24 maart - 15:00: De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf.
This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370′s flight path.
Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.
This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.
We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.
Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping nu: Proberen Ile Amsterdam te bereiken maar gefaald door zware stormen en kerosinetekort:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Marrije:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. niels0:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Parzival:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ) een Colombiaanse lekkernij.
Let's spare a thought for the man who told his wife that he was going to China on the Malaysian plane and now can't leave his girlfriend's apartment.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.” -Don Draper
Het lijkt me zo dat de computer aan boord een database heeft die gevuld is met route's van A naar B. Het is niet zo dat een piloot elk routepunt afzonderlijk moet gaan intikken lijkt me.
De waypoints zitten in de database en ja, de piloten voeren voor de start een vluchtplan in dat ze toegewezen hebben gekregen. Van waypoint naar waypoint. Sommige piloten kiezen ervoor om een backup vliegplan in te voeren voor het geval er tijdens de vlucht iets mis gaat. Dus ja, in theorie zou het kunnen dat de piloot het backup vliegplan heeft geactiveerd waardoor het vliegtuig terug vloog naar waypoint VAMPI. Kan me niet bedenken waarom, maar het is mogelijk.
Op donderdag 10 april 2014 12:14 schreef SherlockHolmes het volgende: Let's spare a thought for the man who told his wife that he was going to China on the Malaysian plane and now can't leave his girlfriend's apartment.
Hij kan toch zeggen dat hij op het laatste moment niet meegegaan is?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.” -Don Draper
Knappe timing, net voor dat vliegtuig de boot in vloog.
De waypoints zitten in de database en ja, de piloten voeren voor de start een vluchtplan in dat ze toegewezen hebben gekregen. Van waypoint naar waypoint. Sommige piloten kiezen ervoor om een backup vliegplan in te voeren voor het geval er tijdens de vlucht iets mis gaat. Dus ja, in theorie zou het kunnen dat de piloot het backup vliegplan heeft geactiveerd waardoor het vliegtuig terug vloog naar waypoint VAMPI. Kan me niet bedenken waarom, maar het is mogelijk.
Het probleem is dat het zich juist niet op een route bevond en dus niet van waypoint naar waypoint vloog. Dat het langs of over VAMPI vloog kan dan ook puur toeval zijn waarna het vervolgens weer van de route's afwijkt en afbuigt naar de zuiderlijke Indische oceaan. Een backup route voor als er problemen zijn lijkt me dan toch eerder richting Langkawi, VAMPI is daar ver voorbij.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Het probleem is dat het zich juist niet op een route bevond en dus niet van waypoint naar waypoint vloog.
Het bevond zich niet op een vliegroute, maar vloog wel van waypoint naar waypoint.
quote:
During the press conference in the afternoon of Mar 14th 2014 Malaysia's Transport Minister provided more details about the primary radar observation stating, the target was first picked up at waypoint IGARI at FL350 (editorial note: waypoint IGARI nearly conincides with the last secondary radar position of MH-370) at 01:21L moving towards waypoint VAMPI, then waypoint GIVAL and finally turning northwest towards waypoint IGREX. The target was lost at FL295 after GIVAL at 02:15L.
Edit: later bleek dat het toestel niet via GIVAL was gevlogen.
An Australian P3 Orion aircraft has detected another possible signal from a black box recorder in the search for missing Malaysia Airlines flight MH370.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Heb niet gezegd dat het amateurs zijn, wel vind ik de aanpak "amateuristisch", zeker in de eerste weken.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
An Australian plane searching for missing Malaysia Airlines Flight 370 has detected yet another signal in an area where four others have been picked up so far, prompting officials to say that traces of MH370 could be found within days.
Altijd online, alsof je geen leven hebt, buiten magentronvoedsel eten?
The Australian navy P-3 Orion, which has been dropping sound-locating buoys into the water near where the original sounds were heard, picked up a “possible signal” that may be from a man-made source, said Angus Houston, who is coordinating the search off Australia’s west coast.
“The acoustic data will require further analysis overnight,” Houston said in a statement.
The Australian navy P-3 Orion, which has been dropping sound-locating buoys into the water near where the original sounds were heard, picked up a “possible signal” that may be from a man-made source, said Angus Houston, who is coordinating the search off Australia’s west coast.
“The acoustic data will require further analysis overnight,” Houston said in a statement.
Even uit een oude persconferentie:
quote:
What we do have today, as Air Chief Marshal Houston just mentioned, is a RAAF—A Royal Australian Air Force P-3 aircraft deploying a series of sonar buoys in the field. That does provide more sensors in the vicinity of Ocean Shield without having a ship there to produce the background noise.
The way that will work is an acoustic processor in the aircraft has been modified, some very good work that was only started after the MH370 aircraft was lost, some very good work by the Australian Defence Force and in particular the Air Force, have modified the acoustic processor to be able to pick up the 37.5 kilohertz frequency and we expect any time now the aircraft, the first aircraft out with Ocean Shield will be coordinating with her to lay a sonar buoy pattern. Sonar buoys essentially a sensor package that's parachuted out of the aircraft, floats on the surface of the ocean and will deploy a hydrophone 1000 feet below the surface of the ocean and a sonar buoy that floats has a radio in it that transmits the data back to the aircraft.
Each P-3 is capable of carrying 84 sonar buoys on each mission and so that will provide a sensor, a range of sensors, a number of sensors at least 1000 feet below the surface. The Towed Pinger Locator is obviously much deeper than that but at least it does provide a range of sensors 1000 feet down which are 1000 feet closer to the possible source of the pinger locator beacon on the ocean floor.
Hopelijk hebben ze er een heel aantal kunnen droppen en werd het signaal door meerdere boeien opgepikt
Haha. Foto is genomen vanaf een wrakstuk van MH370 trouwens.
Dus ze hebben hem??!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
Zou het knap vinden als je een intercontinentale vlucht kan vinden met enkel domme mensen en een lege business class.
En idd, beter laten verdwijnen (of toch weer niet?) dan een crash faken met ogenschijnlijk technisch mankement. Dit levert natuurlijk veel minder vragen op.
Haaien zwemmen langs de raampjes want ze kunnen er niet in. De mensen zitten allemaal nog in hun riemen. Het lijkt net alsof ze in slaap gevallen zijn.
Zodra het vliegtuig zinkt naar de bodem implodeert het, ligt het alsnog in verschillende stukken.
Heb ik ook al gezegd, maar het ontbreekt aan coördinatie. Daarom zijn er ook zoveel schepen en vliegtuigen ingezet, iedereen voor zich en iedereen wil als 1e iets vinden, dus geen informatie uitwisselen.
Kunnen wij als Fok achterhalen wie de coordinatie doet? Wellicht als zij de data openbaar zetten kunnen we met triangulation aan de slag in C++.
Laten we eens stoppen met denken dat wij er meer verstand van hebben dan de mensen die er al bezig mee zijn.
Dat zegt de halve wereld als ik weer eens iets ga maken waar naar later blijkt gewoon behoefte aan is. Laten we eens stoppen met denken dat de mensen die er mee bezig zijn meer verstand hebben dan jij.
Dat zegt de halve wereld als ik weer eens iets ga maken waar naar later blijkt gewoon behoefte aan is. Laten we eens stoppen met denken dat de mensen die er mee bezig zijn meer verstand hebben dan jij.
ik postte hier gisteren ergens het telefoonnummer van Maleisië. Ik zou zeggen probeer het, ik ben ervan overtuigd dat ze op je zitten te wachten.
Joint Agency Coordination Centre: JACC@infrastructure.gov.au Twitteraccount van de minister van Transport van Maleisië: https://twitter.com/HishammuddinH2O
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
Wat heb je gemaakt waar de halve wereld behoefte aan had?
Op donderdag 10 april 2014 11:41 schreef Loekie1 het volgende: Haaien zwemmen langs de raampjes want ze kunnen er niet in. De mensen zitten allemaal nog in hun riemen. Het lijkt net alsof ze in slaap gevallen zijn.
Als dat wrak op de bodem ligt dan komen daar geen haaien, voor zover ik het begreep. En de lijken zijn allemaal in verre staat van ontbinding, die herken je alleen nog aan kleding of dna uit de botten denk ik.
[..] Heb ik ook al gezegd, maar het ontbreekt aan coördinatie. Daarom zijn er ook zoveel schepen en vliegtuigen ingezet, iedereen voor zich en iedereen wil als 1e iets vinden, dus geen informatie uitwisselen.
Joint Agency Coordination Centre: JACC@infrastructure.gov.au Twitteraccount van de minister van Transport van Maleisië: https://twitter.com/HishammuddinH2O
succes!
Okee thanks. Zoals ik van Oud-student begreep zijn er een heleboel verschillende detectiemethoden tegelijk aan het zoeken, allemaal met, wellicht archaische, verschillende klokken. Mijn eerste voorstel aan hen zou zijn om waar dat nog niet het geval is te bewerkstelligen dat aan alle voertuigen een heel preciese klok meegenomen wordt gekoppeld aan een apparaat die, op de dag voor het vertrek, met een druk op de knop voor alle detectieapparaten in het toestel een false positive kan geven, om later de offset voor alle klokken in de apparaten van het desbetreffende toestel te kunnen achterhalen. Als dat niet het geval is kan je maar weinig combineren. Later dienen de datalogs te worden geopenbaard (hoeveel later maakt eigenlijk niet uit, als de offset en datalogs er maar zijn mogen de batterijen van de black box al leeg zijn). Goed voorstel?
Pak jij de coördinatie op want daar mankeert blijkbaar het nodige aan
Live ships tracking site. Misschien dat de armchair quarterbacks van Fok dan meteen aanwijzingen naar Maleisie door kan bellen als de boten fout zitten?
Okee thanks. Zoals ik van Oud-student begreep zijn er een heleboel verschillende detectiemethoden tegelijk aan het zoeken, allemaal met, wellicht archaische, verschillende klokken. Mijn eerste voorstel aan hen zou zijn om waar dat nog niet het geval is te bewerkstelligen dat aan alle voertuigen een heel preciese klok meegenomen wordt gekoppeld aan een apparaat die, op de dag voor het vertrek, met een druk op de knop voor alle detectieapparaten in het toestel een false positive kan geven, om later de offset voor alle klokken in de apparaten van het desbetreffende toestel te kunnen achterhalen. Als dat niet het geval is kan je maar weinig combineren. Later dienen de datalogs te worden geopenbaard (hoeveel later maakt eigenlijk niet uit, als de offset en datalogs er maar zijn mogen de batterijen van de black box al leeg zijn). Goed voorstel?
Op donderdag 10 april 2014 20:08 schreef matthijst het volgende: Live ships tracking site. Misschien dat de armchair quarterbacks van Fok dan meteen aanwijzingen naar Maleisie door kan bellen als de boten fout zitten?
Op donderdag 10 april 2014 20:08 schreef matthijst het volgende: Live ships tracking site. Misschien dat de armchair quarterbacks van Fok dan meteen aanwijzingen naar Maleisie door kan bellen als de boten fout zitten?
<url malicious website>
Site Blocked! This web page at <url malicious website> has been blocked by Bluhell Firewall
Ocean Shield is het enige schip in het zoekgebied waar de signalen worden opgepikt, meerdere schepen zou problemen opleveren (omgeving zo stil mogelijk houden). Wel hebben ze een zooitje boeien met hydrofoons eraan in het gebied gedropt. De boeien hebben een hydrofoon die 1000 voet onder de waterspiegel hangt, boei heeft een radio aan boord, signaal gaat naar vliegtuig dat een speciale acoustic processor aan boord heeft. Aangezien het doel hiervan is om een positie te bepalen kun je aannemen dat de timing etc wel goed zit, dit is immers cruciaal voor het hele proces
quote:
SYDNEY—An air crew hunting for Malaysia Airlines Flight 370 detected an underwater signal in the search zone on Thursday in what might be the latest ping from the missing jet’s “black box” flight recorders.
“The acoustic data will require further analysis overnight but shows potential of being from a man-made source,” said Air Chief Marshal Angus Houston, who is leading the search operation that is increasingly focused on a remote patch of the southern Indian Ocean where the missing plane is thought to have gone down.
Air Chief Marshal Houston said the signal was detected by a P-3 Orion military aircraft that was conducting an acoustic patrol near the area where four previous signals had been picked up by the Australian defense vessel Ocean Shield.
He didn’t clarify how the aircraft identified the signal, but Australia sent a P-3 Orion plane to drop 84 sonar buoys on Wednesday broadly in the same spot where the Ocean Shield was towing a U.S. Navy black box detector. Each sonar buoy from the Orion is equipped with a set of underwater microphones that unspool on wires to a depth of 1,000 feet.
The buoys send data through a radio system back to the aircraft for analysis–a technique typically used to track enemy submarines attempting to evade surface radar. Dropped in a pattern across the search area, the buoys could help to triangulate the source or sources of four signals picked up by the Australian navy since April 5.
Thursday’s announcement was the first underwater detection reported from an air crew and the fifth such signal picked up in the immediate area this week. The detected pings have led authorities to believe they are closing in on the missing jet’s likely final resting place.
“The more effort we put into location of where the transmission is coming from, the more certainty we will have that we will find something on the bottom of the ocean,” Air Chief Marshal Angus Houston said Wednesday.
The previous reported signals, picked up twice on Tuesday, were weaker than the initial pings detected over the weekend, suggesting the recorders’ batteries were close to running out of power. Beacons on the plane’s two flight recorders have an estimated battery life of about 30 days before they stop emitting signals. It has been more than a month since the plane disappeared.
Earlier Thursday, Australia’s Joint Agency Coordination Centre said that more than a dozen planes and 13 ships were patrolling an area of 57,923 square kilometers (22,364 square miles) of the southern Indian Ocean northwest of Perth—the narrowest zone yet in a close to five-week-old search for the jet, which disappeared en route to Beijing from Kuala Lumpur on March 8.
Authorities said air sorties had spotted a large number of objects in the search zone, but those items fished out of the water by ship crews weren’t from the missing plane, according the Australian authority leading the multinational hunt. While planes and ships are continuing to scour the surface of the sea for debris, search officials are placing their biggest hopes on homing in on the possible black box signals.
Investigators believe Flight 370 ran out of fuel and crashed into the ocean after vanishing from civilian radar as responsibility for communicating with the plane was being handed from Malaysian ground control to Vietnam. It was carrying 239 passengers and crew.
Ocean Shield has been sweeping a 7-mile strip of water since Friday. It is towing a U.S. Navy device nearly 2 miles beneath the ocean surface, listening for sounds from the black boxes. Other vessels, including the Chinese ship Haixun 01, are also doing an underwater search of an area farther south, though they haven’t detected any new signals since late last week.
Unless search crews can pinpoint a more precise location for the signals detected by Ocean Shield—which are up to 15.5 miles apart—undersea vehicles hunting for plane wreckage on the ocean floor would need to cover a zone of about 502 square miles, according to the U.S. Navy, which is coordinating the underwater search. The submersibles travel at walking pace, meaning it could be weeks rather than days before any debris is found.
Air Chief Marshal Houston said that search crews still needed hard evidence, such as a photograph of the wreckage, to declare the plane has crashed.
To avoid interfering with the delicate search for signals, authorities are holding back on deploying any other ships or underwater vehicles, though Air Chief Marshal Houston indicated Wednesday such a move wasn’t far away. Choosing to deploy the Bluefin-21, a torpedo-shaped submersible drone strapped to the Ocean Shield’s deck, would mark another switch in the search, effectively signaling an end to hopes of more signals from the black boxes.
Authorities think the seabed is covered with a thick carpet of silt that might be distorting the signals and could also handicap any undersea vehicles sent to look for plane wreckage using sonar initially and later video cameras. The silt also may hide debris from Flight 370 that likely scattered over a wide area as it sank to the ocean floor, they said.
The two-year underwater hunt for the black boxes of Air France Flight 447, which crashed into the Atlantic Ocean in 2009, provides sobering lessons in the search for Flight 370. The ocean floor in the Air France crash was nearly 2.5 miles deep, with forbidding peaks and valleys. It took small robotic submarines provided by the Woods Hole Oceanographic Institution nearly 60 trips under the surface before the black boxes were discovered.
[ Bericht 6% gewijzigd door Unstoppable op 10-04-2014 21:09:08 ]
Ocean Shield is het enige schip in het zoekgebied waar de signalen worden opgepikt, meerdere schepen zou problemen opleveren (omgeving zo stil mogelijk houden). Wel hebben ze een zooitje boeien met hydrofoons eraan in het gebied gedropt. De boeien hebben een hydrofoon die 1000 voet onder de waterspiegel hangt, boei heeft een radio aan boord, signaal gaat naar vliegtuig dat een speciale acoustic processor aan boord heeft. Aangezien het doel hiervan is om een positie te bepalen kun je aannemen dat de timing etc wel goed zit, dit is immers cruciaal voor het hele proces
Dat systeem klinkt als een onderzeeboot opsporingssysteem. Is dat systeem een passieve of actieve sonar? Luistert het wel op de frequentie van de black boxes? Is het specifiek bedoeld voor het luisteren op deze frequentie? Want het zou kunnen dat het ontwerp gericht is op het ontvangen van de ping van de actieve sonar en minder geschikt is voor andere bronnen. Het verhaal klinkt nu alsof de rest van de schepen en vliegtuigen beter thuis kunnen blijven.
Nee joh, ze doen maar wat daar. Het gerucht gaat dat die boeien eigenlijk blikjes zijn met en touw eraan en dat er dan in de helicopter een Maleier (zo noemen ze die hier schijnbaar) zit die ook een blikje aan zijn oor zet en dan hoopt dat hij wat hoort. Het vreemde is dat de frequentie voor het menselijk oor niet hoorbaar is, maar dat geeft alleen maar aan wat een amateurs ermee bezig zijn.
Dat systeem klinkt als een onderzeeboot opsporingssysteem. Is dat systeem een passieve of actieve sonar? Luistert het wel op de frequentie van de black boxes? Is het specifiek bedoeld voor het luisteren op deze frequentie? Want het zou kunnen dat het ontwerp gericht is op het ontvangen van de ping van de actieve sonar en minder geschikt is voor andere bronnen. Het verhaal klinkt nu alsof de rest van de schepen en vliegtuigen beter thuis kunnen blijven.
De rest van de schepen en vliegtuigen zoeken grotendeels naar wrakstukken, behalve twee andere schepen die meer zuidelijk zoeken (naar de blackbox) en de P-3 Orion die de boeien dropt en de info processed die het terugstuurt.
De rest van de schepen en vliegtuigen zoeken grotendeels naar wrakstukken, behalve twee andere schepen die meer zuidelijk zoeken (naar de blackbox) en de P-3 Orion die de boeien dropt en de info processed die het terugstuurt.
Verder verwijs ik je naar dat artikel ik net heb heb gepost
Bedankt! Maar.. het is zo te lezen maar 1 locator die aan de sleepkabel zit. Zo kan je toch geen goede plaatsbepaling doen? Zelfs al zitten er 3 sensoren op dat ding dan het is het onderlinge geregistreerde verschil veel te klein. Dan kom je in de gevarenzone van floating point accuracy problemen. Ik vermoed dat men nu uitgaat van de sterkte van het signaal om iets te kunnen vertellen waar zij die onderzeeboot straks het beste kunnen loslaten. Zonder accurate plaatsbepaling kan je inderdaad nog jaren bezig zijn met zoeken.
Wat ik wel vreemd vind is dat een towed pinger locator kan luisteren naar een gebied van max 3700m breed. Toch zijn er op 4 plekken pings gehoord, met als grootste afstand 30km van elkaar.
Op donderdag 10 april 2014 21:47 schreef MartijnA3 het volgende: Wat ik wel vreemd vind is dat een towed pinger locator kan luisteren naar een gebied van max 3700m breed. Toch zijn er op 4 plekken pings gehoord, met als grootste afstand 30km van elkaar.
Ja, dat verbaast mij ook. Wat zou kunnen is dat door sterke underwater currents, of doordat bepaalde lagen water van verschillende temperatuur is, het geluid meegenomen of afgebogen wordt. Wat dus ook het weer wegvallen van het signaal kan verklaren.
Ja, dat verbaast mij ook. Wat zou kunnen is dat door sterke underwater currents, of doordat bepaalde lagen water van verschillende temperatuur is, het geluid meegenomen of afgebogen wordt. Wat dus ook het weer wegvallen van het signaal kan verklaren.
Er zijn meer geluiden in de zee. En het is niet dat die locator stil ligt
Okee goed werk Nieuwsgierig, dat is dus grofweg de geluidssnelheid onder water op zee, maar hoever kan het geluid gaan onder water bij welke amplitude voordat het uitdooft?
Okee goed werk Nieuwsgierig, dat is dus grofweg de geluidssnelheid onder water op zee, maar hoever kan het geluid gaan onder water bij welke amplitude voordat het uitdooft?
Van walvissen is bekend dat ze met soortgenoten 500 km verderop kunnen communiceren. Dus niet alleen een ping uitwisselen
This "channeling" of sound occurs because of the properties of sound and the temperature and pressure differences at different depths in the ocean. The ocean is divided into horizontal layers in which the speed of sound is greatly influenced by temperature in the upper layers and by pressure in the deeper layers. As temperature decreases, the speed of sound decreases, and as pressure (depth) increases, the speed of sound increases. Sound waves bend, or refract, towards the area of minimum sound speed. Therefore, a sound wave traveling through a thermocline (a region of rapid change in temperature with depth) tends to bend downward as the speed of sound decreases with decreasing water temperature, but then is refracted back upward as the speed of sound increases with increasing depth and pressure. This up-down-up-down bending of low-frequency sound waves allows the sound to travel many thousands of meters without the signal losing significant energy. The depth of this “channel” varies in different oceans depending on the salinity, the temperature, and depth of the water. At low and middle latitudes, the SOFAR channel axis lies between 600-1200 m below the sea surface. It is deepest in the subtropics and comes to the surface in high latitudes, where the sound propagates in the surface layer. Scientists often take advantage of the properties of the SOFAR channel. We have learned that by placing hydrophones at just the right depth (that is, at the axis of the sound channel) we are able to record sounds such as whale calls, earthquakes and man-made noise that occur many kilometers from the hydrophone. As a matter of fact, sometimes we can hear low-frequency sounds across entire ocean basins!. Image courtesy of Sounds in the Sea 2001, NOAA/OER.
quote:
Sound in water is reflected at the surface and the bottom, as well as at boundary layers. The bottom material affects the strength of both reflection and absorption. Water salinity and temperature affect boundary layer conditions and angles of refraction. The frequency of the sound affects refraction, in similar fashion to the refraction of light of different wavelengths. Sound can be channeled underwater in the same way that images can be 'channeled' in air to produce mirages. The problem is further complicated by sea-bed topography - peaks and canyons can reflect or blank a signal.
Op donderdag 10 april 2014 21:12 schreef matthijst het volgende: Nee joh, ze doen maar wat daar. Het gerucht gaat dat die boeien eigenlijk blikjes zijn met en touw eraan en dat er dan in de helicopter een Maleier (zo noemen ze die hier schijnbaar) zit die ook een blikje aan zijn oor zet en dan hoopt dat hij wat hoort. Het vreemde is dat de frequentie voor het menselijk oor niet hoorbaar is, maar dat geeft alleen maar aan wat een amateurs ermee bezig zijn.
Ja, nu weten we het wel.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Die formule zegt niets over hoorbare afstand. Allen over de snelheid met betrekking tot de factoren die de snelheid beinvloeden.
Ja dat snap ik, dus als ik de afstand wil hebben moet ik hem lichtelijk aanpassen. Waar kwamen de getallen vandaan (die komen als het goed is uit subformules)?
OK Lachwekkend dat er elke twee dagen iemand kom die niks gelezen heeft van de afgelopen topics en dan doet alsof hij het vliegtuig wel even zal vinden vanaf z'n zolderkamer.
OK Lachwekkend dat er elke twee dagen iemand kom die niks gelezen heeft van de afgelopen topics en dan doet alsof hij het vliegtuig wel even zal vinden vanaf z'n zolderkamer.
Ik heb een megadrukke baan dus nee, kan niet alles meer volgen. En dus niet bepaald werkloos
Goed te zien dat je veilig geland bent in Azië.
Als die pings echt zijn, lijkt het me het vliegtuig. In die uithoek zal niet veel anders hoge frequenties uitzenden. Of ze moeten een school walvissen gespot hebben.
Search teams looking for the missing Malaysia Airlines flight MH370 are "very confident" they have found the location of a black box, Australian Prime Minister Tony Abbott says.
"We have very much narrowed down the search area and we are very confident that the signals that we are detecting are from the black box," Abbott said from China.
Australia has been leading the search for the Boeing 777 aircraft, which went missing on March 8 en route from Kuala Lumpur to Beijing, ever since the operation was moved to the Indian Ocean.
Positie MH370 staat vrijwel vast De premier van Australië zegt dat de plek waar de zwarte doos van vlucht MH370 ligt nu zo goed als vaststaat. "We zijn ervan overtuigd dat we de vindplaats van de zwarte doos tot op enkele kilometers nauwkeurig weten", zei premier Abbott tijdens een bezoek aan Shanghai.
Hij waarschuwde dat het nog heel wat moeite zal kosten om het wrak boven water te halen. De oceaan is op die plek bijna vier en een halve kilometer diep. Als het wrak boven is, moet het onderzoek naar wat er precies gebeurd is nog volgen.
Verdwenen Vlucht MH370 van Malaysia Airlines met 239 mensen aan boord verdween op 8 maart tijdens een vlucht van Kuala Lumpur naar Peking.
Om een nog onbekende reden veranderde het zijn koers. Vermoedelijk is het toestel na zo'n zeven uur vliegen ten noordwesten van Australië in de Indische Oceaan gestort, toen de brandstof op was.
Op vrijdag 11 april 2014 07:52 schreef gebrokenglas het volgende: Dat wrak is niet zo interessant, die zwarte doos wel. Aan het vliegtuig zelf mankeerde niks.
Hoe weet je dat zo zeker?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Op vrijdag 11 april 2014 07:52 schreef gebrokenglas het volgende: Dat wrak is niet zo interessant, die zwarte doos wel. Aan het vliegtuig zelf mankeerde niks.
Zonder inzicht in de Flight Data Recorder, zo even uit de losse pols geschud.
De Australische coördinator van de zoektocht, Angus Houston, tempert echter de verwachtingen. Hij laat weten dat de laatst opgevangen signalen waarschijnlijk niet afkomstig waren van de Boeing, zo meldt CNN. "Er is geen belangrijke doorbraak in de zoektocht naar vlucht MH 370", aldus Houston.
Op donderdag 10 april 2014 19:21 schreef ATan het volgende: Okee thanks. Zoals ik van Oud-student begreep zijn er een heleboel verschillende detectiemethoden tegelijk aan het zoeken, allemaal met, wellicht archaische, verschillende klokken. Mijn eerste voorstel aan hen zou zijn om waar dat nog niet het geval is te bewerkstelligen dat aan alle voertuigen een heel preciese klok meegenomen wordt gekoppeld aan een apparaat die, op de dag voor het vertrek, met een druk op de knop voor alle detectieapparaten in het toestel een false positive kan geven, om later de offset voor alle klokken in de apparaten van het desbetreffende toestel te kunnen achterhalen. Als dat niet het geval is kan je maar weinig combineren. Later dienen de datalogs te worden geopenbaard (hoeveel later maakt eigenlijk niet uit, als de offset en datalogs er maar zijn mogen de batterijen van de black box al leeg zijn). Goed voorstel?
Het is sowieso beter om alle informatie te delen, er zal dan vast iemand in de wereld een slim idee kunnen krijgen dat zal helpen. Maar om politieke, competentie, en andere redenen gebeurt dat niet. Ook voor de nabestaanden zou het goed zijn om te zien wat er gebeurt.
Exaudi orationem meam Requiem aeternam dona eis, Domine. Et lux perpetua luceat eis.
(Reuters) - Search and rescue officials in Australia are confident they know the approximate position of the black box recorders from missing Malaysia Airlines Flight MH370, Australian Prime Minister Tony Abbott said on Friday.
At the same time, however, the head of the agency coordinating the search said that the latest "ping" signal, which was captured by a listening device buoy on Thursday, was not related to the plane.
"We are confident that we know the position of the black box flight recorder to within some kilometers (miles)," Abbott said in a speech in the Chinese commercial capital Shanghai.
"Still, confidence in the approximate position of the black box is not the same as recovering wreckage from almost four and a half kilometers beneath the sea or finally determining all that happened on the flight."
The mystery of Malaysia Airlines Flight MH370, which disappeared more than a month ago, has sparked the most expensive search and rescue operation in aviation history.
The search was focusing on a small patch of the Indian Ocean on Friday, after the latest "ping" seemed to lend credence to four previous "pings" detected by a U.S. Navy "Towed Pinger Locator" (TPL) towed by Australia's Ocean Shield vessel.
All five acoustic signals were detected in this small area.
But Angus Houston, head of the Australian agency supervising the search effort, said on Friday that analysis of acoustic data confirmed that the latest signal was unlikely to be related to the missing plane's black boxes.
"On the information I have available to me, there has been no major breakthrough in the search for MH370. I will provide a further update if, and when, further information becomes available," he said in a statement.
The black boxes record cockpit data and may provide answers about what happened to the plane, which was carrying 227 passengers and 12 crew when it vanished on March 8 and flew thousands of kilometers off its Kuala Lumpur-to-Beijing route.
BATTERIES FADING AS SEARCH CLOSES IN
Search efforts are now focused on three areas.
Aircraft and ships are combing two large search zones, some 2,390 km (1,485 miles) northwest of Perth, for possible floating debris related to the crash.
But it is the much smaller search zone, just 600 sq km (232 sq miles, located about 1,670 km (1038 miles) northwest of Perth that has generated fresh optimism.
The smaller zone is near where the Ocean Shield picked up the acoustic signals and where dozens of sonobuoys capable of transmitting data to search aircraft via radio signals were dropped on Wednesday.
The batteries in the black boxes have already reached the end of their 30-day expected life, making efforts to swiftly locate them on the murky ocean floor all the more critical, Abbott said.
"We are now getting to the stage where the signal from what we are very confident is the black box is starting to fade and we are hoping to get as much information as we can before the signal finally expires," he said.
But experts say the process of teasing out the signals from the cacophony of background noise in the sea is a slow and exhausting process.
An autonomous underwater vehicle named Bluefin-21 is onboard the Ocean Shield and could be deployed to look for wreckage on the sea floor once a final search area has been identified.
Ja sorry hoor, maar daar mag je dan niks van zeggen hier.
Is er ook maar 1 nieuwsfeit geweest waar informatie zo tegenstrijdig is uitgebracht? Never.
Ik heb die Australische marine net uit zien leggen dat het nu een kwestie van nog ffies dit kleine stukje uitkammen is. En dan 5 minuten later is het weer niet zo.
Die Angus Houston, sympathieke vent. Onbegrijpelijk dat de Australische premier er zich weer mee gaat bemoeien en dingen zit te roepen. Daar word je toch gek van?
Het is sowieso beter om alle informatie te delen, er zal dan vast iemand in de wereld een slim idee kunnen krijgen dat zal helpen. Maar om politieke, competentie, en andere redenen gebeurt dat niet. Ook voor de nabestaanden zou het goed zijn om te zien wat er gebeurt.
Goedemorgen. De grootste reden zal wel zijn dat de verschillende landen geen inzage willen geven aan andere landen van de gebruikte dataformaten voor alle veelal nog met de hand gefabriceerde hardware, dat zal te gevoelige informatie zijn. Tijd voor een gezamenlijke search&rescue .xml standaard, als die er nog niet is.
Maar zoals je hierboven kan lezen ben ik er inmiddels van overtuigd dat men niet goed aan plaatsbepaling kan doen, men is gewoon niet goed voorbereid. Die gespecialiseerde boot die daar nu rondvaart die dat zou moeten kunnen en doen, die kan het niet eens (er zit maar een enkele locator aan die kabel).
Ik heb zoals hier beloofd overigens een lange mail gestuurd met uitleg over het synchroniseren van klokken om de clock offset te kunnen achterhalen om verschillende data te combineren t.b.v. triangulation.
Je weet het niet, misschien voelt iemand zich nu gesterkt om 3 locators langs die onderwaterkabel achter dat schip te gaan hangen voortaan.
[ Bericht 6% gewijzigd door ATan op 11-04-2014 09:22:40 ]
At the same time, however, the head of the agency coordinating the search said that the latest "ping" signal, which was captured by a listening device buoy on Thursday, was not related to the plane.
Pinguïns.
Dat is echt weer een journalistieke faal. Hier ook: "But Angus Houston, head of the Australian agency supervising the search effort, said on Friday that analysis of acoustic data confirmed that the latest signal was unlikely to be related to the missing plane's black boxes."
Het enige wat hij zegt is dat het niet zeker is dat het signaal van MH370 is. Maar dat wordt opeens helemaal omgedraaid...
Sorry, we hebben het over de fokking diepzee. Wat ligt daar dan op 37,5 kHz te pingen??
Op vrijdag 11 april 2014 09:12 schreef El_Matador het volgende: Sorry, we hebben het over de fokking diepzee. Wat ligt daar dan op 37,5 kHz te pingen??
Misschien duikboten, of een andere partij is in z'n eentje bezig met geluidsgolven de bodem aan het onderzoeken?
Exaudi orationem meam Requiem aeternam dona eis, Domine. Et lux perpetua luceat eis.
Op vrijdag 11 april 2014 09:12 schreef El_Matador het volgende: Sorry, we hebben het over de fokking diepzee. Wat ligt daar dan op 37,5 kHz te pingen??
Ze hebben eerder zelfs ook al aangegeven dat er niets anders rond diezelfde frequentie 'pingt'. Geen dieren of whatever. Nu las ik ook dat er nogal wat ruis zit op het signaal en dat het lastig is de ping te isoleren, dus wellicht zitten er ook wel de nodige false positives bij
Ze hebben eerder zelfs ook al aangegeven dat er niets anders rond diezelfde frequentie 'pingt'. Geen dieren of whatever. Nu las ik ook dat er nogal wat ruis zit op het signaal en dat het lastig is de ping te isoleren, dus wellicht zitten er ook wel de nodige false positives bij
Op een van die plaatjes stond de tijdsduur vermeld, minutenlang. Dat lijkt me niet een false positive.
Dieren (bepaalde dolfijnen halen 140 kHz) kunnen die frequentie wel halen natuurlijk, maar dan zou je meer frequenties moeten opvangen.
Maar dan moet je wel (kunnen) verklaren wat het dan wel is. Hoe kan je het nou uitsluiten, een vrijwel batterijloos kistje 4,5 km onder je?
The Chief Coordinator of the Joint Agency Coordination Centre, Air Chief Marshal Angus Houston (Ret'd), said an initial assessment of the possible signal detected by a RAAF AP-3C Orion aircraft yesterday afternoon has been determined as not related to an aircraft underwater locator beacon.
“The Australian Joint Acoustic Analysis Centre has analysed the acoustic data and confirmed that the signal reported in the vicinity of the Australian Defence Vessel Ocean Shield is unlikely to be related to the aircraft black boxes,” Air Chief Marshal Angus Houston (Ret'd), said.
“Further analysis continues to be undertaken by Australian Joint Acoustic Analysis Centre.
“Today Ocean Shield is continuing more focussed sweeps with the Towed Pinger Locator to try and locate further signals that may be related to the aircraft's black boxes. It is vital to glean as much information as possible while the batteries on the underwater locator beacons may still be active.
“The AP-3C Orions continue their acoustic search, working in conjunction with Ocean Shield, with three more missions planned for today.
“A decision as to when to deploy the Autonomous Underwater Vehicle will be made on advice from experts on board the Ocean Shield and could be some days away.
“On the information I have available to me, there has been no major breakthrough in the search for MH370. I will provide a further update if, and when, further information becomes available.”
Dit gaat specifiek over de info die ze gister met de boeien en hydrofoons opgepikt hebben, niet de eerdere signalen die de Ocean shield heeft geobserveerd
Maar dan moet je wel (kunnen) verklaren wat het dan wel is. Hoe kan je het nou uitsluiten, een vrijwel batterijloos kistje 4,5 km onder je?
Er word niks ontkend noch bevestigd. Maar volgens mij lees jij wel vaker dingen verkeerd want jij dacht dat ze in Maleisië hadden gezegd al het vliegtuig te hebben gevonden...
Misschien duikboten, of een andere partij is in z'n eentje bezig met geluidsgolven de bodem aan het onderzoeken?
Ik vermoed dat zij hopen dat het een iets ander signaal was omdat de frequentie niet helemaal klopte. Maar als zij echt gevoelige apparatuur hebben en zij moeten een onderwaterkabel gebruiken omdat het signaal eindeloos tegen waterlagen en de bodem aan echoot en deze frequentie wordt echt door niemand anders gebruikt, kan het net zo goed zijn dat het wel de black box was maar dat deze dermate ver weg ligt dat het signaal naar een lagere frequentie is gegaan. In dat geval zouden zij helemaal op de verkeerde plek aan het zoeken zijn.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?