abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:12:33 #226
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_139050919
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is gewoon wat momenteel over die kerel in het nieuws is, niets meer en niets minder.
Of moet het doodgezwegen of goedgepraat worden wanneer een populist fraudeert? Of moet je een complot van de media tegen hem gaan verzinnen?
Het zal me een worst wezen of hij fraudeert man.

Is dat een reden om democratie af te schaffen?
pi_139050925
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:11 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

Omdat in principe de hele EU een grote fraude is, inclusief iedereen die daarin participeert.

Dit is wat ik bedoel met consequent zijn.
Aha, heb je daar ook fatsoenlijk bewijs voor?
pi_139050964
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:12 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

Het zal me een worst wezen of hij fraudeert man.
Tja, dat vind ik dus bijzonder, waarom wordt de fraude van die man aan alle kanten goedgepraat?

quote:
Is dat een reden om democratie af te schaffen?
Nee, maar wie wil hier in hemelsnaam de democratie afschaffen?
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:14:34 #229
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_139050981
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, heb je daar ook fatsoenlijk bewijs voor?
12-20% belasting bij een salaris van >100k om maar iets te noemen.
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:15:52 #230
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_139051037
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, dat vind ik dus bijzonder, waarom wordt de fraude van die man aan alle kanten goedgepraat?

[..]

Vrijwel iedereen in de EU-top behalve Farage en aanhang.

Het is zelfs al gebeurd. Waarschijnlijk heb je dat gemist omdat je je teveel op de persoon richt.
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:17:26 #231
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_139051099
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:13 schreef 99.999 het volgende:
De enige reden waarom jij nog in de waan verkeert dat dit een democratisch land is, is omdat Nederland momenteel genoeg geld in de EU-kas brengt en je grondrechten derhalve nog ongeschonden lijken.
pi_139051148
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:17 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

De enige reden waarom jij nog in de waan verkeert dat dit een democratisch land is, is omdat Nederland momenteel genoeg geld in de EU-kas brengt en je grondrechten derhalve nog ongeschonden lijken.
Dit lijkt me geen antwoord op mijn vraag.
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:19:25 #233
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_139051185
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb ik al gegeven.

Nergens keur ik fraude goed. Het interesseert me gewoon niet als er iets veel belangrijkers op het spel staat dan wat euro's. Materialisme ten top dit.
pi_139051189
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:15 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

Vrijwel iedereen in de EU-top behalve Farage en aanhang.

Het is zelfs al gebeurd. Waarschijnlijk heb je dat gemist omdat je je teveel op de persoon richt.
Nou, dan heeft bijna iedereen op een paar malloten na het gemist. Kan je het ons vast nog wel even haarfijn uitleggen toch?
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:20:31 #235
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_139051232
Nu ik;

Waarom heb jij nog het idee dat EU-lidstaten democratisch zijn?
pi_139051260
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En je kent DeWinter wel goed genoeg om hem relatief beschaafd te noemen?
Ja en ja.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:21:51 #237
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_139051280
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou, dan heeft bijna iedereen op een paar malloten na het gemist. Kan je het ons vast nog wel even haarfijn uitleggen toch?
Komt ie hoor:

http://nl.wikipedia.org/w(...)Grondwet_voor_Europa

gevolgd door:

http://en.wikipedia.org/wiki/Treaty_of_Lisbon

resulterend in:

http://en.wikipedia.org/wiki/Herman_Van_Rompuy
pi_139051287
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is gewoon wat momenteel over die kerel in het nieuws is, niets meer en niets minder.
Of moet het doodgezwegen of goedgepraat worden wanneer een populist fraudeert? Of moet je een complot van de media tegen hem gaan verzinnen?
Het hoeft uiteraard niet doodgezwegen te worden maar het is niet bepaald de kern van het debat. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:33:54 #239
181126 MouzurX
Misschien?
pi_139051721
Ik begrijp niet helemaal waarom Farage schreeuwt en geen oplossingen biedt.
Voor GB is uit de EU stappen gewoon een normale oplossing. En realistischer dan voor NL.

De users hier die het als non-oplossing bestempelen moeten dat dan maar eens beargumenteren. Sowieso is het bestempelen van iets als non-oplossing ongeveer gelijk aan iemand persoonlijk aanvallen, noem het dan een "financieel" slechte oplossing.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:34:20 #240
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_139051736
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En je was net nog zo snel met het aandragen van persoonlijke aantijgingen. Waarom niet met het antwoorden op mijn vraag?
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:35:26 #241
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_139051784
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:33 schreef MouzurX het volgende:
Voor GB is uit de EU stappen gewoon een normale oplossing. En realistischer dan voor NL.

De users hier die het als non-oplossing bestempelen moeten dat dan maar eens beargumenteren.
Afschaffen van de huidige EU-structuur is al vanaf dag 1 zijn antwoord geweest. De meeste mensen horen dat gewoon niet meer omdat het als 'onmogelijk' bestempeld wordt. Wat verder geen verwijt is.
pi_139051996
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:33 schreef MouzurX het volgende:

De users hier die het als non-oplossing bestempelen moeten dat dan maar eens beargumenteren. Sowieso is het bestempelen van iets als non-oplossing ongeveer gelijk aan iemand persoonlijk aanvallen, noem het dan een "financieel" slechte oplossing.
De verdedigers van de EU zijn net zoals de haviken in de VS die de troepen per se in Irak wilden (en houden). De tegenmogelijkheid is simpelweg "te radicaal" om als "oplossing" te kunnen dienen.

Het kan, mag en zal niet zo zijn dat mensen denken dat uit de EU stappen een oplossing is. "Wat zijn dat voor gekken, niet serieus te nemen", dat soort 'inhoudelijk' commentaar op de meer dan terechte zorgen over de prachtige diversiteit van de Europese landen:

Je tegenstander gek noemen is niet zo slim, zeker niet als de onplezierige feiten zich opstapelen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139052023
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee. :')
Is hij wel. Als je de definitie van 'populisme' erbij haalt dan voldoet Farage haast aan alle punten.
pi_139052092
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:42 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Is hij wel. Als je de definitie van 'populisme' erbij haalt dan voldoet Farage haast aan alle punten.
Dat is het enige, de rest van je vergelijking klopte niet. Farage is inderdaad een ware populist; komt uit het volk en strijdt voor het volk. Fortuyn is een prima vergelijking, een belachelijke dingen roepende carrierepoliticus als Wilders is precies de verkeerde.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_139052132
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Prima toch dat een charismatische populist wat zaken agendeert die de gevestigde orde met de mantel der liefde wil bedekken? Dat is het zelfreinigende vermogen van de democratie. Als de gevestigde orde op de gepaste wijze reageert, dus wakker wordt en hier iets mee doet op een serieuze manier, dan zal de gevestigde orde snel afrekenen met de populist dankzij het sterkere apparaat wat de gevestigde orde tot haar beschikking heeft, zolang ze dat niet doet blijft de populist stemmen trekken. Zolang die populist geen ambitie heeft om een coupe te plegen en een dictatuur te starten is er niets aan de hand. :)
We zouden blij moeten zijn met relatief beschaafde populisten zoals Fortuyn, Wilders, Farage en de Winter. Ik vind Farage trouwens een zeer beschaafde populist. Al deze populisten hebben duidelijk met elkaar gemeen dat ze relatief charismatisch zijn en dat ze verbaal vaardig zijn.
Nou ja, als het uitmondt in een erg verdeeld Europa dan ben ik toch van mening dat dit soort populisme erg schadelijk is. Net zoals dat het populisme van Fortuyn en Wilders alleen maar stigmatiserend en proletariserend werkt.

Dit soort populisten weten vaak flink te winnen bij recessies en dergelijke. Of wanneer mensen ontevreden zijn over hun situatie en een zondebok nodig hebben (EU, Roemenen, Bulgaren etc.) Niet voor niets dat stemmers van Wilders vooral laagopgeleiden zijn. Die mensen zou je moeten verheffen uit hun situatie zodat ze niet meer vatbaar voor populisme zijn. Zo bescherm je de democratie tegen zichzelf.
pi_139052292
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het hoeft uiteraard niet doodgezwegen te worden maar het is niet bepaald de kern van het debat. ;)
Welke kern speelt er momenteel dan zo bijzonder?
Dit is gewoon het nieuws van de week waar Farage bij betrokken is. Volgende week is het weer omdat hij iemand voor rotte vis uitmaakt en over twee weken slingert hij misschien een keer wat inhoud aan.
pi_139052321
Nigel Farage zegt gewoon waar het op staat wat betreft de EU. Het zijn weer de typisch linkse oogkleppen die opgezet worden.
pi_139052392
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:45 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nou ja, als het uitmondt in een erg verdeeld Europa dan ben ik toch van mening dat dit soort populisme erg schadelijk is. Net zoals dat het populisme van Fortuyn en Wilders alleen maar stigmatiserend en proletariserend werkt.
Mooie vondst.
pi_139052458
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:50 schreef Friek_ het volgende:
Het zijn weer de typisch linkse oogkleppen die opgezet worden.
Het mooie is juist dat de anti-EUstemming dwars door links en rechts heen snijdt. Zo is er een breed front van libertaire tegenstanders aangevuld met progressieve en groene tegenstanders uit Scandinavie en Italie. Dat er daarnaast steun is vanuit helaas dubieuze partijen is electoraal mooi meegenomen; de nuttige idioten van Gouden Dageraad, ons aangeboden door de 'naar Vrede strevende' Europese Unie.

pi_139052557
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 april 2014 20:52 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Mooie vondst.
Ja hé.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')