OIk heb het ook niet over verplichting. Het lijkt mij gewoon normaal. Waarom zou je mensen anders verplichten Marokkaans te blijven?quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is een keuze van Nederland, geen verplichting.
Om zo (onder meer) aanspraak te kunnen maken op de rechten aldaar - die onder meer door eerdere generaties zijn opgebouwd. Mocht je niets met Marokko te maken willen hebben, dan kan dat - dan moet je niet aan Marokko doorgeven dat er een kind is geboren (in Nederland), dan zal deze ook geen Marokkaanse nationaliteit krijgen. Maar dan kom je het land ook niet meer in.quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:24 schreef Globali het volgende:
[..]
OIk heb het ook niet over verplichting. Het lijkt mij gewoon normaal. Waarom zou je mensen anders verplichten Marokkaans te blijven?
Dat laatste is niet zo makkelijk als je daar eens per 3 jaar familie wil bezoeken natuurlijk. En dan kom je het land nog wel in (als Nederlander) het schijnt wel zo te zijn dat men heel moeilijk kan gaan doen. Maar als ik een Marokkaan was zou ik ook gaan voor twee paspoorten.quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Om zo (onder meer) aanspraak te kunnen maken op de rechten aldaar - die onder meer door eerdere generaties zijn opgebouwd. Mocht je niets met Marokko te maken willen hebben, dan kan dat - dan moet je niet aan Marokko doorgeven dat er een kind is geboren (in Nederland), dan zal deze ook geen Marokkaanse nationaliteit krijgen. Maar dan kom je het land ook niet meer in.
Enige? Of volledige, zoals de PVV lijkt te verwachten?quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:14 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo raar. Als je als land zo graag wil dat mensen jouw nationaliteit blijven behouden draag je ook enige verantwoordelijkheid.
Enige. En zelfs daar kun je je bij afvragen hoever dat moet gaan. Maar het is wel raar dat een land die eis gewoon stelt. Het is ook raar dat je de een wel verplicht de nationaliteit op te zeggen en een ander niet. Het heeft grote gevolgen namelijk.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:20 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Enige? Of volledige, zoals de PVV lijkt te verwachten?
Dat is wel ideaal voor als we die lui dumpen in Marokko. Zonder paspoort komen ze er ook nóóit meer weg!quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is een keuze van Nederland, geen verplichting. En ik zeg het nogmaals: Marokko verstrekt geen paspoorten, maar nationaliteiten.
Is dat zo? Zou kunnen, want ik heb er geen verstand van maar ik vraag het me toch af..quote:Op zaterdag 5 april 2014 08:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Om zo (onder meer) aanspraak te kunnen maken op de rechten aldaar - die onder meer door eerdere generaties zijn opgebouwd. Mocht je niets met Marokko te maken willen hebben, dan kan dat - dan moet je niet aan Marokko doorgeven dat er een kind is geboren (in Nederland), dan zal deze ook geen Marokkaanse nationaliteit krijgen. Maar dan kom je het land ook niet meer in.
Dat begrijp ik ook niet helemaal. Vraag het haar eens. Wat als zij dat kind dan niet aangeeft bij de Marokkaanse ambassade? Als zij toch niets heeft met Marokko moet dat niet werkelijk uitmaken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Is dat zo? Zou kunnen, want ik heb er geen verstand van maar ik vraag het me toch af..
Ik heb een Marokkaanse buurvrouw die als baby geadopteerd is door een Nederlands echtpaar. Zij heeft naast het Nederlandse, ook het Marokkaanse paspoort. Nu heeft zij een kind gekregen met een Nederlandse man en dat kind heeft ook de Marokkaanse nationaliteit terwijl zij dat eigenlijk helemaal niet wil. Ze heeft helemaal niets met Marokko, is er zelfs nooit geweest. Ze heeft haar kind ook niet opgegeven bij een Marokkaanse instelling.
Hoe kan dat dan? Geeft de Nederlandse staat dat dan aan Marokko door? Daar lijkt het wel op.
Ze heeft dat kind dus niet aangegeven bij de Marokkaanse ambassade. Dat heeft ze mij al verteld. Ze kreeg gewoon een brief dat ***** de Marokkaanse nationaliteit had gekregen. Volgens mij gaat dat aangeven alleen over het krijgen van het paspoort, niet over het krijgen van de nationaliteit.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:34 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook niet helemaal. Vraag het haar eens. Wat als zij dat kind dan niet aangeeft bij de Marokkaanse ambassade? Als zij toch niets heeft met Marokko moet dat niet werkelijk uitmaken.
Maar hoe kan dat? Ik ken de verhalen. Hoe weet men dat als ambassade? Maar ik zou er niet moeilijk over doen als ik haar was. Hoe meer paspoorten hoe beter. Mar het gaat nog verder dan dit. Men gaat ook over benaming van kinderen. Ik weet niet of je dat kent? Bepaalde namen mag je niet geven.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ze heeft dat kind dus niet aangegeven bij de Marokkaanse ambassade. Dat heeft ze mij al verteld. Ze kreeg gewoon een brief dat ***** de Marokkaanse nationaliteit had gekregen.
Ik kan 3 paspoorten krijgen als ik dat wil. Maar ik ben Nederlandse en heb dus geen behoefte aan andere paspoorten.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:38 schreef Globali het volgende:
Maar in alle eerlijkheid. Als ik meerdere paspoorten kon hebben ga ik daar toch voor? Dus kun je Marokkanen niets kwalijk nemen. Het kan dus doe je het.
Misschien kan dat. Ik heb veel buitenlandse familie. Ik weet niet hoe dat precies werkt. Ben jij van oorsprong echt Nederlands?quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik kan 3 paspoorten krijgen als ik dat wil. Maar ik ben Nederlandse en heb dus geen behoefte aan andere paspoorten.
Mijn moeder is Nederlands, mijn vader West Europees en ik ben door zijn werk in een ander West Europees land geboren. Het grootste deel van mijn leven heb ik echter in Nederland gewoond en ik voel mij Nederlandse.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:47 schreef Globali het volgende:
[..]
Misschien kan dat. Ik heb veel buitenlandse familie. Ik weet niet hoe dat precies werkt. Ben jij van oorsprong echt Nederlands?
Maar hoeveel paspoorten heb je nu werkelijk? Drie lijkt mij veel. Maar het zegt inderdaad niets over jouw loyaliteit. Ik heb een Aziatische ex die duidelijk kiest voor Nederland. Het is wel gek dat men hier van haar eist dat ze haar nationaliteit opgeeft.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mijn moeder is Nederlands, mijn vader West Europees en ik ben door zijn werk in een ander West Europees land geboren. Het grootste deel van mijn leven heb ik echter in Nederland gewoond en ik voel mij Nederlandse.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:53 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar hoeveel paspoorten heb je nu werkelijk? Drie lijkt mij veel. Maar het zegt inderdaad niets over jouw loyaliteit. Ik heb een Aziatische ex die duidelijk kiest voor Nederland. Het is wel gek dat men hier van haar eist dat ze haar nationaliteit opgeeft.
Eén dus. En voor mij heeft dat wel te maken met loyaliteit. Niet van twee walletjes willen eten dus want dan kan je nooit 100% loyaal zijn aan één van die twee walletjes.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik kan 3 paspoorten krijgen als ik dat wil. Maar ik ben Nederlandse en heb dus geen behoefte aan andere paspoorten.
Dat vraag ik mij af. Ik ben er ook niet direct voor trouwens. Ik begrijp je punt. Maar stel dat Marokkanen morgen die keuze wél kunnen maken. En iedereen kiest voor de Nederlandse nationalitiet. Dan zijn de problemen nog niet uit de wereld.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
Eén dus. En voor mij heeft dat wel te maken met loyaliteit. Niet van twee walletjes willen eten dus want dan kan je nooit 100% loyaal zijn aan één van die twee walletjes.
Grootst mogelijke onzin ever. Het omgekeerde is ook niet het geval: iemand met 1 enkel paspoort is niet perse loyaal aan het land waarvan hij of zij het paspoort heeft. Dit soort semantische discussies over de eerste of tweede nationaliteit verschuift de aandacht naar het werkelijke probleem. Het is typisch een rechts conservatief trekje, oplossingen voor de buhne.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
Eén dus. En voor mij heeft dat wel te maken met loyaliteit. Niet van twee walletjes willen eten dus want dan kan je nooit 100% loyaal zijn aan één van die twee walletjes.
Ook dat heb je aan die fan-tas-tische Marokkanen te danken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:53 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar hoeveel paspoorten heb je nu werkelijk? Drie lijkt mij veel. Maar het zegt inderdaad niets over jouw loyaliteit. Ik heb een Aziatische ex die duidelijk kiest voor Nederland. Het is wel gek dat men hier van haar eist dat ze haar nationaliteit opgeeft.
We horen jou vooral heel hard roepen dat je precies weet wat de oorzaak is van de problemen. En dat je het allemaal veel beter weet dan alle anderen. En dat iedereen ongelijk heeft.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Grootst mogelijke onzin ever. Het omgekeerde is ook niet het geval: iemand met 1 enkel paspoort is niet perse loyaal aan het land waarvan hij of zij het paspoort heeft. Dit soort semantische discussies over de eerste of tweede nationaliteit verschuift de aandacht naar het werkelijke probleem. Het is typisch een rechts conservatief trekje, oplossingen voor de buhne.
Als het kind niet bekend is bij de Marokkaanse overheid, krijgt het kind ook geen Marokkaanse nationaliteit. Marokko kan niet een nationaliteit aan iets wat niet bij hen geregistreerd staat, is toch logisch. Hoe weet zij dat het kind de Marokkaanse nationaliteit heeft gekregen als ze a) nooit iets met Marokko te maken heeft gehad / of er ooit is geweest?quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Is dat zo? Zou kunnen, want ik heb er geen verstand van maar ik vraag het me toch af..
Ik heb een Marokkaanse buurvrouw die als baby geadopteerd is door een Nederlands echtpaar. Zij heeft naast het Nederlandse, ook het Marokkaanse paspoort. Nu heeft zij een kind gekregen met een Nederlandse man en dat kind heeft ook de Marokkaanse nationaliteit terwijl zij dat eigenlijk helemaal niet wil. Ze heeft helemaal niets met Marokko, is er zelfs nooit geweest. Ze heeft haar kind ook niet opgegeven bij een Marokkaanse instelling.
Hoe kan dat dan? Geeft de Nederlandse staat dat dan aan Marokko door? Daar lijkt het wel op.
Ik ben de enige die met realistische oplossingen is gekomen in dit topic. Het feit dat je de discussie persoonlijk wenst te maken zegt al veel over de intentie en het doel waarmee jij in dit topic post.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:08 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
We horen jou vooral heel hard roepen dat je precies weet wat de oorzaak is van de problemen. En dat je het allemaal veel beter weet dan alle anderen. En dat iedereen ongelijk heeft.
Maar met oplossingen kom je ook niet. Met geen enkele.
Al met al kom je nogal gefrustreed over.
Daar hebben Marokkanen totaal niets mee te maken. Thailand geeft een nationaliteit op. Dat kan. Dus eist Nederland dat. Dat betekend wel dat wat wij daar voor familie hebben gedaan en opgebouwd ineens een probleem is als mij ex puur gaat voor Nederland. Dan wordt zij buitenlander in eigen land en heeft geen rechten meer over/op onroerend goed.quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:05 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ook dat heb je aan die fan-tas-tische Marokkanen te danken.
Nou, laat maar zien dan, die "realistische oplossingen".quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben de enige die met realistische oplossingen is gekomen in dit topic. Het feit dat je de discussie persoonlijk wenst te maken zegt al veel over de intentie en het doel waarmee jij in dit topic post.
Dat vraag ik mij dus ook af. De andere kant is dat jij en ik ook voor een tweede nationaliteit gaan als dat kan. Waarom niet?quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als het kind niet bekend is bij de Marokkaanse overheid, krijgt het kind ook geen Marokkaanse nationaliteit. Marokko kan niet een nationaliteit aan iets wat niet bij hen geregistreerd staat, is toch logisch. Hoe weet zij dat het kind de Marokkaanse nationaliteit heeft gekregen als ze a) nooit iets met Marokko te maken heeft gehad / of er ooit is geweest?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |