Hij ging ook nog eens 190 km/u op de teller.quote:Op zondag 6 april 2014 00:29 schreef Kriegel het volgende:
Alles aan de DS is geweldig (de Pallas-uitvoeringen natuurlijk voorop). De bizarre maar op een aparte manier chique vormgeving, het ultra-comfortabele rijgedrag, het interieur, alle technische innovaties...
http://en.wikipedia.org/wiki/Citroen_bx#4TCquote:
quote:Citroën entered Group B rallying with the BX in 1986. The specially designed rally BX was called the BX 4TC and bore little resemblance to the standard BX. It had a very long nose because the engine (a turbocharger fitted version of Chrysler Europe's Simca Type 180 engine) was mounted longitudinally unlike in the regular BX.
De 2100cc motor en gestroomlijnde vorm ging eerlijk echt waar zo hard op de teller en die was wat optimistisch maar redelijk accuraat voor die tijd.quote:Op zondag 6 april 2014 00:40 schreef Kriegel het volgende:
Vanuit een vliegtuig richting de grond zeker?
Ga je godverdomme schamen. Barbaar.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:07 schreef sturmpie het volgende:
[..]
luchtvering ja
volgens mij doen ze dat nog steeds op bepaalde modellen.
staat ook wel stoer. mijn oom heeft een C6. en die staat bijna met zijn bumpers op de grond als ie uit en stil staat. geweldig
Komt ongeveer overeen met die van een hamer.quote:Op zondag 6 april 2014 01:26 schreef Braddie het volgende:
Mooiste Citroen in mijn ogen
[ afbeelding ]
BX Phase 1, met daarna heel dicht gevolgd door de:
[ afbeelding ]
Zeer elegante C6.
Wat mij opviel tijdens mijn nachtelijke Autoscout24 sessie, dat de C5 helemaal niet zo duur is, voor ongeveer 2000 euro heb je een heel net exemplaar, terwijl het toch echt wel een redelijk jonge auto is (2002-2003) al zit er wel verschil in qua vering toch? Je hebt ze met Hydropneumatische vering en met "Gewone" vering.
Ik heb áltijd al een zwak gehad voor de BX al sinds mijn 11e-12e (Sinds ik voor het eerst mee reed in een BX Phase II 1,6) wil ik er al een.
Ook wel grappig, ik dacht dat het auto`s van 1100-1200kg waren, maar een BX weegt 930-950kg, dat stelt echt helemaal niks voor, de Civic van mijn opa en oma weegt ruim 1000 kilo, en dan heb je veel minder auto.
Hoe zit het met de betrouwbaarheid van een (lets say) BX 1,4 deauville of cannes?
Dat was wel in de nadagen van de Traxquote:Op zondag 6 april 2014 05:39 schreef sig000 het volgende:
De Traction Avant was zijn tijd ver vooruit en wat weinig mensen weten, op de meest luxe versie werd voor het eerst op de achteras de hydraulische vering uitgeprobeerd die met DS tot geniaal ontworpen systeem verder evolueerde.
Dat is fijn om te wetenquote:Op zondag 6 april 2014 03:54 schreef 2cv het volgende:
[..]
Komt ongeveer overeen met die van een hamer.
Leuke hokken, zo met zo'n GT pakketje erop. Als ik ooit nog eens een goede AX 1.3 SPORT tegen kom, is ie mijn! Twincarb enzoquote:Op zaterdag 5 april 2014 18:43 schreef lst128 het volgende:
Heb nog een tijdje een AX Volcane gehad, geniaal wagentjeHeerlijk spartaans autorijden
Voor de huidige prijs/waarde van een BX heb je al 3 Xantia's of 2 C5jesquote:Op zondag 6 april 2014 04:10 schreef 2cv het volgende:
Ontopic: zelf vind ik zo'n beetje elke Citroën geweldig.
- De DS ziet er vanuit elke hoek anders uit. Dat heb je niet bij welke andere auto dan ook. En uiteraard is het (voor zijn tijd) een welhaast futuristische auto met meer comfort (vering, fauteuils) dan het gemiddelde zitmeubel in een woonkamer.
- De BX is redelijk goedkoop, makkelijk te onderhouden, onderdelen nog wel aardig goed verkrijgbaar en het ding is op z'n eigen manier mooi. En uiteraard comfortabel.
- De Traction Avant: mooi, net zo futuristisch als de DS maar dan een paar generaties eerder.
- De CX: mooi ontwerp. Beetje agressief, maar niet te. Comfortabel, snel ruim (break).
- De HY: ruim, stevig, klassiek, geweldig.
- De 2cv: supersimpel, zeer comfortabel, meer karakter dan een karikatuur, redelijk zuinig, open dak, multifunctioneel, licht, en de enige weg waar 'ie moeite mee heeft loopt loodrecht verticaal omhoog.
- De GS: mengelmoes tussen de DS en de 2cv. En toch aan toffe, relatief eenvoudige, comfortabele wagen.
- De XM: de modernste Citroën die op mijn 'vind ik leuk'-lijst staat. Eigenwijs ontwerp, ruim (zeker bij de Break), comfortabel, en gezien het een relatief moderne auto is, zijn onderdelen ook goed verkrijgbaar.
Als vuistregel kan je zeggen dat ik alles mooi vind behalve als het verticale schroefveren heeft en van na 1985 is. En de Xantia vind ik alleen leuk voor de onderdelen die op een BX passen.
Ik heb er laatst een gekocht voor een sixpack Coca Cola. Dus een Xantia kost twee blikjes cola en een C5 drie ?quote:Op maandag 7 april 2014 00:44 schreef Prowl het volgende:
[..]
Voor de huidige prijs/waarde van een BX heb je al 3 Xantia's of 2 C5jes
Ja, ze worden steeds duurder. M'n huidige dagelijkse BX kostte me 600 euro en de Ambu wel 1100.quote:Op maandag 7 april 2014 12:48 schreef Prowl het volgende:
Viel hij van ellende en roest uit elkaar of was het een hele/echte BX?
Je weet zelf ook ondertussen wel wat ze waard beginnen te worden tenzij je een jaren 90 dieselhok hebt
Wel hele topic lezen hequote:Op dinsdag 8 april 2014 08:01 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Niemand die de eend neerzet?
[ afbeelding ]
![]()
quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:49 schreef Tha_Duck het volgende:
2CV natuurlijk
En CX en BX blijven ook machtig mooi!
Kewlquote:Op dinsdag 8 april 2014 10:02 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En dit is mijn favoriete overigens:
[ afbeelding ]
Dat is prima om met te beginnen, je loopt er helemaal op leeg en ben je alvast op Ctroen toekomst voorbereid.quote:Op woensdag 9 april 2014 00:14 schreef Braddie het volgende:
Jammer dat een echt goede BX prijzig begint te worden, je hebt voor datzelfde geld nu een vrij goede en strakke C5.
Ooit gaat het nog een zeer gezochte klassieker worden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 08:53 schreef Erasmo het volgende:
XM, rechtstreeks uit Star Trek
[ afbeelding ]
Jammer genoeg een slecht imago omdat ze geplaagd werden door storingen.
Ik vind het zo jammer dat de GT nooit in productie is gebracht, dat zou echt een waardige opvolger zijn voor de SM
Ik mis mijn BX TRD Turboquote:Op woensdag 9 april 2014 10:51 schreef Prowl het volgende:
Prijzen van goede XM's beginnen heel snel omhoog te gaan, onder 1500,= koop je echt niets fatsoenlijks meer of je moet er nog voor 2000,= in willen stoppen in achterstallig onderhoud
BX zijn nog koopjes genoeg als je goed zoekt maar ook steeds moeilijker en meestal 1400 of 1600 modellen die niemand wil
Type1/Break/Sport/GTI/16V mag je tegenwoordig ook een flinke duit voor op tafel leggen
En nee, BX break diesels tellen niet mee
Met glasdak?quote:
Mijne is Belle Île Bleu, met glazen dakquote:Op woensdag 9 april 2014 13:19 schreef maily het volgende:
Nee, gewoon een maily-blauwe![]()
Met blackpack .....
Das ook mijn blauwquote:Op woensdag 9 april 2014 13:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Mijne is Belle Île Bleu, met glazen dak
[ afbeelding ]
Op een C5 zal je wel helemaal leeg lopen ja, zeker van 1500 euro, maar een BX deauville zal dat wel meevallen toch?quote:Op woensdag 9 april 2014 02:02 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat is prima om met te beginnen, je loopt er helemaal op leeg en ben je alvast op Ctroen toekomst voorbereid.
Het mooiste blauw dat bestaat!quote:Op donderdag 10 april 2014 21:59 schreef Martinello het volgende:
Vijftien jaar later verplaats ik mij per DS3 Sport Chic THP in Bleu Belle Ile. Schitterende auto, al zeg ik het zelf.
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |