Een van de vele goede redenen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 02:31 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik weet wel door het download verbod wil ik ook geen Europese unie meer
Heel mooi Bram, dank je.quote:Op vrijdag 11 april 2014 02:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vind ervan wat je ervan vinden wil maar gezien de stortvloed aan EU-propaganda gedurende vele decennia is het in het kader van fair and balanced goed om ook eens vanuit een andere invalshoek geïnformeerd te worden.
Nu wordt het helemaal mooiquote:Op vrijdag 11 april 2014 02:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Geen valide argumenten.
"Dan krijgen we verdeeldheid en gaan we weer oorlog krijgen!!!".
"Frankrijk en Duitsland zitten dan niet in hetzelfde verbond. Dan krijgen we weer oorlog!!!"
dude
Nieuwe bureaucratische blokken opwerpen die ook onderling weer moeten samenwerking. Echt briljant. Misschien is het tijd om te beseffen dat je voorstel wellicht meer nadelen dan positieve kanten heeftquote:Natuurlijk zou je van de EU ene USE kunnen maken, alleen waarom zou je dat willen? Het werkt waarschijnlijk veel efficiënter om met 2 of 3 blokken te werken. Het noordelijke blok zou met slechts 6 landjes ,- dus lekker gemakkelijk te besturen - 1/3de van de huidige EU-bevolking hebben en een meer dan evenredig deel van welvaart, technologie en andere belangrijke zaken. Prima toch? Daar waar samenwerking met de andere 2 blokken en andere delen van de wereld opportuun is kan je dat net zo goed doen op ad-hoc basis.
Ja, wel mooi jullie discussie. Jij gebruikt de tegenargumenten tegen de EU (waar je zelf voor bent) tegen Brams NEU en Bram is tegen de EU maar vecht vrolijk voor een net zo onzinnige federatie.quote:Op vrijdag 11 april 2014 08:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nu wordt het helemaal mooi! Dat heb ik helemaal niet als argument ingebracht. Heb alleen aangegeven dat een conflictmodel tussen Frankrijk en Duitsland niet zo verstandig is. Of bijvoorbeeld Italië en Spanje als tweederangs landen willen bestempelen. Oorlog zal vooralsnog erg meevallen maar slim is het niet.
[..]
[..]
Nieuwe bureaucratische blokken opwerpen die ook onderling weer moeten samenwerking. Echt briljant. Misschien is het tijd om te beseffen dat je voorstel wellicht meer nadelen dan positieve kanten heeft.
Hier op fok is het domme anti-EU al zeker tien jaar veel populairder dan daadwerkelijk nadenken over de EU. Maar goed ik zie dat je gevallen bent voor de propaganda uit dubieuze hoek. Ga je straks ook op de fascisten stemmen?quote:Op vrijdag 11 april 2014 02:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vind ervan wat je ervan vinden wil maar gezien de stortvloed aan EU-propaganda gedurende vele decennia is het in het kader van fair and balanced goed om ook eens vanuit een andere invalshoek geïnformeerd te worden.
Kan je ook onderbouwen waarom de grenzen en het protectionisme weer opwerpen voor iedereen het beste zou werken?quote:Op vrijdag 11 april 2014 08:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, wel mooi jullie discussie. Jij gebruikt de tegenargumenten tegen de EU (waar je zelf voor bent) tegen Brams NEU en Bram is tegen de EU maar vecht vrolijk voor een net zo onzinnige federatie.
Gewoon als natiestaat binnen Europa. Dat werkt voor iedereen het beste. Benito Barroso wil niet eens zijn bonnetjes openbaren, 2000 euro per dag uitgaven vindt hij "alleszins redelijk". Godverdomme zijn eigen land ligt in puin.
De SP is fascistisch? Gast, wat lul je?quote:Op vrijdag 11 april 2014 08:18 schreef 99.999 het volgende:
Ga je straks ook op de fascisten stemmen?
Protectionisme van je eigen markten (geen EU is niet geen handelsbetrekkingen) is juist goed. Je continent laten overspoelen met Braziliaanse suiker is dom. Een vrije interne en een beschermende externe markt. Gewoon als economische samenwerking, niks geen Federale Unie.quote:Op vrijdag 11 april 2014 08:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan je ook onderbouwen waarom de grenzen en het protectionisme weer opwerpen voor iedereen het beste zou werken?
Dat is een vrij achterhaald idee, maar goed.quote:Op vrijdag 11 april 2014 08:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Protectionisme van je eigen markten (geen EU is niet geen handelsbetrekkingen) is juist goed. Je continent laten overspoelen met Braziliaanse suiker is dom. Een vrije interne en een beschermende externe markt. Gewoon als economische samenwerking, niks geen Federale Unie.
Sla maar vast tulpenbollen in Koos.quote:Op vrijdag 11 april 2014 08:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is een vrij achterhaald idee, maar goed.
Protectionisme is nogal 19e eeuws, Matador. Is intussen ook door menig econoom gefileerd.quote:Op vrijdag 11 april 2014 08:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sla maar vast tulpenbollen in Koos.
Je landbouw wegdoen kan je nog wel es tegen gaan staan.
Economen zijn niet zaligmakend. Er is ook een sociale component. Een zekere vorm van marktbescherming tegen oneerlijke concurrentie is juist goed.quote:Op vrijdag 11 april 2014 08:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Protectionisme is nogal 19e eeuws, Matador. Is intussen ook door menig econoom gefileerd.
Ik heb mij nog niet verdiept in de handelsovereenkomst met de VS, dus daarover heb ik (nog) geen mening.quote:Op vrijdag 11 april 2014 08:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Economen zijn niet zaligmakend. Er is ook een sociale component. Een zekere vorm van marktbescherming tegen oneerlijke concurrentie is juist goed.
Ik begrijp dus dat jij naast pro-EU zelfs pro-"Trade" Agreement met de VS bent??
Dat zegt dat "verdrag" niet. Het komt er een beetje op neer dat VSAmerikaanse bedrijven Europese werknemers en overheden kunnen aanklagen en ontslaan om de "teveel beschermende" arbeidsregels.quote:Op vrijdag 11 april 2014 08:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb mij nog niet verdiept in de handelsovereenkomst met de VS, dus daarover heb ik (nog) geen mening.
Maar in principe ben ik wel voor globale vrijhandel, ja.
Neoliberaal-communistisch nog wel. Toe maar.quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zegt dat "verdrag" niet. Het komt er een beetje op neer dat VSAmerikaanse bedrijven Europese werknemers en overheden kunnen aanklagen en ontslaan om de "teveel beschermende" arbeidsregels.
Een stevig bewijs voor het neoliberaal-communistische idee achter de EU. Geef de grootste bedrijven veel macht en druk de bevolking aan het staatsinfuus.
Jep. Enkele grote bedrijven en corrupte privatiseringen afdwingen (neoliberaal) en de overheid zo groot mogelijk maken, veel mensen afhankelijk en een heel continent migratorisch "nivelleren". Megalomane idioten.quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neoliberaal-communistisch nog wel. Toe maar.
De onderhandelingen zijn net begonnen. Hoe kun je dit nou zeggen over een verdrag dat er nog niet eens is.quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zegt dat "verdrag" niet. Het komt er een beetje op neer dat VSAmerikaanse bedrijven Europese werknemers en overheden kunnen aanklagen en ontslaan om de "teveel beschermende" arbeidsregels.
Een stevig bewijs voor het neoliberaal-communistische idee achter de EU. Geef de grootste bedrijven veel macht en druk de bevolking aan het staatsinfuus.
Protectionisme als goed bestempelen en elders libertariers bejubelen. Een beetje bijzonder is het wel...quote:Op vrijdag 11 april 2014 08:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Protectionisme van je eigen markten (geen EU is niet geen handelsbetrekkingen) is juist goed. Je continent laten overspoelen met Braziliaanse suiker is dom. Een vrije interne en een beschermende externe markt. Gewoon als economische samenwerking, niks geen Federale Unie.
Inderdaad; het principe lijkt eenvoudig, maar de uitvoering is bijzonder gecompliceerd.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Protectionisme als goed bestempelen en elders libertariers bejubelen. Een beetje bijzonder is het wel...
En om tot een geheel vrije interne markt te komen moet je vrij vergaande afspraken maken. Dat kost je helaas ook een deel van je souvereiniteit.
Wel de lusten, niet de lasten kom je helaas niet mee weg inderdaad.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Inderdaad; het principe lijkt eenvoudig, maar de uitvoering is bijzonder gecompliceerd.
Misschien een vreemde term, maar t beschrijft precies wat er gaande is.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:05 schreef Reya het volgende:
Neoliberaal communisme, Noam Chomsky had het niet kunnen bedenken.
Of is het vooral een niet erg geslaagde poging om de zaken lekker te dramatiseren?quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:47 schreef Westerling het volgende:
[..]
Misschien een vreemde term, maar t beschrijft precies wat er gaande is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |