abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138759712
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:47 schreef Westerling het volgende:

[..]

Misschien een vreemde term, maar t beschrijft precies wat er gaande is.
Nee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 11 april 2014 @ 13:10:48 #277
66825 Reya
Fier Wallon
pi_138761383
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:47 schreef Westerling het volgende:

[..]

Misschien een vreemde term, maar t beschrijft precies wat er gaande is.
Ik zou eerder zeggen dat communisme een holistische ideologie is die neoliberalisme praktisch uitsluit.
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:40:33 #278
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138767886
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hier op fok is het domme anti-EU al zeker tien jaar veel populairder dan daadwerkelijk nadenken over de EU. Maar goed ik zie dat je gevallen bent voor de propaganda uit dubieuze hoek.
Epic LOL
Hiermee heb jij weer aangetoond bij voorbaat al iets af te serveren omdat het niet in lijn is met jouw geloof. Dan wordt een rationele discussie lastig. Ga eens in op alle argumenten die in dit filmpje worden gegeven.
Dubieuze hoek? Misschien, maar niet minder dubieus dan de EU-propaganda. Deze man heeft in ieder geval heel wat meer argumenten gegeven dan jij en dom is hij zeker niet. Deze radio-show wordt gemiddeld meer dan 50 miljoen per keer gedownload en alle bronnen worden gegeven zodat je het zelf eens rustig kan bekijken. Je kan hen hooguit verwijten dat ze aan cherrypicking doen bij het kiezen van de bronnen en de duiding, net als dat jij en de EU dat doen.

Maar goed, het belangrijkste van alles en dit kan ik niet genoeg benadrukken dus daarom maar even in het vet: jij weigert wederom om m.b.t. de EU een inhoudelijke discussie aan te gaan. Jij negeert weer gegeven argumenten, jij geeft weer zelf geen argumenten en jij smijt weer met ad hominems, in dit geval richting deze radiozender, teneinde de inhoudelijke discussie te mijden maar wel de verbale tegenstander in diskrediet te brengen zoals de politici dat bij Pim Fortuyn deden en ze dat in België bij Filip de Winter deden.
Het gaat lekker zo.
http://board.freedomainradio.com/topic/35237-the-end-of-europe/
Hier zie je duidelijk gestaafd dat het niet goed gaat met Europa. De relevante vervolgvraag is of dat de EU de beste manier is om Europa uit het slop te helpen of dat daar iets anders voor nodig is.

quote:
Ga je straks ook op de fascisten stemmen?
Welke fascisten? :')
In Nederland is geen enkele partij fascistisch. Voor de Europese verkiezingen stem ik ofwel op SP ofwel op Artikel 50.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:45:04 #279
104871 remlof
Europees federalist
pi_138768037
De PVV heeft zowat alle kenmerken van een fascistische partij.
En als het loopt en kwaakt als een eend moeten we het een eend noemen.
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:46:22 #280
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138768079
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, wel mooi jullie discussie. Jij gebruikt de tegenargumenten tegen de EU (waar je zelf voor bent) tegen Brams NEU en Bram is tegen de EU maar vecht vrolijk voor een net zo onzinnige federatie. _O-
Ho, ik vecht niet voor een NEU, ik vecht voor een verbond tussen de 6 noordelijke staten. Dat hoeft niet een unie te worden maar zelfs al zou het een unie worden dan is het in ieder geval heel wat beter dan de EU. ;)
Mijn voorkeur gaat uit naar een verbond zonder dat er een unie of federatie wordt gevormd maar met afspraken zodat je een handelsblok vormt, samenwerkt voor fundamenteel onderzoek, enkel de buitengrenzen bewaakt etc.
Wanneer je iets een unie wil gaan noemen is nogal subjectief maar waar ik voor pleit is dus wezenlijk verschillend van de EU. ;)
#NoDAPL
pi_138768285
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hier op fok is het domme anti-EU al zeker tien jaar veel populairder dan daadwerkelijk nadenken over de EU. Maar goed ik zie dat je gevallen bent voor de propaganda uit dubieuze hoek. Ga je straks ook op de fascisten stemmen?
''Dom''? Dus Zwitserland, Noorwegen, Liechtenstein en alle andere landen op deze wereld die niet tot de EU behoren zijn dus dom aldus 99.999. Wat een inhoudsloos gekakel, alweer. Het is juist dat pro-europese messianisme dat uiterst dom is. Zelf beschouwen ze zich als de nieuwe 'kerk'' die wel zal bepalen wat al dan niet goed is voor haar onderdanen.....
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:56:22 #282
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138768469
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nu wordt het helemaal mooi _O-! Dat heb ik helemaal niet als argument ingebracht. Heb alleen aangegeven dat een conflictmodel tussen Frankrijk en Duitsland niet zo verstandig is.
Waarmee jij doelde op de geschiedenis van oorlogen tussen deze twee landen, een volstrekt achterhaald fenomeen aangezien de kleine Europese landjes niet meer tegen elkaar hoeven te vechten maar ze samen tegen andere regio's van de wereld de strijd zullen moeten aangaan. Waarmee dus jouw argument vervalt dat we bang moeten zijn voor een conflict tussen F en D. Minstens zo belangrijk, hoe zou uit een afslitsing van het noordelijke blok automatisch een conflict tussen F en D voortvloeien? Is er zo'n conflict tussen de USA en Canada?

quote:
Of bijvoorbeeld Italië en Spanje als tweederangs landen willen bestempelen.
Dat heb ik niet gedaan maar het feit dat jij die woorden in mijn mond legt is tekenend voor hoe jij deze discussie aangaat, of eigenlijk juist niet aangaat. Ik heb slechts gesteld dat ze andere belangen en een andere economie hebben, dat dat minder zou zijn fantaseer jij. Laat duiding vooral over aan de mensen zelf die een uitspraak doen. ;)

quote:
Nieuwe bureaucratische blokken opwerpen die ook onderling weer moeten samenwerking.
Ook dit klopt niet. Het noordelijke blok zou erg weinig bureaucratie hebben in vergelijking met de EU aangezien het een samenwerking tussen slechts 6 landen betreft. Dit nieuwe blok zou alles kunnen regelen met multilaterale akkoorden die uiteraard worden samengesteld door amtenaren van deze 6 landen met elkaar te laten overleggen die weer worden geïnformeerd door andere deskundigen. Voor enkele zaken wil je ook samenwerken met andere blokken, daar heb je niet een groot apparaat voor nodig als per blok intern alles goed is afgestemd.
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:58:21 #283
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138768533
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 16:51 schreef 729Sinistra het volgende:

[..]

''Dom''? Dus Zwitserland, Noorwegen, Liechtenstein en alle andere landen op deze wereld die niet tot de EU behoren zijn dus dom aldus 99.999.
Blijkbaar. :) :?

quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 16:45 schreef remlof het volgende:
De PVV heeft zowat alle kenmerken van een fascistische partij.
En als het loopt en kwaakt als een eend moeten we het een eend noemen.
Zelfs de PVV zou ik niet fascistisch noemen maar 9 doelde op de SP. :')
Hij vindt de SP dus blijkbaar een fascistische partij, ik verheug me nu al op de onderbouwing die hij hiervoor gaat geven, of juist weglaten aangezien hij die niet gaat kunnen geven. - popcorn -
#NoDAPL
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:58:27 #284
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_138768537
quote:

[..]

''Dom''? Dus Zwitserland, Noorwegen, Liechtenstein en alle andere landen op deze wereld die niet tot de EU behoren zijn dus dom aldus 99.999. Wat een inhoudsloos gekakel, alweer. Het is juist dat pro-europese messianisme dat uiterst dom is. Zelf beschouwen ze zich als de nieuwe 'kerk'' die wel zal bepalen wat al dan niet goed is voor haar onderdanen.....
EU-fanboys komen nooit veel verder dan: "je bent dom" of "er komt oorlog". Tsja.
censuur :O
  vrijdag 11 april 2014 @ 17:00:34 #285
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_138768616
Onzin, leve Europa en weg met Nederland!

Say what?
  vrijdag 11 april 2014 @ 17:15:36 #286
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138769154
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 03:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heel mooi Bram, dank je.

Leuk om te zien dat jij een felle libertariër aanhaalt. Zijn opmerkingen over de verschrikkingen van de staat steun ik en je ziet waarom. En de groei van Colombia (sterkste stijging in welvaart van de wereld) in de presentatie, ook prachtig. O+ _O_
Ik ben niet zo'n voorstander van een libertarische samenleving, ik zou juist graag zien dat we een sterke overheid zouden hebben die wel haar verantwoordelijkheid neemt zoals vroeger in Nederland het geval was. Een noordelijk blok op basis van samenwerking, intern afspreken dat de schuldenlast afgebouwd moet worden (al is het in het begin maar 0,5% per jaar, je gaat dan toch de goede kant op en met de dalende rentelast versnelt het afbouwen vanzelf) en verder het Rheinlandmodel. Een sterke overheid heeft ook nadelen zoals een te groot aantal ambtenaren maar een soort van nachtwakersstaat heeft eveneens erg grote nadelen dus dan neem ik de beperkingen van een 'normale' democratie maar voor lief.
#NoDAPL
pi_138769187
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 17:00 schreef UpsideDown het volgende:
Onzin, leve Europa en weg met Nederland!

Nou snel opdonderen naar België dan. Dat is dan weer een landverrader minder. By the way ik had nooit gedacht dat Beethoven nog een rol zou spelen in het ''Europese volkslied'' . Het Europese volkslied was ''die Fahne Höch'' of zoiets, pas beter bij de mentaliteit van de EU... ;)
pi_138769609
quote:

[..]

Erg hoogstaand kan ik de 'argumenten' van de zogenaamde 'critici' mbt de EU hier inderdaad niet noemen. Zeker wanneer dan weer de afgezaagde (en uiteraard al vaak volledig afgewerkte) voorbeelden van Zwitserland en Noorwegen langskomen. Twee landen die bij uitstek wel de lasten maar veel minder de lusten van Europa hebben...
pi_138769728
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 17:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Erg hoogstaand kan ik de 'argumenten' van de zogenaamde 'critici' mbt de EU hier inderdaad niet noemen. Zeker wanneer dan weer de afgezaagde (en uiteraard al vaak volledig afgewerkte) voorbeelden van Zwitserland en Noorwegen langskomen. Twee landen die bij uitstek wel de lasten maar veel minder de lusten van Europa hebben...
Wat vond je van wat ik te zeggen had mbt het economische aspect van de EU (eerder in dit topic)?
pi_138769825
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 16:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarmee jij doelde op de geschiedenis van oorlogen tussen deze twee landen, een volstrekt achterhaald fenomeen aangezien de kleine Europese landjes niet meer tegen elkaar hoeven te vechten maar ze samen tegen andere regio's van de wereld de strijd zullen moeten aangaan. Waarmee dus jouw argument vervalt dat we bang moeten zijn voor een conflict tussen F en D. Minstens zo belangrijk, hoe zou uit een afslitsing van het noordelijke blok automatisch een conflict tussen F en D voortvloeien? Is er zo'n conflict tussen de USA en Canada?
Een conflict kan ook heel goed of juist economisch zijn. Maar je ziet werkelijk meerwaarde in een conflictmodel ten opzichte van behoorlijke harmonie? Dat kan ik bijna niet geloven.
En uiteraard zorgt het voor spanningen en conflicten wanneer we pakweg Frankrijk uit ons blok sodemieteren. Wat dacht jij dan? Dat die daarover zouden staan te juichen? En ik weet niet hoe je bij de vergelijking met de USA en Canada komt maar dat gaat natuurlijk nergens over als vergelijking.

[..]
quote:
Dat heb ik niet gedaan maar het feit dat jij die woorden in mijn mond legt is tekenend voor hoe jij deze discussie aangaat, of eigenlijk juist niet aangaat. Ik heb slechts gesteld dat ze andere belangen en een andere economie hebben, dat dat minder zou zijn fantaseer jij. Laat duiding vooral over aan de mensen zelf die een uitspraak doen. ;)
Als ze niet tweederangs zijn, waarom wil je ze er dan uit sodemieteren? De economie is daarbij natuurlijk geen argument aangezien de EU juist mede tot doel heeft tot meer harmonie te komen op dat onderwerp. En de belangen komen ook meer overeen dan dat ze afwijken. Blijft er weinig anders over dan dat je ze gewoon wilt dumpen ten faveure van wat neerkomt op een 'Groot-Duitsland'.

quote:
Ook dit klopt niet. Het noordelijke blok zou erg weinig bureaucratie hebben in vergelijking met de EU aangezien het een samenwerking tussen slechts 6 landen betreft.
Dat zegt helemaal niets. Wat je nu aan lasten kan verdelen over 28 moet je dan dragen met zes. Minder leden staat niet gelijk aan exponentieel minder bureaucratie, bepaald niet zelfs.

quote:
Dit nieuwe blok zou alles kunnen regelen met multilaterale akkoorden die uiteraard worden samengesteld door amtenaren van deze 6 landen met elkaar te laten overleggen die weer worden geïnformeerd door andere deskundigen. Voor enkele zaken wil je ook samenwerken met andere blokken, daar heb je niet een groot apparaat voor nodig als per blok intern alles goed is afgestemd.

Aha, echt goede afstemming per blok. Dus veel meer autonomie afstaan en meer bureaucratie opleggen per blok dus :).
  vrijdag 11 april 2014 @ 17:40:45 #291
66825 Reya
Fier Wallon
pi_138769871
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 17:16 schreef 729Sinistra het volgende:

[..]

Nou snel opdonderen naar België dan. Dat is dan weer een landverrader minder. By the way ik had nooit gedacht dat Beethoven nog een rol zou spelen in het ''Europese volkslied'' . Het Europese volkslied was ''die Fahne Höch'' of zoiets, pas beter bij de mentaliteit van de EU... ;)
Jaja.
pi_138770065
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 17:36 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Wat vond je van wat ik te zeggen had mbt het economische aspect van de EU (eerder in dit topic)?
Van wat ik er uit kon ontcijferen is het zo dat je van mening bent dat landen een zooitje van hun overheidsfinancien mogen maken en dan maar vrolijk mogen gaan devalueren om daar weer uit te komen. Volgens mij kan iedere econoom je vertellen dat devalueren in feite een hele nare vorm is van belasting heffen waarbij je je eigen volk flink naait. Dus of dat nu echt een beter idee is dan de uitgaven meer in lijn brengen met de inkomsten weet ik niet maar ik waag het wel te betwijfelen.

En de situatie in een minilandje als IJsland vind ik lastig te extrapoleren naar de gehele EU. Dat is wellicht beter te vergelijken met Cyprus (ook een overmaatse financiële sector met veel buitenlands geld). Maar daar kan je nu nog niet goed zien hoe ze uit hun crisis komen denk ik.
Overigens is het in IJsland ook niet bepaald rozengeur en maneschijn. De economie groeit weer wat maar de schulden zijn ook gigantisch gestegen en ze zijn nog wel enkele tientallen jaren bezig om dat allemaal weg te werken.
  vrijdag 11 april 2014 @ 17:54:28 #293
104871 remlof
Europees federalist
pi_138770221
Inderdaad, eigenlijk is Bram verworden tot voorvechter van een Groot Duitsland met z'n belachelijke NEU-idee.
pi_138770463
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 16:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Epic LOL
Hiermee heb jij weer aangetoond bij voorbaat al iets af te serveren omdat het niet in lijn is met jouw geloof.
Neuh, geenzins. Zoals je in dit topic weer hebt kunnen lezen heb ik op bepaalde aspecten van de Europese samenwerking serieuze kritiek. Daar kan je prima discussie over voeren. Echter zaken als 'zomaar' uit de EU stappen of de EU opknippen in een goed blok en twee kneuzenblokken kan ik niet heel serieus nemen.

quote:
Dan wordt een rationele discussie lastig. Ga eens in op alle argumenten die in dit filmpje worden gegeven.
Sorry ik discussieer niet op basis van youtube. Dat is meer iets voor BNW.

quote:
Dubieuze hoek? Misschien, maar niet minder dubieus dan de EU-propaganda.
Oh? De EU is stiekem voor een overheid best wel heel transparant. Er is heel veel mis met allerlei praktische zaken maar dubieus is het allemaal niet echt te noemen.
quote:
Deze man heeft in ieder geval heel wat meer argumenten gegeven dan jij en dom is hij zeker niet. Deze radio-show wordt gemiddeld meer dan 50 miljoen per keer gedownload en alle bronnen worden gegeven zodat je het zelf eens rustig kan bekijken. Je kan hen hooguit verwijten dat ze aan cherrypicking doen bij het kiezen van de bronnen en de duiding, net als dat jij en de EU dat doen.

Maar goed, het belangrijkste van alles en dit kan ik niet genoeg benadrukken dus daarom maar even in het vet: jij weigert wederom om m.b.t. de EU een inhoudelijke discussie aan te gaan.
[/q]
Dan beantwoord ik ook maar even in het vet omdat je de eerste 10 keer er blijkbaar overheen hebt gelezen :D.
[b]Dit is baarlijke nonsens, ben op zat punten inhoudelijk ingegaan. Ik kan echter niet iedere hersenscheet even serieus nemen, mijn excuus daarvoor. Wanneer je wilde plannen wat meer had doordacht dan zou het wellicht heel anders lijken...

[q]
Jij negeert weer gegeven argumenten, jij geeft weer zelf geen argumenten en jij smijt weer met ad hominems, in dit geval richting deze radiozender, teneinde de inhoudelijke discussie te mijden maar wel de verbale tegenstander in diskrediet te brengen
Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen... Je hebt al vele malen geprobeerd mij te beledigen in deze discussie. Ik heb jou slechts gevraagd je te verdiepen in de materie voor je met een doldwaas plan op de proppen komt waar je vooral jezelf mee voor schut zet. Mijn excuus voor deze niet onvriendelijk bedoelde geste.

quote:
zoals de politici dat bij Pim Fortuyn deden en ze dat in België bij Filip de Winter deden.[/b]
:'). Maar je ziet Flip en zijn ideeën wel zitten tegenwoordig?

quote:
Het gaat lekker zo.
Ja weer even uitgescholden op me?
quote:
http://board.freedomainradio.com/topic/35237-the-end-of-europe/
Hier zie je duidelijk gestaafd dat het niet goed gaat met Europa. De relevante vervolgvraag is of dat de EU de beste manier is om Europa uit het slop te helpen of dat daar iets anders voor nodig is.

[..]

De grootste tegenstanders van de EU zitten bij de PVV en afgeleide partijen zoals hun samenwerkingspartners FN, VB, LN etc. veel fascistischer vind je ze niet in Europa :).

quote:
In Nederland is geen enkele partij fascistisch. Voor de Europese verkiezingen stem ik ofwel op SP ofwel op Artikel 50.
Artikel 50, een doorgedraaide ex-PVV'er, perfecte keuze voor je lijkt me zo :D
pi_138770475
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 16:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

EU-fanboys komen nooit veel verder dan: "je bent dom" of "er komt oorlog". Tsja.
Baarlijke nonsens.
pi_138770490
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 april 2014 17:54 schreef remlof het volgende:
Inderdaad, eigenlijk is Bram verworden tot voorvechter van een Groot Duitsland met z'n belachelijke NEU-idee.
Tja, veel meer kan ik er niet van maken. Hij wil een verbond van Duitsland en wat zwaar minderwaardige vazallen. En dan denken dat de Britten aan willen sluiten _O-
  vrijdag 11 april 2014 @ 18:07:10 #297
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_138770540
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 april 2014 13:10 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik zou eerder zeggen dat communisme een holistische ideologie is die neoliberalisme praktisch uitsluit.
Vandaar dat ik het een vreemde term noemde.

Feit is in ieder geval dat je in dit geval neoliberalisme gecombineerd ziet worden met het afhankelijk maken van grote hoeveelheden mensen van de overheid (wat dus nogal een communistisch kenmerk is). En de overheid boet alleen maar aan werkelijke macht in. En zo krijg je dus een land met een middenklasse omver.
  vrijdag 11 april 2014 @ 18:09:30 #298
66825 Reya
Fier Wallon
pi_138770582
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 18:07 schreef Westerling het volgende:

[..]

Vandaar dat ik het een vreemde term noemde.

Feit is in ieder geval dat je in dit geval neoliberalisme gecombineerd ziet worden met het afhankelijk maken van grote hoeveelheden mensen van de overheid (wat dus nogal een communistisch kenmerk is). En de overheid boet alleen maar aan werkelijke macht in. En zo krijg je dus een land met een middenklasse omver.
De logica ontgaat me. Grote groepen mensen zijn afhankelijk van de overheid, maar die overheid heeft tegelijkertijd weinig macht; hoe maakt die overheid dan dat mensen deze respecteren?
  vrijdag 11 april 2014 @ 18:18:18 #299
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_138770827
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 12:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of is het vooral een niet erg geslaagde poging om de zaken lekker te dramatiseren?
In werkelijkheid is het (en dan heb ik het niet over de term, dat is niet zo interessant) een overgangssituatie. Dit is DE manier om de middenklasse te vernietigen. De wereld extreem neoliberaal globaliseren, op die manier de macht van overheden indammen en tegelijkertijd progressief van onderaf de middenklasse afhankelijk maken van diezelfde overheden.

Zo verschuift de macht van de overheid (democratisch) naar het grootkapitaal (niet democratisch, dient de belangen van... juist).

Dat ik termen als grootkapitaal nog eens in de mond zou nemen had ik nooit gedacht, maar kan er weinig anders van maken.

En nee, ik zie hier geen conspiracy. Ik zie een kennelijk te verwende westerse bevolking die het kennelijk nog te goed heeft en alles laat gebeuren. Beetje je land laten opheffen voor een beetje vermeende(!) welvaart, we verdienen niet beter.
pi_138770837
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 16:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]

Artikel 50 :Y
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')