abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 april 2014 @ 00:29:31 #44
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_138558098
Alles aan de DS is geweldig (de Pallas-uitvoeringen natuurlijk voorop). De bizarre maar op een aparte manier chique vormgeving, het ultra-comfortabele rijgedrag, het interieur, alle technische innovaties...
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_138558159
quote:
14s.gif Op zondag 6 april 2014 00:29 schreef Kriegel het volgende:
Alles aan de DS is geweldig (de Pallas-uitvoeringen natuurlijk voorop). De bizarre maar op een aparte manier chique vormgeving, het ultra-comfortabele rijgedrag, het interieur, alle technische innovaties...
Hij ging ook nog eens 190 km/u op de teller.
  zondag 6 april 2014 @ 00:40:44 #46
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_138558393
Vanuit een vliegtuig richting de grond zeker?

Het eerste model was ook tof natuurlijk, met al die felle kleuren ertussen die je toen (in Europa) nooit zag:



Blijft alleen eeuwig zonde dat ze die zescilinder die oorspronkelijk de bedoelde krachtbron was er nooit in hebben gekregen. Dan was ie wellicht nog comfortabeler geweest met de van nature rustigere motorloop van zo'n ding.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_138558936
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:47 schreef sig000 het volgende:

[..]

Iets klopt er niet aan dat ding. :+
http://en.wikipedia.org/wiki/Citroen_bx#4TC
quote:
Citroën entered Group B rallying with the BX in 1986. The specially designed rally BX was called the BX 4TC and bore little resemblance to the standard BX. It had a very long nose because the engine (a turbocharger fitted version of Chrysler Europe's Simca Type 180 engine) was mounted longitudinally unlike in the regular BX.
pi_138559016
quote:
10s.gif Op zondag 6 april 2014 00:40 schreef Kriegel het volgende:
Vanuit een vliegtuig richting de grond zeker?

De 2100cc motor en gestroomlijnde vorm ging eerlijk echt waar zo hard op de teller en die was wat optimistisch maar redelijk accuraat voor die tijd.
*btw ik had er nog 1 met ronde klokken.
pi_138559453
Mooiste Citroen in mijn ogen

BX Phase 1, met daarna heel dicht gevolgd door de:

Zeer elegante C6.

Wat mij opviel tijdens mijn nachtelijke Autoscout24 sessie, dat de C5 helemaal niet zo duur is, voor ongeveer 2000 euro heb je een heel net exemplaar, terwijl het toch echt wel een redelijk jonge auto is (2002-2003) al zit er wel verschil in qua vering toch? Je hebt ze met Hydropneumatische vering en met "Gewone" vering.

Ik heb áltijd al een zwak gehad voor de BX al sinds mijn 11e-12e (Sinds ik voor het eerst mee reed in een BX Phase II 1,6) wil ik er al een.

Ook wel grappig, ik dacht dat het auto`s van 1100-1200kg waren, maar een BX weegt 930-950kg, dat stelt echt helemaal niks voor, de Civic van mijn opa en oma weegt ruim 1000 kilo, en dan heb je veel minder auto.

Hoe zit het met de betrouwbaarheid van een (lets say) BX 1,4 deauville of cannes?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2014 01:26:45 ]
  † In Memoriam † zondag 6 april 2014 @ 03:52:59 #50
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138560496
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 17:07 schreef sturmpie het volgende:

[..]

luchtvering ja :)
volgens mij doen ze dat nog steeds op bepaalde modellen.
staat ook wel stoer. mijn oom heeft een C6. en die staat bijna met zijn bumpers op de grond als ie uit en stil staat. geweldig ^O^
Ga je godverdomme schamen. Barbaar.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 6 april 2014 @ 03:54:31 #51
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138560499
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 01:26 schreef Braddie het volgende:
Mooiste Citroen in mijn ogen
[ afbeelding ]
BX Phase 1, met daarna heel dicht gevolgd door de:
[ afbeelding ]
Zeer elegante C6.

Wat mij opviel tijdens mijn nachtelijke Autoscout24 sessie, dat de C5 helemaal niet zo duur is, voor ongeveer 2000 euro heb je een heel net exemplaar, terwijl het toch echt wel een redelijk jonge auto is (2002-2003) al zit er wel verschil in qua vering toch? Je hebt ze met Hydropneumatische vering en met "Gewone" vering.

Ik heb áltijd al een zwak gehad voor de BX al sinds mijn 11e-12e (Sinds ik voor het eerst mee reed in een BX Phase II 1,6) wil ik er al een.

Ook wel grappig, ik dacht dat het auto`s van 1100-1200kg waren, maar een BX weegt 930-950kg, dat stelt echt helemaal niks voor, de Civic van mijn opa en oma weegt ruim 1000 kilo, en dan heb je veel minder auto.

Hoe zit het met de betrouwbaarheid van een (lets say) BX 1,4 deauville of cannes?
Komt ongeveer overeen met die van een hamer.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 6 april 2014 @ 04:10:04 #52
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138560529
Ontopic: zelf vind ik zo'n beetje elke Citroën geweldig.
- De DS ziet er vanuit elke hoek anders uit. Dat heb je niet bij welke andere auto dan ook. En uiteraard is het (voor zijn tijd) een welhaast futuristische auto met meer comfort (vering, fauteuils) dan het gemiddelde zitmeubel in een woonkamer.
- De BX is redelijk goedkoop, makkelijk te onderhouden, onderdelen nog wel aardig goed verkrijgbaar en het ding is op z'n eigen manier mooi. En uiteraard comfortabel.
- De Traction Avant: mooi, net zo futuristisch als de DS maar dan een paar generaties eerder.
- De CX: mooi ontwerp. Beetje agressief, maar niet te. Comfortabel, snel ruim (break).
- De HY: ruim, stevig, klassiek, geweldig.
- De 2cv: supersimpel, zeer comfortabel, meer karakter dan een karikatuur, redelijk zuinig, open dak, multifunctioneel, licht, en de enige weg waar 'ie moeite mee heeft loopt loodrecht verticaal omhoog.
- De GS: mengelmoes tussen de DS en de 2cv. En toch aan toffe, relatief eenvoudige, comfortabele wagen.
- De XM: de modernste Citroën die op mijn 'vind ik leuk'-lijst staat. Eigenwijs ontwerp, ruim (zeker bij de Break), comfortabel, en gezien het een relatief moderne auto is, zijn onderdelen ook goed verkrijgbaar.

Als vuistregel kan je zeggen dat ik alles mooi vind behalve als het verticale schroefveren heeft en van na 1985 is. En de Xantia vind ik alleen leuk voor de onderdelen die op een BX passen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138560670
De Traction Avant was zijn tijd ver vooruit en wat weinig mensen weten, op de meest luxe versie werd voor het eerst op de achteras de hydraulische vering uitgeprobeerd die met DS tot geniaal ontworpen systeem verder evolueerde.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2014 05:46:02 ]
  † In Memoriam † zondag 6 april 2014 @ 05:46:38 #54
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138560679
quote:
6s.gif Op zondag 6 april 2014 05:39 schreef sig000 het volgende:
De Traction Avant was zijn tijd ver vooruit en wat weinig mensen weten, op de meest luxe versie werd voor het eerst op de achteras de hydraulische vering uitgeprobeerd die met DS tot geniaal ontworpen systeem verder evolueerde.
Dat was wel in de nadagen van de Trax ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138560682
Doodzonde dat het nooit tot volle wasdom is gekomen want het is superieur aan elke andere wielophanging.
pi_138560684
Met een DS kon je gewoon met 2 voorwielen en 1 achterwiel rijden.
  zondag 6 april 2014 @ 13:03:09 #57
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_138565875
Ik heb er heel wat gehad. Begonnen bij een BX 1.9 trs. Die trok bij optrekken de stenen uit de straat. Daarna een 1.9 tzi die was ondanks bijna de zelfde aut een stuk geciviliseerder. Daarna een XM 2.0. Heerlijk om in te rijden als die het deed. Daarna een ZX 1.4 een gweldige auto was dat. Zeker als je uit de immer pech hebbende XM komt. Die ZX bij 40000 km stand gekocht bij bijna 100000 weggedaan zonder ooit een stuiver aan uit gegeven te hebben. Daarna een ZX 1.8 aura. Ook een heerlijk auto. Ook al zo degelijk. Daarna een Xantia 2.0 16 v heerlijk er vooral zuinige auto. Thuis vertrekken richting Spanje en dan pa na ruim 800 km tanken. Daarna weer een Xantia zelfde type alleen luxere uitvoering en een van de laatste. Niet zo fijn als de vorige. Nu een C5 exclusive uit 2002. Omdat ik tegenwoordig een lease Golf Vll heb rijden we er niet veel meer mee maar als ik instap ervaar ik het nog steeds als een luxe.

De C5 is wel mijn favoriet.
pi_138567139
Mijn vader had een prachtige grijze BX. Nooi zo lekker in de auto gezeten als daarin. Soms rij ik op een slecht stuk weg en zie ik iemand in een BX en besef ik dat mijn veel nieuwere auto vast een stuk beroerder zit.

Verder is de SM mijn absolute favoriet, wat een ding. Onbetaalbaar ook.
pi_138568712
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 03:54 schreef 2cv het volgende:

[..]

Komt ongeveer overeen met die van een hamer.
Dat is fijn om te weten _O_
  FOK!fotograaf zondag 6 april 2014 @ 20:10:34 #60
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_138582740
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 18:43 schreef lst128 het volgende:
Heb nog een tijdje een AX Volcane gehad, geniaal wagentje :7 Heerlijk spartaans autorijden
Leuke hokken, zo met zo'n GT pakketje erop. Als ik ooit nog eens een goede AX 1.3 SPORT tegen kom, is ie mijn! Twincarb enzo 8-)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 7 april 2014 @ 00:44:58 #61
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_138598500
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 04:10 schreef 2cv het volgende:
Ontopic: zelf vind ik zo'n beetje elke Citroën geweldig.
- De DS ziet er vanuit elke hoek anders uit. Dat heb je niet bij welke andere auto dan ook. En uiteraard is het (voor zijn tijd) een welhaast futuristische auto met meer comfort (vering, fauteuils) dan het gemiddelde zitmeubel in een woonkamer.
- De BX is redelijk goedkoop, makkelijk te onderhouden, onderdelen nog wel aardig goed verkrijgbaar en het ding is op z'n eigen manier mooi. En uiteraard comfortabel.
- De Traction Avant: mooi, net zo futuristisch als de DS maar dan een paar generaties eerder.
- De CX: mooi ontwerp. Beetje agressief, maar niet te. Comfortabel, snel ruim (break).
- De HY: ruim, stevig, klassiek, geweldig.
- De 2cv: supersimpel, zeer comfortabel, meer karakter dan een karikatuur, redelijk zuinig, open dak, multifunctioneel, licht, en de enige weg waar 'ie moeite mee heeft loopt loodrecht verticaal omhoog.
- De GS: mengelmoes tussen de DS en de 2cv. En toch aan toffe, relatief eenvoudige, comfortabele wagen.
- De XM: de modernste Citroën die op mijn 'vind ik leuk'-lijst staat. Eigenwijs ontwerp, ruim (zeker bij de Break), comfortabel, en gezien het een relatief moderne auto is, zijn onderdelen ook goed verkrijgbaar.

Als vuistregel kan je zeggen dat ik alles mooi vind behalve als het verticale schroefveren heeft en van na 1985 is. En de Xantia vind ik alleen leuk voor de onderdelen die op een BX passen.
Voor de huidige prijs/waarde van een BX heb je al 3 Xantia's of 2 C5jes :D
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  † In Memoriam † maandag 7 april 2014 @ 00:46:48 #62
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138598541
quote:
15s.gif Op maandag 7 april 2014 00:44 schreef Prowl het volgende:

[..]

Voor de huidige prijs/waarde van een BX heb je al 3 Xantia's of 2 C5jes :D
Ik heb er laatst een gekocht voor een sixpack Coca Cola. Dus een Xantia kost twee blikjes cola en een C5 drie ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 7 april 2014 @ 12:48:04 #63
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_138606697
Viel hij van ellende en roest uit elkaar of was het een hele/echte BX?

Je weet zelf ook ondertussen wel wat ze waard beginnen te worden tenzij je een jaren 90 dieselhok hebt :6
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  † In Memoriam † maandag 7 april 2014 @ 20:41:47 #64
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138626200
quote:
15s.gif Op maandag 7 april 2014 12:48 schreef Prowl het volgende:
Viel hij van ellende en roest uit elkaar of was het een hele/echte BX?

Je weet zelf ook ondertussen wel wat ze waard beginnen te worden tenzij je een jaren 90 dieselhok hebt :6
Ja, ze worden steeds duurder. M'n huidige dagelijkse BX kostte me 600 euro en de Ambu wel 1100.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138639406
Niemand die de eend neerzet?



O+

Ik heb ooit een AX gehad geweldig autotje ging nog redelijk hard ook vooral omdat het gewicht onder de 700 kilo lag daardoor ook zeer zuinig ik noemde het mijn spaarpot :7

Ook meerdere verhuizingen mee gedaan door de vierkante vorm kon er veel meer in dan je zou denken
Koelkasten wasmachines allemaal met een AX vervoerd 8-)
Ook een full stack (zeer grote gitaarversterker met twee grote speakerkasten) ging er met gemak in!
pi_138639522
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 april 2014 08:01 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Niemand die de eend neerzet?

[ afbeelding ]

O+

Wel hele topic lezen he ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:49 schreef Tha_Duck het volgende:
2CV natuurlijk O+

En CX en BX blijven ook machtig mooi!
  dinsdag 8 april 2014 @ 08:53:12 #67
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_138639993
XM, rechtstreeks uit Star Trek :D



Jammer genoeg een slecht imago omdat ze geplaagd werden door storingen.

Ik vind het zo jammer dat de GT nooit in productie is gebracht, dat zou echt een waardige opvolger zijn voor de SM -O-
pi_138640004
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 08:12 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Wel hele topic lezen he ;)

[..]

:@
pi_138641477
quote:
En dit is mijn favoriete overigens:

pi_138642124
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 10:02 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

En dit is mijn favoriete overigens:

[ afbeelding ]
Kewl ^O^
pi_138643527
  Spellchecker dinsdag 8 april 2014 @ 23:38:01 #72
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_138675857
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 10:08 schreef Rewimo het volgende:
C3 Picasso O+
Hebbik ook O+
pi_138677105
Jammer dat een echt goede BX prijzig begint te worden, je hebt voor datzelfde geld nu een vrij goede en strakke C5.
pi_138678511
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 00:14 schreef Braddie het volgende:
Jammer dat een echt goede BX prijzig begint te worden, je hebt voor datzelfde geld nu een vrij goede en strakke C5.
Dat is prima om met te beginnen, je loopt er helemaal op leeg en ben je alvast op Ctroen toekomst voorbereid.
pi_138678525
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 08:53 schreef Erasmo het volgende:
XM, rechtstreeks uit Star Trek :D

[ afbeelding ]

Jammer genoeg een slecht imago omdat ze geplaagd werden door storingen.

Ik vind het zo jammer dat de GT nooit in productie is gebracht, dat zou echt een waardige opvolger zijn voor de SM -O-
Ooit gaat het nog een zeer gezochte klassieker worden.
  woensdag 9 april 2014 @ 10:51:59 #77
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_138683054
Prijzen van goede XM's beginnen heel snel omhoog te gaan, onder 1500,= koop je echt niets fatsoenlijks meer of je moet er nog voor 2000,= in willen stoppen in achterstallig onderhoud

BX zijn nog koopjes genoeg als je goed zoekt maar ook steeds moeilijker en meestal 1400 of 1600 modellen die niemand wil

Type1/Break/Sport/GTI/16V mag je tegenwoordig ook een flinke duit voor op tafel leggen

En nee, BX break diesels tellen niet mee :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_138685114
quote:
15s.gif Op woensdag 9 april 2014 10:51 schreef Prowl het volgende:
Prijzen van goede XM's beginnen heel snel omhoog te gaan, onder 1500,= koop je echt niets fatsoenlijks meer of je moet er nog voor 2000,= in willen stoppen in achterstallig onderhoud

BX zijn nog koopjes genoeg als je goed zoekt maar ook steeds moeilijker en meestal 1400 of 1600 modellen die niemand wil

Type1/Break/Sport/GTI/16V mag je tegenwoordig ook een flinke duit voor op tafel leggen

En nee, BX break diesels tellen niet mee :P
Ik mis mijn BX TRD Turbo :'(
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 april 2014 @ 13:15:32 #79
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_138687156
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 april 2014 23:38 schreef maily het volgende:
Hebbik ook O+
Met glasdak? O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker woensdag 9 april 2014 @ 13:19:40 #80
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_138687291
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:15 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Met glasdak? O+
Nee, gewoon een maily-blauwe O+

Met blackpack ..... O+
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 april 2014 @ 13:33:53 #81
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_138687758
quote:
10s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:19 schreef maily het volgende:
Nee, gewoon een maily-blauwe O+

Met blackpack ..... O+
Mijne is Belle Île Bleu, met glazen dak :)

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker woensdag 9 april 2014 @ 13:37:40 #82
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_138687897
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:33 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Mijne is Belle Île Bleu, met glazen dak :)

[ afbeelding ]
Das ook mijn blauw O+
pi_138687945
quote:
14s.gif Op woensdag 9 april 2014 02:02 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat is prima om met te beginnen, je loopt er helemaal op leeg en ben je alvast op Ctroen toekomst voorbereid.
Op een C5 zal je wel helemaal leeg lopen ja, zeker van 1500 euro, maar een BX deauville zal dat wel meevallen toch?
  donderdag 10 april 2014 @ 21:59:57 #84
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_138744416
Mijn eerste Citroen was een witte AX Plaisir, zoals deze:



Fantastisch autootje maar dat dashboard van keihard plastic rammelde als een gek.

Vijftien jaar later verplaats ik mij per DS3 Sport Chic THP in Bleu Belle Ile. Schitterende auto, al zeg ik het zelf.

Just remember, it’s not a lie if you believe it.
  Spellchecker donderdag 10 april 2014 @ 22:07:49 #85
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_138744907
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 21:59 schreef Martinello het volgende:

Vijftien jaar later verplaats ik mij per DS3 Sport Chic THP in Bleu Belle Ile. Schitterende auto, al zeg ik het zelf.

[ afbeelding ]
Het mooiste blauw dat bestaat! O+
  Spellchecker donderdag 10 april 2014 @ 22:08:41 #86
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_138744964
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 13:15 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Met glasdak? O+
Kijk je ook altijd op parkeerterreinen of er meer staan? En dan er vlakbij parkeren :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')