die heeft iets van de oude CX. die ontzettende neus en kleine kont. die c6 lijkt op de audi rs6quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:16 schreef Sannr_ het volgende:
Die moderne DSen vind ik lelijk, maar de C6 vind ik bloedmooi:
[ afbeelding ]
Helaas wordt ie niet meer gemaakt. De laatste echte franse limousine wat mij betreft.
het interieur design van de CX is fantastisch. voor die tijd echt één van de strakste.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:30 schreef Meike26 het volgende:
Favoriete Citroën voor mij is zonder twijfel de CX. Zowel de break als de limousine wekken ontzag en bewondering op. Alhoewel ik het zeker niet de mooiste Citroën vindt, straalt hij zowel drama als elegantie uit. Zonder de CX hadden we ook zeker geen XM gehad en al helemaal geen C6. 'Mooi van lelijkheid' gaat weer iets te ver, maar komt in de richting. De CX is een beetje zoals de Countach dit was voor het merk Lamborghini.
De CX is misschien wel het meest Citroën van alle Citroëns![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Komt er nog een opvolger voor de Pluriel? Citroen heeft helemaal geen cabrio's op het moment geloof ik?quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:35 schreef thepredator het volgende:
Ik werk bij Citroën en dit jaar komen er nog een paar leuke modellen
Hopelijk komt de nieuwe C1 ook echt als Swiss & Me. Toen ik de nieuwe C1 voor het eerst zag, dacht ik echt "Oke, nu gaan ze te ver met hun eigenzinnigheid". Bij het zien van de Swiss & Me heb ik het model an sich beter kunnen waarderen en hebben ze toch veel merkidentiteit in dat bakkie kunnen stoppen, meer dan in de huidige C1.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:35 schreef thepredator het volgende:
Ik werk bij Citroën en dit jaar komen er nog een paar leuke modellen
inderdaad, van binnen en buiten!quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:31 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Citroen DS5
[ afbeelding ]
Prachtauto
Citroën heeft wel een Cabrio op het moment, de DS3 cabrio en ook komt de nieuwe C1 in een Cabrio (echter cabrio zoals de pluriel is het trouwens niet)quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:38 schreef Sannr_ het volgende:
[..]
Komt er nog een opvolger voor de Pluriel? Citroen heeft helemaal geen cabrio's op het moment geloof ik?
Pluriel:
[ afbeelding ]
De mooiste Citroen cabrio is natuurlijk de DS:
[ afbeelding ]
Da's toch alleen in naam een cabrio, maar eigenlijk alleen een schuifdakje?quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:16 schreef thepredator het volgende:
[..]
Citroën heeft wel een Cabrio op het moment, de DS3 cabrio en ook komt de nieuwe C1 in een Cabrio
Klopt, zie mijn vorige postquote:Op zaterdag 5 april 2014 11:18 schreef Sannr_ het volgende:
[..]
Da's toch alleen in naam een cabrio, maar eigenlijk alleen een schuifdakje?
ZX rijdt nie echt fijn, imoquote:Op zaterdag 5 april 2014 13:58 schreef Meike26 het volgende:
Het had trouwens niet veel gescheeld of er was zo'n 20 jaar geleden ook een ZX cabrio gekomen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is slechts een studiemodel, er is er maar 1 bekend. PSA besloot echter om de 306Cabrio voorrang te geven en geen eigen concurrentiestrijd aan te gaan met de ZX. Begrijpelijk, maar ook wel jammer. Vind hem erg chique
ZX rijdt vooral wollig. Heel erg meegaand en overhellend in de bochten. Zo'n cabrio zou dan sowieso wat andere (sportievere) vering moeten krijgen, maar dat wollige karakter van de zx is ook wel weer des Citroëns. Neem de eerste Berlingo. Die was ook erg zacht geveerd. Wanneer ik na een rit leeg terug reed naar huis was het soms wel leuk om te zien hoe rap/makkelijk ik over drempels kon rijden vergeleken met onze concurrent die al met de toen 'nieuwe' Caddy's of Combo's reden (circa 2000 tot 2004). Dus ook zonder hydraulische veerbollen hebben sommige Citroens uit de jaren 90 en later nog wel eens dat zachte weemoedige karakter. Nu kan dat niet meer en word alles op het Duits rijden gegooid, harder en sportiever, maar niet automatisch leuker en comfortabeler.quote:
zeer zekerquote:Op zaterdag 5 april 2014 15:19 schreef Meike26 het volgende:
dat wollige karakter van de zx is ook wel weer des Citroëns
Luchtbollen? Hydraulique bedoel je.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:01 schreef sturmpie het volgende:
[..]
zeer zeker
Citroën gebruikte ook luchtbollen. BX en CX, XM ? worden die luchtbollen nog steeds gebruikt ?
luchtvering jaquote:
Luchtbollen, heeft eigenlijk iedere citroen. Zonder die dingen zou het comfort waar ze om bekend staan nooit zo geweest zijn. Volgens mij zitten er op zo'n beetje elke auto 4 op.quote:
Zit geen lucht maar ander gas in zo'n veerbol waar er 5 van zijn, 1 centrale.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:12 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Luchtbollen, heeft eigenlijk iedere citroen. Zonder die dingen zou het comfort waar ze om bekend staan nooit zo geweest zijn. Volgens mij zitten er op zo'n beetje elke auto 4 op.
Ik bedoelde eigenlijk die zwarte dingen die daar weer onder hangen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:15 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zit geen lucht maar ander gas in zo'n veerbol waar er 5 van zijn, 1 centrale.
[ afbeelding ]
Trouwen?quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:19 schreef Meike26 het volgende:
[..]
ZX rijdt vooral wollig. Heel erg meegaand en overhellend in de bochten. Zo'n cabrio zou dan sowieso wat andere (sportievere) vering moeten krijgen, maar dat wollige karakter van de zx is ook wel weer des Citroëns. Neem de eerste Berlingo. Die was ook erg zacht geveerd. Wanneer ik na een rit leeg terug reed naar huis was het soms wel leuk om te zien hoe rap/makkelijk ik over drempels kon rijden vergeleken met onze concurrent die al met de toen 'nieuwe' Caddy's of Combo's reden (circa 2000 tot 2004). Dus ook zonder hydraulische veerbollen hebben sommige Citroens uit de jaren 90 en later nog wel eens dat zachte weemoedige karakter. Nu kan dat niet meer en word alles op het Duits rijden gegooid, harder en sportiever, maar niet automatisch leuker en comfortabeler.
Ah, de banden.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk die zwarte dingen die daar weer onder hangen.
Die Swiss & Me doet me een beetje denken aan de AX GTi met die wiel / dorpelranden. Saxo VTS had het ook geloof ik.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:41 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hopelijk komt de nieuwe C1 ook echt als Swiss & Me. Toen ik de nieuwe C1 voor het eerst zag, dacht ik echt "Oke, nu gaan ze te ver met hun eigenzinnigheid". Bij het zien van de Swiss & Me heb ik het model an sich beter kunnen waarderen en hebben ze toch veel merkidentiteit in dat bakkie kunnen stoppen, meer dan in de huidige C1.
[ afbeelding ]
De 'gewone'.
[ afbeelding ]
Swiss & Me
En inderdaad, de C4 Cactus komt er ook nog bij. Ook een auto die ook echt Citroën uitstraalt.
Als die nog gemaakt zou worden zou ik daar waarschijnlijk in rijden. De mooiste budget auto ooit!quote:
ben benieuwd hoe je daar een rotonde mee paktquote:Op zaterdag 5 april 2014 18:57 schreef Erasmo het volgende:
En natuurlijk de CX Loadrunner omdat ie zo belachelijk groot is:
[ afbeelding ]
Op de vrachtwagenmanier.quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ben benieuwd hoe je daar een rotonde mee paktsupervette bak
Gewoon rechtdoorquote:Op zaterdag 5 april 2014 19:30 schreef sturmpie het volgende:
ben benieuwd hoe je daar een rotonde mee paktsupervette bak
Iets klopt er niet aan dat ding.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:33 schreef blup het volgende:
1x in het echt gezien gewoon in het wild, te fout. Daarom mooi
[ afbeelding ]
Dat is toch wel een icoon, als je een mooie voorbij ziet komen krijg ik steeds een soort gelukkig gevoel.quote:
Hij ging ook nog eens 190 km/u op de teller.quote:Op zondag 6 april 2014 00:29 schreef Kriegel het volgende:
Alles aan de DS is geweldig (de Pallas-uitvoeringen natuurlijk voorop). De bizarre maar op een aparte manier chique vormgeving, het ultra-comfortabele rijgedrag, het interieur, alle technische innovaties...
http://en.wikipedia.org/wiki/Citroen_bx#4TCquote:
quote:Citroën entered Group B rallying with the BX in 1986. The specially designed rally BX was called the BX 4TC and bore little resemblance to the standard BX. It had a very long nose because the engine (a turbocharger fitted version of Chrysler Europe's Simca Type 180 engine) was mounted longitudinally unlike in the regular BX.
De 2100cc motor en gestroomlijnde vorm ging eerlijk echt waar zo hard op de teller en die was wat optimistisch maar redelijk accuraat voor die tijd.quote:Op zondag 6 april 2014 00:40 schreef Kriegel het volgende:
Vanuit een vliegtuig richting de grond zeker?
Ga je godverdomme schamen. Barbaar.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:07 schreef sturmpie het volgende:
[..]
luchtvering ja
volgens mij doen ze dat nog steeds op bepaalde modellen.
staat ook wel stoer. mijn oom heeft een C6. en die staat bijna met zijn bumpers op de grond als ie uit en stil staat. geweldig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |