Prima. Dat kan en moet allicht minder, maar hoe heeft het zich in de bijna tien jaar sindsdien ontwikkeld? En is het acceptabel wanneer zo nu en dan fraude met subsidies plaatsvindt in de lidstaten of moet dat tot de laatste eurocent dubbel gecontroleerd worden? Ofwel welke risico's mag zo'n organisatie lopen?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De EU geeft 6.3% van haar budget uit aan administratie (2006). Daar zou je het over moeten hebben, het heeft geen zin om te zeuren over het gedrag van een enkele parlementarier.
Declaraties indienen voor geld wat je niet hebt uitgegeven. Dat is dus gedrag wat jij per se goed wilt praten?quote:
Waarom verdedig je de ene politicus blind en draai je bij een ander hysterisch door voor vergelijkbare zaken?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En weer speel je op de man ipv de discussie aan te gaan...
Zijn er ergens ter wereld parlementsleden die zichzelf minder toewijzen? Dit is een kwaaltje van elke democratie, niemand wordt er blij van maar het is moeilijk anders te zien.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het zal vast verschrikkelijk moeilijk zijn om zoiets te regelen. Maar de bedragen zijn absurd hoog. Dat krijg je er van als je parlementsleden gaat vergoeden voor de kosten van een kantoor.
Heeft hij foute declaraties ingedient dan?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Declaraties indienen voor geld wat je niet hebt uitgegeven. Dat is dus gedrag wat jij per se goed wilt praten?
Weer speel je op de manquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom verdedig je de ene politicus blind en draai je bij een ander hysterisch door voor vergelijkbare zaken?
Beide dienen het onderwerp van debat te zijn; verder geldt dat hoge bomen veel wind vangen, en in de positie van Farage volg je simpelweg beter de regels.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De EU geeft 6.3% van haar budget uit aan administratie (2006). Daar zou je het over moeten hebben, het heeft geen zin om te zeuren over het gedrag van een enkele parlementarier.
Hij claimt geld voor een kantoor wat hij voor minder geld beschikbaar gesteld heeft gekregen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heeft hij foute declaraties ingedient dan?
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom verdedig je de ene politicus blind en draai je bij een ander hysterisch door voor vergelijkbare zaken?
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heeft hij foute declaraties ingedient dan?
Nee, ik stel je een vraag die je weigert te beantwoorden. En vervolgens probeer je het topic te verkloten terwijl je weet dat je hiervoor in FB moet zijn.quote:
Inderdaad, huilen en weigeren vragen te beantwoorden wanneer z'n grote held in de knel zit. Tikkie sneu.quote:
Als je de gevestigde orde bedreigt wordt er met modder en stront gegooid en als dat niet help wordt je vermoord. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Dat is gewoon hoe het spel werkt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Inderdaad, huilen en weigeren vragen te beantwoorden wanneer z'n grote held in de knel zit. Tikkie sneu.
Hij mag blij zijn dat 'ie nog leeft.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als je de gevestigde orde bedreigt wordt er met modder en stront gegooid en als dat niet help wordt je vermoord. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Dat is gewoon hoe het spel werkt.
Ook gevallen voor het grote complotdenken?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als je de gevestigde orde bedreigt wordt er met modder en stront gegooid en als dat niet help wordt je vermoord. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Dat is gewoon hoe het spel werkt.
Ik heb zijn boek gelezen, en daaruit komt naar voren dat hij geregeld een inschattingsfout maakt. Zo heeft hij een date met een dame die een prostituee blijkt te zijn. Hij is ook vaak lazerus, komt een keer onder een auto terecht, heeft een ongeluk met een vliegtuig.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Beide dienen het onderwerp van debat te zijn; verder geldt dat hoge bomen veel wind vangen, en in de positie van Farage volg je simpelweg beter de regels.
Het is geen declareren maar een toelage die je krijgt zonder daar verantwoording over af te hoeven leggen. De media gebruiken dat bedrag om karaktermoord te plegen. Wel echt iets voor jou om daar blind in mee te gaan.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook gevallen voor het grote complotdenken?
Is het niet gewoon verstandig om de beste man te beoordelen op zijn daden? Als blijkt dat hij veel meer declareert dan is uitgegeven dan is dat toch gewoon iets waar hij op aangesproken mag worden?
Vind het dan nogal zwak dan zo'n UKIP het dan op de media probeert te schuiven.
Oh en welke bedreiging van de gevestigde orde bedoel je? Het is en blijft op het niveau waar het om draait toch een splintertje?
Wel mooi dat je nu plots vergevingszind bent richting politici.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is geen declareren maar een toelage die je krijgt zonder daar verantwoording over af te hoeven leggen. De media gebruiken dat bedrag om karaktermoord te plegen. Wel echt iets voor jou om daar blind in mee te gaan.
Het kost idd wat kruim om de euros die Farage krijgt voor zijn kantoorkosten in proportie te zien tot de miljarden die de EU er door heen jaagt. Dat is niet iedereen gegeven.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel mooi dat je nu plots vergevingszind bent richting politici.
Weet verder niet wat die Farage heeft geflikt, maar het is hilarisch om te zien dat je je kritische/hatelijke houding laat varen.
Geen verantwoording hoeven afleggen is vast niet oneindig.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is geen declareren maar een toelage die je krijgt zonder daar verantwoording over af te hoeven leggen. De media gebruiken dat bedrag om karaktermoord te plegen. Wel echt iets voor jou om daar blind in mee te gaan.
Blij dat ik je dag goed kan maken. Farage is de enige liberaal in de EU dus voor die man heb ik een zwak plekje.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet verder niet wat die Farage heeft geflikt, maar het is hilarisch om te zien dat je je kritische/hatelijke houding laat varen.
Ik heb die regels niet verzonnen. Als je het met die regels niet eens bent stem je tegen de EU. Dat ga ik dan i.i.g. doen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:42 schreef Lyrebird het volgende:
Oh, hij heeft de regels gevolgd PT? Interessant.
Dit is niet volledig correct. Hij krijgt een toelage die hij enkel mag gebruiken voor een aantal onkosten; er vindt weliswaar geen controle plaats of dat al dan niet gebeurt, maar hij dient wel het deel van de toelage dat niet voor dergelijke onkosten wordt aangewend terug te storten.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Mijn punt is dat politici normaliter per definitie fout zijn in de ogen van PT.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het kost idd wat kruim om de euros die Farage krijgt voor zijn kantoorkosten in proportie te zien tot de miljarden die de EU er door heen jaagt. Dat is niet iedereen gegeven.
In mijn ogen ookquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn punt is dat politici normaliter per definitie fout zijn in de ogen van PT.
Die indruk heb ik niet.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:46 schreef Lyrebird het volgende:
Bij Farage heb ik wel het idee dat het iemand is die de baan met frisse tegenzin doet. Dat zijn politici die je moet koesteren.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn punt is dat politici normaliter per definitie fout zijn in de ogen van PT.
Dit.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In mijn ogen ook
Bij Farage heb ik wel het idee dat het iemand is die de baan met frisse tegenzin doet. Dat zijn politici die je moet koesteren.
Ach, het is een politiek spel. Farage en de zijnen spuien hun borrelpraat over de EU, en vervolgens reageren z'n tegenstanders met dit. Beide partijen dragen wat dat betreft niet echt bij aan iets zinvols, echter hoeft Farage niet te miepen. Het is net Wilders die continu miljoenen mensen beledigt en dan gaat janken als hij kritiek krijgt. Je mag niet schermen met de vrijheid van meningsuiting als je die van anderen wil beperken.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het kost idd wat kruim om de euros die Farage krijgt voor zijn kantoorkosten in proportie te zien tot de miljarden die de EU er door heen jaagt. Dat is niet iedereen gegeven.
Nee. Ik denk ook dat hij geniet van het onderuithalen van de bureaucraten. Desalnietemin een goede man in mijn ogen.quote:
Dan ben je wel heel naïef.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In mijn ogen ook
Ik kan zijn boek aanraden. Als je leest waar hij mee te maken heeft gehad, dan kan ik niet begrijpen dat je zo'n baan neemt, terwijl het veel gemakkelijker zou zijn om op een andere manier je zakken te vullen.quote:
Iemand die het beeld uitzendt dat hij met frisse tegenzin z'n zakken vult, vertrouw ik per definitie niet. Die smeren stroop en jij trapt er met open ogen in.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik kan zijn boek aanraden. Als je leest waar hij mee te maken heeft gehad, dan kan ik niet begrijpen dat je zo'n baan neemt, terwijl het veel gemakkelijker zou zijn om op een andere manier je zakken te vullen.
Dat is inderdaad waar ik me over verbaas bij zijn fans. Alle politici moeten zo'n beetje worden opgeknoopt maar bij hun held moet alles koste wat kost worden goedgepraat. Ik vind het bizar.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tja, alles wordt er nu bijgesleept om hem te verdedigen...quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Dit is niet volledig correct. Hij krijgt een toelage die hij enkel mag gebruiken voor een aantal onkosten; er vindt weliswaar geen controle plaats of dat al dan niet gebeurt, maar hij dient wel het deel van de toelage dat niet voor dergelijke onkosten wordt aangewend terug te storten.
Dit dus.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De man loopt al heel lang rond in dat wereldje en voor een groot deel gewoon uit eigenbelang hoor.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In mijn ogen ook
Nog zo'n apologeet. Waar is je kritische houding, Pietermans?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit dus.
Ze krijgen een vast bedrag om het mee te doen, net zoals ik als ik in het buitenland zit ook niet kan declareren maar een per diem krijg. Dit bespaart enorm veel administratiekosten.
Er zijn geen valse declaraties ingedient zoals 99.999 hier roept
Politici die handelen uit eigenbelang? STOP DE PERSEN!!!quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De man loopt al heel lang rond in dat wereldje en voor een groot deel gewoon uit eigenbelang hoor.
Waar is de jouwe? Ik kijk naar de FEITEN en niet naar de headlines.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nog zo'n apologeet. Waar is je kritische houding, Pietermans?
Deed je dat maar vaker. Normaal gesproken heb je geen goed woord over voor politici.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar is de jouwe? Ik kijk naar de FEITEN en niet naar de headlines.
Tja, dat lijkt me voor een aanzienlijk deel inderdaad wel het geval. Op wat verstokte idealisten na dan.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Politici die handelen uit eigenbelang? STOP DE PERSEN!!!![]()
is dat niet altijd zo? per definitie?
Dit schijnen we niet te mogen concluderen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deed je dat maar vaker. Normaal gesproken heb je geen goed woord over voor politici.
En nu geef je Farage het voordeel van de twijfel. Heel bijzonder.
Het is duidelijk dat er veel dingen mis zijn met de EU en hij vestigt er de aandacht op. Veel meer kan/mag ie niet doen. Geef hem de kans om iets te doen en kijk dan of ie het aankan. Als ie z'n beloften niet kan waarmaken dan hebben zijn critici gelijk.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, dat lijkt me voor een aanzienlijk deel inderdaad wel het geval. Op wat verstokte idealisten na dan.
Daarom is het ook zo bijzonder dat die Farage hier een aantal blinde volgers heeft die hem bijna als een god vereren...
Oh? Over Wim Kok gaf ik als voorbeeld dat het een kutbaan is waarbij je het nooit goed doet, net als over Balkenend. Over de SP zei ik dat ze als enige slim genoeg waren hoe om te gaan met de PVV. Joscka Fischer heb ik zeer veel achting voor, net Helmut Schmidt. Geen van deze ben ik het verder met hun standpunten eens.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deed je dat maar vaker. Normaal gesproken heb je geen goed woord over voor politici.
En nu geef je Farage het voordeel van de twijfel. Heel bijzonder.
En tot die tijd moet alles wat hij uitvreet goedgepraat worden? Dat is mij. Voornaamste punt, het met twee maten meten van zijn fans.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:18 schreef Individual het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat er veel dingen mis zijn met de EU en hij vestigt er de aandacht op. Veel meer kan/mag ie niet doen. Geef hem de kans om iets te doen en kijk dan of ie het aankan. Als ie z'n beloften niet kan waarmaken dan hebben zijn critici gelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |