc.
Siamese Dream zou ik zeggen.quote:Op maandag 14 april 2014 21:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Welke van Smashing Pumkins? Bleach ken ik al van voor naar achter en weer terug, die luister ik al langer dan praktisch elk ander album denk ik.
Hoezo persoonlijke favoriet?quote:Op maandag 14 april 2014 21:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bob kan niet tot één tellen.
Als het niet een persoonlijke favoriet mag zijn, zou ik het album van Neutral Milk Hotel noemen.
Tchock wilde juist dat soort albums weten, geen persoonlijke favorieten.quote:Op maandag 14 april 2014 21:52 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Hoezo persoonlijke favoriet?Dat album wordt bijna door alle recensenten aangeprezen als één van de besten.
Kut, verkeerd gelezenquote:Op maandag 14 april 2014 21:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tchock wilde juist dat soort albums weten, geen persoonlijke favorieten.
SPOILER: verderOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo. Iemand nog iets op aan te merken?
quote:Op maandag 14 april 2014 21:54 schreef Tchock het volgende:
Eén p.p.:
Sunset Rubdown - Dragonslayer
Wilco - Yankee Foxtrot Hotel
Os Mutantes - A divina comédia ou ando meio desligado
Decemberists - The Crane Wife
Neutral Milk Hotel - Aeroplane (ken ik al, maar vond ik echt niet goed)
Begrijpelijk, is dan ook dé ultieme groeiplaat. Kostte mij ook zeker 3 keer.SPOILER: verderOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo. Iemand nog iets op aan te merken?Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/
quote:Op maandag 14 april 2014 21:54 schreef Tchock het volgende:
Eén p.p.:
Sunset Rubdown - Dragonslayer
Wilco - Yankee Foxtrot Hotel
Os Mutantes - A divina comédia ou ando meio desligado
Decemberists - The Crane Wife
Neutral Milk Hotel - Aeroplane (ken ik al, maar vond ik echt niet goed)
Ja, dat er nog 500 meer zijnSPOILER: verderOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo. Iemand nog iets op aan te merken?![]()
Geweldige plaat iddquote:Op maandag 14 april 2014 21:57 schreef Felagund het volgende:
Morphine - Cure for Pain is ook tof (wel een persoonlijk favoriet). (Geen idee of het onder indie valt, hetis iig wat alternatief).
Ik heb hem nu een keer of drie geluisterd, maar meh. De eerste track is super tof, daarna blijft het wel leuk maar niet speciaal. Het eind is echt verschrikkelijk. Oh Comelyquote:Op maandag 14 april 2014 21:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Begrijpelijk, is dan ook dé ultieme groeiplaat. Kostte mij ook zeker 3 keer.
Haha dat vond ik eerst ook, komt nog wel. Volgens mij vond niemand die plaat de eerste keer echt geweldig.quote:Op maandag 14 april 2014 22:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb hem nu een keer of drie geluisterd, maar meh. De eerste track is super tof, daarna blijft het wel leuk maar niet speciaal. Het eind is echt verschrikkelijk. Oh Comely
Klopt, het gelijknamige album vind ik wel minder (maar wel iets beter dan de andere twee albums).quote:Op maandag 14 april 2014 22:00 schreef Moody het volgende:
[..]
Geweldige plaat idd
The Night van 2 platen verder, is echt zo'n geniaal nummer
Als album is Cure for Pain idd onovertroffen. Zou iedereen moeten kennen. Heerlijk.quote:Op maandag 14 april 2014 22:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klopt, het gelijknamige album vind ik wel minder (maar wel iets beter dan de andere twee albums).
Maar het is wel een echte love it or hate it plaat.quote:Op maandag 14 april 2014 22:01 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Haha dat vond ik eerst ook, komt nog wel. Volgens mij vond niemand die plaat de eerste keer echt geweldig.
Maar je zou misschien toch beter een richting kunnen aangeven, anders blijven we willekeurig albums noemen. Wil je ook Jazz-tips?quote:Op maandag 14 april 2014 22:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Maar je moet ergens beginnen, toch?
sowieso speak no evil want die staat nu opquote:Op maandag 14 april 2014 22:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar je zou misschien toch beter een richting kunnen aangeven, anders blijven we willekeurig albums noemen. Wil je ook Jazz-tips?
Bij mij is het kwartje aan het vallen, als ik hem nu ga luisteren kan ik hem aan het eind van het jaar in de top 100 zetten.quote:Op maandag 14 april 2014 21:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Begrijpelijk, is dan ook dé ultieme groeiplaat. Kostte mij ook zeker 3 keer.
de lijst van rym is wel echt superkutquote:Op maandag 14 april 2014 22:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Tip: Pak gewoon de lijst van RYM erbij en download alle hooggewaardeerde albums die je nog niet kent
Ik had het nu meer over "Indie Central-klassiekers". Jazzklassiekers heb ik laatst al gevraagd en daar ben ik ook mee bezig (Miles Davis, Coltrane, Mingus).quote:Op maandag 14 april 2014 22:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar je zou misschien toch beter een richting kunnen aangeven, anders blijven we willekeurig albums noemen. Wil je ook Jazz-tips?
Welke lijst?quote:Op maandag 14 april 2014 22:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Tip: Pak gewoon de lijst van RYM erbij en download alle hooggewaardeerde albums die je nog niet kent
quote:Op maandag 14 april 2014 22:08 schreef Trollscience het volgende:
jazz moet je eigenlijk tijdens het neuken luisteren
quote:Op maandag 14 april 2014 22:06 schreef Trollscience het volgende:
[..]
sowieso speak no evil want die staat nu op![]()
Ja zoietsquote:Op maandag 14 april 2014 22:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
https://rateyourmusic.com(...)imit=none&countries=
Lijstje met alle indie + subgenres.
Oh ja, ik voorzie groot succes met die hyperactieve chaos van Mingus.quote:Op maandag 14 april 2014 22:08 schreef Trollscience het volgende:
jazz moet je eigenlijk tijdens het neuken luisteren
Mingus is echt wel sensueel hoorquote:Op maandag 14 april 2014 22:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh ja, ik voorzie groot succes met die hyperactieve chaos van Mingus.![]()
Jep.quote:Op maandag 14 april 2014 22:11 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Mingus is echt wel sensueel hoorJe spreek over The Black Saint neem ik aan? Ah Um is misschien een beetje overkill
Als je B slecht vindt hoe kun je D dan niet slecht vindenquote:Op maandag 14 april 2014 22:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jep.Track B kan ik slecht hebben. De rest vond ik tof.
Nope.quote:Op maandag 14 april 2014 22:12 schreef Norrage het volgende:
Tchock. Ken je Palo Santo van Shearwater al?
In mijn versie zijn D, E en F samen één track dus weet niet helemaal zeker welke passage je bedoelt, maar in elk geval vond ik het geheel beter dan B.quote:Op maandag 14 april 2014 22:12 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Als je B slecht vindt hoe kun je D dan niet slecht vindenDie is veel harder
Luister Seven Steps To Heaven, is een beetje dat blues-achtige van KOB alleen dan een stuk beter uitgewerkt en meer akkoorden.quote:Op maandag 14 april 2014 22:12 schreef Tchock het volgende:
Miles Davis vind ik tot nu toe het best, maar dat is misschien een beetje mijn saaie kant die opspeelt.![]()
Ja met D bedoel ik de vierde track gewoonquote:Op maandag 14 april 2014 22:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
In mijn versie zijn D, E en F samen één track dus weet niet helemaal zeker welke passage je bedoelt, maar in elk geval vond ik het geheel beter dan B.
Niet voor mij weggelegdquote:Op maandag 14 april 2014 22:14 schreef Kerftminister het volgende:
Madrugada is lekker ja.
Wat vinden we hier eigenlijk van Weezer? Laatst Pinkerton geluisterd, maar dat vond ik erg goed.
Weezer zie ik nog steeds als een high school bandje. Kan ze niet serieus nemen. Sollyquote:Op maandag 14 april 2014 22:14 schreef Kerftminister het volgende:
Madrugada is lekker ja.
Wat vinden we hier eigenlijk van Weezer? Laatst Pinkerton geluisterd, maar dat vond ik erg goed.
Ik heb hetzelfde als Moody. Het is wel leuk, en ik ken ook wel aardig wat van ze, maar het blijft een beetje hangen op het niveau van Green Day in hun oude jaren.quote:Op maandag 14 april 2014 22:14 schreef Kerftminister het volgende:
Madrugada is lekker ja.
Ik heb er een jaar over gedaan om Hospice aan te zetten, dus in 2046 hoor je me wel een keer over Suede en Shearwaterquote:Op maandag 14 april 2014 22:14 schreef DO2 het volgende:
Ik denk dat T voorlopig wel even vooruit kan, jongens.
Is wel echt de moeite waard hoor ik, goede veelzijdige plaat.quote:Op maandag 14 april 2014 22:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb er een jaar over gedaan om Hospice aan te zetten, dus in 2046 hoor je me wel een keer over Suede en Shearwater
Uiteraard en absoluut.quote:Op maandag 14 april 2014 22:17 schreef Felagund het volgende:
Het prijsalbum van Andrew Bird, The Mysterious production of Eggs, moet je ook zeker hebben geluisterd:
https://rateyourmusic.com(...)_production_of_eggs/
Één album per post toch?quote:Op maandag 14 april 2014 22:19 schreef Tchock het volgende:
Maar ik vroeg nog zo expliciet om één album zodat ik een mooi overzichtelijk lijstje kreeg en nu heb ik er 25Niet dat ik het niet waardeer hoor
Daarom beter om gewoon de mening van het volk te gebruiken via MuMe en RYM. Dan krijg je de best gewaardeerde albums netjes in een lijstje.quote:Op maandag 14 april 2014 22:19 schreef Tchock het volgende:
Maar ik vroeg nog zo expliciet om één album zodat ik een mooi overzichtelijk lijstje kreeg en nu heb ik er 25Niet dat ik het niet waardeer hoor
Dit is zeker niet juist.quote:Op maandag 14 april 2014 22:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Daarom beter om gewoon de mening van het volk te gebruiken via MuMe en RYM. Dan krijg je de best gewaardeerde albums netjes in een lijstje.
Tip: Vooral niet bovenaan beginnen, want daarna wordt het alleen maar minder.
Ja duh.quote:Op maandag 14 april 2014 22:23 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dit is zeker niet juist.
Zitten bovenaan een heel stel albums die ik echt niet kan waarderen, terwijl er verder naar onderen echt meesterwerkjes verscholen zitten.
Ja jezus man. Die mega-dramatische stem van hemquote:
Die ligt hier op vinyl, wat ik alleen met mijn lievelingsalbums doe.quote:Op maandag 14 april 2014 22:25 schreef Moody het volgende:
Shins - Shutes Too Narrow, Sjok?
Toch wel een essentieel indie-pareltje.
Ik vond hem ook zeker erg goed.quote:Op maandag 14 april 2014 22:24 schreef DO2 het volgende:
Pinkerton is wel tamelijk briljant, vind ik.
Das nu net dat ene album van ze dat op momenten echt knalt,
en ook een volwassen geluid heeft dat ik in de andere albums niet echt terughoor.
Alleen dat krautrock album van hem is vet, maar daar zingt ie niet zoveelquote:Op maandag 14 april 2014 22:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja jezus man. Die mega-dramatische stem van hem
Dat klopt, door alle Atmospheric Sludge en Technical Death Metal vooral.quote:Op maandag 14 april 2014 22:24 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja duh.
Maar de stelregel is wel dat bij de eerste 100 meer meesterwerkjes zitten dan bij de serie 1700-1799
Over een jaar vind je het leuke muziek, jou kennende.quote:Op maandag 14 april 2014 22:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja jezus man. Die mega-dramatische stem van hem
Maar nog steeds niet goed dan.quote:Op maandag 14 april 2014 22:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Over een jaar vind je het leuke muziek, jou kennende.
Hahaquote:
Hoezo? Ik ken die artiest al heel erg langquote:Op maandag 14 april 2014 22:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Over een jaar vind je het leuke muziek, jou kennende.
Ik weet niet hoeveel tijd jij nog hebt hoor. Je bent al best oud toch?quote:Op maandag 14 april 2014 22:30 schreef Moody het volgende:
Built to Spill en Of Montreal zijn ook typische hoog-gewaardeerde indie-bands. Beide kan ik nog niet volledig waarderen overigens. Maar er is nog tijd.
Antlers is geniaal zeg je net. Alle albums zijn geweldig etc.quote:Op maandag 14 april 2014 22:30 schreef Norrage het volgende:
School of Night is vet zeg, net als Antlers![]()
Kraakte je niet eerst Shearwater of een soortgelijk bandje net zo hard af?quote:Op maandag 14 april 2014 22:30 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hoezo? Ik ken die artiest al heel erg langmaar die heeft zoveel side-projecten.
Vind dat juist op de laatste 2 albums wat meer, maar daar ben ik vrij alleen in.quote:Op maandag 14 april 2014 22:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
HahaHet is niet zo dat ik niets ken, hoor. Gewoon... Weinig.
Ik vind The Shins trouwens altijd een geval apart. Heerlijke muziek, maar ik ze hebben maar weinig muziek die me echt raakt. Het is nergens echt opzwepend of emotioneel of zo. Ligt dat aan mij?
quote:Op maandag 14 april 2014 22:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel tijd jij nog hebt hoor. Je bent al best oud toch?
Het hoeft toch niet altijd uitersten te bevatten? Soms is het heerlijk om een kabbelend album vol geniale popnummers te luisteren. Moet er niet aan denken om altijd zware kost te moeten luisteren, veel te vermoeiendquote:Op maandag 14 april 2014 22:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
HahaHet is niet zo dat ik niets ken, hoor. Gewoon... Weinig.
Ik vind The Shins trouwens altijd een geval apart. Heerlijke muziek, maar ik ze hebben maar weinig muziek die me echt raakt. Het is nergens echt opzwepend of emotioneel of zo. Ligt dat aan mij?
Die inderdaadquote:Op maandag 14 april 2014 21:56 schreef Arn0 het volgende:
Ik nomineer Pulp - Different Class als je die nog niet kent.
Brand Newquote:Op maandag 14 april 2014 22:32 schreef Trollscience het volgende:
Niet haten op emo :S
American Footballdroevige indie emo
Heh wat? Ik ken Spencer Krug wel, maar nog niet dit ene project.quote:Op maandag 14 april 2014 22:31 schreef Moody het volgende:
[..]
Antlers is geniaal zeg je net. Alle albums zijn geweldig etc.
En nu spiegel je een album die je net een week (een dag?) kent al aan de Antlers. En dan iets over mij zeggen?
Okkervil River jaquote:Op maandag 14 april 2014 22:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kraakte je niet eerst Shearwater of een soortgelijk bandje net zo hard af?
De rest is mij gewoon te braaf, denk ik.quote:Op maandag 14 april 2014 22:26 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik vond hem ook zeker erg goed.
Las ook dat het na hun eerste twee albums niet veel meer is.
En Funeral vond je toch eerst ook niets? Hoewel die je niet echt afkraakte.quote:Op maandag 14 april 2014 22:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Okkervil River ja
Maar dat kraakte ik niet af, ik vond het wel redelijk. Maar niet de top 10 band die ik het nu vind
Dan moet je wel 5 stemmen uit kunnen brengen per user, anders schiet het niet opquote:Op maandag 14 april 2014 22:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
T, je moet gewoon even een poll aanmaken met die lijst van 25 en dan gaan alle lezers stemmen. Dan weet je waar je moet beginnen
Genoeg lurkers hierquote:Op maandag 14 april 2014 22:36 schreef Moody het volgende:
[..]
Dan moet je wel 5 stemmen uit kunnen brengen per user, anders schiet het niet op
Ik heb wel veel groeiers in mijn repertoire. Maar dat komt ook wel omdat ik veel indie-muziek nog heb leren luisteren. Hoe fucking mainstream was ik amper 5 jaar geleden nogquote:Op maandag 14 april 2014 22:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
En Funeral vond je toch eerst ook niets? Hoewel die je niet echt afkraakte.
APOOOOOOOOOOOOOOOLIGIIIIIIIIIIIIIIZIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINGquote:Op maandag 14 april 2014 22:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heel HospiceDie afsluiter is wel héél zwaar hoor. Dat is echt "kick 'em while they're down"
Post-Hardcore/Emo hoor. Pop Punk is heel anders.quote:Op maandag 14 april 2014 22:37 schreef Trollscience het volgende:
[..]
dat is geen emo dat is pop punk
Ja geniaal, heb hem op een 9 gezet, dat is heel hoog voor mijn eerste luisterbeurt.quote:Op maandag 14 april 2014 22:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heel HospiceDie afsluiter is wel héél zwaar hoor. Dat is echt "kick 'em while they're down"
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het droog hield maar dat het absoluut niet veel scheelde.quote:Op maandag 14 april 2014 22:39 schreef Trollscience het volgende:
[..]
APOOOOOOOOOOOOOOOLIGIIIIIIIIIIIIIIZIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIING
ik heb hem de eerste keer geluisterd op de achtergrond, en de tweede keer intensief met tekst. Heb letterlijk mijn ogen eruit gehuildquote:Op maandag 14 april 2014 22:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het droog hield maar dat het absoluut niet veel scheelde.En dat heb ik echt nóóit. Sterker nog, ik kan maar één ander nummer noemen.
Grappig, dat lees je heel erg vaak. Mensen zetten het aan, klinkt wel leuk, gaan later nog een keer intensief luisteren en dan komt het heel erg hard aan. Misschien was jij dat wel op een ander forumquote:Op maandag 14 april 2014 22:42 schreef Trollscience het volgende:
[..]
ik heb hem de eerste keer geluisterd op de achtergrond, en de tweede keer intensief met tekst. Heb letterlijk mijn ogen eruit gehuild
quote:geplaatst op 14 april 2009, 22:02 uur
Origineel album met nummers die soms lastig te doorgronden zijn. Na 1x luisteren zeker interessant genoeg om vaker te luisteren. Oordeel volgt....
quote:geplaatst op 16 april 2009, 21:22 uur
Enkele zeer goede nummers, zoals Kettering, Bear en Two, Jammer van de wat drukke tracks 3 en 4, anders was dit een zeer origineel easy-listerning album geweest. Desalniettemin 4 verdiende sterretjes.
emo is toch wel iets anders, en het is best poppy allemaal. vind hem ook lang niet meer zo goed als toen ik 14 wasquote:Op maandag 14 april 2014 22:40 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Post-Hardcore/Emo hoor. Pop Punk is heel anders.
[..]
Ja geniaal, heb hem op een 9 gezet, dat is heel hoog voor mijn eerste luisterbeurt.
Ff een van de volgens critici betere Hip-Hop albums van laatste jaar opgezet. R.A.P. Music van Killer Mike, kan hem sowieso wel waarderen, maar heb deze plaat echt gemist.
quote:
quote:This is my way of saying goodbye
Because I can't do it face to face
I'm talking to you after it's too late
From my videotape
No matter what happens now
You shouldn't be afraid
Because I know today has been the most perfect day I've ever seen
Bij mij is die juist minder geworden, vond hem in het begin erg leuk (volgens mij als één van de weinigen), luister er nu bijna niet meer naar.quote:Op maandag 14 april 2014 22:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
Calexico - Algiers is trouwens een groeiertje. Vond het eerst niet zo veel, maar nu toch stiekem wel leuk.
Cohen toch? Ken ik ook niet. Moet zeggen dat wat ik wél ken van Cohen, vooral leuk is in covers.quote:Op maandag 14 april 2014 22:45 schreef Trollscience het volgende:
Enige album dat me zo kan raken als Hospice is denk ik Songs Of Love And Hate.
jaquote:Op maandag 14 april 2014 22:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Cohen toch? Ken ik ook niet. Moet zeggen dat wat ik wél ken van Cohen, vooral leuk is in covers.
Da's zeker een tranentrekker, ja. En veel van Nick Drake raakt mij ook wel oprecht.quote:Op maandag 14 april 2014 22:45 schreef Trollscience het volgende:
Enige album dat me zo kan raken als Hospice is denk ik Songs Of Love And Hate.
Ik vond het in Hospice meer gaan om spijt en onmacht. Rouw is er niet echt, want hij weet in de eerste track met vocals al dat ze dood gaat. (spoiler alert).quote:Op maandag 14 april 2014 22:48 schreef Trollscience het volgende:
Songs Of Love And Hate is wel op een heel ander niveau deprimerend. Hospice is meer rouw-achtig, Love And Hate is meer ernstige depressie/depersonalisatie.
quote:Op maandag 14 april 2014 22:49 schreef Norrage het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd nooit goed naar de teksten van Hospice geluisterd
ik bedoel het verdriet dat ik voel wanneer ik het luister. Voelt aan als rouwquote:Op maandag 14 april 2014 22:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vond het in Hospice meer gaan om spijt en onmacht. Rouw is er niet echt, want hij weet in de eerste track met vocals al dat ze dood gaat. (spoiler alert).
Ooit gehoord van het genre folkquote:Op maandag 14 april 2014 22:51 schreef DO2 het volgende:
Cohen behoort ook tot een van de weinige artiesten waarbij de teksten alle aandacht verdienen.
Juist de lyrics doen het hem voor mij op dit moment. Qua muziek is het best wel tof maar lang niet zo indrukwekkend.quote:Op maandag 14 april 2014 22:49 schreef Norrage het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd nooit goed naar de teksten van Hospice geluisterd
Je bedoelt dat folk garant staat voor teksten die alle aandacht verdienen? Of begrijp ik je verkeerd?quote:Op maandag 14 april 2014 22:52 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Ooit gehoord van het genre folk
En Blof. Vergeet Blof niet.quote:Op maandag 14 april 2014 22:50 schreef Norrage het volgende:
Ik kan het uberhaupt niet goed, naar teksten luisteren. Ik moet écht de lyrics voor me hebben liggen. Alleen NL muziek kan ik naar teksten luisteren. Daarom vind ik Spinvis en Roosbeef ook zo briljant.
Of 'het levenslied'.quote:Op maandag 14 april 2014 22:52 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Ooit gehoord van het genre folk
Er zijn vliegtuigstoelen, miljoenen bij bedoeling en bovendien zijn er limousines, en er zijn leugens over sterren die we toch nooit zien, misschien.quote:
Ik denk het wel, maar het genre folk is zo breed dat ik die opmerking niet snap.quote:Op maandag 14 april 2014 22:53 schreef DO2 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat folk garant staat voor teksten die alle aandacht verdienen? Of begrijp ik je verkeerd?
ik bedoel dat folk een genre is waarin teksten boven muziek staan, en dat goede folk dat bijna altijd heeftquote:Op maandag 14 april 2014 22:53 schreef DO2 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat folk garant staat voor teksten die alle aandacht verdienen? Of begrijp ik je verkeerd?
Heb je zin in mosselen?quote:
Is ook een veelvoorkomend schema.quote:Op maandag 14 april 2014 22:54 schreef Tchock het volgende:
Horen jullie ook sterke overeenkomsten? In het refrein vooral?
Jouw muziektheorie is veel beter dan de mijne, wat komt er daadwerkelijk overeen dan?quote:Op maandag 14 april 2014 22:56 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Is ook een veelvoorkomend schema.
Ik ken niet zoveel goede folk dan, vrees ik.quote:Op maandag 14 april 2014 22:55 schreef Trollscience het volgende:
[..]
ik bedoel dat folk een genre is waarin teksten boven muziek staan, en dat goede folk dat bijna altijd heeft
Welk album bedoel je trouwens? Ken vooral Expo 86 goed.quote:Op maandag 14 april 2014 21:29 schreef DO2 het volgende:
Wolf Parade heeft natuurlijk ook een fantastich album dat iedereen moet kennen.
Het enige hiphopalbum dat ik regelmatig en met plezier draai is Madvillainy. Precies de goede combinatie die blijkbaar geen andere artiest kan makenquote:Op maandag 14 april 2014 23:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De enige hiphop die mij vermaakt is Hiphop Pinto.
wtf. Was ik er toen pas? Ik zat er geloof ik wel langer, maar dan als lurker geloof ikquote:Op maandag 14 april 2014 22:56 schreef Moody het volgende:
Dit is het moment waarop The Antlers voor het eerst worden genoemd in deze reeks:
MUZ / The Pains of Being Indie at the Heart (Indie Central XXXIX)
#memorablemoment: Vlak daarna zie je de introductie van Norrage
Check ook al die users die we nu nooit meer zien. Echt jammer.
Zal hem morgen eens luisteren, Expo 86 heb ik vrij veel gedraaid.quote:Op maandag 14 april 2014 23:03 schreef DO2 het volgende:
Het debuut, Fela. Wat mij betreft hun beste.
[ afbeelding ]
Fingers in the Factories.quote:Op maandag 14 april 2014 23:05 schreef Tchock het volgende:
Waarom kunnen de Editors geen Blood, Bones of Munich meer makenWat waren die eerste twee albums goed zeg
Ze weten anders best veel hetzelfde te makenquote:Op maandag 14 april 2014 23:05 schreef Tchock het volgende:
Waarom kunnen de Editors geen Blood, Bones of Munich meer makenWat waren die eerste twee albums goed zeg
Ik was een topic erna voor het eerst volgens mij. Ik dacht dat ik mij pas in 2011 geregistreerd had, maar blijkt dus 2 jaar eerder te zijn.quote:Op maandag 14 april 2014 23:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
wtf. Was ik er toen pas? Ik zat er geloof ik wel langer, maar dan als lurker geloof ik
Haha exact. Bij andere hiphopalbums stoor ik mij aan te veel dingen.quote:Op maandag 14 april 2014 23:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het enige hiphopalbum dat ik regelmatig en met plezier draai is Madvillainy. Precies de goede combinatie die blijkbaar geen andere artiest kan maken
De laatste albums zijn toch niet te vergelijken met hun eerste twee albums?quote:Op maandag 14 april 2014 23:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ze weten anders best veel hetzelfde te maken
Zoals bijvoorbeeld het overdadig roepen van Nigga'quote:Op maandag 14 april 2014 23:07 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Haha exact. Bij andere hiphopalbums stoor ik mij aan te veel dingen.
geen idee wat de akkoorden van dat nummer zijn, ik hoor niet absoluutquote:Op maandag 14 april 2014 22:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jouw muziektheorie is veel beter dan de mijne, wat komt er daadwerkelijk overeen dan?Ik hoor meteen dat er iets is maar ik kan het niet benoemen.
Nee, niet echt, maar ik kan eerlijk gezegd de nummers van Editors niet zo goed uit elkaar houden, op Papillon, Munich, etc. na.quote:Op maandag 14 april 2014 23:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
De laatste albums zijn toch niet te vergelijken met hun eerste twee albums?
De topics gingen destijds erg traag. Soms wel een maand per topicquote:Op maandag 14 april 2014 23:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik was een topic erna voor het eerst volgens mij. Ik dacht dat ik mij pas in 2011 geregistreerd had, maar blijkt dus 2 jaar eerder te zijn.
Wat naar zeg.quote:Op maandag 14 april 2014 22:57 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik ken niet zoveel goede folk dan, vrees ik.
Maar na de eerste twee hebben ze nooit meer zoiets gemaakt. Alleen maar - veel minder goede - andere stijlen.quote:Op maandag 14 april 2014 23:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ze weten anders best veel hetzelfde te maken
Laat mij er buiten.quote:Op maandag 14 april 2014 23:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hier nog een Editorstopic
Moet wel lachenMUZ / Kijken jullie ook naar The Editors op NED-3 ?
Hoe kom je daar nu bij?quote:Op maandag 14 april 2014 23:11 schreef Felagund het volgende:
Ik dacht altijd dat CatsInTheWell een kloon van DO2 was/is, maar volgens mij is dat niet zo. Klopt volgens mij qua muzieksmaak ook niet helemaal.
Lohuis is ook goed volk.quote:
Een miltheupquote:Op maandag 14 april 2014 23:13 schreef Kerftminister het volgende:
Wat is eigenlijk een spleenheup? :S
Weet ik ook niet.quote:
Ohjaquote:Op dinsdag 16 november 2010 16:02 schreef TheFamousMan het volgende:
Een spleenheup zit rechts van je gruwelbot. Onder de fluimnagel en net boven de draadslaaf. Als je op je hoofd gaat staan en met je linker arm probeert je rechter bil aan te raken zit ie ongeveer bij je graadheuvel.
Ik ken zijn naam wel. Volgens mij delen we een liefde voor AC. Maar verder dan dat kom ik zo snel niet.quote:Op maandag 14 april 2014 23:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
Weet ik ook niet.CatsInTheWell zie ik nu nooit meer, en de UI van CatsInTheWell lijkt mij ook wel iets voor jou.
it is happening again it is happening againquote:Op maandag 14 april 2014 23:15 schreef Felagund het volgende:
Ga nu Twin Peaks kijken, voordat ik nog meer gekke dingen zeg.
Klinkt niet slecht, ben alleen niet zo snel geneigd artiesten/bands te proberen met erg weinig materiaal.quote:Op maandag 14 april 2014 23:23 schreef Moody het volgende:
Nogmaals Yonlu:
Nu zeg ik erbij dat hij op zijn 16e zelfmoord pleegde door depressiviteit.
Jij als wereldmuziek-luisteraar, hebt geen interesse in het verhaal van een 16-jarige Braziliaanse jongen die een geweldig album maakte en vlak daarna zelfmoord pleegde?quote:Op maandag 14 april 2014 23:25 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Klinkt niet slecht, ben alleen niet zo snel geneigd artiesten/bands te proberen met erg weinig materiaal.
De wegen van Kerf zijn ondoorgrondelijk.quote:Op maandag 14 april 2014 23:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Jij als wereldmuziek-luisteraar, hebt geen interesse in het verhaal van een 16-jarige Braziliaanse jongen die een geweldig album maakte en vlak daarna zelfmoord pleegde?
Jawel, maar dan ben ik toch eerder geneigd verder met Gilberto Gil te gaan ofzo, aangezien die een enorm oeuvre klaar heeft staan. Is altijd balen als je iemand of een band enorm vet vindt en je dan door de nummers een beetje heen bent.quote:Op maandag 14 april 2014 23:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Jij als wereldmuziek-luisteraar, hebt geen interesse in het verhaal van een 16-jarige Braziliaanse jongen die een geweldig album maakte en vlak daarna zelfmoord pleegde?
Ok.quote:Op maandag 14 april 2014 23:29 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Jawel, maar dan ben ik toch eerder geneigd verder met Gilberto Gil te gaan ofzo, aangezien die een enorm oeuvre klaar heeft staan. Is altijd balen als je iemand of een band enorm vet vindt en je dan door de nummers een beetje heen bent.
Toen het uit werd gezonden was ik 4/5 jaar oud geloof ik. En toen had je nog geen internet, dus was het sowieso niet te kijken in Nederland. Ik ben er ooit aan begonnen maar door tijdgebrek toen niet ver gekomen. Nu geef ik het een tweede kans.quote:Op maandag 14 april 2014 23:25 schreef DO2 het volgende:
Twin Peaks, trouwens? Kolere... Da's lang geleden.
Beiden toch 3, dat gaat nog wel, maar 1 vind ik erg weinig.quote:Op maandag 14 april 2014 23:32 schreef Moody het volgende:
[..]
Ok.
Je kan ook albums los zien van de artiest, anders is de kans groot dat je goede one-hit-wonders gaat missen. Nick Drake heeft ook maar 2 albumpjes gemaakt heHendrix was er ook al snel klaar mee.
Ja als je zelfmoord pleegt op je 16e is de kans niet groot op een uitgebreid oeuvrequote:Op maandag 14 april 2014 23:35 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Beiden toch 3, dat gaat nog wel, maar 1 vind ik erg weinig.
Maar ga het wel onthouden hoor, heb Stone Roses laatst ook al gehad.
Vind dat altijd wel fijn. Bij een artiest met 10 albums voel ik me altijd als een konijn in de koplampen.quote:Op maandag 14 april 2014 23:25 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Klinkt niet slecht, ben alleen niet zo snel geneigd artiesten/bands te proberen met erg weinig materiaal.
Na het nummer Iron Sky is het beste er helaas wel af.quote:Op maandag 14 april 2014 23:40 schreef Norrage het volgende:
Die nieuwe Paolo Nutini is ook wel goed hoor. Poeh.
Of gewoon als The Roots, constant doorgaan maar geen slecht album maken.quote:Op maandag 14 april 2014 23:40 schreef Tchock het volgende:
Bovendien heeft het ook wel iets mooi als een artiest gewoon geen mindere plaat heeft. Eén keer pieken en dan de pijp uit, zeg maar. Jeff Buckley bijvoorbeeld
Daarom zijn Buckley, Drake, Hendrix, Morrison, Cobain etc. helden geworden. Die hebben geen kans gehad om hun status te verkloten.quote:Op maandag 14 april 2014 23:40 schreef Tchock het volgende:
Bovendien heeft het ook wel iets mooi als een artiest gewoon geen mindere plaat heeft. Eén keer pieken en dan de pijp uit, zeg maar. Jeff Buckley bijvoorbeeld
Net als mijn grote voorbeeldquote:Op maandag 14 april 2014 23:40 schreef Tchock het volgende:
I'm Alive and kicking, Bobquote:Op maandag 14 april 2014 23:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Net als mijn grote voorbeeldBehalve dat die dan nog wel leeft.
Die andere ging als ik het zo snel zag ook over zelfmoord. Die kerel was er iets teveel mee bezig blijkbaarquote:Op maandag 14 april 2014 23:48 schreef Moody het volgende:
OMG. Yonlu heeft zijn gezongen over zijn geplande zelfmoord.
Triest.
En Elliott Smith? Wat een fucking raar verhaal is dat zeg (op basis van Wikipedia).quote:Op maandag 14 april 2014 23:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Daarom zijn Buckley, Drake, Hendrix, Morrison, Cobain etc. helden geworden. Die hebben geen kans gehad om hun status te verkloten.
Ik ook! Erg vet. En wat ik al gehoord heb klinkt ook super tof. Die zal komende week wel lekken, trouwensquote:Op maandag 14 april 2014 23:53 schreef Vatta het volgende:
Ik kijk ook best wel uit naar het nieuwe album van Damon Albarn. Heerlijk stemgeluid heeft die man.
Wederom volgens Wiki was hij volledig nuchter (afgezien van antidepressiva en dergelijke).quote:Op maandag 14 april 2014 23:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Jah, zelfmoord of moord. Niemand weet het. Waarschijnlijk toch het eerste, na een goede dosis dope.
quote:Op maandag 14 april 2014 23:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ook! Erg vet. En wat ik al gehoord heb klinkt ook super tof. Die zal komende week wel lekken, trouwens
Maar van antidepressiva ga je eerder geen gekke dingen doen, toch?quote:Op maandag 14 april 2014 23:54 schreef Moody het volgende:
[..]
Precies. Hij zat zwaar onder de medicijnen. Lekker nuchter.
In combinatie met andere medicijnen weet je het niet toch?quote:Op maandag 14 april 2014 23:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar van antidepressiva ga je eerder geen gekke dingen doen, toch?
Ja oké, maar tot twee keer toe een mes in je eigen borst planten is nogal een manier om te gaan zeg. Nog nooit gehoord dat iemand zo zelfmoord pleegde, afgezien van wat Japanse samoerai.quote:Op maandag 14 april 2014 23:59 schreef Moody het volgende:
[..]
In combinatie met andere medicijnen weet je het niet toch?
Daarbij word je juist van antidepressiva erg rustig en helder. Als zijn gedachte was dat hij niets voorstelde en het leven niets voorstelde, kan dit toch juist zijn enige oplossing zijn? Hij had ook weinig mensen om hem heen die hem anders lieten denken.
Blijft altijd lastig. Zelfde is de zelfmoord van Antony Kamerling. Had ook niemand in de buitenwereld verwacht.
Volgens mij heb je ook wel dat zelfmoord in een impuls wordt gedaan. Als mensen het overleven zijn ze vaak wel blij daarmee.quote:Op maandag 14 april 2014 23:59 schreef Moody het volgende:
[..]
In combinatie met andere medicijnen weet je het niet toch?
Daarbij word je juist van antidepressiva erg rustig en helder. Als zijn gedachte was dat hij niets voorstelde en het leven niets voorstelde, kan dit toch juist zijn enige oplossing zijn? Hij had ook weinig mensen om hem heen die hem anders lieten denken.
Blijft altijd lastig. Zelfde is de zelfmoord van Antony Kamerling. Had ook niemand in de buitenwereld verwacht.
#PlugalaMoody ditquote:Op dinsdag 15 april 2014 00:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Sunset Rubdown en Wolf Parade zijn genoemd, dan noem ik Swan Lake nog even.
Ik zou nooit logisch voortborduren. De post van Rellende_Rotscholier voegt weldegelijk iets toequote:Op dinsdag 15 april 2014 00:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
#PlugalaMoody ditUit het boekje.
Gewoon luisteren bob, geen gezeik.quote:Op dinsdag 15 april 2014 00:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
#PlugalaMoody ditUit het boekje.
Die klokkenluider bij de NZa dan. Dossier van 600 kantjes bij de baas ingeleverd, 2 weken later zelfmoord.quote:Op dinsdag 15 april 2014 00:04 schreef Tchock het volgende:
Ik vind de zelfmoord van Mark Linkous altijd zo triestDie ging naar een huis van zijn vriend, meldde casual dat hij even een rondje ging lopen, ging in een steegje zitten en schoot zichzelf met een geweer in zijn borst. Terwijl hij vlak ervoor nog allemaal plannen had gemaakt om te verhuizen en zijn eigen opnamestudio te openen en zo.
Zelfmoord, omdat hij nadat hij in een rolstoel belandde, zijn rekeningen niet meer kon betalen.quote:On December 25, 2009, at the age of 45, Chesnutt died from an overdose of muscle relaxants that had left him in a coma in an Athens hospital.[2] Chesnutt had "attempted suicide three or four times [before]. It didn't take."[4]
According to Chesnutt, being "uninsurable" due to his quadriplegia, in 2009 he was $50,000 in debt for his medical bills, and had been putting off a surgery for a year ("And, I mean, I could die only because I cannot afford to go in there again. I don't want to die, especially just because of I don't have enough money to go in the hospital.").[4]
Fashion met Janelle is fantastisch, Cherry Blossom schitterend en die rockabilly afsluiter Someone Like You ook heerlijk. Ben het niet met je eensquote:Op maandag 14 april 2014 23:42 schreef Vatta het volgende:
[..]
Na het nummer Iron Sky is het beste er helaas wel af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |