wel een heel verhaalquote:Op zondag 13 april 2014 23:28 schreef Troeta het volgende:
Tja, ik vind het wel bijzonder dat ik tegenwoordig 30 minuten sneller moet zijn met mijn wijk met losse HAH met die irritante touwtjes dan een paar jaar geleden toen het HAH er nog lekker tussen zat.
Natuurlijk moet er een normtijd zijn, maar neem dan alleen mensen aan met een topconditie, geen 60+ers en dikke huisvrouwen met slechte knieën.
Maar goed, ik heb daar verder geen last van hoor, bij ons op kantoor weten ze geloof ik niet welke werkwijze ze volgen. We waren een van de eerste die met Maatwerk Druk en Rustig werkten en postverdelers en lijntjes op de vloeren en op je plek blijven en dat verdween ineens allemaal. Toen kregen we allemaal weer een ander werkpakketje zonder maatwerkgedoe en de postverdeler verdween. Gewoon elke week hetzelfde, doe je er langer over heb je pech, ben je sneller heb je mazzel. Nou, prima wat mij betreft!
En laatst gingen we dus weer werken met een postverdeler, hele poehaa weer, maar na 3 weken is de postverdeler alweer verdwenen. Niemand houd zich meer aan zijn werkpakketje, er word net als vroeger weer rond geroepen: "Welke wijk moet ik nu doen?" En mensen staan samen aan kasten, of een paar gooien in,anderen schikken.
Dus ik een paar keer gevraagd of mijn werkpakketje nog wel bestond, maar ja hoor, gewoon die kanten schikken en lopen.
Maar een paar weken terug was ik 5 minuutjes te laat en werd er een gedoe van gemaakt dat ik dus ook 5 minuten langer binnen moest blijven, maar ik was al klaar met mijn eigen wijken, dus dat slaat dan nergens op. Ben dan zelf al 5 minuten later klaar toch?
En toen zei hij dus dat ik in de min stond en je moet van 8 tot 10 binnenblijven,blablabla, zo werken we al maanden!!
Krijg ik afgelopen week dus een lijstje met voorbereidingstijden en looptijden en met die tijden kom ik dus wel een half uur tekort elke keer.
Maar met welke werkwijze word dat nou berekend dan? Iedereen kan leuk die tijden neerzetten, maar hun werken toch niet volgens de werkwijze die zou moeten? En waar die tijden op gebaseerd zijn?
En dit zijn dingen waar ik zo moe van word bij PostNL, ik werk gewoon mijn uren, bezorg de post en HAH netjes, maar er zijn elke keer van dit soort toestanden. Een hoop gezeik waar ik geen zin in heb.
Mijn min-uren staan alweer op 0 hoor, omdat dat om de 3 maanden op 0 gezet word. Doordeweeks werken mag niet meer,omdat ze bang zijn dat je gaat claimen, dus inhalen ga ik ook niet doen.
Dan blijft er over om me meer werk binnen te geven, extra kantje schikken, maar ja, waar is die postverdeler nou dan? Want daar krijg ik geen tijd meer voor op papier. Denk ik, want ik snap echt niet meer wat de werkwijzes nou zijn.
De afstand tussen de adressen wordt anders niet kleiner. Ik ben net zo lang onderweg naar een brievenbus met vier brieven en 3 stuks hah als wanneer ik voor dat zelfde adres maar één enkele brief heb.quote:Op maandag 14 april 2014 10:37 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat je tegenwoordig een half uur sneller moet zijn dan een paar jaar terug lijkt me niet heel vreemd, de hoeveelheid post is immers ook een stuk minder geworden. En zelfs al heb je wel gewoon huis aan huis en moet je dus vrijwel overal stoppen, het scheelt toch echt wel tijd als er zoveel minder post is. En over het algemeen staan de tijden niet zo krap dat je in topconditie moet zijn om het te halen, het is gewoon een gemiddelde tijd, waarbij er mensen zullen zijn die dan tijd overhouden, mensen die precies genoeg tijd hebben, mensen die er net iets langer over doen, en een enkel geval doet er veel langer over.
Je hoeft ook minder bij te laden.quote:Op maandag 14 april 2014 13:14 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
De afstand tussen de adressen wordt anders niet kleiner. Ik ben net zo lang onderweg naar een brievenbus met vier brieven en 3 stuks hah als wanneer ik voor dat zelfde adres maar één enkele brief heb.
Het scheelt alleen in een wijk waar de afstand tussen adressen heel kort is en je tussen de adressen in moet stilstaan om de post te sorteren. Als je daar dan maar één brief hebt hoef je niet stil te staan en ben je dus sneller klaar.
Dat is zo, maar als er weinig post is dan zijn er ook meer adressen waarvoor helemaal geen post is,quote:Op maandag 14 april 2014 13:14 schreef Rafierafie het volgende:
De afstand tussen de adressen wordt anders niet kleiner. Ik ben net zo lang onderweg naar een brievenbus met vier brieven en 3 stuks hah als wanneer ik voor dat zelfde adres maar één enkele brief heb.
Ja, maar aangezien de tijd om bij te laden niet standaard in de looptijd zit (als je hebt moeten bijladen moet je dat apart via het (digitale) bezorgrapport melden) is het niet terecht om tijd van een wijk af te halen als er niet bijgeladen hoeft te worden.quote:
Nee, de voorbereidingstijden zijn dus niet vast. De norm is vast, nl 277 stuks per uur. De tijd die je krijgt is dus gebaseerd op het aantal stuks post. Dus bij 400 stuks heb je meer tijd dan bij 300 stuks, maar je moet er wel altijd 277 per uur verwerken (ingooien/zetten).quote:Op maandag 14 april 2014 14:25 schreef Troeta het volgende:
Ja, die gaat na 37 uur echt wel naar huis hoor....of eerder![]()
Wat bedoel je nou met die voorbereidingstijden? Is dat nou wel of niet vast? En waar is Maatwerk Druk gebleven? Dan werden bepaalde wijken door extra krachten gedaan.
Het heeft niet persé te maken met zich erbij neerleggen. Ik kan wel gaan klagen dat ze 20 minuten van een wijk afhalen en zeggen dat de afstanden die ik moet afleggen toch nog steeds gelijk zijn, maar als ik in de praktijk gewoon merk dat ik er inderdaad gewoon korter over doe zou het nogal raar zijn om daarover te gaan klagen.quote:Op maandag 14 april 2014 14:25 schreef Troeta het volgende:
En tja die looptijden, bijzonder om te lezen hoe iedereen zich daar toch bij neer legt. En dat verkeerde post alsnog bezorgen, aanbellen voor pakjes, belachelijke hoeveelheden HaH bijpakken naar andere gemeentes fietsen, wachten tot de post op het depot is en bijladen enz. als dingen gezien worden die je maar in je eigen tijd moet doen.
Meestal komt dat wel neer op persoonlijke service ipv service van de zaak. Met rouwkaarten bijvoorbeeld, ik fiets daar soms kilometers voor om, na eerst het juiste adres te hebben opgespoord (wat in 'Den Haag' nooit zal lukken). Maar ach, gecombineerd met een boodschapje voel ik het niet zo. Laat staan effe iemand moeten reanimeren, maar als het goed is duurt dat ook niet zo lang.quote:Op maandag 14 april 2014 20:37 schreef V__L_N het volgende:
(En ja ik loop wel om als ik tijd over heb en er zaten nog wat foutlopers in, dat wordt hier ook erg aangemoedigd... Service enzo)
Nouja zo werk ik ook eigenlijk, de ene keer hou ik tijd over en een andere keer werk ik in mijn eigen tijd, wat vaker voorkwam dan tijd over de afgelopen jaren.quote:Op maandag 14 april 2014 20:45 schreef gelestipjes het volgende:
Ik kijk gewoon altijd hoe ik aan het eind van de week uitkom qua tijd. En alles bij elkaar heb ik dan vrijwel altijd wel genoeg tijd gekregen. Soms heb ik wel 2 uur over, als ik dan de week erna een half uur tekort kom ga ik daar niet over klagen. Zodra ik wel echt tijd tekort kom geef ik dat wel aan, maar ik moet zeggen dat het inmiddels al behoorlijk lang geleden is dat er zich zo'n situatie voordeed.
Die extra tijd voor zware folders krijgen we hier ook niet als je er niet om vraagt. Waarschijnlijk hopen ze gewoon dat de meeste mensen niet op de hoogte zijn van de regels, dat scheelt ze toch weer aardig wat minuten.
Ja, dat is natuurlijk een nadeel van een vast "werkpakketje", als het dan een tijdje rustiger is komt het qua tijd niet meer uit. Je pikt geen tijd, maar het is wel tijd die je simpelweg niet gewerkt hebt neem ik aan, want minder post dus ook sneller klaar met voorbereiden bijvoorbeeld.quote:Op maandag 14 april 2014 23:05 schreef Troeta het volgende:
[..]
Nouja zo werk ik ook eigenlijk, de ene keer hou ik tijd over en een andere keer werk ik in mijn eigen tijd, wat vaker voorkwam dan tijd over de afgelopen jaren.
Maar nu is het dus een paar weekjes wat rustiger geweest en dan zetten ze je in de min, daar kan ik wel giftig om worden hoor. Net of ik tijd van hun pik...
het gewicht er van valt mee om en nabij 50grquote:Op dinsdag 15 april 2014 16:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier was het ook niet erg veel. Maar goed, donderdag zal wel weer lekker worden met de Gamma en de Karwei erbij
Ja dat is waarquote:Op dinsdag 15 april 2014 16:41 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het gewicht er van valt mee om en nabij 50gr
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |