Robin, het wordt tijd dat je weer eens in die libertaire bibliotheek duikt en de historische gevaren van enorme logge, bureaucratische, onmenselijke (geen binding met het volk) Rijken voor de vrijheid, veiligheid en vrede van de volkeren die onderdrukt werden herleest.quote:
Hé, niet alle partijen die voor de EU zijn willen gelijk alle bevoegdheden overdragen. Enkel wanneer ze denken dat het in het belang van de samenleving is.quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Robin, het wordt tijd dat je weer eens in die libertaire bibliotheek duikt en de historische gevaren van enorme logge, bureaucratische, onmenselijke (geen binding met het volk) Rijken voor de vrijheid, veiligheid en vrede van de volkeren die onderdrukt werden herleest.
Schaalvergroting is op nationaal niveau onhandig gebleken, helemaal zonder deugdelijk management. Laat dat nou juist met meer EU toenemen en niet afnemen.
De kritiek op de 150 parlementsleden in Nederland die hun werk onvoldoende doen gaat nog eens 33 keer meer op voor het "parlement" in Straatsbrussel.
Wat willen die EU-voorstanders eigenlijk? Meer bevoegdheden overdragen aan die nog verder wegstaande tandeloze "democratisch gekozen" (maar dan alleen per land) volks"vertegenwoordigers"?
Dat kan weel wezen maar dit soort populisme leidt enkel tot kwalijke gevolgen als je ofwel met een dictator te maken hebt (niet het geval bij de genoemde populisten, het zijn geen opvolgers van Hitler, Stalin, Poetin, Mussolini, Franco, ...) ofwel de gevestigde orde haar kop in het zand blijft steken. Als de gevestigde orde er op een goede manier mee omgaat, dus goed luistert naar de onvrede en daar wat mee doen door de genoemde problemen op te lossen, dan is er niets aan de hand en heeft het populisme zuiverend gewerkt. Elk regime krijgt op een gegeven moment oogkleppen, het is dan aan buitenstaanders om die oogkleppen af te nemen. Het regime verzet zich hiertegen aangezien het er moeite mee heeft om op haar gebreken gewezen te worden en het moeite heeft met het moeten bijstellen van haar beeld en dan krijg je gedominseer etc.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nou ja, als het uitmondt in een erg verdeeld Europa dan ben ik toch van mening dat dit soort populisme erg schadelijk is. Net zoals dat het populisme van Fortuyn en Wilders alleen maar stigmatiserend en proletariserend werkt.
Dit soort populisten weten vaak flink te winnen bij recessies en dergelijke. Of wanneer mensen ontevreden zijn over hun situatie en een zondebok nodig hebben (EU, Roemenen, Bulgaren etc.) Niet voor niets dat stemmers van Wilders vooral laagopgeleiden zijn. Die mensen zou je moeten verheffen uit hun situatie zodat ze niet meer vatbaar voor populisme zijn. Zo bescherm je de democratie tegen zichzelf.
Onvrede over de EU. De mensen stemmen massaal op Farage omdat hij die onvrede een stem geeft.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke kern speelt er momenteel dan zo bijzonder?
Oh ja, dus doordat we bevoegdheden overgedragen hebben zijn er problemen ontstaan en om die problemen op te lossen moeten we nog meer bevoegdheden afstaan.quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hé, niet alle partijen die voor de EU zijn willen gelijk alle bevoegdheden overdragen. Enkel wanneer ze denken dat het in het belang van de samenleving is.
Soms is schaalvergroting wel nodig. Op zaken als controle op financiële markten, begrotingsbeleid, milieu, bedrijfsbeleid en andere economische zaken is het regelen op een grotere schaal gewoon veel handiger. Economieën zijn namelijk zo erg met elkaar verworven dat we ook last hebben van Griekenland wanneer het daar misgaat. Door de globaliseren zoeken bedrijven steeds meer naar mogelijkheden in andere landen en dan biedt de EU als een groot platform een groter voordeel met gezamenlijke regels.
De EU heeft last van wat kinderziektes. Het moet zeker democratischer en minder bureaucratisch, maar dat wil niet zeggen dat je gelijk de stekker eruit moet trekken. Ook de EU kan een soort evolutieproces doormaken. Alle anti-EU partijen willen gelijk de stekker eruit trekken wat zorgt voor enorme verdeeldheid in Europa. Behalve de euro durf ik de EU wel een succesverhaal te noemen, maar je moet de monetaire unie niet verwarren met de politieke unie.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt die wel. Alleen jammer dat ondertussen veel ellende kan worden aangericht.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De verdedigers van de EU zijn net zoals de haviken in de VS die de troepen per se in Irak wilden (en houden). De tegenmogelijkheid is simpelweg "te radicaal" om als "oplossing" te kunnen dienen.
Het kan, mag en zal niet zo zijn dat mensen denken dat uit de EU stappen een oplossing is. "Wat zijn dat voor gekken, niet serieus te nemen", dat soort 'inhoudelijk' commentaar op de meer dan terechte zorgen over de prachtige diversiteit van de Europese landen:
Je tegenstander gek noemen is niet zo slim, zeker niet als de onplezierige feiten zich opstapelen.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is het enige, de rest van je vergelijking klopte niet. Farage is inderdaad een ware populist; komt uit het volk en strijdt voor het volk. Fortuyn is een prima vergelijking, een belachelijke dingen roepende carrierepoliticus als Wilders is precies de verkeerde.
Op dit forumpje zie je dat ook gereflecteerd. Ik ben politiek gezien meer links, o.a. jij en Kowloon zijn politiek gezien meer rechts (ik reken libertarisme tot rechts). Het heeft volgens mij idd. weinig met links en rechts te maken.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het mooie is juist dat de anti-EUstemming dwars door links en rechts heen snijdt. Zo is er een breed front van libertaire tegenstanders aangevuld met progressieve en groene tegenstanders uit Scandinavie en Italie.
Op een gegeven moment moet je je afvragen of dat er nog wel sprake is van kinderziektes of van gehandicapte volwassenen. Als er inderdaad sprake is van kinderziektes hoe gaan die dan verdwijnen als je maar blijft uitbreiden op het moment dat de kinderziektes van het vorige stadium nog lang niet zijn verdwenen?quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:18 schreef robin007bond het volgende:
De EU heeft last van wat kinderziektes.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Op een gegeven moment moet je je afvragen of dat er nog wel sprake is van kinderziektes of van gehandicapte volwassenen.
Too easy.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Het zijn de "leiders" van de pro-EUlite hier.quote:
Al ontkracht in filmpje in de OP.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:31 schreef remlof het volgende:
Oh ja, jullie Nigel is ook nog een grote Putin-hielelikker trouwens:
Nigel Farage is a buffoon for admiring Vladimir Putin
Farage heeft in ieder geval meer charisma (en dit ondanks zijn niet al te goede gebitquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het zijn de "leiders" van de pro-EUlite hier.
Dan liever een vrolijke tegendraadse doch immer inhoudelijke (en dat doet ze pijn, die "populist!"-roepers) drinkebroer als Farage.
Yep. Ik ben niet zo gecharmeerd van Poetin zijn intenties en ik ben nog minder gecharmeerd van de moorden die in opdracht van hem en met zijn medeweten en toestemming zijn gepleeggd (er zijn opvallend veel journalisten onder verdachte omstandigheden gestorven nadat ze een negatief stukje over Poetin hadden geschrevenquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Al ontkracht in filmpje in de OP.
Ik deel zijn mening over Poetin trouwens. Met een leider als hij zou men veel meer fiducie in het EUropese project hebben, gegarandeerd. Met het huidige zooitje licht-verstandelijk gehandicapten (waarbij ik de ongefortuneerde leden van de samenleving nog beledig) aan de "top" snap ik de hoon van Farage uitstekend.
Uitstekend bewijs voor het feit dat de media en de politieke elite een gruwelijke hekel aan die man hebben.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:31 schreef remlof het volgende:
Oh ja, jullie Nigel is ook nog een grote Putin-hielelikker trouwens:
Nigel Farage is a buffoon for admiring Vladimir Putin
De pro-EU-mensen vechten voor een Catch-22-situatie. Hun huidige argument voor is, is dat het Europees parlement te weinig macht heeft. Als je de EU volgt, hebben ze daar gelijk in.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Yep. Ik ben niet zo gecharmeerd van Poetin zijn intenties en ik ben nog minder gecharmeerd van de moorden die in opdracht van hem en met zijn medeweten en toestemming zijn gepleeggd (er zijn opvallend veel journalisten onder verdachte omstandigheden gestorven nadat ze een negatief stukje over Poetin hadden geschreven) maar je kan geen kwaad woord zeggen over zijn kwaliteiten. Hij is een slimme kerel en een leider. Wij hebben er moeite mee om te aanvaarden dat dat gepaard gaat met zeer sterke kwaliteiten, in Rusland werkt dat allemaal anders.
Daar denken wij dan geheel anders over.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:08 schreef remlof het volgende:
Wat een klinkklare onzin kraam je weer uit Matador.
Jij denkt ook dat je fascist moet zijn om de EU in z'n huidige vorm te steunen?quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar denken wij dan geheel anders over.
Nee, ik denk echter wel dat er meer wijsheid in El_Matador zijn laatste reactie zit dan in eender welke reactie van EU-fielen die ik de laatste jaren heb gehoord of gelezen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij denkt ook dat je fascist moet zijn om de EU in z'n huidige vorm te steunen?
Dank.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, ik denk echter wel dat er meer wijsheid in El_Matador zijn laatste reactie zit dan in eender welke reactie van EU-fielen die ik de laatste jaren heb gehoord of gelezen.
quote:Op woensdag 16 april 2014 20:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Schulz is zonder t, maar goed:
Starting from the 2009–2014 session of the Parliament the outgoing President presides over the election of the new President, provided that the outgoing President is re-elected as an MEP.
http://en.wikipedia.org/wiki/President_of_the_European_Parliament
De enige "democratische controle" hierop is dus of Schulz herkozen wordt als MEP. Met voldoende linkse pro-EUduitsers is dat een koekie. Jij vindt het wel democratisch als zowel Kaiser Guy, als de bureaucraat Barroso als de "president van het parlement"ironisch oxymoron, niet rechtstreeks door het volk gekozen worden?
Waarom moet het volk zo weinig invloed hebben? Waarom denk je dat de EU zoveel haat oogst?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Wat een aanfluiting is dat programma tochquote:
Als we dat zouden terugbrengen naar 1% en 5,3% extra zouden besteden aan onderzoek dan zou Europa weer flink wat meer nobelprijzen gaan winnen in de toekomst en flink wat meer technologieën ontwikkelen. Het is maar wat je prioriteiten zijn.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De EU geeft 6.3% van haar budget uit aan administratie (2006). Daar zou je het over moeten hebben, het heeft geen zin om te zeuren over het gedrag van een enkele parlementarier.
Ik vind vooral die EU-bobo hier de aanfluiting.quote:
We zouden ook met zijn allen het Engels kunnen gebruiken, zomaar een idee.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:19 schreef waht het volgende:
[..]
Veel verschillende talen he, vergt redelijk wat inspanning.
Bij Pownews kun je sowieso niet winnen.quote:Op zondag 20 april 2014 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind vooral die EU-bobo hier de aanfluiting.
Dat ook, maar die Rutger faalt nog harder.quote:Op zondag 20 april 2014 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind vooral die EU-bobo hier de aanfluiting.
Willen de Fransen niet.quote:Op zondag 20 april 2014 00:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
We zouden ook met zijn allen het Engels kunnen gebruiken, zomaar een idee.
Alleen daarom al ga ik liever zonder de Fransen verder.quote:
Als je zo beredeneert kan je beter streven dat je gemeente zich onafhankelijk van alles verklaartquote:Op zondag 20 april 2014 00:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alleen daarom al ga ik liever zonder de Fransen verder.
Van Miltenburg die Engels tegen capo Schulz spreekt, wat een treurnisquote:
Een gemeente kan niet onafhankelijk verder, wij kunnen wel zonder Frankrijk verder.quote:Op zondag 20 april 2014 00:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je zo beredeneert kan je beter streven dat je gemeente zich onafhankelijk van alles verklaart
Nee dat kunnen we niet. Een Europese Unie kan niet zonder Frankrijk en Duitsland.quote:Op zondag 20 april 2014 01:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een gemeente kan niet onafhankelijk verder, wij kunnen wel zonder Frankrijk verder.
Pro-EU-roepers: "Kazachstan is niets waard zonder de SovjetUnie. Een centrale gereguleerde economie is het beste voor iedereen"quote:Op zondag 20 april 2014 01:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een gemeente kan niet onafhankelijk verder, wij kunnen wel zonder Frankrijk verder.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:15 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen in de EU-top behalve Farage en aanhang.
Het is zelfs al gebeurd. Waarschijnlijk heb je dat gemist omdat je je teveel op de persoon richt.
Zo vroeg wakker en nu de wereld al aan het verbeteren Rem?quote:Op zondag 20 april 2014 07:30 schreef remlof het volgende:
Ja want Brussel bepaalt wat en hoeveel er van wat geproduceerd moet worden en hoe die goederen gedistribueerd moeten worden
Wat zwets je weer enorm uit je nek Matador, de EU is en blijft gewoon een markteconomie en er is niemand in Brussel die dat niet zo wil houden.
Ja, nu in de trein van Milaan naar Biella.quote:Op zondag 20 april 2014 07:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zo vroeg wakker en nu de wereld al aan het verbeteren Rem?
Nu wordt het echt absurdistisch; de kritiek was dat de EU niet democratisch genoeg is en de oplossing daarvoor is een dictatuur. Zie hier de eurosceptische logica.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Al ontkracht in filmpje in de OP.
Ik deel zijn mening over Poetin trouwens. Met een leider als hij zou men veel meer fiducie in het EUropese project hebben, gegarandeerd. Met het huidige zooitje licht-verstandelijk gehandicapten (waarbij ik de ongefortuneerde leden van de samenleving nog beledig) aan de "top" snap ik de hoon van Farage uitstekend.
En dan is het eigenlijk verboden om de daadwerkelijke daden van zo'n populist ook te bespreken? Ik vind dat werkelijk bijzonder. Waarom toch wangedrag doodzwijgen of goedpraten?quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Onvrede over de EU. De mensen stemmen massaal op Farage omdat hij die onvrede een stem geeft.
Wanneer, buiten het declareren van miljoenen om, is meneer dan serieus inhoudelijk?quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het zijn de "leiders" van de pro-EUlite hier.
Dan liever een vrolijke tegendraadse doch immer inhoudelijke (en dat doet ze pijn, die "populist!"-roepers) drinkebroer als Farage.
En ondertussen praat hij DeWinter en Wilders goedquote:Op zaterdag 19 april 2014 23:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij denkt ook dat je fascist moet zijn om de EU in z'n huidige vorm te steunen?
Ach meneer is vooral weer een tikkie hysterischquote:Op zondag 20 april 2014 10:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nu wordt het echt absurdistisch; de kritiek was dat de EU niet democratisch genoeg is en de oplossing daarvoor is een dictatuur. Zie hier de eurosceptische logica.
Volgens mij zijn beide zijden blind en dogmatisch. Waarvan de zittende partijen ook nog eens dronken zijn van de macht .quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of is het blinde bewondering? En het goedpraten van het wangedrag van je helden?
We bekijken poetin teveel vanuit onze slappe linkse westerse ogen. De wereld is groter dan grachtengordelia.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Yep. Ik ben niet zo gecharmeerd van Poetin zijn intenties en ik ben nog minder gecharmeerd van de moorden die in opdracht van hem en met zijn medeweten en toestemming zijn gepleeggd (er zijn opvallend veel journalisten onder verdachte omstandigheden gestorven nadat ze een negatief stukje over Poetin hadden geschreven) maar je kan geen kwaad woord zeggen over zijn kwaliteiten. Hij is een slimme kerel en een leider. Wij hebben er moeite mee om te aanvaarden dat dat gepaard gaat met zeer sterke kwaliteiten, in Rusland werkt dat allemaal anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |