die heeft iets van de oude CX. die ontzettende neus en kleine kont. die c6 lijkt op de audi rs6quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:16 schreef Sannr_ het volgende:
Die moderne DSen vind ik lelijk, maar de C6 vind ik bloedmooi:
[ afbeelding ]
Helaas wordt ie niet meer gemaakt. De laatste echte franse limousine wat mij betreft.
het interieur design van de CX is fantastisch. voor die tijd echt één van de strakste.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:30 schreef Meike26 het volgende:
Favoriete Citroën voor mij is zonder twijfel de CX. Zowel de break als de limousine wekken ontzag en bewondering op. Alhoewel ik het zeker niet de mooiste Citroën vindt, straalt hij zowel drama als elegantie uit. Zonder de CX hadden we ook zeker geen XM gehad en al helemaal geen C6. 'Mooi van lelijkheid' gaat weer iets te ver, maar komt in de richting. De CX is een beetje zoals de Countach dit was voor het merk Lamborghini.
De CX is misschien wel het meest Citroën van alle Citroëns![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Komt er nog een opvolger voor de Pluriel? Citroen heeft helemaal geen cabrio's op het moment geloof ik?quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:35 schreef thepredator het volgende:
Ik werk bij Citroën en dit jaar komen er nog een paar leuke modellen
Hopelijk komt de nieuwe C1 ook echt als Swiss & Me. Toen ik de nieuwe C1 voor het eerst zag, dacht ik echt "Oke, nu gaan ze te ver met hun eigenzinnigheid". Bij het zien van de Swiss & Me heb ik het model an sich beter kunnen waarderen en hebben ze toch veel merkidentiteit in dat bakkie kunnen stoppen, meer dan in de huidige C1.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:35 schreef thepredator het volgende:
Ik werk bij Citroën en dit jaar komen er nog een paar leuke modellen
inderdaad, van binnen en buiten!quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:31 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Citroen DS5
[ afbeelding ]
Prachtauto
Citroën heeft wel een Cabrio op het moment, de DS3 cabrio en ook komt de nieuwe C1 in een Cabrio (echter cabrio zoals de pluriel is het trouwens niet)quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:38 schreef Sannr_ het volgende:
[..]
Komt er nog een opvolger voor de Pluriel? Citroen heeft helemaal geen cabrio's op het moment geloof ik?
Pluriel:
[ afbeelding ]
De mooiste Citroen cabrio is natuurlijk de DS:
[ afbeelding ]
Da's toch alleen in naam een cabrio, maar eigenlijk alleen een schuifdakje?quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:16 schreef thepredator het volgende:
[..]
Citroën heeft wel een Cabrio op het moment, de DS3 cabrio en ook komt de nieuwe C1 in een Cabrio
Klopt, zie mijn vorige postquote:Op zaterdag 5 april 2014 11:18 schreef Sannr_ het volgende:
[..]
Da's toch alleen in naam een cabrio, maar eigenlijk alleen een schuifdakje?
ZX rijdt nie echt fijn, imoquote:Op zaterdag 5 april 2014 13:58 schreef Meike26 het volgende:
Het had trouwens niet veel gescheeld of er was zo'n 20 jaar geleden ook een ZX cabrio gekomen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is slechts een studiemodel, er is er maar 1 bekend. PSA besloot echter om de 306Cabrio voorrang te geven en geen eigen concurrentiestrijd aan te gaan met de ZX. Begrijpelijk, maar ook wel jammer. Vind hem erg chique
ZX rijdt vooral wollig. Heel erg meegaand en overhellend in de bochten. Zo'n cabrio zou dan sowieso wat andere (sportievere) vering moeten krijgen, maar dat wollige karakter van de zx is ook wel weer des Citroëns. Neem de eerste Berlingo. Die was ook erg zacht geveerd. Wanneer ik na een rit leeg terug reed naar huis was het soms wel leuk om te zien hoe rap/makkelijk ik over drempels kon rijden vergeleken met onze concurrent die al met de toen 'nieuwe' Caddy's of Combo's reden (circa 2000 tot 2004). Dus ook zonder hydraulische veerbollen hebben sommige Citroens uit de jaren 90 en later nog wel eens dat zachte weemoedige karakter. Nu kan dat niet meer en word alles op het Duits rijden gegooid, harder en sportiever, maar niet automatisch leuker en comfortabeler.quote:
zeer zekerquote:Op zaterdag 5 april 2014 15:19 schreef Meike26 het volgende:
dat wollige karakter van de zx is ook wel weer des Citroëns
Luchtbollen? Hydraulique bedoel je.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:01 schreef sturmpie het volgende:
[..]
zeer zeker
Citroën gebruikte ook luchtbollen. BX en CX, XM ? worden die luchtbollen nog steeds gebruikt ?
luchtvering jaquote:
Luchtbollen, heeft eigenlijk iedere citroen. Zonder die dingen zou het comfort waar ze om bekend staan nooit zo geweest zijn. Volgens mij zitten er op zo'n beetje elke auto 4 op.quote:
Zit geen lucht maar ander gas in zo'n veerbol waar er 5 van zijn, 1 centrale.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:12 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Luchtbollen, heeft eigenlijk iedere citroen. Zonder die dingen zou het comfort waar ze om bekend staan nooit zo geweest zijn. Volgens mij zitten er op zo'n beetje elke auto 4 op.
Ik bedoelde eigenlijk die zwarte dingen die daar weer onder hangen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:15 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zit geen lucht maar ander gas in zo'n veerbol waar er 5 van zijn, 1 centrale.
[ afbeelding ]
Trouwen?quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:19 schreef Meike26 het volgende:
[..]
ZX rijdt vooral wollig. Heel erg meegaand en overhellend in de bochten. Zo'n cabrio zou dan sowieso wat andere (sportievere) vering moeten krijgen, maar dat wollige karakter van de zx is ook wel weer des Citroëns. Neem de eerste Berlingo. Die was ook erg zacht geveerd. Wanneer ik na een rit leeg terug reed naar huis was het soms wel leuk om te zien hoe rap/makkelijk ik over drempels kon rijden vergeleken met onze concurrent die al met de toen 'nieuwe' Caddy's of Combo's reden (circa 2000 tot 2004). Dus ook zonder hydraulische veerbollen hebben sommige Citroens uit de jaren 90 en later nog wel eens dat zachte weemoedige karakter. Nu kan dat niet meer en word alles op het Duits rijden gegooid, harder en sportiever, maar niet automatisch leuker en comfortabeler.
Ah, de banden.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk die zwarte dingen die daar weer onder hangen.
Die Swiss & Me doet me een beetje denken aan de AX GTi met die wiel / dorpelranden. Saxo VTS had het ook geloof ik.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:41 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hopelijk komt de nieuwe C1 ook echt als Swiss & Me. Toen ik de nieuwe C1 voor het eerst zag, dacht ik echt "Oke, nu gaan ze te ver met hun eigenzinnigheid". Bij het zien van de Swiss & Me heb ik het model an sich beter kunnen waarderen en hebben ze toch veel merkidentiteit in dat bakkie kunnen stoppen, meer dan in de huidige C1.
[ afbeelding ]
De 'gewone'.
[ afbeelding ]
Swiss & Me
En inderdaad, de C4 Cactus komt er ook nog bij. Ook een auto die ook echt Citroën uitstraalt.
Als die nog gemaakt zou worden zou ik daar waarschijnlijk in rijden. De mooiste budget auto ooit!quote:
ben benieuwd hoe je daar een rotonde mee paktquote:Op zaterdag 5 april 2014 18:57 schreef Erasmo het volgende:
En natuurlijk de CX Loadrunner omdat ie zo belachelijk groot is:
[ afbeelding ]
Op de vrachtwagenmanier.quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ben benieuwd hoe je daar een rotonde mee paktsupervette bak
Gewoon rechtdoorquote:Op zaterdag 5 april 2014 19:30 schreef sturmpie het volgende:
ben benieuwd hoe je daar een rotonde mee paktsupervette bak
Iets klopt er niet aan dat ding.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:33 schreef blup het volgende:
1x in het echt gezien gewoon in het wild, te fout. Daarom mooi
[ afbeelding ]
Dat is toch wel een icoon, als je een mooie voorbij ziet komen krijg ik steeds een soort gelukkig gevoel.quote:
Hij ging ook nog eens 190 km/u op de teller.quote:Op zondag 6 april 2014 00:29 schreef Kriegel het volgende:
Alles aan de DS is geweldig (de Pallas-uitvoeringen natuurlijk voorop). De bizarre maar op een aparte manier chique vormgeving, het ultra-comfortabele rijgedrag, het interieur, alle technische innovaties...
http://en.wikipedia.org/wiki/Citroen_bx#4TCquote:
quote:Citroën entered Group B rallying with the BX in 1986. The specially designed rally BX was called the BX 4TC and bore little resemblance to the standard BX. It had a very long nose because the engine (a turbocharger fitted version of Chrysler Europe's Simca Type 180 engine) was mounted longitudinally unlike in the regular BX.
De 2100cc motor en gestroomlijnde vorm ging eerlijk echt waar zo hard op de teller en die was wat optimistisch maar redelijk accuraat voor die tijd.quote:Op zondag 6 april 2014 00:40 schreef Kriegel het volgende:
Vanuit een vliegtuig richting de grond zeker?
Ga je godverdomme schamen. Barbaar.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:07 schreef sturmpie het volgende:
[..]
luchtvering ja
volgens mij doen ze dat nog steeds op bepaalde modellen.
staat ook wel stoer. mijn oom heeft een C6. en die staat bijna met zijn bumpers op de grond als ie uit en stil staat. geweldig
Komt ongeveer overeen met die van een hamer.quote:Op zondag 6 april 2014 01:26 schreef Braddie het volgende:
Mooiste Citroen in mijn ogen
[ afbeelding ]
BX Phase 1, met daarna heel dicht gevolgd door de:
[ afbeelding ]
Zeer elegante C6.
Wat mij opviel tijdens mijn nachtelijke Autoscout24 sessie, dat de C5 helemaal niet zo duur is, voor ongeveer 2000 euro heb je een heel net exemplaar, terwijl het toch echt wel een redelijk jonge auto is (2002-2003) al zit er wel verschil in qua vering toch? Je hebt ze met Hydropneumatische vering en met "Gewone" vering.
Ik heb áltijd al een zwak gehad voor de BX al sinds mijn 11e-12e (Sinds ik voor het eerst mee reed in een BX Phase II 1,6) wil ik er al een.
Ook wel grappig, ik dacht dat het auto`s van 1100-1200kg waren, maar een BX weegt 930-950kg, dat stelt echt helemaal niks voor, de Civic van mijn opa en oma weegt ruim 1000 kilo, en dan heb je veel minder auto.
Hoe zit het met de betrouwbaarheid van een (lets say) BX 1,4 deauville of cannes?
Dat was wel in de nadagen van de Traxquote:Op zondag 6 april 2014 05:39 schreef sig000 het volgende:
De Traction Avant was zijn tijd ver vooruit en wat weinig mensen weten, op de meest luxe versie werd voor het eerst op de achteras de hydraulische vering uitgeprobeerd die met DS tot geniaal ontworpen systeem verder evolueerde.
Dat is fijn om te wetenquote:Op zondag 6 april 2014 03:54 schreef 2cv het volgende:
[..]
Komt ongeveer overeen met die van een hamer.
Leuke hokken, zo met zo'n GT pakketje erop. Als ik ooit nog eens een goede AX 1.3 SPORT tegen kom, is ie mijn! Twincarb enzoquote:Op zaterdag 5 april 2014 18:43 schreef lst128 het volgende:
Heb nog een tijdje een AX Volcane gehad, geniaal wagentjeHeerlijk spartaans autorijden
Voor de huidige prijs/waarde van een BX heb je al 3 Xantia's of 2 C5jesquote:Op zondag 6 april 2014 04:10 schreef 2cv het volgende:
Ontopic: zelf vind ik zo'n beetje elke Citroën geweldig.
- De DS ziet er vanuit elke hoek anders uit. Dat heb je niet bij welke andere auto dan ook. En uiteraard is het (voor zijn tijd) een welhaast futuristische auto met meer comfort (vering, fauteuils) dan het gemiddelde zitmeubel in een woonkamer.
- De BX is redelijk goedkoop, makkelijk te onderhouden, onderdelen nog wel aardig goed verkrijgbaar en het ding is op z'n eigen manier mooi. En uiteraard comfortabel.
- De Traction Avant: mooi, net zo futuristisch als de DS maar dan een paar generaties eerder.
- De CX: mooi ontwerp. Beetje agressief, maar niet te. Comfortabel, snel ruim (break).
- De HY: ruim, stevig, klassiek, geweldig.
- De 2cv: supersimpel, zeer comfortabel, meer karakter dan een karikatuur, redelijk zuinig, open dak, multifunctioneel, licht, en de enige weg waar 'ie moeite mee heeft loopt loodrecht verticaal omhoog.
- De GS: mengelmoes tussen de DS en de 2cv. En toch aan toffe, relatief eenvoudige, comfortabele wagen.
- De XM: de modernste Citroën die op mijn 'vind ik leuk'-lijst staat. Eigenwijs ontwerp, ruim (zeker bij de Break), comfortabel, en gezien het een relatief moderne auto is, zijn onderdelen ook goed verkrijgbaar.
Als vuistregel kan je zeggen dat ik alles mooi vind behalve als het verticale schroefveren heeft en van na 1985 is. En de Xantia vind ik alleen leuk voor de onderdelen die op een BX passen.
Ik heb er laatst een gekocht voor een sixpack Coca Cola. Dus een Xantia kost twee blikjes cola en een C5 drie ?quote:Op maandag 7 april 2014 00:44 schreef Prowl het volgende:
[..]
Voor de huidige prijs/waarde van een BX heb je al 3 Xantia's of 2 C5jes
Ja, ze worden steeds duurder. M'n huidige dagelijkse BX kostte me 600 euro en de Ambu wel 1100.quote:Op maandag 7 april 2014 12:48 schreef Prowl het volgende:
Viel hij van ellende en roest uit elkaar of was het een hele/echte BX?
Je weet zelf ook ondertussen wel wat ze waard beginnen te worden tenzij je een jaren 90 dieselhok hebt
Wel hele topic lezen hequote:Op dinsdag 8 april 2014 08:01 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Niemand die de eend neerzet?
[ afbeelding ]
![]()
quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:49 schreef Tha_Duck het volgende:
2CV natuurlijk
En CX en BX blijven ook machtig mooi!
Kewlquote:Op dinsdag 8 april 2014 10:02 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En dit is mijn favoriete overigens:
[ afbeelding ]
Dat is prima om met te beginnen, je loopt er helemaal op leeg en ben je alvast op Ctroen toekomst voorbereid.quote:Op woensdag 9 april 2014 00:14 schreef Braddie het volgende:
Jammer dat een echt goede BX prijzig begint te worden, je hebt voor datzelfde geld nu een vrij goede en strakke C5.
Ooit gaat het nog een zeer gezochte klassieker worden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 08:53 schreef Erasmo het volgende:
XM, rechtstreeks uit Star Trek
[ afbeelding ]
Jammer genoeg een slecht imago omdat ze geplaagd werden door storingen.
Ik vind het zo jammer dat de GT nooit in productie is gebracht, dat zou echt een waardige opvolger zijn voor de SM
Ik mis mijn BX TRD Turboquote:Op woensdag 9 april 2014 10:51 schreef Prowl het volgende:
Prijzen van goede XM's beginnen heel snel omhoog te gaan, onder 1500,= koop je echt niets fatsoenlijks meer of je moet er nog voor 2000,= in willen stoppen in achterstallig onderhoud
BX zijn nog koopjes genoeg als je goed zoekt maar ook steeds moeilijker en meestal 1400 of 1600 modellen die niemand wil
Type1/Break/Sport/GTI/16V mag je tegenwoordig ook een flinke duit voor op tafel leggen
En nee, BX break diesels tellen niet mee
Met glasdak?quote:
Mijne is Belle Île Bleu, met glazen dakquote:Op woensdag 9 april 2014 13:19 schreef maily het volgende:
Nee, gewoon een maily-blauwe![]()
Met blackpack .....
Das ook mijn blauwquote:Op woensdag 9 april 2014 13:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Mijne is Belle Île Bleu, met glazen dak
[ afbeelding ]
Op een C5 zal je wel helemaal leeg lopen ja, zeker van 1500 euro, maar een BX deauville zal dat wel meevallen toch?quote:Op woensdag 9 april 2014 02:02 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat is prima om met te beginnen, je loopt er helemaal op leeg en ben je alvast op Ctroen toekomst voorbereid.
Het mooiste blauw dat bestaat!quote:Op donderdag 10 april 2014 21:59 schreef Martinello het volgende:
Vijftien jaar later verplaats ik mij per DS3 Sport Chic THP in Bleu Belle Ile. Schitterende auto, al zeg ik het zelf.
[ afbeelding ]
Ik kijk ook altijd of ik er eentje zie. Ze vallen best opquote:Op donderdag 10 april 2014 22:08 schreef maily het volgende:
Kijk je ook altijd op parkeerterreinen of er meer staan? En dan er vlakbij parkeren
Ja he. En in de grijze en beige zitten altijd van die chagerijnen .... en dan zie je die vrouwen kijken zo van; ziejenouwel, we hadden een blauwe moeten nemenquote:Op donderdag 10 april 2014 22:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik kijk ook altijd of ik er eentje zie. Ze vallen best op
Ik denk dat dat wel mee valt. De DS is groot genoeg om er moderne autotechniek in te stoppen en er dus een moderne versie van de Ds te maken. Wel benieuwd hoe zo'n modernisatie op bestaande carrosserie er uit zou komen te zien.quote:Op donderdag 10 april 2014 22:28 schreef 2cv het volgende:
Nee, de vering is dan niet 'sportief' genoeg. Tevens zit de motor deels onder de voorruit gefrommeld. Onhandig bij onderhoud/reparaties. En ik denk dat ook de roestgevoeligheid en de veiligheid een puntje gaat worden.
Minder hard drukken.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:06 schreef Bami-Powner het volgende:
Ik vind dat Citroen teveel foefjes heeft vanbinnen. Na 10 keer ze te gebruiken is het al kapot.
Ja, en als het van metaal is roest het en dan ga je daar over zeuren.quote:En de zijflanken zijn van plasticx1000.
Oftewel: onder de motorkap zie je de techniek. Niet nog eens een verzameling motorkappen.quote:Heb je al onder de motorkap gekeken? Een hele wirwar van die klotedraden en plastc kapjes![]()
De binnenkant van die nieuwe dingen ken ik niet, maar het enige wat ik tof vind aan de buitenkant is dat het geen eenheidsworst is zoals de rest van alle auto's van nu. Of ik het echt mooi vind ? Mwah ... (nog) niet.quote:En die nieuwe DS ziet eruit als een ruimteschip met al die lichtjes en blinkende kapjes en "futuristische" achterlichten.
techniek... als er iets kapot gaat dan mag je al de auto uitlezen, en als je het weet, dan mag je beginnen met die draden los te maken...quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:25 schreef 2cv het volgende:
[..]
Oftewel: onder de motorkap zie je de techniek. Niet nog eens een verzameling motorkappen.
Dit, 100.000 knopjes en schermpjes. daar word je toch niet wijs uit...quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:06 schreef Bami-Powner het volgende:
Ik vind dat Citroen teveel foefjes heeft vanbinnen. Na 10 keer ze te gebruiken is het al kapot. En de zijflanken zijn van plasticx1000. Heb je al onder de motorkap gekeken? Een hele wirwar van die klotedraden en plastc kapjes
En die nieuwe DS ziet eruit als een ruimteschip met al die lichtjes en blinkende kapjes en "futuristische" achterlichten.
Is er ooit sprake geweest van een XM GT?quote:Op dinsdag 8 april 2014 08:53 schreef Erasmo het volgende:
XM, rechtstreeks uit Star Trek
[ afbeelding ]
Jammer genoeg een slecht imago omdat ze geplaagd werden door storingen.
Ik vind het zo jammer dat de GT nooit in productie is gebracht, dat zou echt een waardige opvolger zijn voor de SM
Nee de GT by Citroën.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:49 schreef zl7z het volgende:
[..]
Is er ooit sprake geweest van een XM GT?
Le weet wat stekkers zijn he ?quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:13 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
techniek... als er iets kapot gaat dan mag je al de auto uitlezen, en als je het weet, dan mag je beginnen met die draden los te maken...
Ahja fout gelezen.quote:
Ja, stekkers met clipjes die je altijd met een platte schroevendraaier kapot moet tyfen om hem eruit te krijgen...quote:
Helaas, u gaat niet door voor de hydropneumatisch geveerde broodrooster.quote:Op maandag 14 april 2014 13:39 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
Ja, stekkers met clipjes die je altijd met een platte schroevendraaier kapot moet tyfen om hem eruit te krijgen...
Een BX deauville?quote:Op dinsdag 15 april 2014 05:26 schreef 2cv het volgende:
[..]
Helaas, u gaat niet door voor de hydropneumatisch geveerde broodrooster.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |