abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:37:41 #181
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_139048121

[ Bericht 100% gewijzigd door Paper_Tiger op 19-04-2014 18:38:30 ]
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_139048150
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:37 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De naam Herfkens komt in me op.
Daar maak je je wel druk om maar zodra het een politieke held van je betreft praat je alles recht wat krom is. Waarom is dat?
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:41:50 #183
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_139048242
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daar maak je je wel druk om maar zodra het een politieke held van je betreft praat je alles recht wat krom is. Waarom is dat?
Herfkens pleegde willens en wetens voor tonnen fraude en Farage zag een paar duizend Euro over het hoofd. Het is niet zo dat hij die fondsen heeft aangewend voor privé doeleinden. Als er van de beschuldigingen al iets waar is.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:44:57 #184
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_139048324
Beetje Farage proberen neer te halen met wat declareergedrag. Die gasten krijgen allemaal meer dan een ton en betalen <20% belasting, sommigen zelfs zo laag als 12%, en declareren alles wat los en vast zit.

En de enige die zich hierover uitspreekt wordt uitgemaakt voor profiteur en debiel figuur vanwege wat declaraties.

Wie is er nou de gek.
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:47:41 #185
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139048378
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:44 schreef Keith_Bakker het volgende:
Beetje Farage proberen neer te halen met wat declareergedrag. Die gasten krijgen allemaal meer dan een ton en betalen <20% belasting, sommigen zelfs zo laag als 12%, en declareren alles wat los en vast zit.

En de enige die zich hierover uitspreekt wordt uitgemaakt voor profiteur en debiel figuur vanwege wat declaraties.

Wie is er nou de gek.
Nogmaals, Farage heeft geen declaraties ingedient, hij krijgt een vast bedrag voor oa kantoorkosten en de media blazen dit op omdat hij een goedkoop kantoor heeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:50:21 #186
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_139048441
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nogmaals, Farage heeft geen declaraties ingedient, hij krijgt een vast bedrag voor oa kantoorkosten en de media blazen dit op omdat hij een goedkoop kantoor heeft.
Zal best, ik weet niet precies hoe het zit.

Het enige waar ik me druk om maak is dat een ongekozen EU-president de macht heeft om democratisch gekozen leiders binnen no time de deur te wijzen als ze niet luisteren naar wat mr. President te zeggen heeft.
pi_139048444
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:41 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Herfkens pleegde willens en wetens voor tonnen fraude en Farage zag een paar duizend Euro over het hoofd. Het is niet zo dat hij die fondsen heeft aangewend voor privé doeleinden. Als er van de beschuldigingen al iets waar is.
Tuurlijk, altijd alles goed blijven praten :). Het is ook niet bepaald het eerste fraude-incident van Farage maar gewoon blind achter de man aan blijven lopen...
En over fondsen aanwenden voor privé-doeleinden, doel je dan op zaken als je vrouw of maîtresse in dienst nemen als 'assistent'?
pi_139048463
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En onderdeel van die vergoeding is dat je als je het geld niet nodig hebt voor je huisvesting je dat terugstort.
pi_139048563
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tuurlijk, altijd alles goed blijven praten :). Het is ook niet bepaald het eerste fraude-incident van Farage maar gewoon blind achter de man aan blijven lopen...
En over fondsen aanwenden voor privé-doeleinden, doel je dan op zaken als je vrouw of maîtresse in dienst nemen als 'assistent'?
Ik vind het prima dat je kritisch bent op politici, was je dat nu maar consequent:

• de verhouding tussen vermeende 'fraude' van Farage en die bij de baasjes van de EU (die jij graag volgt, zonder kritiek) is zo belachelijk scheef dat je selectieve kritiek volledig onbetrouwbaar is
• PVV'ers die rotstreken uithalen worden door jou steevast naar voren gebracht, maar gaat het eens over de nog veel grotere aantallen PvdAers die vuile was blijken, dan gaat juist de knop snel om naar de PVV.

Kritiek hebben moet juist, maar de selectieve manier waarop jij dat doet heeft niets met normale discussie, maar met volledig vooringenomen hypocrisie te maken.

Je doet maar, maar je zet jezelf voor schut.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:59:17 #190
45206 Pietverdriet
pi_139048671
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En onderdeel van die vergoeding is dat je als je het geld niet nodig hebt voor je huisvesting je dat terugstort.
Nogmaals,
1. Waar staat dat
2. Wie zegt dat hij het geld niet uitgegeven heeft aan kantoorkosten, dat is meer dan alleen huur.
pi_139048806
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat je kritisch bent op politici, was je dat nu maar consequent:

• de verhouding tussen vermeende 'fraude' van Farage en die bij de baasjes van de EU (die jij graag volgt, zonder kritiek) is zo belachelijk scheef dat je selectieve kritiek volledig onbetrouwbaar is
• PVV'ers die rotstreken uithalen worden door jou steevast naar voren gebracht, maar gaat het eens over de nog veel grotere aantallen PvdAers die vuile was blijken, dan gaat juist de knop snel om naar de PVV.

Kritiek hebben moet juist, maar de selectieve manier waarop jij dat doet heeft niets met normale discussie, maar met volledig vooringenomen hypocrisie te maken.

Ik ben gewoon algemeen kritisch, maakt mij echt niet uit van welke smaak de politicus is, dus die aanwrijven mag je bij je houden.
Het gaat er hier om dat mensen die normaal direct hysterisch reageren wanneer een politicus een fout maakt hier blind achter hun grote held aan blijven lopen en op de man gaan spelen wanneer je daar niet in meegaat.
Moet je natuurlijk helemaal zelf weten maar volgens mij is dat niet zo snugger :)
  zaterdag 19 april 2014 @ 19:05:33 #192
181126 MouzurX
Misschien?
pi_139048808
Leuke karaktermoord met dat fraude gebeuren.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_139048935
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nogmaals,
1. Waar staat dat
2. Wie zegt dat hij het geld niet uitgegeven heeft aan kantoorkosten, dat is meer dan alleen huur.
Klopt, dat is meer dan alleen huur (de toelage was overigens voor onderhoud van een kantoor, nog even iets anders dan kantoorkosten). Want hij betaalt er helemaal geen huur voor :+. Met hangen en wurgen kwam men tot 12.000 pond die je eventueel aan dat kantoor toe zou kunnen schrijven, inclusief gas, water, licht etc. Nog altijd minder dan hij heeft ontvangen. In totaal heeft hij persoonlijk 60.000 pond ontvangen die nu niet goed te verantwoorden is.
pi_139048950
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:05 schreef MouzurX het volgende:
Leuke karaktermoord met dat fraude gebeuren.
Hij zou gezien zijn eerdere frauderen dan ook beter moeten weten...
  zaterdag 19 april 2014 @ 19:22:09 #195
45206 Pietverdriet
pi_139049261
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt, dat is meer dan alleen huur (de toelage was overigens voor onderhoud van een kantoor, nog even iets anders dan kantoorkosten). Want hij betaalt er helemaal geen huur voor :+. Met hangen en wurgen kwam men tot 12.000 pond die je eventueel aan dat kantoor toe zou kunnen schrijven, inclusief gas, water, licht etc. Nog altijd minder dan hij heeft ontvangen. In totaal heeft hij persoonlijk 60.000 pond ontvangen die nu niet goed te verantwoorden is.
Formeel gezien hoeft hij ze niet te verantwoorden
pi_139049327
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Formeel gezien hoeft hij ze niet te verantwoorden
Klopt maar die vergoeding is wel bedoeld voor daadwerkelijk gemaakte kosten voor het doel waarvoor het is uitgekeerd. Het geld daar vervolgens niet aan uitgeven maar voor een ander doel aanwenden (en aangezien het naar hem privé werd overgemaakt zou dat goed voor iets buiten zijn parlementaire werk kunnen zijn) is volgens mij gewoon fraude.

Immers dan moet je het teveel ontvangen geld of teruggeven of minder geld aanvragen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2014 19:24:44 ]
  zaterdag 19 april 2014 @ 19:28:35 #197
45206 Pietverdriet
pi_139049463
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt maar die vergoeding is wel bedoeld voor daadwerkelijk gemaakte kosten voor het doel waarvoor het is uitgekeerd. Het geld daar vervolgens niet aan uitgeven maar voor een ander doel aanwenden (en aangezien het naar hem privé werd overgemaakt zou dat goed voor iets buiten zijn parlementaire werk kunnen zijn) is volgens mij gewoon fraude.

Immers dan moet je het teveel ontvangen geld of teruggeven of minder geld aanvragen.
Volgens jou, idd, volgens jou.
Omdat jij dat vind is het fraude.
pi_139049522
Farage is gewoon een populist. De vergelijking met Wilders lijkt me legitiem.

Hij constateert problemen, maar biedt vervolgens van die onderbuikoplossingen met veel geschreeuw. Net als Wilders. Dat mensen hem zo aanbidden snap ik niet.

Al moet ik wel toegeven dat hik echt met veel bombarderie kan spreken. Je wordt er haast enthousiast van.
pi_139049585
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar het mag duidelijk zijn, in de UK is blinde paniek dat UKIP de EU verkiezingen lijkt te gaan winnen en er wordt alles aan gedaan een karaktermoord te plegen.
Fortuyn all over again.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139049676
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:30 schreef robin007bond het volgende:

Hij constateert problemen, maar biedt vervolgens van die onderbuikoplossingen met veel geschreeuw. Net als Wilders. Dat mensen hem zo aanbidden snap ik niet.

Al moet ik wel toegeven dat hik echt met veel bombarderie kan spreken. Je wordt er haast enthousiast van.
Prima toch dat een charismatische populist wat zaken agendeert die de gevestigde orde met de mantel der liefde wil bedekken? Dat is het zelfreinigende vermogen van de democratie. Als de gevestigde orde op de gepaste wijze reageert, dus wakker wordt en hier iets mee doet op een serieuze manier, dan zal de gevestigde orde snel afrekenen met de populist dankzij het sterkere apparaat wat de gevestigde orde tot haar beschikking heeft, zolang ze dat niet doet blijft de populist stemmen trekken. Zolang die populist geen ambitie heeft om een coupe te plegen en een dictatuur te starten is er niets aan de hand. :)
We zouden blij moeten zijn met relatief beschaafde populisten zoals Fortuyn, Wilders, Farage en de Winter. Ik vind Farage trouwens een zeer beschaafde populist. Al deze populisten hebben duidelijk met elkaar gemeen dat ze relatief charismatisch zijn en dat ze verbaal vaardig zijn.
#NoDAPL
pi_139049686
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:30 schreef robin007bond het volgende:
Nee. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139049698
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens jou, idd, volgens jou.
Omdat jij dat vind is het fraude.
Neuh, niet omdat ik het vind. Maar waarom toch die kramp om die man tegen beter weten in te blijven verdedigen?
pi_139049716
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Fortuyn all over again.
Populistisch geleuter zonder oog voor oplossingen bedoel je?
  zaterdag 19 april 2014 @ 19:40:03 #204
45206 Pietverdriet
pi_139049765
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Neuh, niet omdat ik het vind. Maar waarom toch die kramp om die man tegen beter weten in te blijven verdedigen?
Waarheidsvinding, waarheidsvinding.
Zo ook over bv de Oekraine, waar je vriendje koos me gelijk uitmaakte voor een vazel van Putin.
pi_139049767
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 april 2014 18:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

#NoDAPL
pi_139049822
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Populistisch geleuter zonder oog voor oplossingen bedoel je?
Nee, populisme trachten te bestrijden met demonisering in plaats van in te zien dat je beter luistert naar die populisten voor het agenderen van de problemen en vervolgens je eigen apparaat kan inzetten om die problemen die je tot dan bedekt met de mantel der liefde kan oplossen. Dat is hoe je populisme bestrijdt, niet door de populist te demoniseren. Het heeft nooit gewerkt, het zal nooit werken.
#NoDAPL
pi_139049831
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarheidsvinding, waarheidsvinding.
Of is het blinde bewondering? En het goedpraten van het wangedrag van je helden?
pi_139049844
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Prima toch dat een charismatische populist wat zaken agendeert die de gevestigde orde met de mantel der liefde wil bedekken? Dat is het zelfreinigende vermogen van de democratie. Als de gevestigde orde op de gepaste wijze reageert, dus wakker wordt en hier iets mee doet op een serieuze manier, dan zal de gevestigde orde snel afrekenen met de populist dankzij het sterkere apparaat wat de gevestigde orde tot haar beschikking heeft, zolang ze dat niet doet blijft de populist stemmen trekken. Zolang die populist geen ambitie heeft om een coupe te plegen en een dictatuur te starten is er niets aan de hand. :)
We zouden blij moeten zijn met relatief beschaafde populisten zoals Fortuyn, Wilders, Farage en de Winter. Ik vind Farage trouwens een zeer beschaafde populist. Al deze populisten hebben duidelijk met elkaar gemeen dat ze relatief charismatisch zijn en dat ze verbaal vaardig zijn.
Voor het geval die reactie over het hoofd is gezien (snel een paar reacties daarop gevolgd en een nieuwe pagina bij mijn instelling).
#NoDAPL
pi_139049852
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, populisme trachten te bestrijden met demonisering in plaats van in te zien dat je beter luistert naar die populisten voor het agenderen van de problemen en vervolgens je eigen apparaat kan inzetten om die problemen die je tot dan bedekt met de mantel der liefde kan oplossen. Dat is hoe je populisme bestrijdt, niet door de populist te demoniseren. Het heeft nooit gewerkt, het zal nooit werken.
Aha, dus een populist die met enige regelmaat fraudeert mag daar dus niet op aangesproken worden? Heel bijzonder :)
pi_139049866
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voor het geval die reactie over het hoofd is gezien (snel een paar reacties daarop gevolgd en een nieuwe pagina bij mijn instelling).
Ben je Le Pen niet vergeten in je lijstje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')