Nou, niet echt. Er staat iets op in de trant van "Beste bewoner, PostNL wil graag het beste postbedrijf zijn en blijven. Daarom controleren we regelmatig de kwaliteit van de bezorging, onder andere middels deze kaartjes."quote:Op zondag 6 april 2014 02:12 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Een maandje of wat terug stond ik bij een "vreemd" depot te wachten en toe begon een thk'tje over die rare kaartjes. Ze wist niet wat ze er mee moest dus flikkerde ze het het samen met de post gewoon in de bus. Zeggen twee andere, ja dat deden we ook. Nou als je de tekst op het kaartje leest dan is het toch vrij duidelijk wat de bedoeling is of niet dan?
Maar er staat geen adres op, dus echt logisch zou het dan niet zijn, want hoe moeten ze dan ook maar iets controleren? Ze kunnen dan immers nooit achterhalen waar het kaartje gebleven is en mensen die het briefje aantreffen in hun brievenbus moeten die gewoon weggooien.quote:Op zondag 6 april 2014 09:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, niet echt. Er staat iets op in de trant van "Beste bewoner, PostNL wil graag het beste postbedrijf zijn en blijven. Daarom controleren we regelmatig de kwaliteit van de bezorging, onder andere middels deze kaartjes."
Hieruit zou je eerder de conclusie trekken dat je ze juist moet bezorgen, omdat de aanhef gericht is aan de ontvanger.
Ze hadden er beter op kunnen zetten: "Beste bezorger, gaarne dit kaartje inleveren bij je teamleider", of iets in die trant.
Tja, op hah staat ook geen adres, en ook daar wordt gecontroleerd op de bezorging. Er staat in ieder geval niets op het briefje waaruit blijkt dat je het als postbezorger NIET zou moeten bezorgen. Toen ze bij ons met die dingen begonnen waren ze ook "vergeten" te vertellen dat je ze er tussenuit moest vissen, en gooide menig bezorger ze ook met post en al naar binnen. Dit was trouwens in de tijd dat het hah nog tussen de post werd gezet, wat het misverstand nog begrijpelijker maakt.quote:Op zondag 6 april 2014 09:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar er staat geen adres op, dus echt logisch zou het dan niet zijn, want hoe moeten ze dan ook maar iets controleren? Ze kunnen dan immers nooit achterhalen waar het kaartje gebleven is en mensen die het briefje aantreffen in hun brievenbus moeten die gewoon weggooien.
Ja, maar hah moet je overal bezorgen, dus dan kunnen ze gewoon random wat mensen bellen om het te vragen, dus dat is een heel andere situatiequote:Op zondag 6 april 2014 12:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja, op hah staat ook geen adres, en ook daar wordt gecontroleerd op de bezorging. Er staat in ieder geval niets op het briefje waaruit blijkt dat je het als postbezorger NIET zou moeten bezorgen. Toen ze bij ons met die dingen begonnen waren ze ook "vergeten" te vertellen dat je ze er tussenuit moest vissen, en gooide menig bezorger ze ook met post en al naar binnen. Dit was trouwens in de tijd dat het hah nog tussen de post werd gezet, wat het misverstand nog begrijpelijker maakt.
Het lijkt me dat er ernstigere dingen zijn waar de post zich mee bezig moet houden,quote:Op zondag 6 april 2014 09:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar er staat geen adres op, dus echt logisch zou het dan niet zijn, want hoe moeten ze dan ook maar iets controleren? Ze kunnen dan immers nooit achterhalen waar het kaartje gebleven is en mensen die het briefje aantreffen in hun brievenbus moeten die gewoon weggooien.
nou, op zich vind ik het controleren op kwaliteit anders best een belangrijk punt.quote:Op zondag 6 april 2014 12:45 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er ernstigere dingen zijn waar de post zich mee bezig moet houden,
controleren van mensen is altijd makkelijker, dan je eigen fouten erkennen.
Ik ookquote:Op zondag 6 april 2014 12:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
nou, op zich vind ik het controleren op kwaliteit anders best een belangrijk punt.
Als je de kaart (zonder envelop) leest, zie je ook dat er een excuus in staat dat de bewoner hem gekregen heeft.quote:Op zondag 6 april 2014 09:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, niet echt. Er staat iets op in de trant van "Beste bewoner, PostNL wil graag het beste postbedrijf zijn en blijven. Daarom controleren we regelmatig de kwaliteit van de bezorging, onder andere middels deze kaartjes."
Hieruit zou je eerder de conclusie trekken dat je ze juist moet bezorgen, omdat de aanhef gericht is aan de ontvanger.
Ze hadden er beter op kunnen zetten: "Beste bezorger, gaarne dit kaartje inleveren bij je teamleider", of iets in die trant.
Er staat: "Voor eventueel ondervonden ongemak, bieden wij u onze excuses aan". Je gaat er nu trouwens van uit dat zo'n bezorger de complete tekst van zo'n kaartje leest. Maar de gemiddelde nieuweling leest "geachte bewoner" en trekt daar de conclusie uit dat het poststuk bezorgd moet worden.quote:Op zondag 6 april 2014 16:34 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Als je de kaart (zonder envelop) leest, zie je ook dat er een excuus in staat dat de bewoner hem gekregen heeft.
Dus dan is het toch alles behalve logisch om het ding als nog ergens te bezorgen.
Toen ik begon met postbezorgen kreeg zat er bij de spulletjes die ik kreeg een kleinquote:Op zondag 6 april 2014 09:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En waaaarom bellen ze mij (en anderen die willen) niet meer om een keertje extra te lopen op zaterdag, als een collega heel graag vrij wil? Dat 'deel van mijn leven' is er een beetje uit, geloof ik. Jammer...quote:Op maandag 7 april 2014 19:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Waaaaarom worden er altijd dingen last minute gepland op zaterdagmiddagen... zoveelste keer dat ik iets ga missen omdat ik moet werkensoms toch wel erg jammer dat werken op zaterdag.
Och voor het zakboekje kreeg ik een brief dat ik deze digitaal kon inzien...quote:Op zondag 6 april 2014 21:25 schreef blijevis het volgende:
Als je zo de reakties in dit forum leest zijn er nogal wat bezorgers die dit boekje niet gekregen / niet gelezen / niet begrepen hebben.
Verplichten vind ik een beetje ver gaan. Dan moeten ze het ook niet afschilderen als een baan die je 'met alle vrijheid' overal naast kunt doen. Wel vind ik het (als depotchecker) super als iemand even doorgeeft dat hij/zij later begint, vooral als dat op andere dagen niet zo is. Als iemand een tweede wijk loopt vanuit eenzelfde depot weet de depotchecker dat meestal wel, zal deze niet zo snel alarm slaan als de eerste wijk al weg of 'aangebroken' is.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier moeten we vanaf nu verplicht voor 2 uur beginnen. Dacht dat de depots altijd rond 3 uur afgemeld werden, maar blijkbaar zijn er toch mensen die al eerder gaan bellen. Nou begin ik meestal ook wel voor 2 uur (alleen dan niet met een eventuele 2e wijk), maar het idee van een beetje je eigen tijd indelen is zo wel wat weg. Al zal je best in overleg alsnog wel een keertje later kunnen beginnen natuurlijk.
Ik ga denk ik voortaan wel even een briefje leggen bij mijn 2e wijk of zo. Als ik vanuit hetzelfde depot loop dan, vaak is dat ook niet zo...Ook zijn er hier in de buurt nu sowieso veel wijken zonder vaste bezorger dus dan weet uberhaupt niemand wie er nu weer op komt dagenquote:Op dinsdag 8 april 2014 16:00 schreef posje het volgende:
[..]
Verplichten vind ik een beetje ver gaan. Dan moeten ze het ook niet afschilderen als een baan die je 'met alle vrijheid' overal naast kunt doen. Wel vind ik het (als depotchecker) super als iemand even doorgeeft dat hij/zij later begint, vooral als dat op andere dagen niet zo is. Als iemand een tweede wijk loopt vanuit eenzelfde depot weet de depotchecker dat meestal wel, zal deze niet zo snel alarm slaan als de eerste wijk al weg of 'aangebroken' is.
Wij hebben op dit moment allemaal tijdige starters, maar er zijn periodes geweest dat ik wel drie of vier keer terug moest fietsen tot de laatste begonnen was. Natuurlijk, je kunt ook pas eind van de middag gaan kijken, maar dat is wel erg laat als een wijk is blijven staan en er nog iets geregeld moet worden. (Al loop ik graag zelf nog een rondje, beter dan voor niks heen en weer fietsen.)
Oh, zoiets had ik ook een keer, alleen kwam ik toen net de oprit op en reed die kerel zonder te kijken best hard achteruit. En dan nog proberen om te zorgen dat ie je fiets niet te hard raakt, althans, dat was het eerste waar ik aan dacht, want ja, die heb je toch wel nodigquote:Op dinsdag 8 april 2014 16:35 schreef Herfstblad het volgende:
Goed, aangereden worden tijdens het postlopen...die ervaring had ik nog niet. Ik kwam uit de oprit van het depot, mevrouw tegenover reed achteruit in haar auto en die had niet gezien dat ik eraan kwam.
Gevolg: Ze rijdt tegen mij aan, ik val.
Gelukkig heb ik alleen een schaafwond op mijn elleboog en een ietwat stijve linkerarm (en been). Fiets lijkt ook oke te zijn gelukkigIk heb wel haar telefoonnummer voor als er toch iets is.
Maar wel schrikken!
Dat is nou het geniepige, je kan er als normaal denkend mens niets naast doen,er is geen werkgever in Nl die zegt, nou loop maar even tussendoor een/2 wijken post.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:00 schreef posje het volgende:
[..]
een baan die je 'met alle vrijheid' overal naast kunt doen.
daar hebben ze iets voor als je binnen 2 jaar nog ergens last/letsel van hebt krijg je 25kquote:Op dinsdag 8 april 2014 16:35 schreef Herfstblad het volgende:
Goed, aangereden worden tijdens het postlopen...die ervaring had ik nog niet. Ik kwam uit de oprit van het depot, mevrouw tegenover reed achteruit in haar auto en die had niet gezien dat ik eraan kwam.
Gevolg: Ze rijdt tegen mij aan, ik val.
Gelukkig heb ik alleen een schaafwond op mijn elleboog en een ietwat stijve linkerarm (en been). Fiets lijkt ook oke te zijn gelukkigIk heb wel haar telefoonnummer voor als er toch iets is.
Maar wel schrikken!
Hier 3 folders vandaag en trouwens en 3.5 oranje tas aan post, dus het viel wel mee
Haha, ik dacht ook meteen aan mijn fiets/mobiel. Maar die lijken allebei nog heel te zijn.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Oh, zoiets had ik ook een keer, alleen kwam ik toen net de oprit op en reed die kerel zonder te kijken best hard achteruit. En dan nog proberen om te zorgen dat ie je fiets niet te hard raakt, althans, dat was het eerste waar ik aan dacht, want ja, die heb je toch wel nodigEn stug volhouden dat ik geen pijn had
Maar is inderdaad schrikken zoiets. Gelukkig dat je er niet teveel aan hebt overgehouden.
Mij is ook ooit zoiets overkomen. Gelukkig was dat niet met de post.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Oh, zoiets had ik ook een keer, alleen kwam ik toen net de oprit op en reed die kerel zonder te kijken best hard achteruit. En dan nog proberen om te zorgen dat ie je fiets niet te hard raakt, althans, dat was het eerste waar ik aan dacht, want ja, die heb je toch wel nodigEn stug volhouden dat ik geen pijn had
Maar is inderdaad schrikken zoiets. Gelukkig dat je er niet teveel aan hebt overgehouden.
Voor sommige mensen behoren postbezorgers tot een lagere diersoort.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:36 schreef Rafierafie het volgende:
Mij is ook ooit zoiets overkomen. Gelukkig was dat niet met de post.
Het was vooral vervelend voor die kerel in de auto, aangezien hij bij een garage werkte en die auto dus niet van hem was. Er zat een flinke kras op de bumper
Ik word wekelijks bijna aangereden omdat mensen maar niet willen begrijpen dat fietsers die van rechts komen ook gewoon voorrang hebben op auto's.
Vorige week nog een vrouw die even gas gaf toen ze me zag aankomen en ik wilde oversteken. Moet ik vol in de remmen en zit die trol me met een zure kop aan te kijken
Maar ja, ik begrijp wel dat mensen ons makkelijk over het hoofd zien. Tenslotte zijn onze werkkleding en posttassen ook niet zo opvallend.
Daartoe mogen ze je niet verplichten volgens mij. De afspraak is dat alle post uiterlijk 17.00 uur wordt bezorgd, en in uitzonderingsgevallen uiterlijk 18.00 uur. Wel mogen ze, en zo doen ze het bij ons, aan je vragen om het door te geven als je later dan 14.00 uur begint.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier moeten we vanaf nu verplicht voor 2 uur beginnen. Dacht dat de depots altijd rond 3 uur afgemeld werden, maar blijkbaar zijn er toch mensen die al eerder gaan bellen. Nou begin ik meestal ook wel voor 2 uur (alleen dan niet met een eventuele 2e wijk), maar het idee van een beetje je eigen tijd indelen is zo wel wat weg. Al zal je best in overleg alsnog wel een keertje later kunnen beginnen natuurlijk.
Maar goed, bij de mensen met 2 wijken zullen ze er dan toch soms nog achteraan blijven bellen, want dan ben je niet altijd voor 2 uur begonnen aan je 2e rondje. Gebeurt nu ook al regelmatig en stiekem vind ik dat best irritant
Ja, dat idee had ik dus ook. Zo was het altijd en daar hebben ze ook mensen mee binnen 'gelokt'. Maar misschien loopt het hier ook nog wel los en mogen we het ook wel gewoon doorgeven en dan toch later beginnen. Dat is wel een betere oplossing! Zou prima werken denk ik.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daartoe mogen ze je niet verplichten volgens mij. De afspraak is dat alle post uiterlijk 17.00 uur wordt bezorgd, en in uitzonderingsgevallen uiterlijk 18.00 uur. Wel mogen ze, en zo doen ze het bij ons, aan je vragen om het door te geven als je later dan 14.00 uur begint.
Bij ons trouwens een flink drukke dag gisteren met oa H&M en Bijenkorf, en 3x hah.
Oeh dat klinkt wel gaaf. Hoe lang ga je naar Noorwegen?quote:Op woensdag 9 april 2014 12:21 schreef superkimmi het volgende:
begin eindelijk wat op te knappen.. morgen maar weer werken denk ik..
vakantie plannen zijn ook gemaakt.. dit jaar wordt het noorwegen
2 weken, waarvan 12 nachten echt in het land zelf, 2 overnachtingen op een 'mini' cruise bootquote:Op woensdag 9 april 2014 12:51 schreef dud0r het volgende:
[..]
Oeh dat klinkt wel gaaf. Hoe lang ga je naar Noorwegen?
Webcare praat (op zich begrijpelijk) graag de klagers naar de mond, en gebruikt, zoals iedereen (wel zo gemakkelijk maar niet zo netjes) graag de bezorger als zondebok.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Maar ja, officieel is dat volgens mij niet toegestaan dus vandaar dat ik me afvraag of de webcare echt die bezorger een complimentje wil gevenwel heel sneu anders
Valt nog mee dat ze dat niet hebben wegbezuinigdquote:Op donderdag 10 april 2014 12:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Nou mensen, volgende week donderdag voor de 3e keer op rij HAH. Gamma en Karwei....
Dinsdag alleen de C1000 en dan donderdag 2 folders
Oh wel met paaseitjes![]()
Was met de gemeente verkiezingen ook al het geval.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:47 schreef gridjuh het volgende:
Lees net dat in bepaalde gemeentes de stempassen en kieslijsten voor eu door sandd bezorgd gaat worden...nog niet bekend welke gemeentes
Was de bezorger van Sandd hier niet zo blij mee, die stempassenquote:Op donderdag 10 april 2014 14:07 schreef dud0r het volgende:
[..]
Was met de gemeente verkiezingen ook al het geval.
Tevens zijn we nog meer afschriften van de ING kwijt aan Sandd.
in de brief staat dat het niet voor alle gemeenten is. Kreeg ik vandaag binnen aangezien ik na 1,5 week weer ga werken.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:07 schreef dud0r het volgende:
[..]
Was met de gemeente verkiezingen ook al het geval.
Tevens zijn we nog meer afschriften van de ING kwijt aan Sandd.
daar krijgt hij gewoon extra betaald voor, hij moet niet zo zeuren ;-)quote:Op donderdag 10 april 2014 14:12 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Was de bezorger van Sandd hier niet zo blij mee, die stempassenkwam hem tegen toen ie daar mee bezig was. Was voor elk adres dus daar was ie veel langer mee bezig. Tja
Wel melden bij je tc. Daar moet een incident melding van gemaakt worden.quote:Op donderdag 10 april 2014 16:19 schreef asabeta1 het volgende:
Het was hier vandaag behoorlijk druk, ik had 4 tassen post en 1 tas hah. Ben ook nog gebeten door een klote hond waardoor ik nu behoorlijke pijn aan mijn hand heb
Die mogen ze hebben van mijquote:Op donderdag 10 april 2014 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vrees dat bij ons een groot deel van de stempassen ook weer naar de concurrent gaan ...
Zonde, want het is mooi werk om te doen
begin morgen weer met vroeg werken als t goed is ;-)quote:Op vrijdag 11 april 2014 08:57 schreef V__L_N het volgende:
Mogguh Dudor.
Waar zijn alle ochtend werkers gebleven?
Geen idee.quote:Op vrijdag 11 april 2014 08:57 schreef V__L_N het volgende:
Mogguh Dudor.
Waar zijn alle ochtend werkers gebleven?
ikke morgen weer!quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:56 schreef dud0r het volgende:
[..]
Geen idee.
IS THERE NOBODY LEFT???
Misschien helpt het als we schreeuwen.
Maar daldag he, dan werken er niet zo heel veel mensen hier binnen volgens mij.
Gaat nooit gebeuren. Ze schaffen hier de GeoRoute af, zodat voorbereiders juist later kunnen beginnen en er zo kosten worden bespaard.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:34 schreef ophaling10 het volgende:
Vind het ook de normaalste zaak dat de vakbonden zich hard moeten gaan maken, om de aanlevertijden weer naar 8/9uur terug te gaan brengen.
klopt. Ook op de VOS worden zo kosten bespaard. Krijg je tijdens looproutes af en toe wel situaties dat sommige straten een eindje bij andere vandaan liggen, omdat ze in het verleden de fout in zijn gegaan bij het uitdelen van de postcodesquote:Op vrijdag 11 april 2014 11:53 schreef Zelva het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren. Ze schaffen hier de GeoRoute af, zodat voorbereiders juist later kunnen beginnen en er zo kosten worden bespaard.
Het draait om saamhorigheid.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:45 schreef gelestipjes het volgende:
Ik ben op zich meestal wel vroeg op, maar ik zie het nut er nooit zo van in om dan hier "mogguh" te postenNatuurlijk, het topic gaat wel sneller vol als we dat hier allemaal iedere morgen roepen, maar echt boeiend om te lezen is het niet, 10 "mogguh"-berichten op rij
Nou ja, dan zal het wel aan mij liggen, ik voel niet meer of minder saamhorigheid als mensen wel of geen "mogguh" postenquote:
Als ik er aan denk zal ik zo tussen 2:00 en 3:00 wel een "mogguh" posten.quote:
Ik ook hoor, wel interessant om te weten wat er op andere afdelingen gebeurt.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:25 schreef V__L_N het volgende:
Ik hoor gewoon graag van de voorbereiders. Zo weet je of het een druk dagje wordt of juist rustig
Inderdaad de supers maar ook nog twee lokale dingen waardoor het aantal op 4HAH komt. Kampioenen en Eigen Huis zijn al geweest hier dus kan nooit veel post zijn morgen. Heb trouwens ook al weken geen post meer gehad op vrijdag, woensdags heel af en toequote:Op vrijdag 11 april 2014 22:40 schreef gelestipjes het volgende:
wat staat er morgen op de planning dan qua folders? Gewoon de standaard supermarktfolders? Of ook nog weer één of andere paasgerelateerde folder?
Uh, andere wattuh?quote:Op zaterdag 12 april 2014 05:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
Op zo'n zaterdag zijn het dan weer andere of toch dezelfde?
Trusten, jij werkt op het sorteercentrum?quote:Op zaterdag 12 april 2014 08:04 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Uh, andere wattuh?
Ow en trusteuh, nog eventjes een paar uur plat.![]()
Ja, dat kan ik wel zeggen, maar dat doen ze niet.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
gewoon zeggen dat ze het op fietstijd moeten baseren. Krijg je iig een kwartiertje meer
bij ons is wel alles op fietswijkjes gebaseerd. Moet ook wel, want je mag de post niet in de eigen auto vervoeren, iets wat bij mij ook niet mogelijk isquote:Op zaterdag 12 april 2014 15:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik wel zeggen, maar dat doen ze niet.
Nee, dat mag bij ons dus officieel ook niet, al zijn ze er niet echt streng in. Maar goed, ik heb niet eens een auto, dus het blijft raar. Overigens geloof ik niet dat ik het met een kwartiertje meer wel zou redden, zeker niet met 2 zware tassen post bij me, terwijl ik ook nog tegen meerdere viaducten op moet zien te komen. Ik ben niet echt een topwielrenner of zoquote:Op zaterdag 12 april 2014 15:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij ons is wel alles op fietswijkjes gebaseerd. Moet ook wel, want je mag de post niet in de eigen auto vervoeren, iets wat bij mij ook niet mogelijk is
En dat is ook een van de redenen dat ik stop. Het loont gewoon niet meer voor die paar uurtjes op een (voor mij dan) zaterdag. Als je meteen om 8 uur kan beginnen, prima. Maar je hebt niks aan je zaterdag omdat je halverwege de dag begint en dus ook geen middag meer en 's avonds ben je veel al kapot. Het is geen kantoorbaan dus als je om 11u begint ben je met twee wijken rond 15/16u klaar en als je pech hebt woon je dus zoals Vixen in een gebied waar de post standaard pas om 13u wordt aangeleverd, houd je helemaal geen dag meer over.quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:27 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier was het vandaag qua lopen wel in orde. 1 wijk controlekaarten, de andere niet
Maar wel een vervelende boodschap vd baas, er gaat een depot dicht. Gaat samengevoegd worden met een depot een heel stuk verderop (herladen? dat valt toch wel mee!). Dat depot wordt ook nog eens een uur later aangeleverd dus ik vrees het ergste. Zo'n stopje bij een depot kost blijkbaar veel centjes. Ben bang dat het voor ons gaat betekenen langer bezig zijn met het werk voor hetzelfde aantal uren, maar er komt nog meer uitleg. Jammer dit
Ben het helemaal met je eens, en er zullen nog velen volgen die handdoek in de ring gooien.quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En dat is ook een van de redenen dat ik stop. Het loont gewoon niet meer voor die paar uurtjes op een (voor mij dan) zaterdag. Als je meteen om 8 uur kan beginnen, prima. Maar je hebt niks aan je zaterdag omdat je halverwege de dag begint en dus ook geen middag meer en 's avonds ben je veel al kapot. Het is geen kantoorbaan dus als je om 11u begint ben je met twee wijken rond 15/16u klaar en als je pech hebt woon je dus zoals Vixen in een gebied waar de post standaard pas om 13u wordt aangeleverd, houd je helemaal geen dag meer over.
Dacht dat ze de post vroeg wouden aanleveren met al die samenvoegingen en CVL's maar het wordt juist steeds later omdat ze ritten schrappen.
Laat staan straks in de vakantieperiode. Hele vakantiedag weg omdat je ff ergens twee uurtjes moet werken en ze maar een keer rijden met het busje dus wachten tot alle wijken af zijn. Meerdere wijken lopen zit en dus meer uren maken zit er bij ons niet meer in. Ja, je kan zelf wel plannen wanneer je je wijk loopt maar iets doen op die dag kan dus niet want je moet om 15u toch wel een keer beginnen.
Hier trouwens 5 HAH (zat ook nog een uitvaartfolder bij, zit er tegenwoordig ook iedere maand bij). Post stelde niks voor.
Sinds ze hier voor meerdere plaatsen voorbereiden is alles voor mijn stad zelf al een stuk later geworden. De andere plaatsen gaan voor omdat dat verder weg gebracht moet worden. En nu dit weer ja... vrees dat ze dit met meer depots gaan doen uiteindelijk.quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:41 schreef Deezertje het volgende:
Dacht dat ze de post vroeg wouden aanleveren met al die samenvoegingen en CVL's maar het wordt juist steeds later omdat ze ritten schrappen.
Laat staan straks in de vakantieperiode. Hele vakantiedag weg omdat je ff ergens twee uurtjes moet werken en ze maar een keer rijden met het busje dus wachten tot alle wijken af zijn. Meerdere wijken lopen zit en dus meer uren maken zit er bij ons niet meer in. Ja, je kan zelf wel plannen wanneer je je wijk loopt maar iets doen op die dag kan dus niet want je moet om 15u toch wel een keer beginnen.
Voor het geld hoef je het te doen, zowat iedere supermarkt zoekt mensen,12uur kun je er zo werken, beginloon 11,60brt is al bijna 2 meer dan buiten rondrennen voor jokerquote:Op zaterdag 12 april 2014 18:28 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Sinds ze hier voor meerdere plaatsen voorbereiden is alles voor mijn stad zelf al een stuk later geworden. De andere plaatsen gaan voor omdat dat verder weg gebracht moet worden. En nu dit weer ja... vrees dat ze dit met meer depots gaan doen uiteindelijk.
En nu ze willen dat we om 2 uur uiterlijk beginnen, gaat het dan van beginnen wanneer je wil naar beginnen tussen 1 en 2. Tja... en met 2 wijken wordt het idd een probleem zo, dat wil amper meer. Dan zijn er 2 opties, gewoon toch maar doen (en dan dus met uitloop of vertraging heel laat klaar), of niet doen en geld mislopen
Hoorde dat er hier nu ook al een collega van dat ene depot zoiets had van, ik ben weg! Maar die had het geld te hard nodig. Ik zal waarschijnlijk niet zo snel stoppen nog, maar het wordt wel steeds minder leuk werk zo.
Hoop nog wel stiekem dat het toch voor al die wijken 12 uur gaat worden, maar ik denk dat die kans klein is
ik werk voor de fun maar vind het een kwalijke zaak dat collega's bedonderd wordenquote:Op zaterdag 12 april 2014 19:35 schreef superkimmi het volgende:
waarom blijf jij eigenlijk ophaling? jij bent letterlijk nooit positief..
in de dichtbij weer een foto uit de shoot bij een depootje bij ons.. met dezelfde mensen.. alsof het moet lijken dat die directeur van productie veel langs gaat bij de postbezorgers.. maar odnertussen komt het allemaal uit één shoot..
oke duidelijk :-).quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:45 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik werk voor de fun maar vind het een kwalijke zaak dat collega's bedonderd worden
kort samengevat : de liefde komt van een kantquote:Op zaterdag 12 april 2014 20:23 schreef Deezertje het volgende:
Om eerlijk te zijn: met het werk zelf is niks mis. Helemaal niet vandaag met het lekkere weertje, dan vraag ik me wel af: waarom stop ik? Maar helaas zijn er gewoon een hoop dingen die beter kunnen en ze gewoon verdommen aan te passen: kwaliteit voorbereiden, steeds strakkere tijden, weinig waardering (zowel geld als persoonlijk) voor je werk, kapotte poststukken en pakketjes, tijd aanlevering, geen persoonlijk contact meer collega's etc.
Zelfs het 'personeelsblaadje' weet dat ze geen nieuws kunnen brengen... check de datum voorop maar!Steeds hetzelfde beloven, weinig waarmaken.
Bij de meeste supermarkten nemen ze je alleen aan als je een jaar of 16 bent, en in veel gevallen met een 0-12 uren contract waarbij je iedere avond en iedere zaterdag beschikbaar moet zijn, ook al hoef je misschien helemaal niet te werken, dus dat schiet ook niet erg op.quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:15 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Voor het geld hoef je het te doen, zowat iedere supermarkt zoekt mensen,12uur kun je er zo werken, beginloon 11,60brt is al bijna 2 meer dan buiten rondrennen voor joker
Nee joh. Ik bezorg ook kranten en tot de post er is, gebruik ik de tijd nuttig.quote:Op zaterdag 12 april 2014 11:08 schreef dud0r het volgende:
[..]
Trusten, jij werkt op het sorteercentrum?
We hebben hier 5 min op een dal dag en 15 min extra voor de piekdagen gekregen. De extra te fietsen afstand valt ook wel mee, maximaal 1,1 km. Dan moet je wel door een tunneltje, de helling blijkt achteraf ook niet echt een probleem.quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:27 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier was het vandaag qua lopen wel in orde. 1 wijk controlekaarten, de andere niet
Maar wel een vervelende boodschap vd baas, er gaat een depot dicht. Gaat samengevoegd worden met een depot een heel stuk verderop (herladen? dat valt toch wel mee!). Dat depot wordt ook nog eens een uur later aangeleverd dus ik vrees het ergste. Zo'n stopje bij een depot kost blijkbaar veel centjes. Ben bang dat het voor ons gaat betekenen langer bezig zijn met het werk voor hetzelfde aantal uren, maar er komt nog meer uitleg. Jammer dit
Dat kan wel zijn, vind dat ze aspirant collega's gewoon tijdens de sollicitatie moeten vermelden,quote:Op zondag 13 april 2014 00:12 schreef gelestipjes het volgende:
Overigens moet ik eerlijk zeggen dat de omstandigheden bij ons nog best meevallen. Nee, het verdient niet echt goed, maar ja, dat weet je ook al voordat je begint. Er wordt steeds meer tijd afgehaald bij de uitvoering, maar ja, er is ook steeds minder post, dus op zich wel een logisch gevolg. Ik denk zelf ook wel vaak "dat kunnen ze toch niet doen, nog meer tijd eraf!" maar als ik dan vervolgens zo'n wijk weer eens loop dan blijkt het toch wel haalbaar, die nieuwe tijd, en ik loop steeds verschillende wijken, dus voor iemand die zo'n wijk altijd loopt moet het dan helemaal wel te doen zijn. Er zijn natuurlijk altijd wel wat mensen die het niet halen, maar als iedereen de tijd die ervoor staat haalt, op 1 persoon na, tja, dan ligt dat zeer waarschijnlijk toch voornamelijk aan die persoon, en niet aan de tijd die ervoor staat.
Ik vind het voornamelijk jammer dat het steeds moeilijker wordt om extra uren te maken. Kon je 2 jaar geleden of zo nog over de 40 uur per week maken als je dat wilde, dat zit er tegenwoordig gewoon echt niet meer in.
Je krijgt toch gewoon een contract voor een bepaald aantal uren? En die krijg je ook betaald. Dat heeft niet zoveel te maken met de schijn hoog houden. Dat je als de post afneemt dus ook minder tijd krijgt voor een wijk en dat je er dan dus eventueel af en toe een andere wijk bij moet doen om zo aan je contracturen te komen lijkt me op zich vrij voor de hand liggend.quote:Op zondag 13 april 2014 12:17 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, vind dat ze aspirant collega's gewoon tijdens de sollicitatie moeten vermelden,
dat er kans in zit.dat dit soort dingen kunnen gebeuren(tijdsvermindering/minder geld)nu is het de schone schijn hoog houden.
Er zullen wel minder mensen zijn die dan bij ons willen gaan werken, maar dan hebben ze ook wat.
Dat kan wel zijn, maar door inkrimping van post, ben je verplicht extra te gaan werken, doe je dat niet krijg je alleen de verminderde uren.quote:Op zondag 13 april 2014 12:46 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Je krijgt toch gewoon een contract voor een bepaald aantal uren? En die krijg je ook betaald. Dat heeft niet zoveel te maken met de schijn hoog houden. Dat je als de post afneemt dus ook minder tijd krijgt voor een wijk en dat je er dan dus eventueel af en toe een andere wijk bij moet doen om zo aan je contracturen te komen lijkt me op zich vrij voor de hand liggend.
Het lijkt me behoorlijk logisch dat je minder uren betaald krijgt als je ook minder werkt en geen extra dingen wilt doen. Het is dan immers je eigen keuze om niet mee te werken aan het behalen van je contracturen. Het zou nogal raar zijn als ze je zomaar een half uur cadeau geven iedere dag.quote:Op zondag 13 april 2014 13:02 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar door inkrimping van post, ben je verplicht extra te gaan werken, doe je dat niet krijg je alleen de verminderde uren.
Betreft het extra werk wat verder weg ligt, moet je er gratis heen fietsen/lopen or whatever.
Dan moet je wel even in je arm knijpen, jaquote:Op zondag 13 april 2014 13:07 schreef gelestipjes het volgende:
Het zou nogal raar zijn als ze je zomaar een half uur cadeau geven iedere dag.
dank je Peterselieman, dan kunnen we daar rekening mee houden. Ik hoop dat ze dan ook een piek-dag planning gaan maken. Op de dal-dagen loop ik twee middag-wijken; op piekdagen een ochtend-en een middag-wijk. En voor mensen die op dal-dagen 3 of 4 wijken weg brengen lijkt me dat dan toch wel onmogelijk (tenzij het 4 kabouter-wijkjes zijn).quote:Vrijdag de 25e zal een piekdag worden
Dat lijkt me wel, bij ons is er in ieder geval aan iedereen gevraagd om die dag te komen werken. Sowieso neem ik aan dat er dan die vrijdag dus ook huis aan huis is, dan is 4 wijken wegbrengen niet echt realistisch.quote:Op zondag 13 april 2014 13:44 schreef allweather het volgende:
[..]
dank je Peterselieman, dan kunnen we daar rekening mee houden. Ik hoop dat ze dan ook een piek-dag planning gaan maken. Op de dal-dagen loop ik twee middag-wijken; op piekdagen een ochtend-en een middag-wijk. En voor mensen die op dal-dagen 3 of 4 wijken weg brengen lijkt me dat dan toch wel onmogelijk (tenzij het 4 kabouter-wijkjes zijn).
En toch werken die paar mensen die er wat langer over doen ook hard voor hun centen.quote:Op zondag 13 april 2014 00:12 schreef gelestipjes het volgende:
zijn. Er zijn natuurlijk altijd wel wat mensen die het niet halen, maar als iedereen de tijd die ervoor staat haalt, op 1 persoon na, tja, dan ligt dat zeer waarschijnlijk toch voornamelijk aan die persoon, en niet aan de tijd die ervoor staat.
Idd, en woensdag 28 mei is ook een piekdag (dag voor hemelvaart) en vrijdag 30 mei een drukke daldag.quote:Op zondag 13 april 2014 12:47 schreef Peterselieman het volgende:
Vrijdag de 25e zal een piekdag worden
Je krijgt gewoon iedere zaterdag dezelfde tijd als het goed is, tenzij het hah zwaarder is dan 150 gram per setje, dan krijg je wat extra tijd. Hah zit op zaterdagen al standaard bij de tijd in, dus dat kun je niet apart zien in de harmony.quote:Op zondag 13 april 2014 14:45 schreef Troeta het volgende:
[..]
En toch werken die paar mensen die er wat langer over doen ook hard voor hun centen.
Mensen zijn verschillend, de ene is sneller of handiger dan de andere. De langzamere persoon is ook zijn tijd aan de post aan het besteden en hoort die tijd dan ook betaald te krijgen.
Bovendien kan die zogenaamde snelle misschien veel meer fouten maken, of zijn pakjes nooit bezorgen om tijd te besparen.
We hebben er er voor getekend om per uur betaald te krijgen, niet per poststuk of wijk, dan hoort PostNL zich daar aan te houden toch?
Hoe worden de wijktijden tegenwoordig tijd berekend? Weet iemand dat? Is dat elke zaterdag hetzelfde, of krijg je meer als je 3 HAH hebt?
Ik heb bijv. 1.10 voor een wijk staan in Harmony. Druk of rustig, 1 HAH of 4 HAH, het blijft 1.10. Klopt dat? En moet je HAH apart kunnen zien in Harmony?
Ik heb namelijk ooit een werkpakketje gekregen en dat ging even goed, maar nu heb ik ineens min-uren en niemand weet ergens van, ook al heb ik het zoooovaak gevraagd of die werkpakketten nog kloppen.
Goed dat jullie het zeggen... hier staat op de planning 'maatwerk rustig', maar behalve tijdens de knj-piek heb ik daar nog nooit iets aan zien veranderen, ook al varieert het van 2 tot 6 tassen.... Zal het navragen. Op een normale vrijdag laat ik een wijk op een ander depot 'serveren' (om eerder te kunnen beginnen) maar als ik niet alles mee krijg heeft dat geen zin.quote:Op zondag 13 april 2014 16:24 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Idd, en woensdag 28 mei is ook een piekdag (dag voor hemelvaart) en vrijdag 30 mei een drukke daldag.
Ja hier verbaas ik me daar soms wel over. Vooral bij twee wijken.. eentje is 2 uur, vaste bezorger doet er vaak met HAH wel 3 uur over. Ik zit meestal net iets over de 2 uur heen en een echt snelle bezorger doet het in 2 uur of nog net iets minder. Andere wijk gaf degene die er zaterdags loopt aan dat ie er soms wel 4 uur over deed. Normtijd is geloof ik 2u40, daar heb ik volgens mij ook wel zo ongeveer genoeg aan (loop er maar zelden). Ik zit overal meestal wel ongeveer rond de normtijd dus ik ben iig niet extreem snel of traag, maar sommigen duidelijk welquote:Op zondag 13 april 2014 16:50 schreef gelestipjes het volgende:
En voor wat betreft dat mensen die er wat langer over doen ook hard voor hun centen werken: tja, daar kun je over discussieren. Als het om een minuutje of 10 langer gaat heb je gelijk, maar als je een wijk hebt die iedereen kan halen binnen 3 uur maar 1 persoon zegt dat die er altijd 4 uur over doet, dan is dat wel zo'n groot verschil dat ik me niet kan voorstellen dat die persoon nou echt hard werkt. En het zou niet redelijk zijn ten opzichte van al die anderen die wel gewoon een normaal tempo aanhouden dat die dan 3 uur uitbetaald krijgen, en die andere persoon 4 uur. Dat zou immers betekenen dat je maar beter heel rustig aan kunt doen, want dan krijg je meer geld voor hetzelfde werk en word je als het ware beloond voor het feit dat je zo traag bent.
Ja, daar zit wat in.... mensen moeten zelf weten of ze praatjes maken en sigaretjes roken, of gewoon rustig aan doen, maar iemand die vlot doorloopt moet zich ook niet gestraft voelen voor zijn goeie gedrag door minder uitbetaald te krijgen.quote:Op zondag 13 april 2014 16:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat zou immers betekenen dat je maar beter heel rustig aan kunt doen, want dan krijg je meer geld voor hetzelfde werk en word je als het ware beloond voor het feit dat je zo traag bent.
Zelfs met de auto haal je dat niet, tenzij zowel het kantoor als je wijk naast de snelweg liggen, je nergens stoplichten tegenkomt, en er nooit files zijn.quote:Op zaterdag 12 april 2014 15:00 schreef gelestipjes het volgende:
Dan vind ik het toch altijd raar dat je maar 10 minuten aanrijtijd krijgt. Alsof iemand daadwerkelijk 12 km kan afleggen in 10 minuten op de fiets. Zeggen ze "ja, maar dat is gebaseerd op hoe lang het met de auto duurt, als je dan zelf ervoor kiest om met de fiets te gaan kunnen wij daar natuurlijk niks aan doen".
Dan ga je dus uit van een postbezorger die nog geen 6 euro bruto verdient per uur., dus die kan dan hooguit 20 jaar zijn. Mensen van 20 worden vaak al niet aangenomen voor supermarktwerk, zijnde te oud en te duur. En als ze wel aangenomen zouden worden kregen ze echt geen 11,60. Niet als vakkenvuller of cassiere, iig.quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:15 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Voor het geld hoef je het te doen, zowat iedere supermarkt zoekt mensen,12uur kun je er zo werken, beginloon 11,60brt is al bijna 2 meer dan buiten rondrennen voor joker
Maar als de teamcoach alles fout invult en alles opnieuw moet doen krijgt hij wel gewoon zijn tijd betaald he..quote:Op maandag 14 april 2014 09:54 schreef Herfstblad het volgende:
Of in elk geval meestal. Soms doe ik klunzig en dan ben ik wel trager, maar dat is mijn eigen schuld dan natuurlijk.
De teamcoach krijgt gewoon zijn 37 uur volgens mij, althans, toen ik zelf nog een tijdje roosters moest maken en tijden in harmony moest invullen heb ik daar wel eens naar gekeken, en dat was eigenlijk altijd gewoon 37 uur.quote:Op maandag 14 april 2014 10:18 schreef Troeta het volgende:
[..]
Maar als de teamcoach alles fout invult en alles opnieuw moet doen krijgt hij wel gewoon zijn tijd betaald he..
Dat je tegenwoordig een half uur sneller moet zijn dan een paar jaar terug lijkt me niet heel vreemd, de hoeveelheid post is immers ook een stuk minder geworden. En zelfs al heb je wel gewoon huis aan huis en moet je dus vrijwel overal stoppen, het scheelt toch echt wel tijd als er zoveel minder post is. En over het algemeen staan de tijden niet zo krap dat je in topconditie moet zijn om het te halen, het is gewoon een gemiddelde tijd, waarbij er mensen zullen zijn die dan tijd overhouden, mensen die precies genoeg tijd hebben, mensen die er net iets langer over doen, en een enkel geval doet er veel langer over.quote:Op zondag 13 april 2014 23:28 schreef Troeta het volgende:
Tja, ik vind het wel bijzonder dat ik tegenwoordig 30 minuten sneller moet zijn met mijn wijk met losse HAH met die irritante touwtjes dan een paar jaar geleden toen het HAH er nog lekker tussen zat.
Natuurlijk moet er een normtijd zijn, maar neem dan alleen mensen aan met een topconditie, geen 60+ers en dikke huisvrouwen met slechte knieën.
Krijg ik afgelopen week dus een lijstje met voorbereidingstijden en looptijden en met die tijden kom ik dus wel een half uur tekort elke keer.
Maar met welke werkwijze word dat nou berekend dan? Iedereen kan leuk die tijden neerzetten, maar hun werken toch niet volgens de werkwijze die zou moeten? En waar die tijden op gebaseerd zijn?
wel een heel verhaalquote:Op zondag 13 april 2014 23:28 schreef Troeta het volgende:
Tja, ik vind het wel bijzonder dat ik tegenwoordig 30 minuten sneller moet zijn met mijn wijk met losse HAH met die irritante touwtjes dan een paar jaar geleden toen het HAH er nog lekker tussen zat.
Natuurlijk moet er een normtijd zijn, maar neem dan alleen mensen aan met een topconditie, geen 60+ers en dikke huisvrouwen met slechte knieën.
Maar goed, ik heb daar verder geen last van hoor, bij ons op kantoor weten ze geloof ik niet welke werkwijze ze volgen. We waren een van de eerste die met Maatwerk Druk en Rustig werkten en postverdelers en lijntjes op de vloeren en op je plek blijven en dat verdween ineens allemaal. Toen kregen we allemaal weer een ander werkpakketje zonder maatwerkgedoe en de postverdeler verdween. Gewoon elke week hetzelfde, doe je er langer over heb je pech, ben je sneller heb je mazzel. Nou, prima wat mij betreft!
En laatst gingen we dus weer werken met een postverdeler, hele poehaa weer, maar na 3 weken is de postverdeler alweer verdwenen. Niemand houd zich meer aan zijn werkpakketje, er word net als vroeger weer rond geroepen: "Welke wijk moet ik nu doen?" En mensen staan samen aan kasten, of een paar gooien in,anderen schikken.
Dus ik een paar keer gevraagd of mijn werkpakketje nog wel bestond, maar ja hoor, gewoon die kanten schikken en lopen.
Maar een paar weken terug was ik 5 minuutjes te laat en werd er een gedoe van gemaakt dat ik dus ook 5 minuten langer binnen moest blijven, maar ik was al klaar met mijn eigen wijken, dus dat slaat dan nergens op. Ben dan zelf al 5 minuten later klaar toch?
En toen zei hij dus dat ik in de min stond en je moet van 8 tot 10 binnenblijven,blablabla, zo werken we al maanden!!
Krijg ik afgelopen week dus een lijstje met voorbereidingstijden en looptijden en met die tijden kom ik dus wel een half uur tekort elke keer.
Maar met welke werkwijze word dat nou berekend dan? Iedereen kan leuk die tijden neerzetten, maar hun werken toch niet volgens de werkwijze die zou moeten? En waar die tijden op gebaseerd zijn?
En dit zijn dingen waar ik zo moe van word bij PostNL, ik werk gewoon mijn uren, bezorg de post en HAH netjes, maar er zijn elke keer van dit soort toestanden. Een hoop gezeik waar ik geen zin in heb.
Mijn min-uren staan alweer op 0 hoor, omdat dat om de 3 maanden op 0 gezet word. Doordeweeks werken mag niet meer,omdat ze bang zijn dat je gaat claimen, dus inhalen ga ik ook niet doen.
Dan blijft er over om me meer werk binnen te geven, extra kantje schikken, maar ja, waar is die postverdeler nou dan? Want daar krijg ik geen tijd meer voor op papier. Denk ik, want ik snap echt niet meer wat de werkwijzes nou zijn.
De afstand tussen de adressen wordt anders niet kleiner. Ik ben net zo lang onderweg naar een brievenbus met vier brieven en 3 stuks hah als wanneer ik voor dat zelfde adres maar één enkele brief heb.quote:Op maandag 14 april 2014 10:37 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat je tegenwoordig een half uur sneller moet zijn dan een paar jaar terug lijkt me niet heel vreemd, de hoeveelheid post is immers ook een stuk minder geworden. En zelfs al heb je wel gewoon huis aan huis en moet je dus vrijwel overal stoppen, het scheelt toch echt wel tijd als er zoveel minder post is. En over het algemeen staan de tijden niet zo krap dat je in topconditie moet zijn om het te halen, het is gewoon een gemiddelde tijd, waarbij er mensen zullen zijn die dan tijd overhouden, mensen die precies genoeg tijd hebben, mensen die er net iets langer over doen, en een enkel geval doet er veel langer over.
Je hoeft ook minder bij te laden.quote:Op maandag 14 april 2014 13:14 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
De afstand tussen de adressen wordt anders niet kleiner. Ik ben net zo lang onderweg naar een brievenbus met vier brieven en 3 stuks hah als wanneer ik voor dat zelfde adres maar één enkele brief heb.
Het scheelt alleen in een wijk waar de afstand tussen adressen heel kort is en je tussen de adressen in moet stilstaan om de post te sorteren. Als je daar dan maar één brief hebt hoef je niet stil te staan en ben je dus sneller klaar.
Dat is zo, maar als er weinig post is dan zijn er ook meer adressen waarvoor helemaal geen post is,quote:Op maandag 14 april 2014 13:14 schreef Rafierafie het volgende:
De afstand tussen de adressen wordt anders niet kleiner. Ik ben net zo lang onderweg naar een brievenbus met vier brieven en 3 stuks hah als wanneer ik voor dat zelfde adres maar één enkele brief heb.
Ja, maar aangezien de tijd om bij te laden niet standaard in de looptijd zit (als je hebt moeten bijladen moet je dat apart via het (digitale) bezorgrapport melden) is het niet terecht om tijd van een wijk af te halen als er niet bijgeladen hoeft te worden.quote:
Nee, de voorbereidingstijden zijn dus niet vast. De norm is vast, nl 277 stuks per uur. De tijd die je krijgt is dus gebaseerd op het aantal stuks post. Dus bij 400 stuks heb je meer tijd dan bij 300 stuks, maar je moet er wel altijd 277 per uur verwerken (ingooien/zetten).quote:Op maandag 14 april 2014 14:25 schreef Troeta het volgende:
Ja, die gaat na 37 uur echt wel naar huis hoor....of eerder![]()
Wat bedoel je nou met die voorbereidingstijden? Is dat nou wel of niet vast? En waar is Maatwerk Druk gebleven? Dan werden bepaalde wijken door extra krachten gedaan.
Het heeft niet persé te maken met zich erbij neerleggen. Ik kan wel gaan klagen dat ze 20 minuten van een wijk afhalen en zeggen dat de afstanden die ik moet afleggen toch nog steeds gelijk zijn, maar als ik in de praktijk gewoon merk dat ik er inderdaad gewoon korter over doe zou het nogal raar zijn om daarover te gaan klagen.quote:Op maandag 14 april 2014 14:25 schreef Troeta het volgende:
En tja die looptijden, bijzonder om te lezen hoe iedereen zich daar toch bij neer legt. En dat verkeerde post alsnog bezorgen, aanbellen voor pakjes, belachelijke hoeveelheden HaH bijpakken naar andere gemeentes fietsen, wachten tot de post op het depot is en bijladen enz. als dingen gezien worden die je maar in je eigen tijd moet doen.
Meestal komt dat wel neer op persoonlijke service ipv service van de zaak. Met rouwkaarten bijvoorbeeld, ik fiets daar soms kilometers voor om, na eerst het juiste adres te hebben opgespoord (wat in 'Den Haag' nooit zal lukken). Maar ach, gecombineerd met een boodschapje voel ik het niet zo. Laat staan effe iemand moeten reanimeren, maar als het goed is duurt dat ook niet zo lang.quote:Op maandag 14 april 2014 20:37 schreef V__L_N het volgende:
(En ja ik loop wel om als ik tijd over heb en er zaten nog wat foutlopers in, dat wordt hier ook erg aangemoedigd... Service enzo)
Nouja zo werk ik ook eigenlijk, de ene keer hou ik tijd over en een andere keer werk ik in mijn eigen tijd, wat vaker voorkwam dan tijd over de afgelopen jaren.quote:Op maandag 14 april 2014 20:45 schreef gelestipjes het volgende:
Ik kijk gewoon altijd hoe ik aan het eind van de week uitkom qua tijd. En alles bij elkaar heb ik dan vrijwel altijd wel genoeg tijd gekregen. Soms heb ik wel 2 uur over, als ik dan de week erna een half uur tekort kom ga ik daar niet over klagen. Zodra ik wel echt tijd tekort kom geef ik dat wel aan, maar ik moet zeggen dat het inmiddels al behoorlijk lang geleden is dat er zich zo'n situatie voordeed.
Die extra tijd voor zware folders krijgen we hier ook niet als je er niet om vraagt. Waarschijnlijk hopen ze gewoon dat de meeste mensen niet op de hoogte zijn van de regels, dat scheelt ze toch weer aardig wat minuten.
Ja, dat is natuurlijk een nadeel van een vast "werkpakketje", als het dan een tijdje rustiger is komt het qua tijd niet meer uit. Je pikt geen tijd, maar het is wel tijd die je simpelweg niet gewerkt hebt neem ik aan, want minder post dus ook sneller klaar met voorbereiden bijvoorbeeld.quote:Op maandag 14 april 2014 23:05 schreef Troeta het volgende:
[..]
Nouja zo werk ik ook eigenlijk, de ene keer hou ik tijd over en een andere keer werk ik in mijn eigen tijd, wat vaker voorkwam dan tijd over de afgelopen jaren.
Maar nu is het dus een paar weekjes wat rustiger geweest en dan zetten ze je in de min, daar kan ik wel giftig om worden hoor. Net of ik tijd van hun pik...
het gewicht er van valt mee om en nabij 50grquote:Op dinsdag 15 april 2014 16:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier was het ook niet erg veel. Maar goed, donderdag zal wel weer lekker worden met de Gamma en de Karwei erbij
Ja dat is waarquote:Op dinsdag 15 april 2014 16:41 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het gewicht er van valt mee om en nabij 50gr
Nou ja, het gaat hier dus al jaren mis, maar aan wie het ligt? Geen ideequote:Op dinsdag 15 april 2014 17:08 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja dat is waarwel jammer dat ze hem dan per se op donderdag willen want het had er prima vandaag bij gekund. Maar volgens mij is dat met pasen altijd zo, dat hun folders apart op donderdag komen.
@Herfstblad: hier gingen die dingen met 1 bepaalde planner ook altijd mis. Voor sommigen toch moeilijk
Nee. Wel hebben we hier een bezorger gehad bij wie twee mannen de post afhandig wilde maken voor bepaalde afschriften en bankpassen door zichzelf voor te doen als de bewoner.quote:Op woensdag 16 april 2014 07:58 schreef ophaling10 het volgende:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)ankpasvoorkomen.aspx
werken voor hun geld zit er niet meer bij tegenwoordig.
Iemand dit ook al eens meegemaakt?
100% zeker. Ging in dit geval om een pakket van Bol.com en eentje van UPC, beide volgbaar middels de T&T van PostNL. De man die aanbelde heeft voorheen ook pakketten bezorgd van Wehkamp welke weer via SelektVracht gaan.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:40 schreef dud0r het volgende:
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Weet je zeker dat het om PostNL pakketten gaat? Selektvracht krijgt steeds meer klanten.
Als ik jou was zou ik gewoon klagen bij PostNL. Ik denk dat die twee bezorgers zijn gaan samenwerken, en da's natuurlijk reuze efficient, maar niet de bedoeling. En dat zo'n bezorger gewoon de handtekening van de ontvanger vervalst is natuurlijk helemaal verboden. Ik zeg: klagen, en dat ze dat mens maar snel mogen ontslaan!quote:Op woensdag 16 april 2014 16:01 schreef Blistering het volgende:
[..]
100% zeker. Ging in dit geval om een pakket van Bol.com en eentje van UPC, beide volgbaar middels de T&T van PostNL. De man die aanbelde heeft voorheen ook pakketten bezorgd van Wehkamp welke weer via SelektVracht gaan.
Maar het frappante is dus dat er voor alle pakketten al is getekend door de vaste bezorgster (ik noem haar naam hier even niet), maar uiteindelijk door iemand anders worden bezorgd. Beetje vreemde gang van zaken. Als er ooit iets mis gaat is zij hard de lul vrees ik.
edit: Ik krijg vrijwel iedere dag wel pakketten, dus ik ken onze vaste bezorgster wel aardig goed. Als ik eens niet thuis ben doet ze ook rustig pakketten in een van mijn containers (blauwe of grijze) en tekent ze er ook voor. Ik ben niet iemand die snel moeilijk doet, zolang ik mijn pakketten maar krijg. Maar zoals het nu gaat begin ik toch een beetje twijfels te krijgen of alles wel helemaal 100% is.
uit het stuk:quote:Op woensdag 16 april 2014 16:07 schreef posje het volgende:
Postbezorgers vragen aandacht aandeelhouders:
http://www.nu.nl/economie(...)-aandeelhouders.html
Dan gaat er weinig meer bezorgd worden denk ikquote:Op woensdag 16 april 2014 17:43 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
uit het stuk:
Zij willen echte banen met een bijpassend koopkrachtplaatje
wordt het dan toch ooit een keer 15 euro:)
Vergeet ik gewoon hier de ochtendploeg gedag te zeggen.quote:
Per maand?quote:Op woensdag 16 april 2014 17:43 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
uit het stuk:
Zij willen echte banen met een bijpassend koopkrachtplaatje
wordt het dan toch ooit een keer 15 euro:)
Helaas is het een gewone werkdag morgen.quote:Op donderdag 17 april 2014 09:22 schreef superkimmi het volgende:
vraagje: werken wij morgen eigenlijk? Besef ineens dat ik wel gevraagd ben, maar het is morgen goede vrijdag en twijfel nu xD
alleen als je bij de overheid en het bankwezen zit dan heb je vrij.quote:Op donderdag 17 april 2014 09:22 schreef superkimmi het volgende:
vraagje: werken wij morgen eigenlijk? Besef ineens dat ik wel gevraagd ben, maar het is morgen goede vrijdag en twijfel nu xD
* Stoplichtjuh kijkt naar de klok.quote:
Ach joh, iedereen heeft wel eens weekje dat het niet lekker gaat, de planner denk ik dus ookquote:Op donderdag 17 april 2014 10:01 schreef Herfstblad het volgende:
Ja, op Goede vrijdag werken we gewoon. Daar kregen wij nog een mailtje over
Ik werd net gebeld door mijn vervanger met de vraag of ik inderdaad vandaag en zaterdag vrij ben. Nee dus. Ik heb dinsdag iets van drie keer gezegd keer dat ik vrijdag en zaterdag vrij ben. Zucht!
Maar collega had het deze week al 4 keer gehad dat het niet klopte met wijken.Ik weet niet wat ze doen, maar erg goed gaat het niet.
Dan heeft de planner dat vast toevallig altijd als ik vrij heb.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:11 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ach joh, iedereen heeft wel eens weekje dat het niet lekker gaat, de planner denk ik dus ook![]()
En het zit er weer op voor vandaag. Beetje administratie doen en dan maar eens kijken wat voor lekkers ik voor de pasen in huis ga halen.
Of hij heft stiekem een oogje op je en wil dat je hem belt.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:12 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Dan heeft de planner dat vast toevallig altijd als ik vrij heb.
wij gaan eerste paasdag bij mijn ouders bbq-en. Niet dat ik daar zoveel zin in heb.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:11 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ach joh, iedereen heeft wel eens weekje dat het niet lekker gaat, de planner denk ik dus ook![]()
En het zit er weer op voor vandaag. Beetje administratie doen en dan maar eens kijken wat voor lekkers ik voor de pasen in huis ga halen.
Barbecuequote:Op donderdag 17 april 2014 12:16 schreef gridjuh het volgende:
[..]
wij gaan eerste paasdag bij mijn ouders bbq-en. Niet dat ik daar zoveel zin in heb.
ik eet nog steeds amper en eten maakt mij niet blij op dit moment. Zo nu en dan weleens een bui dat ik wel wat eet, maar daar blijft het bij.
ik moet mijzelf al aanzetten minimaal een half liter water te drinken en eigenlijk verplicht ik mij meer naar 1 liter te streven.
ach morgen naar mijn eigen internist op versnelde procedure dankzij mijn huisarts.
blegh...
+1.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon normaal eten tijdens Pasen. Veel beter
Inderdaad! Ik had verwacht dat er hier een hele doos alleen voor mij zou staan.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
Belachelijk dat die verschillen er zijn.
Paaseitjes moeten in je tas HAH zitten. Nou heb ik hier van een aantal bezorgers al gehoord dat er niet overal een zakje eitjes in zat. Dus misschien heb je net pech.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:35 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb nog geen paaseitjes gezien.Ik eet met eerste paasdag waarschijnlijk of op de Elf Fantasy Fair (Elfia tegenwoordig) waar ik heen ga of iets op Utrecht CS.
En ik ken de planner hier niet eens, geloof ik.
het zijn opgezette lymfeklieren in mijn darmen. Dit behoort vanzelf over te gaan. Maar het hoort ook geen 3,5 week te duren...quote:Op donderdag 17 april 2014 12:24 schreef dud0r het volgende:
[..]
Barbecue
Ik eet eerste paasdag bij m'n ouders dus het zal wel gourmetten worden of m'n moeder heeft weer wat leuks in de allerhande gevonden om te maken.
Wel kloterig dat je niet normaal kan eten of drinken. Zijn ze er ondertussen al achter wat er nou mis was?(of heb je dat al verteld en heb ik er overheen gelezen)
de regel van de afgelopen weken is, dat als ik ergens zin in heb, ik dit krijg. Aangezien ik anders toch niet eet...quote:Op donderdag 17 april 2014 12:27 schreef Patoshik het volgende:
[..]
+1.
Of gewoon altijd lekker eten.
pff. Sterkte en beterschapquote:Op donderdag 17 april 2014 12:44 schreef gridjuh het volgende:
[..]
het zijn opgezette lymfeklieren in mijn darmen. Dit behoort vanzelf over te gaan. Maar het hoort ook geen 3,5 week te duren...
dus vandaar het versnelde proces van naar de internist.
ik kan nl niet zonder pijn medicatie helaas.
Het was ook niet echt een reactie op jou gericht..quote:Op donderdag 17 april 2014 12:46 schreef gridjuh het volgende:
[..]
de regel van de afgelopen weken is, dat als ik ergens zin in heb, ik dit krijg. Aangezien ik anders toch niet eet...
maar dwingen te eten gaat totaal niet werken.
Jep! En de vrijdag wordt een zaterdag zeg maar.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:56 schreef Dale__Cooper het volgende:
volgende zaterdag zijn we wel vrij toch?
ik ben gewoon happig vandaag...en nee ik heb geen hongerquote:Op donderdag 17 april 2014 13:57 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Het was ook niet echt een reactie op jou gericht..
Dit klinkt heel lullig maar zo bedoel ik het niet. Je snapt me vast wel.
mmmm....ben de postbode kwijt hier denk ik...geen post en geen hah...apart...quote:Op donderdag 17 april 2014 13:49 schreef superkimmi het volgende:
hoeveel tijd krijg je eigenlijk extra voor de hah vandaag? ben niet binnen de donderdagstijd gebleven maar wel binnen de dinsdagstijd..
ik heb wel eitjes trouwens :-)
komende zaterdag loop ik maar 1 (wel flinke) wijk, dat is al zo'n anderhalf jaar niet meer voorgekomen!
5 minuten per 100 afgiftepunten extraquote:Op donderdag 17 april 2014 13:49 schreef superkimmi het volgende:
hoeveel tijd krijg je eigenlijk extra voor de hah vandaag? ben niet binnen de donderdagstijd gebleven maar wel binnen de dinsdagstijd..
ik heb wel eitjes trouwens :-)
komende zaterdag loop ik maar 1 (wel flinke) wijk, dat is al zo'n anderhalf jaar niet meer voorgekomen!
Waren die paaseitjes niet in plaats van extra tijd voor de hah dan?quote:Op donderdag 17 april 2014 15:00 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
5 minuten per 100 afgiftepunten extra
Het zou me niet eens verbazenquote:Op donderdag 17 april 2014 15:27 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Waren die paaseitjes niet in plaats van extra tijd voor de hah dan?
Er zullen er ook weer genoeg in kelders, op zolders en op de brandstapel eindigen...quote:Op donderdag 17 april 2014 15:23 schreef posje het volgende:
[..]
He verd*rie, dan liggen ze nu in de vijver...![]()
Dat is inderdaad een legitieme oplossing.quote:Op donderdag 17 april 2014 15:53 schreef superkimmi het volgende:
mijn tc heeft best een lucratieve oplossing bedacht voor het oud-verlof probleem (wat voor eind juni op moet).. geen idee dat het kon, maar ik krijg van 28 april tot 28 mei gewoon een 9-uurs contract ipv 3 uur.. in deze periode ben ik op de uni en werk ik dus wel gewoon 3 uur per week.. de overige 6 uur neem ik op als verlof ;P.
dit zijn de beste:quote:Op donderdag 17 april 2014 18:02 schreef superkimmi het volgende:
Matses zijn toch gewoon het hele jaar te koop?
Met 5 min per 100 afgiftepunten extra heb ik de wijk wel binnen de tijd gelopen :-)
Maar het contract eindigt toch ook als je je pensioenleeftijd bereikt? Wat wil hij nou bereiken?quote:Op donderdag 17 april 2014 18:31 schreef ophaling10 het volgende:
dit mag weleens professioneler worden behandeld :
https://www.facebook.com/deelvanmijnleven/posts/597366330370919
Dat zijn niet de beste matzes. Dat zijn de yehuda matzo.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:20 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dit zijn de beste:
[ afbeelding ]
ja hier in Nlquote:Op donderdag 17 april 2014 19:10 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat zijn niet de beste matzes. Dat zijn de yehuda matzo.
Die ja. Die zijn ook hier in Nederland te verkrijgen bij verschillende joodse winkels.quote:
Nog niet gezien, maar zoals je het brengt moet ik er denk ik vanuit gaan dat het niet al te positief is?quote:Op donderdag 17 april 2014 20:34 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Hebben jullie al gezien wat er volgende week aan HAH is!
Al ik "geluk" dan heb ik er dinsdag slechts 4 en met wat minder geluk 5, 6 of zelfs 7!quote:Op donderdag 17 april 2014 20:37 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nog niet gezien, maar zoals je het brengt moet ik er denk ik vanuit gaan dat het niet al te positief is?
Ow nou je het daarover hebt. Ik was vandaag onderweg naar de brievenbus van de rechtbank, staat daar het halve politie korps met pylonen en een kilometer aan lint voor de brievenbus. Whoei whoei actie!quote:Op donderdag 17 april 2014 21:08 schreef Rafierafie het volgende:
Wat een fijne wijk woon ik toch!
Net weer twee mensen neergestoken. Dat was al een tijdje niet meer gebeurd
Hier dinsdag: Gamma, jumbo, Schoonenberg (MOS), NS spoordeelweken, C1000quote:Hebben jullie al gezien wat er volgende week aan HAH is!
Zaterdag hebben wij de stempassen voor de Europese verkiezingen in de machine zitten. Qua svp valt het reuze mee.quote:Op donderdag 17 april 2014 20:44 schreef Deezertje het volgende:
Denk dat morgen en zaterdag rustig wordt.Veel bedrijven al dicht ivm Pasen nu.
die donderdag wordt er heel langzamerhand, even tussen gepropt als hah dagquote:Op donderdag 17 april 2014 22:32 schreef allweather het volgende:
[..]
Hier dinsdag: Gamma, jumbo, Schoonenberg (MOS), NS spoordeelweken, C1000
Donderdag: Karwei (16g)
Vrijdag: C1000 en AH
* Stoplichtjuh doet eventjes doom denken.quote:Op vrijdag 18 april 2014 07:23 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die donderdag wordt er heel langzamerhand, even tussen gepropt als hah dag
Eieren voor je geldquote:Op donderdag 17 april 2014 15:27 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Waren die paaseitjes niet in plaats van extra tijd voor de hah dan?
Als ik kijk naar de folderpakketten die we hier ontvangen zie ik die dingen alleen maar dikker worden. Alleen al die pakketten van VSP (of Spotta tegenwoordig) hebben hier standaard de dikte van een Bol pakje.quote:Op vrijdag 18 april 2014 08:54 schreef posje het volgende:
[..]
Eieren voor je geld
Goedemorgen (middagploeg ook wakker). Wat ik me afvraag: zou de folderbezorger nu ook minder (te bezorgen) krijgen? (Dus ook minder eitjes, snif?) Of neemt de totale hoeveelheid folders gewoon toe (wat ik me niet kan voorstellen, bijna alles staat online)?
De VSP pakketten van week 17 wegen ongeveer 560 gram en die van week 16 waren plus minus 650.quote:Op vrijdag 18 april 2014 08:54 schreef posje het volgende:
[..]
Eieren voor je geld
Goedemorgen (middagploeg ook wakker). Wat ik me afvraag: zou de folderbezorger nu ook minder (te bezorgen) krijgen? (Dus ook minder eitjes, snif?) Of neemt de totale hoeveelheid folders gewoon toe (wat ik me niet kan voorstellen, bijna alles staat online)?
Zoals vroeger weer elke dag HAHquote:Op vrijdag 18 april 2014 08:11 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Mogguh.
[..]
* Stoplichtjuh doet eventjes doom denken.![]()
Straks hebben we het complete vsp pakket uitgesmeerd over drie dagen als hah.![]()
nou, dat zal allemaal wel meevallen, ik geloof niet dat mensen zich nu zo druk zullen maken om een foldertje meer of minder. En voor mensen maakt het heus niet uit of ze die folders via ons krijgen of via vsp. Hier trouwens nauwelijks stickers, er zijn juist meer adressen waar mensen stickers eraf halen dan adressen waar er stickers bijkomen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:31 schreef Deezertje het volgende:
Succes dinsdag met alle folders! Heb het al zo vaak gezegd maar dit breekt ze een keer op. Is het niet de bezorgers dan zijn het wel, nog belangrijker, de ontvangers. 3 folders maximaal vinden ze al erg, laat staan 6 of 7 en dan ook nog paar onbelangrijke! Jaag je mensen alleen maar aan om stickers te plakken.. merk het zelf in de wijk ook, crisis of niet ,er komen meer stickers bij.
Hopelijk ook hier, dan heb ik eindelijk eens geluk, want dan ben ik vrijquote:Op vrijdag 18 april 2014 04:58 schreef dud0r het volgende:
[..]
Zaterdag hebben wij de stempassen voor de Europese verkiezingen in de machine zitten. Qua svp valt het reuze mee.
En Mogguh!
ja ze hebben al decennialang een relatie, misschien kunnen we wel bij karwei werken(extra)quote:Op vrijdag 18 april 2014 14:08 schreef Deezertje het volgende:
Twee maal zoveel folders voor Gamma en Karwei
Tot voor kort bezorgden we om de week de folders voor Gamma en voor Karwei. Nu bezorgen we ze iedere week voor beide. Dat betekent iedere week een piek in de doe-het-zelfwinkels.
18 april 2014, 1 reactie
Commercie, DM
Samenwerking met Intergamma
Intergamma is het moederbedrijf van Gamma en Karwei. We hebben al heel lang een goede relatie met ze. Je leest erover in de Dichtbij van 12 april. De folders die wij bezorgen voor Intergamma zijn een inspiratiebron voor doe-het-zelvers. Maar het zijn vooral de aanbiedingen die klanten in beweging brengen en dat zien ze iedere keer weer in de winkels van Gamma en Karwei. Daarom dat Intergamma besloot om de samenwerking verder uit te bouwen.
Om hoeveel folders gaat het?
Het komende jaar gaan we voor zowel Gamma als Karwei wekelijks folders bezorgen: op dinsdag de Gamma-folder en elke zaterdag de Karwei-folder. In totaal gaat het om 100 miljoen folders meer. Daarmee helpen wij Intergamma aan meer klanten en aan meer omzet. Een beter bewijs van het belang van folders is er niet!
Voor de bezorger hier dus minimaal 3 HAH op dinsdag voortaan (4 met Jumbo)
Heitje voor een karweitje zeker?quote:Op vrijdag 18 april 2014 14:47 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja ze hebben al decennialang een relatie, misschien kunnen we wel bij karwei werken(extra)
dit ontving ik net:quote:
Hier is het vaak net andersom. Dinsdag vaak dikke boeken van H&M, Linda en bol.com pakjes en weet ik wat nog meer erbij; zaterdag nauwelijks post voor de wijken waar ik dan loop.quote:ik vind minimaal 3 folders op zaterdag veel erger.. dinsdag is er hier altijd veel minder post..
Wow, dat vind ik ook asociaal ja!quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:59 schreef V__L_N het volgende:
Standaard op zaterdag dan 4 folders. Wel leuker dan alleen supermarkten bezorgen. De zoveelste aanbieding voor alleen biefstuk gaat ook vervelen.
Vandaag had ik stadsdeelkranten (overheidsverspreiding) Dus ga ik deze week met de folders van gisteren eens dik over me uren heen. Mijn m*t*nn***r van een collega heeft ze laten staan. Dus moet de zaterdagbezorger van die wijk ze morgen wegbrengen. Vind dat zulke asociale acties.
Zouden jullie misschien die dag, de HAH alleen bij post variant hebben?quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Jeuj, volgende week vrijdag een kwartier langer dan een normale vrijdag en dan 3 stuks HAH. Dat gaat dus niet werken he![]()
Hier is het dorp is de C1000 ook een Jumbo geworden, maar die hebben ook een folder...quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:03 schreef Deezertje het volgende:
Volgens mij moeten alle C1000's omgebouwd zijn tot Jumbo dit jaar dus zijn we van die folder af. Nu zijn het er nog 235 volgens de site dus mogen ze wel haast makenVooral op zaterdag dat kleine dunne ding stelt niks voor, maar o zo irritant als 't waait en hij zit vaak dubbel door VSP in de bundels..
Naar Jumbo moeten is wel een groot woord hoor.quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:03 schreef Deezertje het volgende:
Volgens mij moeten alle C1000's omgebouwd zijn tot Jumbo dit jaar dus zijn we van die folder af. Nu zijn het er nog 235 volgens de site dus mogen ze wel haast makenVooral op zaterdag dat kleine dunne ding stelt niks voor, maar o zo irritant als 't waait en hij zit vaak dubbel door VSP in de bundels..
Ja, ik ook denk ik.quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:17 schreef V__L_N het volgende:
Herfstblad: Ik belde me tc er over. Gewoon omdat ze dit soort grapjes vaker flikt (folders laten staan voor de volgende dag). Was al om half 2. Hij reageerde er alleen maar op door te melden dat hij het aan de zaterdagbezorger zou worden. Ik ben dan misschien iets minder rustig, ik had die bezorger toch echt aan d'r oren terug getrokken naar het depo om het wel te bezorgen. Het is verdorie je werk.
(En ze heeft een vast contract, en ze bakt er gene moer van...)
Is dat weer wat nieuws dan? Ik dacht dat hah alleen op di/do/za mocht? Nou ja, behalve dan zoals volgende week vrijdag als dat doordat een andere dag uitvalt ineens een piekdag wordt. En ik dacht dat overheids-hah ook nooit samen met andere folders rondgebracht mocht worden (wat dus wel zou gebeuren als die zaterdagbezorger het morgen moet doen)?quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:59 schreef V__L_N het volgende:
Standaard op zaterdag dan 4 folders. Wel leuker dan alleen supermarkten bezorgen. De zoveelste aanbieding voor alleen biefstuk gaat ook vervelen.
Vandaag had ik stadsdeelkranten (overheidsverspreiding) Dus ga ik deze week met de folders van gisteren eens dik over me uren heen. Mijn m*t*nn***r van een collega heeft ze laten staan. Dus moet de zaterdagbezorger van die wijk ze morgen wegbrengen. Vind dat zulke asociale acties.
dat zijn geen correcte daden van deze "medecollega"quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:59 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb zelf van twee complete dorpen de "bestelloop lijsten" liggen. Het zijn wel zwaar verouderde zonder kaart DOC files, maar voor het idee waar je ongeveer moet zijn is het toch wel aardig.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:57 schreef sqdtnz het volgende:
Ik sprak gisteren iemand bij het depot die van zijn teamcoach per e-mail PDF bestanden heeft gekregen met alle kaartjes en loopvolgordes (wat in die witte mappen staat), zodat hij thuis als hij hoort dat hij nummer 23 moet lopen alvast op een goede kaart kan kijken waar dat allemaal ligt.
Ik moet elke dag andere wijken lopen verspreid over 3 postcode gebieden, en ik ken nog lang niet alle straatjes en pleintjes (in Amsterdam), dus ik zou ook graag die PDF bestandjes willen hebben. Heeft iemand enig idee waar ik die kan krijgen? Mijn eigen teamcoach heeft er nog nooit van gehoord... Ik weet niet wanneer ik die gast die ik sprak weer tegenkom, kan zomaar weken duren.
Ik heb van een aantal postcodes die ik wel eens loop wel gebiedskaartjes in mijn tas zitten. Best handig als je er voor de eerste keer komt. Is gewoon een plattegrondje dat gekopieerd is met hier en daar een wijkje aangestreept door iemand. De rest vind je dan ook welquote:Op vrijdag 18 april 2014 18:57 schreef sqdtnz het volgende:
Ik sprak gisteren iemand bij het depot die van zijn teamcoach per e-mail PDF bestanden heeft gekregen met alle kaartjes en loopvolgordes (wat in die witte mappen staat), zodat hij thuis als hij hoort dat hij nummer 23 moet lopen alvast op een goede kaart kan kijken waar dat allemaal ligt.
Ik moet elke dag andere wijken lopen verspreid over 3 postcode gebieden, en ik ken nog lang niet alle straatjes en pleintjes (in Amsterdam), dus ik zou ook graag die PDF bestandjes willen hebben. Heeft iemand enig idee waar ik die kan krijgen? Mijn eigen teamcoach heeft er nog nooit van gehoord... Ik weet niet wanneer ik die gast die ik sprak weer tegenkom, kan zomaar weken duren.
Crohn is niet te hopen zeg! Sterkte!quote:Op vrijdag 18 april 2014 14:10 schreef gridjuh het volgende:
Zo rondje sandd bezorgd en naar het ziekenhuis geweest.
voorlopig infectie bestrijden, gaat t over was het een infectie, gaat het niet over kan het de ziekte can crohn zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |