Goede vraag.. Omdat het zo opvalt dat ze op elkaar lijken? Dezelfde kleding dragen. Hetzelfde kapsel. Dezelfde petjes. Dezelfde scooters. Hetzelfde accent. Rijden dezelfde Volkswagen Golf. Dezelfde - vaak agressief overkomende - opstelling. Het is wel echt een makkelijk te onderscheiden groep op straat (of op TVquote:Op donderdag 3 april 2014 20:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, veel makkelijker. Het zijn gedragsproblemen. En bepaalde Fokkers zijn er een kei in om de oorzaak van deze gedragsproblemen ergens anders te zoeken: cultuur, religie, land van herkomst, de goedwillende Marokkanen die er niets van zouden zeggen etc. Alles is er de oorzaak van, behalve de jongeren zelf. Ik vraag mij dan altijd af: vanwaar die angst? Vanwaar die angst om die groep zelf verantwoordelijk te stellen voor het gedrag, om de oorzaak bij henzelf te zoeken?
Ze lijken op elkaar? Wie lijkt op elkaar? Ik heb het juist over déze groep. Wat maakt dat deze groep, die jij nu hierboven omschrijft - niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor het eigen gedrag. Wat maakt dat de oorzaak van de gedraging altijd buiten die groep wordt gezocht?quote:Op donderdag 3 april 2014 20:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Goede vraag.. Omdat het zo opvalt dat ze op elkaar lijken? Dezelfde kleding dragen. Hetzelfde kapsel. Dezelfde petjes. Dezelfde scooters. Hetzelfde accent. Dezelfde - vaak agressieve overkomende - opstelling. Het is wel echt een makkelijk te onderscheiden groep op straat (of op TV)
Ah, ik had het alleen over de groep probleemmarokkazen..quote:Op donderdag 3 april 2014 20:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze lijken op elkaar? Wie lijkt op elkaar? Ik heb het ook over déze groep.
Ja, daar heb ik het ook over, zie edit.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ah, ik had het alleen over de groep probleemmarokkazen..
Ik vermoed omdat ze zich zelf vaak ook als groep profileren op alle manieren die ik boven noemde en meer. Het is gewoon een erg makkelijk te onderscheiden groep in NL.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze lijken op elkaar? Wie lijkt op elkaar? Ik heb het juist over déze groep. Wat maakt dat deze groep, die jij nu hierboven omschrijft - niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor het eigen gedrag. Wat maakt dat de oorzaak van de gedraging altijd buiten die groep wordt gezocht?
Dat is toch geen antwoord op mijn vraag. Dan zou je juist zeggen dat je de oorzaken van het wangedrag ook binnen die groep gaat zoeken. En niet, zoals nu aan de lopende band lijkt te gebeuren, daarbuiten.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vermoed omdat ze zich zelf vaak ook als groep profileren op alle manieren die ik boven noemde en meer. Het is gewoon een erg makkelijk te onderscheiden groep in NL.
Maar wie 't beter weet mag 't zeggen hoor.
Voor een groot deel heb je gelijk natuurlijk.. Maar je zou kunnen stellen dat bij het ontstaan van zo'n destructieve subcultuur de oorspronkelijke culturele achtergrond van de opvoeders van deze knullen (en de wisselwerking daarvan met de zeer verschillende Nederlandse cultuur) een best aannemelijke rol speelt.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is toch geen antwoord op mijn vraag. Dan zou je juist zeggen dat je de oorzaken van het wangedrag ook binnen die groep gaat zoeken. En niet, zoals nu aan de lopende band lijkt te gebeuren, daarbuiten.
Dat zou niet verklaren waarom de anderen, die met eenzelfde oorspronkelijke culturele achtergrond van de opvoeders te maken hebben gehad (soms zelfs de oorspronkelijke cultuur bewust hebben meegekregen en meegemaakt, denk aan een Aboutaleb, Marcouch, Najib Amhali etc. etc). het allemaal wél uitstekend weten te redden. Dan zou je toch jezelf eens achter je oren moeten krabben, ligt het dan nog wel aan cultuur? Of is dat de wens vanuit de autochtoon - om zo gemakkelijk de groep als geheel weg te kunnen zetten en af te serveren.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor een groot deel heb je gelijk natuurlijk.. Maar je zou kunnen stellen dat bij het ontstaan van zo'n destructieve subcultuur de oorspronkelijke culturele achtergrond van de opvoeders van deze knullen (en de wisselwerking daarvan met de zeer verschillende Nederlandse cultuur) een best aannemelijke rol speelt.
Zeker. Ik vermoed dat die het overigens ook niet altijd eenvoudig hebben gehad. En dit zijn allemaal erg slimme en gedreven mensen die je daar opnoemt.. Niet iedereen is zo getalenteerd en zo'n doorzetter als zij.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zou niet verklaren waarom de anderen, die met eenzelfde oorspronkelijke culturele achtergrond van de opvoeders te maken hebben gehad (soms zelfs de oorspronkelijke cultuur bewust hebben meegekregen en meegemaakt, denk aan een Aboutaleb, Marcouch, Najib Amhali etc. etc). het allemaal wél uitstekend weten te redden.
Laten we het eens omdraaien: Zou het zo kunnen zijn dat de groep mensen die ik opnoemde, juist vanuit hun oorspronkelijke cultuur zo gedreven zijn om er toch nog iets van te maken?quote:Op donderdag 3 april 2014 20:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker. Ik vermoed dat die het overigens ook niet altijd eenvoudig hebben gehad. En dit zijn allemaal erg slimme en gedreven mensen die je daar opnoemt.. Niet iedereen is zo getalenteerd en zo'n doorzetter als zij.
Maybe.. ik kan me iig wel voorstellen dat trots en drang om jezelf onder lastige omstandigheden te bewijzen best goede drijfveren kunnen zijn.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laten we het eens omdraaien: Zou het zo kunnen zijn dat de groep mensen die ik opnoemde, juist vanuit hun oorspronkelijke cultuur zo gedreven zijn om er toch nog iets van te maken?
Met welke vermeende achterstand zouden deze jongeren beginnen (behalve dan wellicht een taalachterstand)?quote:Op donderdag 3 april 2014 20:32 schreef Perrin het volgende:
Ze beginnen iig al met een duidelijke extra achterstand daardoor. En die moeten ze zelf maar zien te overbruggen.
Een flinke mismatch tussen thuis en school/buiten. Idd een taalachterstand. Misschien ook wel een minder optimale opvoeding als voorbereding op een zelfredzaam bestaan in een maatschappij als de Nederlandse.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Met welke vermeende achterstand zouden deze jongeren beginnen (behalve dan wellicht een taalachterstand)?
Je zou dan denken dat dit over het geheel van de Marokkaanse tweede generatie zou gelden. Desalniettemin valt een grote tweedeling te ontdekken. Ik denk dat die in geen enkele andere minderheidsgroepering zo groot is trouwens. Er is een groep die het extreem goed doet en een groep die het extreem slecht doet. De startpositie van beide groepen is in beginsel hetzelfde. De culturele achtergrond is hetzelfde. Toch is er een verschil. Dan gaat er toch ergens iets mis, waardoor de ene groep een verkeerde afslag neemt.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een flinke mismatch tussen thuis en school/buiten. Idd een taalachterstand. Misschien ook wel een minder optimale opvoeding.
Woonwijk? Aantal kazen in de vriendenkring? Opleidingsniveau? Wat is 't verschil denk je? Is er verschil?quote:Op donderdag 3 april 2014 20:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je zou dan denken dat dit over het geheel van de Marokkaanse tweede generatie zou gelden. Desalniettemin valt een grote tweedeling te ontdekken. Ik denk dat die in geen enkele andere minderheidsgroepering zo groot is trouwens. Er is een groep die het extreem goed doet en een groep die het extreem slecht doet. De startpositie van beide groepen is in beginsel hetzelfde. De culturele achtergrond is hetzelfde. Toch is er een verschil.
Het ligt niet aan woonwijk - ik ken voldoende jongeren die in een achterstandswijk zijn geboren en getogen en een universitaire opleiding hebben afgerond en een dijk van een baan hebben. Opleidingsniveau - wellicht. Of er verschil is? In ieder geval in de uitkomst.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Woonwijk? Aantal kazen in de vriendenkring? Opleidingsniveau? Wat is 't verschil denk je? Is er verschil?
De probleemmarokkanen? Die hebben denk ik hun middelbare school nauwelijks afgemaakt? Iig geen beroepsopleiding afgerond. En al zeker geen universitaire studie..quote:Op donderdag 3 april 2014 20:44 schreef Mutant01 het volgende:
Denk je dat deze jongeren uberhaupt een opleiding hebben genoten?
Dan hebben we in ieder geval al één wezenlijk verschil te pakken. Als we zo door blijven redeneren komen we zo nog bij de oorzaak.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
De probleemmarokkanen? Die hebben denk ik hun middelbare school nauwelijks afgemaakt?
Maar ja niet iedereen is een studiebol.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan hebben we in ieder geval al één wezenlijk verschil te pakken. Als we zo door blijven redeneren komen we zo nog bij de oorzaak.
Nee, maar hoogstwaarschijnlijk wél opgeleid. Hoog of midden.. of zelfs laag. En als ze niet zijn opgeleid hebben ze andere talenten die voor het verdienen van een eerlijke boterham geen opleiding vereisen.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:47 schreef Perrin het volgende:
Maar aan de andere kant zullen de succesverhalen niet alleen hoger opgeleiden zijn?
Ik denk dat het veel te vrijblijvend is. Deze jongeren hebben orde, regelmaat en structuur nodig. Internaten, gekoppeld met eventueel leer-werk-trajecten, maar ik denk ook dat ze binnen Defensie voor nuttige zaken opgeleid kunnen worden.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:52 schreef Perrin het volgende:
Op maat gemaakte leer-werk-trajecten zouden dan misschien wat uitkomst bieden voor mensen die liever dingen doen dan met hun neus in de boeken zitten..
Wat dat betreft is het in ere herstellen van de ambachten - wat je nu ziet gebeuren - wel een mooie ontwikkeling vind ik.
Ik zou voor zijn. En ik zou zelfs voor zijn als speciaal voor deze - en vergelijkbare groepen - daar extra budget voor kwam.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat het veel te vrijblijvend is. Deze jongeren hebben orde, regelmaat en structuur nodig. Internaten, gekoppeld met eventueel leer-werk-trajecten, maar ik denk ook dat ze binnen Defensie voor nuttige zaken opgeleid kunnen worden.
Dit gebeurt toch al? Als iemand een strafbaar feit wordt er in ieder geval getracht deze personen op te pakken. Denk ik dan.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:42 schreef Shreyas het volgende:
Het zal weer zo een typisch gevalletje zijn waar de regering, gevestigde orde en rechtstaat weer voor gaat zwichten. Een groepje Marokkanen die de boel tracht te intimideren en terroriseren. Het is heel simpel. Vanaf morgen doet iedereen normaal, wie niet normaal doet wordt opgepakt en gaat onvoorwaardelijk één jaar de gevangenis in en krijgt een strafblad. Kijken wie er dan nog zo stoer doet.
Geniaal.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:42 schreef Shreyas het volgende:
Het zal weer zo een typisch gevalletje zijn waar de regering, gevestigde orde en rechtstaat weer voor gaat zwichten. Een groepje Marokkanen die de boel tracht te intimideren en terroriseren. Het is heel simpel. Vanaf morgen doet iedereen normaal, wie niet normaal doet wordt opgepakt en gaat onvoorwaardelijk één jaar de gevangenis in en krijgt een strafblad. Kijken wie er dan nog zo stoer doet.
Zeker vriend, oppakken gebeurt ook, maar meer dan 40 uur taakstraf voorwaardelijk krijgen ze niet. In Haren is een half dorp kapot geslagen, mensen zijn bedreigd een aangevallen, ze zijn de politie bijzonder agressief en gewelddadig te lijf gegaan. Ongeveer 80 man waren opgepakt en veroordeeld, de straffen waren lachwekkend laag. Welkom in Nederland.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:04 schreef Santello het volgende:
[..]
Dit gebeurt toch al? Als iemand een strafbaar feit wordt er in ieder geval getracht deze personen op te pakken. Denk ik dan.
Waarom krijgen zij speciale behandeling? Waarom is het strafbare feit die gepleegd is van de Marokkaan ernstiger dan elk ander?quote:Op donderdag 3 april 2014 21:08 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Zeker vriend, oppakken gebeurt ook, maar meer dan 40 uur taakstraf voorwaardelijk krijgen ze niet. In Haren is een half dorp kapot geslagen, mensen zijn bedreigd een aangevallen, ze zijn de politie bijzonder agressief en gewelddadig te lijf gegaan. Ongeveer 80 man waren opgepakt en veroordeeld, de straffen waren lachwekkend laag. Welkom in Nederland.
Als die Nederlandse Marokkanen in Marokko zouden wonen en zich 1 week daar zouden gedragen zoals ze hier doen, zie je ze sowieso niet meer terug.
Ik ben inderdaad tegen de huidige lage strafmaten en pleit al langer voor hoge minimumstraffen. Het Haren voorbeeld haalde ik niet voor niets aan, daar deed bijna geen enkele Marokkaan aan mee.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:10 schreef Santello het volgende:
[..]
Waarom krijgen zij speciale behandeling? Waarom is het strafbare feit die gepleegd is van de Marokkaan ernstiger dan elk ander?
Volgens mij ben jij tegen de huidige strafmaten. Je formuleert het allemaal wel heel ''Wilders'' om het zo maar te noemen.
Eens.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad tegen de huidige lage strafmaten en pleit al langer voor hoge minimumstraffen. Het Haren voorbeeld haalde ik niet voor niets aan, daar deed bijna geen enkele Marokkaan aan mee.
Het boeit me niets of een strafbaar feit gepleegd wordt door Marokkaan, Nederlander, Surinamer, Antilliaan of wie dan ook, ze moeten gewoon allemaal harder aangepakt worden.
Mooi geformuleerd en in principe een goed plan.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat het veel te vrijblijvend is. Deze jongeren hebben orde, regelmaat en structuur nodig. Internaten, gekoppeld met eventueel leer-werk-trajecten, maar ik denk ook dat ze binnen Defensie voor nuttige zaken opgeleid kunnen worden.
Je zou het onderdeel van een straf kunnen maken - het lijkt mij in het geval van deze (vaak toch ook minderjarige) jongeren een uitstekende methode om ze alsnog het rechte pad op te dwingen. Dan hebben we ook weinig te maken met de onwil: het is een verplicht traject - anders alsnog gevangenisstraf.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:23 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Mooi geformuleerd en in principe een goed plan.
Maar als er onwil is, kan je opstellen wat je wilt maar dan komt er helemaal niks van terecht.
En dat is het gewoon, onwil. En volgens mij ligt die fout in den beginne bij de ouders.
Voor elke "misstap" die minderjarige marrokanen maken zouden ze een "boete" moeten geven aan de ouders. Dan zal het gauw klaar zijn.
Onderdeel van, is inderdaad nog beter.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je zou het onderdeel van een straf kunnen maken - het lijkt mij in het geval van deze (vaak toch ook minderjarige) jongeren een uitstekende methode om ze alsnog het rechte pad op te dwingen. Dan hebben we ook weinig te maken met de onwil: het is een verplicht traject - anders alsnog gevangenisstraf.
Dat laatste lijkt me alleen irrelevant in deze. Deze jongeren weten amper iets van hun thuisland, laat staan welke straffen waarop staan. Het zou hen ook een biet interesseren trouwens, zolang ze elke zomer een Mercedes of BMW bij elkaar weten te jatten is het goed.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:33 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Onderdeel van, is inderdaad nog beter.
En laten we niet vergeten dat wat h8ier "een groep Marokkanen" uithaalt, deze zelf ook wel weten dat ze dit nooit in hun hoofd zouden halen in hun thuisland.
Of misschien eenmalig zouden doen, maar dan jaren vastzitten.
Dat denk jij dat ze amper iets weten.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me alleen irrelevant in deze. Deze jongeren weten amper iets van hun thuisland, laat staan welke straffen waarop staan. Het zou hen ook een biet interesseren trouwens, zolang ze elke zomer een Mercedes of BMW bij elkaar weten te jatten is het goed.
Nee, ik weet dat ze amper iets weten. Ik heb met enige regelmaat (als Marokkaan) met dergelijke figuren gesproken - en dan kom je erachter dat ze niets weten van de geschiedenis van het land, niets weten van de huidige politieke structuur. Het enige wat ze weten is waar ze de leuke stranden kunnen vinden, of de leuke boulevards - waar ze kunnen rondrijden om te patsen. Dat is wat ze weten. Zelfs de leuke binnenlandse dorpjes weten ze niet te vinden.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:42 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Dat denk jij dat ze amper iets weten.
Hoe verrot ze hier ook zijn (sommige dan niet allemaal natuurlijk) , als ze 1 keer per jaar "op vakantie" gaan in Marokko weten ze bijvoorbeeld heel goed dat ze niet roken in het bijzijn van sommige familieleden omdat dit "onrespectvol" is.
En ik denk ook dat ze heel goed weten hoe de strafmaat in Marokko is.
Bij vlagen zeg je wel eens zinnige dingen, dus deze reactie verbaast me een beetje. Als je vaststelt dat bepaalde mensen gedragsproblemen hebben, is dat per definitie iets wat die mensen zelf aangaat. Ik heb er dus niks op tegen om de oorzaak bij die mensen zelf te zoeken.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:18 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, veel makkelijker. Het zijn gedragsproblemen. En bepaalde Fokkers zijn er een kei in om de oorzaak van deze gedragsproblemen ergens anders te zoeken: cultuur, religie, land van herkomst, de goedwillende Marokkanen die er niets van zouden zeggen etc. Alles is er de oorzaak van, behalve de jongeren zelf. Ik vraag mij dan altijd af: vanwaar die angst? Vanwaar die angst om die groep zelf verantwoordelijk te stellen voor het gedrag, om de oorzaak bij henzelf te zoeken?
Benieuwd wat jij vindt.quote:‘Bij de oplossing is de cultuur wel degelijk relevant, want het gedrag van deze kwelgeesten is in hun Marokkaanse cultuur geworteld. Het gaat om gedrag dat gedreven wordt door angst, wantrouwen, achterdocht, slachtofferschap en gekrenkte trots. Een deel van de Marokkaanse ouders voedt hun kinderen hier met het aanjagen van angst op. Veel Marokkaanse ouders zeggen dagelijks tegen hun kinderen: “Niet doen, anders maak ik je dood”. De Nederlandse gezagsdragers hebben domweg geen antwoord op deze agressie, omdat ze in hun eigen wereld en opvoeding vrijwel nooit aanraking komen met geweld of agressie en bang zijn.’
Het is heel simpel. Goed je kinderen opvoeden. Dat begrijpt Marcouch ook.quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij vlagen zeg je wel eens zinnige dingen, dus deze reactie verbaast me een beetje. Als je vaststelt dat bepaalde mensen gedragsproblemen hebben, is dat per definitie iets wat die mensen zelf aangaat. Ik heb er dus niks op tegen om de oorzaak bij die mensen zelf te zoeken.
Maar zelfs dan nog zijn er zaken die aan dat probleemgedrag ten grondslag liggen. Mensen vertonen niet zomaar van de ene op de andere dag dergelijk probleemgedrag. Ik neem aan dat de recente uitspraken van de Marokkaans-Nederlandse politicus Ahmed Marcouh wel hebt meegekregen?
http://politiek.theposton(...)marcouch-marokkanen/
Wat is dan jouw kijk hierop? Kraamt die man onzin uit of zitten er zaken tussen die je herkent? Eén opmerking pik ik er specifiek uit:
[..]
Benieuwd wat jij vindt.
Ik lees in het verhaal van Marcouch toch echt wel wat meer dan alleen de opvoeding. Maar het is zeker een wezenlijk aspect, dat wel.quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:15 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is heel simpel. Goed je kinderen opvoeden. Dat begrijpt Marcouch ook.
Het gaat ook over meer. Maar het begint thuis.quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik lees in het verhaal van Marcouch toch echt wel wat meer dan alleen de opvoeding. Maar het is zeker een wezenlijk aspect, dat wel.
Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)heldwoord_gewor.htmlquote:'Marokkaan is scheldwoord geworden'
De sluimerende onvrede onder Marokkaanse jongeren is door de gebeurtenissen van de afgelopen tijd zozeer gegroeid dat experts bang zijn voor een explosieve situatie.
Dat zeggen ze vrijdag in Trouw. Door de uitspraken van Geert Wilders, de dood van twee Marokkaanse overvallers in Deurne, aanhoudende media-aandacht en hun uitzichtloze situatie zijn veel jonge Marokkanen erg boos geworden.
"'Marokkaan' is een soort scheldwoord geworden in Nederland door Wilders en alle negatieve publiciteit over overlast en criminaliteit", zegt de 27-jarige Abdell Zine in de ochtendkrant. Hij is naar school geweest en heeft goede diploma's gehaald maar komt alsnog niet aan de bak. "Zelf zou ik niet zo gauw de straat op gaan, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het een keer uit de hand loopt. Niet iedereen is bestand tegen zoveel tegenslagen."
"Deze jongens hebben niets meer te verliezen, waardoor ze hun woede niet kunnen kanaliseren en die op een negatieve manier uiten. Als ze dan ook het gevoel hebben dat de samenleving tegen ze is - zoals met Wilders en in Deurne - bestaat de kans dat ze in opstand komen met alle gevolgen van dien", zegt de directeur van Bureau Maatschappelijk Herstel en Rehabilitatie, dat (ex-)gedetineerden en moeilijke jongeren begeleidt.
Inderdaad. En die manier van denken komt ergens vandaan. Thuis dus lijkt mij. Dan heb je een niet echt succesvol geïntegreerde vader thuis die steeds zegt dat het aan Nederland ligt. Dan moet je als zoon of dochter eens vragen waarom hij hier dan is gebleven.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)heldwoord_gewor.html
Dit bovenstaande artikel is slechts een beknopte samenvatting van het oorspronkelijke artikel in Trouw dat ik hier niet mag citeren: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)woord-geworden.dhtml
Het is aan te raden om het volledige artikel te lezen, om een beter beeld te krijgen van wat er wordt gezegd door de deskundigen.
Duidelijk is wel - en dat is ook wat deskundigen zeggen - dat de jongeren in kwestie altijd een ander als zondebok aanwijzen. Het ligt aan Wilders, het ligt aan Deurne, het is racisme. Het ligt nooit aan henzelf.
Ja, de met name linkse partijen die het faciliteren en -erger- propageren.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:17 schreef Globali het volgende:
[..]
Inderdaad. En die manier van denken komt ergens vandaan.
Wie zoekt tegenwoordig de schuld nog bij zichzelfquote:Op vrijdag 4 april 2014 16:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, de met name linkse partijen die het faciliteren en -erger- propageren.
Het gaat over thuis. Daar heeft niemand werkelijke invloed,. De PVDA in Amsterdam heeft nooit geroepen dat het normaal is minderjarige kinderen laat op straat te laten spelen tussen tuig.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, de met name linkse partijen die het faciliteren en -erger- propageren.
Ja, die huis-aan-huisfoldertjes in het Turks en Arabisch komen rechtstreeks uit de Wiardi Beckmanstichting gerold:quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:20 schreef Globali het volgende:
[..]
Het gaat over thuis. Daar heeft niemand werkelijke invloed,. De PVDA in Amsterdam heeft nooit geroepen dat het normaal is minderjarige kinderen laat op straat te laten spelen tussen tuig.
DAT ben ik geheel met je eens. Maar het gaat fout achter de voordeur. Daar kan links weinig aan doen. Wel aan het werkelijk op straat dingen goed praten. Zie Diamantbuurt. Krankzinnig. Maar kinderen zijn sowieso wat raar soms tegenwoordig. Dit is een vb van een antal jar gelden. Ik kom een behoorlijk goede zaak binnen waar men kaas verkoopt, broodjes, pesto, etc. Blank kind van zeg 15. Ik kijk naar de wand achter haar naar pesto. En dat kind gaat los. Ik was een lul die naar haar wilde kijken en wat ik van haar moest. Er gaat veel mis op het gebied van opvoeding tegenwoordig.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, die huis-aan-huisfoldertjes in het Turks en Arabisch komen rechtstreeks uit de Wiardi Beckmanstichting gerold:
'Geef immer De Ander de schuld; jij kan er niets aan doen, arme, zielige allochtoon, de samenleving zit vol met racisten!'
Ik snap ook niet hoe ze dat in willen voeren. Stel je hebt een overval waar een Marokkaan en een Nederlander samen aan deelnemen. Beiden zijn gewapend en beiden zijn even schuldig aan de overval. De PVV-rechter oordeelt: jullie zijn beide even schuldig maar de Marokkaan dumpen we in Marokko en de Nederlander dumpen we in een Nederlandse gevangenis. Heerlijke klassenjustitie.quote:Op donderdag 3 april 2014 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gaat niet he. Kom laten we klassejustitie invoeren. Heb je een Marokkaanse afkomst, dan dumpen we je in de Sahara. Ben je Tokkie, dan krijg je een luxecel in NL. Dat is de wens van het volk.
Hoezo klassenjustitie? Of bedoel je "Marokkaanse Nederlander" waar je Marokkaan zei?quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik snap ook niet hoe ze dat in willen voeren. Stel je hebt een overval waar een Marokkaan en een Nederlander samen aan deelnemen. Beiden zijn gewapend en beiden zijn even schuldig aan de overval. De PVV-rechter oordeelt: jullie zijn beide even schuldig maar de Marokkaan dumpen we in Marokko en de Nederlander dumpen we in een Nederlandse gevangenis. Heerlijke klassenjustitie.
Als die jongens een diploma hebben, goede uitzichten op een baan en goede arbeidsmarktperspectieven is het niet meer verleidelijk om te rellen. Je hebt dan teveel te verliezen. D66 meldde dat slechts 4% van die criminelen een startkwalificatie heeft. En ja, als de ouders enkel Arabisch thuis spreken, is de kans groter dat het kind met een taalachterstand begint en daardoor is de kans groter dat het een lager schooladvies zal krijgen.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:52 schreef Perrin het volgende:
Op maat gemaakte leer-werk-trajecten zouden dan misschien wat uitkomst bieden voor mensen die liever dingen doen dan met hun neus in de boeken zitten..
Wat dat betreft is het in ere herstellen van de ambachten - wat je nu ziet gebeuren - wel een mooie ontwikkeling vind ik.
Marokkaanse Nederlander inderdaad.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hoezo klassenjustitie? Of bedoel je "Marokkaanse Nederlander" waar je Marokkaan zei?
Nee. Wie meerdere paspoorten heeft, raakt zijn Nederlandse paspoort kwijt.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik snap ook niet hoe ze dat in willen voeren. Stel je hebt een overval waar een Marokkaan en een Nederlander samen aan deelnemen. Beiden zijn gewapend en beiden zijn even schuldig aan de overval. De PVV-rechter oordeelt: jullie zijn beide even schuldig maar de Marokkaan dumpen we in Marokko en de Nederlander dumpen we in een Nederlandse gevangenis. Heerlijke klassenjustitie.
En denk je niet dat als die wet daadwerkelijk ingevoerd zou worden dat die Marokkaanse risico-jongens hun tweede Marokkaanse paspoort snel van de hand zouden dken?quote:Op vrijdag 4 april 2014 17:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Wie meerdere paspoorten heeft, raakt zijn Nederlandse paspoort kwijt.
Dat mag niet van Marokko. Er wordt altijd maar beweerd dat ze er geen afstand van kunnen doen, maar als ik jou zo hoor is dat probleem al opgelost.quote:Op vrijdag 4 april 2014 17:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En denk je niet dat als die wet daadwerkelijk ingevoerd zou worden dat die Marokkaanse risico-jongens hun tweede Marokkaanse paspoort snel van de hand zouden dken?
Je hebt nog gelijk ook lees ik niet. Dat kan inderdaad helemaal net. Dit bewijst dat de Marokkaanse overheid de integratie van probleem-Marokkanen in de weg kan staan.quote:Op vrijdag 4 april 2014 17:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat mag niet van Marokko. Er wordt altijd maar beweerd dat ze er geen afstand van kunnen doen, maar als ik jou zo hoor is dat probleem al opgelost.
Het heeft niets met angst, wantrouwen of achterdocht te maken. Dat zijn allemaal emotionele aspecten die enigszins te reguleren zijn op een doorgaans vrij makkelijke manier. Deze emotionele zaken drijven mensen niet tot het beroven van een juwelierszaak. Als Marcouch nou eens eerlijk was, als Marcouch nou eens daadwerkelijk ging kijken naar wat deze jongens drijft - dan zou hij tot de ontdekking komen dat er volstrekt andere zaken spelen. Interessant is ook dat juist dat een deel van de Marokkaanse ouders zegt geen controle meer te hebben over hun eigen kinderen. Dat staat haaks op zijn retoriek. Als je bang bent voor je ouders, laat je het wel om stoute dingen te gaan doen. Als je denkt dat deze jongeren trots thuis komen vertellen dat ze een bank of een oud oma'tje hebben beroofd, dan heb je het volgens mij niet helemaal goed begrepen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij vlagen zeg je wel eens zinnige dingen, dus deze reactie verbaast me een beetje. Als je vaststelt dat bepaalde mensen gedragsproblemen hebben, is dat per definitie iets wat die mensen zelf aangaat. Ik heb er dus niks op tegen om de oorzaak bij die mensen zelf te zoeken.
Maar zelfs dan nog zijn er zaken die aan dat probleemgedrag ten grondslag liggen. Mensen vertonen niet zomaar van de ene op de andere dag dergelijk probleemgedrag. Ik neem aan dat de recente uitspraken van de Marokkaans-Nederlandse politicus Ahmed Marcouh wel hebt meegekregen?
http://politiek.theposton(...)marcouch-marokkanen/
Wat is dan jouw kijk hierop? Kraamt die man onzin uit of zitten er zaken tussen die je herkent? Eén opmerking pik ik er specifiek uit:
[..]
Benieuwd wat jij vindt.
Of het morele chantage is of niet, er zal vast een kern van waarheid in zitten. En ook die problematiek moet niet genegeerd worden. Het is niet of - of - het is en- en-. Je kan hooguit stellen dat de timing van deze meneer om deze problematiek aan de kaak te stellen op z'n zachtst gezegd achterlijk is.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:59 schreef stopnaald het volgende:
Ik weet niet hoe het met anderen is, maar van teksten als de topic titel krijg ik spontaan de aandrang om m'n kont tegen de kribbe te gooien. Het riekt naar (morele) chantage en daar reageer ik doorgaans niet al te best op.....
Sorry, maar die betreffende meneer neem ik op geen enkele manier serieus.quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Of het morele chantage is of niet, er zal vast een kern van waarheid in zitten. En ook die problematiek moet niet genegeerd worden. Het is niet of - of - het is en- en-. Je kan hooguit stellen dat de timing van deze meneer om deze problematiek aan de kaak te stellen op z'n zachtst gezegd achterlijk is.
Dat gevoel niets te verliezen te hebben is ook precies de reden waarom alleen streng straffen niets uit gaat halen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:56 schreef remlof het volgende:
In reply op de laatste post van Mutant:
Het gevoel niets te verliezen hebben lijkt mij ook niet cultureel bepaald, niemand wil dat voor zijn of haar kinderen.
Maar als een behoorlijk grote groep dtazelfde gevoel heeft kan dat gevoel natuurlijk wel versterkt worden en leiden tot echte zware criminaliteit.
Anyway, het is ons probleem, want deze jongeren zijn een product van onze maatschappij en wij moeten zelf dus een oplossing zoeken om de oorzaken van het probleem weg te nemen. Symptoombestrijding heeft weinig nut.
Dat kan, maar de opstelling van jou lijkt nu ook op die van een angry young woman. Het gaat mij niet om die jongeren, of deze man. Het gaat om de problematiek die hij aankaart en er ook wel degelijk is. Het is niet of - of. Je moet niet kiezen, pak ik het ene aan of het andere aan. Nee, je pakt beide problemen aan, zowel tuig als discriminatie. Lijkt mij niet zo moeilijk allemaal hoor, hoewel in deze gepolariseerde samenleving het lijkt alsof we gedwongen worden om maar één kant te kiezen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:14 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Sorry, maar die betreffende meneer neem ik op geen enkele manier serieus.
Verder ja, er bestaat zoiets als discriminatie en ja, het is moeilijker/zwaarder/harder voor deze knullen om stage/baan/huisje/boompje/beestje te verkrijgen. Daar staat tegenover dat dat precies zo geld voor hun zusjes en voor tal van andere groepen.
Het feit dat deze knullen VINDEN dat zij overal maar recht op hebben (zonder er al te veel moeite voor te hoeven doen), wil nog niet zeggen dat dat ook WAAR is. Ik kan je wel zeggen dat ik een beetje al te moe wordt van die "angry young men", met enerzijds steeds weer gejank dat ze het zo verschrikkelijk slecht hebben en anderzijds die over de top agressie als ze niet direct hun zin krijgen. Ben daar zo langzamerhand wel klaar mee en zie meer in: it's my way or the highway. Of je past je uit eigen wil aan de samenleving aan en pakt de kansen die je geboden worden, of je gaat voor heropvoeding naar de Sahara.
Als Marokko het zo ziet moet zij ook eens stoppen met het verplicht het Marokkaanse paspoort geven aan hun onderdanen in het buitenland.quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:14 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat gevoel niets te verliezen te hebben is ook precies de reden waarom alleen streng straffen niets uit gaat halen.
Wat betreft dat laatste ben ik het ondertussen wel helemaal met je eens. Het zijn dan misschien van origine geen nederlanders, maar ze zijn wel hier ontspoord. Ik kan me prima voorstellen dat marokko helemaal geen zin heeft om die troep op te ruimen. In hun ogen heeft onze maatschappij ervoor gezorgd dat het mis ging
Nee. Dat is een raar argument.quote:Op zaterdag 5 april 2014 07:56 schreef Globali het volgende:
[..]
Als Marokko het zo ziet moet zij ook eens stoppen met het verplicht het Marokkaanse paspoort geven aan hun onderdanen in het buitenland.
Ik vind het niet zo raar. Als je als land zo graag wil dat mensen jouw nationaliteit blijven behouden draag je ook enige verantwoordelijkheid.quote:
Verantwoordelijkheid op het moment van de effectieve nationaliteit. In Nederland is de Marokkaanse nationaliteit niet effectief, maar de Nederlandse.quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:14 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo raar. Als je als land zo graag wil dat mensen jouw nationaliteit blijven behouden draag je ook enige verantwoordelijkheid.
Natuurlijk. Maar een Nederlander in het buitenland met twee paspoorten krijgt ook nog vaak hulp van dit land. Iemand blijft dan ook gewoon Nederlands burger. Maar het maakt bij het zoeken naar een oplossing totaal niets uit in dit geval.quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheid op het moment van de effectieve nationaliteit. In Nederland is de Marokkaanse nationaliteit niet effectief, maar de Nederlandse.
Dat is een keuze van Nederland, geen verplichting. En ik zeg het nogmaals: Marokko verstrekt geen paspoorten, maar nationaliteiten.quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:20 schreef Globali het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar een Nederlander in het buitenland met twee paspoorten krijgt ook nog vaak hulp van dit land. Iemand blijft dan ook gewoon Nederlands burger. Maar het maakt bij het zoeken naar een oplossing totaal niets uit in dit geval.
OIk heb het ook niet over verplichting. Het lijkt mij gewoon normaal. Waarom zou je mensen anders verplichten Marokkaans te blijven?quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is een keuze van Nederland, geen verplichting.
Om zo (onder meer) aanspraak te kunnen maken op de rechten aldaar - die onder meer door eerdere generaties zijn opgebouwd. Mocht je niets met Marokko te maken willen hebben, dan kan dat - dan moet je niet aan Marokko doorgeven dat er een kind is geboren (in Nederland), dan zal deze ook geen Marokkaanse nationaliteit krijgen. Maar dan kom je het land ook niet meer in.quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:24 schreef Globali het volgende:
[..]
OIk heb het ook niet over verplichting. Het lijkt mij gewoon normaal. Waarom zou je mensen anders verplichten Marokkaans te blijven?
Dat laatste is niet zo makkelijk als je daar eens per 3 jaar familie wil bezoeken natuurlijk. En dan kom je het land nog wel in (als Nederlander) het schijnt wel zo te zijn dat men heel moeilijk kan gaan doen. Maar als ik een Marokkaan was zou ik ook gaan voor twee paspoorten.quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Om zo (onder meer) aanspraak te kunnen maken op de rechten aldaar - die onder meer door eerdere generaties zijn opgebouwd. Mocht je niets met Marokko te maken willen hebben, dan kan dat - dan moet je niet aan Marokko doorgeven dat er een kind is geboren (in Nederland), dan zal deze ook geen Marokkaanse nationaliteit krijgen. Maar dan kom je het land ook niet meer in.
Enige? Of volledige, zoals de PVV lijkt te verwachten?quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:14 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo raar. Als je als land zo graag wil dat mensen jouw nationaliteit blijven behouden draag je ook enige verantwoordelijkheid.
Enige. En zelfs daar kun je je bij afvragen hoever dat moet gaan. Maar het is wel raar dat een land die eis gewoon stelt. Het is ook raar dat je de een wel verplicht de nationaliteit op te zeggen en een ander niet. Het heeft grote gevolgen namelijk.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:20 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Enige? Of volledige, zoals de PVV lijkt te verwachten?
Dat is wel ideaal voor als we die lui dumpen in Marokko. Zonder paspoort komen ze er ook nóóit meer weg!quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is een keuze van Nederland, geen verplichting. En ik zeg het nogmaals: Marokko verstrekt geen paspoorten, maar nationaliteiten.
Is dat zo? Zou kunnen, want ik heb er geen verstand van maar ik vraag het me toch af..quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Om zo (onder meer) aanspraak te kunnen maken op de rechten aldaar - die onder meer door eerdere generaties zijn opgebouwd. Mocht je niets met Marokko te maken willen hebben, dan kan dat - dan moet je niet aan Marokko doorgeven dat er een kind is geboren (in Nederland), dan zal deze ook geen Marokkaanse nationaliteit krijgen. Maar dan kom je het land ook niet meer in.
Dat begrijp ik ook niet helemaal. Vraag het haar eens. Wat als zij dat kind dan niet aangeeft bij de Marokkaanse ambassade? Als zij toch niets heeft met Marokko moet dat niet werkelijk uitmaken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Is dat zo? Zou kunnen, want ik heb er geen verstand van maar ik vraag het me toch af..
Ik heb een Marokkaanse buurvrouw die als baby geadopteerd is door een Nederlands echtpaar. Zij heeft naast het Nederlandse, ook het Marokkaanse paspoort. Nu heeft zij een kind gekregen met een Nederlandse man en dat kind heeft ook de Marokkaanse nationaliteit terwijl zij dat eigenlijk helemaal niet wil. Ze heeft helemaal niets met Marokko, is er zelfs nooit geweest. Ze heeft haar kind ook niet opgegeven bij een Marokkaanse instelling.
Hoe kan dat dan? Geeft de Nederlandse staat dat dan aan Marokko door? Daar lijkt het wel op.
Ze heeft dat kind dus niet aangegeven bij de Marokkaanse ambassade. Dat heeft ze mij al verteld. Ze kreeg gewoon een brief dat ***** de Marokkaanse nationaliteit had gekregen. Volgens mij gaat dat aangeven alleen over het krijgen van het paspoort, niet over het krijgen van de nationaliteit.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:34 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook niet helemaal. Vraag het haar eens. Wat als zij dat kind dan niet aangeeft bij de Marokkaanse ambassade? Als zij toch niets heeft met Marokko moet dat niet werkelijk uitmaken.
Maar hoe kan dat? Ik ken de verhalen. Hoe weet men dat als ambassade? Maar ik zou er niet moeilijk over doen als ik haar was. Hoe meer paspoorten hoe beter. Mar het gaat nog verder dan dit. Men gaat ook over benaming van kinderen. Ik weet niet of je dat kent? Bepaalde namen mag je niet geven.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ze heeft dat kind dus niet aangegeven bij de Marokkaanse ambassade. Dat heeft ze mij al verteld. Ze kreeg gewoon een brief dat ***** de Marokkaanse nationaliteit had gekregen.
Ik kan 3 paspoorten krijgen als ik dat wil. Maar ik ben Nederlandse en heb dus geen behoefte aan andere paspoorten.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:38 schreef Globali het volgende:
Maar in alle eerlijkheid. Als ik meerdere paspoorten kon hebben ga ik daar toch voor? Dus kun je Marokkanen niets kwalijk nemen. Het kan dus doe je het.
Misschien kan dat. Ik heb veel buitenlandse familie. Ik weet niet hoe dat precies werkt. Ben jij van oorsprong echt Nederlands?quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik kan 3 paspoorten krijgen als ik dat wil. Maar ik ben Nederlandse en heb dus geen behoefte aan andere paspoorten.
Mijn moeder is Nederlands, mijn vader West Europees en ik ben door zijn werk in een ander West Europees land geboren. Het grootste deel van mijn leven heb ik echter in Nederland gewoond en ik voel mij Nederlandse.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:47 schreef Globali het volgende:
[..]
Misschien kan dat. Ik heb veel buitenlandse familie. Ik weet niet hoe dat precies werkt. Ben jij van oorsprong echt Nederlands?
Maar hoeveel paspoorten heb je nu werkelijk? Drie lijkt mij veel. Maar het zegt inderdaad niets over jouw loyaliteit. Ik heb een Aziatische ex die duidelijk kiest voor Nederland. Het is wel gek dat men hier van haar eist dat ze haar nationaliteit opgeeft.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mijn moeder is Nederlands, mijn vader West Europees en ik ben door zijn werk in een ander West Europees land geboren. Het grootste deel van mijn leven heb ik echter in Nederland gewoond en ik voel mij Nederlandse.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:53 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar hoeveel paspoorten heb je nu werkelijk? Drie lijkt mij veel. Maar het zegt inderdaad niets over jouw loyaliteit. Ik heb een Aziatische ex die duidelijk kiest voor Nederland. Het is wel gek dat men hier van haar eist dat ze haar nationaliteit opgeeft.
Eén dus. En voor mij heeft dat wel te maken met loyaliteit. Niet van twee walletjes willen eten dus want dan kan je nooit 100% loyaal zijn aan één van die twee walletjes.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik kan 3 paspoorten krijgen als ik dat wil. Maar ik ben Nederlandse en heb dus geen behoefte aan andere paspoorten.
Dat vraag ik mij af. Ik ben er ook niet direct voor trouwens. Ik begrijp je punt. Maar stel dat Marokkanen morgen die keuze wél kunnen maken. En iedereen kiest voor de Nederlandse nationalitiet. Dan zijn de problemen nog niet uit de wereld.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
Eén dus. En voor mij heeft dat wel te maken met loyaliteit. Niet van twee walletjes willen eten dus want dan kan je nooit 100% loyaal zijn aan één van die twee walletjes.
Grootst mogelijke onzin ever. Het omgekeerde is ook niet het geval: iemand met 1 enkel paspoort is niet perse loyaal aan het land waarvan hij of zij het paspoort heeft. Dit soort semantische discussies over de eerste of tweede nationaliteit verschuift de aandacht naar het werkelijke probleem. Het is typisch een rechts conservatief trekje, oplossingen voor de buhne.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
Eén dus. En voor mij heeft dat wel te maken met loyaliteit. Niet van twee walletjes willen eten dus want dan kan je nooit 100% loyaal zijn aan één van die twee walletjes.
Ook dat heb je aan die fan-tas-tische Marokkanen te danken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:53 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar hoeveel paspoorten heb je nu werkelijk? Drie lijkt mij veel. Maar het zegt inderdaad niets over jouw loyaliteit. Ik heb een Aziatische ex die duidelijk kiest voor Nederland. Het is wel gek dat men hier van haar eist dat ze haar nationaliteit opgeeft.
We horen jou vooral heel hard roepen dat je precies weet wat de oorzaak is van de problemen. En dat je het allemaal veel beter weet dan alle anderen. En dat iedereen ongelijk heeft.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Grootst mogelijke onzin ever. Het omgekeerde is ook niet het geval: iemand met 1 enkel paspoort is niet perse loyaal aan het land waarvan hij of zij het paspoort heeft. Dit soort semantische discussies over de eerste of tweede nationaliteit verschuift de aandacht naar het werkelijke probleem. Het is typisch een rechts conservatief trekje, oplossingen voor de buhne.
Als het kind niet bekend is bij de Marokkaanse overheid, krijgt het kind ook geen Marokkaanse nationaliteit. Marokko kan niet een nationaliteit aan iets wat niet bij hen geregistreerd staat, is toch logisch. Hoe weet zij dat het kind de Marokkaanse nationaliteit heeft gekregen als ze a) nooit iets met Marokko te maken heeft gehad / of er ooit is geweest?quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Is dat zo? Zou kunnen, want ik heb er geen verstand van maar ik vraag het me toch af..
Ik heb een Marokkaanse buurvrouw die als baby geadopteerd is door een Nederlands echtpaar. Zij heeft naast het Nederlandse, ook het Marokkaanse paspoort. Nu heeft zij een kind gekregen met een Nederlandse man en dat kind heeft ook de Marokkaanse nationaliteit terwijl zij dat eigenlijk helemaal niet wil. Ze heeft helemaal niets met Marokko, is er zelfs nooit geweest. Ze heeft haar kind ook niet opgegeven bij een Marokkaanse instelling.
Hoe kan dat dan? Geeft de Nederlandse staat dat dan aan Marokko door? Daar lijkt het wel op.
Ik ben de enige die met realistische oplossingen is gekomen in dit topic. Het feit dat je de discussie persoonlijk wenst te maken zegt al veel over de intentie en het doel waarmee jij in dit topic post.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:08 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
We horen jou vooral heel hard roepen dat je precies weet wat de oorzaak is van de problemen. En dat je het allemaal veel beter weet dan alle anderen. En dat iedereen ongelijk heeft.
Maar met oplossingen kom je ook niet. Met geen enkele.
Al met al kom je nogal gefrustreed over.
Daar hebben Marokkanen totaal niets mee te maken. Thailand geeft een nationaliteit op. Dat kan. Dus eist Nederland dat. Dat betekend wel dat wat wij daar voor familie hebben gedaan en opgebouwd ineens een probleem is als mij ex puur gaat voor Nederland. Dan wordt zij buitenlander in eigen land en heeft geen rechten meer over/op onroerend goed.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:05 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ook dat heb je aan die fan-tas-tische Marokkanen te danken.
Nou, laat maar zien dan, die "realistische oplossingen".quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben de enige die met realistische oplossingen is gekomen in dit topic. Het feit dat je de discussie persoonlijk wenst te maken zegt al veel over de intentie en het doel waarmee jij in dit topic post.
Dat vraag ik mij dus ook af. De andere kant is dat jij en ik ook voor een tweede nationaliteit gaan als dat kan. Waarom niet?quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als het kind niet bekend is bij de Marokkaanse overheid, krijgt het kind ook geen Marokkaanse nationaliteit. Marokko kan niet een nationaliteit aan iets wat niet bij hen geregistreerd staat, is toch logisch. Hoe weet zij dat het kind de Marokkaanse nationaliteit heeft gekregen als ze a) nooit iets met Marokko te maken heeft gehad / of er ooit is geweest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |