abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138459634
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Geld spenderen voor een ICT-project wat opgebracht is (door NL en de EU) ivm een aardbeving in Marokko.
Kan. Wat heeft werkelijk zin als je er iets van wil maken als normaal mens? Werkte het? Ik hoop van wel.
pi_138459663
quote:
3s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:40 schreef sig000 het volgende:

[..]

De uitleg ervan is te veelzijdig.
Die veelzijdigheid moet men hier maar eens gaan zien denk ik. Ook zien dat tijdens ons gekakel mensen echt dood gaan.
pi_138459767
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:13 schreef Xa1pt het volgende:
Ach, natuurlijk. Men kan het alleen eens zijn met de door jou voorgestelde opties. Zo niet is het je niet daadwerkelijk te doen om de goedwillende Marokkanen.
Dat is toch waar je altijd zo prat op gaat? Op hoe de goedwillende Marokkanen, zij die niks misdaan hebben, slachtoffer zijn van de negatieve beeldvorming rond Marokkanen als totale groep.

Jouw grijze plaat met daarop "het relativeringsliedje, het ontkenningsliedje en het slachtofferliedje" helpt deze mensen geen meter verder en lost ook geen enkel reëel probleem op. En echt, ik citeer nu dan toevallig een verse uitspraak van een Marokkaans-Nederlands politicus met kennis van zaken, maar er zijn al veel meer deskundigen geweest die een stellingname in deze richting hebben gedaan. Maar ja, dat wilde je nooit horen. Je was te druk met je liedje afspelen.
pi_138459791
Vooroordelen zullen er altijd zijn en blijven.
pi_138459800
quote:
3s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:51 schreef sig000 het volgende:
Vooroordelen zullen er altijd zijn en blijven.
Zeker. Het gaat er wel om hoe je ermee omgaat. De eerste keer dat ik een echt zwart mens zag...
  Moderator donderdag 3 april 2014 @ 00:52:29 #181
236264 crew  capricia
pi_138459803
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:43 schreef Globali het volgende:

[..]

Kan. Wat heeft werkelijk zin als je er iets van wil maken als normaal mens? Werkte het? Ik hoop van wel.
Wisselend. In dit geval werden Nl bedrijven voor vol tarief ingehuurd van giro 555 geld. Ik vind dat zelf nogal dubbel. Marokko is geen arm land. Maar Marokko vond het erg makkelijk om geld te krijgen, op hun voorwaarden.

In Oeganda hebben we van datzelfde geld (voor een veel lager tarief) een watermeter-structuur uitgerold. Wat inhoudt dat de betreffende dorpen en sloppenwijken schoon drinkwater kregen. Dat vind ik dan weer wel goed besteed geld. Je moet je dan bijv voorstellen dat er wel waterleidingmaatschappijen zijn, de leidingen liggen er ook grotendeels wel (niet altijd hoor, of ze zijn oud), maar er is geen billing-structuur (hoe ze moeten afrekenen). Door dat model helder te krijgen loont het om die wijken/dorpen ook te voorzien. En dat scheelt echt mensenlevens (was trouwens ook geld wat overgebleven is van de Tsunami in Indonesië van giro 555).
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_138459870
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Wisselend. In dit geval werden Nl bedrijven voor vol tarief ingehuurd van giro 555 geld. Ik vind dat zelf nogal dubbel. Marokko is geen arm land. Maar Marokko vond het erg makkelijk om geld te krijgen, op hun voorwaarden.
In Oeganda hebben we van datzelfde geld (voor een veel lager tarief) een watermeter-structuur uitgerold. Wat inhoudt dat de betreffende dorpen en sloppenwijken schoon drinkwater kregen. Dat vind ik dan weer wel goed besteed geld. Je moet je dan bijv voorstellen dat er wel waterleidingmaatschappijen zijn, de leidingen liggen er ook grotendeels wel (niet altijd hoor, of ze zijn oud), maar er is geen billing-structuur (hoe ze moeten afrekenen). Door dat model helder te krijgen loont het om die wijken/dorpen ook te voorzien. En dat scheelt echt mensenlevens (was trouwens geld wat overgebleven is van de Tsunami in Indonesië van giro 555).
Ik ben erg voor water geven/aanleggen.Familie doet daar ook iets in. Dat gaat verder dan simpel iets aanleggen. Ook over het uitleggen etc. Heb je daar nog steeds mee te maken? Dát zijn de echt belangrijke zaken namelijk. En ik ken arm afrika. Deels.
  donderdag 3 april 2014 @ 11:27:07 #183
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_138465552
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is hun goed recht.
Het probleem is dat wij een mooie open samenleving hebben, waar er voor (bijna) iedereen ruimte is. Ik hou van die samenleving. Ik vind het dus moeilijk om een standpunt te bepalen hoe we met deze groep mensen om moeten gaan, zonder zelf in onderdrukking te vervallen.
Ah jij gelooft nog dat er zoiets als democratie bestaat? Die draaideur types die staan te demonstreren zouden niks te zeggen moeten mogen hebben, die moet je plat op de grens zetten en een duw geven richting marokko. Ze hebben al niks met nederland/nederlanders, kunnen geen zin uitspreken zonder 20 keer 'kanker' er in te verweven, hebben hier geen toekomst dan rottigheid veroorzaken.

En dan maak jij je zorgen om of we in onderdrukking vallen, jij bent liever zelf onderdrukt, ik snap het.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_138469859
Edit: te veel privé-informatie. Niet van belang voor dit topic.

[ Bericht 92% gewijzigd door LeoAfricanus op 03-04-2014 14:14:15 ]
pi_138471958
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:27 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ah jij gelooft nog dat er zoiets als democratie bestaat? Die draaideur types die staan te demonstreren zouden niks te zeggen moeten mogen hebben, die moet je plat op de grens zetten en een duw geven richting marokko. Ze hebben al niks met nederland/nederlanders, kunnen geen zin uitspreken zonder 20 keer 'kanker' er in te verweven, hebben hier geen toekomst dan rottigheid veroorzaken.

Mee eens.
pi_138479532
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 00:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Niet hetzelfde als in Marokko.
Russen hebben een kleinere persoonlijke cirkel, staan op 2 cm van je vandaan. Heel vervelend als je het niet kent.
Maar ik heb nog nooit normale Russische obers en bedienden meegemaakt die zomaar aan mij gingen zitten... Als in je kont willen aanraken, met handen vooruit (tegen je borsten dus) tegen je aan stoten etc.
In Marokko zijn ze alles behalve lichamelijk. Wel frappant dat jij er last van hebt, maar bijna alle blondines die ik heb gesproken (en zelfs alleen door de Atlas hebben gewandeld) nergens last van hebben gehad. De mannen zijn er verbaal, ze fluiten naar je, maar aan je zitten is not done - OOK in de Marokkaanse cultuur en zeker in Marokko.

Het plaatje wat jij continu afspeelt over Marokko, bij wijze van doen alsof je om elke hoek van de straat weggesleurd kan worden door een Marokkaanse jongeman, is niet alleen overdreven - het is gewoonweg onzin. Marokko heeft bovendien een cultuur die in geen enkel opzicht lijkt op die van het Midden-Oosten. En Marokko een standencultuur... alsjeblieft zeg.... _O- _O-

Dat je Marokko niet zo'n tof land vind, prima - daar ga je prat op en heb je meermaals in verscheidene topics in het verleden herhaalt. Maar ga alsjeblieft geen onzinnige generaliserende statements maken op basis van je bezoekje waarbij je kennelijk toevallig alleen de verkeerde types bent tegengekomen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mutant01 op 03-04-2014 19:44:39 ]
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 3 april 2014 @ 19:30:06 #187
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_138479781
Politiehond nam vanavond een hapje Marokkaas in Pijnacker: Overval op Besselingplantsoen

:Y)
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_138479832
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:30 schreef Perrin het volgende:
Politiehond nam vanavond een hapje Marokkaas in Pijnacker: Overval op Besselingplantsoen

:Y)
Verander de TT in Centraal topic: Nieuws over Marokkanen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 3 april 2014 @ 19:31:43 #189
38496 Perrin
pi_138479845
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Verander de TT in Centraal topic: Nieuws over Marokkanen.
"Opsporing Verzocht" past beter dan :P
pi_138479868
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

"Opsporing Verzocht" past beter dan :P
Toevallig de afgelopen dinsdag vrijwel alleen jouw soortgenoten gezien bij Opsporing Verzocht.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 3 april 2014 @ 19:34:15 #191
38496 Perrin
pi_138479934
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Toevallig de afgelopen dinsdag vrijwel alleen jouw soortgenoten gezien bij Opsporing Verzocht.
Terug naar Tokkië met dat volk :N
pi_138480224
quote:
9s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

Terug naar Tokkië met dat volk :N
Gaat niet he. Kom laten we klassejustitie invoeren. Heb je een Marokkaanse afkomst, dan dumpen we je in de Sahara. Ben je Tokkie, dan krijg je een luxecel in NL. Dat is de wens van het volk.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 3 april 2014 @ 19:43:13 #193
38496 Perrin
pi_138480288
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gaat niet he. Kom laten we klassejustitie invoeren. Heb je een Marokkaanse afkomst, dan dumpen we je in de Sahara. Ben je Tokkie, dan krijg je een luxecel in NL. Dat is de wens van het volk.
Van een deel van het volk. Laten we 't eerlijk doen en ze allemaal naar de Sahara sturen :P
pi_138480416
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:43 schreef Perrin het volgende:

[..]

Van een deel van het volk. Laten we 't eerlijk doen en ze allemaal naar de Sahara sturen :P
Als ik het deel van het volk moet geloven is het de mening van het volk. Klopt dat niet?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 3 april 2014 @ 19:47:54 #195
38496 Perrin
pi_138480513
quote:
5s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als ik het deel van het volk moet geloven is het de mening van het volk. Klopt dat niet?
Volgens mij bestaat zoiets niet. Zet een groep mensen bij elkaar en ze weten zelfs over de meest voor de hand liggende zaken van mening te verschillen. Ik gok dat zo'n 2/3 van Nederland nog steeds gelooft en hoopt dat het ooit wat wordt met de integratie van deze groep.
pi_138481601
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

Volgens mij bestaat zoiets niet. Zet een groep mensen bij elkaar en ze weten zelfs over de meest voor de hand liggende zaken van mening te verschillen. Ik gok dat zo'n 2/3 van Nederland nog steeds gelooft en hoopt dat het ooit wat wordt met de integratie van deze groep.
Maar dan ga je ervan uit dat het een integratieprobleem is.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 3 april 2014 @ 20:14:47 #197
425296 Iniesta8
PSV EINDHOVEN
pi_138481620
Ik tik nog steeds , pas maar op ;)
  donderdag 3 april 2014 @ 20:15:25 #198
38496 Perrin
pi_138481642
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maar dan ga je ervan uit dat het een integratieprobleem is.
Tja hoe je 't wilt benoemen. "Dat de groep probleemmarokkazen wat meer zoals de andere leden van de samenleving weet mee te komen", beter?
pi_138481749
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tja hoe je 't wilt benoemen. "Dat de groep probleemmarokkazen wat meer zoals de andere leden van de samenleving weet mee te komen", beter?
Nee, veel makkelijker. Het zijn gedragsproblemen. En bepaalde Fokkers zijn er een kei in om de oorzaak van deze gedragsproblemen ergens anders te zoeken: cultuur, religie, land van herkomst, de goedwillende Marokkanen die er niets van zouden zeggen etc. Alles is er de oorzaak van, behalve de jongeren zelf. Ik vraag mij dan altijd af: vanwaar die angst? Vanwaar die angst om die groep zelf verantwoordelijk te stellen voor het gedrag, om de oorzaak bij henzelf te zoeken?
Allah Al Watan Al Malik
pi_138481780
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

jouw soortgenoten
Goeie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')