abonnement Unibet Coolblue
pi_138690634
quote:

0s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:34 schreef Mint_Clansell het volgende:
De reacties spreken wel weer voor zich in dat topic.

"Werken is en blijft een keuze"

"blijkbaar doe je iets niet goed in je sollicitatie....ik ben nog nooit langer dan een paar weken werkloos geweest!"

Dit soort replies komen altijd van mensen die een baan hebben en al tien jaar niet meer hebben gesollciteerd.

Dat soort mensen geloofd ook nog in de praatjes van werkgevers "we nemen Oost-Europeanen in dienst, want de Nederlander wil dit werk niet doen " Ik kan daar zo kwaad om worden. Eigenlijk is dat verspilde energie.
pi_138691060
ik zal wel ongeduldig zijn. Maar ik heb een sollicitatie ( op een vrij lokale oproep van een gemeente in de buurt ) verstuurd op een functie. Het termijn om te reageren liep tot 6 april. Ik heb een ontvangstbevestiging gekregen. Maar nogmaals, ik ben een beetje ongeduldig. Wat duurt het lang voordat ik iets hoor. Het is dan ook een ideale functie en zo lekker dichtbij. Zelfs met de fiets is het maar 40 minuutjes. Dat is ideaal straks in de zomer.

[ Bericht 0% gewijzigd door zweefbij op 09-04-2014 15:23:45 ]
  FOK!fotograaf woensdag 9 april 2014 @ 15:18:21 #3
372645 spreading
pi_138691161
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:03 schreef zweefbij het volgende:
quote:

0s.gif Op woensdag 9 april 2014 14:34 schreef Mint_Clansell het volgende:
De reacties spreken wel weer voor zich in dat topic.

"Werken is en blijft een keuze"

"blijkbaar doe je iets niet goed in je sollicitatie....ik ben nog nooit langer dan een paar weken werkloos geweest!"

Dit soort replies komen altijd van mensen die een baan hebben en al tien jaar niet meer hebben gesollciteerd.

Dat soort mensen geloofd ook nog in de praatjes van werkgevers "we nemen Oost-Europeanen in dienst, want de Nederlander wil dit werk niet doen " Ik kan daar zo kwaad om worden. Eigenlijk is dat verspilde energie.
Mensen die zelf al jaren voor dezelfde baas werken en waar de baan nooit op de tocht heeft gestaan zijn altijd zo.
Probeer het zelf eens een keer als "jongere", dan merk je meteen hoe moeilijk dat het is. Ze kunnen van alles eisen omdat er toch te veel mensen op zoek zijn naar werk..
  woensdag 9 april 2014 @ 15:43:15 #4
385895 VitDijk88
Heeft een luisterend oor
pi_138692044
Sinds begin dit jaar ben ik ontslagen wegens bezuinigingen. Eerste paar maanden kon ik volop solliciteren en het ging op zich goed. Als je kijkt naar de huidige situatie op de banenmarkt, was ik al blij dat ik in totaal drie keer werd uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, waarvan ik er twee zelf heb afgedwongen! Eentje kreeg ik via het UWV, maar dat was mijn ding niet echt.

Ik behoorde bij allen tot de laatste 4, maar helaas werd ik het dus niet.

Sinds een aantal weken is het behoorlijk droevig gesteld op de arbeidsmarkt. Nauwelijks sollicitaties, ik bel nu zelf naar bedrijven in de regio, in de hoop iets te vinden. Helaas, of er zijn geen vacatures, of ik mag een open sollicitatiebrief schrijven. Dat is het enige wat ik tot nu toe kan doen.

Ik ben 26 jaar, woonachtig in de buurt van Arnhem en ik ben op zoek naar administratief werk. Heb een Boekhoudkundig medewerker-opleiding gedaan en al zes jaar lang rijbewijs B, mocht iemand dat ook interesseren.
Elk nadeel heeft z'n voordeel!
  woensdag 9 april 2014 @ 15:45:42 #5
47102 Elvi
miemkwien
pi_138692139
Net weeer gebeld door Randstad. Mocht ik weeeer vertellen wie ik ben, wat ik doe, wat ik heb gedaan bij mn vorige baan... Ipv dat ze dat nou even efficient invoeren dan hoef ik niet steeds in herhaling te vallen :')

Naja, ik mag straks een motivatie schrijven waarom ik 6 maanden bij n bedrijf als frontdeskmedewerker wil werken. En ja: 6 maanden want daarna moet het bedrijf opdoeken _O-
  woensdag 9 april 2014 @ 17:19:02 #6
44906 merino
World of Sleepers
pi_138695300
Gisteren met extreem veel tegenzin bij de gemeente geweest voor de aanvraag bijstand en gelukkig vandaag telefoontje terug gekregen van recruiter met morgen al een intake gesprek. Zou zo fijn zijn als dat lukt en ik meteen ook uit dat bijstand-stigma kan ontsnappen.

Kon me ook nog goed om de ervarings-eis (administratief werk) heen lullen waar ik normaal op stuk loop bij starre recruiters die niet verder kijken dan hun neus lang is.

Recruiter had overigens echt totaal niet mijn CV ingekeken gezien de vragen die hij stelde.
"Hoe ik mijn Nederlands en Engelse schrijfvaardigheid zou omschrijven?"
-"Nou uhm.... academisch niveau??"
"Oh mooi dan is dat goed"

Dude :{

als je twee seconden had gekeken op mijn CV dan had je bovenaan een voltooide universitaire master zien staan.....
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_138696477
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:19 schreef merino het volgende:
m veel tegenzin bij de gemeente geweest voor de aanvraag bijstand en gelukkig vandaag telefoontje terug gekregen van recruiter met morgen al een intake gesprek. Zou zo fijn zijn als dat lukt en ik meteen ook uit dat bijstand-stigma kan ontsnappen.

Kon me ook nog goed om de ervarings-eis (administratief werk) heen lullen waar ik normaal op stuk loop bij starre recruiters die niet verder kijken dan hun neus lang is.
Hoe lulde je om de ervarings-eis heen dan? Bij mij geven ze altijd aan dat het echt een harde eis is om minimaal 1-2 jaar ervaring te hebben. Stages zijn niet genoeg.
pi_138698738
Iemand ooit aangeboden om een weekje voor niets mee te draaien?
Ik wel.
pi_138700838
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 19:07 schreef hoas het volgende:
Iemand ooit aangeboden om een weekje voor niets mee te draaien?
Ik wel.
Ik krijg wel eens de indruk dat werkgevers vergeten dat er een proefperiode is, waarin ze iemand zonder problemen kunnen ontslaan. Als ze iemand via een standaard uitzendcontract halen, kunnen ze die persoon zelfs buitenschoppen wanneer ze willen.
pi_138701459
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 19:58 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik krijg wel eens de indruk dat werkgevers vergeten dat er een proefperiode is, waarin ze iemand zonder problemen kunnen ontslaan. Als ze iemand via een standaard uitzendcontract halen, kunnen ze die persoon zelfs buitenschoppen wanneer ze willen.
Ja natuurlijk, maar ik draai het om en met succes, werkgevers zijn meteen een stuk
Vriendelijker tegen je, gewoon tijdens het eerste gesprek aangeven, en het kost je niets behalve tijd.
  woensdag 9 april 2014 @ 21:22:25 #11
44906 merino
World of Sleepers
pi_138705109
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:53 schreef LUFC het volgende:

[..]

Hoe lulde je om de ervarings-eis heen dan? Bij mij geven ze altijd aan dat het echt een harde eis is om minimaal 1-2 jaar ervaring te hebben. Stages zijn niet genoeg.
Eigen bedrijfje gehad (zzp) waarbij ik mijn eigen 'administratie' deed. Dat stelde niet veel voor want mijn bedrijfje stelde niet zo heel veel voor maar ik kon het wel mooi als ervaring aangeven.

Verder is het sowieso bullshit want mijn administratie tijdens mijn studie/onderzoek was al 10 keer uitgebreider en ingewikkelder dan wat ik voor mijn eenmanszaak moest regelen.

Maar ik merk dat een academische studie voor veel recruiters die zelf geen universiteit hebben gedaan nogal een vreemd iets is. Iets wat ze in ieder geval niet makkelijk op waarde kunnen schatten.
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_138717496
Is dit niet gewoon een verkapte vorm van leeftijdsdiscriminatie?

http://www.startpeople.nl(...)uner-1520141005.html

• Gewenst aantal jaren werkervaring: 1 tot 3 jaar
• relevante ervaring (indicatief 1-3 jaar)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 april 2014 @ 09:43:03 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138718054
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 20:13 schreef hoas het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, maar ik draai het om en met succes, werkgevers zijn meteen een stuk
Vriendelijker tegen je, gewoon tijdens het eerste gesprek aangeven, en het kost je niets behalve tijd.
Daar denkt het UWV anders over...
pi_138718444
quote:
4s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Daar denkt het UWV anders over...
Ik dacht ook dat je zelf niet zomaar kan opstappen in een proefperiode, dan vervalt je recht op WW. Dus hoeveel vrijheid heb je in je proefperiode :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_138719077
Nou heb ik eigenlijk het idee dat je altijd wel werk kunt vinden als je echt wilt.

Dit omdat de enige werkeloze in mijn omgeving een slappe zak is die bijvoorbeeld bij zn laatste proefperiode 2x te laat is gekomen 'door het verkeer':')

En de rest had binnen een paar maanden max weer werk.

Zitten die gewoon in de goede richting qua opleiding of wat is de deal precies? Kan er maar moeilijk hoogte van krijgen.
pi_138719430
Dus jij beweert dat al de werklozen in dit topic luie uitvreters zijn omdat ze, als ze het echt zouden willen, al lang een baan zouden hebben? Flikker toch op met je bullshit.

Wel eens in je opgekomen dat sommige baantjes minder betalen dan dat de maandelijkse kosten bedragen? En nee, niet iedereen is alleenstaand en student.
pi_138719654
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 10:29 schreef bamibij het volgende:
Zitten die gewoon in de goede richting qua opleiding of wat is de deal precies? Kan er maar moeilijk hoogte van krijgen.
Ik val je helemaal niet aan man, schets alleen maar mijn omgeving waardoor ik dat idee heb.
pi_138720156
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 10:29 schreef bamibij het volgende:
Nou heb ik eigenlijk het idee dat je altijd wel werk kunt vinden als je echt wilt.

Dit omdat de enige werkeloze in mijn omgeving een slappe zak is die bijvoorbeeld bij zn laatste proefperiode 2x te laat is gekomen 'door het verkeer':')

En de rest had binnen een paar maanden max weer werk.

Zitten die gewoon in de goede richting qua opleiding of wat is de deal precies? Kan er maar moeilijk hoogte van krijgen.
Wat ben jij wereldvreemd.

Of zit je gewoon te trollen hier.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_138720176
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 10:51 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ik val je helemaal niet aan man, schets alleen maar mijn omgeving waardoor ik dat idee heb.
Ja en nu? Moeten wij nu ons best doen om je te overtuigen dat het echt echt echt niet zo is? :{ Want die fase ben ik allang voorbij.
pi_138720230
Een goede vriend van me nokte bijvoorbeeld met z'n opleiding, had al wat ervaring in de ICT en was binnen twee weken voor 36 uur p/week aan de slag.

Ik besef heus wel dat het aan allerlei factoren zoals ook je leeftijd ligt, maar ik vraag me dan toch af of je niet net in het verkeerde vakgebied of stad aan het zoeken bent..
pi_138720322
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:14 schreef bamibij het volgende:
Een goede vriend van me nokte bijvoorbeeld met z'n opleiding, had al wat ervaring in de ICT en was binnen twee weken voor 36 uur p/week aan de slag.

Ik besef heus wel dat het aan allerlei factoren zoals ook je leeftijd ligt, maar ik vraag me dan toch af of je niet net in het verkeerde vakgebied of stad aan het zoeken bent..
Ja want als je in een ander vakgebied gaat zoeken dan is er opeens wel werk natuurlijk. Hoe zag je het voor je? Je hebt rechten gestudeerd en je gaat reageren op een vacature voor verpleger?
know'm sayin?
×
word? word.
pi_138720326
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:14 schreef bamibij het volgende:
Een goede vriend van me nokte bijvoorbeeld met z'n opleiding, had al wat ervaring in de ICT en was binnen twee weken voor 36 uur p/week aan de slag.

Ik besef heus wel dat het aan allerlei factoren zoals ook je leeftijd ligt, maar ik vraag me dan toch af of je niet net in het verkeerde vakgebied of stad aan het zoeken bent..
Dan heeft hij geluk gehad met zijn ervaring. Niet iedereen heeft ervaring en daar gaat het ook vaak verkeerd. Ik zoek stad en land af voor vacatures en ook onder mijn niveau en ook naar vacatures die niet in mijn vakgebied liggen, maar iedere keer weer een afwijzing met als reden 'te weinig ervaring' of 'afstand is groot'. Dus tja wat moet je dan?

Het is niet zo simpel zoals jij schijnbaar denkt dat het is.
pi_138720455
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:18 schreef alors het volgende:

[..]

Ja want als je in een ander vakgebied gaat zoeken dan is er opeens wel werk natuurlijk. Hoe zag je het voor je? Je hebt rechten gestudeerd en je gaat reageren op een vacature voor verpleger?
Je bij laten scholen?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 april 2014 @ 11:24:07 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138720507
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:22 schreef bamibij het volgende:

[..]

Je bij laten scholen?
Van welk geld? Want autodidactisch jezelf wat aanleren wordt in werkend Nederland momenteel ook niet als niveau gezien. De banen waarvoor ik afgewezen ben omdat ik geen HBO diploma heb, maar waarvan ik (en de potentiele werkgever) weet dat ik door mijn kennis en ervaring meer dan geschikt voor ben. Jammer dat de gemiddelde recruiter dat niet weet EN door de huidige arbeidsmarkt ook niet HOEFT te weten. Immers genoeg werkloze HBO'ers.
pi_138720511
Laten we gewoon niet meer reageren op dit soort figuren :') Ik heb er genoeg van. Ze weten het allemaal zo goed maar als ze zelf werkeloos zijn komen ze hier janken om hulp :')
pi_138720522
Eindelijk weer een gesprek geregeld *O* heb een open sollicitatie gestuurd dus het is nog niet precies duidelijk of ze überhaupt uren voor mij hebben.
Maar het is alweer een stap in de goede richting.
  donderdag 10 april 2014 @ 11:24:40 #27
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138720529
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:22 schreef bamibij het volgende:

[..]

Je bij laten scholen?
Hoe ga je dat betalen dan?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138720778
Ik loop nu al een paar dagen met een vraag rond en ik kan het niet loslaten :{
Ik werd eergisteren gebeld door het uitzendbureau, afdeling Callcenters. En ze vroeg me of ik nachtdiensten wilde draaien (nee...). Maar nu vraag ik me toch af: welk callcentre werkt nou 's nachts :? Probeerde ze me nu aan een sekslijn te koppelen of wat? 8)7
pi_138720864
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:32 schreef Elvi het volgende:
Ik loop nu al een paar dagen met een vraag rond en ik kan het niet loslaten :{
Ik werd eergisteren gebeld door het uitzendbureau, afdeling Callcenters. En ze vroeg me of ik nachtdiensten wilde draaien (nee...). Maar nu vraag ik me toch af: welk callcentre werkt nou 's nachts :? Probeerde ze me nu aan een sekslijn te koppelen of wat? 8)7
Ik kan me alleen maar een hulplijn voorstellen, die 24u per dag bereikbaar is.
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 10 april 2014 @ 11:35:23 #30
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_138720866
Kan natuurlijk ook een helpdesk zijn die 24-7 open moet zijn, sommige bedrijven hebben dat.
Gourmetten of steengrillen?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 april 2014 @ 11:35:26 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138720868
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:32 schreef Elvi het volgende:
Ik loop nu al een paar dagen met een vraag rond en ik kan het niet loslaten :{
Ik werd eergisteren gebeld door het uitzendbureau, afdeling Callcenters. En ze vroeg me of ik nachtdiensten wilde draaien (nee...). Maar nu vraag ik me toch af: welk callcentre werkt nou 's nachts :? Probeerde ze me nu aan een sekslijn te koppelen of wat? 8)7
Er bestaan ook tijdzones in de wereld he.
pi_138720948
Welke hulplijnen zijn dan 24/7 bereikbaar? Is dat dan voor de zorg? Ik heb geen achtergrond daarin dus lijkt me sterk dat ze me daaraan willen koppelen?
pi_138720970
Ik werk bij een IT bedrijf. Onze helpdesk is ook 24/7 open. O.a. handig voor horeca.

Gr. Gr.
pi_138721032
Waarom wil je geen nachtdiensten draaien?

Thuis als de kinderen uit bed komen en ontbijten als zij avondeten.
pi_138721066
Dat zou wel schrikken zijn zeg... dat ik thuiskom en er zitten kinderen aan mn eettafel :{
pi_138721169
Ik zal de vraag anders formuleren.

Waarom zit je liever in de bijstand dan nachtdiensten te draaien? Nog dikke toeslag ook.
pi_138721220
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:44 schreef bamibij het volgende:
Ik zal de vraag anders formuleren.

Waarom zit je liever in de bijstand dan nachtdiensten te draaien? Nog dikke toeslag ook.
Ik zit niet in de bijstand en heb ook geen uitkering. En ik heb mijn eigen redenen en ik ben jou geen verklaring schuldig.
pi_138721271
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:45 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik zit niet in de bijstand en heb ook geen uitkering. En ik heb mijn eigen redenen en ik ben jou geen verklaring schuldig.
Klopt.

Ik nam aan dat je werk nodig had en daarom kwam het vreemd op mij over nachtdiensten direct maar te weigeren onder het mom ''wie is er nou s nachts open :') Dus vandaar. Sorry.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2014 11:47:48 ]
pi_138721534
Ik heb zeker werk nodig maar niet ten koste van mn gezondheid.

Net een sollicitatie verstuurd voor een normale 9-tot-5- baan. 8-)
pi_138721783
Een 9 tot 5 mentaliteit hebben :')

Treurige is dat het nog als positief zal worden gezien ook bij veel banen.
  donderdag 10 april 2014 @ 12:20:22 #41
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_138722198
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 12:06 schreef bamibij het volgende:
Een 9 tot 5 mentaliteit hebben :')

Treurige is dat het nog als positief zal worden gezien ook bij veel banen.
Nachtdiensten kunnen nogal wat gevolgen hebben voor je gezondheid en ik zou voor een hongerloontje liever die risico's ook niet lopen.

31 juli loopt mn derde contract af, ik hoor voor 1 juni of ik mag blijven of niet. Manager wil liever wel maar er zijn 3 fte binnen het bedrijf over (6 of 7 personen geloof ik) dus ik betwijfel het.

Kan misschien binnen de stichting wel bij een ander bedrijf gaan werken of 50/50 draaien. We zien het wel, ik leef weer van dag tot dag hoor.
  donderdag 10 april 2014 @ 13:11:47 #42
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_138724006
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 10:29 schreef bamibij het volgende:
Nou heb ik eigenlijk het idee dat je altijd wel werk kunt vinden als je echt wilt.

Dit omdat de enige werkeloze in mijn omgeving een slappe zak is die bijvoorbeeld bij zn laatste proefperiode 2x te laat is gekomen 'door het verkeer':')

En de rest had binnen een paar maanden max weer werk.

Zitten die gewoon in de goede richting qua opleiding of wat is de deal precies? Kan er maar moeilijk hoogte van krijgen.
Deels de goeie sector en wat geluk? Maar stel dat er 500 mensen reageren op een vacture dan krijgt 1 iemand de baan en 499 niet, dan zijn niet al die 499 mensen slecht bezig of een lamzak natuurlijk.

Het is sowieso een lastige tijd en de vacatures zijn er opzich ook maar daar reageren 500 man op.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 12:06 schreef bamibij het volgende:
Een 9 tot 5 mentaliteit hebben :')

Treurige is dat het nog als positief zal worden gezien ook bij veel banen.
Ik zie dat ook als iets positiefs!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_138725753
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 12:06 schreef bamibij het volgende:
Een 9 tot 5 mentaliteit hebben :')

Treurige is dat het nog als positief zal worden gezien ook bij veel banen.
Kan je alsjeblieft opfikkeren uit dit topic? Heel Fok staat al vol met mensen zoals jij die de werkelozen zo vreselijk graag willen schofferen en kleineren. Lekker mensen die al op de grond liggen niet eenmaal maar duizend maal natrappen omdat jij je dan zo goed en verheven kan voelen.

(*&&**$&&6 man. Ik loop dagen te janken, kan niet slapen, raak volledig overspannen, suïcidaal bij dagen. Ik kan straks mijn hypotheek niet meer betalen, kom dan op straat met twee kinderen. Ik ben een workaholic, heb een arbeidsverleden van bijna fucking 30 jaar. Hbo geschoold in 3 richtingen, geen pretstudies.
Maar figuren zoals jij denken dat de overgrote meerderheid van de werkelozen lui zijn, niet willen werken, een uitkering wel prettig vinden. Wanneer dringt het eens tot je bolle rot kop door dat veel mensen helemaal niet in aanmerking komen voor huursubsidie of urgentieverklaringen!!!
Met 850.000 werkelozen en 92.000 vacatures zit er gewoon niet voor iedereen werk in.

In plaats van ons steeds weer te verwijten dat wij niet 'dankbaar' genoeg zijn voor onze uitkering (nee, fuck, ik wil een betaalde baan!!) zou je eens op je knieën moeten gaan liggen uit dankbaarheid dat jij nog een baan hebt!! En nee, dat heb jij niet aan jezelf te danken maar aan een enorme dosis geluk.

Dus sodeflikker hier op en ga elders werkelozen bashen randdebiel.
  donderdag 10 april 2014 @ 14:11:08 #44
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_138726129
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 14:00 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Kan je alsjeblieft opfikkeren uit dit topic? Heel Fok staat al vol met mensen zoals jij die de werkelozen zo vreselijk graag willen schofferen en kleineren. Lekker mensen die al op de grond liggen niet eenmaal maar duizend maal natrappen omdat jij je dan zo goed en verheven kan voelen.

(*&&**$&&6 man. Ik loop dagen te janken, kan niet slapen, raak volledig overspannen, suïcidaal bij dagen. Ik kan straks mijn hypotheek niet meer betalen, kom dan op straat met twee kinderen. Ik ben een workaholic, heb een arbeidsverleden van bijna fucking 30 jaar. Hbo geschoold in 3 richtingen, geen pretstudies.
Maar figuren zoals jij denken dat de overgrote meerderheid van de werkelozen lui zijn, niet willen werken, een uitkering wel prettig vinden. Wanneer dringt het eens tot je bolle rot kop door dat veel mensen helemaal niet in aanmerking komen voor huursubsidie of urgentieverklaringen!!!
Met 850.000 werkelozen en 92.000 vacatures zit er gewoon niet voor iedereen werk in.

In plaats van ons steeds weer te verwijten dat wij niet 'dankbaar' genoeg zijn voor onze uitkering (nee, fuck, ik wil een betaalde baan!!) zou je eens op je knieën moeten gaan liggen uit dankbaarheid dat jij nog een baan hebt!! En nee, dat heb jij niet aan jezelf te danken maar aan een enorme dosis geluk.

Dus sodeflikker hier op en ga elders werkelozen bashen randdebiel.
Amen
pi_138726654
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:22 schreef bamibij het volgende:

[..]

Je bij laten scholen?
Mijn god. Hoe oud ben jij eigenlijk. 18 ofzo? en een vrij beperkt wereldbeeld of praat je mama en papa na met hun vvd gelul . Ik kan zo ontzettend kwaad worden op figuren zoals jij. Zo ontzettend kortzichtig. Denk je nu echt dat ik als werkloze niet alles heb geprobeerd. Ik heb half Nederland doorkruist voor werk.

De reacties die ik al heb gekregen.
- Te ver ( tegenwoordig is 30 minuten rijden al te ver )
- Past niet in profiel ( lees: jij bent 42 en we willen iemand van 20 met hbo )
- Te hoog opgeleid, te zwaar voor deze functie
- Te laag opgeleid
- We voelen geen klik.
enz enz enz

En dan krijg je nog te maken met figuren als jij met dat soort lompe praat. Kwaad kan ik daarvan worden. Denk je dat het soms leuk is om in de ww te zitten ( want jij kent iemand die blablabla ) . Maar eigenlijk moet ik niet kwaad worden, dat is verspilde energie.
pi_138726712
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:45 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik zit niet in de bijstand en heb ook geen uitkering. En ik heb mijn eigen redenen en ik ben jou geen verklaring schuldig.
Je kan toch gewoon vragen om wat voor werk het gaat. Is dat nu zo moeilijk.
pi_138728141
quote:
Vacature: Wipkar chauffeur, te Amersfoort
Een soort Bangbus?
pi_138728554
quote:
4s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Daar denkt het UWV anders over...
Dat hoeft het UWV helemaal niet te weten, geen wonder dat de braverikken geen baan krijgen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 april 2014 @ 15:22:15 #49
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138728691
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 15:18 schreef hoas het volgende:

[..]

Dat hoeft het UWV helemaal niet te weten, geen wonder dat de braverikken geen baan krijgen.
Je verrader slaapt nooit. We hebben genoeg figuren in dit topic gezien die denken dat ww vrijwillig is en dus ook niet zullen schromen om je op alle mogelijke maniere te naaien als ze denken dat je zwart bij klust.
pi_138732524
Ik ben vanmiddag gebeld door een detacheerder. Ze zochten bij een aannemer met spoed iemand om de besteksadminstratie en nog wat andere takken van sport te ondersteunen. Nu mag ik dinsdag al beginnen. Het is wel een 0-urencontract en de ene keer werk ik 8 uur in de week en de andere keer 36 uur of 24 uur. Maar dat maakt niet uit. Ik ben weer even onder de pannen.

En volgens mij is de regel. Werk ik 8 uur dan krijg ik over de andere 32 uur ww uitkering. Omdat ik nu 100% in de ww zit. Daar moet ik morgen nog voor bellen.

Het is allemaal niet ideaal en het is geen wereldsalaris. Maar het is wel lekker om weer aan de slag te gaan en ondertussen kan ik verder kijken of ik wat kan vinden.
pi_138733839
quote:
15s.gif Op donderdag 10 april 2014 15:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je verrader slaapt nooit. We hebben genoeg figuren in dit topic gezien die denken dat ww vrijwillig is en dus ook niet zullen schromen om je op alle mogelijke maniere te naaien als ze denken dat je zwart bij klust.
Wacht even...hoe is onbetaald voor 'n bedrijf werken "zwart bijklussen" ? :?

Overigens is het misschien uiteindelijk 'n "blessing in disguise" dat dat baantje bij dat coatingbedrijf niks is geworden aangezien de champignonbusiness me zeer regelmatig probeert in te plannen en men mij ook andere werkzaamheden aan het aanleren is zodat ik meer allround kan gaan werken. ^O^

...en ja voor mij geldt ook: geen wereldsalaris (hoewel de ploegentoeslag er zeker voor zorgt dat ik m'n rekeningen kan betalen en af en toe wat meer) en 0-urencontract enzo maar ik klaag niet, de sfeer is gewoon prima en er lijkt ook wel enige zekerheid wat betreft werk te zijn bij dit bedrijf. :)
Hallon!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 april 2014 @ 17:54:01 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138733932
quote:
5s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:51 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Wacht even...hoe is onbetaald voor 'n bedrijf werken "zwart bijklussen" ? :?
Nee, maar deze persoon zei dat het uwv er niet achter hoeft te komen. Ik zeg dat je verrader nooit slaapt. En als die DENKT dat je zwart bijklust en meldt aan UWV dat je elke dag gaat werken, wordt je toch echt gekort op je uitkering.

Dus een weekje voor niks werken kan je dus wel degelijk heel veel kosten.
pi_138734244
quote:
15s.gif Op donderdag 10 april 2014 15:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je verrader slaapt nooit. We hebben genoeg figuren in dit topic gezien die denken dat ww vrijwillig is en dus ook niet zullen schromen om je op alle mogelijke maniere te naaien als ze denken dat je zwart bij klust.
Geen idee nooit een uitkering gehad, ik ga van baan naar baan zonder problemen, zelfs nu na 3 jaar vast ben ik het weer zat en op zoek naar wat anders.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 april 2014 @ 18:40:11 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138735193
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:03 schreef hoas het volgende:

[..]

Geen idee nooit een uitkering gehad, ik ga van baan naar baan zonder problemen, zelfs nu na 3 jaar vast ben ik het weer zat en op zoek naar wat anders.
Nou nou, knap zeg! En wel 3 hele jaren vast. Poeh poeh prestatie hoor.
pi_138735318
quote:
10s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou nou, knap zeg! En wel 3 hele jaren vast. Poeh poeh prestatie hoor.
Nee ik heb eerst 24 jaar voor een baas gewerkt, daarna 1,5 jaar voor een andere maar dat was een lul, en nu weer 3 jaar.
Waarom is dat vreemd? En anders begin ik gewoon voor mijzelf, ik zie wel
pi_138735336
Ik had vandaag een sollicitatiegesprek bij een bedrijf in Oosterhout. Goed gesprek, heb wel de indruk dat het van 2 kanten goed klikte. Deze of begin volgende week hoor ik meer. Het is in ieder geval voor meer uren en het is nog veel dichterbij ook. Plus ze bieden een heel opleidingstraject aan van een jaar binnen het bedrijf zo meteen goed te kunnen instromen. Persoonlijk heb ik dat nog niet eerder meegemaakt :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 april 2014 @ 18:45:16 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138735356
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:44 schreef hoas het volgende:

[..]

Nee ik heb eerst 24 jaar voor een baas gewerkt, daarna 1,5 jaar voor een andere maar dat was een lul, en nu weer 3 jaar.
Waarom is dat vreemd? En anders begin ik gewoon voor mijzelf, ik zie wel
Dat is helemaal niet vreemd. Jij brengt een niet terzake doend feitje in de conversatie op een moment waar dat als een kut op een drumstel slaat.
pi_138735605
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet vreemd. Jij brengt een niet terzake doend feitje in de conversatie op een moment waar dat als een kut op een drumstel slaat.
Ik probeer alleen duidelijk te maken dat mensen wat meer ballen moeten tonen, en niet blijven hangen als je je werk niet meer leuk vind, en ja het is nu moeilijk om wat anders te vinden, al zie ik de laatste weken een explosie van vacatures. Ook op de weg is het een stuk drukker met vrachtwagens en dat zegt veel, heel veel.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 april 2014 @ 19:14:12 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138736373
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:53 schreef hoas het volgende:

[..]

Ik probeer alleen duidelijk te maken dat mensen wat meer ballen moeten tonen, en niet blijven hangen als je je werk niet meer leuk vind, en ja het is nu moeilijk om wat anders te vinden, al zie ik de laatste weken een explosie van vacatures. Ook op de weg is het een stuk drukker met vrachtwagens en dat zegt veel, heel veel.
We hebben het hier niet over mensen die blijven hangen in werk wat ze niet leuk vinden, maar over mensen die geen werk hebben. En al maanden sollicitatie na sollicitatie doen.

Zoals eerder gezegd zijn er op dit moment 600.000 werkzoekenden en 92.000 vacatures. Ergens heb je dan een gat van 500.000 werklozen... ondanks dat er meer vrachtwagens ( :') ) op de weg rijden.
pi_138736589
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 17:53 schreef LUFC het volgende:

[..]

Hoe lulde je om de ervarings-eis heen dan? Bij mij geven ze altijd aan dat het echt een harde eis is om minimaal 1-2 jaar ervaring te hebben. Stages zijn niet genoeg.
Deze hoor ik ook vaak. Ik zeg vaak dat ervaring geen garantie is op succes. Het maakt je te gemakzuchtig in situaties waar dat niet gepast is. Zo zou je bijv een machine beveiliging ten onrechte kunnen overbruggen omdat je uit ervaring "weet" dat er dan toch niets gebeurt. Er schijnt zelfs onderzoek te zijn dat dit specifieke voorbeeld ondersteunt, waarbij blijkt dat ervaren operators tot 2 keer vaker bij een veiligheids-incident betrokken zijn dan minder ervaren operators. En vervolgens noem ik wat voorbeelden uit m'n eigen werk waar ik met mijn mindere ervaring toch echt gelijk had in discussies of datgene deed dat juist van de meer ervaren/hoger geplaatste mensen had moeten komen. Hiermee krijg ik sceptische gesprekspartners nog wel eens toch over de streep. Moeten ze me alleen wel uitnodigen.

Zelfs binnen dit forum circuleren voorbeelden waarbij een ervaren medewerker toch de verkeerde keuze bleek. Zie bijv WGR / Ontslag in proeftijd (Engeland)
pi_138737242
Zeker een goeie.
pi_138739571
Ik zie net een vacature voor vakkenvuller, alleen heet het geen vakkenvuller maar 'voorraad specialist' _O-
  donderdag 10 april 2014 @ 21:20:13 #63
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_138742035
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:10 schreef zweefbij het volgende:
Ik ben vanmiddag gebeld door een detacheerder. Ze zochten bij een aannemer met spoed iemand om de besteksadminstratie en nog wat andere takken van sport te ondersteunen. Nu mag ik dinsdag al beginnen. Het is wel een 0-urencontract en de ene keer werk ik 8 uur in de week en de andere keer 36 uur of 24 uur. Maar dat maakt niet uit. Ik ben weer even onder de pannen.

En volgens mij is de regel. Werk ik 8 uur dan krijg ik over de andere 32 uur ww uitkering. Omdat ik nu 100% in de ww zit. Daar moet ik morgen nog voor bellen.

Het is allemaal niet ideaal en het is geen wereldsalaris. Maar het is wel lekker om weer aan de slag te gaan en ondertussen kan ik verder kijken of ik wat kan vinden.
Gefeliciteerd, en je laatste aliniea is waarheid als een koe!

quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:53 schreef hoas het volgende:

[..]

Ik probeer alleen duidelijk te maken dat mensen wat meer ballen moeten tonen, en niet blijven hangen als je je werk niet meer leuk vind, en ja het is nu moeilijk om wat anders te vinden, al zie ik de laatste weken een explosie van vacatures. Ook op de weg is het een stuk drukker met vrachtwagens en dat zegt veel, heel veel.
Veel van die mensen hebben wel kinderen en een hypotheek vanuit de hoogtij dagen dus dan snap ik dat je blijft zitten. Daarom ga ik mooi voor een wat goedkoper appartementje om die kosten ook wat lager te houden.

quote:
10s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:34 schreef Elvi het volgende:
Ik zie net een vacature voor vakkenvuller, alleen heet het geen vakkenvuller maar 'voorraad specialist' _O-
Klinkt wel een stuk beter! Maar slaat natuurlijk nergens op nee :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_138751836
Nou, bijna 2 weken aan het werk nu. Ben wel teringkapot eind van de week, hoe snel het ontwent om hele dagen te werken zeg.

Gelukkig leuk werk en leuke collega's

En voor wie bang is te blijven hangen op werk dat ie niet leuk vindt, soms kom je er na een jaar iets anders doen dat je oude werk toch wel heel leuk was. Dus denk daarover na.
.
pi_138757120


[ Bericht 100% gewijzigd door ButcherPete op 11-04-2014 10:55:19 ]
pi_138757135
quote:
10s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:34 schreef Elvi het volgende:
Ik zie net een vacature voor vakkenvuller, alleen heet het geen vakkenvuller maar 'voorraad specialist' _O-
Net als die vacatures voor Subway met de titel "sandwich artist" :')
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 april 2014 @ 11:03:43 #67
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138757421
Vandaag officieel te horen gekregen dat ik een vaste aanstelling krijg bij mijn huidige werkgever *O*
  vrijdag 11 april 2014 @ 11:50:34 #68
47102 Elvi
miemkwien
pi_138758682
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Vandaag officieel te horen gekregen dat ik een vaste aanstelling krijg bij mijn huidige werkgever *O*
Gefeliciteerd! *O*

En nou wegwezen uit dit topic :P ;)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 april 2014 @ 11:51:21 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138758713
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:50 schreef Elvi het volgende:

En nou wegwezen uit dit topic :P ;)
Met liefde en plezier. En veel sterkte aan iedereen die (nog) in de worsteling zit.
pi_138758749
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Vandaag officieel te horen gekregen dat ik een vaste aanstelling krijg bij mijn huidige werkgever *O*
Tof ! ^O^
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  Redactie Frontpage vrijdag 11 april 2014 @ 11:54:46 #71
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_138758808
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Vandaag officieel te horen gekregen dat ik een vaste aanstelling krijg bij mijn huidige werkgever *O*
Ik ben binnen 2 weken gegaan van 'sorry je contract wordt niet verlengd' naar 'wil je tot eind dit jaar blijven in een andere functie'.

Heb je al handtekeningen? Just saying :P

gefeliciteerd *O* veel succes w/
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_138759083
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Vandaag officieel te horen gekregen dat ik een vaste aanstelling krijg bij mijn huidige werkgever *O*
Mooi.
pi_138759409
quote:
Interesse?
Als deze functie je aanspreekt dan komen wij graag met je in contact. Reageer dan direct! De recruiter van UPC neemt dan je sollicitatie in behandeling. De recruiter zoekt in je cv en motivatie aanknopingspunten met de vacature. Indien deze er zijn zal zij een online test naar je verzenden, deze test kijkt of je bij ons het werkprofiel past. Als jouw profiel wel bij onze vacature past belt onze recruiter je en stelt je een aantal vragen aan je om te zien of je past in het werkprofiel. Daarna zal onze recruiter een telefonisch rollenspel met je inplannen. Je kan gewoon thuis blijven hiervoor. We kijken tijdens het rollenspel niet of je onze producten kent, maar of er een telefonisch verkoper in je zit. Als laatste stap in het sollicitatieproces maken we natuurlijk ook nog graag persoonlijk kennis met je. Hiervoor krijg je na je telefonisch rollenspel een uitnodiging. Tijdens het sollicitatiegesprek gaan we meer in op wie je bent en wat je drijfveren zijn. Als laatste hebben we een informatiesessie waar we je tijdens het sollicitatieproces voor uitnodigen. We vertellen je dan meer over je mogelijk toekomstige werkplek en er is dan ook voldoende ruimte voor jou om vragen te stellen aan ons.
:D :')

De vacature: Telefonisch adviseur klantbehoud
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Redactie Frontpage vrijdag 11 april 2014 @ 12:16:00 #74
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_138759561
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 12:12 schreef roos85 het volgende:

[..]

:D :')

De vacature: Telefonisch adviseur klantbehoud
Wow :o :') _O-
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  vrijdag 11 april 2014 @ 12:20:01 #75
47102 Elvi
miemkwien
pi_138759731
Dat is toch wel normaal al die rondes? Heb ik ook n paar keer moeten doen. 1 keer werd ik aangenomen, de andere keren was de vacature al ingevuld :') Ja vind je het gek als je eerst 5 rondes moet doorlopen... Daar gaat wat tijd in zitten.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 april 2014 @ 12:42:52 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138760501
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:54 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik ben binnen 2 weken gegaan van 'sorry je contract wordt niet verlengd' naar 'wil je tot eind dit jaar blijven in een andere functie'.

Heb je al handtekeningen? Just saying :P

gefeliciteerd *O* veel succes w/
Deze organisatie is iets te groot en iets te MVO om zo met mensen om te gaan. Ik heb eerst 2 keer officieus en nu 1 keer officieel de toezegging gekregen. Een BEETJE vertrouwen moet ik toch houden in de mensheid ;)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 april 2014 @ 12:43:30 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_138760534
Nu zondag nog succesvol de marathon lopen en het was een week met louter hoogtepunten :P
pi_138761359
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 12:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Nu zondag nog succesvol de marathon lopen en het was een week met louter hoogtepunten :P
:o oh wow, doe je goed, Swets _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 11 april 2014 @ 13:21:14 #79
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_138761710
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 12:12 schreef roos85 het volgende:

[..]

:D :')

De vacature: Telefonisch adviseur klantbehoud
Niet normaal, stelletje idioten.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 11 april 2014 @ 13:21:58 #80
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_138761740
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Met liefde en plezier. En veel sterkte aan iedereen die (nog) in de worsteling zit.
Gefeliciteerd! En blijf mooi hier :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  Redactie Frontpage vrijdag 11 april 2014 @ 13:22:54 #81
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_138761766
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 12:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Deze organisatie is iets te groot en iets te MVO om zo met mensen om te gaan. Ik heb eerst 2 keer officieus en nu 1 keer officieel de toezegging gekregen. Een BEETJE vertrouwen moet ik toch houden in de mensheid ;)
Ah dat klinkt beter dan mijn baas :P tof man ^O^
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_138762379
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 12:20 schreef Elvi het volgende:
Dat is toch wel normaal al die rondes? Heb ik ook n paar keer moeten doen. 1 keer werd ik aangenomen, de andere keren was de vacature al ingevuld :') Ja vind je het gek als je eerst 5 rondes moet doorlopen... Daar gaat wat tijd in zitten.
Ik kom het idd regelmatig tegen. Ik heb ergens zelfs 7 rondes moeten doorlopen (1 keer zelfs bij mij thuis!! :( ) om uiteindelijk te horen dat ze toch het liefst een man hadden voor die functie :(

Nu voor een super baan gisteren het derde gesprek gehad. Ben ik daar door dan volgen er nog twee.. :'( 2 FT te vergeven, nog 5 man/vrouw in de race.
pi_138762557
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 15:45 schreef Elvi het volgende:
Ipv dat ze dat nou even efficient invoeren dan hoef ik niet steeds in herhaling te vallen :')

Naja, ik mag straks een motivatie schrijven waarom ik 6 maanden bij n bedrijf als frontdeskmedewerker wil werken. En ja: 6 maanden want daarna moet het bedrijf opdoeken _O-
Randstad is een vrij bureaucratische organisatie en mijn persoonlijke ervaring bij hun was niet erg positief. Als afgestudeerde snapten ze niet dat ik nu gewoon een parttime bijbaan zoek en geen traineeship terwijl ik al aan de telefoon zat voor een functie van werktuigbouwkunde terwijl ik daar geen affiniteit mee heb :').

Ik ben zelf wel redelijk zat aan het worden van het thuis zitten en het solliciteren. De functies die mij leuk lijken word ik afgewezen en de kut functies bieden ze mij aan.
pi_138763802
Ik heb dinsdag een sollicitatiegesprek bij het Openbaar Ministerie. Is een gesprek met drie personen. Heeft iemand tips hoe ik mij het beste hierop kan voorbereiden? Ik heb namelijk nog nooit een gesprek gehad met drie personen en ook niet bij zo'n grote instantie.
pi_138764229
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 14:23 schreef diertjuh het volgende:
Ik heb dinsdag een sollicitatiegesprek bij het Openbaar Ministerie. Is een gesprek met drie personen. Heeft iemand tips hoe ik mij het beste hierop kan voorbereiden? Ik heb namelijk nog nooit een gesprek gehad met drie personen en ook niet bij zo'n grote instantie.
Op zich is het niet zo heel anders dan met een gesprek met 2 personen. Kijk vooral degene aan op wiens vraag je antwoord of aan wie je de vraag stelt.

Bereid je voor de te oefenen met bijvoorbeeld vrienden. Zorg vooral dat je helder hebt waarom je de baan wilt en zorg voor voldoende vragen; Hoe meer zij praten, hoe minder jij hoeft te zeggen en hoe beter het gevoel zal zijn dat zij van het gesprek hebben.

En vooral: Bedenk dat een gesprek uiteindelijk gaat om gunning; Ze kiezen de kandidaat bij wie zij zich het prettigste voelen. Daar heb je dus maar beperkt invloed op. Dus loslaten en probeer het te benaderen als een oefensituatie en probeer het vooral 'gezellig/prettig' te houden.
  vrijdag 11 april 2014 @ 14:44:34 #86
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_138764427
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Vandaag officieel te horen gekregen dat ik een vaste aanstelling krijg bij mijn huidige werkgever *O*
*O*
Hallon!
pi_138766454
Het valt me op dat ze vandaag de dag veel verkopers en outbound sales personen zoeken om koude acquisitie te doen.

Jammer genoeg is dat nou net iets wat me helemaal niet ligt.
pi_138766864
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 15:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het valt me op dat ze vandaag de dag veel verkopers en outbound sales personen zoeken om koude acquisitie te doen.

Jammer genoeg is dat nou net iets wat me helemaal niet ligt.
Tja... als de markt instort ontsla je je niet functionerende verkopers en outbound sales personen en neem je nieuwe aan. Het liefst op provisiebasis en anders voor een lager loon dan hun voorgangers.

:+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 11 april 2014 @ 22:06:38 #89
269689 crew  Viv
pi_138779606
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Vandaag officieel te horen gekregen dat ik een vaste aanstelling krijg bij mijn huidige werkgever *O*
Gefeliciteerd!! *O*
  maandag 14 april 2014 @ 13:47:40 #90
47102 Elvi
miemkwien
pi_138864993
Nieuw: sollicitatierondes voor vrijwilligerswerk :{
Waar is de tijd gebleven dat ze gewoon blij waren dat je je aanmeldde? Moet ik ook nog eens vechten voor vrijwilligerswerk 8)7
pi_138865218
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 14:37 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Op zich is het niet zo heel anders dan met een gesprek met 2 personen. Kijk vooral degene aan op wiens vraag je antwoord of aan wie je de vraag stelt.

Bereid je voor de te oefenen met bijvoorbeeld vrienden. Zorg vooral dat je helder hebt waarom je de baan wilt en zorg voor voldoende vragen; Hoe meer zij praten, hoe minder jij hoeft te zeggen en hoe beter het gevoel zal zijn dat zij van het gesprek hebben.

En vooral: Bedenk dat een gesprek uiteindelijk gaat om gunning; Ze kiezen de kandidaat bij wie zij zich het prettigste voelen. Daar heb je dus maar beperkt invloed op. Dus loslaten en probeer het te benaderen als een oefensituatie en probeer het vooral 'gezellig/prettig' te houden.
^O^ Bedankt
pi_138865301
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 13:47 schreef Elvi het volgende:
Nieuw: sollicitatierondes voor vrijwilligerswerk :{
Waar is de tijd gebleven dat ze gewoon blij waren dat je je aanmeldde? Moet ik ook nog eens vechten voor vrijwilligerswerk 8)7
Ik verdom het ook. Een hoop kapsones van zo'n organisatie die blij zou moeten zijn dat iemand gratis voor ze wil werken. Graag of niet hoor! :W
pi_138865446
Pff, sollicitatie waar ik echt op hoopte werd niks. Vriend van me had ook gesolliciteerd daar (andere afdeling, zelfde functie) en mag op gesprek komen.

We wonen in dezelfde stad, ik heb meer ervaring in het werk dan hij maar toch mag het niet. Ik begin nu wel heel moedeloos te worden ;(
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_138866354
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:01 schreef renwan het volgende:
Pff, sollicitatie waar ik echt op hoopte werd niks. Vriend van me had ook gesolliciteerd daar (andere afdeling, zelfde functie) en mag op gesprek komen.

We wonen in dezelfde stad, ik heb meer ervaring in het werk dan hij maar toch mag het niet. Ik begin nu wel heel moedeloos te worden ;(
Leeftijdsverschil? Verschil in etnische achtergrond? Of hij heeft gewoon een betere motivatiebrief geschreven dan jij?

Mijn tip: Vraag hem of je die brief en zijn cv mag lezen en naast de jouwe mag houden. Dan leer je er nog wat van.
pi_138866606
Pfff kan er ook nog wel bij...mijn vader is vorige week gevallen en vanochtend pas naar de dokter gegaan en nu opgenomen in het ziekenhuis en heb morgen een sollicitatie. Zit ik natuurlijk met mijn hoofd helemaal niet bij de sollicitatie :( Straks naar ziekenhuis dus van voorbereiden komt waarschijnlijk ook niet veel meer..
pi_138866618
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:29 schreef Ouder1 het volgende:
ische achtergrond? Of hij heeft gewoon een betere motivatiebrief geschreven dan jij?

Mijn tip: Vraag hem of je die brief
Even oud, allebei Nederlands, zelfs dezelfde persoonlijkheid.

Maar de tip is wel handig, ik ga er meteen even achteraan
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_138866813
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:35 schreef renwan het volgende:

[..]

Even oud, allebei Nederlands, zelfs dezelfde persoonlijkheid.

Maar de tip is wel handig, ik ga er meteen even achteraan
Let dan gelijk ook op de layout.. dat kan ook het verschil maken.
pi_138866888
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Let dan gelijk ook op de layout.. dat kan ook het verschil maken.
Het erge is ook, we hebben beide al eens voor het bedrijf gewerkt. Ik 8 jaar geleden, hij 3/4 jaar geleden.
Mijn contract is toen niet verlengd en hij is zonder reden nooit meer komen opdagen. Volgens mij sta ik daar gewoon op een of andere blacklist :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_138867038
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:42 schreef renwan het volgende:

[..]

Het erge is ook, we hebben beide al eens voor het bedrijf gewerkt. Ik 8 jaar geleden, hij 3/4 jaar geleden.
Mijn contract is toen niet verlengd en hij is zonder reden nooit meer komen opdagen. Volgens mij sta ik daar gewoon op een of andere blacklist :')
Dat kan. Ik ken idd bedrijven die de policy hebben nooit een oud-werknemer opnieuw aan te nemen. Hij zou dan aan die lijst ontkomen kunnen zijn omdat hij niet op de gebruikelijke manier is afgevloeid.

Who knows?
  maandag 14 april 2014 @ 14:56:49 #100
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_138867373
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 12:12 schreef roos85 het volgende:

[..]

:D :')

De vacature: Telefonisch adviseur klantbehoud
Is normaal met dat callcenter gezanik.
pi_138867392
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 14:56 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Is normaal met dat callcenter gezanik.
Serieus? :o
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  maandag 14 april 2014 @ 14:59:32 #102
47102 Elvi
miemkwien
pi_138867471
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:57 schreef roos85 het volgende:

[..]

Serieus? :o
Ja. Ze doen alsof het een topbaan is en daarom moet je al die rondes door.
pi_138868630
YEAAAAH

Donderdag sollicitatiegesprek voor een functie die me ook wel wat leek. Vreemde gang van zaken wel, had in Rotterdam gesolliciteerd voor een functie bij dat bedrijf maar mag bij de vestiging in Den Haag op gesprek komen voor een functie daar.

Heb alleen geen idee wat het is :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  maandag 14 april 2014 @ 16:10:25 #104
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138869876
Hoe is het werkaanbod op dit moment in Nederland?
Ik zoek zelf ook werk maar ben bang dat het niet veel worden gaat. :N
pi_138871989
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 16:10 schreef DUTCHKO het volgende:
Hoe is het werkaanbod op dit moment in Nederland?
Ik zoek zelf ook werk maar ben bang dat het niet veel worden gaat. :N
Het aantal vacatures lijkt toe te nemen maar het aantal reacties van mensen die aan het gevraagde profiel voldoen blijft nog extreem hoog. 500 of meer is geen uitzondering.
  maandag 14 april 2014 @ 17:16:01 #106
47102 Elvi
miemkwien
pi_138872285
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 16:10 schreef DUTCHKO het volgende:
Hoe is het werkaanbod op dit moment in Nederland?
Ik zoek zelf ook werk maar ben bang dat het niet veel worden gaat. :N
Heb je een WO-diploma, minstens 3 jaar leidinggevende ervaring en ben je 23 jaar of jonger? Dan kan je aan de slag bij een jong dynamisch callcenter als commerciele tijger.
pi_138873847
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 17:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het aantal vacatures lijkt toe te nemen maar het aantal reacties van mensen die aan het gevraagde profiel voldoen blijft nog extreem hoog. 500 of meer is geen uitzondering.
Of ze vragen iemand die nog niet bestaat. Die moet eerst genetisch gemodificeerd worden
pi_138890249
quote:
10s.gif Op maandag 14 april 2014 17:16 schreef Elvi het volgende:

[..]

Heb je een WO-diploma, minstens 3 jaar leidinggevende ervaring en ben je 23 jaar of jonger? Dan kan je aan de slag bij een jong dynamisch callcenter als commerciele tijger.
Graag alleen reageren als je het eerste jaar geen vakantie en vrije dagen hebt gepland en bereid bent om 's avonds en in het weekend te werken tegen een hongerloon marktconform salaris!
pi_138892500
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:22 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Graag alleen reageren als je het eerste jaar geen vakantie en vrije dagen hebt gepland en bereid bent om 's avonds en in het weekend te werken tegen een hongerloon marktconform salaris!
Het erge is dat dit niet eens zo héél ver van de waarheid zit.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 april 2014 @ 01:18:04 #110
372645 spreading
pi_138893408
Vandaag te horen gekregen dat ik na drie gesprekken hem toch maar niet geworden ben.. Pff zo jammer als je tussen alle onmogelijke vacatures die ene leuke hebt gevonden en een klik hebt met de leidinggevende.. Ach, over een uur of 8 weer verder met solliciteren..
  dinsdag 15 april 2014 @ 02:44:06 #111
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138893826
quote:
10s.gif Op maandag 14 april 2014 17:16 schreef Elvi het volgende:

[..]

Heb je een WO-diploma, minstens 3 jaar leidinggevende ervaring en ben je 23 jaar of jonger? Dan kan je aan de slag bij een jong dynamisch callcenter als commerciele tijger.
1) Heb ik. :Y
2) Heb ik. :Y
3) nope. :N
  dinsdag 15 april 2014 @ 02:45:15 #112
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138893827
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:22 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Graag alleen reageren als je het eerste jaar geen vakantie en vrije dagen hebt gepland en bereid bent om 's avonds en in het weekend te werken tegen een hongerloon marktconform salaris!
Ach ik werk nu ook zonder vakantie dagen dus dat ben ik wel gewend. :Y
pi_138895260
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 18:09 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Of ze vragen iemand die nog niet bestaat. Die moet eerst genetisch gemodificeerd worden
Of ze vragen een opleiding die niet bestaat of tenminste niet op het gevraagde niveau. Dat zie ik ook vaak voorbij komen.
pi_138895308
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 01:18 schreef spreading het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat ik na drie gesprekken hem toch maar niet geworden ben.. Pff zo jammer als je tussen alle onmogelijke vacatures die ene leuke hebt gevonden en een klik hebt met de leidinggevende.. Ach, over een uur of 8 weer verder met solliciteren..
Dit begint mij op te breken; gebeurt mij te vaak. Na weken met een vacature bezig te zijn geweest, steeds weer een stapje dichterbij te komen, bouw ik toch hoop op en dan is de domper steeds weer gewoon keihard.
  dinsdag 15 april 2014 @ 09:44:48 #115
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_138895834
Grappig, gereageerd op een baan buiten de zorg. Kreeg ik als reactie dat ik teveel gekwalificeerd was. Dat terwijl het mij echt een leuke baan leek.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_138896009
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 02:45 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ach ik werk nu ook zonder vakantie dagen dus dat ben ik wel gewend. :Y
Zonder vakantiedagen?
Dus je kan nooit een dag iets doen ofzo? Mag toch heul niet.
pi_138896485
Goed gesprek gehad, nu wachten of ze uren voor mij gaan hebben....
pi_138901905
Benaderd voor een functie, die op zich wel interessant kan zijn :). Dichtbij en bemiddelen tussen technici en klant maar ik vrees dat het misschien erg commercieel is. Maar goed in iedergeval op gesprek :).
pi_138904608
Morgen maar weer eens op gesprek. In de vacature stond wel min. 2 jaar werkervaring, maar ben net afgestudeerd. Betreft echter een MBO-functie, dus misschien compenseert mijn HBO opleiding die eis.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 april 2014 @ 15:23:09 #120
372645 spreading
pi_138907695
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 09:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit begint mij op te breken; gebeurt mij te vaak. Na weken met een vacature bezig te zijn geweest, steeds weer een stapje dichterbij te komen, bouw ik toch hoop op en dan is de domper steeds weer gewoon keihard.
Tja dat went nooit denk ik..
Vandaag wel te horen gekregen dat ik op basis van een 0 uren contract ergens mag komen werken. Het houd je bezig, maar het is toch niet echt wat ik wil..
  dinsdag 15 april 2014 @ 16:16:35 #121
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138909631
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 09:52 schreef Leonos het volgende:

[..]

Zonder vakantiedagen?
Dus je kan nooit een dag iets doen ofzo? Mag toch heul niet.
Hier (in de Amerikaas) wel hoor. Vakantie voor eigen rekening. Niets vastgelegd.
Ben ik ziek, krijg ik niets.
En julllie denken dat het in Nederland zwaar is? Het is een paradijs vergeleken bij hier....
  dinsdag 15 april 2014 @ 16:23:39 #122
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_138909906
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 16:16 schreef DUTCHKO het volgende:
En julllie denken dat het in Nederland zwaar is? Het is een paradijs vergeleken bij hier....
Tja.. meer belasting betalen om niet meer na te hoeven denken en om tegen jezelf in bescherming genomen te worden. Het is maar wat je wil.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_138911252
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 16:23 schreef Dromer het volgende:

[..]

Tja.. meer belasting betalen om niet meer na te hoeven denken en om tegen jezelf in bescherming genomen te worden. Het is maar wat je wil.
Kan je me uitleggen wat vakantiedagen en ziekteverlof met belastingen te maken hebben? De tijd dat het UWV de ziektewet van werknemers betaalde is al lang voorbij hoor. Nu betaalt de werkgever of zijn verzekering dat.
  dinsdag 15 april 2014 @ 17:02:15 #124
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138911316
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 16:23 schreef Dromer het volgende:

[..]

Tja.. meer belasting betalen om niet meer na te hoeven denken en om tegen jezelf in bescherming genomen te worden. Het is maar wat je wil.
Leg eens uit.
pi_138911524
Gesolliciteerd bij mijn voormalige werkgever door een tip van een ex collega. Ik hoop echt dat dit wat wordt en ik eindelijk weer aan de bak kom na 2 jaar werkloosheid!

Netwerken is net werken. :+
  dinsdag 15 april 2014 @ 17:08:31 #126
47102 Elvi
miemkwien
pi_138911537
Ik ben afgewezen voor schoonmaakwerk in het ziekenhuis. Omdat het een vakantiebaantje is. En ik niet onder de vakantiebanenregeling val :? Dat daar een regeling voor is is compleet nieuwe informatie voor me.
pi_138911745
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:08 schreef Elvi het volgende:
Ik ben afgewezen voor schoonmaakwerk in het ziekenhuis. Omdat het een vakantiebaantje is. En ik niet onder de vakantiebanenregeling val :? Dat daar een regeling voor is is compleet nieuwe informatie voor me.
Je moet nog scholier zijn, liefst onder de 18 want dan zeer goedkoop?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 15 april 2014 @ 17:17:03 #128
47102 Elvi
miemkwien
pi_138911860
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je moet nog scholier zijn, liefst onder de 18 want dan zeer goedkoop?
U gaat door voor de wasmachine!

"Hartelijk dank voor uw sollicitatie op het schoonmaakwerk in het ziekenhuis.

Het betreft hier een vakantiekrachtenfunctie.
Je bent een vakantiekracht als onderstaande op jou van toepassing is:
De vakantiekrachtenregeling mag uitsluitend worden toegepast in de periode van 1 juni tot 30 september. (CAO ziekenhuis)
De regeling is uitsluitend van toepassing op scholieren, studenten en andere studerenden die tijdelijk werk verrichten, dat start en eindigt in deze periode (en geldt dus niet voor werk dat ze al deden voor 1 juni en/of werk dat voortduurt na 30 september)."
  dinsdag 15 april 2014 @ 18:32:44 #129
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_138914329
Mijn inhuur deeltijd werkbetrekking bij een gemeente wordt waarschijnlijk verlengd tot aan het einde van 2014 ... ! Daarnaast wekelijks nog een uurke of grofweg 7 lopen bij de post. Wel goed ook, want als ik die herkenbare verhalen hier voorbij zie komen over geregeld tenenkrommende vacatures en surrealistische functie-eisen heb ik alweer gegeten en gedronken :')
pi_138914660
Gisteravond sollicitatiebrief verzonden, vanmorgen om 11 uur al een voicemail bericht om een kennismakingsgesprek te plannen. :) Donderdag is m'n laatste dag bij m'n huidige baan. Begint dus lekker de nieuwe sollicitatieronde.
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:07:35 #131
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_138915659
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:32 schreef MissionPhailed het volgende:
Mijn inhuur deeltijd werkbetrekking bij een gemeente wordt waarschijnlijk verlengd tot aan het einde van 2014 ... ! Daarnaast wekelijks nog een uurke of grofweg 7 lopen bij de post. Wel goed ook, want als ik die herkenbare verhalen hier voorbij zie komen over geregeld tenenkrommende vacatures en surrealistische functie-eisen heb ik alweer gegeten en gedronken :')
Mooi zo, ik kon me herinneren dat je een tijdje terug toch wat gezeik had dat je bepaalde werkzaamheden niet goed deed terwijl die werkzaamheden je nooit uitgelegd waren oid.
Hallon!
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:11:48 #132
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_138915846
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:00 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Kan je me uitleggen wat vakantiedagen en ziekteverlof met belastingen te maken hebben? De tijd dat het UWV de ziektewet van werknemers betaalde is al lang voorbij hoor. Nu betaalt de werkgever of zijn verzekering dat.
Reageer ik daar dan op? Kijk eens naar het stukje dat ik quote.
Ik haal dingen aan die ik niet paradijs-like vind aan het werkzaam leven alhier.
(had anders wel alles gequote hè...)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:02 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Leg eens uit.
Ik wil graag zelf beslissen waar ik me voor in welke mate verzeker. En het reeds rafelend sociaal vangnet hoeft voor mij ook niet zo nodig. Dan heb ik liever elkaar beconcurrerende particuliere verzekeringsmaatschappijen. Het van wieg tot graf begeleiden met tig regeltjes en regelingen waar ook misbruik van gemaakt kan worden, zie ik minder zitten.

[ Bericht 17% gewijzigd door Dromer op 15-04-2014 19:17:45 ]
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:36:56 #133
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_138916971
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:07 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Mooi zo, ik kon me herinneren dat je een tijdje terug toch wat gezeik had dat je bepaalde werkzaamheden niet goed deed terwijl die werkzaamheden je nooit uitgelegd waren oid.
Dat was een gevalletje vervormde communicatie via het uitzendbureau :+; in werkelijkheid bleek dat de teamcoördinator het betreurde dat ik niet ingewerkt kon worden op bepaalde taken vanwege de hoge werkdruk binnen de afdeling.
pi_138925432
Vanmiddag een gesprek gehad bij DVOM in Utrecht. Gesprek ging wel goed. Heb ook geprobeerd om genoeg vragen te stellen en positief te zijn. Nu maar afwachten tot volgende week want dan hoor ik meer.
pi_138933127
Zo, alweer drie sollicitatiebrieven de deur uit gedaan.
  FOK!fotograaf woensdag 16 april 2014 @ 10:18:38 #136
372645 spreading
pi_138934755
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 08:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zo, alweer drie sollicitatiebrieven de deur uit gedaan.
Goed bezig! Ik moet er van mijzelf deze week nog minimaal 5 versturen.
pi_138934785
Mja, ik probeer er nu minstens 4 a 5 per dag te doen. Ik moet gewoon zsm werk hebben en zoals het nu gaat schiet het voor geen meter op. Ik heb nl. niet het perfecte cv en ben alweer een tijdje werkzoekende.
pi_138935037
Vanmorgen weer een gesprek gehad bij de gemeente. Het liefst ga ik niet weer voltijd naar school dus kwam met het idee om een BBL opleiding te gaan doen. Ik mag het in ieder geval proberen om daar een werkplek voor te krijgen anders moet ik helaas vanaf september weer voltijd naar school.

Vandaag eerst maar opzoek naar vacatures aangezien dat deze week nog niet helemaal gelukt is.
  FOK!fotograaf woensdag 16 april 2014 @ 10:58:07 #139
372645 spreading
pi_138935728
4 a 5 per dag is best veel. Zeker als je bedenkt dat ik met 10 tot 15 per week alle vacatures wel heb gehad die aansluiten bij mijn studie, deeltijd HBO...
Maar als je echt iets moet zou ik ook op alles reageren idd.
pi_138936594
Hoera. Ik ben in februari met werkervaringsstages begonnen (interen op mn spaargeld) en heb een baan aangeboden gekregen bij één van de plekken voor 3 dagen in de week, met zicht op uitbreiding tot 5.
Heel blij mee.

Voor de mensen die veel thuiszitten en solliciteren, probeer het gewoon via de werkervaringsplekken (ook al is het maar voor 2 dagen in de week), je ontmoet mensen uit je werkveld, laat zien wat je kunt en speelt je in de picture. Ik heb geinvesteerd in twee plekken (elk 2,5 dag in de week), waarvan ik er bij één een contract heb gekregen en de ander is zeer bruikbaar als referentie en plekje op CV.
  woensdag 16 april 2014 @ 13:17:37 #141
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_138939919
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:08 schreef Elvi het volgende:
Ik ben afgewezen voor schoonmaakwerk in het ziekenhuis. Omdat het een vakantiebaantje is. En ik niet onder de vakantiebanenregeling val :? Dat daar een regeling voor is is compleet nieuwe informatie voor me.
Dat heb ik ook nog eens gedaan was opzich wel tof maar was toen geloof ik ook al alleen voor die doelgroep.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_138943815
Vanmorgen volgens mij wel een positief gesprek gehad. Lijkt me best een leuke functie, en het is voor 30 uur dus heb ik nog een lekker dagje vrij ook (hopelijk met mooi weer). Ongeveer 45 minuten reistijd. Was 1 van de 6 die uitgekozen was voor een gesprek uit de 250 reacties op de vacature. Hopelijk wordt dit m'n nieuwe baan :)
pi_138957246
quote:
Directe taken:
- Het vriendelijk te woord staan van bezoekers en chauffeurs;
- Het aannemen van de telefoon (en het doorverbinden van telefoongesprekken);
- Het doorgeven van berichten aan de desbetreffende afdeling/ persoon;
- Het verzorgen van toegangsregistratie;
- Het uitvoeren van licht administratieve taken (kopieren, verdelen en archiveren);
- Het ontvangen, registeren en verdelen van de post;
- Het uitprinten van laad- en pakbonnen evenals het maken en printen van vervoersdocumenten;
- Het uitwerken van memo's, brieven, verslagen etc.
En dan:
quote:
Daarom zijn we op zoek naar gemotiveerde en leergierige kandidaten die voldoen aan opgestelde eisen en vaardigheden:
- Een afgeronde HBO studie op het gebied van bedrijfseconomie;
:').
pi_138957709
En dat voor een veredelde receptionistenbaan. Helemaal doorgeslagen dit land. :{w
pi_138959982
Geniaal. Nog even en ze zijn op zoek naar gepromoveerde palletsorteerders.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:06:21 #146
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_138960070
quote:
9s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:22 schreef Modus het volgende:

[..]

En dan:

[..]

:').
:D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_138960145
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 14:00 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Kan je alsjeblieft opfikkeren uit dit topic? Heel Fok staat al vol met mensen zoals jij die de werkelozen zo vreselijk graag willen schofferen en kleineren. Lekker mensen die al op de grond liggen niet eenmaal maar duizend maal natrappen omdat jij je dan zo goed en verheven kan voelen.

(*&&**$&&6 man. Ik loop dagen te janken, kan niet slapen, raak volledig overspannen, suïcidaal bij dagen. Ik kan straks mijn hypotheek niet meer betalen, kom dan op straat met twee kinderen. Ik ben een workaholic, heb een arbeidsverleden van bijna fucking 30 jaar. Hbo geschoold in 3 richtingen, geen pretstudies.
Maar figuren zoals jij denken dat de overgrote meerderheid van de werkelozen lui zijn, niet willen werken, een uitkering wel prettig vinden. Wanneer dringt het eens tot je bolle rot kop door dat veel mensen helemaal niet in aanmerking komen voor huursubsidie of urgentieverklaringen!!!
Met 850.000 werkelozen en 92.000 vacatures zit er gewoon niet voor iedereen werk in.

In plaats van ons steeds weer te verwijten dat wij niet 'dankbaar' genoeg zijn voor onze uitkering (nee, fuck, ik wil een betaalde baan!!) zou je eens op je knieën moeten gaan liggen uit dankbaarheid dat jij nog een baan hebt!! En nee, dat heb jij niet aan jezelf te danken maar aan een enorme dosis geluk.

Dus sodeflikker hier op en ga elders werkelozen bashen randdebiel.
Wait. Wait.

Je was iets van 40, toch? En dan een arbeidsverleden van 30 jaar?
  woensdag 16 april 2014 @ 22:18:01 #148
47102 Elvi
miemkwien
pi_138960832
quote:
9s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:22 schreef Modus het volgende:

[..]

En dan:

[..]

:').
Eigenlijk moeten we gewoon bellen met de vraag of die HBO-opleiding een harde eis is voor het maken van kopietjes. En zo ja: waarom :') Ben superbenieuwd wat ze daarop gaan antwoorden.
pi_138961894
quote:
9s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:22 schreef Modus het volgende:

[..]

En dan:

[..]

:').
Valt mij nog mee dat er al geen Oost-Europeanen voor dit taakje zijn geregeld. Direct afgestudeerden van de Universiteit van Krakau of Praag, dat spreekt voor zich :p
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_138965990
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mja, ik probeer er nu minstens 4 a 5 per dag te doen. Ik moet gewoon zsm werk hebben en zoals het nu gaat schiet het voor geen meter op. Ik heb nl. niet het perfecte cv en ben alweer een tijdje werkzoekende.
Wut? 4-5 brieven per dag? Hoe goed zijn je brieven dan nog?
Bel je bedrijven voor je een brief stuurt? Soms dacht ik dat ik de perfecte kandidaat was, maar na belletje bleek dat t sowieso niet ging matchen. Scheelt weer een brief schrijven en kon ik beter verder zoeken.
Nu klinkt het alsof je met hagel schiet en hoopt op een toevalstreffer.
En als het echt is om maar iets te doen zou ik bij een hele rits uitzendbureaus langs gaan. Iedere week opnieuw, tot je wat vindt. Voor een random baantje werkt dat goed. Zeker als je er normaal/representatief uitziet en soepel kunt lullen werkt face-to-face 10x beter dan mailen.
  donderdag 17 april 2014 @ 07:06:05 #151
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_138968851
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:18 schreef Elvi het volgende:

[..]

Eigenlijk moeten we gewoon bellen met de vraag of die HBO-opleiding een harde eis is voor het maken van kopietjes. En zo ja: waarom :') Ben superbenieuwd wat ze daarop gaan antwoorden.
Ik wil dan ook op hboniveau betaald worden maar dat zal er wel niet inzitten bij zulke baantjes. :') Treurig eigenlijk dat mijn vrij domme baantje bij die champignons die in blikken gaan en gesorteerd worden en etc etc nog vrij goed betaald wordt ook. :')
Hallon!
pi_138968980
Hallo,
Ik ben al enige tijd op zoek naar werk, maar kan maar niks vinden.
Eigenlijk gewoon simpel ongeschoold werk.
Zou ik mijn CV + een motivatiebrief hier mogen plaatsen en daar kritiek op kunnen krijgen?
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 17 april 2014 @ 08:51:04 #153
414785 sirdanilot
pi_138969785
quote:
9s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:22 schreef Modus het volgende:

[..]

En dan:

[..]

:').
Dat soort achterlijke dingen dus :') Dat werk kan iedere student met een beetje hersens die niet kapot zijn comagezopen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 17 april 2014 @ 09:28:50 #154
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_138970486
Copy/paste brieven vallen vaak door de mand. Probeer ze echt naar de vacature toe te schrijven. Ook om stomme paste fouten te voorkomen, kun je het verhaal beter elke keer opnieuw typen. Zo deed ik het althans. Ik had toch tijd zat. :@

Dat van die "HBO bedrijfskunde"-eis is echt te gek. Dat je het niveau vraagt omdat je het kunt krijgen, soit. Maar ook nog eens díe richting voor díe functie? Snap ik weer niet...
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_138970623
quote:
9s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:22 schreef Modus het volgende:

[..]

En dan:

[..]

:').
:') godnondeju

En dan zeker afgewezen worden vanwege te hoog opgeleid als je daadwerkelijk met een HBO diploma aan komt zetten *O*
pi_138972439
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 07:33 schreef maknetron het volgende:
Hallo,
Ik ben al enige tijd op zoek naar werk, maar kan maar niks vinden.
Eigenlijk gewoon simpel ongeschoold werk.
Zou ik mijn CV + een motivatiebrief hier mogen plaatsen en daar kritiek op kunnen krijgen?
Als ik verkeerd zit hoor ik het wel,
Dit is mijn CV:
http://edit

En dit een voorbeeld van een motivatiebrief:
http://edit

Schrijf eigenlijk voor elke vacature een nieuwe motivatiebrief en probeer altijd een beetje op de vacature in te spelen, al vind ik dat lastig. Heb vaak de neiging om te schrijven ik kan dit, dit en dit voldoe dus aan de eisen.

[ Bericht 7% gewijzigd door maknetron op 17-04-2014 12:21:43 ]
pi_138973832
CV top lijkt mij. Probeer alineas aan te brengen in je brief. Je motivatie is op zich goed.

Mijn suggestie zou zijn:

Ik heb dit werk altijd met plezier mogen verrichten en zou dan ook graag dit soort werk graag weer willen doen.

Tijdens mijn werkzaamheden bij PostNL heb ik gemerkt dat ik stressbestendig ben, na meerdere kerst en nieuwjaar periode. Verder ben ik fysiek uitstekend in orde. Zodoende ben ik van mening dat ik de juiste persoon voor de functie ben.
Ik ben per direct beschikbaar en wil dan ook zo snel mogelijk aan de slag gaan.

Graag word ik in de gelegenheid gesteld mijn brief mondeling toe te lichten. Ik zie uit naar uw reactie.

Mvg,

je naam

Ps. als bijlage heb ik mijn cv toegevoegd

Doe ermee wat je wilt ;)
pi_138974204
Oke top, dankjewel.

Ik dacht dat ik echt grove fouten maakte, jouw verwoording klinkt inderdaad een stuk beter, niet mijn sterkste punt.
  Redactie Frontpage donderdag 17 april 2014 @ 11:58:32 #159
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_138974307
quote:
Ik heb dit werk altijd met plezier mogen verrichten en zou dan ook graag dit soort werk graag weer willen doen.
zou willen is niet de mooiste constructie. Probeer zinnen zo actief mogelijk te maken, dus in dit geval 'ik wil dit werk graag weer doen' of iets in die richting.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_138974346
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:50 schreef maknetron het volgende:

[..]

Als ik verkeerd zit hoor ik het wel,
Dit is mijn CV:
http://edit

En dit een voorbeeld van een motivatiebrief:
http://edit

Schrijf eigenlijk voor elke vacature een nieuwe motivatiebrief en probeer altijd een beetje op de vacature in te spelen, al vind ik dat lastig. Heb vaak de neiging om te schrijven ik kan dit, dit en dit voldoe dus aan de eisen.
Wat betreft je CV:
Je hebt de adresgegevens niet helemaal handig geanonimiseerd voor ons: uit de volledige postcode is altijd de straat af te leiden. ;)

Bij de personalia kun je jouw burgerlijke staat en nationaliteit weglaten, want die doen hier niet ter zake. Er zullen zelfs genoeg kleinzielige figuren zijn die je CV terzijde schuiven als ze zien dat je Duitser bent. Ook de vermelding van je geslacht kun je weglaten, tenzij je naam zowel bij mannen als vrouwen voorkomt. Je sofinummer moet je echt weglaten uit je CV, want dat is vertrouwelijke informatie die je niet lichtvaardig moet afgeven.

In mijn CV heb ik een apart kopje waaronder ik gevolgde cursussen, taalvaardigheden en computervaardigheden onderbreng. Daar hoort wat mij betreft ook de vermelding van je rijbewijs thuis. Je moet ook even kijken naar de volgorde waarin je werk en opleiding presenteert: meest recente activiteiten eerst is gebruikelijk.

Dan heb je nog op een paar plekken onnodige spaties staan: 'bouwwerkzaamheden' en 'basiskennis' moeten allebei als een woord geschreven worden.

Wat betreft je brief:
Die is kort, maar dat lijkt me voor zo'n baan geen heel groot probleem. Ik zou nog wel iets gerichter schrijven op wat ze vragen. Bijvoorbeeld:

In de vacature staat: minimaal 40 uur per week
Ze bedoelen: waarschijnlijk zul je regelmatig lange dagen moeten werken
Jouw antwoord: ...

Zo staan er nog meer dingen in de vacature waar je geen antwoord op geeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door lyolyrc op 17-04-2014 13:14:20 ]
pi_138974372
Ik zie steeds meer directeuren/bazen zichzelf CEO noemen als ik van de betreffende bedrijven de profielen vind op Linkedin. Ook al zo'n trend.
pi_138974581
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:01 schreef Disorder het volgende:
Ik zie steeds meer directeuren/bazen zichzelf CEO noemen als ik van de betreffende bedrijven de profielen vind op Linkedin. Ook al zo'n trend.
Een beetje directeur zet natuurlijk in zijn LinkedIn: Eindbaas 8-)
pi_138975013
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:00 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Top, dankjewel voor je hulp!
pi_138975209
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:56 schreef the85mc het volgende:

[..]

Wut? 4-5 brieven per dag? Hoe goed zijn je brieven dan nog?
Bel je bedrijven voor je een brief stuurt? Soms dacht ik dat ik de perfecte kandidaat was, maar na belletje bleek dat t sowieso niet ging matchen. Scheelt weer een brief schrijven en kon ik beter verder zoeken.
Nu klinkt het alsof je met hagel schiet en hoopt op een toevalstreffer.
En als het echt is om maar iets te doen zou ik bij een hele rits uitzendbureaus langs gaan. Iedere week opnieuw, tot je wat vindt. Voor een random baantje werkt dat goed. Zeker als je er normaal/representatief uitziet en soepel kunt lullen werkt face-to-face 10x beter dan mailen.
Ik solliciteer vooralsnog alleen op vacatures die bij mijn arbeidsverleden passen. Ik heb een standaardbrief en die pas ik aan naar de functie. Als je op hetzelfde werk solliciteert dan hoef je echt niet steeds een nieuwe brief te schrijven. Daarbij solliciteer ik ook via uitzendbureaus. Bellen is vandaag de dag echt niet aan te raden. Bedrijven kijken sowieso eerst naar je cv en aan de hand daarvan bepalen ze of je wordt uitgenodigd. Daar doen je vragen echt niets aan af. En tegenwoordig belt elke koekenbakker naar zo'n bedrijf. Die lui worden knettergek van al die bellers.
pi_138975219
quote:
9s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:22 schreef Modus het volgende:

[..]

En dan:

[..]

:').
:')

Das toch wel erg _O-
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  FOK!fotograaf donderdag 17 april 2014 @ 12:50:45 #166
372645 spreading
pi_138975682
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:33 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik solliciteer vooralsnog alleen op vacatures die bij mijn arbeidsverleden passen. Ik heb een standaardbrief en die pas ik aan naar de functie. Als je op hetzelfde werk solliciteert dan hoef je echt niet steeds een nieuwe brief te schrijven. Daarbij solliciteer ik ook via uitzendbureaus. Bellen is vandaag de dag echt niet aan te raden. Bedrijven kijken sowieso eerst naar je cv en aan de hand daarvan bepalen ze of je wordt uitgenodigd. Daar doen je vragen echt niets aan af. En tegenwoordig belt elke koekenbakker naar zo'n bedrijf. Die lui worden knettergek van al die bellers.
En dan kom je er aan zoveel? Welke regio zit je als ik mag vragen?
Zelf probeer ik zoveel mogelijk nieuwe brieven te schrijven, maar als je voor dezelfde functie dat al 3x gedaan hebt word dat inderdaad moeilijker. Zeker als je het bedrijf zelf niet kent en het via een uitzendbureau doet.
pi_138976076
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:50 schreef spreading het volgende:

[..]

En dan kom je er aan zoveel? Welke regio zit je als ik mag vragen?
Zelf probeer ik zoveel mogelijk nieuwe brieven te schrijven, maar als je voor dezelfde functie dat al 3x gedaan hebt word dat inderdaad moeilijker. Zeker als je het bedrijf zelf niet kent en het via een uitzendbureau doet.
Ik solliciteer in de regio Utrecht, maar mijn max is 50km van mijn woonplaats, dus Amsterdam en Rotterdam zou ook mogelijk zijn. Helaas willen veel bedrijven geen reiskosten ophoesten, maar het is te proberen.
pi_138976738
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:33 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik solliciteer vooralsnog alleen op vacatures die bij mijn arbeidsverleden passen. Ik heb een standaardbrief en die pas ik aan naar de functie. Als je op hetzelfde werk solliciteert dan hoef je echt niet steeds een nieuwe brief te schrijven. Daarbij solliciteer ik ook via uitzendbureaus. Bellen is vandaag de dag echt niet aan te raden. Bedrijven kijken sowieso eerst naar je cv en aan de hand daarvan bepalen ze of je wordt uitgenodigd. Daar doen je vragen echt niets aan af. En tegenwoordig belt elke koekenbakker naar zo'n bedrijf. Die lui worden knettergek van al die bellers.
Ik denk dat bellen alleen maar positief is. Ik deed t in het begin niet en werd niet vaak gevraagd om op gesprek te komen. Als ik eersr ging bellen, met gerichte vragen, en dan je brief specifiek schrijven werd ik altijd uitgenodigd. Je moet je afvragen hoe je je kunt onderscheiden van de meute.
Heb trouwens mijn baan over gehouden aan beursbezoek. Gewoon naar vakbeursen gaan, cvs meenemen en met bedrijven praten. Zo voorkom je dr hrm-miep stap, je staat direct met de juiste mensen te praten.
pi_138976771
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:27 schreef maknetron het volgende:

[..]

Top, dankjewel voor je hulp!
De links naar je CV en sollicitatiebrief heb ik ook even weggehaald uit mijn reactie.

Ik vraag me overigens wel af wat je verdere plannen zijn. Met Duits en Nederlands als moedertaal kun je ontzettend waardevol zijn voor bedrijven. En gezien je vwo-diploma beschik je over een goed stel hersens. Ik denk dat je meer kan nastreven dan ongeschoold werk waar honderden reacties op binnenkomen.
pi_138977151
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:27 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

De links naar je CV en sollicitatiebrief heb ik ook even weggehaald uit mijn reactie.

Ik vraag me overigens wel af wat je verdere plannen zijn. Met Duits en Nederlands als moedertaal kun je ontzettend waardevol zijn voor bedrijven. En gezien je vwo-diploma beschik je over een goed stel hersens. Ik denk dat je meer kan nastreven dan ongeschoold werk waar honderden reacties op binnenkomen.
Klopt, ik solliciteer eigenlijk op alles wat zou kunnen passen dus niet alleen maar ongeschoold werk.
Maar wil gewoon z.s.m. werk hebben, als ik wat heb kan ik nog altijd verder kijken, maar liever iets dan niets.

Probleem is bij vacatures waar Duits vereist is, is Frans vaak ook een eis en/of ervaring die ik niet heb.
Jammer is het wel ja, zeker omdat ik het werk wel zou kunnen doen, maar door de rare eisen niet door kom.
  Redactie Frontpage donderdag 17 april 2014 @ 13:45:24 #171
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_138977359
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:09 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Een beetje directeur zet natuurlijk in zijn LinkedIn: Eindbaas 8-)
Doet die ene van Blendle vast wel :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_138977638
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:45 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Doet die ene van Blendle vast wel :P
Iedereen is daar baas. Ze hebben zelfs twee eindbazen. :o :P
pi_138977877
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:38 schreef maknetron het volgende:

[..]

Klopt, ik solliciteer eigenlijk op alles wat zou kunnen passen dus niet alleen maar ongeschoold werk.
Maar wil gewoon z.s.m. werk hebben, als ik wat heb kan ik nog altijd verder kijken, maar liever iets dan niets.

Probleem is bij vacatures waar Duits vereist is, is Frans vaak ook een eis en/of ervaring die ik niet heb.
Jammer is het wel ja, zeker omdat ik het werk wel zou kunnen doen, maar door de rare eisen niet door kom.
Rare eisen daar heeft iedereen in dit topic volgens mij wel ervaring mee.

Kreeg vandaag een afwijzingsmail met daarin dat andere kandidaten een betere achtergrond hadden en dan ging het om opleiding. Ze vroegen iemand met een financiële opleiding. Ik heb de afgelopen drie jaar alleen maar financiële opleidingen gedaan. Ik vindt het dus raar dat ik daar op afgewezen ben.

Ben nu aan het zoeken voor een BBL werkplek. Als het niet anders kan dan moet ik weer gaan studeren.
  donderdag 17 april 2014 @ 14:34:10 #174
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_138978810
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:25 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik denk dat bellen alleen maar positief is. Ik deed t in het begin niet en werd niet vaak gevraagd om op gesprek te komen. Als ik eersr ging bellen, met gerichte vragen, en dan je brief specifiek schrijven werd ik altijd uitgenodigd. Je moet je afvragen hoe je je kunt onderscheiden van de meute.
Heb trouwens mijn baan over gehouden aan beursbezoek. Gewoon naar vakbeursen gaan, cvs meenemen en met bedrijven praten. Zo voorkom je dr hrm-miep stap, je staat direct met de juiste mensen te praten.
Wiertz (verder 'n vrij idioot uitzendbureau maar goed) houdt de 22ste zo'n banenmarkt ding, stapeltje nette cv's onder de arm en er gewoon eens op af gaan (als ik niet hoef te werken :') ) lijkt me geen kwaad kunnen. Bedankt dat je me daar aan herinnert met deze post. :P
Hallon!
pi_138978958
Net een sollicitatiegesprek gehad, ik ga er niet eens meer woorden aan vuil maken. Wat een drama :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  donderdag 17 april 2014 @ 16:25:01 #176
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_138982128
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:39 schreef renwan het volgende:
Net een sollicitatiegesprek gehad, ik ga er niet eens meer woorden aan vuil maken. Wat een drama :')
Geen goed antwoord gegeven op 'waar zie je jezelf over 5 jaar?' :')
pi_138982184
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:39 schreef renwan het volgende:
Net een sollicitatiegesprek gehad, ik ga er niet eens meer woorden aan vuil maken. Wat een drama :')
Nu willen we het natuurlijk weten ook.
pi_138982674
Precies, ik kan wel een oppepper gebruiken vandaag.
  donderdag 17 april 2014 @ 16:53:17 #179
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_138982945
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 16:27 schreef Disorder het volgende:

[..]

Nu willen we het natuurlijk weten ook.
ja, al is het alleen maar om hoofdschuddend te lachen.
pi_138982963
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 16:27 schreef Disorder het volgende:

[..]

Nu willen we het natuurlijk weten ook.
Alles ging goed, tot het einde toen ze aangaven absoluut na mn exwerkgever op te bellen. En daar ben ik met flinke ruzie weggegaan :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_138983369
Zojuist gebeld dat ik op vervolggesprek mag. Hopelijk wordt dit m'n nieuwe baan, ben ik mooi 1 dag vrij ook in de week.
pi_138984711
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 16:53 schreef renwan het volgende:

[..]

Alles ging goed, tot het einde toen ze aangaven absoluut na mn exwerkgever op te bellen. En daar ben ik met flinke ruzie weggegaan :')
Dat mag alleen als jij daar toestemming (referentie) voor hebt gegeven.
pi_138986321
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:07 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Wait. Wait.

Je was iets van 40, toch? En dan een arbeidsverleden van 30 jaar?
Dat kan. Als je met 15 jarige leeftijd begint met een bijbaan en je bent nu 45. Dan heb je een arbeidsverleden van 30 jaar.
  donderdag 17 april 2014 @ 19:08:26 #184
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_138986521
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:52 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat mag alleen als jij daar toestemming (referentie) voor hebt gegeven.
Tja, maar als jij toestemming weigert, kom je niet verder denk ik.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 17 april 2014 @ 20:45:48 #185
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_138990244
Ouder1 had al werk voordat ze geboren werd.

Maar even serieus: hoewel ik best snap dat het getroll soms echt op de zenuwen kan werken in dit topic vind ik het ook wel 'n beetje zorgwekkend dat je aangeeft zelfmoordneigingen te hebben omdat je geen werk kan vinden, dat klinkt alsof je hele leven alleen maar om werken draait.

Natuurlijk is het vervelend als je je iedere maand moet gaan verantwoorden bij zo'n troela van de soos of moet omgaan met idiote medewerkers van 't UWV maar je overleeft het wel en ja ook met 'n bijstandsuitkering kun je prima rondkomen. (ironisch genoeg kom je dan vaak voor meer regelingen en kwijtscheldingen in aanmerking dan als je werkt voor minimumloon :') ) 'n Afspraak met 'n psycholoog lijkt me nuttiger dan zo'n dure jobhunter in de arm nemen...
Hallon!
pi_138990965
Ik ben vergeten te melden dat ik nu inmiddels al 4 weken bij een productiebedrijf werk waar ik zeer tevreden over ben! :D
  donderdag 17 april 2014 @ 21:05:02 #187
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_138991209
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 21:00 schreef ManianMan het volgende:
Ik ben vergeten te melden dat ik nu inmiddels al 4 weken bij een productiebedrijf werk waar ik zeer tevreden over ben! :D
Goed om te horen. ^O^
Hallon!
pi_138992200
quote:
3s.gif Op donderdag 17 april 2014 19:08 schreef Dromer het volgende:

[..]

Tja, maar als jij toestemming weigert, kom je niet verder denk ik.
Hij kan toch gewoon aangeven dat 'ie daar is weggegaan vanwege 'een verschil van inzicht wat betreft de uit te voeren werkzaamheden'?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 17 april 2014 @ 21:45:14 #189
269689 crew  Viv
pi_138993579
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:52 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dat mag alleen als jij daar toestemming (referentie) voor hebt gegeven.
In de praktijk gaat dat anders, dat heeft voor mij een keer goed uitgepakt: toen ik voor een eerste gesprek kwam bleek dat ze mijn allerbeste (nog niet opgegeven) referentie al hadden gebeld. :D Ze kenden die andere partij die op mijn cv stond heel goed, vandaar.
pi_139002339
Ik zou not amused zijn als een bedrijf waar ik solliciteer willekeurig bedrijven gaat bellen waar ik heb gewerkt, zonder mijn nadrukkelijke toestemming. Gelukkig hebben ze tot nu toe altijd dat fatsoen gehad.
  vrijdag 18 april 2014 @ 06:50:09 #191
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_139002711
Ik zet de referenties alvast op m'n cv, dat helpt ook wel volgens mij. :)
Hallon!
pi_139002764
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 06:50 schreef BlueMage het volgende:
Ik zet de referenties alvast op m'n cv, dat helpt ook wel volgens mij. :)
Ik heb juist gelezen dat je dat nu weer niet moest doen, terwijl ik het wel zo geleerd had ooit op de middelbare school.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_139002770
Ik heb een vakje met referenties op mijn cv, maar daaronder heb ik gezet: 'Op aanvraag beschikbaar.'
  vrijdag 18 april 2014 @ 07:56:51 #194
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_139002982
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 07:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb juist gelezen dat je dat nu weer niet moest doen, terwijl ik het wel zo geleerd had ooit op de middelbare school.
D'r staan bij mij twee goede referenties op m'n cv en ik heb er nog nooit op of aanmerkingen over gehad dus zal wel in orde zijn. :P
Hallon!
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:52:00 #195
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_139007332
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 21:23 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Hij kan toch gewoon aangeven dat 'ie daar is weggegaan vanwege 'een verschil van inzicht wat betreft de uit te voeren werkzaamheden'?
Natuurlijk, maar je komt dan gewoon niet positief over. Helaas, maar waar.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_139009485
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:39 schreef renwan het volgende:
Net een sollicitatiegesprek gehad, ik ga er niet eens meer woorden aan vuil maken. Wat een drama :')
Ik moet niet zo negatief zijn want ik ben in ieder geval door naar de screening, denk dat ik daar pas in de problemen kom :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_139016373
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 10:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dus jij beweert dat al de werklozen in dit topic luie uitvreters zijn omdat ze, als ze het echt zouden willen, al lang een baan zouden hebben? Flikker toch op met je bullshit.

Wel eens in je opgekomen dat sommige baantjes minder betalen dan dat de maandelijkse kosten bedragen? En nee, niet iedereen is alleenstaand en student.
Callcenters zoeken altijd mensen. En misschien betaalt het niet goed, maar als je niet werkt krijg je niks.
  vrijdag 18 april 2014 @ 17:07:02 #198
47102 Elvi
miemkwien
pi_139016516
Ik ben vandaag afgewezen voor een callcenterbaantje omdat dat bedrijf failliet is :') _O-
"misschien dat ze over een jaar een doorstart maken maar ik denk dat je daar niet op gaat wachten?" Ehm nee doos, daar ga ik inderdaad niet op wachten :')
  vrijdag 18 april 2014 @ 17:09:32 #199
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_139016591
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:07 schreef Elvi het volgende:
"misschien dat ze over een jaar een doorstart maken maar ik denk dat je daar niet op gaat wachten?" Ehm nee doos, daar ga ik inderdaad niet op wachten :')
_O-

"Natuurlijk, het is al mijn hele leven een droom om dit werk te doen bij het bedrijf. Ik blijf 24/7 beschikbaar en wacht rustig op de doorstart, ooit!"
Gourmetten of steengrillen?
pi_139016678
Ik ben ooit afgewezen voor een callcenter baan want:

Ik: Goedenavond, mag ik u een mooie aanbieding doen van (etc)'
Aan de andere kant van de telefoon: Daar heb ik geen behoefte aan/ Nee/ Gescheld
Ik: Nog een fijne avond! *klik*

Dat was dus niet goed 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 18 april 2014 @ 17:17:32 #201
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_139016870
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben ooit afgewezen voor een callcenter baan want:

Ik: Goedenavond, mag ik u een mooie aanbieding doen van (etc)'
Aan de andere kant van de telefoon: Daar heb ik geen behoefte aan/ Nee/ Gescheld
Ik: Nog een fijne avond! *klik*

Dat was dus niet goed 8-)
Ja dom van je ook, je moet die mensen gewoon blijven lastigvallen totdat ze dan maar besluiten om de aanbieding te accepteren puur om van je af te zijn. :')
Hallon!
pi_139016979
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:17 schreef BlueMage het volgende:
Ja dom van je ook, je moet die mensen gewoon blijven lastigvallen totdat ze dan maar besluiten om de aanbieding te accepteren puur om van je af te zijn. :')
Ja, dat kan ik dus niet :') Het zou een inbound callcenter zijn, maar het bleek outbound.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 18 april 2014 @ 17:24:54 #203
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_139017111
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben ooit afgewezen voor een callcenter baan want:

Ik: Goedenavond, mag ik u een mooie aanbieding doen van (etc)'
Aan de andere kant van de telefoon: Daar heb ik geen behoefte aan/ Nee/ Gescheld
Ik: Nog een fijne avond! *klik*

Dat was dus niet goed 8-)
Ja, je weet toch. Je moet ze blijven lastigvallen tot dat zíj *klik* doen. :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 18 april 2014 @ 17:25:22 #204
123170 alors
zlata1234
pi_139017125
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:17 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja dom van je ook, je moet die mensen gewoon blijven lastigvallen totdat ze dan maar besluiten om de aanbieding te accepteren puur om van je af te zijn. :')
Ik vind het al erg om die arme mensen die mij moeten bellen te teleurstellen. Laat staan dat ik andere mensen kan overhalen :')

Bovendien wordt voor callcenterwerk tegenwoordig vaak ook callcenter-ervaring gevraagd.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_139017236
Ik vraag me af hoeveel mensen er in die agressieve verkoopmethodes trappen. Ik heb het idee dat alleen wat bejaarden die niet zo sterk meer in de schoenen staan telkens de klos zijn.
  vrijdag 18 april 2014 @ 17:48:16 #206
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_139017922
Ja ik zou 't ook niet kunnen, callcenterwerk, wel eens voor op gesprek geweest maar was eigenlijk vanaf minuut 1 al duidelijk dat 't niks voor mij zou zijn. Callcenter had 'n soort van competitie wie 't beste was en iedere 15 minuten kreeg je daar 'n berichtje van en dat soort ongein. :')
Hallon!
pi_139017983
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:48 schreef BlueMage het volgende:
Ja ik zou 't ook niet kunnen, callcenterwerk, wel eens voor op gesprek geweest maar was eigenlijk vanaf minuut 1 al duidelijk dat 't niks voor mij zou zijn. Callcenter had 'n soort van competitie wie 't beste was en iedere 15 minuten kreeg je daar 'n berichtje van en dat soort ongein. :')
Dat zou ook helemaal niets voor mij zijn _O- Ik ben ook totaal niet competitief ingesteld en ik zou voor je het weet met een oude oma over het weer of tulpen zitten te kletsen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 18 april 2014 @ 17:55:34 #208
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_139018138
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat zou ook helemaal niets voor mij zijn _O- Ik ben ook totaal niet competitief ingesteld en ik zou voor je het weet met een oude oma over het weer of tulpen zitten te kletsen.
Ja ik ook _O- het was ook nog eens 'n helpdesk voor Zalando mode dus dan krijg je heel veel telefoontjes van vervelende vrouwen die de hele dag thuis zitten en dus uit verveling maar proberen overal korting op te krijgen en alles terug te sturen en etc. :') Als 't nou nog 'n ict helpdesk ofzo was geweest dan had ik het misschien nog eventjes overwogen. Dan nog, als iemand dan 'n heel verhaal gaat beginnen omdat hij/zij eenzaam is zie ik mezelf er inderdaad wel voor aan gewoon even gezellig te gaan kletsen met diegene ipv op de targets te letten. :@ :')
Hallon!
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:03:20 #209
47102 Elvi
miemkwien
pi_139022190
Ik heb inbound gedaan en dat was ook kut :') De collega's waren gezellig maar ik werd dagelijks verrot gescholden door de klanten. Maar ja dat had ik ook toen ik nog in een winkel werkte dus ik denk dat het gewoon iets van deze tijd is: als je je zin niet krijgt dan maar gaan schelden en dreigen. Misschien moet ik dat eens proberen bij het uitzendbureau :P ;)
  vrijdag 18 april 2014 @ 22:28:10 #210
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139028720
Weet iemand waar je een overzicht kan vinden voor de baankansen voor opleidingen op masterniveau?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 19 april 2014 @ 00:39:26 #211
269689 crew  Viv
pi_139033978
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 07:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb een vakje met referenties op mijn cv, maar daaronder heb ik gezet: 'Op aanvraag beschikbaar.'
Ja, dat had ik dus ook. _O-
Ik zou normaal gesproken ook not amused zijn, maar in dit geval was het dus heel gunstig. 8-)

Anyway, ik wou maar zeggen dat jouw toestemming geen vereiste is, het is hooguit fatsoenlijk van ze als ze daar wel op wachten.
pi_139089664
Ik zit met een dilemma. Ik had vorige week een sollicitatiegesprek wat positief bevallen is. Er waren nog 5 andere kandidaten die op gesprek konden en een dag later werd ik teruggebeld om op vervolggesprek te komen. Mooi nieuws dus, want het lijkt me een leuke functie. Echter, het 1e gesprek had ik met degene waarmee ik zou samen werken en het 2e gesprek is nu ook met de eigenaar van het bedrijf erbij. Normaal ben ik gewend door een gesprek met een recruiter te hebben (bij grotere bedrijven) om vervolgens pas met de leidinggevende aan tafel te zitten waar er wat dieper op de functie in gegaan wordt.
Maar nu twijfel ik of dit vervolggesprek een dieper gesprek wordt of dat er al over arbeidsvoorwaarden gesproken zal worden (tijdens het 1e gesprek was er al een bedrag genoemd). Ik heb nog een aantal dagen om me goed voor te bereiden dus dat wil ik dan ook doen. Indien er nog uitgebreider over de functie gesproken zal worden, moet het wel goed komen. Maar ik ben vrij slecht in onderhandelen. Ik ben een HBO starter met als achtergrond accountancy.
Bij het 1e gesprek werd aan mij een salarisindicatie gevraagd en dit bedrag was gek genoeg lager dan het bedrag wat de persoon naast mij aan mij vertelde. Waar ik dus eigenlijk bang voor ben is dat ik snel akkoord zou gaan met een laag bedrag, gezien mijn geringe (slechts stages) ervaring. Dit punt zal zeker gebruikt worden als een lager salaris geboden zal worden.
En gezien ik elke dag moet reizen, ben ik ook 9,20 per dag kwijt aan treinkosten. Kan ik hier ook over beginnen?

Graag wat tips. De baan lijkt me leuk, maar wil ook een goed salaris natuurlijk :)
pi_139090696
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:26 schreef LUFC het volgende:
Ik zit met een dilemma. Ik had vorige week een sollicitatiegesprek wat positief bevallen is. Er waren nog 5 andere kandidaten die op gesprek konden en een dag later werd ik teruggebeld om op vervolggesprek te komen. Mooi nieuws dus, want het lijkt me een leuke functie. Echter, het 1e gesprek had ik met degene waarmee ik zou samen werken en het 2e gesprek is nu ook met de eigenaar van het bedrijf erbij. Normaal ben ik gewend door een gesprek met een recruiter te hebben (bij grotere bedrijven) om vervolgens pas met de leidinggevende aan tafel te zitten waar er wat dieper op de functie in gegaan wordt.
Maar nu twijfel ik of dit vervolggesprek een dieper gesprek wordt of dat er al over arbeidsvoorwaarden gesproken zal worden (tijdens het 1e gesprek was er al een bedrag genoemd). Ik heb nog een aantal dagen om me goed voor te bereiden dus dat wil ik dan ook doen. Indien er nog uitgebreider over de functie gesproken zal worden, moet het wel goed komen. Maar ik ben vrij slecht in onderhandelen. Ik ben een HBO starter met als achtergrond accountancy.
Bij het 1e gesprek werd aan mij een salarisindicatie gevraagd en dit bedrag was gek genoeg lager dan het bedrag wat de persoon naast mij aan mij vertelde. Waar ik dus eigenlijk bang voor ben is dat ik snel akkoord zou gaan met een laag bedrag, gezien mijn geringe (slechts stages) ervaring. Dit punt zal zeker gebruikt worden als een lager salaris geboden zal worden.
En gezien ik elke dag moet reizen, ben ik ook 9,20 per dag kwijt aan treinkosten. Kan ik hier ook over beginnen?

Graag wat tips. De baan lijkt me leuk, maar wil ook een goed salaris natuurlijk :)
Wanneer je weet wat hun bedrag is heb je al voorsprong ;)
Reiskosten kun je prima ter sprake brengen, vraag ze of ze dit vergoeden.
Doen ze dat niet dan kun je kijken of je meer salaris kunt krijgen.

Wat ook goed is is vragen of ze een pro forma kunnen maken voor je dan weet je wat je netto over gaat houden.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_139102252
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:26 schreef LUFC het volgende:
Ik zit met een dilemma. Ik had vorige week een sollicitatiegesprek wat positief bevallen is. Er waren nog 5 andere kandidaten die op gesprek konden en een dag later werd ik teruggebeld om op vervolggesprek te komen. Mooi nieuws dus, want het lijkt me een leuke functie. Echter, het 1e gesprek had ik met degene waarmee ik zou samen werken en het 2e gesprek is nu ook met de eigenaar van het bedrijf erbij. Normaal ben ik gewend door een gesprek met een recruiter te hebben (bij grotere bedrijven) om vervolgens pas met de leidinggevende aan tafel te zitten waar er wat dieper op de functie in gegaan wordt.
Maar nu twijfel ik of dit vervolggesprek een dieper gesprek wordt of dat er al over arbeidsvoorwaarden gesproken zal worden (tijdens het 1e gesprek was er al een bedrag genoemd). Ik heb nog een aantal dagen om me goed voor te bereiden dus dat wil ik dan ook doen. Indien er nog uitgebreider over de functie gesproken zal worden, moet het wel goed komen. Maar ik ben vrij slecht in onderhandelen. Ik ben een HBO starter met als achtergrond accountancy.
Bij het 1e gesprek werd aan mij een salarisindicatie gevraagd en dit bedrag was gek genoeg lager dan het bedrag wat de persoon naast mij aan mij vertelde. Waar ik dus eigenlijk bang voor ben is dat ik snel akkoord zou gaan met een laag bedrag, gezien mijn geringe (slechts stages) ervaring. Dit punt zal zeker gebruikt worden als een lager salaris geboden zal worden.
En gezien ik elke dag moet reizen, ben ik ook 9,20 per dag kwijt aan treinkosten. Kan ik hier ook over beginnen?

Graag wat tips. De baan lijkt me leuk, maar wil ook een goed salaris natuurlijk :)
Solliciteer je vanuit een andere baan of ben je werkloos?
pi_139103670
Werkloos. Het punt is eigenlijk dat ik goede argumenten wil hebben mochten ze met een laag salarisaanbod komen. Ik wil te vaak een compromis sluiten met zaken.

Ps. wat je netto over houdt, kan je geloof ik zelf ook berekenen toch? Kan alleen de belastingschijven box 1 niet zo snel vinden op de belastingdienst site.
pi_139103821
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:55 schreef LUFC het volgende:
Werkloos. Het punt is eigenlijk dat ik goede argumenten wil hebben mochten ze met een laag salarisaanbod komen. Ik wil te vaak een compromis sluiten met zaken.

Ps. wat je netto over houdt, kan je geloof ik zelf ook berekenen toch? Kan alleen de belastingschijven box 1 niet zo snel vinden op de belastingdienst site.
Reiskostenvergoeding kun je sowieso naar vragen. De meeste bedrijven hebben wel regelingen, hoewel zo te horen dit een vrij klein bedrijf is.
Verder is het een beetje een persoonlijke keuze. Hoe makkelijk kun je iets vinden? Als starter is het vaak belangrijk om wat werkervaring op te doen en bij een eerste baan ga je toch nog niet extreem veel verdienen. De echte stappen maak je m.i. meestal door vanuit een baan ergens anders te solliciteren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_139106713
En weer 1 op de mail gezet.

Ik voldoe aan alle criteria en woon in de buurt.

Nu maar hopen dat ik uit de stapel tevoorschijn kom.

* Ik ben er wel een beetje moedeloos van aan het worden dat er zo weinig kans is om uitgenodigd te worden..
pi_139106727
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:55 schreef LUFC het volgende:
Werkloos. Het punt is eigenlijk dat ik goede argumenten wil hebben mochten ze met een laag salarisaanbod komen. Ik wil te vaak een compromis sluiten met zaken.

Ps. wat je netto over houdt, kan je geloof ik zelf ook berekenen toch? Kan alleen de belastingschijven box 1 niet zo snel vinden op de belastingdienst site.
Het nettoloon wordt berekend aan de hand van de witte tabellen: http://www.belastingdiens(...)ndtabel_januari_2014

De pensioenpremie moet je sowieso eerst van het brutoloon aftrekken, daarna zoek je in de tabel wat de loonheffing is voor het restant van het brutoloon.
pi_139107702
Bedankt voor de reacties. Echter, ik snap het toch niet helemaal.
Hoe weet je jouw bedrag aan pensioenpremies en waar zie je heffingskortingen die je van je brutoloon af kon halen om zo het belastbare bedrag te berekenen? Bij economie op de havo hadden we altijd zo'n lijstje met allerlei heffingskortingen etc.
pi_139108508
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:29 schreef LUFC het volgende:
Bedankt voor de reacties. Echter, ik snap het toch niet helemaal.
Hoe weet je jouw bedrag aan pensioenpremies en waar zie je heffingskortingen die je van je brutoloon af kon halen om zo het belastbare bedrag te berekenen? Bij economie op de havo hadden we altijd zo'n lijstje met allerlei heffingskortingen etc.
De heffingskortingen zitten verwerkt in de bedragen van de loonheffing die je kunt vinden in de tabel waarvan ik eerder de link plaatste. Om de pensioenpremie te bepalen, moet je eerst de pensioengrondslag berekenen: brutoloon - aantal gewerkte uren * franchise. De pensioenpremie is gelijk aan het percentage*pensioengrondslag.
pi_139108610
Thanks :)
pi_139116707
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:55 schreef LUFC het volgende:
Werkloos. Het punt is eigenlijk dat ik goede argumenten wil hebben mochten ze met een laag salarisaanbod komen. Ik wil te vaak een compromis sluiten met zaken.

Ps. wat je netto over houdt, kan je geloof ik zelf ook berekenen toch? Kan alleen de belastingschijven box 1 niet zo snel vinden op de belastingdienst site.
Je kan je nettoloon met www.berekenhet.nl berekenen. Voor de rest vind ik dat , zolang je iets meer verdiend dan je uitkering je gewoon voor de baan moet gaan en niet moet zeuren. Je kan altijd nog verder kijken.
pi_139116797
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 18:33 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Je kan je nettoloon met www.berekenhet.nl berekenen. Voor de rest vind ik dat , zolang je iets meer verdiend dan je uitkering je gewoon voor de baan moet gaan en niet moet zeuren. Je kan altijd nog verder kijken.
Mja wat onderhandelen kan geen kwaad, tenzij je in een sector zit waar je heel lastig aan een baan komt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_139117323
Ik hoef zeker geen topsalaris. De functie lijkt me leuk, en ik ben ook zeker bereid om bijvoorbeeld eerst voor een iets lager salaris te werken, als er maar wel doorgroeimogelijkheden zijn.
pi_139118954
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:55 schreef LUFC het volgende:
Werkloos. Het punt is eigenlijk dat ik goede argumenten wil hebben mochten ze met een laag salarisaanbod komen. Ik wil te vaak een compromis sluiten met zaken.

Ps. wat je netto over houdt, kan je geloof ik zelf ook berekenen toch? Kan alleen de belastingschijven box 1 niet zo snel vinden op de belastingdienst site.
Als ze jou willen hebben, zullen ze wss gewoon een redelijk bod doen. Vraag dan gelijk even naar reiskostenvergoeding en informeer of dat ook is inbegrepen in hun bod of niet. Sommige werkgevers hebben bovendien leuke secundaire voorwaarden die je ook mee moet nemen. (Mijn vorige werkgever betaalde bv. 100% mijn pensioen, waardoor ik netto meer overhield. Daarnaast mocht ik een cursus/opleiding doen voor een bepaald bedrag.). Valt het bod tegen, dan kun je sowieso nog proberen om in onderhandeling te gaan.

quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 18:57 schreef LUFC het volgende:
Ik hoef zeker geen topsalaris. De functie lijkt me leuk, en ik ben ook zeker bereid om bijvoorbeeld eerst voor een iets lager salaris te werken, als er maar wel doorgroeimogelijkheden zijn.
Stel ze gaan niet hoger maar je wil het wel doen, dan kun je ook bekijken met je werkgever wat je na een jaar bereikt moet hebben om wel in aanmerking te komen voor een salarisverhoging. En informeer inderdaad naar doorgroeimogelijkheden.

Maar het bedrag dat genoemd werd, ligt dat heel ver onder wat gemiddeld/normaal is voor die functie icm jouw leeftijd/ervaring..?
pi_139121008


[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 21-04-2014 20:21:34 (Nee :)) ]
pi_139135152
Pff, waarom moet je je tegenwoordig bij elk uitzendbureau online inschrijven en een heel profiel opzetten voordat je kunt reageren op een vacature? Het sturen van een cv en korte motivatie volstaat niet meer ofzo?
pi_139136895
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 00:47 schreef Mint_Clansell het volgende:
Pff, waarom moet je je tegenwoordig bij elk uitzendbureau online inschrijven en een heel profiel opzetten voordat je kunt reageren op een vacature? Het sturen van een cv en korte motivatie volstaat niet meer ofzo?
Het leukste is dat als je klaar bent met die onzin, er soms staat dat de vacature niet meer beschikbaar is :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_139148016
Wat schetst mijn verbazing?

Na maanden weinig tot geen reacie op mijn pogingen vandaag twee positieve reacties binnnen :)

1 verzoek om een cv op te sturen en 1 persoon wil in gesprek met me gaan.
pi_139149516
Heb slecht nieuws gekregen orders blijven achter dus hopen op nieuwe grote orders anders mag ik zo als gewoonlijk weer een lange tijd niksen en vervelen :( verdomme was net in de flow
  dinsdag 22 april 2014 @ 18:00:49 #231
348775 Piggen
Lekker bakkie
pi_139152271
Ik houd dit tragikomische topic al een tijdje in de gaten, dus nu maar mijn verhaal.

Ik heb recentelijk (bijna twee maanden geleden) een masterstudie Communicatie en Beïnvloeding afgerond, na een tijdje gestudeerd te hebben (ben 27), en ben toen vol goede moed de arbeidsmarkt opgegaan voor een baan in 'de communicatie'. Mijn vrienden zijn al eerder afgestudeerd en doen het op het moment allemaal wel aardig, dus dat wil ik ook wel. Ik houd van schrijven en kan goed schrijven, dus ik solliciteer vooral op functies als webredacteur en contentmanager. Alleen valt het nogal tegen allemaal. Ik heb één keer op gesprek gemogen en toen ben ik afgewezen op een gebrek aan arbeidservaring. Want dat is het tegenwoordig: voor een juniorfunctie vragen ze ook al snel twee jaar werkervaring. Mijn CV is volgens mij niet slecht, alleen is het meer nevenactiviteit (besturen, commissies, bloggen) dan echte werkervaring.
Op een gegeven moment ook maar een bijstandsuitkering aangevraagd, want ik was al niet rijk en heb nu helemaal geen inkomen - ik werkte tot een paar maanden geleden een paar uur in de week, maar dat hield op een gegeven moment op. Vanwege het moeten solliciteren op 'algemeen geaccepteerd werk' kwam ik bij Randstad een vacature tegen voor administratief werk bij de Belastingdienst, tot het einde van het jaar. Daar heb ik wel ervaring mee en de functie zag er nog redelijk afwisselend uit, en wellicht ligt er nog wat verschiet bij zo'n grote organisatie. Verder is het 40u per week voor ¤10,50 bruto per uur, hebben ze het over 'targets' en moet ik niet te veel weg zijn, maar dat zal allemaal wel te doen zijn. Vandaag daar telefonisch een gesprek over gehad en ze zagen wel een match met mij en kan ik op gesprek komen. Dus wie weet.

Alleen ben ik de laatste tijd nogal in twijfel. Ik zit mezelf nogal op te naaien door vooral in termen van achterstand en succes te denken (ten opzichte van vrienden en anderen in mijn omgeving), waar ik niet echt gelukkig van word. Het duurt me allemaal al te lang - al halen mensen hun schouders op als ik zeg hoe lang geleden ik afgestudeerd - en ik vind werkloos zijn (met of zonder uitkering) niet echt sexy, dus ik wil ook graag aan de slag. Maar als ik me tot het einde van het jaar aan zo'n uitzendklus committeer ben ik ook weer van de 'communicatiemarkt' en loop ik meer achter. In mijn eigen beleving dan. Ik vraag me dan af of ik niet beter m'n best moet doen, aangezien ik niet dagelijks solliciteer - los van wat ik voor het UWV moet doen - wat wel mijn bedoeling is. Assertiever zijn, en minder bescheiden. Dat soort dingen.

Ik zal zal niet de enige zijn en niet het meest schrijnende geval in dit topic zijn, maar ik wilde het toch even kwijt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Piggen op 22-04-2014 18:06:17 ]
pi_139153946
Mijn CV wordt er ook niet beter op. Meerdere bedrijven die ik op mijn CV heb staan zijn of failliet of overgenomen en daar is dus nu weer één bijgekomen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 19:18:20 #233
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_139154511
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:05 schreef diertjuh het volgende:
Mijn CV wordt er ook niet beter op. Meerdere bedrijven die ik op mijn CV heb staan zijn of failliet of overgenomen en daar is dus nu weer één bijgekomen.
Zonder jou ging het zo slecht dat ze failliet gingen. ;)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_139156404
Vandaag aangenomen, maandag aan de slag. Functie voor 30 uur, over 4 dagen. Schoot alleen door m'n hoofd te vragen of ik niet 32 uur kan werken. Hopelijk is dat mogelijk.
pi_139157211
Weer een paar sollicitaties verstuurd.....
pi_139159333
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:18 schreef Dromer het volgende:

[..]

Zonder jou ging het zo slecht dat ze failliet gingen. ;)
^O^ Bedankt, zo'n opmerking had ik even nodig ;)

Kreeg vandaag een telefoontje van een meneer voor 6-8 uur werk. Diegene had mijn cv en nog een paar andere cv's kregen via de gemeente. Nou blijkt het dus te gaan om een functie voor thuis. :') Ik heb aangegeven dat ik liever niet heb, omdat ik al zoveel thuis zit. Maar hij vond dat ik eigenlijk geen keuze had omdat ik een uitkering krijg. ( hij zei het niet zo direct maar kwam het wel op neer). Het lijkt net of het niet uitmaakt of de werkzoekende er ongelukkig van word, als de gemeente maar van je af is.
pi_139159361
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:02 schreef LUFC het volgende:
Vandaag aangenomen, maandag aan de slag. Functie voor 30 uur, over 4 dagen. Schoot alleen door m'n hoofd te vragen of ik niet 32 uur kan werken. Hopelijk is dat mogelijk.
Gefeliciteerd! Wat ga je doen?
pi_139159845
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:02 schreef LUFC het volgende:
Vandaag aangenomen, maandag aan de slag. Functie voor 30 uur, over 4 dagen. Schoot alleen door m'n hoofd te vragen of ik niet 32 uur kan werken. Hopelijk is dat mogelijk.
Gefeliciteerd ^O^
  dinsdag 22 april 2014 @ 21:42:06 #239
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_139161364
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:02 schreef LUFC het volgende:
Vandaag aangenomen, maandag aan de slag. Functie voor 30 uur, over 4 dagen. Schoot alleen door m'n hoofd te vragen of ik niet 32 uur kan werken. Hopelijk is dat mogelijk.
Gefeliciteerd! 32 uur zou wel beter zijn!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 22 april 2014 @ 21:43:20 #240
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_139161421
Ik denk dat ik morgen definitief de zorg in ruil voor fabrieks werk (32 tot 40 uur).

Om nou ~30 uur in de maand maar op "flexibele" tijden te mogen werken als men t maar uitkomt in de zorg..

Nadeel is dat ik HBO heb gedaan (maatschappelijk werk) en nu dus die opleiding verspil. Maar er is gewoon geen werk, en het werk wat ik nu doen is een nathoudertje, en dat al voor twee jaar geen geen vooruitgang. Afgelopen winter van de uitkering moeten leven.
Dat gaat me komend jaar niet gebeuren.

Ben gebeld voor een sollicitatie bij een fabriek. Nou heb ik wel een zomerrooster van de zorgplek gekregen. Maar men geeft mij geen contract behalve een 0 uren contract bij de zorg; dus ik zeg vaarwel en succes met het zorgen van vervanging (mits het allemaal doorgaat morgen).
pi_139161772
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:42 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! 32 uur zou wel beter zijn!
Bedankt, allen. Inderdaad, zijn slechts 2 uren maar geeft me wat extra financiële speling en op die 4 dagen ben ik toch al aanwezig dus kan ik net zo goed de volle 8 uur per dag werken. Hopelijk lukt het.
Betreft een functie voor financiële administrateur. Ben er wel blij mee, lijkt me een afwisselende functie.
  dinsdag 22 april 2014 @ 21:54:35 #242
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_139161997
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:50 schreef LUFC het volgende:

[..]

Bedankt, allen. Inderdaad, zijn slechts 2 uren maar geeft me wat extra financiële speling en op die 4 dagen ben ik toch al aanwezig dus kan ik net zo goed de volle 8 uur per dag werken. Hopelijk lukt het.
Betreft een functie voor financiële administrateur. Ben er wel blij mee, lijkt me een afwisselende functie.
Ja 4 dagen is sowieso relax ik had dat eerst ook maar nu niet meer maar mis je dan toch wel.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_139163381
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:43 schreef RickoKun het volgende:
Ik denk dat ik morgen definitief de zorg in ruil voor fabrieks werk (32 tot 40 uur).

Om nou ~30 uur in de maand maar op "flexibele" tijden te mogen werken als men t maar uitkomt in de zorg..

Nadeel is dat ik HBO heb gedaan (maatschappelijk werk) en nu dus die opleiding verspil. Maar er is gewoon geen werk, en het werk wat ik nu doen is een nathoudertje, en dat al voor twee jaar geen geen vooruitgang. Afgelopen winter van de uitkering moeten leven.
Dat gaat me komend jaar niet gebeuren.

Ben gebeld voor een sollicitatie bij een fabriek. Nou heb ik wel een zomerrooster van de zorgplek gekregen. Maar men geeft mij geen contract behalve een 0 uren contract bij de zorg; dus ik zeg vaarwel en succes met het zorgen van vervanging (mits het allemaal doorgaat morgen).
Ik hoop voor jou dat je dan niet op uitzendbasis gaat werken, als er weinig orders zijn ben je sowieso de pineut :')
pi_139164426
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:54 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ja 4 dagen is sowieso relax ik had dat eerst ook maar nu niet meer maar mis je dan toch wel.
Ja vind dat dagje vrij wel lekker. Had dat van die 32 uur alleen tijdens het gesprek aan moeten geven, maar kom er nu pas mee. Hopelijk gaat het lukken :) In ieder geval aan de slag.
  dinsdag 22 april 2014 @ 22:47:23 #245
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_139165373
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:18 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik hoop voor jou dat je dan niet op uitzendbasis gaat werken, als er weinig orders zijn ben je sowieso de pineut :')
In een ploegendienst (van de drie) met 10,60 bruto per uur.

Hoop wel dat er onregelmatigheidstoeslag bij zit (want neem aan nachtdiensten), maar dat bespreek ik wel nadat ze me hebben aangenomen.
pi_139165752
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:47 schreef RickoKun het volgende:

[..]

In een ploegendienst (van de drie) met 10,60 bruto per uur.

Hoop wel dat er onregelmatigheidstoeslag bij zit (want neem aan nachtdiensten), maar dat bespreek ik wel nadat ze me hebben aangenomen.
Meestal is het salaris idd het basissalaris daar komt dan nog de onregelmatigheidstoeslag bij ;)

* Ervaringsdeskundige :P
  dinsdag 22 april 2014 @ 23:14:23 #247
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_139166743
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 18:00 schreef Piggen het volgende:
Ik houd dit tragikomische topic al een tijdje in de gaten, dus nu maar mijn verhaal.

Ik heb recentelijk (bijna twee maanden geleden) een masterstudie Communicatie en Beïnvloeding afgerond, na een tijdje gestudeerd te hebben (ben 27), en ben toen vol goede moed de arbeidsmarkt opgegaan voor een baan in 'de communicatie'. Mijn vrienden zijn al eerder afgestudeerd en doen het op het moment allemaal wel aardig, dus dat wil ik ook wel. Ik houd van schrijven en kan goed schrijven, dus ik solliciteer vooral op functies als webredacteur en contentmanager. Alleen valt het nogal tegen allemaal. Ik heb één keer op gesprek gemogen en toen ben ik afgewezen op een gebrek aan arbeidservaring. Want dat is het tegenwoordig: voor een juniorfunctie vragen ze ook al snel twee jaar werkervaring. Mijn CV is volgens mij niet slecht, alleen is het meer nevenactiviteit (besturen, commissies, bloggen) dan echte werkervaring.
Op een gegeven moment ook maar een bijstandsuitkering aangevraagd, want ik was al niet rijk en heb nu helemaal geen inkomen - ik werkte tot een paar maanden geleden een paar uur in de week, maar dat hield op een gegeven moment op. Vanwege het moeten solliciteren op 'algemeen geaccepteerd werk' kwam ik bij Randstad een vacature tegen voor administratief werk bij de Belastingdienst, tot het einde van het jaar. Daar heb ik wel ervaring mee en de functie zag er nog redelijk afwisselend uit, en wellicht ligt er nog wat verschiet bij zo'n grote organisatie. Verder is het 40u per week voor ¤10,50 bruto per uur, hebben ze het over 'targets' en moet ik niet te veel weg zijn, maar dat zal allemaal wel te doen zijn. Vandaag daar telefonisch een gesprek over gehad en ze zagen wel een match met mij en kan ik op gesprek komen. Dus wie weet.

Alleen ben ik de laatste tijd nogal in twijfel. Ik zit mezelf nogal op te naaien door vooral in termen van achterstand en succes te denken (ten opzichte van vrienden en anderen in mijn omgeving), waar ik niet echt gelukkig van word. Het duurt me allemaal al te lang - al halen mensen hun schouders op als ik zeg hoe lang geleden ik afgestudeerd - en ik vind werkloos zijn (met of zonder uitkering) niet echt sexy, dus ik wil ook graag aan de slag. Maar als ik me tot het einde van het jaar aan zo'n uitzendklus committeer ben ik ook weer van de 'communicatiemarkt' en loop ik meer achter. In mijn eigen beleving dan. Ik vraag me dan af of ik niet beter m'n best moet doen, aangezien ik niet dagelijks solliciteer - los van wat ik voor het UWV moet doen - wat wel mijn bedoeling is. Assertiever zijn, en minder bescheiden. Dat soort dingen.

Ik zal zal niet de enige zijn en niet het meest schrijnende geval in dit topic zijn, maar ik wilde het toch even kwijt.
Onthou dit: bij 'n "uitzendklus" kunnen ze jou ieder moment op straat zetten maar jij kunt zelf ook ieder moment gaan. Gewoon door blijven solliciteren naar 'n baan in jouw vakgebied dus en ondertussen dat uitzendwerk doen. Werk is werk tegenwoordig. Je kunt ook bij jezelf denken dat heel veel mensen niet in het vakgebied waarin ze zijn afgestudeerd aan het werk gaan, uiteindelijk. :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:47 schreef RickoKun het volgende:

[..]

In een ploegendienst (van de drie) met 10,60 bruto per uur.

Hoop wel dat er onregelmatigheidstoeslag bij zit (want neem aan nachtdiensten), maar dat bespreek ik wel nadat ze me hebben aangenomen.
Zit sowieso 20 % ofzo ploegentoeslag op, en in 'n fabriek werken is sowieso niet verkeerd. (ook ervaringsdeskundige :P )
Hallon!
pi_139166956
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:14 schreef BlueMage het volgende:
Zit sowieso 20 % ofzo ploegentoeslag op, en in 'n fabriek werken is sowieso niet verkeerd. (ook ervaringsdeskundige :P )
:D

25,92 % telecom :@ 24/7 5 ploegen schema

Zie ook

http://www.sum-it.nl/rooster_voorbeeld.html
  dinsdag 22 april 2014 @ 23:22:49 #249
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_139167106
Tsja je moet wat als je nergens anders werk vindt. :P

Maar niet iedereen trekt al die onregelmatige werktijden met 3 ploegen enzo, ik heb geen gezin, hoef alleen met mezelf rekening te houden, dat helpt wel. :)
Hallon!
pi_139167315
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:22 schreef BlueMage het volgende:
Tsja je moet wat als je nergens anders werk vindt. :P

Maar niet iedereen trekt al die onregelmatige werktijden met 3 ploegen enzo, ik heb geen gezin, hoef alleen met mezelf rekening te houden, dat helpt wel. :)
Ik heb 7 jaar in ploegendienst gewerkt |:( :') :X :(

Het is erg slecht voor je sociale leven .. dit omdat je gewoon geen gezamelijke aciviteiten kan volgen.

Als je 3 keer af moet zeggen gaat niemand maar dan ook echt niemand!!!!! je ooit meer uitnodigen voor wat dan ook!

de extra 26 +/- % op je bruto salaris is eigenlijk een grove beledeging als je ziet wat je ervoor moet inleveren.
pi_139167379
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:22 schreef BlueMage het volgende:
Tsja je moet wat als je nergens anders werk vindt. :P
Ja dat is ook een waarheid waar vele niet om heen kunnen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 23:30:38 #252
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_139167418
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:28 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Ik heb 7 jaar in ploegendienst gewerkt |:( :') :X :(

Het is erg slecht voor je sociale leven .. dit omdat je gewoon geen gezamelijke aciviteiten kan volgen.

Als je 3 keer af moet zeggen gaat niemand maar dan ook echt niemand!!!!! je ooit meer uitnodigen voor wat dan ook!

de extra 26 +/- % op je bruto salaris is eigenlijk een grove beledeging als je ziet wat je ervoor moet inleveren.
Ach gelukkig zitten veel van mijn vrienden in soortgelijke situaties dus die snappen goed hoe werk en prive niet altijd handig uitkomen. Ook 'n voordeel. ^O^
Hallon!
  dinsdag 22 april 2014 @ 23:30:50 #253
348775 Piggen
Lekker bakkie
pi_139167427
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:14 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Onthou dit: bij 'n "uitzendklus" kunnen ze jou ieder moment op straat zetten maar jij kunt zelf ook ieder moment gaan. Gewoon door blijven solliciteren naar 'n baan in jouw vakgebied dus en ondertussen dat uitzendwerk doen. Werk is werk tegenwoordig. Je kunt ook bij jezelf denken dat heel veel mensen niet in het vakgebied waarin ze zijn afgestudeerd aan het werk gaan, uiteindelijk. :)
Hierbij hadden ze als functie-eis dat je je tot aan het einde van het jaar aan de functie kon committeren. Ik weet alleen verder niet of een uitzendbureau me daar daadwerkelijk toe kan verplichten. Bedankt voor de reactie iig.
  dinsdag 22 april 2014 @ 23:32:52 #254
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_139167511
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:30 schreef Piggen het volgende:

[..]

Hierbij hadden ze als functie-eis dat je je tot aan het einde van het jaar aan de functie kon committeren. Ik weet alleen verder niet of een uitzendbureau me daar daadwerkelijk toe kan verplichten. Bedankt voor de reactie iig.
Ze kunnen veel roepen maar kijk goed naar je contract (desnoods vraag je hulp bij juridisch loket oid) en volgens mij als je echt weg wil en met goede redenen (beter werk gevonden) dan valt er vaak veel te regelen. :)
Hallon!
pi_139167534
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:30 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ach gelukkig zitten veel van mijn vrienden in soortgelijke situaties dus die snappen goed hoe werk en prive niet altijd handig uitkomen. Ook 'n voordeel. ^O^
Dan heb je mazzel veel mensen begrijpen niet dat je niet kan omdat je moet slapen....
Ja halo je hebt net ruim 8 uur gewerkt (plus reistijd) en bent helemaal gaar dan kan je niet naar een feestje.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:12:48 #256
348775 Piggen
Lekker bakkie
pi_139172399
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:32 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ze kunnen veel roepen maar kijk goed naar je contract (desnoods vraag je hulp bij juridisch loket oid) en volgens mij als je echt weg wil en met goede redenen (beter werk gevonden) dan valt er vaak veel te regelen. :)
Ik zal er goed op letten. Dankjewel :)
  woensdag 23 april 2014 @ 09:35:52 #257
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_139172814
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:05 schreef diertjuh het volgende:
Kreeg vandaag een telefoontje van een meneer voor 6-8 uur werk. Diegene had mijn cv en nog een paar andere cv's kregen via de gemeente. Nou blijkt het dus te gaan om een functie voor thuis. Ik heb aangegeven dat ik liever niet heb, omdat ik al zoveel thuis zit. Maar hij vond dat ik eigenlijk geen keuze had omdat ik een uitkering krijg. ( hij zei het niet zo direct maar kwam het wel op neer). Het lijkt net of het niet uitmaakt of de werkzoekende er ongelukkig van word, als de gemeente maar van je af is.
Ironisch is dat veel mensen juist vooral thuis willen werken omdat ze het dan bij het 'huishouden' kunnen doen. (of andere mensen eng vinden of zo :+)
En van die mensen wordt weer misbruik gemaakt door malafide organisaties. (inschrijfgeld betalen, nooit werk krijgen)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_139173496
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:35 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ironisch is dat veel mensen juist vooral thuis willen werken omdat ze het dan bij het 'huishouden' kunnen doen. (of andere mensen eng vinden of zo :+)
En van die mensen wordt weer misbruik gemaakt door malafide organisaties. (inschrijfgeld betalen, nooit werk krijgen)
Ik woon nog bij mijn ouders dus veel met huishouden heb ik dan nog niet. Maar ik word er niet gelukkig van om thuis te werken, omdat ik al niet zoveel contacten heb en dat dus wil doorbreken gaat thuis werken niet helpen.
pi_139173565
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:30 schreef Piggen het volgende:

[..]

Hierbij hadden ze als functie-eis dat je je tot aan het einde van het jaar aan de functie kon committeren. Ik weet alleen verder niet of een uitzendbureau me daar daadwerkelijk toe kan verplichten. Bedankt voor de reactie iig.
Een uitzendbureau. Gewoon een keer hard uitlachen en weggaan. Als het andersom was geweest ( zeg maar het bedrijf had toch niet zoveel werk ) dan zeggen ze ook gewoon "jammer, maar helaas"
pi_139179234
Maandag een gesprek voor een BBL-werkplek *O*
  woensdag 23 april 2014 @ 13:59:28 #261
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_139179358
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:54 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Meestal is het salaris idd het basissalaris daar komt dan nog de onregelmatigheidstoeslag bij ;)

* Ervaringsdeskundige :P
Ik hoop dat er onregelmatigheid bij komt.

Volgens dat uitzendbureaumensje is mijn loon namelijk normaal 8,60 (oid) en wordt t nu 10,60 omdat ik dus in een ploeg ga werken. (Vroeg, laat en nacht)

Maar ik vraag me af of je dan wel onregelmatigheidstoeslag bij de nachtdiensten krijgt (dus nog extra pver die 10,60)
pi_139185327
Zojuist de toezegging gehad om 32 uur te werken i.p.v. 30 uur per week. Is niet veel, maar geeft me toch wat extra financiële ruimte. Zeker met het oog op een eigen woning, auto etc. dalijk. Kan niet wachten om te beginnen eigenlijk nu.
  woensdag 23 april 2014 @ 17:23:07 #263
348775 Piggen
Lekker bakkie
pi_139185994
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:11 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Een uitzendbureau. Gewoon een keer hard uitlachen en weggaan. Als het andersom was geweest ( zeg maar het bedrijf had toch niet zoveel werk ) dan zeggen ze ook gewoon "jammer, maar helaas"
Ik had vandaag gesprek en heb het ook even gevraagd. Er is een kleine opzegtermijn, maar voor de rest kan ik zo weg als ik in de tussentijd mijn droombaan krijg aangeboden. Ik begin morgen al, dus het is snel gegaan. Het klonk wel leuk allemaal, is vlakbij en wellicht kan ik ook doorgroeien. Ben benieuwd.

Net ook nog gebeld naar aanleiding van mijn cv op een vacaturesite. Of ik nog op zoek naar werk was. Nét niet dus en ik vind het wel best om nu even wat te hebben. Het bedrijf had ook iets met 'marketing' in de naam, dus het zal ook wel callcenterwerk zijn geweest.

[ Bericht 13% gewijzigd door Piggen op 23-04-2014 17:43:29 ]
  woensdag 23 april 2014 @ 19:46:40 #264
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_139190445
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:59 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik hoop dat er onregelmatigheid bij komt.

Volgens dat uitzendbureaumensje is mijn loon namelijk normaal 8,60 (oid) en wordt t nu 10,60 omdat ik dus in een ploeg ga werken. (Vroeg, laat en nacht)

Maar ik vraag me af of je dan wel onregelmatigheidstoeslag bij de nachtdiensten krijgt (dus nog extra pver die 10,60)
Dan vrees ik dat je pech hebt, zou 't bij 'n andere fabriek proberen. Meestal is 't loon zonder alle toeslagen daar al snel meer als 9 E/u, dit is echt het minimumloon.
Hallon!
  woensdag 23 april 2014 @ 20:16:14 #265
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_139191679
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:59 schreef LUFC het volgende:
Zojuist de toezegging gehad om 32 uur te werken i.p.v. 30 uur per week. Is niet veel, maar geeft me toch wat extra financiële ruimte. Zeker met het oog op een eigen woning, auto etc. dalijk. Kan niet wachten om te beginnen eigenlijk nu.
Mooi!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 23 april 2014 @ 22:18:52 #266
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_139197302
quote:
15s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:46 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dan vrees ik dat je pech hebt, zou 't bij 'n andere fabriek proberen. Meestal is 't loon zonder alle toeslagen daar al snel meer als 9 E/u, dit is echt het minimumloon.
Sja ik weet het. Wacht eigenlijk tot die tijd op iets beters. Zo heb ik bij een gigant gesolliciteerd die pas eind 2014 begint met draaien. Dat verdient al stukken beter. Maar ik kan geen uitkerin meer nemen. En ik werk nu als begeleider maar daar nemen ze geen vaste contracten meer. Nu van t zomer dan wel weer wat uren. Maar zodra oedereen op vakantie is geweest krijg ik weer een stuk minder uren. Dus dan maar bij deze fabriek de knop omzetten en me verbijten. Maar zo kan ik wel mn huis betalen en wat dingen doen zonder op de kleine centjes te letten. (Woon er tevens 200 meter naast)
  woensdag 23 april 2014 @ 22:24:11 #267
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_139197534
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 22:18 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Sja ik weet het. Wacht eigenlijk tot die tijd op iets beters. Zo heb ik bij een gigant gesolliciteerd die pas eind 2014 begint met draaien. Dat verdient al stukken beter. Maar ik kan geen uitkerin meer nemen. En ik werk nu als begeleider maar daar nemen ze geen vaste contracten meer. Nu van t zomer dan wel weer wat uren. Maar zodra oedereen op vakantie is geweest krijg ik weer een stuk minder uren. Dus dan maar bij deze fabriek de knop omzetten en me verbijten. Maar zo kan ik wel mn huis betalen en wat dingen doen zonder op de kleine centjes te letten. (Woon er tevens 200 meter naast)
Maar misschien zijn d'r nog wel andere fabrieken waar je al sowieso begint met 10,60 exclusief alle toeslagen? :P
Hallon!
  woensdag 23 april 2014 @ 22:38:33 #268
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_139198213
quote:
6s.gif Op woensdag 23 april 2014 22:24 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Maar misschien zijn d'r nog wel andere fabrieken waar je al sowieso begint met 10,60 exclusief alle toeslagen? :P
De enigen die dat doen en het momenteel als vacature hebben, zijn fabrieken met fijnmatige productie.

En ja, zelfs daar is ervaring een harde eis :')

Heb zelf in een kaasfabriek gewerkt waar inderdaad het uurloon 11,20 was.
En op de zondag verdiende ik voor acht uur 180 euro (incl toeslagen).
Maar hier kon ik niet meer aan het werk want volledig geautomatiseerd en hebben ze de duursten (waaronder ik na 2,5 jaar werken) eruit gedonderd.
  woensdag 23 april 2014 @ 22:42:15 #269
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_139198368
Ja dan maar wat ervaring met fijne plakjes kaas schaven eraan lullen? :P
Hallon!
  woensdag 23 april 2014 @ 23:06:08 #270
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_139199516
quote:
10s.gif Op woensdag 23 april 2014 22:42 schreef BlueMage het volgende:
Ja dan maar wat ervaring met fijne plakjes kaas schaven eraan lullen? :P
Nouja, hoewel dat de meest suffe bezigheid was; ook mechanische storingen verhelpen in de machines, en later ook robots besturen, in de programmering bepaalde dingen (de) activeren en kijken maar verbeteringen etc.

Op een gegeven moment hoefde je nauwelijks nog wat te doen als alles goed liep. Was echt hemels daar :@
pi_139199677
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 23:06 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Nouja, hoewel dat de meest suffe bezigheid was; ook mechanische storingen verhelpen in de machines, en later ook robots besturen, in de programmering bepaalde dingen (de) activeren en kijken maar verbeteringen etc.

Op een gegeven moment hoefde je nauwelijks nog wat te doen als alles goed liep. Was echt hemels daar :@
En toen was je werkeloos zo hemels is het. Eerder des duivels alhoewel het kan ook anders zonder geld iedereen gelijke spullen maar helaas de schaduwregering van rothshield en rockefeller zorgen wel dat we uitgebuit worden en als dat niet kan draaien ze je een poot uit!
pi_139204289
Gisteren gebeld door een detacheerder. Ze hebben een klus voor 4 maanden. Maar ik moet wel een plan van aanpak schrijven voor de opdrachtgever over hoe ik omga met bepaalde situaties en dergelijke.
Ten eerste vind ik dat het detacheerdersbureau dat moet doen
Ten tweede: ze worden steeds gekker. Met droge ogen vragen om een plan van aanpak te schrijven, voor een klusje van 4 maanden.
pi_139204420
Dit soort vragen kunnen toch het beste gesteld worden tijdens het sollicitatiegesprek? Dat zou ik dan ook doorgeven aan de detacheerder. Straks vinden ze je 'plan van aanpak' niks en heb je al die moeite voor niks gedaan.
pi_139205029
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 07:34 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dit soort vragen kunnen toch het beste gesteld worden tijdens het sollicitatiegesprek? Dat zou ik dan ook doorgeven aan de detacheerder. Straks vinden ze je 'plan van aanpak' niks en heb je al die moeite voor niks gedaan.
Ik heb al geantwoord dat ik geen plan van aanpak ga schrijven, dat dat hun taak is.
pi_139205114
Waarom is dat hun taak?
pi_139205154
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 08:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom is dat hun taak?
Dat vroeg ik me ook al af. Dat kan toch best?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_139205264
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 08:40 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al af. Dat kan toch best?
Ik vind vragen over hoe je bepaalde situaties zou aanpakken meer iets voor tijdens het sollicitatiegesprek (heb zelf ook diverse keren zo'n vraag gehad) en dat zou ik dan ook bij de detacheerder aangeven. Maar ik zie niet echt waarom het de taak van de detacheerder is om een plan van aanpak te schrijven. De detacheerder is toch niet degene die graag een baan wil daar?
pi_139205655
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 08:47 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik vind vragen over hoe je bepaalde situaties zou aanpakken meer iets voor tijdens het sollicitatiegesprek (heb zelf ook diverse keren zo'n vraag gehad) en dat zou ik dan ook bij de detacheerder aangeven. Maar ik zie niet echt waarom het de taak van de detacheerder is om een plan van aanpak te schrijven. De detacheerder is toch niet degene die graag een baan wil daar?
Precies.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_139207316
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 08:32 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ik heb al geantwoord dat ik geen plan van aanpak ga schrijven, dat dat hun taak is.
Wil jij werk of die detarcheerder? Manmanman.
  PR/Manusje van alles donderdag 24 april 2014 @ 10:15:13 #280
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_139207464
Een plan van aanpak schrijven. :')

Ik kom op mn werk, pak koffie.

En ik ga weer naar huis. *O* als de tijd op is.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  FOK!fotograaf donderdag 24 april 2014 @ 10:17:31 #281
372645 spreading
pi_139207535
Zo, deze week alweer 6 sollicitaties de deur uitgestuurd. Alleen valt het me wel op dat er steeds minder online staan hier in de regio, zeker deze week is het niet veel.
  donderdag 24 april 2014 @ 13:40:21 #282
238141 SevD
Boventitel
pi_139212807
Hoppa, net getekend! Begint als 0-uur contract, maar werk zat zeiden ze en als alles positief is/blijft komt er een vast aantal uur contract.

Eindelijk.
pi_139214622
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 10:10 schreef bamibij het volgende:

[..]

Wil jij werk of die detarcheerder? Manmanman.
Ik heb al een klus. Maar het gaat erom dat de detacheerders steeds minder voor je willen doen, maar wel de volle pond willen vangen en de ingehuurde zo veel mogelijk willen uitknijpen
pi_139221143
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:36 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ik heb al een klus. Maar het gaat erom dat de detacheerders steeds minder voor je willen doen, maar wel de volle pond willen vangen en de ingehuurde zo veel mogelijk willen uitknijpen
Dat verklaart nog steeds niet waarom jij vindt dat de detacheerder jouw plan van aanpak moet schrijven.
pi_139221203
En wat hoor ik nu op het werk hier? Toen ik vanmiddag naar huis ging werd verteld dat ze geen werk naar mijn niveau hadden, en dat ik volgende week minder dagen zou moeten werken. Ik was zo verbouwereerd dat ik net even mijn recruiter heb gebeld met dit nieuws, en hij was net zo verbaasd als ik. Geef me dan een klus die wat langer duurt waar ik van kan leren.

Morgen hoor ik van beide partijen meer, maar als ik echt van 3 naar 2 dagen ga, dan komt mijn eigen bedrijf ineens heel snel van de grond. Wat een gedoe zeg, snotverdomme. Eerst vonden ze dat ik te langzaam werkte, en nu kom ik net op snelheid, hoor je dit. Motiverend :{
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_139222044
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 18:01 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat verklaart nog steeds niet waarom jij vindt dat de detacheerder jouw plan van aanpak moet schrijven.
Omdat het een opdracht is die door de opdrachtgever aan de detacheerder wordt aanbesteed. En daarin staat " de opdrachtnemer dient een plan van aanpak te schrijven, daarin moet bv staan. hoe om te gaan met meerwerk en wat zijn de risico's van het budget als degene die ingehuurd is meer uur maakt dan er in de opdracht staat " dat moet toch echt de detacheerder doen.
  donderdag 24 april 2014 @ 22:41:12 #287
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_139233430
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 18:40 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Omdat het een opdracht is die door de opdrachtgever aan de detacheerder wordt aanbesteed. En daarin staat " de opdrachtnemer dient een plan van aanpak te schrijven, daarin moet bv staan. hoe om te gaan met meerwerk en wat zijn de risico's van het budget als degene die ingehuurd is meer uur maakt dan er in de opdracht staat " dat moet toch echt de detacheerder doen.
Jij bent toch "de opdrachtnemer" in dit verhaaltje? :?
Hallon!
  donderdag 24 april 2014 @ 23:42:18 #288
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_139236746
quote:
5s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:41 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Jij bent toch "de opdrachtnemer" in dit verhaaltje? :?
Dit dus? Kunnen ze zien of je dingen kan uitstippelen en/of je gemotiveerd bent?

(Is mij nog nooit gevraagd overigens, gelukkig)
  vrijdag 25 april 2014 @ 00:11:01 #289
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_139237980
quote:
5s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:42 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Dit dus? Kunnen ze zien of je dingen kan uitstippelen en/of je gemotiveerd bent?

(Is mij nog nooit gevraagd overigens, gelukkig)
Ligt denk ik een beetje aan het werkveld, kan me wel voorstellen dat het wel belangrijk is voor sommige functies als je je eigen tijd goed kunt indelen enzo.
Hallon!
  vrijdag 25 april 2014 @ 08:11:42 #290
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_139241914
quote:
5s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:41 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Jij bent toch "de opdrachtnemer" in dit verhaaltje? :?
Jegens de detacheerder wel.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_139253468
Mooi k@t. 2 maanden met een mooie vacature bezig geweest, meerdere gesprekken gehad, referenties opgevraagd, zelfs mijn financiën nagetrokken... Val ik wéér als laatste af. Volgens hen hadden ze een klik met me, was alles in orde, maar was de ander nét iets meer klik. -O-

Hoeveel klappen kan ik hebben?
pi_139254551
Je moest eens weten hoeveel shit een mens kan verdragen.
pi_139255331
Ik heb mijn portie wel gehad. Ben er volledig klaar mee.
pi_139257694
quote:
5s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:42 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Dit dus? Kunnen ze zien of je dingen kan uitstippelen en/of je gemotiveerd bent?

(Is mij nog nooit gevraagd overigens, gelukkig)
Ik ben geen opdrachtnemer. De opdrachtnemer is het detacheerbureau. Dat neemt de opdracht aan.
pi_139265283
In ieder geval ben jij zo te lezen niet de juiste persoon om die opdracht uit te voeren.
  zaterdag 26 april 2014 @ 00:08:24 #296
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_139268075
Aan alle werkelozen hier wil ik nog wel een hart onder de riem steken. Jullie krijgen wel gratis geld zonder er iets voor te doen, dus je kunt het ook van een positieve kant zien. Ik moet elke dag vroeg opstaan zodat de kettingen er weer om kunnen.
  zaterdag 26 april 2014 @ 00:15:30 #297
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_139268232
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:08 schreef MisterCe het volgende:
Aan alle werkelozen hier wil ik nog wel een hart onder de riem steken. Jullie krijgen wel gratis geld zonder er iets voor te doen, dus je kunt het ook van een positieve kant zien. Ik moet elke dag vroeg opstaan zodat de kettingen er weer om kunnen.
:') Ja Ouder1 ik ga zondagnacht voor jouw uitkering werken, dat je 't maar even weet! :(
Hallon!
  zaterdag 26 april 2014 @ 00:24:59 #298
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_139268461
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:08 schreef MisterCe het volgende:
Aan alle werkelozen hier wil ik nog wel een hart onder de riem steken. Jullie krijgen wel gratis geld zonder er iets voor te doen, dus je kunt het ook van een positieve kant zien. Ik moet elke dag vroeg opstaan zodat de kettingen er weer om kunnen.
Ik heb geeneens bijstand want wil ik niet :)

(Mijn spaarcenten zijn mijn bijstand ;( )
  zaterdag 26 april 2014 @ 00:38:56 #299
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_139268832
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:15 schreef BlueMage het volgende:

[..]

:') Ja Ouder1 ik ga zondagnacht voor jouw uitkering werken, dat je 't maar even weet! :(
Een beetje dankbaarheid kan geen kwaad.
  zaterdag 26 april 2014 @ 00:39:21 #300
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_139268845
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 00:24 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik heb geeneens bijstand want wil ik niet :)

(Mijn spaarcenten zijn mijn bijstand ;( )
Maak je maar geen zorgen. Dat raakt ooit op.
  zaterdag 26 april 2014 @ 01:01:54 #301
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_139269427
Maar goed, genoeg gertrolld nu.
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')