abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138717469
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, deze post is een grote ad hominem. :')
Klopt en ook nog eens voorzien van vele onwaarheden.

Ik verklaar de EU helemaal niet heilig bijvoorbeeld. En ik ben uitgebreid ingegaan op zijn doldwaze plan om de EU in blokken op te knippen.
Wat dan wel weer klopt is dat ik teleurgesteld ben in de inhoudelijke, historische en politieke kennis over de EU die Bram blijkt te bezitten...
pi_138717491
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, deze post is een grote ad hominem. :')
Ik vind dat nogal meevallen, zeker gezien wat eraan voorafgaat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138717539
quote:
13s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt en ook nog eens voorzien van vele onwaarheden.
En nog steeds negeer jij trollerig de argumenten die ik heb gegeven. Nog steeds kies jij, zoals het een eurofiel betaamt, voor de aanval op de persoon in plaats van voor zijn eigen stokpaard inhoudelijk te verdedigen.
Nog maar een poging tegen beter weten in, eens zien of dat jij er deze keer wel op in durft te gaan. Leg eens uit waarom volgens jou een apart noordelijk blok met 1/3de van de bevolking en een substantieel groter deel van de welvaart, technologie en kennis niet beter zou werken voor ons dan de huidige EU. Kom jij deze keer wel met argumenten of speel jij weer de "iedereen die niet Eurofiel is weet er niets van af" kaart?
#NoDAPL
pi_138717637
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vind dat nogal meevallen, zeker gezien wat eraan voorafgaat.
Splinter, balk enzo.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138717650
Die argumenten heb ik je in dit topic al meerdere malen gegeven. Daarom wees ik je bijvoorbeeld ook op de ontstaansgeschoedenis van de europese samenwerking. Dat je die niet wilt zien omdat je dan je vooraf ingenomen stelling moet verlaten kan ik weinig aan doen vrees ik...
  donderdag 10 april 2014 @ 09:21:50 #206
104871 remlof
Europees federalist
pi_138717659
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En nog steeds negeer jij trollerig de argumenten die ik heb gegeven. Nog steeds kies jij, zoals het een eurofiel betaamt, voor de aanval op de persoon in plaats van voor zijn eigen stokpaard inhoudelijk te verdedigen.
Nog maar een poging tegen beter weten in, eens zien of dat jij er deze keer wel op in durft te gaan. Leg eens uit waarom volgens jou een apart noordelijk blok met 1/3de van de bevolking en een substantieel groter deel van de welvaart, technologie en kennis niet beter zou werken voor ons dan de huidige EU. Kom jij deze keer wel met argumenten of speel jij weer de "iedereen die niet Eurofiel is weet er niets van af" kaart?
Simpel: omdat het voor tweedeling in Europa zorgt en dat brengt meer problemen met zich mee dan het oplost.
pi_138717708
quote:

[..]

Frankrijk en Duitsland vormen de basis van de EU. Het eeuwige gesteggel tussen deze twee naties, is een van de belangrijkste redenen geweest achter het besluit om de EGKS op te richten.
pi_138717760
quote:
7s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Simpel: omdat het voor tweedeling in Europa zorgt en dat brengt meer problemen met zich mee dan het oplost.
Waarom zou er meer tweedeling zijn in Europa wanneer het huidige blok zou worden opgeknipt in 2 of 3 blokken? Het kan natuurlijk best gebeuren dat 1 blok welvarender wordt of een ander soort politiek heeft of iets dergelijks maar waarom zou dat een probleem zijn? Denk jij dat het beter zou zijn voor Noord-America wanneer Canada en de USA 1 land zouden vormen in plaats van dat ze twee blokken vormen? Het lijkt mij juist wel een prettige situatie voor hen, er valt tenminste wat te kiezen.
Ik neem aan dat jij niet denkt dat we weer oorlogen zouden gaan voeren binnen Europa als we niet 1 blok zouden vormen? Dat is in deze tijd totaal onrealistisch en echt niet alleen maar omdat de EU bestaat.
#NoDAPL
pi_138717764
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Frankrijk en Duitsland vormen de basis van de EU. Het eeuwige gesteggel tussen deze twee naties, is een van de belangrijkste redenen geweest achter het besluit om de EGKS op te richten.
Bram gelooft daar niets van en denkt dat nieuwe conflicten tussen Duitsland en Frankrijk heel verstandig zijn.
pi_138717798
quote:

[..]

Dat resulteert in een armer zuiden en rijker noorden, oftewel een vruchtbaar mengsel voor conflict.

Niettegenstaande dat een Unie ook zoiets kan verspreiden, maar tenminste minder snel. Het scheelt nogal als leiders elkaar regelmatig ontmoeten, en mogelijke misvattingen snel kunnen wegnemen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 10 april 2014 @ 09:30:03 #211
104871 remlof
Europees federalist
pi_138717812
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom zou er meer tweedeling zijn in Europa wanneer het huidige blok zou worden opgeknipt in 2 of 3 blokken? Het kan natuurlijk best gebeuren dat 1 blok welvarender wordt of een ander soort politiek heeft of iets dergelijks maar waarom zou dat een probleem zijn? Denk jij dat het beter zou zijn voor Noord-America wanneer Canada en de USA 1 land zouden vormen in plaats van dat ze twee blokken vormen? Het lijkt mij juist wel een prettige situatie voor hen, er valt tenminste wat te kiezen.
Ik neem aan dat jij niet denkt dat we weer oorlogen zouden gaan voeren binnen Europa als we niet 1 blok zouden vormen? Dat is in deze tijd totaal onrealistisch en echt niet alleen maar omdat de EU bestaat.
Omdat verdeeldheid binnen Europa altijd al tot grote problemen heeft geleid en dat zal het nu weer doen. Alleen al bijvoorbeeld omdat de bodemschatten niet gelijkmatig over het continent zijn verdeeld.
pi_138717867
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat weet waarschijnlijk iedereen die in deze discussie heeft gereageerd. Dit gebeurde lang geleden in een periode waarin de wereld geheel anders was dan nu. Momenteel is het niet Frankrijk vs. Duitsland maar het westen vs. andere regio's van de wereld. Onze gemeenschappelijke belangen zijn veel te groot om met elkaar oorlog te voeren en er is geen enkele aanleiding voor zo'n oorlog. Ieder Europees land is erbij gediend dat het kleine Europa niet intern verdeeld is en dat het samenwerkt zodat het misschien een goede positie in de wereld kan behouden in het tweede deel van de 21ste en de 22ste eeuw. Daar zijn de Eurofiele en de Europaliefhebbende EU-haters het over eens. De enige vraag is hoe je precies samenwerkt. Je kan dat met en zonder een politieke unie doen en als je kiest voor een politieke unie dan kan je voor 1 unie of meerdere unies kiezen. Ik denk dat het beter is als een politieke unie voldoende homogeen is. Met die 6 landen vormen wij 1/3de van de EU-bevolking, dat is een serieus groot blok. Onze belangen zijn hetzelfde aangezien wij hetzelfde soort land zijn met de UK enigszins als een buitenbeentje (wat rechtser). Voor de zuidelijke landen geldt hetzelfde, zij hebben er waarschijnlijk ook meer aan om een homogener blok te vormen aangezien dat blok zich kan richten op datgen waar zij goed in zijn. Het is niet omdat wij 2 of 3 politieke unies of andere samenwerkingsverbanden vormen dat we daarom elkaar de tent gaan uitvechten, dit soort blokken kunnen ook uitstekend samenwerken als daarvoor wordt gekozen. In NA zijn er drie blokken, bij mijn weten zijn er weinig problemen m.b.t. de samenwerking tussen de USA en Canada. Waarom zouden wij in Europa niet met 2 of 3 blokken uitstekend kunnen samenwerken?

Juist omdat Duitsland en Frankrijk altijd moeilijk deden met elkaar (lijkt nu al best lang enkel nog van Frankrijk te komen!) lijkt het mij verstandig om die twee landen uit elkaar te houden. Ik acht het totaal onrealistisch dat die twee landen in het kleine Europa een oorlogje willen starten nu het veel meer het 'westen' tegen andere delen van de wereld is geworden en er binnen het westen geen relevante strubbelingen zijn tussen de landen.
#NoDAPL
pi_138717877
quote:
7s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bram gelooft daar niets van en denkt dat nieuwe conflicten tussen Duitsland en Frankrijk heel verstandig zijn.
Overigens kan ik best begrip opbrengen voor de bezwaren tegen de razendsnelle uitbreiding van de EU.

Maar gedane zaken nemen geen keer. Het is zoals het is. En vergeet bovendien niet dat een Unie altijd zwakke broeders zal houden. Iets waar op zich ook niets mis mee is.
pi_138717899
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat weet waarschijnlijk iedereen die in deze discussie heeft gereageerd. Dit gebeurde lang geleden in een periode waarin de wereld geheel anders was dan nu. Momenteel is het niet Frankrijk vs. Duitsland maar het westen vs. andere regio's van de wereld. Onze gemeenschappelijke belangen zijn veel te groot om met elkaar oorlog te voeren en er is geen enkele aanleiding voor zo'n oorlog. Ieder Europees land is erbij gediend dat het kleine Europa niet intern verdeeld is en dat het samenwerkt zodat het misschien een goede positie in de wereld kan behouden in het tweede deel van de 21ste en de 22ste eeuw. Daar zijn de Eurofiele en de Europaliefhebbende EU-haters het over eens. De enige vraag is hoe je precies samenwerkt. Je kan dat met en zonder een politieke unie doen en als je kiest voor een politieke unie dan kan je voor 1 unie of meerdere unies kiezen. Ik denk dat het beter is als een politieke unie voldoende homogeen is. Met die 6 landen vormen wij 1/3de van de EU-bevolking, dat is een serieus groot blok. Onze belangen zijn hetzelfde aangezien wij hetzelfde soort land zijn met de UK enigszins als een buitenbeentje (wat rechtser). Voor de zuidelijke landen geldt hetzelfde, zij hebben er waarschijnlijk ook meer aan om een homogener blok te vormen aangezien dat blok zich kan richten op datgen waar zij goed in zijn. Het is niet omdat wij 2 of 3 politieke unies of andere samenwerkingsverbanden vormen dat we daarom elkaar de tent gaan uitvechten, dit soort blokken kunnen ook uitstekend samenwerken als daarvoor wordt gekozen. In NA zijn er drie blokken, bij mijn weten zijn er weinig problemen m.b.t. de samenwerking tussen de USA en Canada. Waarom zouden wij in Europa niet met 2 of 3 blokken uitstekend kunnen samenwerken?
Inhoudelijk reageren doe ik straks, maar nu alvast een korte opmerking: heb je ooit van alinea's gehoord?
pi_138717994
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overigens kan ik best begrip opbrengen voor de bezwaren tegen de razendsnelle uitbreiding van de EU.

Maar gedane zaken nemen geen keer. Het is zoals het is.
Kijk, hier knelt de schoen voor Europa. Voordat je het weet verandert er weer iets fundamenteel en als het eenmaal is veranderd dan kan het niet meer worden terggedraaid? Wil jij daar afhankelijk van zijn? Of toch maar een groot en sterk blok met 6 landen, 1/3de van de EU-bevolking, veel welvaart etc. waarmee je zeer krachtig kan opereren en veel zeggenschap behoudt. Ik vind het tweede dan toch prettiger.

quote:
En vergeet bovendien niet dat een Unie altijd zwakke broeders zal houden.
Ik hoop dat dit snel gaat veranderen maar zwakke broeders lijkt me het understatement van het jaar. ;)
Dat valt hen niet te verwijten, wij wisten dit op het moment dat 'wij' instemden met hun lidmaatschap. Ik ben geen voorstander van een referendumdemocratie maar voor zoiets ingrijpends zou elke lidstaat een bindend referendum moeten houden.
#NoDAPL
pi_138718001
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar gedane zaken nemen geen keer. Het is zoals het is. En vergeet bovendien niet dat een Unie altijd zwakke broeders zal houden. Iets waar op zich ook niets mis mee is.
Het is inderdaad een goede vraag of pakweg Bulgarije en Roemenië op hun plek zijn in de EU.
pi_138718009
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Inhoudelijk reageren doe ik straks, maar nu alvast een korte opmerking: heb je ooit van alinea's gehoord?
Ik raad jou aan om ver weg te blijven van romans, daar vind je heel wat langere alinea's in. Misschien lijkt het al snel veel langer dan dat het is als je op een klein schermpje leest? Een alinea gebruik je voor een functionele indeling op basis van de inhoud, niet om te voorkomen dat je meer dan X regels onder elkaar hebt staan. :')
#NoDAPL
  donderdag 10 april 2014 @ 09:41:49 #218
168739 Red_85
'echt wel'
pi_138718035
Waarom denkt iedereen dat een andere opzet van de EU direct gaat leiden tot conflicten en ruzies? Pure bangmakerij van het niveautje pechtold.

Er zijn zat oplossingen te verzinnen die de (corrupte) macht van de huidige eu inperkt tot het noodzakelijkste, zonder dat het de soevereiniteit van de onderlinge staten aantast, maar wel en vrij verkeer van mensen en goederen kan faciliteren. Dat is het enige waar Brussel zich druk om moet maken. Dat daar bepaalde wetten en richtlijnen bij horen, prima, maar dan wel alleen op die vlakken. De rest moet je over laten aan de landen zelf. Een Duitser is immers geen Spanjaard en een Nederlander geen Fransoos.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_138718080
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik raad jou aan om ver weg te blijven van romans, daar vind je heel wat langere alinea's in. Misschien lijkt het al snel veel langer dan dat het is als je op een klein schermpje leest? Een alinea gebruik je voor een functionele indeling op basis van de inhoud, niet om te voorkomen dat je meer dan X regels onder elkaar hebt staan. :')
Lange alinea's lezen simpelweg niet lekker een beeldscherm. Waarom denk je op nieuwssites nooit dergelijke lappen tekst tegenkomt?
pi_138718099
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:41 schreef Red_85 het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een andere opzet van de EU direct gaat leiden tot conflicten en ruzies? Pure bangmakerij van het niveautje pechtold.
Dat dus!
Ik denk dat zij (iedereen die dit denkt, ik noem geen namen) zich een beetje hebben laten hersenspoelen door de EU-propaganda. Propaganda werkt altijd en overal en bij zowel hoogopgeleide als laagopgeleide mensen. Eurofielen en EU-bobo's hebben jarenlang dezelfde propaganda verkondigd, Verhofstadt was hier een exponent van. "De EU is opgericht om de vrede te bewaren, nadat de EU werd opgericht hebben we geen oorlog meer gehad, voor die tijd..."
Onzin natuurlijk in die zin dat we hoogst waarschijnlijk ook zonder de EU geen dreiging van een Europese oorlog zouden hebben gehad. Dat heeft met welvaart en globalisering te maken, niet met de EU.
#NoDAPL
pi_138718126
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lange alinea's lezen simpelweg niet lekker een beeldscherm. Waarom denk je op nieuwssites nooit dergelijke lappen tekst tegenkomt?
Op mijn 27-inch scherm valt het heel erg mee. Ik kan me voorstellen dat als je op een laptopschermpje van 15 inch of nog kleiner leest dat het dan wat minder prettig is maar als je zelf een 27-inch scherm hebt dan heb je dat niet in de gaten. ;)
#NoDAPL
pi_138718156
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Op mijn 27-inch scherm valt het heel erg mee. Ik kan me voorstellen dat als je op een laptopschermpje van 15 inch of nog kleiner leest dat het dan wat minder prettig is maar als je zelf een 27-inch scherm hebt dan heb je dat niet in de gaten. ;)
Gefeliciteerd. Maar je vormt de uitzondering op de regel. Er zijn complete onderzoeken verricht naar de leesbaarheid van internet-artikelen. De conclusie luidde dat alinea's een must zijn.
pi_138718397
quote:
7s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is inderdaad een goede vraag of pakweg Bulgarije en Roemenië op hun plek zijn in de EU.
Idem voor een flink aantal extra landen. Welke van deze landen voegt voor ons iets toe aan de EU?
• Cyprus
• Hongarije
• Letland
• Litouwen
• Polen
• Slovenië
• Slowakije
• Tsjechië
• Bulgarije
• Roemenië
• Kroatië

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De uitbreiding lijkt nog niet te zijn afgelopen, Kroatië is vorig jaar lid geworden van de club.
Te groot, teveel leden, te heterogeen. Heb jij ooit in een bestuur gezeten?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat werkt beter? Een bestuur met 5-10 mensen of een bestuur met 30-40 mensen? ;)
Na 1995 had de EU eerst een flinke inhaalslag moeten maken, allerlei weeffouten uit het stelsel moeten halen etc. alvorens het ook maar had moeten piekeren over uitbreiding m.u.v. Estland en wat dwergstaatjes (Malta) en kleine gebiedjes. In plaats daarvan koos de EU voor uitbreiding, niet alleen qua aantal leden maar ook qua wetgeving en systemen. Nu vind ik het een goede zaak dat niet elk landje een eigen muntsoort heeft en ben ik een voorstander van een intensieve samenwerking maar mijn voorkeur gaat dus uit naar 2 of 3 homogene blokken en 2 of 3 munten in het Europese continent. Ik ben nog geen argument tegen gekomen waarom dat slechter zou functioneren dan de huidige situatie.
#NoDAPL
  donderdag 10 april 2014 @ 10:05:28 #224
104871 remlof
Europees federalist
pi_138718522
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Juist omdat Duitsland en Frankrijk altijd moeilijk deden met elkaar (lijkt nu al best lang enkel nog van Frankrijk te komen!) lijkt het mij verstandig om die twee landen uit elkaar te houden. Ik acht het totaal onrealistisch dat die twee landen in het kleine Europa een oorlogje willen starten nu het veel meer het 'westen' tegen andere delen van de wereld is geworden en er binnen het westen geen relevante strubbelingen zijn tussen de landen.
Wat je hier propageert komt dus eigenlijk gewoon neer op nog een extra bestuurslaag binnen Europa. Hoppa, nog meer bureaucratie! :D

En wat Koos zei over alinea's.
pi_138718592
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat dus!
Ik denk dat zij (iedereen die dit denkt, ik noem geen namen) zich een beetje hebben laten hersenspoelen door de EU-propaganda. Propaganda werkt altijd en overal en bij zowel hoogopgeleide als laagopgeleide mensen. Eurofielen en EU-bobo's hebben jarenlang dezelfde propaganda verkondigd, Verhofstadt was hier een exponent van. "De EU is opgericht om de vrede te bewaren, nadat de EU werd opgericht hebben we geen oorlog meer gehad, voor die tijd..."
Onzin natuurlijk in die zin dat we hoogst waarschijnlijk ook zonder de EU geen dreiging van een Europese oorlog zouden hebben gehad. Dat heeft met welvaart en globalisering te maken, niet met de EU.
Ad hominem anyone....

Maakt mij verder weinig uit, maar ga niet lopen janken dat anderen op de man spelen, Bram.

Nee, het geloof in een grote Unie komt niet voort uit de angst voor een oorlog. Nee, de lichten gaan niet uit wanneer we het noorden en het zuiden splitsen. En ja, wellicht kleven er voordelen aan een kleinschaliger, politieke unie, bestaande uit Noord-Europese landen.

Maar de EU is, voor mij althans, veel meer dan een eigenbelang-samenwerkingsverband. Ik geloof in internationale samenwerking. Ik denk dat dit de te bewandelen weg is. Wel ben ik van mening dat de razendsnelle uitbreiding even een halt moet worden toegeroepen. Maar dat is een andere kwestie.

Overigens geef je nogal een vreemd signaal af wanneer je je, als het even minder gaat, gelijk ontdoet van de Zuid-Europese partners. Dat komt de stabiliteit van elke volgende Unie niet ten goede. Het vertrouwen van de buitenwacht wordt in ieder geval flink geschaad.
pi_138718620
quote:
10s.gif Op donderdag 10 april 2014 10:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat je hier propageert komt dus eigenlijk gewoon neer op nog een extra bestuurslaag binnen Europa. Hoppa, nog meer bureaucratie! :D
Nee, ik pleit voor eenzelfde aantal bestuurslagen. Hetzelfde verhaal als bij de Nederlandse scholen. Vroeger, tot in de jaren 80/90, hadden wij veel meer scholen en veel kleinere scholen. Nu hebben wij veel minder scholen en veel grotere scholen. Desalniettemin wordt er tegenwoordig veel meer geld verspild aan het bestuur van scholen dan vroeger. Zo is het ook met het politieke bestuur. Als wij de EU zouden inruilen voor een noordelijk blok met de genoemde 6 landen dan zouden we 1/3de van de EU-bevolking en een meer dan evenredig deel van de EU-welvaart, EU-technologie en EU-kennis hebben terwijl we met slechts 6 leden maar een relatief kleine bestuurslaag nodig hebben. Ik heb er verder niet voor gepleit dat deze landen een unie of federatie (wat de EU nu is!) vormen, dat is momenteel geen onderwerp van discussie hoe ze samenwerken. Een bestuur zal altijd nodig zijn maar neem er maar vergif op in dat dat minder dan 1/3de zou kosten van het huidige EU-bestuur. :)
Juist de EU heeft een extreem grote bestuurslaag en zorgt dus voor veel bureaucratie. Hell, we hebben nog niet eens 1 vestigingsplaats voor ons parlement. :@
#NoDAPL
pi_138718911
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
Maar de EU is, voor mij althans, veel meer dan een eigenbelang-samenwerkingsverband. Ik geloof in internationale samenwerking. Ik denk dat dit de te bewandelen weg is.
Ik ook maar daarom hoef je toch niet met iedereen in 1 politieke unie te zitten? Kijk naar wat er met de UN is gebeurd, het ideaal was dat heel de wereld verenigd zou zijn in 1 politiek bestuursorgaan. Wij hebben met zijn allen veelvuldig gezien waar dit toe leidt, ten gevolge van de veel te grote heterogeniteit is het orgaan compleet vleugellam en wordt er zelden overeenstemming bereikt. Vaak staan China en Rusland tegenover de 'westerse' landen, simpelweg omdat ze andere politieke belangen hebben. Dit werd bijv. duidelijk bij de kwesties Noord-Korea en Oekraïne. Idem voor de EU, het is te heterogeen. Als je kiest voor zoveel leden dan zal je ook een andere bestuursvorm moeten hebben, een bestuur met 27 leden werkt nu eenmaal niet goed.

quote:
Overigens geef je nogal een vreemd signaal af wanneer je je, als het even minder gaat, gelijk ontdoet van de Zuid-Europese partners.
Dat is ongelukkig maar het is in ieder geval voor mij niet een concrete aanleiding om op die andere manier verder te willen gaan. Ik vind het helemaal niet erg als enkele leden eens een mindere periode hebben, daarvoor moet je de steun niet laten vallen. Het is omwille van de heterogeniteit, het veel te grote aantal leden en allerlei andere problemen (bijv. het verliezen van onze autonomie en de lekke buitengrenzen) dat ik liever een noordelijk blok heb. Als we van mening zijn dat we beter gesplitst verder gaan als goede vrienden en zakenpartners dan moeten we niet 20 jaar wachten omdat er nu even economische problemen zijn, met die economische problemen kunnen we altijd nog helpen als de unie versplintert. Van het dumpen van de zwakke leden omdat ze zwak zijn is wat mij betreft geen sprake.

Serieuze vraag, is het nu wel goed leesbaar op jouw scherm qua aantal regels?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-04-2014 12:29:16 ]
#NoDAPL
pi_138726100
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 10:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Idem voor een flink aantal extra landen. Welke van deze landen voegt voor ons iets toe aan de EU?
• Cyprus
• Hongarije
• Letland
• Litouwen
• Polen
• Slovenië
• Slowakije
• Tsjechië
• Bulgarije
• Roemenië
• Kroatië
Op Roemenië, Cyprus en Bulgarije na allen zou ik zeggen. Niet allemaal evenveel en Kroatië had best nog even kunnen wachten maar al met al past het behoorlijk.
quote:
[spoiler]Een vriendschappelijke relatie en intensief samenwerken? Ja, zoals de USA en Canada doen. In dezelfde unie? Nee. [/spoiler]
De uitbreiding lijkt nog niet te zijn afgelopen, Kroatië is vorig jaar lid geworden van de club.
Te groot, teveel leden, te heterogeen. Heb jij ooit in een bestuur gezeten? [spoiler]Ik vermoed van wel[/spoiler]Wat werkt beter? Een bestuur met 5-10 mensen of een bestuur met 30-40 mensen? ;)
Dat betekent dat je het bestuur anders moet organiseren. Daar zijn ook stappen in gezet maar dat het bestuur nog veel verder verbeterd moet worden lijkt me logisch.
En om je vergelijking door te trekken, gooi je ook leden uit je voetbalvereniging omdat je club succesvol is groeit? Of organiseer je het binnen je vereniging dan anders en slimmer?
quote:
Na 1995 had de EU eerst een flinke inhaalslag moeten maken, allerlei weeffouten uit het stelsel moeten halen etc. alvorens het ook maar had moeten piekeren over uitbreiding m.u.v. Estland en wat dwergstaatjes (Malta) en kleine gebiedjes. In plaats daarvan koos de EU voor uitbreiding, niet alleen qua aantal leden maar ook qua wetgeving en systemen. Nu vind ik het een goede zaak dat niet elk landje een eigen muntsoort heeft en ben ik een voorstander van een intensieve samenwerking maar mijn voorkeur gaat dus uit naar 2 of 3 homogene blokken en 2 of 3 munten in het Europese continent. Ik ben nog geen argument tegen gekomen waarom dat slechter zou functioneren dan de huidige situatie.
Tja, die argumenten zijn je hier al vele malen gegeven, uitgelegd en toegelicht. Dat je selectief leest kunnen we ook niet zoveel aan doen natuurlijk...
pi_138727961
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 10:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ad hominem anyone....

Maakt mij verder weinig uit, maar ga niet lopen janken dat anderen op de man spelen, Bram.

Nee, het geloof in een grote Unie komt niet voort uit de angst voor een oorlog. Nee, de lichten gaan niet uit wanneer we het noorden en het zuiden splitsen. En ja, wellicht kleven er voordelen aan een kleinschaliger, politieke unie, bestaande uit Noord-Europese landen.

Maar de EU is, voor mij althans, veel meer dan een eigenbelang-samenwerkingsverband. Ik geloof in internationale samenwerking. Ik denk dat dit de te bewandelen weg is. Wel ben ik van mening dat de razendsnelle uitbreiding even een halt moet worden toegeroepen. Maar dat is een andere kwestie.

Overigens geef je nogal een vreemd signaal af wanneer je je, als het even minder gaat, gelijk ontdoet van de Zuid-Europese partners. Dat komt de stabiliteit van elke volgende Unie niet ten goede. Het vertrouwen van de buitenwacht wordt in ieder geval flink geschaad.
Je mag natuurlijk je eigen mening hebben over de EU, maar je mag niet tegen de mening van andere mensen ingaan door ze te dwingen lid te worden van een politieke of monetaire unie. Dus eigenlijk is dat (een pro-Europese mening) totaal irrelevant als verschillende referenda het verdrag van Lissabon allang hebben afgekeurd. Het groeiende eurosceptische gevoel in heel Europa geeft aan dat mensen er gewoon geen zin meer in hebben (percentage wat in OP wordt genoemd is volgens mij zelfs groter dan het nee-percentage van het 2005 referendum in Nederland). De landen in het Middellandse Zeegebied staan in een totaal ander stadium van de economische cyclus dan de landen in Noord-Europa en elke econoom kan je vertellen dat er dan economieën zijn die hun munt moeten kunnen laten devalueren (danwel via ingrijpen van een centrale bank danwel de markt zelf die daar invloed op heeft). Omdat we allemaal in dezelfde valuta zitten kan dat niet en daarom is dat destructief voor die landen. Kijk naar IJsland, iedereen dacht dat dat land er nooit meer bovenop zou komen. Ze hebben - omdat ze hun eigen munt hebben gehouden - hun munt destijds kunnen laten devalueren en daarna sterke economische groei gerealiseerd. Als je kijkt naar Nederland alleen is het natuurlijk belachelijk dat we als 6e handelsland in de wereld niet eens eigen bilaterale handelscontracten mogen sluiten met landen buiten de EU (wordt gedaan via de WTO namens de EU als geheel). Europese samenwerking en handel willen we allemaal, maar dat kan ook zonder politieke unie, zonder een collectief immigratie- en buitenlands beleid, etc.. individuele democratische natie-staten zouden een veel beter model zijn.
pi_138730561
quote:
14s.gif Op donderdag 10 april 2014 15:01 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Je mag natuurlijk je eigen mening hebben over de EU, maar je mag niet tegen de mening van andere mensen ingaan door ze te dwingen lid te worden van een politieke of monetaire unie. Dus eigenlijk is dat (een pro-Europese mening) totaal irrelevant als verschillende referenda het verdrag van Lissabon allang hebben afgekeurd. Het groeiende eurosceptische gevoel in heel Europa geeft aan dat mensen er gewoon geen zin meer in hebben (percentage wat in OP wordt genoemd is volgens mij zelfs groter dan het nee-percentage van het 2005 referendum in Nederland). De landen in het Middellandse Zeegebied staan in een totaal ander stadium van de economische cyclus dan de landen in Noord-Europa en elke econoom kan je vertellen dat er dan economieën zijn die hun munt moeten kunnen laten devalueren (danwel via ingrijpen van een centrale bank danwel de markt zelf die daar invloed op heeft). Omdat we allemaal in dezelfde valuta zitten kan dat niet en daarom is dat destructief voor die landen. Kijk naar IJsland, iedereen dacht dat dat land er nooit meer bovenop zou komen. Ze hebben - omdat ze hun eigen munt hebben gehouden - hun munt destijds kunnen laten devalueren en daarna sterke economische groei gerealiseerd. Als je kijkt naar Nederland alleen is het natuurlijk belachelijk dat we als 6e handelsland in de wereld niet eens eigen bilaterale handelscontracten mogen sluiten met landen buiten de EU (wordt gedaan via de WTO namens de EU als geheel). Europese samenwerking en handel willen we allemaal, maar dat kan ook zonder politieke unie, zonder een collectief immigratie- en buitenlands beleid, etc.. individuele democratische natie-staten zouden een veel beter model zijn.
Alinea's e.d. kunnen stuk veel leesbaarder maken. Zo is het niks.
pi_138730784
quote:
2s.gif Op donderdag 10 april 2014 16:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Alinea's e.d. kunnen stuk veel leesbaarder maken. Zo is het niks.
Ik vond het een helder stukje. Dat jij het nu niet de moeite van het lezen waard vind, alleen omdat het geen alinea's heeft.......
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 10 april 2014 @ 17:09:45 #232
104871 remlof
Europees federalist
pi_138732508
quote:
14s.gif Op donderdag 10 april 2014 15:01 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Je mag natuurlijk je eigen mening hebben over de EU, maar je mag niet tegen de mening van andere mensen ingaan door ze te dwingen lid te worden van een politieke of monetaire unie. Dus eigenlijk is dat (een pro-Europese mening) totaal irrelevant als verschillende referenda het verdrag van Lissabon allang hebben afgekeurd.
Ehh, wel even bij de feiten blijven: de referenda uit 2005 gingen over het Verdrag van Amsterdam, dat werd per referendum door Frankrijk en Nederland afgewezen en daarom kwam het verdrag van Lissabon er.
pi_138733417
quote:
2s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Ehh, wel even bij de feiten blijven: de referenda uit 2005 gingen over het Verdrag van Amsterdam, dat werd per referendum door Frankrijk en Nederland afgewezen en daarom kwam het verdrag van Lissabon er.
Alsof we allemaal uitvoerig het verdrag hebben bestudeerd, een afgewogen oordeel hebben gemaakt, en dat via een referendum hebben geuit :')

Deze uitslag was gewoon een signaal dat wilde zeggen: We willen geen verdrag, we willen geen euro en we willen helemaal geen EU.
pi_138733504
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:37 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Alsof we allemaal uitvoerig het verdrag hebben bestudeerd, een afgewogen oordeel hebben gemaakt, en dat via een referendum hebben geuit :')

Deze uitslag was gewoon een signaal dat wilde zeggen: We willen geen verdrag, we willen geen euro en we willen helemaal geen EU.
Daarom kan je ook verdomde weinig waarde ontlenen aan de uitslag van dat referendum.
pi_138733579
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:37 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nee. Het signaal dat werd afgegeven met de uitslag, was: ho, even rustig aan met die EU.
pi_138734183
quote:
2s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarom kan je ook verdomde weinig waarde ontlenen aan de uitslag van dat referendum.
Zeker omdat overduidelijk was dat het gebrek aan populariteit van het toenmalige kabinet invloed heeft gehad op de cijfers.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_138734687
quote:
2s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:09 schreef remlof het volgende:

[..]

I stand corrected. De werkelijkheid is natuurlijk nóg erger. Het referendum ging over een Europese grondwet (niet het Verdrag van Amsterdam), en toen die niet werd geaccepteerd hebben ze geforceerd het verdrag van Lissabon er doorheen geduwd terwijl natuurlijk iedereen weet dat dat eigenlijk gewoon hetzelfde is qua inhoud.
quote:
2s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is alsnog geen reden om tegen de wil van het volk in te gaan en via politieke spelletjes zo'n grondwet alsnog toe te passen. Ierland heeft zelfs twee referenda gehad (één over de grondwet en één over het Verdrag van Lissabon). Uit beide kwam een overduidelijke 'nee' en alsnóg is het Verdrag van Lissabon geratificeerd.
pi_138734743
quote:
14s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:01 schreef Litpho het volgende:

[..]

Zeker omdat overduidelijk was dat het gebrek aan populariteit van het toenmalige kabinet invloed heeft gehad op de cijfers.
Klopt, het was eerder nog een tussentijds rapport voor het kabinet dan een serieus referendum over Europa.
pi_138734762
quote:
3s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:22 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

I stand corrected. De werkelijkheid is natuurlijk nóg erger. Het referendum ging over een Europese grondwet (niet het Verdrag van Amsterdam), en toen die niet werd geaccepteerd hebben ze geforceerd het verdrag van Lissabon er doorheen geduwd terwijl natuurlijk iedereen weet dat dat eigenlijk gewoon hetzelfde is qua inhoud.

[..]

Is alsnog geen reden om tegen de wil van het volk in te gaan en via politieke spelletjes zo'n grondwet alsnog toe te passen. Ierland heeft zelfs twee referenda gehad (één over de grondwet en één over het Verdrag van Lissabon). Uit beide kwam een overduidelijke 'nee' en alsnóg is het Verdrag van Lissabon geratificeerd.
Wist het 'volk' dan precies waar men over had gestemd? Of was de opzet van het referendum op voorhand eigenlijk al waardeloos?
pi_138734884
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wist het 'volk' dan precies waar men over had gestemd? Of was de opzet van het referendum op voorhand eigenlijk al waardeloos?
Met een turnout van ~60% factor je mensen die totaal niet geïnteresseerd zijn natuurlijk sowieso al uit (niet allemaal, maar dat heb je nooit bij een referendum). Wat probeer je te zeggen? Dat een referendum niet legitiem is omdat niet controleerbaar is of mensen precies weten hoe de vork in de steel steekt?
pi_138735016
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:29 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Dat een referendum niet legitiem is omdat niet controleerbaar is of mensen precies weten hoe de vork in de steel steekt?
Een referendum is niet legitiem als de uitslag incorrect is, dat moge duidelijk zijn.
pi_138735110
Vooral dat het geen al te geweldig middel is voor besluitvorming. Een simpele ja of nee is mij te beperkt :P
pi_138735182
quote:
6s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:34 schreef Litpho het volgende:

[..]

Een referendum is niet legitiem als de uitslag incorrect is, dat moge duidelijk zijn.
Precies. :')
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:37 schreef 99.999 het volgende:
Vooral dat het geen al te geweldig middel is voor besluitvorming. Een simpele ja of nee is mij te beperkt :P
Meest pure vorm van democratie die er bestaat. :P
pi_138735267
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:37 schreef 99.999 het volgende:
Ik begin op het punt te komen dat ik er bijna meer vertrouwen in ga krijgen dan de huidige set plucheplakkende oligarchen. Wat geen letter van jouw statement weerspreekt, even voor de goede orde.
pi_138735981
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:39 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Precies. :')

[..]

Meest pure vorm van democratie die er bestaat. :P
Niet voor niets is de democratische besluitvorming geëvolueerd tot een praktischer variant :P
pi_138752672
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een kleine minderheid misschien niet maar een overgrote meerderheid wel. Een partij als de SP zag toen al in dat men van Europa 1 groot land wilde gaan maken en dat Nederland als natiestaat moest verdwijnen maar geen enkele Nederlander(buiten wat elitaire links-liberale studenten) zien in Roemenen en Bulgaren landgenoten. Een Europese demos bestaat niet en zal nooit bestaan. Nu niet, gisteren niet en over 400 jaar nog niet...
  vrijdag 11 april 2014 @ 02:20:49 #247
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138752908
quote:
2s.gif Op donderdag 10 april 2014 14:10 schreef 99.999 het volgende:
Tja, die argumenten zijn je hier al vele malen gegeven, uitgelegd en toegelicht. Dat je selectief leest kunnen we ook niet zoveel aan doen natuurlijk...
Geen valide argumenten.
"Dan krijgen we verdeeldheid en gaan we weer oorlog krijgen!!!".
"Frankrijk en Duitsland zitten dan niet in hetzelfde verbond. Dan krijgen we weer oorlog!!!"
dude :')

quote:
Dat betekent dat je het bestuur anders moet organiseren. Daar zijn ook stappen in gezet maar dat het bestuur nog veel verder verbeterd moet worden lijkt me logisch.
En om je vergelijking door te trekken, gooi je ook leden uit je voetbalvereniging omdat je club succesvol is groeit? Of organiseer je het binnen je vereniging dan anders en slimmer?
Natuurlijk zou je van de EU ene USE kunnen maken, alleen waarom zou je dat willen? Het werkt waarschijnlijk veel efficiënter om met 2 of 3 blokken te werken. Het noordelijke blok zou met slechts 6 landjes ,- dus lekker gemakkelijk te besturen - 1/3de van de huidige EU-bevolking hebben en een meer dan evenredig deel van welvaart, technologie en andere belangrijke zaken. Prima toch? Daar waar samenwerking met de andere 2 blokken en andere delen van de wereld opportuun is kan je dat net zo goed doen op ad-hoc basis.

[ Bericht 21% gewijzigd door Bram_van_Loon op 11-04-2014 02:33:18 ]
#NoDAPL
pi_138752926
quote:
10s.gif Op donderdag 10 april 2014 19:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet voor niets is de democratische besluitvorming geëvolueerd tot een praktischer variant :P
Aangezien steeds minder mensen gaan stemmen kun je je nog afvragen of het nog wel werkbaar is en je het nog wel een volksvertegenwoordiging mag noemen.
  vrijdag 11 april 2014 @ 02:25:45 #249
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138752928
Vandaar een nieuwe aanwinst dankzij de EU, wij mogen in Nederland niet meer downloaden omdat de EU dit heeft bepaald (EHvJ). Natuurlijk mogen we wel de heffingen op lege datadragers, MP3-spelers, harde schijven etc. blijven betalen. Wat een aanwinst die EU. :')
Plus dat het natuurlijk een symbolische wet is. :')
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 02:30:16 #250
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138752946
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 02:25 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Aangezien steeds minder mensen gaan stemmen kun je je nog afvragen of het nog wel werkbaar is en je het nog wel een volksvertegenwoordiging mag noemen.
Het maakt natuurlijk veel verschil of dat je incidenteel vraagt aan het volk wat het wil nadat je een uitgebreide onafhankelijke informatiecampagne hebt gehad (debatten, voorstanders en tegenstanders het podium geven, ...) de mening van het volk vraagt en dit voor een niet-terugdraaibare stap of dat je voor elke wittewasje een referendum houdt. Het is dan ook een nogal onnozel argument om te stellen dat we niet voor niets de representatieve democratie hebben als het betrekking heeft tot het niet moeten houden van zo'n referendum.
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 02:31:01 #251
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_138752950
Ik weet wel door het download verbod wil ik ook geen Europese unie meer
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 11 april 2014 @ 02:36:59 #252
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138752979
Vind ervan wat je ervan vinden wil maar gezien de stortvloed aan EU-propaganda gedurende vele decennia is het in het kader van fair and balanced goed om ook eens vanuit een andere invalshoek geïnformeerd te worden.
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 02:38:56 #253
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138752985
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 02:31 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik weet wel door het download verbod wil ik ook geen Europese unie meer
Een van de vele goede redenen. :)
Met dit soort zaken moet de EU zich niet bemoeien. Ik wil niet verdergaande bemoeienis dan wat afspraken over handel, grensbewaking, de bundeling van krachten (onderzoek) en een leveled playingfield binnen het blok. Sta een federatie toe wat de EU is of aan het worden is en je krijgt ook bemoeienis met dit soort zaken waar de burger niet op zit te wachten.
#NoDAPL
pi_138753131
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 02:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vind ervan wat je ervan vinden wil maar gezien de stortvloed aan EU-propaganda gedurende vele decennia is het in het kader van fair and balanced goed om ook eens vanuit een andere invalshoek geïnformeerd te worden.
Heel mooi Bram, dank je.

Leuk om te zien dat jij een felle libertariër aanhaalt. Zijn opmerkingen over de verschrikkingen van de staat steun ik en je ziet waarom. En de groei van Colombia (sterkste stijging in welvaart van de wereld) in de presentatie, ook prachtig. O+ _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138753832
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 02:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Geen valide argumenten.
"Dan krijgen we verdeeldheid en gaan we weer oorlog krijgen!!!".
"Frankrijk en Duitsland zitten dan niet in hetzelfde verbond. Dan krijgen we weer oorlog!!!"
dude :')
Nu wordt het helemaal mooi _O-! Dat heb ik helemaal niet als argument ingebracht. Heb alleen aangegeven dat een conflictmodel tussen Frankrijk en Duitsland niet zo verstandig is. Of bijvoorbeeld Italië en Spanje als tweederangs landen willen bestempelen. Oorlog zal vooralsnog erg meevallen maar slim is het niet.
[..]
quote:
Natuurlijk zou je van de EU ene USE kunnen maken, alleen waarom zou je dat willen? Het werkt waarschijnlijk veel efficiënter om met 2 of 3 blokken te werken. Het noordelijke blok zou met slechts 6 landjes ,- dus lekker gemakkelijk te besturen - 1/3de van de huidige EU-bevolking hebben en een meer dan evenredig deel van welvaart, technologie en andere belangrijke zaken. Prima toch? Daar waar samenwerking met de andere 2 blokken en andere delen van de wereld opportuun is kan je dat net zo goed doen op ad-hoc basis.
Nieuwe bureaucratische blokken opwerpen die ook onderling weer moeten samenwerking. Echt briljant. Misschien is het tijd om te beseffen dat je voorstel wellicht meer nadelen dan positieve kanten heeft ;).

Overigens ga je weer volstrekt voorbij aan de inhoud van mijn post.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2014 08:15:59 ]
pi_138753863
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nu wordt het helemaal mooi _O-! Dat heb ik helemaal niet als argument ingebracht. Heb alleen aangegeven dat een conflictmodel tussen Frankrijk en Duitsland niet zo verstandig is. Of bijvoorbeeld Italië en Spanje als tweederangs landen willen bestempelen. Oorlog zal vooralsnog erg meevallen maar slim is het niet.
[..]

[..]

Nieuwe bureaucratische blokken opwerpen die ook onderling weer moeten samenwerking. Echt briljant. Misschien is het tijd om te beseffen dat je voorstel wellicht meer nadelen dan positieve kanten heeft ;).
Ja, wel mooi jullie discussie. Jij gebruikt de tegenargumenten tegen de EU (waar je zelf voor bent) tegen Brams NEU en Bram is tegen de EU maar vecht vrolijk voor een net zo onzinnige federatie. _O-

Gewoon als natiestaat binnen Europa. Dat werkt voor iedereen het beste. Benito Barroso wil niet eens zijn bonnetjes openbaren, 2000 euro per dag uitgaven vindt hij "alleszins redelijk". Godverdomme zijn eigen land ligt in puin. :r
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_138753869
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 02:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hier op fok is het domme anti-EU al zeker tien jaar veel populairder dan daadwerkelijk nadenken over de EU. Maar goed ik zie dat je gevallen bent voor de propaganda uit dubieuze hoek. Ga je straks ook op de fascisten stemmen?
pi_138753882
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, wel mooi jullie discussie. Jij gebruikt de tegenargumenten tegen de EU (waar je zelf voor bent) tegen Brams NEU en Bram is tegen de EU maar vecht vrolijk voor een net zo onzinnige federatie. _O-

Gewoon als natiestaat binnen Europa. Dat werkt voor iedereen het beste. Benito Barroso wil niet eens zijn bonnetjes openbaren, 2000 euro per dag uitgaven vindt hij "alleszins redelijk". Godverdomme zijn eigen land ligt in puin. :r
Kan je ook onderbouwen waarom de grenzen en het protectionisme weer opwerpen voor iedereen het beste zou werken?
pi_138753887
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:18 schreef 99.999 het volgende:
Ga je straks ook op de fascisten stemmen?
De SP is fascistisch? Gast, wat lul je? :')

pi_138753904
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan je ook onderbouwen waarom de grenzen en het protectionisme weer opwerpen voor iedereen het beste zou werken?
Protectionisme van je eigen markten (geen EU is niet geen handelsbetrekkingen) is juist goed. Je continent laten overspoelen met Braziliaanse suiker is dom. Een vrije interne en een beschermende externe markt. Gewoon als economische samenwerking, niks geen Federale Unie.

pi_138754243
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Protectionisme van je eigen markten (geen EU is niet geen handelsbetrekkingen) is juist goed. Je continent laten overspoelen met Braziliaanse suiker is dom. Een vrije interne en een beschermende externe markt. Gewoon als economische samenwerking, niks geen Federale Unie.
Dat is een vrij achterhaald idee, maar goed.
pi_138754270
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is een vrij achterhaald idee, maar goed.
Sla maar vast tulpenbollen in Koos.

Je landbouw wegdoen kan je nog wel es tegen gaan staan.

pi_138754302
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sla maar vast tulpenbollen in Koos.

Je landbouw wegdoen kan je nog wel es tegen gaan staan.
Protectionisme is nogal 19e eeuws, Matador. Is intussen ook door menig econoom gefileerd.
pi_138754324
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Protectionisme is nogal 19e eeuws, Matador. Is intussen ook door menig econoom gefileerd.
Economen zijn niet zaligmakend. Er is ook een sociale component. Een zekere vorm van marktbescherming tegen oneerlijke concurrentie is juist goed.

Ik begrijp dus dat jij naast pro-EU zelfs pro-"Trade" Agreement met de VS bent?? :o

pi_138754393
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Economen zijn niet zaligmakend. Er is ook een sociale component. Een zekere vorm van marktbescherming tegen oneerlijke concurrentie is juist goed.

Ik begrijp dus dat jij naast pro-EU zelfs pro-"Trade" Agreement met de VS bent?? :o
Ik heb mij nog niet verdiept in de handelsovereenkomst met de VS, dus daarover heb ik (nog) geen mening.

Maar in principe ben ik wel voor globale vrijhandel, ja.
pi_138754420
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb mij nog niet verdiept in de handelsovereenkomst met de VS, dus daarover heb ik (nog) geen mening.

Maar in principe ben ik wel voor globale vrijhandel, ja.
Dat zegt dat "verdrag" niet. Het komt er een beetje op neer dat VSAmerikaanse bedrijven Europese werknemers en overheden kunnen aanklagen en ontslaan om de "teveel beschermende" arbeidsregels.

Een stevig bewijs voor het neoliberaal-communistische idee achter de EU. Geef de grootste bedrijven veel macht en druk de bevolking aan het staatsinfuus.

pi_138754488
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zegt dat "verdrag" niet. Het komt er een beetje op neer dat VSAmerikaanse bedrijven Europese werknemers en overheden kunnen aanklagen en ontslaan om de "teveel beschermende" arbeidsregels.

Een stevig bewijs voor het neoliberaal-communistische idee achter de EU. Geef de grootste bedrijven veel macht en druk de bevolking aan het staatsinfuus.
Neoliberaal-communistisch nog wel. Toe maar.
pi_138754539
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neoliberaal-communistisch nog wel. Toe maar.
Jep. Enkele grote bedrijven en corrupte privatiseringen afdwingen (neoliberaal) en de overheid zo groot mogelijk maken, veel mensen afhankelijk en een heel continent migratorisch "nivelleren". Megalomane idioten.

pi_138756724
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De onderhandelingen zijn net begonnen. Hoe kun je dit nou zeggen over een verdrag dat er nog niet eens is.
  vrijdag 11 april 2014 @ 11:05:59 #270
66825 Reya
Fier Wallon
pi_138757485
Neoliberaal communisme, Noam Chomsky had het niet kunnen bedenken.
pi_138757646
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Protectionisme als goed bestempelen en elders libertariers bejubelen. Een beetje bijzonder is het wel...

En om tot een geheel vrije interne markt te komen moet je vrij vergaande afspraken maken. Dat kost je helaas ook een deel van je souvereiniteit.
  vrijdag 11 april 2014 @ 11:14:15 #272
66825 Reya
Fier Wallon
pi_138757700
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Protectionisme als goed bestempelen en elders libertariers bejubelen. Een beetje bijzonder is het wel...

En om tot een geheel vrije interne markt te komen moet je vrij vergaande afspraken maken. Dat kost je helaas ook een deel van je souvereiniteit.
Inderdaad; het principe lijkt eenvoudig, maar de uitvoering is bijzonder gecompliceerd.
pi_138758300
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:14 schreef Reya het volgende:

[..]

Inderdaad; het principe lijkt eenvoudig, maar de uitvoering is bijzonder gecompliceerd.
Wel de lusten, niet de lasten kom je helaas niet mee weg inderdaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2014 11:47:39 ]
  vrijdag 11 april 2014 @ 11:47:40 #274
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_138758613
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:05 schreef Reya het volgende:
Neoliberaal communisme, Noam Chomsky had het niet kunnen bedenken.
Misschien een vreemde term, maar t beschrijft precies wat er gaande is.
pi_138759498
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:47 schreef Westerling het volgende:

[..]

Of is het vooral een niet erg geslaagde poging om de zaken lekker te dramatiseren?
pi_138759712
quote:

[..]

Nee.
  vrijdag 11 april 2014 @ 13:10:48 #277
66825 Reya
Fier Wallon
pi_138761383
quote:

[..]

Ik zou eerder zeggen dat communisme een holistische ideologie is die neoliberalisme praktisch uitsluit.
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:40:33 #278
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138767886
quote:

[..]

Hier op fok is het domme anti-EU al zeker tien jaar veel populairder dan daadwerkelijk nadenken over de EU. Maar goed ik zie dat je gevallen bent voor de propaganda uit dubieuze hoek.
Epic LOL
Hiermee heb jij weer aangetoond bij voorbaat al iets af te serveren omdat het niet in lijn is met jouw geloof. Dan wordt een rationele discussie lastig. Ga eens in op alle argumenten die in dit filmpje worden gegeven.
Dubieuze hoek? Misschien, maar niet minder dubieus dan de EU-propaganda. Deze man heeft in ieder geval heel wat meer argumenten gegeven dan jij en dom is hij zeker niet. Deze radio-show wordt gemiddeld meer dan 50 miljoen per keer gedownload en alle bronnen worden gegeven zodat je het zelf eens rustig kan bekijken. Je kan hen hooguit verwijten dat ze aan cherrypicking doen bij het kiezen van de bronnen en de duiding, net als dat jij en de EU dat doen.

Maar goed, het belangrijkste van alles en dit kan ik niet genoeg benadrukken dus daarom maar even in het vet: jij weigert wederom om m.b.t. de EU een inhoudelijke discussie aan te gaan. Jij negeert weer gegeven argumenten, jij geeft weer zelf geen argumenten en jij smijt weer met ad hominems, in dit geval richting deze radiozender, teneinde de inhoudelijke discussie te mijden maar wel de verbale tegenstander in diskrediet te brengen zoals de politici dat bij Pim Fortuyn deden en ze dat in België bij Filip de Winter deden.
Het gaat lekker zo.
http://board.freedomainradio.com/topic/35237-the-end-of-europe/
Hier zie je duidelijk gestaafd dat het niet goed gaat met Europa. De relevante vervolgvraag is of dat de EU de beste manier is om Europa uit het slop te helpen of dat daar iets anders voor nodig is.

quote:
Ga je straks ook op de fascisten stemmen?
Welke fascisten? :')
In Nederland is geen enkele partij fascistisch. Voor de Europese verkiezingen stem ik ofwel op SP ofwel op Artikel 50.
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:45:04 #279
104871 remlof
Europees federalist
pi_138768037
De PVV heeft zowat alle kenmerken van een fascistische partij.
En als het loopt en kwaakt als een eend moeten we het een eend noemen.
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:46:22 #280
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138768079
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ho, ik vecht niet voor een NEU, ik vecht voor een verbond tussen de 6 noordelijke staten. Dat hoeft niet een unie te worden maar zelfs al zou het een unie worden dan is het in ieder geval heel wat beter dan de EU. ;)
Mijn voorkeur gaat uit naar een verbond zonder dat er een unie of federatie wordt gevormd maar met afspraken zodat je een handelsblok vormt, samenwerkt voor fundamenteel onderzoek, enkel de buitengrenzen bewaakt etc.
Wanneer je iets een unie wil gaan noemen is nogal subjectief maar waar ik voor pleit is dus wezenlijk verschillend van de EU. ;)
#NoDAPL
pi_138768285
quote:

[..]

Hier op fok is het domme anti-EU al zeker tien jaar veel populairder dan daadwerkelijk nadenken over de EU. Maar goed ik zie dat je gevallen bent voor de propaganda uit dubieuze hoek. Ga je straks ook op de fascisten stemmen?
''Dom''? Dus Zwitserland, Noorwegen, Liechtenstein en alle andere landen op deze wereld die niet tot de EU behoren zijn dus dom aldus 99.999. Wat een inhoudsloos gekakel, alweer. Het is juist dat pro-europese messianisme dat uiterst dom is. Zelf beschouwen ze zich als de nieuwe 'kerk'' die wel zal bepalen wat al dan niet goed is voor haar onderdanen.....
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:56:22 #282
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138768469
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nu wordt het helemaal mooi _O-! Dat heb ik helemaal niet als argument ingebracht. Heb alleen aangegeven dat een conflictmodel tussen Frankrijk en Duitsland niet zo verstandig is.
Waarmee jij doelde op de geschiedenis van oorlogen tussen deze twee landen, een volstrekt achterhaald fenomeen aangezien de kleine Europese landjes niet meer tegen elkaar hoeven te vechten maar ze samen tegen andere regio's van de wereld de strijd zullen moeten aangaan. Waarmee dus jouw argument vervalt dat we bang moeten zijn voor een conflict tussen F en D. Minstens zo belangrijk, hoe zou uit een afslitsing van het noordelijke blok automatisch een conflict tussen F en D voortvloeien? Is er zo'n conflict tussen de USA en Canada?

quote:
Of bijvoorbeeld Italië en Spanje als tweederangs landen willen bestempelen.
Dat heb ik niet gedaan maar het feit dat jij die woorden in mijn mond legt is tekenend voor hoe jij deze discussie aangaat, of eigenlijk juist niet aangaat. Ik heb slechts gesteld dat ze andere belangen en een andere economie hebben, dat dat minder zou zijn fantaseer jij. Laat duiding vooral over aan de mensen zelf die een uitspraak doen. ;)

quote:
Nieuwe bureaucratische blokken opwerpen die ook onderling weer moeten samenwerking.
Ook dit klopt niet. Het noordelijke blok zou erg weinig bureaucratie hebben in vergelijking met de EU aangezien het een samenwerking tussen slechts 6 landen betreft. Dit nieuwe blok zou alles kunnen regelen met multilaterale akkoorden die uiteraard worden samengesteld door amtenaren van deze 6 landen met elkaar te laten overleggen die weer worden geïnformeerd door andere deskundigen. Voor enkele zaken wil je ook samenwerken met andere blokken, daar heb je niet een groot apparaat voor nodig als per blok intern alles goed is afgestemd.
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:58:21 #283
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138768533
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 16:51 schreef 729Sinistra het volgende:

[..]

''Dom''? Dus Zwitserland, Noorwegen, Liechtenstein en alle andere landen op deze wereld die niet tot de EU behoren zijn dus dom aldus 99.999.
Blijkbaar. :) :?

quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 16:45 schreef remlof het volgende:
De PVV heeft zowat alle kenmerken van een fascistische partij.
En als het loopt en kwaakt als een eend moeten we het een eend noemen.
Zelfs de PVV zou ik niet fascistisch noemen maar 9 doelde op de SP. :')
Hij vindt de SP dus blijkbaar een fascistische partij, ik verheug me nu al op de onderbouwing die hij hiervoor gaat geven, of juist weglaten aangezien hij die niet gaat kunnen geven. - popcorn -
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:58:27 #284
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_138768537
quote:

[..]

''Dom''? Dus Zwitserland, Noorwegen, Liechtenstein en alle andere landen op deze wereld die niet tot de EU behoren zijn dus dom aldus 99.999. Wat een inhoudsloos gekakel, alweer. Het is juist dat pro-europese messianisme dat uiterst dom is. Zelf beschouwen ze zich als de nieuwe 'kerk'' die wel zal bepalen wat al dan niet goed is voor haar onderdanen.....
EU-fanboys komen nooit veel verder dan: "je bent dom" of "er komt oorlog". Tsja.
censuur :O
  vrijdag 11 april 2014 @ 17:00:34 #285
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_138768616
Onzin, leve Europa en weg met Nederland!

Say what?
  vrijdag 11 april 2014 @ 17:15:36 #286
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138769154
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 03:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heel mooi Bram, dank je.

Leuk om te zien dat jij een felle libertariër aanhaalt. Zijn opmerkingen over de verschrikkingen van de staat steun ik en je ziet waarom. En de groei van Colombia (sterkste stijging in welvaart van de wereld) in de presentatie, ook prachtig. O+ _O_
Ik ben niet zo'n voorstander van een libertarische samenleving, ik zou juist graag zien dat we een sterke overheid zouden hebben die wel haar verantwoordelijkheid neemt zoals vroeger in Nederland het geval was. Een noordelijk blok op basis van samenwerking, intern afspreken dat de schuldenlast afgebouwd moet worden (al is het in het begin maar 0,5% per jaar, je gaat dan toch de goede kant op en met de dalende rentelast versnelt het afbouwen vanzelf) en verder het Rheinlandmodel. Een sterke overheid heeft ook nadelen zoals een te groot aantal ambtenaren maar een soort van nachtwakersstaat heeft eveneens erg grote nadelen dus dan neem ik de beperkingen van een 'normale' democratie maar voor lief.
#NoDAPL
pi_138769187
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 17:00 schreef UpsideDown het volgende:
Onzin, leve Europa en weg met Nederland!

Nou snel opdonderen naar België dan. Dat is dan weer een landverrader minder. By the way ik had nooit gedacht dat Beethoven nog een rol zou spelen in het ''Europese volkslied'' . Het Europese volkslied was ''die Fahne Höch'' of zoiets, pas beter bij de mentaliteit van de EU... ;)
pi_138769609
quote:

[..]

Erg hoogstaand kan ik de 'argumenten' van de zogenaamde 'critici' mbt de EU hier inderdaad niet noemen. Zeker wanneer dan weer de afgezaagde (en uiteraard al vaak volledig afgewerkte) voorbeelden van Zwitserland en Noorwegen langskomen. Twee landen die bij uitstek wel de lasten maar veel minder de lusten van Europa hebben...
pi_138769728
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 17:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Erg hoogstaand kan ik de 'argumenten' van de zogenaamde 'critici' mbt de EU hier inderdaad niet noemen. Zeker wanneer dan weer de afgezaagde (en uiteraard al vaak volledig afgewerkte) voorbeelden van Zwitserland en Noorwegen langskomen. Twee landen die bij uitstek wel de lasten maar veel minder de lusten van Europa hebben...
Wat vond je van wat ik te zeggen had mbt het economische aspect van de EU (eerder in dit topic)?
pi_138769825
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 16:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarmee jij doelde op de geschiedenis van oorlogen tussen deze twee landen, een volstrekt achterhaald fenomeen aangezien de kleine Europese landjes niet meer tegen elkaar hoeven te vechten maar ze samen tegen andere regio's van de wereld de strijd zullen moeten aangaan. Waarmee dus jouw argument vervalt dat we bang moeten zijn voor een conflict tussen F en D. Minstens zo belangrijk, hoe zou uit een afslitsing van het noordelijke blok automatisch een conflict tussen F en D voortvloeien? Is er zo'n conflict tussen de USA en Canada?
Een conflict kan ook heel goed of juist economisch zijn. Maar je ziet werkelijk meerwaarde in een conflictmodel ten opzichte van behoorlijke harmonie? Dat kan ik bijna niet geloven.
En uiteraard zorgt het voor spanningen en conflicten wanneer we pakweg Frankrijk uit ons blok sodemieteren. Wat dacht jij dan? Dat die daarover zouden staan te juichen? En ik weet niet hoe je bij de vergelijking met de USA en Canada komt maar dat gaat natuurlijk nergens over als vergelijking.

[..]
quote:
Dat heb ik niet gedaan maar het feit dat jij die woorden in mijn mond legt is tekenend voor hoe jij deze discussie aangaat, of eigenlijk juist niet aangaat. Ik heb slechts gesteld dat ze andere belangen en een andere economie hebben, dat dat minder zou zijn fantaseer jij. Laat duiding vooral over aan de mensen zelf die een uitspraak doen. ;)
Als ze niet tweederangs zijn, waarom wil je ze er dan uit sodemieteren? De economie is daarbij natuurlijk geen argument aangezien de EU juist mede tot doel heeft tot meer harmonie te komen op dat onderwerp. En de belangen komen ook meer overeen dan dat ze afwijken. Blijft er weinig anders over dan dat je ze gewoon wilt dumpen ten faveure van wat neerkomt op een 'Groot-Duitsland'.

quote:
Ook dit klopt niet. Het noordelijke blok zou erg weinig bureaucratie hebben in vergelijking met de EU aangezien het een samenwerking tussen slechts 6 landen betreft.
Dat zegt helemaal niets. Wat je nu aan lasten kan verdelen over 28 moet je dan dragen met zes. Minder leden staat niet gelijk aan exponentieel minder bureaucratie, bepaald niet zelfs.

quote:
Dit nieuwe blok zou alles kunnen regelen met multilaterale akkoorden die uiteraard worden samengesteld door amtenaren van deze 6 landen met elkaar te laten overleggen die weer worden geïnformeerd door andere deskundigen. Voor enkele zaken wil je ook samenwerken met andere blokken, daar heb je niet een groot apparaat voor nodig als per blok intern alles goed is afgestemd.

Aha, echt goede afstemming per blok. Dus veel meer autonomie afstaan en meer bureaucratie opleggen per blok dus :).
  vrijdag 11 april 2014 @ 17:40:45 #291
66825 Reya
Fier Wallon
pi_138769871
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 17:16 schreef 729Sinistra het volgende:

[..]

Nou snel opdonderen naar België dan. Dat is dan weer een landverrader minder. By the way ik had nooit gedacht dat Beethoven nog een rol zou spelen in het ''Europese volkslied'' . Het Europese volkslied was ''die Fahne Höch'' of zoiets, pas beter bij de mentaliteit van de EU... ;)
Jaja.
pi_138770065
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 17:36 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Wat vond je van wat ik te zeggen had mbt het economische aspect van de EU (eerder in dit topic)?
Van wat ik er uit kon ontcijferen is het zo dat je van mening bent dat landen een zooitje van hun overheidsfinancien mogen maken en dan maar vrolijk mogen gaan devalueren om daar weer uit te komen. Volgens mij kan iedere econoom je vertellen dat devalueren in feite een hele nare vorm is van belasting heffen waarbij je je eigen volk flink naait. Dus of dat nu echt een beter idee is dan de uitgaven meer in lijn brengen met de inkomsten weet ik niet maar ik waag het wel te betwijfelen.

En de situatie in een minilandje als IJsland vind ik lastig te extrapoleren naar de gehele EU. Dat is wellicht beter te vergelijken met Cyprus (ook een overmaatse financiële sector met veel buitenlands geld). Maar daar kan je nu nog niet goed zien hoe ze uit hun crisis komen denk ik.
Overigens is het in IJsland ook niet bepaald rozengeur en maneschijn. De economie groeit weer wat maar de schulden zijn ook gigantisch gestegen en ze zijn nog wel enkele tientallen jaren bezig om dat allemaal weg te werken.
  vrijdag 11 april 2014 @ 17:54:28 #293
104871 remlof
Europees federalist
pi_138770221
Inderdaad, eigenlijk is Bram verworden tot voorvechter van een Groot Duitsland met z'n belachelijke NEU-idee.
pi_138770463
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 16:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Epic LOL
Hiermee heb jij weer aangetoond bij voorbaat al iets af te serveren omdat het niet in lijn is met jouw geloof.
Neuh, geenzins. Zoals je in dit topic weer hebt kunnen lezen heb ik op bepaalde aspecten van de Europese samenwerking serieuze kritiek. Daar kan je prima discussie over voeren. Echter zaken als 'zomaar' uit de EU stappen of de EU opknippen in een goed blok en twee kneuzenblokken kan ik niet heel serieus nemen.

quote:
Dan wordt een rationele discussie lastig. Ga eens in op alle argumenten die in dit filmpje worden gegeven.
Sorry ik discussieer niet op basis van youtube. Dat is meer iets voor BNW.

quote:
Dubieuze hoek? Misschien, maar niet minder dubieus dan de EU-propaganda.
Oh? De EU is stiekem voor een overheid best wel heel transparant. Er is heel veel mis met allerlei praktische zaken maar dubieus is het allemaal niet echt te noemen.
quote:
Deze man heeft in ieder geval heel wat meer argumenten gegeven dan jij en dom is hij zeker niet. Deze radio-show wordt gemiddeld meer dan 50 miljoen per keer gedownload en alle bronnen worden gegeven zodat je het zelf eens rustig kan bekijken. Je kan hen hooguit verwijten dat ze aan cherrypicking doen bij het kiezen van de bronnen en de duiding, net als dat jij en de EU dat doen.

Maar goed, het belangrijkste van alles en dit kan ik niet genoeg benadrukken dus daarom maar even in het vet: jij weigert wederom om m.b.t. de EU een inhoudelijke discussie aan te gaan.
[/q]
Dan beantwoord ik ook maar even in het vet omdat je de eerste 10 keer er blijkbaar overheen hebt gelezen :D.
[b]Dit is baarlijke nonsens, ben op zat punten inhoudelijk ingegaan. Ik kan echter niet iedere hersenscheet even serieus nemen, mijn excuus daarvoor. Wanneer je wilde plannen wat meer had doordacht dan zou het wellicht heel anders lijken...

[q]
Jij negeert weer gegeven argumenten, jij geeft weer zelf geen argumenten en jij smijt weer met ad hominems, in dit geval richting deze radiozender, teneinde de inhoudelijke discussie te mijden maar wel de verbale tegenstander in diskrediet te brengen
Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen... Je hebt al vele malen geprobeerd mij te beledigen in deze discussie. Ik heb jou slechts gevraagd je te verdiepen in de materie voor je met een doldwaas plan op de proppen komt waar je vooral jezelf mee voor schut zet. Mijn excuus voor deze niet onvriendelijk bedoelde geste.

quote:
zoals de politici dat bij Pim Fortuyn deden en ze dat in België bij Filip de Winter deden.[/b]
:'). Maar je ziet Flip en zijn ideeën wel zitten tegenwoordig?

quote:
Het gaat lekker zo.
Ja weer even uitgescholden op me?
quote:
http://board.freedomainradio.com/topic/35237-the-end-of-europe/
Hier zie je duidelijk gestaafd dat het niet goed gaat met Europa. De relevante vervolgvraag is of dat de EU de beste manier is om Europa uit het slop te helpen of dat daar iets anders voor nodig is.

[..]

De grootste tegenstanders van de EU zitten bij de PVV en afgeleide partijen zoals hun samenwerkingspartners FN, VB, LN etc. veel fascistischer vind je ze niet in Europa :).

quote:
In Nederland is geen enkele partij fascistisch. Voor de Europese verkiezingen stem ik ofwel op SP ofwel op Artikel 50.
Artikel 50, een doorgedraaide ex-PVV'er, perfecte keuze voor je lijkt me zo :D
pi_138770475
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 16:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

EU-fanboys komen nooit veel verder dan: "je bent dom" of "er komt oorlog". Tsja.
Baarlijke nonsens.
pi_138770490
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 april 2014 17:54 schreef remlof het volgende:
Inderdaad, eigenlijk is Bram verworden tot voorvechter van een Groot Duitsland met z'n belachelijke NEU-idee.
Tja, veel meer kan ik er niet van maken. Hij wil een verbond van Duitsland en wat zwaar minderwaardige vazallen. En dan denken dat de Britten aan willen sluiten _O-
  vrijdag 11 april 2014 @ 18:07:10 #297
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_138770540
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 april 2014 13:10 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik zou eerder zeggen dat communisme een holistische ideologie is die neoliberalisme praktisch uitsluit.
Vandaar dat ik het een vreemde term noemde.

Feit is in ieder geval dat je in dit geval neoliberalisme gecombineerd ziet worden met het afhankelijk maken van grote hoeveelheden mensen van de overheid (wat dus nogal een communistisch kenmerk is). En de overheid boet alleen maar aan werkelijke macht in. En zo krijg je dus een land met een middenklasse omver.
  vrijdag 11 april 2014 @ 18:09:30 #298
66825 Reya
Fier Wallon
pi_138770582
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 18:07 schreef Westerling het volgende:

[..]

Vandaar dat ik het een vreemde term noemde.

Feit is in ieder geval dat je in dit geval neoliberalisme gecombineerd ziet worden met het afhankelijk maken van grote hoeveelheden mensen van de overheid (wat dus nogal een communistisch kenmerk is). En de overheid boet alleen maar aan werkelijke macht in. En zo krijg je dus een land met een middenklasse omver.
De logica ontgaat me. Grote groepen mensen zijn afhankelijk van de overheid, maar die overheid heeft tegelijkertijd weinig macht; hoe maakt die overheid dan dat mensen deze respecteren?
  vrijdag 11 april 2014 @ 18:18:18 #299
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_138770827
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 12:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of is het vooral een niet erg geslaagde poging om de zaken lekker te dramatiseren?
In werkelijkheid is het (en dan heb ik het niet over de term, dat is niet zo interessant) een overgangssituatie. Dit is DE manier om de middenklasse te vernietigen. De wereld extreem neoliberaal globaliseren, op die manier de macht van overheden indammen en tegelijkertijd progressief van onderaf de middenklasse afhankelijk maken van diezelfde overheden.

Zo verschuift de macht van de overheid (democratisch) naar het grootkapitaal (niet democratisch, dient de belangen van... juist).

Dat ik termen als grootkapitaal nog eens in de mond zou nemen had ik nooit gedacht, maar kan er weinig anders van maken.

En nee, ik zie hier geen conspiracy. Ik zie een kennelijk te verwende westerse bevolking die het kennelijk nog te goed heeft en alles laat gebeuren. Beetje je land laten opheffen voor een beetje vermeende(!) welvaart, we verdienen niet beter.
pi_138770837
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 16:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]

Artikel 50 :Y
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')