In de eerste weken was alles ook een groot mysterie.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Prachtig.
Heb niet gezegd dat het amateurs zijn, wel vind ik de aanpak "amateuristisch", zeker in de eerste weken.
Even uit een oude persconferentie:quote:Op donderdag 10 april 2014 14:29 schreef matthijst het volgende:
Altijd online, alsof je geen leven hebt, buiten magentronvoedsel eten?
The Australian navy P-3 Orion, which has been dropping sound-locating buoys into the water near where the original sounds were heard, picked up a “possible signal” that may be from a man-made source, said Angus Houston, who is coordinating the search off Australia’s west coast.
“The acoustic data will require further analysis overnight,” Houston said in a statement.
Hopelijk hebben ze er een heel aantal kunnen droppen en werd het signaal door meerdere boeien opgepiktquote:What we do have today, as Air Chief Marshal Houston just mentioned, is a RAAF—A Royal Australian Air Force P-3 aircraft deploying a series of sonar buoys in the field. That does provide more sensors in the vicinity of Ocean Shield without having a ship there to produce the background noise.
The way that will work is an acoustic processor in the aircraft has been modified, some very good work that was only started after the MH370 aircraft was lost, some very good work by the Australian Defence Force and in particular the Air Force, have modified the acoustic processor to be able to pick up the 37.5 kilohertz frequency and we expect any time now the aircraft, the first aircraft out with Ocean Shield will be coordinating with her to lay a sonar buoy pattern. Sonar buoys essentially a sensor package that's parachuted out of the aircraft, floats on the surface of the ocean and will deploy a hydrophone 1000 feet below the surface of the ocean and a sonar buoy that floats has a radio in it that transmits the data back to the aircraft.
Each P-3 is capable of carrying 84 sonar buoys on each mission and so that will provide a sensor, a range of sensors, a number of sensors at least 1000 feet below the surface. The Towed Pinger Locator is obviously much deeper than that but at least it does provide a range of sensors 1000 feet down which are 1000 feet closer to the possible source of the pinger locator beacon on the ocean floor.
Dus ze hebben hem??!!quote:Op donderdag 10 april 2014 13:47 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Haha.
Foto is genomen vanaf een wrakstuk van MH370 trouwens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
Zodra het vliegtuig zinkt naar de bodem implodeert het, ligt het alsnog in verschillende stukken.quote:Haaien zwemmen langs de raampjes want ze kunnen er niet in. De mensen zitten allemaal nog in hun riemen. Het lijkt net alsof ze in slaap gevallen zijn.
Kunnen wij als Fok achterhalen wie de coordinatie doet?quote:Op donderdag 10 april 2014 09:22 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Heb ik ook al gezegd, maar het ontbreekt aan coördinatie. Daarom zijn er ook zoveel schepen en vliegtuigen ingezet, iedereen voor zich en iedereen wil als 1e iets vinden, dus geen informatie uitwisselen.
quote:Op donderdag 10 april 2014 18:00 schreef ATan het volgende:
[..]
Kunnen wij als Fok achterhalen wie de coordinatie doet?
Wellicht als zij de data openbaar zetten kunnen we met triangulation aan de slag in C++.
Laten we eens stoppen met denken dat wij er meer verstand van hebben dan de mensen die er al bezig mee zijn.quote:Op donderdag 10 april 2014 18:00 schreef ATan het volgende:
[..]
Kunnen wij als Fok achterhalen wie de coordinatie doet?
Wellicht als zij de data openbaar zetten kunnen we met triangulation aan de slag in C++.
Dat zegt de halve wereld als ik weer eens iets ga maken waar naar later blijkt gewoon behoefte aan is.quote:Op donderdag 10 april 2014 18:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
[..]
Laten we eens stoppen met denken dat wij er meer verstand van hebben dan de mensen die er al bezig mee zijn.
ik postte hier gisteren ergens het telefoonnummer van Maleisië. Ik zou zeggen probeer het, ik ben ervan overtuigd dat ze op je zitten te wachten.quote:Op donderdag 10 april 2014 18:23 schreef ATan het volgende:
[..]
Dat zegt de halve wereld als ik weer eens iets ga maken waar naar later blijkt gewoon behoefte aan is.
Laten we eens stoppen met denken dat de mensen die er mee bezig zijn meer verstand hebben dan jij.
Een mailadres zou ik meer aan hebben.quote:Op donderdag 10 april 2014 18:24 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ik postte hier gisteren ergens het telefoonnummer van Maleisië. Ik zou zeggen probeer het, ik ben ervan overtuigd dat ze op je zitten te wachten.
Joint Agency Coordination Centre: JACC@infrastructure.gov.auquote:Op donderdag 10 april 2014 18:25 schreef ATan het volgende:
[..]
Een mailadres zou ik meer aan hebben.
'het telefoonnummer van Maleisië'quote:Op donderdag 10 april 2014 18:24 schreef Drebbelman het volgende:
ik postte hier gisteren ergens het telefoonnummer van Maleisië.
Wat heb je gemaakt waar de halve wereld behoefte aan had?quote:Op donderdag 10 april 2014 18:23 schreef ATan het volgende:
[..]
Dat zegt de halve wereld als ik weer eens iets ga maken waar naar later blijkt gewoon behoefte aan is.
Laten we eens stoppen met denken dat de mensen die er mee bezig zijn meer verstand hebben dan jij.
Als dat wrak op de bodem ligt dan komen daar geen haaien, voor zover ik het begreep.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:41 schreef Loekie1 het volgende:
Haaien zwemmen langs de raampjes want ze kunnen er niet in. De mensen zitten allemaal nog in hun riemen. Het lijkt net alsof ze in slaap gevallen zijn.
quote:Op donderdag 10 april 2014 09:22 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Heb ik ook al gezegd, maar het ontbreekt aan coördinatie. Daarom zijn er ook zoveel schepen en vliegtuigen ingezet, iedereen voor zich en iedereen wil als 1e iets vinden, dus geen informatie uitwisselen.
Okee thanks.quote:Op donderdag 10 april 2014 18:35 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Joint Agency Coordination Centre: JACC@infrastructure.gov.au
Twitteraccount van de minister van Transport van Maleisië: https://twitter.com/HishammuddinH2O
succes!
Pak jij de coördinatie op want daar mankeert blijkbaar het nodige aanquote:Op donderdag 10 april 2014 18:23 schreef ATan het volgende:
[..]
Neequote:Op donderdag 10 april 2014 19:21 schreef ATan het volgende:
[..]
[..]
Okee thanks.
Zoals ik van Oud-student begreep zijn er een heleboel verschillende detectiemethoden tegelijk aan het zoeken, allemaal met, wellicht archaische, verschillende klokken. Mijn eerste voorstel aan hen zou zijn om waar dat nog niet het geval is te bewerkstelligen dat aan alle voertuigen een heel preciese klok meegenomen wordt gekoppeld aan een apparaat die, op de dag voor het vertrek, met een druk op de knop voor alle detectieapparaten in het toestel een false positive kan geven, om later de offset voor alle klokken in de apparaten van het desbetreffende toestel te kunnen achterhalen. Als dat niet het geval is kan je maar weinig combineren.
Later dienen de datalogs te worden geopenbaard (hoeveel later maakt eigenlijk niet uit, als de offset en datalogs er maar zijn mogen de batterijen van de black box al leeg zijn).
Goed voorstel?
Zo te zien was het signaal die de Chinezen opvingen niets, daar ligt in ieder geval geen bootje in de buurt.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:08 schreef matthijst het volgende:
Live ships tracking site. Misschien dat de armchair quarterbacks van Fok dan meteen aanwijzingen naar Maleisie door kan bellen als de boten fout zitten?
http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/mh370-search-area
Site Blocked!quote:Op donderdag 10 april 2014 20:08 schreef matthijst het volgende:
Live ships tracking site. Misschien dat de armchair quarterbacks van Fok dan meteen aanwijzingen naar Maleisie door kan bellen als de boten fout zitten?
<url malicious website>
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |