Toch wel goeie show.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:55 schreef Globali het volgende:
Wat Pauw wilde zeggen is dit"Gewoon een lulverhaal dat al jarenlang verkondigd is met nul resultaat" doe eindelijk zelf eens wat in oost en west.
Dat is het bijna overal als vrouw alleen.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Hm, als vrouw alleen is het toch iets minder relaxed hoor, in Marokko.
Nee hoor. Ben veel op reis zakelijk. Maar het midden oosten plus Marokko spant wel de kroon wat betreft vervelend gedrag naar vrouwen.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:58 schreef Trebo het volgende:
[..]
Dat is het bijna overal als vrouw alleen.
Rusland?quote:Op woensdag 2 april 2014 23:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee hoor. Ben veel op reis zakelijk. Maar het midden oosten plus Marokko spant wel de kroon wat betreft vervelend gedrag naar vrouwen.
Edit: en Rusland.
Ja. Het is duidelijk nu dat bepaalde problemen voortkomen uit bepaalde groepen. Daar moet je echt aan werken. Dat klinkt fout. Maar is werkelijkheid. Wat gaat er fout in zwart Bijlmer? Het 4 kinderen hebben met 4 vaders die er niet zijn. Daar moet je eerlijk over praten.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:56 schreef capricia het volgende:
Moet er beleid komen voor specifiek bevolkingsgroepen?
Russen zijn, en ik veralgemeniseer erg, bij tijd en wijlen nogal grof in hun taalgebruik. Lomp. Denken dat alles te koop is. Maar dat is veelal verbaal. In Marokko hebben ze, bijna op het Egyptische af, nogal de neiging om ongevraagd aan je te zitten. Veel vervelender dus.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:01 schreef Voszje het volgende:
[..]
Rusland?Welk vervelend gedrag tegenover jou heb je daar ervaren?
quote:Op woensdag 2 april 2014 22:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wel als je jouw totaal wereldvreemde gedachtenpatronen probeert te volgen, ja. Ieder ander mens leest gewoon een nuchtere analyse.
Je hiervoor geciteerde opmerking weerspreekt dat.quote:Ik druk niemand het verdomhoekje in; dat is jouw verzinsel.
Ach, natuurlijk. Men kan het alleen eens zijn met de door jou voorgestelde opties. Zo niet is het je niet daadwerkelijk te doen om de goedwillende Marokkanen.quote:Als je écht gat om de goedwillende Marokkanen, dan koos je - met mij - voor een hardere aanpak van de problemen, zodat die worden beperkt, waarna de goedwillenden niet steeds hoeven te lijden onder de negatieve beeldvorming die de criminele Marokkanen veroorzaken.
Onzin.Die mensen zijn meestal erg lichamelijk.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Russen zijn, en ik veralgemeniseer erg, bij tijd en wijlen nogal grof in hun taalgebruik. Lomp. Denken dat alles te koop is. Maar dat is veelal verbaal. In Marokko hebben ze, bijna op het Egyptische af, nogal de neiging om ongevraagd aan je te zitten. Veel vervelender dus.
Je weet dat Marokko nogal (zeker in vergelijking met NL) een standenmaatschappij is. En iedere man of jongen, ook al is het de ober in een restaurant, voelt zich kennelijk meer dan een niet Islamitische vrouw. Daar mag je kennelijk zomaar aanzitten. Ongevraagd.
En die cultuur, het hebben van weinig respect jegens anderen en jezelf kennelijk beter/hoger plaatsen, herken ik wel in de jonge Marokkanen hier in NL.
In Afrika val je bijv ook heel erg op als blanke vrouw, maar daar zijn de mannen meer 'verlegen' (ik heb ervaring in Kenia, Tanzania, Ethiopië, zuid Afrika, Zambia en Oeganda qua werk). In Azië is het sws relaxed als vrouw. Australië, Canada, Europa meestal geen problemen. Maar Marokko en Egypte als vrouw alleen is toch heel anders.
Offtopic: Naamgenoot!quote:Op donderdag 3 april 2014 00:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Russen zijn, en ik veralgemeniseer erg, bij tijd en wijlen nogal grof in hun taalgebruik. Lomp. Denken dat alles te koop is. Maar dat is veelal verbaal. In Marokko hebben ze, bijna op het Egyptische af, nogal de neiging om ongevraagd aan je te zitten. Veel vervelender dus.
Je weet dat Marokko nogal (zeker in vergelijking met NL) een standenmaatschappij is. En iedere man of jongen, ook al is het de ober in een restaurant, voelt zich kennelijk meer dan een niet Islamitische vrouw. Daar mag je kennelijk zomaar aanzitten. Ongevraagd.
In Afrika val je bijv ook heel erg op als blanke vrouw, maar daar zijn de mannen meer 'verlegen' (ik heb ervaring in Kenia, Tanzania, Ethiopië, zuid Afrika, Zambia en Oeganda qua werk). In Azië is het sws relaxed als vrouw. Australië, Canada, Europa meestal geen problemen. Maar Marokko en Egypte als vrouw alleen is toch heel anders.
Niet hetzelfde als in Marokko.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:14 schreef Globali het volgende:
[..]
Onzin.Die mensen zijn meestal erg lichamelijk.
Die mensen huppelen niet rond met bewaking vaak....quote:Op donderdag 3 april 2014 00:15 schreef Voszje het volgende:
[..]
Offtopic: Naamgenoot!
Grof in taalgebruik herken ik inderdaad wel. Ik heb het echter zelf nooit op die manier ervaren, althans, niet in Rusland zelf. De lompe Russen die rond huppelen in de Turkse vakantieresorts ken ik wel, dus in die zin is het herkenbaar.
Wat Egypte betreft, daar wil ik ook absoluut niet meer heen. Ik herken compleet wat je zegt. Met Marokko heb ik zelf geen ervaring, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat het een beetje is als Egypte.
Dat zal vast voor wat betreft de salafistische hoek, maar die hoek is - zoals je zojuist hebt kunnen lezen - beperkt. Wat dat met de rest van de moslims te maken heeft heb je vooralsnog niet hard kunnen maken.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet gezegd. Je moet echt eens beter lezen. Ik heb gezegd dat salafisten op sleutelposities de nodige macht en invloed hebben. Dat was bijvoorbeeld goed zichtbaar op Ibn Ghaldoun, maar ook in tal van moskeeën waar actief haat wordt gezaaid en waar de integratie wordt tegengewerkt.
Druk je anders eens uit in percentages, hoeveel procent van de moskeeën is volgens jou een bron van haat? En waar blijkt dat precies uit?quote:Ik heb niet gezegd dat iedere moskee een bron van haat is; dat is weer jouw verzinsel.
Het tegendeel is waar. Het salafisme heeft invloed op zo'n 4% van de moslims. Ze hebben wellicht veel invloed op die 4%, maar daar is ook alles mee gezegd.quote:Wél heb ik gezegd dat het salafisme veel invloed heeft.
Ah, nu ineens zijn je claims over de salafisten die zogenaamd veel invloed zouden hebben op moslims ineens niet meer relevant.quote:Prachtig, maar het is niet zo bijster relevant.
In Egypte gedragen ze zich sws opdringerig. In Marokko voornamelijk als je als niet islamitische vrouw zonder man rondloopt.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:15 schreef Voszje het volgende:
[..]
Offtopic: Naamgenoot!
Grof in taalgebruik herken ik inderdaad wel. Ik heb het echter zelf nooit op die manier ervaren, althans, niet in Rusland zelf. De lompe Russen die rond huppelen in de Turkse vakantieresorts ken ik wel, dus in die zin is het herkenbaar.
Wat Egypte betreft, daar wil ik ook absoluut niet meer heen. Ik herken compleet wat je zegt. Met Marokko heb ik zelf geen ervaring, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat het een beetje is als Egypte.
Een shoah nooit meer.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:56 schreef AmschelMayerRothschild het volgende:
kom kom mensen we willen toch niet nog een shoah hebben he
Ik kan niet anders dan het eens zijn met dit.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:21 schreef capricia het volgende:
[..]
In Egypte gedragen ze zich sws opdringerig. In Marokko voornamelijk als je als niet islamitische vrouw zonder man rondloopt.
Ik wil daar ook niet zo graag meer heen. Er is gewoon een gebrek aan respect voor anderen. En zeker voor vrouwen.
Wat dat betreft begrijp ik wel dat deze jongeren problemen veroorzaken in de NL-se cultuur. Het is geen probleem van de Islam, maar raakt daar wel aan. In combinatie met hun cultuur.
India is trouwens ook een land waar men snel onbeschoft is naar vrouwen.
Wat deed jij daar? Los van onzin hier omheen.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:30 schreef capricia het volgende:
Oh, en het zijn maar voorvallen: op de universiteit in Rabat: daar geven sommigen je als vrouw geen hand, want dat is kennelijk onrein. Maar bij de lunch stellen ze zich wel zo dichtbij mogelijk op, zodat ze vaak tegen je aanbotsen, waarbij ze toevallig hun handen moeten gebruiken.
Nee, ik vind Marokko niet zo'n tof land.
Je schat dat zootje nu wel erg hoog in.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:30 schreef BaajGuardian het volgende:
criminelen die demonstreren, het moet niet gekker worden
Het is hun goed recht.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:30 schreef BaajGuardian het volgende:
criminelen die demonstreren, het moet niet gekker worden
Ja. Dat is inderdaad erg moeilijk. Vrijheid voor een ieder blijkt niet te werken.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is hun goed recht.
Het probleem is dat wij een mooie open samenleving hebben, waar er voor (bijna) iedereen ruimte is. Ik hou van die samenleving. Ik vind het dus moeilijk om een standpunt te bepalen hoe we met deze groep mensen om moeten gaan, zonder zelf in onderdrukking te vervallen.
De hardline criminelen staan daar echt niet.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is hun goed recht.
Het probleem is dat wij een mooie open samenleving hebben, waar er voor (bijna) iedereen ruimte is. Ik hou van die samenleving. Ik vind het dus moeilijk om een standpunt te bepalen hoe we met deze groep mensen om moeten gaan, zonder zelf in onderdrukking te vervallen.
Geld spenderen voor een ICT-project wat opgebracht is (door NL en de EU) ivm een aardbeving in Marokko.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:34 schreef Globali het volgende:
[..]
Wat deed jij daar? Los van onzin hier omheen.
De uitleg ervan is te veelzijdig.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:38 schreef Globali het volgende:
[..]
Ja. Dat is inderdaad erg moeilijk. Vrijheid voor een ieder blijkt niet te werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |