Luchtbollen, heeft eigenlijk iedere citroen. Zonder die dingen zou het comfort waar ze om bekend staan nooit zo geweest zijn. Volgens mij zitten er op zo'n beetje elke auto 4 op.quote:
Zit geen lucht maar ander gas in zo'n veerbol waar er 5 van zijn, 1 centrale.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:12 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Luchtbollen, heeft eigenlijk iedere citroen. Zonder die dingen zou het comfort waar ze om bekend staan nooit zo geweest zijn. Volgens mij zitten er op zo'n beetje elke auto 4 op.
Ik bedoelde eigenlijk die zwarte dingen die daar weer onder hangen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:15 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zit geen lucht maar ander gas in zo'n veerbol waar er 5 van zijn, 1 centrale.
[ afbeelding ]
Trouwen?quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:19 schreef Meike26 het volgende:
[..]
ZX rijdt vooral wollig. Heel erg meegaand en overhellend in de bochten. Zo'n cabrio zou dan sowieso wat andere (sportievere) vering moeten krijgen, maar dat wollige karakter van de zx is ook wel weer des Citroëns. Neem de eerste Berlingo. Die was ook erg zacht geveerd. Wanneer ik na een rit leeg terug reed naar huis was het soms wel leuk om te zien hoe rap/makkelijk ik over drempels kon rijden vergeleken met onze concurrent die al met de toen 'nieuwe' Caddy's of Combo's reden (circa 2000 tot 2004). Dus ook zonder hydraulische veerbollen hebben sommige Citroens uit de jaren 90 en later nog wel eens dat zachte weemoedige karakter. Nu kan dat niet meer en word alles op het Duits rijden gegooid, harder en sportiever, maar niet automatisch leuker en comfortabeler.
Ah, de banden.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk die zwarte dingen die daar weer onder hangen.
Die Swiss & Me doet me een beetje denken aan de AX GTi met die wiel / dorpelranden. Saxo VTS had het ook geloof ik.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:41 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hopelijk komt de nieuwe C1 ook echt als Swiss & Me. Toen ik de nieuwe C1 voor het eerst zag, dacht ik echt "Oke, nu gaan ze te ver met hun eigenzinnigheid". Bij het zien van de Swiss & Me heb ik het model an sich beter kunnen waarderen en hebben ze toch veel merkidentiteit in dat bakkie kunnen stoppen, meer dan in de huidige C1.
[ afbeelding ]
De 'gewone'.
[ afbeelding ]
Swiss & Me
En inderdaad, de C4 Cactus komt er ook nog bij. Ook een auto die ook echt Citroën uitstraalt.
Als die nog gemaakt zou worden zou ik daar waarschijnlijk in rijden. De mooiste budget auto ooit!quote:
ben benieuwd hoe je daar een rotonde mee paktquote:Op zaterdag 5 april 2014 18:57 schreef Erasmo het volgende:
En natuurlijk de CX Loadrunner omdat ie zo belachelijk groot is:
[ afbeelding ]
Op de vrachtwagenmanier.quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ben benieuwd hoe je daar een rotonde mee paktsupervette bak
Gewoon rechtdoorquote:Op zaterdag 5 april 2014 19:30 schreef sturmpie het volgende:
ben benieuwd hoe je daar een rotonde mee paktsupervette bak
Iets klopt er niet aan dat ding.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:33 schreef blup het volgende:
1x in het echt gezien gewoon in het wild, te fout. Daarom mooi
[ afbeelding ]
Dat is toch wel een icoon, als je een mooie voorbij ziet komen krijg ik steeds een soort gelukkig gevoel.quote:
Hij ging ook nog eens 190 km/u op de teller.quote:Op zondag 6 april 2014 00:29 schreef Kriegel het volgende:
Alles aan de DS is geweldig (de Pallas-uitvoeringen natuurlijk voorop). De bizarre maar op een aparte manier chique vormgeving, het ultra-comfortabele rijgedrag, het interieur, alle technische innovaties...
http://en.wikipedia.org/wiki/Citroen_bx#4TCquote:
quote:Citroën entered Group B rallying with the BX in 1986. The specially designed rally BX was called the BX 4TC and bore little resemblance to the standard BX. It had a very long nose because the engine (a turbocharger fitted version of Chrysler Europe's Simca Type 180 engine) was mounted longitudinally unlike in the regular BX.
De 2100cc motor en gestroomlijnde vorm ging eerlijk echt waar zo hard op de teller en die was wat optimistisch maar redelijk accuraat voor die tijd.quote:Op zondag 6 april 2014 00:40 schreef Kriegel het volgende:
Vanuit een vliegtuig richting de grond zeker?
Ga je godverdomme schamen. Barbaar.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:07 schreef sturmpie het volgende:
[..]
luchtvering ja
volgens mij doen ze dat nog steeds op bepaalde modellen.
staat ook wel stoer. mijn oom heeft een C6. en die staat bijna met zijn bumpers op de grond als ie uit en stil staat. geweldig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |