Het doel heiligt niet de middelen. Niet mee eens dus.quote:Op zondag 13 april 2014 13:51 schreef Elfletterig het volgende:
Weerzinwekkend vind ik het. Het bewijsmateriaal dat het slachtoffer heeft vergaard wordt willens en wetens vernietigd en het slachtoffer wordt zelf vervolgd. Het moest niet kunnen dat mensen dergelijke druk uitoefenen op zo'n jongen. En wat te denken van die faal-leraar die geen orde kan houden in z'n klas en die een paar overduidelijke pestkoppen gewoon hun gang laat gaan?
Dit sluit nauw aan op de discussie die we momenteel in Nederland hebben rondom het RTL-programma. De misstanden rondom pesten op school moeten worden blootgelegd. Scholen die zich ineens bekommeren om de veiligheid en privacy van leerlingen moeten - net als de pestkoppen - aan de schandpaal. Niet de slachtoffers, maar de daders moeten worden aangepakt.
Lekker kort door de bocht man.quote:Op zondag 13 april 2014 14:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het doel heiligt niet de middelen. Niet mee eens dus.
Nee stel je voor dat het slachtoffer belangrijker is dan de dader.quote:Op zondag 13 april 2014 14:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het doel heiligt niet de middelen. Niet mee eens dus.
Als morgen buma stemra bij mensen in de computers in gaat breken om te bewijzen dat men illegaal heeft gedownload snapt men dit systeem ineens wel, mark my words.quote:
Je mag ook je eigen fiets niet terug stelen. Er zijn nu eenmaal regels en die blijven gelden. Anders word het een janboel.quote:Op zondag 13 april 2014 14:47 schreef Richestorags het volgende:
Nee stel je voor dat het slachtoffer belangrijker is dan de dader.
Oh? Wie gaat mij tegenhouden?quote:Op zondag 13 april 2014 15:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je mag ook je eigen fiets niet terug stelen. Er zijn nu eenmaal regels en die blijven gelden. Anders word het een janboel.
De politie als het goed is...quote:
Kan je mij een wetsartikel waarin staat dat het terugnemen (lees nemen en niet stelen) van je eigen fiets verboden is? Een gestolen fiets blijft jouw eigendom. Zeker als jouw slot er nog aan zit.quote:
Jij denkt serieus dat er voor die speciefieke situatie een wetsartikel is? En dan ook nog jezelf intelligentsia noemen...quote:Op zondag 13 april 2014 16:08 schreef Richestorags het volgende:
Kan je mij een wetsartikel waarin staat dat het terugnemen (lees nemen en niet stelen) van je eigen fiets verboden is? Een gestolen fiets blijft jouw eigendom. Zeker als jouw slot er nog aan zit.
Dus kan je het ook niet aantonen. Ik vroeg het jou aan te tonen d.m.v. een wetsartikel. Niet dat het per se zo specifiek erin moest staan, maar ik verwacht enige onderbouwing voor de stelling die jij poneert. Jij stelt iets, dan moet jij het ook bewijzen. Ik ben toch de "leek"?quote:Op zondag 13 april 2014 22:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat er voor die speciefieke situatie een wetsartikel is? En dan ook nog jezelf intelligentsia noemen...
Het mag niet en dat kun je met google ook prima controleren als je daar aan mocht twijfelen.
het materiaal is illegaal opgenomen en dus niet bruikbaar in een rechtszaakquote:Op zondag 13 april 2014 13:51 schreef Elfletterig het volgende:
Weerzinwekkend vind ik het. Het bewijsmateriaal dat het slachtoffer heeft vergaard wordt willens en wetens vernietigd en het slachtoffer wordt zelf vervolgd.
je neemt ook personen op die niet pesten zonder dat ze het weten, terecht dat dat niet mag natuurlijkquote:Het moest niet kunnen dat mensen dergelijke druk uitoefenen op zo'n jongen. En wat te denken van die faal-leraar die geen orde kan houden in z'n klas en die een paar overduidelijke pestkoppen gewoon hun gang laat gaan?
Dit sluit nauw aan op de discussie die we momenteel in Nederland hebben rondom het RTL-programma. De misstanden rondom pesten op school moeten worden blootgelegd. Scholen die zich ineens bekommeren om de veiligheid en privacy van leerlingen moeten - net als de pestkoppen - aan de schandpaal. Niet de slachtoffers, maar de daders moeten worden aangepakt.
Weet je wat niet zou moeten mogen? Pesters die hun gang kunnen gaan onder toeziend oog van de docenten die te laf zijn om er wat aan te doen.quote:Op zondag 13 april 2014 22:17 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
het materiaal is illegaal opgenomen en dus niet bruikbaar in een rechtszaak
[..]
je neemt ook personen op die niet pesten zonder dat ze het weten, terecht dat dat niet mag natuurlijk
Dat is een discussie die je los moet zien van het in het geheim opnamen maken van andere personenquote:Op zondag 13 april 2014 22:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Weet je wat niet zou moeten mogen? Pesters die hun gang kunnen gaan onder toeziend oog van de docenten die te laf zijn om er wat aan te doen.
Is zo. Maar het materiaal is nu éénmaal verkregen. Dan is het zonde om het niet te gebruiken.quote:Op zondag 13 april 2014 22:20 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Dat is een discussie die je los moet zien van het in het geheim opnamen maken van andere personen
Dan mag de overheid ook ieder willekeurig persoon afluisteren als een ambtenaar daar zin in heeft vanwege onduidelijke redenen zonder dat daarop gecontroleerd hoeft te worden.quote:Op zondag 13 april 2014 22:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is zo. Maar het materiaal is nu éénmaal verkregen. Dan is het zonde om het niet te gebruiken.
Mag niet, hoe krom ook.quote:Op zondag 13 april 2014 22:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is zo. Maar het materiaal is nu éénmaal verkregen. Dan is het zonde om het niet te gebruiken.
Nee, dat vroeg je niet.quote:Op zondag 13 april 2014 22:15 schreef Richestorags het volgende:
Dus kan je het ook niet aantonen. Ik vroeg het jou aan te tonen d.m.v. een wetsartikel.
Dat heeft er gewoon mee te maken dat de bezitter in beginsel geacht wordt de eigenaar te zijn en dat daarom de wetgever de bezitter beschermt en daarmee is via het civielrecht ook 310 sr van toepassing op het terugstelen.quote:Niet dat het per se zo specifiek erin moest staan, maar ik verwacht enige onderbouwing voor de stelling die jij poneert. Jij stelt iets, dan moet jij het ook bewijzen. Ik ben toch de "leek"?
Als je iedere keer moet roepen dat je het echt, echt, echt bij het rechte eind hebt getuigt dat vooral van innerlijke twijfel ter zake.quote:Maar goed, ik geef je tot nu toe elke discussie het nakijken, vandaar dat je met ad hominems blijft komen omdat je mij op de inhoud tot nog toe nooit hebt weten te pakken.
Dus?quote:Op zondag 13 april 2014 22:18 schreef Richestorags het volgende:
Weet je wat niet zou moeten mogen? Pesters die hun gang kunnen gaan onder toeziend oog van de docenten die te laf zijn om er wat aan te doen.
Laat me niet lachen met wat er voor rechtsspraak moet doorgaan. Met recht heeft dit niks te maken, met kut-regels in het nadeel van slachtoffers des te meer. De beelden zijn met een doel gemaakt, zo ook hier in Nederland op de scholen. De gepeste jongeren moeten maar toezien dat hun hele leven wordt vergald terwijl de school - die zogenaamd een veilige omgeving biedt - de boel ook niet onder controle heeft?quote:Op zondag 13 april 2014 22:17 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
het materiaal is illegaal opgenomen en dus niet bruikbaar in een rechtszaak
[..]
je neemt ook personen op die niet pesten zonder dat ze het weten, terecht dat dat niet mag natuurlijk
Als een school de politie belt om een gepeste gehandicapte leerling voor de wolven te gooien is er of iets mis met de schoolleiding en/of met je rechtssysteem dat een school dat nodig vind om zichzelf te beschermen.quote:After Mrs. Love submitted the recorded evidence to the principal of South Fayette High School, the administrators called police, but not before they made the boy delete the recording. Lieutenant Robert Kurta then charged the boy with the crime of felony wiretapping because he made the recording in a place where there was an expectation of privacy. They then attempted to interrogate her “visibly distraught” son.
Overtredingenquote:Op zondag 13 april 2014 23:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus?
Dat maakt andere overtredingen niet ineens prima.
Ik lees dat de leraar gewoon ziet en hoort wat er gebeurd en toch wordt er niet ingegrepen.quote:Op maandag 14 april 2014 00:18 schreef Elfletterig het volgende:
Laat me niet lachen met wat er voor rechtsspraak moet doorgaan. Met recht heeft dit niks te maken, met kut-regels in het nadeel van slachtoffers des te meer. De beelden zijn met een doel gemaakt, zo ook hier in Nederland op de scholen. De gepeste jongeren moeten maar toezien dat hun hele leven wordt vergald terwijl de school - die zogenaamd een veilige omgeving biedt - de boel ook niet onder controle heeft?
Nou gooi je twee dingen op een hoop. Bericht uit de OP: bewijs is er al lang en breed, docent is aanwezig en weet wat er speelt. Dat de school dat wenst te vernietigen snap ik wel, want het laat hun falen zien.quote:Misstanden moeten aan de kaak worden gesteld. Je kunt de beelden prima anonimiseren voordat je ze ergens uitzendt. Maar nu is het bewijsmateriaal tegen de pestkoppen vernietigd. Het recht is in dit soort gevallen de grote verliezer.
Ja, dat jij wenst te bepalen welke overtredingen wel en niet moeten mogen zagen we al toen jij zware drugscriminaliteit meende te moeten verdedigen, want slechts softdrugs en jij houdt kennelijk wel van dat product...quote:Op maandag 14 april 2014 08:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Overtredingenman er zijn wat opnames gemaakt. Maar goed, regels zijn belangrijker voor juristen dan rechtvaardigheid blijkt maar weer.
Het klopt dat het jouw eigendom is, maar de wet beschermt de bezitter van een goed, niet de eigenaar. Als iemand een fiets steelt wordt hij niet de eigenaar van een goed, maar hij krijgt het wettelijk gezien wel in zijn bezit.quote:Op zondag 13 april 2014 16:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kan je mij een wetsartikel waarin staat dat het terugnemen (lees nemen en niet stelen) van je eigen fiets verboden is? Een gestolen fiets blijft jouw eigendom. Zeker als jouw slot er nog aan zit.
Zware drugscriminaliteit? Sinds wanneer is het kweken van wiet zware drugscriminaliteit. Dat de overheid door haar schizofrene beleid het zo maakt is niet mijn probleemquote:Op maandag 14 april 2014 08:26 schreef DS4 het volgende:
Ja, dat jij wenst te bepalen welke overtredingen wel en niet moeten mogen zagen we al toen jij zware drugscriminaliteit meende te moeten verdedigen, want slechts softdrugs en jij houdt kennelijk wel van dat product...
Naast dat er een grammaticale fout in je stuk staat (intelligentsia bepalen en niet bepaalt), net als bij de posts hierboven (d-t fouten) heb ik nooit gesteld dat ik mezelf tot die groep reken. En inderdaad, we leven in een maatschappij waarin scholen dienen in te grijpen bij ongeoorloofd en verboden gedrag. Gebeurt dat niet, maak je het duidelijk middels wat eigen speurwerk. Maar daar houden puristen zoals jij niet van. Want dat gaat buiten het heilige boekje om.quote:Gelukkig leven we in een maatschappij waar de zelfverklaarde intelligentsia niet bepaalt aan welke regels ze zich wel of niet moeten houden, maar iedereen zich aan de regels moet houden. En zo niet zijn er mogelijk consequenties.
Ook goed. Bel ik wel de popo en rijd ik daarna gelijk weer wegquote:Op maandag 14 april 2014 09:31 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Het klopt dat het jouw eigendom is, maar de wet beschermt de bezitter van een goed, niet de eigenaar. Als iemand een fiets steelt wordt hij niet de eigenaar van een goed, maar hij krijgt het wettelijk gezien wel in zijn bezit.
Wat jij wil.quote:Op maandag 14 april 2014 12:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook goed. Bel ik wel de popo en rijd ik daarna gelijk weer weg
Op grootschalige schaal is het dat. Dat heb ik je in dat draadje al haarfijn uitgelegd, maar je had het zelf ook al kunnen bedenken nav het doden van mensen en hun lichaam in een vaatje zoutzuur laten verdwijnen.quote:Op maandag 14 april 2014 12:23 schreef Richestorags het volgende:
Zware drugscriminaliteit? Sinds wanneer is het kweken van wiet zware drugscriminaliteit.
Zoek eerst maar eens op wat een ad hominem is en kijk vervolgens nog eens terug in deze postgeschiedenis waar ik je al aangaf dat het een zwaktebod is om te roepen dat je inhoudelijk veel sterker bent, nog afgezien van het feit dat ik je toch vrij makkelijk kon uitleggen waarom een fiets terugstelen dus niet mag itt wat jij meende.quote:Dat de overheid door haar schizofrene beleid het zo maakt is niet mijn probleem. En schattig dat je met ad honinems blijft strooien, zit het diep dat je nooit op de inhoud kunt winnen bij mij?
Mooie klacht nadat je ad hominem verkeerd spelde... Overigens nog een zwaktebod: zeiken over taalfouten. Dat is allesbehalve winnen op de inhoud. Dat is gewoon zielig.quote:Naast dat er een grammaticale fout in je stuk staat (intelligentsia bepalen en niet bepaalt), net als bij de posts hierboven (d-t fouten) heb ik nooit gesteld dat ik mezelf tot die groep reken.
Nee, ik snap best dat mensen die route kiezen. Maar het mag niet en dus wordt daar ook tegen opgetreden. Ik vind dat niet zo gek. De regels veranderen niet als jouw slachtoffer ook een dader is, bijzondere situaties daargelaten (zoals noodweer).quote:En inderdaad, we leven in een maatschappij waarin scholen dienen in te grijpen bij ongeoorloofd en verboden gedrag. Gebeurt dat niet, maak je het duidelijk middels wat eigen speurwerk. Maar daar houden puristen zoals jij niet van. Want dat gaat buiten het heilige boekje om.
Dat heeft niets met het telen van wiet an sich te maken. Bovendien weet jij niet of de beste man uit noodweer heeft gehandeld, jij kent de omstandigheden niet waaronder ze gedood zijn (onschuldig totdat riedeltje toch?)quote:Op maandag 14 april 2014 12:38 schreef DS4 het volgende:
Op grootschalige schaal is het dat. Dat heb ik je in dat draadje al haarfijn uitgelegd, maar je had het zelf ook al kunnen bedenken nav het doden van mensen en hun lichaam in een vaatje zoutzuur laten verdwijnen.
Het feit dat jij een wetsartikel nodig hebt om iets recht te lullen wat krom is laat zien wat er mis is met juristen als jij. Geen gevoel voor ethiek, moraal of wat dan ook. Puur en alleen kunnen redeneren vanuit (menselijke) regels.quote:Zoek eerst maar eens op wat een ad hominem is en kijk vervolgens nog eens terug in deze postgeschiedenis waar ik je al aangaf dat het een zwaktebod is om te roepen dat je inhoudelijk veel sterker bent, nog afgezien van het feit dat ik je toch vrij makkelijk kon uitleggen waarom een fiets terugstelen dus niet mag itt wat jij meende.
Ik zit op smartphone dan verwissel je de n en m wel eens ja. Ik heb zes jaar Latijn gehad dus weet wel hoe je dat spelt. Verder ben ik wel klaar met deze "discussies". Mensen die alleen maar in regeltjes kunnen denken zijn voor mij geen waardige discussiepartners. Ik wil discussies op basis van ethiek en niet regels. Die geen universele waarheden zijn maar slechts menselijke constructies.quote:Mooie klacht nadat je ad hominem verkeerd spelde... Overigens nog een zwaktebod: zeiken over taalfouten. Dat is allesbehalve winnen op de inhoud. Dat is gewoon zielig.
Dan nog mag je geen lijken laten verdwijnen. Bovendien is het bepaald niet normaal om dat te doen, laat staan met een vaatje zoutzuur. Denk jij echt dat dat een normale manier van doen is?quote:Op maandag 14 april 2014 12:47 schreef Richestorags het volgende:
Dat heeft niets met het telen van wiet an sich te maken. Bovendien weet jij niet of de beste man uit noodweer heeft gehandeld, jij kent de omstandigheden niet waaronder ze gedood zijn (onschuldig totdat riedeltje toch?)
Jij vraagt om een wetsartikel. Letterlijk! Lees maar terug:quote:Het feit dat jij een wetsartikel nodig hebt om iets recht te lullen wat krom is laat zien wat er mis is met juristen als jij. Geen gevoel voor ethiek, moraal of wat dan ook. Puur en alleen kunnen redeneren vanuit (menselijke) regels.
Ik geef jou het wetsartikel, vervolgens claim je alsnog inhoudelijk te hebben gewonnen omdat ik geen gevoel heb voor ethiek, moraal of wat dan ook.quote:Op zondag 13 april 2014 16:08 schreef Richestorags het volgende:
Kan je mij een wetsartikel waarin staat dat het terugnemen (lees nemen en niet stelen) van je eigen fiets verboden is?
En die kromme zin die ik hierboven quote is ook tgv een smartphone? Smoesjemaker!quote:Ik zit op smartphone dan verwissel je de n en m wel eens ja.
Zwaktebod.quote:Ik heb zes jaar Latijn gehad dus weet wel hoe je dat spelt. Verder ben ik wel klaar met deze "discussies". Mensen die alleen maar in regeltjes kunnen denken zijn voor mij geen waardige discussiepartners. Ik wil discussies op basis van ethiek en niet regels. Die geen universele waarheden zijn maar slechts menselijke constructies.
Wat stel je dan voor? Aangezien iedere persoon een andere ethiek heeft. Straffen aan de hand van hé slachtoffer?quote:Op maandag 14 april 2014 12:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat heeft niets met het telen van wiet an sich te maken. Bovendien weet jij niet of de beste man uit noodweer heeft gehandeld, jij kent de omstandigheden niet waaronder ze gedood zijn (onschuldig totdat riedeltje toch?)
[..]
Het feit dat jij een wetsartikel nodig hebt om iets recht te lullen wat krom is laat zien wat er mis is met juristen als jij. Geen gevoel voor ethiek, moraal of wat dan ook. Puur en alleen kunnen redeneren vanuit (menselijke) regels.
[..]
Ik zit op smartphone dan verwissel je de n en m wel eens ja. Ik heb zes jaar Latijn gehad dus weet wel hoe je dat spelt. Verder ben ik wel klaar met deze "discussies". Mensen die alleen maar in regeltjes kunnen denken zijn voor mij geen waardige discussiepartners. Ik wil discussies op basis van ethiek en niet regels. Die geen universele waarheden zijn maar slechts menselijke constructies.
Ik denk dat hij zijn ethiek als norm wenst. Dan heeft hij iig altijd gelijk. Dan wel...quote:Op maandag 14 april 2014 12:57 schreef Me_Wesley het volgende:
Wat stel je dan voor? Aangezien iedere persoon een andere ethiek heeft. Straffen aan de hand van hé slachtoffer?
Is het al bewezen wat hij heeft gedaan? Ik dacht dat het om de regels ging toch? Onschuldig tot het tegendeel bewezen. Is de rechtszaak al geweest? En stel dat hij inderdaad de lijken heeft laten verdwijnen, ja dat snap ik wel. Zelfs als hij uit noodweer heeft gehandeld raakt hij alles kwijt en moet hij misschien alsnog voor jaren de bak in. Ja, dan vernietig je het bewijsmateriaal wel ja.quote:Op maandag 14 april 2014 12:52 schreef DS4 het volgende:
Dan nog mag je geen lijken laten verdwijnen. Bovendien is het bepaald niet normaal om dat te doen, laat staan met een vaatje zoutzuur. Denk jij echt dat dat een normale manier van doen is?
Ik vroeg het alleen omdat ik er überhaupt benieuwd naar was. Ik was nooit van plan alleen op basis van een artikeltje een discussie met jou te gaan voeren.quote:Jij vraagt om een wetsartikel. Letterlijk! Lees maar terug:
Ik geef jou het wetsartikel, vervolgens claim je alsnog inhoudelijk te hebben gewonnen omdat ik geen gevoel heb voor ethiek, moraal of wat dan ook.
Tsja... dan houdt het op.
Jep, ook die is tgv een smartphone. Blame me.quote:En die kromme zin die ik hierboven quote is ook tgv een smartphone? Smoesjemaker!
Geeft verder niets, het is snel typwerk en dan maak je fouten, maar ga dan vooral niet zeiken over andermans fouten.
Ik wil discussies op een subjectieve basis omdat je dan op basis van eigen argumenten een ander inzichten kan geven. Je op regels beroepen in een discussie vind ik pas zwak, dat toont aan dat je weinig eigen argumentatiekracht hebt of er in ieder geval geen zin in hebt.quote:Zwaktebod.
Zeker voor iemand die claimt inhoudelijk de ander steeds de baas te zijn is het wel heel bijzonder dat jij alleen maar discussies wil met een subjectieve basis. Dat staat op gespannen voet met elkaar.
Mooie teringbende wordt dat. Mensen lijken maar niet te begrijpen dat die suffe regels er juist voor dienen om zoiets als eigendom en bezit vast te stellen. Zonder regels gaat het recht van de sterkste gelden.quote:Op maandag 14 april 2014 12:57 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor? Aangezien iedere persoon een andere ethiek heeft. Straffen aan de hand van hé slachtoffer?
Per zaak afwegen of de belangen van het slachtoffer meer meewegen dan de "schade" die anderen is aangedaan. Bij deze zaak is het duidelijk natuurlijk. En bij andere zaken zal dat ook zo zijn als je de afweging maakt.quote:Op maandag 14 april 2014 12:57 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat gaat zeker gelden als iemand mijn bezittingen jat jaquote:Op maandag 14 april 2014 13:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mooie teringbende wordt dat. Mensen lijken maar niet te begrijpen dat die suffe regels er juist voor dienen om zoiets als eigendom en bezit vast te stellen. Zonder regels gaat het recht van de sterkste gelden.
Daarmee zet je de deur wagenwijd open voor een corrupt OM.quote:Op maandag 14 april 2014 13:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Per zaak afwegen of de belangen van het slachtoffer meer meewegen dan de "schade" die anderen is aangedaan. Bij deze zaak is het duidelijk natuurlijk. En bij andere zaken zal dat ook zo zijn als je de afweging maakt.
Leg eens uit. Ik snap niet hoe deze redenatie werkt.quote:Op zondag 13 april 2014 15:02 schreef Woestijnvos het volgende:
Dat krijg je met die Obama aan de macht.
Je kan toch uitzonderingen maken? Voor kleine gevallen als deze? Beoordelen of mensen hun belangen daadwerkelijk zijn geschaad?quote:Op maandag 14 april 2014 13:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daarmee zet je de deur wagenwijd open voor een corrupt OM.
Leuk, maar daar ging het niet over.quote:Op maandag 14 april 2014 13:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat gaat zeker gelden als iemand mijn bezittingen jat ja
Nee, maar die discussie ging er vanuit dat hij wel die eigenaar was van de wietkwekerij. Daar ging jij ook vanuit, dus je maakt weer rare sprongen.quote:Op maandag 14 april 2014 13:01 schreef Richestorags het volgende:
Is het al bewezen wat hij heeft gedaan? Ik dacht dat het om de regels ging toch? Onschuldig tot het tegendeel bewezen. Is de rechtszaak al geweest?
Nogmaals: het laten verdwijnen van lijken middels zoutzuur... dat is echt niet iets wat de gemiddelde rechtschapen Nederlander even met gemak doet.quote:En stel dat hij inderdaad de lijken heeft laten verdwijnen, ja dat snap ik wel. Zelfs als hij uit noodweer heeft gehandeld raakt hij alles kwijt en moet hij misschien alsnog voor jaren de bak in. Ja, dan vernietig je het bewijsmateriaal wel ja.
Je vroeg naar een wetsartikel en dat kreeg je en vervolgens ga je zeuren over dat ik een wetsartikel nodig had.quote:Ik vroeg het alleen omdat ik er überhaupt benieuwd naar was. Ik was nooit van plan alleen op basis van een artikeltje een discussie met jou te gaan voeren.
Jij was aan het zeiken over taalfouten. Niet ik. Nu draai je pottedimme alweer!quote:Jep, ook die is tgv een smartphone. Blame me.
Ja, want als je een discussie ook deels op objectieve argumenten baseert heb je geen argumentatie. Dat heb je alleen als je puur op subjectieve basis de discussie aan gaat.quote:Ik wil discussies op een subjectieve basis omdat je dan op basis van eigen argumenten een ander inzichten kan geven. Je op regels beroepen in een discussie vind ik pas zwak, dat toont aan dat je weinig eigen argumentatiekracht hebt of er in ieder geval geen zin in hebt.
Dat doe je bij de strafmaat.quote:Op maandag 14 april 2014 13:18 schreef Richestorags het volgende:
Je kan toch uitzonderingen maken? Voor kleine gevallen als deze? Beoordelen of mensen hun belangen daadwerkelijk zijn geschaad?
Ja, en? Het feit dat je eigenaar bent van een wietkwekerij hoeft nog niets te zeggen.quote:Op maandag 14 april 2014 13:32 schreef DS4 het volgende:
Nee, maar die discussie ging er vanuit dat hij wel die eigenaar was van de wietkwekerij. Daar ging jij ook vanuit, dus je maakt weer rare sprongen.
Als het je een paar jaar cel scheelt zouden veel Nederlanders het misschien wel overwegen. Stel er komt een inbreker bij iemand binnen met een mes en diegene slaat de inbreker dood in één welgemikte klap met een staaf ofzo. Dan zouden er wel meer mensen ook ervoor kiezen om het lijk te laten verdwijnen omdat ze geen zin hebben voor zo'n lowlife een paar jaar te gaan zitten. Je weet het immers maar nooit wat de rechter oordeelt.quote:Nogmaals: het laten verdwijnen van lijken middels zoutzuur... dat is echt niet iets wat de gemiddelde rechtschapen Nederlander even met gemak doet.
Gast ik heb notabene zelf aangegeven in die thread dat het een keiharde wereld is. Maar het is een keiharde wereld omdat de overheid weigert verantwoordelijkheid te nemen. Zij faciliteert consumptie en maakt productie verboden. Ja gek he, dat met die hoge winstmarges (geen belasting, hogere prijs door illegale waar) zich dan raardere lui met dat soort zaken bezig gaan houden?quote:Maar als jij wil geloven dat de grootschalige handel en kweek van softdrugs in NL een wereldje is van een paar stouterikken... prima. Het is echter gewoon een keiharde wereld.
Ik vroeg naar een artikel omdat ik benieuwd was. Vervolgens had ik inderdaad een eigen mening verwacht ja.quote:Je vroeg naar een wetsartikel en dat kreeg je en vervolgens ga je zeuren over dat ik een wetsartikel nodig had. Geef nou eens gewoon toe dat je dol bent van het draaien!
Sinds wanneer zijn regels objectief? Regels zijn door een groepje mensen opgesteld en derhalve nooit objectief.quote:Ja, want als je een discussie ook deels op objectieve argumenten baseert heb je geen argumentatie. Dat heb je alleen als je puur op subjectieve basis de discussie aan gaat.
Het moet echt niet gekker worden!
Het is jou kennelijk ontgaan dat er nog wat feiten bekend zijn zoals dat de heren bij die wietkwekerij gingen inbreken, ter plekke bloed en hersenweefsel is gevonden van die heren en die heren niet gevonden zijn...quote:Op maandag 14 april 2014 13:38 schreef Richestorags het volgende:
Ja, en? Het feit dat je eigenaar bent van een wietkwekerij hoeft nog niets te zeggen.
Nee, normale mensen denken zo niet.quote:Als het je een paar jaar cel scheelt zouden veel Nederlanders het misschien wel overwegen. Stel er komt een inbreker bij iemand binnen met een mes en diegene slaat de inbreker dood in één welgemikte klap met een staaf ofzo. Dan zouden er wel meer mensen ook ervoor kiezen om het lijk te laten verdwijnen omdat ze geen zin hebben voor zo'n lowlife een paar jaar te gaan zitten. Je weet het immers maar nooit wat de rechter oordeelt.
Dus stellen we vast dat deze vorm van criminaliteit een zeer zware is. Prima. Zijn we daar uit.quote:Gast ik heb notabene zelf aangegeven in die thread dat het een keiharde wereld is. Maar het is een keiharde wereld omdat de overheid weigert verantwoordelijkheid te nemen. Zij faciliteert consumptie en maakt productie verboden. Ja gek he, dat met die hoge winstmarges (geen belasting, hogere prijs door illegale waar) zich dan raardere lui met dat soort zaken bezig gaan houden?
Dus je vraagt naar een wetsartikel en dan verwacht je een mening?quote:Ik vroeg naar een artikel omdat ik benieuwd was. Vervolgens had ik inderdaad een eigen mening verwacht ja.
Het is echt objectief vast te stellen dat ze er zijn hoor. Zwart op wit.quote:Sinds wanneer zijn regels objectief? Regels zijn door een groepje mensen opgesteld en derhalve nooit objectief.
Doodnormaal inderdaad. Wat vreemd dat ik daar een bepaalde mindset mee associeer.quote:Op maandag 14 april 2014 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
Even een lijk laten verdwijnen in een vat zoutzuur. Dat doen we allemaal toch wel eens?
Een pragmatische mindset? Vreemd inderdaad dat je wat moeite doet om een paar jaar cel te ontlopen voor het bezitten van vele wietplanten en zelfs indien hij uit noodweer handelde, voor een aandeel in hun dood. Dood zijn ze toch al. Kan je er maar beter het beste voor jezelf van maken.quote:Op maandag 14 april 2014 13:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Doodnormaal inderdaad. Wat vreemd dat ik daar een bepaalde mindset mee associeer.
Jij denkt echt dat het doodnormaal is om een paar vaten zoutzuur te regelen en daar een paar lijken in op te lossen, is het niet?quote:Op maandag 14 april 2014 13:55 schreef Richestorags het volgende:
Een pragmatische mindset? Vreemd inderdaad dat je wat moeite doet om een paar jaar cel te ontlopen voor het bezitten van vele wietplanten en zelfs indien hij uit noodweer handelde, voor een aandeel in hun dood. Dood zijn ze toch al. Kan je er maar beter het beste voor jezelf van maken.
Als je een crimineel bent is dat inderdaad een logische denkwijze.quote:Op maandag 14 april 2014 13:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een pragmatische mindset? Vreemd inderdaad dat je wat moeite doet om een paar jaar cel te ontlopen voor het bezitten van vele wietplanten en zelfs indien hij uit noodweer handelde, voor een aandeel in hun dood. Dood zijn ze toch al. Kan je er maar beter het beste voor jezelf van maken.
Mensen kijken teveel films.quote:Op maandag 14 april 2014 13:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat het doodnormaal is om een paar vaten zoutzuur te regelen en daar een paar lijken in op te lossen, is het niet?
De meeste normale mensen zijn echt niet hiertoe in staat. Besef dat nou gewoon eens.
Niet doodnormaal. Stel dat hij uit noodweer handelde. Bij aangifte zou hij alsnog een paar jaar moeten brommen wegens wiethandel, verboden wapenbezit en mogelijk wordt niet duidelijk of het wel noodweer was en heb je nog een dubbele schietpartij op je naam staan. Al dit gezeik heb je niet aan je kop als je twee dode lichamen laat verdwijnen (althans denk je). Dan is de afweging voor sommigen echt vrij snel gemaakt hoor. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.quote:Op maandag 14 april 2014 13:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat het doodnormaal is om een paar vaten zoutzuur te regelen en daar een paar lijken in op te lossen, is het niet?
De meeste normale mensen zijn echt niet hiertoe in staat. Besef dat nou gewoon eens.
Nee, zo rolt een crimineel. Normale mensen doen dat niet.quote:Op maandag 14 april 2014 14:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet doodnormaal. Stel dat hij uit noodweer handelde. Bij aangifte zou hij alsnog een paar jaar moeten brommen wegens wiethandel, verboden wapenbezit en mogelijk wordt niet duidelijk of het wel noodweer was en heb je nog een dubbele schietpartij op je naam staan. Al dit gezeik heb je niet aan je kop als je twee dode lichamen laat verdwijnen (althans denk je). Dan is de afweging voor sommigen echt vrij snel gemaakt hoor. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |