Prima. Dat kan en moet allicht minder, maar hoe heeft het zich in de bijna tien jaar sindsdien ontwikkeld? En is het acceptabel wanneer zo nu en dan fraude met subsidies plaatsvindt in de lidstaten of moet dat tot de laatste eurocent dubbel gecontroleerd worden? Ofwel welke risico's mag zo'n organisatie lopen?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De EU geeft 6.3% van haar budget uit aan administratie (2006). Daar zou je het over moeten hebben, het heeft geen zin om te zeuren over het gedrag van een enkele parlementarier.
Declaraties indienen voor geld wat je niet hebt uitgegeven. Dat is dus gedrag wat jij per se goed wilt praten?quote:
Waarom verdedig je de ene politicus blind en draai je bij een ander hysterisch door voor vergelijkbare zaken?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En weer speel je op de man ipv de discussie aan te gaan...
Zijn er ergens ter wereld parlementsleden die zichzelf minder toewijzen? Dit is een kwaaltje van elke democratie, niemand wordt er blij van maar het is moeilijk anders te zien.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zal vast verschrikkelijk moeilijk zijn om zoiets te regelen. Maar de bedragen zijn absurd hoog. Dat krijg je er van als je parlementsleden gaat vergoeden voor de kosten van een kantoor.
Heeft hij foute declaraties ingedient dan?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Declaraties indienen voor geld wat je niet hebt uitgegeven. Dat is dus gedrag wat jij per se goed wilt praten?
Weer speel je op de manquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom verdedig je de ene politicus blind en draai je bij een ander hysterisch door voor vergelijkbare zaken?
Beide dienen het onderwerp van debat te zijn; verder geldt dat hoge bomen veel wind vangen, en in de positie van Farage volg je simpelweg beter de regels.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De EU geeft 6.3% van haar budget uit aan administratie (2006). Daar zou je het over moeten hebben, het heeft geen zin om te zeuren over het gedrag van een enkele parlementarier.
Hij claimt geld voor een kantoor wat hij voor minder geld beschikbaar gesteld heeft gekregen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heeft hij foute declaraties ingedient dan?
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom verdedig je de ene politicus blind en draai je bij een ander hysterisch door voor vergelijkbare zaken?
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heeft hij foute declaraties ingedient dan?
Nee, ik stel je een vraag die je weigert te beantwoorden. En vervolgens probeer je het topic te verkloten terwijl je weet dat je hiervoor in FB moet zijn.quote:
Inderdaad, huilen en weigeren vragen te beantwoorden wanneer z'n grote held in de knel zit. Tikkie sneu.quote:
Als je de gevestigde orde bedreigt wordt er met modder en stront gegooid en als dat niet help wordt je vermoord. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Dat is gewoon hoe het spel werkt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Inderdaad, huilen en weigeren vragen te beantwoorden wanneer z'n grote held in de knel zit. Tikkie sneu.
Hij mag blij zijn dat 'ie nog leeft.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als je de gevestigde orde bedreigt wordt er met modder en stront gegooid en als dat niet help wordt je vermoord. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Dat is gewoon hoe het spel werkt.
Ook gevallen voor het grote complotdenken?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als je de gevestigde orde bedreigt wordt er met modder en stront gegooid en als dat niet help wordt je vermoord. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Dat is gewoon hoe het spel werkt.
Ik heb zijn boek gelezen, en daaruit komt naar voren dat hij geregeld een inschattingsfout maakt. Zo heeft hij een date met een dame die een prostituee blijkt te zijn. Hij is ook vaak lazerus, komt een keer onder een auto terecht, heeft een ongeluk met een vliegtuig.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Beide dienen het onderwerp van debat te zijn; verder geldt dat hoge bomen veel wind vangen, en in de positie van Farage volg je simpelweg beter de regels.
Het is geen declareren maar een toelage die je krijgt zonder daar verantwoording over af te hoeven leggen. De media gebruiken dat bedrag om karaktermoord te plegen. Wel echt iets voor jou om daar blind in mee te gaan.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook gevallen voor het grote complotdenken?
Is het niet gewoon verstandig om de beste man te beoordelen op zijn daden? Als blijkt dat hij veel meer declareert dan is uitgegeven dan is dat toch gewoon iets waar hij op aangesproken mag worden?
Vind het dan nogal zwak dan zo'n UKIP het dan op de media probeert te schuiven.
Oh en welke bedreiging van de gevestigde orde bedoel je? Het is en blijft op het niveau waar het om draait toch een splintertje?
Wel mooi dat je nu plots vergevingszind bent richting politici.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is geen declareren maar een toelage die je krijgt zonder daar verantwoording over af te hoeven leggen. De media gebruiken dat bedrag om karaktermoord te plegen. Wel echt iets voor jou om daar blind in mee te gaan.
Het kost idd wat kruim om de euros die Farage krijgt voor zijn kantoorkosten in proportie te zien tot de miljarden die de EU er door heen jaagt. Dat is niet iedereen gegeven.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel mooi dat je nu plots vergevingszind bent richting politici.
Weet verder niet wat die Farage heeft geflikt, maar het is hilarisch om te zien dat je je kritische/hatelijke houding laat varen.
Geen verantwoording hoeven afleggen is vast niet oneindig.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is geen declareren maar een toelage die je krijgt zonder daar verantwoording over af te hoeven leggen. De media gebruiken dat bedrag om karaktermoord te plegen. Wel echt iets voor jou om daar blind in mee te gaan.
Blij dat ik je dag goed kan maken. Farage is de enige liberaal in de EU dus voor die man heb ik een zwak plekje.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet verder niet wat die Farage heeft geflikt, maar het is hilarisch om te zien dat je je kritische/hatelijke houding laat varen.
Ik heb die regels niet verzonnen. Als je het met die regels niet eens bent stem je tegen de EU. Dat ga ik dan i.i.g. doen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:42 schreef Lyrebird het volgende:
Oh, hij heeft de regels gevolgd PT? Interessant.
Dit is niet volledig correct. Hij krijgt een toelage die hij enkel mag gebruiken voor een aantal onkosten; er vindt weliswaar geen controle plaats of dat al dan niet gebeurt, maar hij dient wel het deel van de toelage dat niet voor dergelijke onkosten wordt aangewend terug te storten.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Mijn punt is dat politici normaliter per definitie fout zijn in de ogen van PT.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het kost idd wat kruim om de euros die Farage krijgt voor zijn kantoorkosten in proportie te zien tot de miljarden die de EU er door heen jaagt. Dat is niet iedereen gegeven.
In mijn ogen ookquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn punt is dat politici normaliter per definitie fout zijn in de ogen van PT.
Die indruk heb ik niet.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:46 schreef Lyrebird het volgende:
Bij Farage heb ik wel het idee dat het iemand is die de baan met frisse tegenzin doet. Dat zijn politici die je moet koesteren.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn punt is dat politici normaliter per definitie fout zijn in de ogen van PT.
Dit.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In mijn ogen ook
Bij Farage heb ik wel het idee dat het iemand is die de baan met frisse tegenzin doet. Dat zijn politici die je moet koesteren.
Ach, het is een politiek spel. Farage en de zijnen spuien hun borrelpraat over de EU, en vervolgens reageren z'n tegenstanders met dit. Beide partijen dragen wat dat betreft niet echt bij aan iets zinvols, echter hoeft Farage niet te miepen. Het is net Wilders die continu miljoenen mensen beledigt en dan gaat janken als hij kritiek krijgt. Je mag niet schermen met de vrijheid van meningsuiting als je die van anderen wil beperken.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het kost idd wat kruim om de euros die Farage krijgt voor zijn kantoorkosten in proportie te zien tot de miljarden die de EU er door heen jaagt. Dat is niet iedereen gegeven.
Nee. Ik denk ook dat hij geniet van het onderuithalen van de bureaucraten. Desalnietemin een goede man in mijn ogen.quote:
Dan ben je wel heel naďef.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In mijn ogen ook
Ik kan zijn boek aanraden. Als je leest waar hij mee te maken heeft gehad, dan kan ik niet begrijpen dat je zo'n baan neemt, terwijl het veel gemakkelijker zou zijn om op een andere manier je zakken te vullen.quote:
Iemand die het beeld uitzendt dat hij met frisse tegenzin z'n zakken vult, vertrouw ik per definitie niet. Die smeren stroop en jij trapt er met open ogen in.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik kan zijn boek aanraden. Als je leest waar hij mee te maken heeft gehad, dan kan ik niet begrijpen dat je zo'n baan neemt, terwijl het veel gemakkelijker zou zijn om op een andere manier je zakken te vullen.
Dat is inderdaad waar ik me over verbaas bij zijn fans. Alle politici moeten zo'n beetje worden opgeknoopt maar bij hun held moet alles koste wat kost worden goedgepraat. Ik vind het bizar.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tja, alles wordt er nu bijgesleept om hem te verdedigen...quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Dit is niet volledig correct. Hij krijgt een toelage die hij enkel mag gebruiken voor een aantal onkosten; er vindt weliswaar geen controle plaats of dat al dan niet gebeurt, maar hij dient wel het deel van de toelage dat niet voor dergelijke onkosten wordt aangewend terug te storten.
Dit dus.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De man loopt al heel lang rond in dat wereldje en voor een groot deel gewoon uit eigenbelang hoor.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In mijn ogen ook
Nog zo'n apologeet. Waar is je kritische houding, Pietermans?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit dus.
Ze krijgen een vast bedrag om het mee te doen, net zoals ik als ik in het buitenland zit ook niet kan declareren maar een per diem krijg. Dit bespaart enorm veel administratiekosten.
Er zijn geen valse declaraties ingedient zoals 99.999 hier roept
Politici die handelen uit eigenbelang? STOP DE PERSEN!!!quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De man loopt al heel lang rond in dat wereldje en voor een groot deel gewoon uit eigenbelang hoor.
Waar is de jouwe? Ik kijk naar de FEITEN en niet naar de headlines.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nog zo'n apologeet. Waar is je kritische houding, Pietermans?
Deed je dat maar vaker. Normaal gesproken heb je geen goed woord over voor politici.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar is de jouwe? Ik kijk naar de FEITEN en niet naar de headlines.
Tja, dat lijkt me voor een aanzienlijk deel inderdaad wel het geval. Op wat verstokte idealisten na dan.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Politici die handelen uit eigenbelang? STOP DE PERSEN!!!![]()
is dat niet altijd zo? per definitie?
Dit schijnen we niet te mogen concluderen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deed je dat maar vaker. Normaal gesproken heb je geen goed woord over voor politici.
En nu geef je Farage het voordeel van de twijfel. Heel bijzonder.
Het is duidelijk dat er veel dingen mis zijn met de EU en hij vestigt er de aandacht op. Veel meer kan/mag ie niet doen. Geef hem de kans om iets te doen en kijk dan of ie het aankan. Als ie z'n beloften niet kan waarmaken dan hebben zijn critici gelijk.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, dat lijkt me voor een aanzienlijk deel inderdaad wel het geval. Op wat verstokte idealisten na dan.
Daarom is het ook zo bijzonder dat die Farage hier een aantal blinde volgers heeft die hem bijna als een god vereren...
Oh? Over Wim Kok gaf ik als voorbeeld dat het een kutbaan is waarbij je het nooit goed doet, net als over Balkenend. Over de SP zei ik dat ze als enige slim genoeg waren hoe om te gaan met de PVV. Joscka Fischer heb ik zeer veel achting voor, net Helmut Schmidt. Geen van deze ben ik het verder met hun standpunten eens.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deed je dat maar vaker. Normaal gesproken heb je geen goed woord over voor politici.
En nu geef je Farage het voordeel van de twijfel. Heel bijzonder.
En tot die tijd moet alles wat hij uitvreet goedgepraat worden? Dat is mij. Voornaamste punt, het met twee maten meten van zijn fans.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:18 schreef Individual het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat er veel dingen mis zijn met de EU en hij vestigt er de aandacht op. Veel meer kan/mag ie niet doen. Geef hem de kans om iets te doen en kijk dan of ie het aankan. Als ie z'n beloften niet kan waarmaken dan hebben zijn critici gelijk.
Tot die tijd die nooit gaat komen? Als ie zich voorbeeldig zou gedragen zou ie dan niet gewoon worden doodgezwegen?quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En tot die tijd moet alles wat hij uitvreet goedgepraat worden? Dat is mij. Voornaamste punt, het met twee maten meten van zijn fans.
Het grote complot, helemaal duidelijk inderdaadquote:Op zaterdag 19 april 2014 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar het mag duidelijk zijn, in de UK is blinde paniek dat UKIP de EU verkiezingen lijkt te gaan winnen en er wordt alles aan gedaan een karaktermoord te plegen.
Het is toch niet nodig om meer te declareren dan wat je uitgeeft om je werk te kunnen doen?quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:30 schreef Individual het volgende:
[..]
Tot die tijd die nooit gaat komen? Als ie zich voorbeeldig zou gedragen zou ie dan niet gewoon worden doodgezwegen?
Als ie zich helemaal aan de regels zou houden zou ie dan wel echt dingen mogen doen?
Met het democratische gehalte van de EU had ik al lang de handdoek in de ring hebben gegooid, dus ben blij dat er iemand op vastbijt. Als het democratisch was geweest had de EU niet meer in de huidige vorm bestaan.
In het Engels heet dit nitpicking.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is toch niet nodig om meer te declareren dan wat je uitgeeft om je werk te kunnen doen?
Uiteraard moet het gaan om de miljarden maar als iemand aan met de ene hand zegt te strijden voor iets en met de andere hand daar volop,van profiteert doet dat wel wat af aan zijn woorden.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:44 schreef Individual het volgende:
[..]
In het Engels heet dit nitpicking.
Laten we ons eerder bezighouden met miljarden. Ik zou er voor tekenen om iedereen in de EU organisatie levenslang door te betalen als ze ophouden dingen te doen en terug te gaan naar de EEG.
Laten we de balans behouden in discussies.
Wel wat en daar heb je gelijk in. Hij laat wel zien dat het makkelijk mogelijk is en hij zal vast niet de enige zijn.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Uiteraard moet het gaan om de miljarden maar als iemand aan met de ene hand zegt te strijden voor iets en met de andere hand daar volop,van profiteert doet dat wel wat af aan zijn woorden.
Farage is wel degene die het doel en de doelmatigheid aan de orde stelt. (met veel bombarie dat jammergenoeg moet om gehoord te worden) Discussie over zijn declareergedrag staat idd los van die twee dingen.quote:De discussie over doel en doelmatigheid van de EU staat wat mij betreft volledig los van zo'n Farage.
Dan had hij dat met een mooie rapportage aan moeten tonen en met veel bombarie in de publiciteit moeten brengen. Dan zou ik de man groot gelijk geven. Maar als je betrapt wordt en het daarna goed probeert te praten en uit gaat halen naar de media dan komt het een stuk zwakker op me over.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:54 schreef Individual het volgende:
[..]
Wel wat en daar heb je gelijk in. Hij laat wel zien dat het makkelijk mogelijk is en hij zal vast niet de enige zijn.
[..]
Er zijn ook serieuze partijen met opbouwende kritiek op de EU (want dat het beter kan en moet is duidelijk), daar heb ik dan toch meer mee dan met alle bombarie...quote:Farage is wel degene die het doel en de doelmatigheid aan de orde stelt. (met veel bombarie dat jammergenoeg moet om gehoord te worden) Discussie over zijn declareergedrag staat idd los van die twee dingen.
Een mooie reportage over iets dat confidentieel is wordt natuurlijk snel in twijfel getrokken en eerlijke gegevens worden natuurlijk niet verstrekt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan had hij dat met een mooie rapportage aan moeten tonen en met veel bombarie in de publiciteit moeten brengen. Dan zou ik de man groot gelijk geven. Maar als je betrapt wordt en het daarna goed probeert te praten en uit gaat halen naar de media dan komt het een stuk zwakker op me over.
[..]
Er zijn ook serieuze partijen met opbouwende kritiek op de EU (want dat het beter kan en moet is duidelijk), daar heb ik dan toch meer mee dan met alle bombarie...
Hij heeft een fout gemaakt en is betrapt. Nu probeert hij het goed te lullen en krijgt daarvoor alle steun van zijn fans. Dat is nu juist wat ik zo sneu vind...quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:10 schreef Individual het volgende:
[..]
Een mooie reportage over iets dat confidentieel is wordt natuurlijk snel in twijfel getrokken en eerlijke gegevens worden natuurlijk niet verstrekt.
Als je meegaat in het systeem krijg je weinig aandacht voor je zaak, helemaal als je kritiek hebt op het systeem. Als je tegen het systeem schopt krijg je wel aandacht. Het is erg jammer dat het zo moet.
Wat voor simpele met JA of NEE te beantwoorden vraag zie je dan voor je? En hoe denk je voor de gemiddelde kiezer de consequenties daarvan uit te leggen?quote:Als de EU zo zeker is van z'n zaak schrijven ze toch een nieuw referendum uit? Dat is het probleem want ze weten de uitkomst al.
Wil je onderdeel zijn van de EU? ja/neequote:Op zaterdag 19 april 2014 12:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij heeft een fout gemaakt en is betrapt. Nu probeert hij het goed te lullen en krijgt daarvoor alle steun van zijn fans. Dat is nu juist wat ik zo sneu vind...
[..]
Wat voor simpele met JA of NEE te beantwoorden vraag zie je dan voor je? En hoe denk je voor de gemiddelde kiezer de consequenties daarvan uit te leggen?
Tja, ik heb er niet zoveel mee. Het sluit alle tussenvormen op voorhand uit en dat lijkt me de manier om uiteindelijk tot veel ellende te komen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:21 schreef Individual het volgende:
[..]
Wil je onderdeel zijn van de EU? ja/nee
De politici mogen ons dan de voors en tegens verkopen met de mogelijke gevolgen. Dat is het eerlijkst toch?
Je electoraat voorhand als idioten neerzetten is geen democratie.
Laat de mensen kiezen en laat de tegenstanders komen met tussenvormen als alternatief voor een opvolgend referendum. Als mensen het niet boeit stemmen ze toch niet?quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, ik heb er niet zoveel mee. Het sluit alle tussenvormen op voorhand uit en dat lijkt me de manier om uiteindelijk tot veel ellende te komen.
Heb dan toch liever een volksvertegenwoordiging die daar met goede advisering over kan discussiëren en ook de benodigde nuances aan kan brengen.
Je moet het ook weer niet overdrijven hoorquote:Op zaterdag 19 april 2014 12:44 schreef Individual het volgende:
[..]
Laat de mensen kiezen en laat de tegenstanders komen met tussenvormen als alternatief voor een opvolgend referendum. Als mensen het niet boeit stemmen ze toch niet?
Het huidige systeem heeft zoveel weerstand dat het niet genegeerd kan worden behalve door een dictatoriaal regime.
Er wordt niet gedeclareerd, je hebt echt niet door wat het verschil is, niet?quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is toch niet nodig om meer te declareren dan wat je uitgeeft om je werk te kunnen doen?
Goed, hij krijgt meer dan waar hij recht op heeft en stort het overschot niet terug terwijl dit wel zou moeten. Blijft gewoon fraude.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er wordt niet gedeclareerd, je hebt echt niet door wat het verschil is, niet?
Dus je geeft toe dat je niet wist waar je het over had met je gechargeerde postings.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Goed, hij krijgt meer dan waar hij recht op heeft en stort het overschot niet terug terwijl dit wel zou moeten. Blijft gewoon fraude.
Onder de streep krijgt hij teveel geld en zoekt hij nu uitvluchten en geeft bv de media de schuld en jij steunt hem daarin blind.
Ik neem aan dat reya prima geďnformeerd is. Zie o.a. Hier POL / Nigel Farage laat weer eens van zich horen! #2quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat je niet wist waar je het over had met je gechargeerde postings.
En wie zegt dat je dat bedrag wat je niet uitgeeft aan huisvestingsvergoeding moet terugstorten?
Waar staat dat?
Toch wat sneu dat iedere post van je op de man gaat en je dan miept dat jij aangevallen zou worden...quote:En kap eens met dat op de man spelen
Ah, iemand roept wat en jij neemt dat voor waar aan zonder de feiten te kennen, je hebt dus geen idee, je huilt mee met de meute. Net zoals dat je het de hele tijd over declaraties had maar geen idee hebt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat reya prima geďnformeerd is. Zie o.a. Hier POL / Nigel Farage laat weer eens van zich horen! #2
Prima hoor dat je het goed probeert te praten maar hij heeft gewoon weer een scheve schaats gereden...
[..]
Toch wat sneu dat iedere post van je op de man gaat en je dan miept dat jij aangevallen zou worden...
Maar je steunt Farage dus niet in deze? Waarom maak je je dan zo druk?
En dan Miep jij over op de man spelenquote:Op zaterdag 19 april 2014 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, iemand roept wat en jij neemt dat voor waar aan zonder de feiten te kennen, je hebt dus geen idee, je huilt mee met de meute. Net zoals dat je het de hele tijd over declaraties had maar geen idee hebt.
Dit zijn gewoon feiten. Als ik een opsom waar jij planken misslaat is dat niet op de man spelen, maar gewoon inhoudelijk aantonen waar jij uit je nek kletstquote:Op zaterdag 19 april 2014 13:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dan Miep jij over op de man spelen?
Maar goed, wat is nu jouw mening over Farage en het teveel ontvangen of te weinig teruggegeven geld? Keur je die fraude nu wel of niet af?
Maar goed, wat is nu jouw mening over Farage en het teveel ontvangen of te weinig teruggegeven geld? Keur je die fraude nu wel of niet af?quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon feiten. Als ik een opsom waar jij planken misslaat is dat niet op de man spelen, maar gewoon inhoudelijk aantonen waar jij uit je nek kletst
Er is geen fraude. Wat valt er goed of af te keuren? Dat er van de 15000 jaarlijks er 1000 niet zijn uitgegeven? Jouw afdeling op het gemeentehuis verkwanselt dat al aan nietjes.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar goed, wat is nu jouw mening over Farage en het teveel ontvangen of te weinig teruggegeven geld? Keur je die fraude nu wel of niet af?
Probeer je nu de fouten van Farage te vergoeilijken door de fouten van anderen?quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kun je aangeven hoe veel de profiteurs die intekenen en vertrekken opstrijken, en hoe veel Farage krijgt voor zijn kantoor?
Ik geef trouwens op mijn belastingpapieren ook aan dat ik een kantoor in huis heb, terwijl me dat niets extra's kost. Kan er ook niets aan doen dat de overheid meent dit soort zaken te moeten micromanagen. Als je er niet aan meedoet, ben je een dief van je eigen portomonee.
Jij vindt stelen geen probleem als de dief maar hard roept dat anderen stelen en geld verspillen?quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er is geen fraude. Wat valt er goed of af te keuren? Dat er van de 15000 jaarlijks er 1000 niet zijn uitgegeven? Jouw afdeling op het gemeentehuis verkwanselt dat al aan nietjes.
Het niet te verantwoorden bedrag is groter. En ja, hij heeft geld opgestreken wat hij terug had moeten betalen. Dat is gewoon fraude. Waarom probeer je dat zo krampachtig goed te praten?quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er is geen fraude. Wat valt er goed of af te keuren? Dat er van de 15000 jaarlijks er 1000 niet zijn uitgegeven? .
Zeker als die dief daar al een lange traditie in heeft. Dat gaat bij elkaar om miljoenen aan declaraties waarvan hij een deel niet weet te verantwoorden. Dat is stevig misbruik maken van het geschonken vertrouwen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jij vindt stelen geen probleem als de dief maar hard roept dat anderen stelen en geld verspillen?
Het over het hoofd zien van een paar duizend Euro vind ik inderdaad niet zo spannend.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jij vindt stelen geen probleem als de dief maar hard roept dat anderen stelen en geld verspillen?
De naam Herfkens komt in me op.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zeker als die dief daar al een lange traditie in heeft. Dat gaat bij elkaar om miljoenen aan declaraties waarvan hij een deel niet weet te verantwoorden. Dat is stevig misbruik maken van het geschonken vertrouwen.
Daar maak je je wel druk om maar zodra het een politieke held van je betreft praat je alles recht wat krom is. Waarom is dat?quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De naam Herfkens komt in me op.
Herfkens pleegde willens en wetens voor tonnen fraude en Farage zag een paar duizend Euro over het hoofd. Het is niet zo dat hij die fondsen heeft aangewend voor privé doeleinden. Als er van de beschuldigingen al iets waar is.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar maak je je wel druk om maar zodra het een politieke held van je betreft praat je alles recht wat krom is. Waarom is dat?
Nogmaals, Farage heeft geen declaraties ingedient, hij krijgt een vast bedrag voor oa kantoorkosten en de media blazen dit op omdat hij een goedkoop kantoor heeft.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:44 schreef Keith_Bakker het volgende:
Beetje Farage proberen neer te halen met wat declareergedrag. Die gasten krijgen allemaal meer dan een ton en betalen <20% belasting, sommigen zelfs zo laag als 12%, en declareren alles wat los en vast zit.
En de enige die zich hierover uitspreekt wordt uitgemaakt voor profiteur en debiel figuur vanwege wat declaraties.
Wie is er nou de gek.
Zal best, ik weet niet precies hoe het zit.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nogmaals, Farage heeft geen declaraties ingedient, hij krijgt een vast bedrag voor oa kantoorkosten en de media blazen dit op omdat hij een goedkoop kantoor heeft.
Tuurlijk, altijd alles goed blijven pratenquote:Op zaterdag 19 april 2014 18:41 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Herfkens pleegde willens en wetens voor tonnen fraude en Farage zag een paar duizend Euro over het hoofd. Het is niet zo dat hij die fondsen heeft aangewend voor privé doeleinden. Als er van de beschuldigingen al iets waar is.
En onderdeel van die vergoeding is dat je als je het geld niet nodig hebt voor je huisvesting je dat terugstort.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nogmaals, Farage heeft geen declaraties ingedient, hij krijgt een vast bedrag voor oa kantoorkosten en de media blazen dit op omdat hij een goedkoop kantoor heeft.
Ik vind het prima dat je kritisch bent op politici, was je dat nu maar consequent:quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tuurlijk, altijd alles goed blijven praten. Het is ook niet bepaald het eerste fraude-incident van Farage maar gewoon blind achter de man aan blijven lopen...
En over fondsen aanwenden voor privé-doeleinden, doel je dan op zaken als je vrouw of maîtresse in dienst nemen als 'assistent'?
Nogmaals,quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En onderdeel van die vergoeding is dat je als je het geld niet nodig hebt voor je huisvesting je dat terugstort.
Ik ben gewoon algemeen kritisch, maakt mij echt niet uit van welke smaak de politicus is, dus die aanwrijven mag je bij je houden.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat je kritisch bent op politici, was je dat nu maar consequent:
• de verhouding tussen vermeende 'fraude' van Farage en die bij de baasjes van de EU (die jij graag volgt, zonder kritiek) is zo belachelijk scheef dat je selectieve kritiek volledig onbetrouwbaar is
• PVV'ers die rotstreken uithalen worden door jou steevast naar voren gebracht, maar gaat het eens over de nog veel grotere aantallen PvdAers die vuile was blijken, dan gaat juist de knop snel om naar de PVV.
Kritiek hebben moet juist, maar de selectieve manier waarop jij dat doet heeft niets met normale discussie, maar met volledig vooringenomen hypocrisie te maken.
Je doet maar, maar je zet jezelf voor schut.
Klopt, dat is meer dan alleen huur (de toelage was overigens voor onderhoud van een kantoor, nog even iets anders dan kantoorkosten). Want hij betaalt er helemaal geen huur voorquote:Op zaterdag 19 april 2014 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nogmaals,
1. Waar staat dat
2. Wie zegt dat hij het geld niet uitgegeven heeft aan kantoorkosten, dat is meer dan alleen huur.
Hij zou gezien zijn eerdere frauderen dan ook beter moeten weten...quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:05 schreef MouzurX het volgende:
Leuke karaktermoord met dat fraude gebeuren.
Formeel gezien hoeft hij ze niet te verantwoordenquote:Op zaterdag 19 april 2014 19:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, dat is meer dan alleen huur (de toelage was overigens voor onderhoud van een kantoor, nog even iets anders dan kantoorkosten). Want hij betaalt er helemaal geen huur voor. Met hangen en wurgen kwam men tot 12.000 pond die je eventueel aan dat kantoor toe zou kunnen schrijven, inclusief gas, water, licht etc. Nog altijd minder dan hij heeft ontvangen. In totaal heeft hij persoonlijk 60.000 pond ontvangen die nu niet goed te verantwoorden is.
Klopt maar die vergoeding is wel bedoeld voor daadwerkelijk gemaakte kosten voor het doel waarvoor het is uitgekeerd. Het geld daar vervolgens niet aan uitgeven maar voor een ander doel aanwenden (en aangezien het naar hem privé werd overgemaakt zou dat goed voor iets buiten zijn parlementaire werk kunnen zijn) is volgens mij gewoon fraude.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Formeel gezien hoeft hij ze niet te verantwoorden
Volgens jou, idd, volgens jou.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt maar die vergoeding is wel bedoeld voor daadwerkelijk gemaakte kosten voor het doel waarvoor het is uitgekeerd. Het geld daar vervolgens niet aan uitgeven maar voor een ander doel aanwenden (en aangezien het naar hem privé werd overgemaakt zou dat goed voor iets buiten zijn parlementaire werk kunnen zijn) is volgens mij gewoon fraude.
Immers dan moet je het teveel ontvangen geld of teruggeven of minder geld aanvragen.
Fortuyn all over again.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar het mag duidelijk zijn, in de UK is blinde paniek dat UKIP de EU verkiezingen lijkt te gaan winnen en er wordt alles aan gedaan een karaktermoord te plegen.
Prima toch dat een charismatische populist wat zaken agendeert die de gevestigde orde met de mantel der liefde wil bedekken? Dat is het zelfreinigende vermogen van de democratie. Als de gevestigde orde op de gepaste wijze reageert, dus wakker wordt en hier iets mee doet op een serieuze manier, dan zal de gevestigde orde snel afrekenen met de populist dankzij het sterkere apparaat wat de gevestigde orde tot haar beschikking heeft, zolang ze dat niet doet blijft de populist stemmen trekken. Zolang die populist geen ambitie heeft om een coupe te plegen en een dictatuur te starten is er niets aan de hand.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:30 schreef robin007bond het volgende:
Farage is gewoon een populist. De vergelijking met Wilders lijkt me legitiem.
Hij constateert problemen, maar biedt vervolgens van die onderbuikoplossingen met veel geschreeuw. Net als Wilders. Dat mensen hem zo aanbidden snap ik niet.
Al moet ik wel toegeven dat hik echt met veel bombarderie kan spreken. Je wordt er haast enthousiast van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |