abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 april 2014 @ 17:12:13 #26
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_138541460
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 april 2014 17:05 schreef sig000 het volgende:

[..]

Luchtbollen? Hydraulique bedoel je. :P
Luchtbollen, heeft eigenlijk iedere citroen. Zonder die dingen zou het comfort waar ze om bekend staan nooit zo geweest zijn. Volgens mij zitten er op zo'n beetje elke auto 4 op.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_138541530
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 april 2014 17:12 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Luchtbollen, heeft eigenlijk iedere citroen. Zonder die dingen zou het comfort waar ze om bekend staan nooit zo geweest zijn. Volgens mij zitten er op zo'n beetje elke auto 4 op.
Zit geen lucht maar ander gas in zo'n veerbol waar er 5 van zijn, 1 centrale.

  zaterdag 5 april 2014 @ 17:15:37 #28
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_138541543
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 april 2014 17:15 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zit geen lucht maar ander gas in zo'n veerbol waar er 5 van zijn, 1 centrale.

[ afbeelding ]
Ik bedoelde eigenlijk die zwarte dingen die daar weer onder hangen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zaterdag 5 april 2014 @ 17:16:08 #29
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_138541562
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 15:19 schreef Meike26 het volgende:

[..]

ZX rijdt vooral wollig. Heel erg meegaand en overhellend in de bochten. Zo'n cabrio zou dan sowieso wat andere (sportievere) vering moeten krijgen, maar dat wollige karakter van de zx is ook wel weer des Citroëns. Neem de eerste Berlingo. Die was ook erg zacht geveerd. Wanneer ik na een rit leeg terug reed naar huis was het soms wel leuk om te zien hoe rap/makkelijk ik over drempels kon rijden vergeleken met onze concurrent die al met de toen 'nieuwe' Caddy's of Combo's reden (circa 2000 tot 2004). Dus ook zonder hydraulische veerbollen hebben sommige Citroens uit de jaren 90 en later nog wel eens dat zachte weemoedige karakter. Nu kan dat niet meer en word alles op het Duits rijden gegooid, harder en sportiever, maar niet automatisch leuker en comfortabeler.
Trouwen? ^)
pi_138541666
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 april 2014 17:15 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk die zwarte dingen die daar weer onder hangen.
Ah, de banden.
pi_138543771
Doe mij maar een Mehari O+



Graag wel met een Gendarmerie-pak erbij :P

pi_138544043
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 10:41 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Hopelijk komt de nieuwe C1 ook echt als Swiss & Me. Toen ik de nieuwe C1 voor het eerst zag, dacht ik echt "Oke, nu gaan ze te ver met hun eigenzinnigheid". Bij het zien van de Swiss & Me heb ik het model an sich beter kunnen waarderen en hebben ze toch veel merkidentiteit in dat bakkie kunnen stoppen, meer dan in de huidige C1.

[ afbeelding ]
De 'gewone'.

[ afbeelding ]
Swiss & Me

En inderdaad, de C4 Cactus komt er ook nog bij. Ook een auto die ook echt Citroën uitstraalt. O+
Die Swiss & Me doet me een beetje denken aan de AX GTi met die wiel / dorpelranden. Saxo VTS had het ook geloof ik.

Heb nog een tijdje een AX Volcane gehad, geniaal wagentje :7 Heerlijk spartaans autorijden

  zaterdag 5 april 2014 @ 18:47:45 #33
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_138544175
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:33 schreef DonJames het volgende:
Doe mij maar een Mehari O+
[ afbeelding ]
Als die nog gemaakt zou worden zou ik daar waarschijnlijk in rijden. De mooiste budget auto ooit!
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  zaterdag 5 april 2014 @ 18:57:19 #34
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_138544466
En natuurlijk de CX Loadrunner omdat ie zo belachelijk groot is:



  zaterdag 5 april 2014 @ 19:30:24 #35
396386 sturmpie
for night & nature
pi_138545688
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:57 schreef Erasmo het volgende:
En natuurlijk de CX Loadrunner omdat ie zo belachelijk groot is:

[ afbeelding ]
ben benieuwd hoe je daar een rotonde mee pakt :) supervette bak
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zaterdag 5 april 2014 @ 19:35:46 #36
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_138545924
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:30 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ben benieuwd hoe je daar een rotonde mee pakt :) supervette bak
Op de vrachtwagenmanier.
pi_138546538
2CV natuurlijk O+

En CX en BX blijven ook machtig mooi!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 april 2014 @ 19:58:31 #38
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_138546972
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:30 schreef sturmpie het volgende:

ben benieuwd hoe je daar een rotonde mee pakt :) supervette bak
Gewoon rechtdoor :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_138552530
saxo
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:33:17 #40
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_138553957
1x in het echt gezien gewoon in het wild, te fout. Daarom mooi

pi_138554510
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:33 schreef blup het volgende:
1x in het echt gezien gewoon in het wild, te fout. Daarom mooi

[ afbeelding ]
Iets klopt er niet aan dat ding. :+
  zaterdag 5 april 2014 @ 23:50:19 #42
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_138556673


Duh.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_138557913
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 23:50 schreef Kriegel het volgende:
[ afbeelding ]

Duh.
Dat is toch wel een icoon, als je een mooie voorbij ziet komen krijg ik steeds een soort gelukkig gevoel.
Waarschijnlijk omdat mijn goudkleurige DS21 Pallas met neusbeugel 1 van de meest toffe auto's was die ik ooit heb gehad.
  zondag 6 april 2014 @ 00:29:31 #44
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_138558098
Alles aan de DS is geweldig (de Pallas-uitvoeringen natuurlijk voorop). De bizarre maar op een aparte manier chique vormgeving, het ultra-comfortabele rijgedrag, het interieur, alle technische innovaties...
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_138558159
quote:
14s.gif Op zondag 6 april 2014 00:29 schreef Kriegel het volgende:
Alles aan de DS is geweldig (de Pallas-uitvoeringen natuurlijk voorop). De bizarre maar op een aparte manier chique vormgeving, het ultra-comfortabele rijgedrag, het interieur, alle technische innovaties...
Hij ging ook nog eens 190 km/u op de teller.
  zondag 6 april 2014 @ 00:40:44 #46
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_138558393
Vanuit een vliegtuig richting de grond zeker?

Het eerste model was ook tof natuurlijk, met al die felle kleuren ertussen die je toen (in Europa) nooit zag:



Blijft alleen eeuwig zonde dat ze die zescilinder die oorspronkelijk de bedoelde krachtbron was er nooit in hebben gekregen. Dan was ie wellicht nog comfortabeler geweest met de van nature rustigere motorloop van zo'n ding.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_138558936
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:47 schreef sig000 het volgende:

[..]

Iets klopt er niet aan dat ding. :+
http://en.wikipedia.org/wiki/Citroen_bx#4TC
quote:
Citroën entered Group B rallying with the BX in 1986. The specially designed rally BX was called the BX 4TC and bore little resemblance to the standard BX. It had a very long nose because the engine (a turbocharger fitted version of Chrysler Europe's Simca Type 180 engine) was mounted longitudinally unlike in the regular BX.
pi_138559016
quote:
10s.gif Op zondag 6 april 2014 00:40 schreef Kriegel het volgende:
Vanuit een vliegtuig richting de grond zeker?

De 2100cc motor en gestroomlijnde vorm ging eerlijk echt waar zo hard op de teller en die was wat optimistisch maar redelijk accuraat voor die tijd.
*btw ik had er nog 1 met ronde klokken.
pi_138559453
Mooiste Citroen in mijn ogen

BX Phase 1, met daarna heel dicht gevolgd door de:

Zeer elegante C6.

Wat mij opviel tijdens mijn nachtelijke Autoscout24 sessie, dat de C5 helemaal niet zo duur is, voor ongeveer 2000 euro heb je een heel net exemplaar, terwijl het toch echt wel een redelijk jonge auto is (2002-2003) al zit er wel verschil in qua vering toch? Je hebt ze met Hydropneumatische vering en met "Gewone" vering.

Ik heb áltijd al een zwak gehad voor de BX al sinds mijn 11e-12e (Sinds ik voor het eerst mee reed in een BX Phase II 1,6) wil ik er al een.

Ook wel grappig, ik dacht dat het auto`s van 1100-1200kg waren, maar een BX weegt 930-950kg, dat stelt echt helemaal niks voor, de Civic van mijn opa en oma weegt ruim 1000 kilo, en dan heb je veel minder auto.

Hoe zit het met de betrouwbaarheid van een (lets say) BX 1,4 deauville of cannes?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2014 01:26:45 ]
  † In Memoriam † zondag 6 april 2014 @ 03:52:59 #50
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138560496
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 17:07 schreef sturmpie het volgende:

[..]

luchtvering ja :)
volgens mij doen ze dat nog steeds op bepaalde modellen.
staat ook wel stoer. mijn oom heeft een C6. en die staat bijna met zijn bumpers op de grond als ie uit en stil staat. geweldig ^O^
Ga je godverdomme schamen. Barbaar.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')