Nou, niet echt. Er staat iets op in de trant van "Beste bewoner, PostNL wil graag het beste postbedrijf zijn en blijven. Daarom controleren we regelmatig de kwaliteit van de bezorging, onder andere middels deze kaartjes."quote:Op zondag 6 april 2014 02:12 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Een maandje of wat terug stond ik bij een "vreemd" depot te wachten en toe begon een thk'tje over die rare kaartjes. Ze wist niet wat ze er mee moest dus flikkerde ze het het samen met de post gewoon in de bus. Zeggen twee andere, ja dat deden we ook. Nou als je de tekst op het kaartje leest dan is het toch vrij duidelijk wat de bedoeling is of niet dan?
Maar er staat geen adres op, dus echt logisch zou het dan niet zijn, want hoe moeten ze dan ook maar iets controleren? Ze kunnen dan immers nooit achterhalen waar het kaartje gebleven is en mensen die het briefje aantreffen in hun brievenbus moeten die gewoon weggooien.quote:Op zondag 6 april 2014 09:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, niet echt. Er staat iets op in de trant van "Beste bewoner, PostNL wil graag het beste postbedrijf zijn en blijven. Daarom controleren we regelmatig de kwaliteit van de bezorging, onder andere middels deze kaartjes."
Hieruit zou je eerder de conclusie trekken dat je ze juist moet bezorgen, omdat de aanhef gericht is aan de ontvanger.
Ze hadden er beter op kunnen zetten: "Beste bezorger, gaarne dit kaartje inleveren bij je teamleider", of iets in die trant.
Tja, op hah staat ook geen adres, en ook daar wordt gecontroleerd op de bezorging. Er staat in ieder geval niets op het briefje waaruit blijkt dat je het als postbezorger NIET zou moeten bezorgen. Toen ze bij ons met die dingen begonnen waren ze ook "vergeten" te vertellen dat je ze er tussenuit moest vissen, en gooide menig bezorger ze ook met post en al naar binnen. Dit was trouwens in de tijd dat het hah nog tussen de post werd gezet, wat het misverstand nog begrijpelijker maakt.quote:Op zondag 6 april 2014 09:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar er staat geen adres op, dus echt logisch zou het dan niet zijn, want hoe moeten ze dan ook maar iets controleren? Ze kunnen dan immers nooit achterhalen waar het kaartje gebleven is en mensen die het briefje aantreffen in hun brievenbus moeten die gewoon weggooien.
Ja, maar hah moet je overal bezorgen, dus dan kunnen ze gewoon random wat mensen bellen om het te vragen, dus dat is een heel andere situatiequote:Op zondag 6 april 2014 12:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja, op hah staat ook geen adres, en ook daar wordt gecontroleerd op de bezorging. Er staat in ieder geval niets op het briefje waaruit blijkt dat je het als postbezorger NIET zou moeten bezorgen. Toen ze bij ons met die dingen begonnen waren ze ook "vergeten" te vertellen dat je ze er tussenuit moest vissen, en gooide menig bezorger ze ook met post en al naar binnen. Dit was trouwens in de tijd dat het hah nog tussen de post werd gezet, wat het misverstand nog begrijpelijker maakt.
Het lijkt me dat er ernstigere dingen zijn waar de post zich mee bezig moet houden,quote:Op zondag 6 april 2014 09:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar er staat geen adres op, dus echt logisch zou het dan niet zijn, want hoe moeten ze dan ook maar iets controleren? Ze kunnen dan immers nooit achterhalen waar het kaartje gebleven is en mensen die het briefje aantreffen in hun brievenbus moeten die gewoon weggooien.
nou, op zich vind ik het controleren op kwaliteit anders best een belangrijk punt.quote:Op zondag 6 april 2014 12:45 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er ernstigere dingen zijn waar de post zich mee bezig moet houden,
controleren van mensen is altijd makkelijker, dan je eigen fouten erkennen.
Ik ookquote:Op zondag 6 april 2014 12:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
nou, op zich vind ik het controleren op kwaliteit anders best een belangrijk punt.
Als je de kaart (zonder envelop) leest, zie je ook dat er een excuus in staat dat de bewoner hem gekregen heeft.quote:Op zondag 6 april 2014 09:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, niet echt. Er staat iets op in de trant van "Beste bewoner, PostNL wil graag het beste postbedrijf zijn en blijven. Daarom controleren we regelmatig de kwaliteit van de bezorging, onder andere middels deze kaartjes."
Hieruit zou je eerder de conclusie trekken dat je ze juist moet bezorgen, omdat de aanhef gericht is aan de ontvanger.
Ze hadden er beter op kunnen zetten: "Beste bezorger, gaarne dit kaartje inleveren bij je teamleider", of iets in die trant.
Er staat: "Voor eventueel ondervonden ongemak, bieden wij u onze excuses aan". Je gaat er nu trouwens van uit dat zo'n bezorger de complete tekst van zo'n kaartje leest. Maar de gemiddelde nieuweling leest "geachte bewoner" en trekt daar de conclusie uit dat het poststuk bezorgd moet worden.quote:Op zondag 6 april 2014 16:34 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Als je de kaart (zonder envelop) leest, zie je ook dat er een excuus in staat dat de bewoner hem gekregen heeft.
Dus dan is het toch alles behalve logisch om het ding als nog ergens te bezorgen.
Toen ik begon met postbezorgen kreeg zat er bij de spulletjes die ik kreeg een kleinquote:Op zondag 6 april 2014 09:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En waaaarom bellen ze mij (en anderen die willen) niet meer om een keertje extra te lopen op zaterdag, als een collega heel graag vrij wil? Dat 'deel van mijn leven' is er een beetje uit, geloof ik. Jammer...quote:Op maandag 7 april 2014 19:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Waaaaarom worden er altijd dingen last minute gepland op zaterdagmiddagen... zoveelste keer dat ik iets ga missen omdat ik moet werkensoms toch wel erg jammer dat werken op zaterdag.
Och voor het zakboekje kreeg ik een brief dat ik deze digitaal kon inzien...quote:Op zondag 6 april 2014 21:25 schreef blijevis het volgende:
Als je zo de reakties in dit forum leest zijn er nogal wat bezorgers die dit boekje niet gekregen / niet gelezen / niet begrepen hebben.
Verplichten vind ik een beetje ver gaan. Dan moeten ze het ook niet afschilderen als een baan die je 'met alle vrijheid' overal naast kunt doen. Wel vind ik het (als depotchecker) super als iemand even doorgeeft dat hij/zij later begint, vooral als dat op andere dagen niet zo is. Als iemand een tweede wijk loopt vanuit eenzelfde depot weet de depotchecker dat meestal wel, zal deze niet zo snel alarm slaan als de eerste wijk al weg of 'aangebroken' is.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier moeten we vanaf nu verplicht voor 2 uur beginnen. Dacht dat de depots altijd rond 3 uur afgemeld werden, maar blijkbaar zijn er toch mensen die al eerder gaan bellen. Nou begin ik meestal ook wel voor 2 uur (alleen dan niet met een eventuele 2e wijk), maar het idee van een beetje je eigen tijd indelen is zo wel wat weg. Al zal je best in overleg alsnog wel een keertje later kunnen beginnen natuurlijk.
Ik ga denk ik voortaan wel even een briefje leggen bij mijn 2e wijk of zo. Als ik vanuit hetzelfde depot loop dan, vaak is dat ook niet zo...Ook zijn er hier in de buurt nu sowieso veel wijken zonder vaste bezorger dus dan weet uberhaupt niemand wie er nu weer op komt dagenquote:Op dinsdag 8 april 2014 16:00 schreef posje het volgende:
[..]
Verplichten vind ik een beetje ver gaan. Dan moeten ze het ook niet afschilderen als een baan die je 'met alle vrijheid' overal naast kunt doen. Wel vind ik het (als depotchecker) super als iemand even doorgeeft dat hij/zij later begint, vooral als dat op andere dagen niet zo is. Als iemand een tweede wijk loopt vanuit eenzelfde depot weet de depotchecker dat meestal wel, zal deze niet zo snel alarm slaan als de eerste wijk al weg of 'aangebroken' is.
Wij hebben op dit moment allemaal tijdige starters, maar er zijn periodes geweest dat ik wel drie of vier keer terug moest fietsen tot de laatste begonnen was. Natuurlijk, je kunt ook pas eind van de middag gaan kijken, maar dat is wel erg laat als een wijk is blijven staan en er nog iets geregeld moet worden. (Al loop ik graag zelf nog een rondje, beter dan voor niks heen en weer fietsen.)
Oh, zoiets had ik ook een keer, alleen kwam ik toen net de oprit op en reed die kerel zonder te kijken best hard achteruit. En dan nog proberen om te zorgen dat ie je fiets niet te hard raakt, althans, dat was het eerste waar ik aan dacht, want ja, die heb je toch wel nodigquote:Op dinsdag 8 april 2014 16:35 schreef Herfstblad het volgende:
Goed, aangereden worden tijdens het postlopen...die ervaring had ik nog niet. Ik kwam uit de oprit van het depot, mevrouw tegenover reed achteruit in haar auto en die had niet gezien dat ik eraan kwam.
Gevolg: Ze rijdt tegen mij aan, ik val.
Gelukkig heb ik alleen een schaafwond op mijn elleboog en een ietwat stijve linkerarm (en been). Fiets lijkt ook oke te zijn gelukkigIk heb wel haar telefoonnummer voor als er toch iets is.
Maar wel schrikken!
Dat is nou het geniepige, je kan er als normaal denkend mens niets naast doen,er is geen werkgever in Nl die zegt, nou loop maar even tussendoor een/2 wijken post.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:00 schreef posje het volgende:
[..]
een baan die je 'met alle vrijheid' overal naast kunt doen.
daar hebben ze iets voor als je binnen 2 jaar nog ergens last/letsel van hebt krijg je 25kquote:Op dinsdag 8 april 2014 16:35 schreef Herfstblad het volgende:
Goed, aangereden worden tijdens het postlopen...die ervaring had ik nog niet. Ik kwam uit de oprit van het depot, mevrouw tegenover reed achteruit in haar auto en die had niet gezien dat ik eraan kwam.
Gevolg: Ze rijdt tegen mij aan, ik val.
Gelukkig heb ik alleen een schaafwond op mijn elleboog en een ietwat stijve linkerarm (en been). Fiets lijkt ook oke te zijn gelukkigIk heb wel haar telefoonnummer voor als er toch iets is.
Maar wel schrikken!
Hier 3 folders vandaag en trouwens en 3.5 oranje tas aan post, dus het viel wel mee
Haha, ik dacht ook meteen aan mijn fiets/mobiel. Maar die lijken allebei nog heel te zijn.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Oh, zoiets had ik ook een keer, alleen kwam ik toen net de oprit op en reed die kerel zonder te kijken best hard achteruit. En dan nog proberen om te zorgen dat ie je fiets niet te hard raakt, althans, dat was het eerste waar ik aan dacht, want ja, die heb je toch wel nodigEn stug volhouden dat ik geen pijn had
Maar is inderdaad schrikken zoiets. Gelukkig dat je er niet teveel aan hebt overgehouden.
Mij is ook ooit zoiets overkomen. Gelukkig was dat niet met de post.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Oh, zoiets had ik ook een keer, alleen kwam ik toen net de oprit op en reed die kerel zonder te kijken best hard achteruit. En dan nog proberen om te zorgen dat ie je fiets niet te hard raakt, althans, dat was het eerste waar ik aan dacht, want ja, die heb je toch wel nodigEn stug volhouden dat ik geen pijn had
Maar is inderdaad schrikken zoiets. Gelukkig dat je er niet teveel aan hebt overgehouden.
Voor sommige mensen behoren postbezorgers tot een lagere diersoort.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:36 schreef Rafierafie het volgende:
Mij is ook ooit zoiets overkomen. Gelukkig was dat niet met de post.
Het was vooral vervelend voor die kerel in de auto, aangezien hij bij een garage werkte en die auto dus niet van hem was. Er zat een flinke kras op de bumper
Ik word wekelijks bijna aangereden omdat mensen maar niet willen begrijpen dat fietsers die van rechts komen ook gewoon voorrang hebben op auto's.
Vorige week nog een vrouw die even gas gaf toen ze me zag aankomen en ik wilde oversteken. Moet ik vol in de remmen en zit die trol me met een zure kop aan te kijken
Maar ja, ik begrijp wel dat mensen ons makkelijk over het hoofd zien. Tenslotte zijn onze werkkleding en posttassen ook niet zo opvallend.
Daartoe mogen ze je niet verplichten volgens mij. De afspraak is dat alle post uiterlijk 17.00 uur wordt bezorgd, en in uitzonderingsgevallen uiterlijk 18.00 uur. Wel mogen ze, en zo doen ze het bij ons, aan je vragen om het door te geven als je later dan 14.00 uur begint.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier moeten we vanaf nu verplicht voor 2 uur beginnen. Dacht dat de depots altijd rond 3 uur afgemeld werden, maar blijkbaar zijn er toch mensen die al eerder gaan bellen. Nou begin ik meestal ook wel voor 2 uur (alleen dan niet met een eventuele 2e wijk), maar het idee van een beetje je eigen tijd indelen is zo wel wat weg. Al zal je best in overleg alsnog wel een keertje later kunnen beginnen natuurlijk.
Maar goed, bij de mensen met 2 wijken zullen ze er dan toch soms nog achteraan blijven bellen, want dan ben je niet altijd voor 2 uur begonnen aan je 2e rondje. Gebeurt nu ook al regelmatig en stiekem vind ik dat best irritant
Ja, dat idee had ik dus ook. Zo was het altijd en daar hebben ze ook mensen mee binnen 'gelokt'. Maar misschien loopt het hier ook nog wel los en mogen we het ook wel gewoon doorgeven en dan toch later beginnen. Dat is wel een betere oplossing! Zou prima werken denk ik.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daartoe mogen ze je niet verplichten volgens mij. De afspraak is dat alle post uiterlijk 17.00 uur wordt bezorgd, en in uitzonderingsgevallen uiterlijk 18.00 uur. Wel mogen ze, en zo doen ze het bij ons, aan je vragen om het door te geven als je later dan 14.00 uur begint.
Bij ons trouwens een flink drukke dag gisteren met oa H&M en Bijenkorf, en 3x hah.
Oeh dat klinkt wel gaaf. Hoe lang ga je naar Noorwegen?quote:Op woensdag 9 april 2014 12:21 schreef superkimmi het volgende:
begin eindelijk wat op te knappen.. morgen maar weer werken denk ik..
vakantie plannen zijn ook gemaakt.. dit jaar wordt het noorwegen
2 weken, waarvan 12 nachten echt in het land zelf, 2 overnachtingen op een 'mini' cruise bootquote:Op woensdag 9 april 2014 12:51 schreef dud0r het volgende:
[..]
Oeh dat klinkt wel gaaf. Hoe lang ga je naar Noorwegen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |