abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138259518
quote:
11s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:55 schreef slashdotter3 het volgende:
'Gezinnen in bijstand komen structureel tekort'

'Gezinnen in bijstand komen structureel tekort'

Een gezin met twee kinderen dat van een bijstandsuitkering rond moet komen, komt maandelijks gemiddeld vijftig euro tekort voor huur, voeding en verzorging. Gezinnen met drie kinderen hebben maandelijks 150 euro te weinig. Geld voor cadeautjes, sport of uitjes is er voor deze gezinnen niet bij. Dat meldt het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) maandag.

De budgetvoorlichter publiceerde maandag een gemiddelde huishoudbegroting voor gezinnen in de bijstand. Een gezin met twee kinderen heeft maandelijks netto 1809 euro te besteden, terwijl 1859 euro minimaal nodig is. In Nederland hebben ongeveer 413 duizend mensen een bijstandsuitkering. Negen procent van hen heeft kinderen.

Het is voor het eerst dat het Nibud constateert dat gezinnen in de bijstand geld tekortkomen voor basisbehoeften. Vorig jaar waarschuwde de budgetvoorlichter al dat de gezinnen geen geld voor sociale participatie overhielden, maar van een tekort was toen nog geen sprake.

Bijstandsgezinnen met één kind houden naar schatting wel iets over: 25 euro. "Dat is voor extra uitgaven, zoals een ijsje of een huisdier", aldus een woordvoerder.

Het structurele tekort leidt er in de dagelijkse praktijk toe dat gezinnen met meer kinderen na het betalen van de vaste lasten moeten bezuinigen op posten als kleding en voeding, zegt het Nibud. "Om rond te kunnen komen staan ze dagelijks voor moeilijke keuzes tussen bijvoorbeeld een warme maaltijd of toch eindelijk nieuwe schoenen voor de jongste."
Het is voor deze gezinnen van belang dat ze goed kunnen budgetteren en alle tegemoetkomingen en toeslagen aanvragen, zegt het Nibud. Onvermijdbare kosten, bijvoorbeeld door ziekte, vormen een groot probleem.
Belangrijkste conclusies n.a.v. het vorige topic:

-Het NIBUD neemt bepaalde normen veel te ruim: 400 euro voor reserveringen?
-16,50 per dag voor 4 personen om te eten is vorstelijk veel. Zoals gedemonstreerd in het vorige topic kan je met 4 personen voor zes euro gewoon een gezonde maaltijd eten. Met lunch en ontbijt en fruit kom je dan op rond de 12 euro uit, waarop ook nog bespaard zou kunnen worden.
-Ook de 676 euro per maand voor eten, fiets en ov lijkt veel te ruim gebudgetteerd.

Kortom: is er een werkelijk tekort of niet?

Game on! en troll on

[ Bericht 2% gewijzigd door macca728 op 28-03-2014 13:19:02 ]
pi_138259575
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Da's niet best voor Nederland, als ze hier studeren en vervolgens vertrekken. Dat kost ons niet alleen geld maar Nederland loopt intellectueel ook leeg (maar da's toch al aan de gang, Nederland kennisland my ass)

Wat dacht je van de lager opgeleiden, zoals in de bouw? Misschien naar Polen, ik hoor dat daar veel uitvoerend personeel vertrokken is :') :D
In elk geval minder ongunstig dan hier in de uitkeringen te blijven hangen. Verder eens met de 1e alinea.

De bouw heeft ook goede jaren gehad. In die jaren hadden mensen hun voorzorgen kunnen nemen.
pi_138259605
@ouder1: en wie ben jij om te bepalen wie mee mag doen aan de discussie en wie niet? Mag jij als mede-veroorzaker van de uit de klauwen lopende kosten van SZ wel meedoen?
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 12:42:26 #4
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_138259618
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

In elk geval minder ongunstig dan hier in de uitkeringen te blijven hangen. Verder eens met de 1e alinea.

De bouw heeft ook goede jaren gehad. In die jaren hadden mensen hun voorzorgen kunnen nemen.
Meh, hoe dan? Er valt niet tegenop te sparen hoor, bovendien zou ik er als bouwvakker (om dat voorbeeld even aan te houden) niet vanuit gaan dat ik binnen nu en een aantal jaren vervangen ga worden door Igor Bortsjov die voor 2/3e van mijn loon werkt. Loon waarvan ik dan nooit zou kunnen rondkomen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_138259622
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mensen worden niet gestimuleerd om te sparen, maar juist om te consumeren.
pi_138259662
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eens, alleen bepaal je zelf grotendeels of je alles consumeert of ook spaart/investeert.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:50:21 #7
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138259870
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Meh, hoe dan? Er valt niet tegenop te sparen hoor, bovendien zou ik er als bouwvakker (om dat voorbeeld even aan te houden) niet vanuit gaan dat ik binnen nu en een aantal jaren vervangen ga worden door Igor Bortsjov die voor 2/3e van mijn loon werkt. Loon waarvan ik dan nooit zou kunnen rondkomen.
Voorzorgen is niet alleen sparen, kan ook een opleiding zijn, waardoor je hogerop kan komen of alternatieven hebt als Igor voor de deur staat.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 12:51:43 #8
pi_138259919
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:50 schreef Uccie het volgende:

[..]

Voorzorgen is niet alleen sparen, kan ook een opleiding zijn, waardoor je hogerop kan komen of alternatieven hebt als Igor voor de deur staat.
En dat doe je ff als je een bouwvakker bent? Je gaat er toch niet vanuit dat je afgeserveerd wordt door (vaak) een (illegale!) schijnconstructie? Doe mij die glazen bol 's. Nofi, maar zo makkelijk is het echt niet :N studeren kost ook geld.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_138259947
quote:

[..]

Punt is echter dat we dat niet allemaal kunnen doen. Of als we dat allemaal doen heeft datgene wat we doen en waarin we ons onderscheiden geen waarde meer.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:53:03 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138259964
OP :')

Vier personen voor zes euro een gezonde maaltijd. Ga weg joh, lukt me hier amper voor twee personen :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:53:15 #11
211040 Uccie
pi_138259972
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En dat doe je ff als je een bouwvakker bent? Je gaat er toch niet vanuit dat je afgeserveerd word door (vaak) een (illegale!) schijnconstructie? Doe mij die glazen bol 's.
Die Polen staan niet ineens met z'n allen voor de deur, je hoort al tijden dat het in de branche verkeerd gaat.
Die vader in jouw voorbeeld had toch ook visie.
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 12:53:23 #12
pi_138259977
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:53 schreef Dven het volgende:
OP :')

Vier personen voor zes euro een gezonde maaltijd. Ga weg joh, lukt me hier amper voor twee personen :')
Een kleine 4 euro p.p.p.d is blijkbaar vorstelijk veel.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:54:36 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138260014
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Een kleine 4 euro p.p.p.d is blijkbaar vorstelijk veel.
Mensen die dit uitdragen moeten zichzelf doodschamen. Maar waarschijnlijk van die typetjes die vinden dat men het maar met wat droog brood, water en een appel moet doen :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 12:54:42 #14
pi_138260019
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:53 schreef Uccie het volgende:

[..]

Die Polen staan niet ineens met z'n allen voor de deur, je hoort al tijden dat het in de branche verkeerd gaat.
Die vader in jouw voorbeeld had toch ook visie.
Dat noem ik eerder geluk hoor, want die heeft dat gedaan lang, láng voordat de plannen er waren, laat staan uitgevoerd. Die man wilde gewoon zelfvoorzienend zijn, maar wel blijven werken.

Bovendien zit je dan nog altijd met een aantal problemen. Welke opleiding ga je doen? Ik verwacht lager opgeleid, nou vallen daar al tijden flinke klappen. Bovendien kost dat ook geld.
pi_138260061
quote:

[..]

Niet iedereen heeft het intellect om zich om te kunnen scholen tot een beroep waar in de toekomst mogelijk meer vraag naar is dan naar het huidige beroep.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_138260076
quote:
12s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat noem ik eerder geluk hoor, want die heeft dat gedaan lang, láng voordat de plannen er waren, laat staan uitgevoerd.

Bovendien zit je dan nog altijd met een aantal problemen. Welke opleiding ga je doen? Ik verwacht lager opgeleid, nou vallen daar al tijden flinke klappen. Bovendien kost dat ook geld.
Noem het geluk.... feit is en blijft dat hij heeft voorgesorteerd en daar de vruchten van plukt.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:57:41 #17
211040 Uccie
pi_138260097
quote:
12s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat noem ik eerder geluk hoor, want die heeft dat gedaan lang, láng voordat de plannen er waren, laat staan uitgevoerd. Die man wilde gewoon zelfvoorzienend zijn, maar wel blijven werken.

Ik vind dat geen geluk, hij heeft iets gedaan om zelfvoorzienend te worden.
Geluk is het winnen van de staatsloterij.
pi_138260103
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:42 schreef Halcon het volgende:
@ouder1: en wie ben jij om te bepalen wie mee mag doen aan de discussie en wie niet? Mag jij als mede-veroorzaker van de uit de klauwen lopende kosten van SZ wel meedoen?
Ik heb meer bijgedragen aan SZ dan ooit gekost, dus ja, ik mag daar aan mee doen.

Mag jij dan als huisjesmelker nog iets zeggen over de mensen die door mensen als jij de bijstand in gedrukt worden? Dacht het niet.
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 12:57:53 #19
pi_138260104
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Noem het geluk.... feit is en blijft dat hij heeft voorgesorteerd en daar de vruchten van plukt.
Dat zeker, ik zeg ook niet dat het kwaad kan om een beetje vooruit te kijken natuurlijk. Ik verwacht alleen niet dat iedereen dat kán of de mogelijkheid er toe heeft.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:59:13 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138260155
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:57 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb meer bijgedragen aan SZ dan ooit gekost, dus ja, ik mag daar aan mee doen.

Mag jij dan als huisjesmelker nog iets zeggen over de mensen die door mensen als jij de bijstand in gedrukt worden? Dacht het niet.
En wanneer je quite staat ben jij dus ook je stem direct verloren? Gedraag je eens niet zo kinderachtig joh, wandrocht van een user met je eigen oppergeblaat alsof jij de bron der waarheid bent en de rest van de wereld slechts een vuile poel des verderfs is.
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:00:30 #21
pi_138260196
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:57 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik vind dat geen geluk, hij heeft iets gedaan om zelfvoorzienend te worden.
Geluk is het winnen van de staatsloterij.
Het is een investering die je maakt zonder daadwerkelijke garanties op resultaat, dus ik vind dat wel een stukkie geluk. Natuurlijk is het ook gewoon slim vooruit kijken, maargoed. Dat is eigenlijk niet zo heel relevant verder, het gaat er om dat niet iedereen dat kán doen. Als jij als bouwvakker rond kan komen, maar meer ook niet, is er weinig ruimte om te gaan studeren of zoals deze man heeft gedaan, investeren in iets anders.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:00:53 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138260209
Tevens nog graag eens een demonstratie waarmee een volledig gezin van vier personen er een gezond voedingspatroon op na kan houden voor 12 euro per dag.
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:01:47 #23
pi_138260236
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:00 schreef Dven het volgende:
Tevens nog graag eens een demonstratie waarmee een volledig gezin van vier personen er een gezond voedingspatroon op na kan houden voor 12 euro per dag.
Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar inderdaad.
pi_138260241
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:59 schreef Dven het volgende:

[..]

En wanneer je quite staat ben jij dus ook je stem direct verloren? Gedraag je eens niet zo kinderachtig joh, wandrocht van een user met je eigen oppergeblaat alsof jij de bron der waarheid bent en de rest van de wereld slechts een vuile poel des verderfs is.
Schelden is een teken van onmacht. Neem dus je eigen verantwoording en ga een cursus discussiëren volgen voor je mij verantwoordelijk maakt voor jouw frustraties over je niet willen en niet kunnen.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:02:22 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138260253
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar inderdaad.
Let wel : Waarop ook nog eens bespaard zou kunnen worden. Iemand kan dus gezond eten voor minder dan drie euro per dag! :D

Lukt mij hier in Bulgarije niet eens :')
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:03:02 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138260273
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Schelden is een teken van onmacht. Neem dus je eigen verantwoording en ga een cursus discussiëren volgen voor je mij verantwoordelijk maakt voor jouw frustraties over je niet willen en niet kunnen.
Jij mag het van mij best een teken van onmacht noemen. Ik vind je slechts een buitengewoon vervelende user die ik daar graag nog even van op de hoogte brengt voordat deze weer terug in de negeermodus gaat :W
pi_138260287
quote:
Die is ergens in het begin gegeven. Een voedingspatroon van aardappels, diepvriesspinazie, tomaten en komkommer met af en toe een ei zou genoeg en gezond moeten zijn voor mensen in de bijstand.
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:04:01 #28
pi_138260300
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Let wel : Waarop ook nog eens bespaard zou kunnen worden. Iemand kan dus gezond eten voor minder dan drie euro per dag! :D

Zijn de levensmiddelen in Bulgarije niet op hetzelfde niveau als in Nederland? Ik weet nog wel dat ik me daar in Kroatië erg over verbaasde. Sigaretten anderhalf euro (oid) en groenten, vlees en fruit net zo duur als in NL _O-
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:04:31 #29
pi_138260319
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die is ergens in het begin gegeven. Een voedingspatroon van aardappels, diepvriesspinazie, tomaten en komkommer met af en toe een ei zou genoeg en gezond moeten zijn voor mensen in de bijstand.
Dit is verre van gezond eten hé. Lekker gevarieerd ook.
pi_138260330
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zijn de levensmiddelen in Bulgarije niet op hetzelfde niveau als in Nederland? Ik weet nog wel dat ik me daar in Kroatië erg over verbaasde. Sigaretten anderhalf euro (oid) en groenten, vlees en fruit net zo duur als in NL _O-
Wellicht moeten bijstandsgerechtigden verhuizen naar een goedkoper land om zodoende te besparen op eten en drinken ? :)
pi_138260332
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Mij wel in Nederland nog wel zelfs.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:05:23 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138260339
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mensen in de bijstand zijn niet meer of minder mens dan andere mensen. Derhalve is het niet gezond genoeg. Komkommer, tomaten, diepvries( :') ) spinazie en aardappels en op zondag een ei gezond noemen. Waar halen mensen het lef vandaan :D
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:05:40 #33
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_138260349
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Rijke mensen leveren blijkbaar een product of dienst waar vraag naar is en men is bereidt daarvoor te betalen. Dat is gewoon marktwerking en daar is niets aan te doen.
rijke mensen hebben aaandelen en zijn al rijk, die hoeven niet noodzakelijk steeds meer te krijgen

rijken worden steeds rijker en armen steeds armer, dat is niet goed voor de consumptie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_138260356
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Tja. Maar vlees en vleesvervangers zijn een luxe en een bijstandsgerechtigde heeft geen recht op luxe zo is de redenatie.
pi_138260360
quote:

[..]

Dat is inderdaad wel meerdere keren beweerd hier :)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:06:25 #36
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138260368
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Stukken goedkoper. Alleen zuivel en rundvlees is duurder dan in Nederland :P
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:06:30 #37
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_138260369
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tja. Maar vlees en vleesvervangers zijn een luxe en een bijstandsgerechtigde heeft geen recht op luxe zo is de redenatie.
zonder vlees kun je heel goed, zonder woonruimte nioet, de overheid moet aan het bouwen, daar gaat de economie van draaien
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_138260375
quote:

[..]

Nogmaals, je hebt geen 7 dagen per week vlees nodig. En gelijk ook een van je grootste kostenposten als het op eten aankomt.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:06:57 #39
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138260385
quote:

[..]

Ja maar bijstand dus dan moeten ze maar een ongezond zielloos bestaan leven zodat de rest van de bevolking op jaarlijkse basis een euro of wat bespaart :D
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:07:35 #40
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138260404
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wellicht moeten bijstandsgerechtigden verhuizen naar een goedkoper land om zodoende te besparen op eten en drinken ? :)
Maar dan wel op de uitkering korten zodat ze precies genoeg hebben om in dat land aardappelen, diepvriesspinazie, komkommer en tomaten te kunnen kopen met natuurlijk tweewekelijks een ei.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:07:56 #41
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138260409
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:05 schreef aijumu het volgende:

[..]

Mij wel in Nederland nog wel zelfs.
Ik ben erg benieuwd naar jouw voedingspatroon.
pi_138260417
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:06 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja maar bijstand dus dan moeten ze maar een ongezond zielloos bestaan leven zodat de rest van de bevolking op jaarlijkse basis een euro of wat bespaart :D
Waar het mij omgaat is dat iedereen roept dat het niet mogelijk is, om voor weinig rond te komen.
pi_138260423
quote:

[..]

Dat is inderdaad wel meerdere keren beweerd hier :)
Are you kidding me? :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_138260438
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zonder vlees kun je heel goed, zonder woonruimte nioet, de overheid moet aan het bouwen, daar gaat de economie van draaien
Ja lekker is dat, knal het land nóg voller zeg.

Er is zat woonruimte, mensen zijn veel te kritisch en de markt loopt stroef.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138260442
quote:

[..]

Laat ze dan meteen daar bijstand aanvragen!
Schip ahoy!
pi_138260446
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:08 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Are you kidding me? :')
Nee en de mensen die goedkoper uit waren, aten smiddags buiten, maar dat telt dan weer niet mee.
Of eten gratis lunch op de zaak.
pi_138260448
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:05 schreef Dven het volgende:

[..]
Mensen in de bijstand zijn niet meer of minder mens dan andere mensen. Derhalve is het niet gezond genoeg. Komkommer, tomaten, diepvries( :') ) spinazie en aardappels en op zondag een ei gezond noemen. Waar halen mensen het lef vandaan :D
[modus Halcon en Scorpie aan]

Dat zie je verkeerd. Mensen in de bijstand zijn minderwaardig dan de werkende mens. Zij behoren dankbaar te zijn en dankbaarheid te tonen voor het gratis geld dat zij van de hardwerkende Nederlander ontvangen. Het kan niet zo zijn dat zij een gelijkwaardig voedselpatroon hebben aan die van de werkenden. Dat hebben vluchtelingen uit Zimbabwe ook niet en die hoor je ook niet klagen. Toch?

[modus Halcon en Scorpie uit]
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:09:53 #48
pi_138260456
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:06 schreef Dven het volgende:

[..]

Het is de tendens van 2014, voorgaande jaren. Bijstand = luie flikker = je zoekt het maar uit untermensch :D _O-

7 dagen in de week vlees is inderdaad niet per definitie nodig, maar vlees is gezond en dus nodig. Goddomme man, ik geef m'n kat beter te eten dan dat prutmenutje wat voorgeschoteld word hier. Niemand verwacht dat mensen in de bijstand elke dag kaviaar op brood kan eten hoor, maar gezond eten is nou eenmaal best wel prijzig.

Bovendien dien je ook de kookkosten mee te nemen in de berekening, maar die zie ik ook nergens terug.
pi_138260462
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:09 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Laat ze dan meteen daar bijstand aanvragen!
In andere landen werken mensen gewoon, zonder met hun "pijntjes" in de bijstand te gaan liggen rollebollen.

^O^
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:10:32 #50
pi_138260465
quote:

[..]

Ja inderdaad, allemaal naar Madagaskar sturen ofzo, zijn we er ook weer vanaf ^O^
pi_138260474
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik ben erg benieuwd naar jouw voedingspatroon.
Gezond, zonder snoepgoed en snacks :)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:10:56 #52
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138260479
quote:

[..]

Vlees of zijn vervangers horen bij een gezonde voeding.

Wat eten al als luxe beschouwen. Wat zijn er een verrotte mensen :N
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:11:50 #53
pi_138260502
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In andere landen werken mensen gewoon, zonder met hun "pijntjes" in de bijstand te gaan liggen rollebollen.

^O^
Niet iedereen in de bijstand zit daar omdat ze niet willen werken of omdat ze pijntjes hebben. Bovendien zouden laatstgenoemde in de WAO (of hoe heet die teringzooi tegenwoordig) zitten.
pi_138260514
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Zelfs gevangenen hebben recht op een toetje !!
pi_138260531
1800 euro netto per maand en daar niet gezond van kunnen eten :')
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 13:12:54 #56
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_138260538
quote:

[..]

Natuurlijk. Lekker afschuiven die verantwoordelijkheid. Vooral niet zelf nadenken en beseffen dat je altijd geld achter de hand moet hebben.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_138260541
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Bonen als vervangers, bonen in chilisaus, wat rijst en een wortel er door, serveren met hete saus, 0,90,- per persoon.
pi_138260547
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Niet iedereen in de bijstand zit daar omdat ze niet willen werken of omdat ze pijntjes hebben. Bovendien zouden laatstgenoemde in de WAO (of hoe heet die teringzooi tegenwoordig) zitten.
I know, maar de drive om niet bij de pakken neer te gaan zitten, maar gewoon de handen uit de mouwen en door, is in andere landen veel groter.

Logisch; je kan immers niet in een luie hangmat gaan liggen want die is er niet. *)

Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:13:15 #59
pi_138260550
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:12 schreef ssebass het volgende:
Waar komt dit bedrag nou weer vandaan dan?
pi_138260563
17 topics.. :')

Het zit mensen wel hoog hier he. :')

Bijstand is een vangnet, ook voor jou.
Nee het hoeft niet riant te zijn, maar je hoeft iemand met een bijstand ook weer niet compleet tegen de grond te drukken en daar te houden.

Als je opeens van een kwartje naar een dubbeltje gaat, moet je niet verwachten dat het plots net zo eenvoudig hoort te zijn om weer een kwartje te worden. (aka baanverlies en zie nu nog maar eens een baan te vinden, er is al genoeg gezegd over de malafide schijnconstructies van uitzendbureaus)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:13:48 #61
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138260569
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:08 schreef aijumu het volgende:

[..]

Waar het mij omgaat is dat iedereen roept dat het niet mogelijk is, om voor weinig rond te komen.
Het is inderdaad mogelijk ja. Men kan bijstandsgerechtigden ook in kampen plaatsen waarbij ze af en toe een kommetje aardappelschillensoep krijgen. Wel zo goedkoop en dan kan de rijkere medemens weer op jaarlijkse basis een paar euro extra op zijn spaarrekening bijschrijven omdat de belastingen omlaag zijn gegaan. Waanzinnig.

Zonder dollen, wanneer in de bijstand zal je inderdaad moeten beseffen dat je niet iedere avond biefstuk kan eten maar om die mensen te willen korten naar een bedrag per gezin van om en nabij de tien euro, dat is gewoon schandalig.
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:13:53 #62
pi_138260573
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat ook nog ja. Nu snap ik wel dat men toetjes niet als een eerste levensbehoefte ziet, maar wat je hier zegt is wel schrijnend :')
pi_138260604
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:13 schreef Dven het volgende:

[..]

Het is inderdaad mogelijk ja. Men kan bijstandsgerechtigden ook in kampen plaatsen waarbij ze af en toe een kommetje aardappelschillensoep krijgen. Wel zo goedkoop en dan kan de rijkere medemens weer op jaarlijkse basis een paar euro extra op zijn spaarrekening bijschrijven omdat de belastingen omlaag zijn gegaan. Waanzinnig.

Zonder dollen, wanneer in de bijstand zal je inderdaad moeten beseffen dat je niet iedere avond biefstuk kan eten maar om die mensen te willen korten naar een bedrag per gezin van om en nabij de tien euro, dat is gewoon schandalig.
Nergens heb ik gezegd in al die topics dat er gekort moet worden, wat wel word gesteld hier dat er meer geld heen moet, en daar ben ik het niet mee eens. Mensen korten doe je alleen als zij hun afspraken niet nakomen, een dwangmiddel.
pi_138260605
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Zonder vlees kan je als je voldoende voedingsstoffen uit je overige voeding haalt. Een normaal voedingspatroon en daar het vlees en vleesvervangers uit halen is verre van gezond:
http://www.voedingscentru(...)egetarisch-eten.aspx
quote:
Je kunt prima zonder vlees of vis, als je goede vervangers en andere voedingsmiddelen eet. Deze vervangers heb je als vegetariër nodig om voldoende ijzer, vitamine B1 en B12 binnen te krijgen.

De keuze uit goede vervangers is groot. Je kunt dus lekker variëren tussen de verschillende producten. Dit zijn goede vervangers:
◾Eieren
◾Noten, pinda’s en pitten
◾Peulvruchten
◾Soja
◾Tahin, hummus en falafel
◾Tempé
◾GoodBite (merknaam)
◾Tivall (merknaam)
◾Tofu (tahoe)
◾Valess (merknaam
◾Vegetarische Slager/Vleeschmakers (merknaam)
◾Vivera (merknaam)

Eet daarnaast voldoende van de volgende voedingsmiddelen:
◾Volkorenbrood
◾Ontbijtgranen (cornflakes, muesli, krokante muesli, etc.)
◾Aardappelen
◾Groente (vooral groene groenten en peulvruchten)
◾Zuivel of goede vervangers (met calcium en vitamine B12)
◾Halvarine of margarine, vloeibare bak- en braadproducten
◾Eventueel visoliecapsules

Bron van ijzer en vitamines

Deze producten bevatten belangrijke voedingsstoffen die ook in vlees en vis zitten:

IJzer zit in: sommige vleesvervangers (kijk op het etiket of het is toegevoegd), volkorenbrood, ontbijtgranen, aardappelen, groente en noten. IJzer is belangrijk voor het transport van zuurstof door je bloed.

Eet wat fruit of drink een glas vruchtensap bij je brood en warme maaltijd. Vitamine C in fruit zorgt ervoor dat ijzer beter door je lichaam wordt opgenomen. Vitamine B12 zit in: zuivel en het is aan sommige vleesvervangers toegevoegd. Dit kun je zien op het etiket.

Vitamine B12 zorgt voor de aanmaak van rode bloedcellen en een goede werking van het zenuwstelsel. Het komt alleen voor in dierlijke producten, zoals vlees, zuivel, ei en vis. Veganisten kunnen B12 binnenkrijgen door supplementen te slikken.

Vitamine A en D zijn toegevoegd aan: halvarine, margarine en bak- en braadproducten. Ze zorgen voor een goed zicht en stevige botten en tanden.

Omega3-vetzuren zitten in: omega-3-capsules en is soms aan margarines en eieren toegevoegd. Er zijn vegetarisch capsules verkrijgbaar. Omega-3-vetzuren verkleinen de kans op hart- en vaatziekten.

Geen volwaardige vleesvervangers

Er zijn ook producten waar niet alle voedingsstoffen inzitten die je nodig hebt. Gebruik deze dus niet dagelijks om vlees of vis mee te vervangen als je vegetarisch eet.

Omdat kaas heel weinig ijzer bevat, is het geen volwaardige vervanger van vlees. Bovendien bevatten de meeste kaassoorten veel verzadigd vet. Kies daarom liever 30+ kaas.

Seitan is geen volwaardige vleesvervanger omdat het geen B-vitamines bevat. Wel ijzer. De structuur is vlezig, met een hartige smaak. Seitan smaakt goed in een soep op ragout, maar je kunt het ook kort bakken of grillen.

Quorn (merknaam) bevat weinig ijzer en is daarom geen volwaardige vleesvervanger. Het is gemaakt van een schimmeleiwit dat behoort tot de familie van paddenstoelen. Quorn-producten variëren van gemarineerde stukjes tot burgers en schnitzels.

Aan producten van Healthy Planet en Vetara (merknamen) zijn geen B12 of ijzer toegevoegd. Het zijn dus geen volwaardige vleesvervangers. De producten zijn gemaakt van soja- en tarwe-eiwit.
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:15:29 #65
pi_138260612
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

I know, maar de drive om niet bij de pakken neer te gaan zitten, maar gewoon de handen uit de mouwen en door, is in andere landen veel groter.

Logisch; je kan immers niet in een luie hangmat gaan liggen want die is er niet. *)
Bijna, maar de grens tussen bijstand en minimum loon is zo klein dat er inderdaad volk is wat er voor kiest om in de bijstand te blijven. Is dat dat een mentaliteitsprobleem? Ja, zeer zeker. Is het ook een probleem dat kosten/baten compleet verpest zijn? Ook dat. Ik ken weinig mensen die fulltime gaan werken om aan het einde van de maand 100 euro schoon extra over te houden.
pi_138260619
quote:

[..]

Het is altijd de schuld van anderen. Altijd.
pi_138260637
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Waar komt dit bedrag nou weer vandaan dan?
Nibud. Daar is het topic mee begonnen...
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:16:41 #68
pi_138260646
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zonder vlees kan je als je voldoende voedingsstoffen uit je overige voeding haalt. Een normaal voedingspatroon en daar het vlees en vleesvervangers uit halen is verre van gezond:

[..]

Je moet inderdaad je dieet aanpassen en zelfs dan nog vind ik het maar zo-zo.

Goed, mensen in de bijstand hebben echt geen geld voor de dingen in die lijst hoor. Gok ik zo.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:16:53 #69
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138260650
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

^O^
In veel landen gaat men dood of wordt men weggestopt in tehuizen of wordt de last over een kleine gemeenschap verdeeld in plaats van over het gehele land.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:10 schreef aijumu het volgende:

[..]

Gezond, zonder snoepgoed en snacks :)
Zo is dat van mij ook. In het goedkoopste land van de Europese Unie. En onder de drie euro, kan ik geen gevarieerde en gezonde voeding er op nahouden. Wat is jouw geheim?
pi_138260668
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:16 schreef ssebass het volgende:

[..]

Voor een gezin met 2 kinderen incl alle toeslagen als bv kinderbijslag, die werkenden ook krijgen.
pi_138260676
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En succes van anderen is altijd geluk, nepotisme, etc.
pi_138260678
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee en de mensen die goedkoper uit waren, aten smiddags buiten, maar dat telt dan weer niet mee.
Idd. Als lunch patat en kibbeling en minimaal 1 maal per week uit eten.. Maar dat dan niet meetellen in de kosten voor voeding want daar hoef je geen boodschappen voor te doen. 8)7
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:18:09 #73
211040 Uccie
pi_138260681
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Bijna, maar de grens tussen bijstand en minimum loon is zo klein dat er inderdaad volk is wat er voor kiest om in de bijstand te blijven. Is dat dat een mentaliteitsprobleem? Ja, zeer zeker. Is het ook een probleem dat kosten/baten compleet verpest zijn? Ook dat. Ik ken weinig mensen die fulltime gaan werken om aan het einde van de maand 100 euro schoon extra over te houden.
Sterker nog, er zijn situaties waarbij iemand die werkt voor minimumloon door verlies van recht op bijzondere bijstand en toeslagen uiteindelijk netto minder heeft dan iemand die wel in de bijstand zit. En dat is echt het compleet absurd.
pi_138260686
quote:

[..]

Nee, die armoedeval komt door al die rare broekzak-vestzak overhevelingetjes. Heffinkje hier, bijschrijvinkje daar, etc.

Met je eens dat we daar vanaf moeten; afschaffen dat woud aan teruggaves, zorgtoeslag en die hele mikmak en een gezonde, motiverende kloof tussen bijstand en inkomen uit werk.

pi_138260692
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je denkt dat de gemiddelde loodgieter de capaciteiten heeft om accountant te worden?

Overschat je de gemiddelde loodgieter of onderschat je het beroep accountant?
Het moeten ook allemaal perse accountants worden dan?

Waar ik op doel dat het veelal aan de juiste instelling, motivatie, mind set, of geef dat ding een naam, ontbreekt. Er zullen genoeg mensen zijn die hulp behoevend blijven en echt niet anders kunnen. Dat is allemaal prima. Voor hun zorgen wij. Maar moeten jij en ik en de rest van de maatschappij opdraaien omdat het iemand ontbreekt aan de juiste motivatie? Of voor de werkende die jaren het zelfde kunstje doen en zich dan op hun 45ste levensjaar achter de oren krabben omdat ze eruit gegooid worden omdat hun werkgever heeft bedacht dat het sneller, beter en vooral goedkoper kan? Of voor iemand die een bepaalde keuze maakt omdat hem of haar wel leuk lijkt maar er geen droog brood mee te verdienen valt?

Allemaal prima dat je ervoor kiest door het leven te gaan als kunstenaar of lekker veilig achter je bureautje blijft zitten en elke dag hetzelfde kunst blijft doen voor de baas. Maar wees dan alsjeblieft niet verbaast dat het op den duur stopt omdat je hebt zitten te slapen. We leven niet meer in een tijd dat je jaren achtereen het zelfde werk kan blijven doen. We eisen flexibiliteit van alles en iedereen om ons heen. Maar zelf flexibel zijn, investeren in jezelf, naar de toekomst kijken ho maar.

Als de loodgietersmarkt is overspoeld (haha loodgieter, overspoeld :') ) dan ga je iets anders doen. Je zorgt dat je beter bent dan de rest of slaat een andere weg in. Is dat makkelijk? Nee. Moet je dan maar gewoon lekker door blijven modderen waarmee je bezig bent? Dat is wel het makkelijkst en lekker veilig natuurlijk. Maar doe eens gek, kom eens uit je confort zone en pak die verantwoordelijkheid eens.

Natuurlijk mag je lekker simpel werk doen omdat je daar tevreden mee bent. Je hoeft niet te leven om te werken maar wel te werken om te leven. Ben je tevreden met jouw situatie. Allemaal prima. Maar wees je wel bewust van jouw eigen keuzes.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:18:45 #76
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_138260695
quote:

[..]

Het is toch ook de schuld van werkelozen dat de maatschappij naar de klote gaat? :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:18:46 #77
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138260696
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad, men maar lekker aan de peulvruchten en noten laten gaan. Dat is immers goedkoper dan vlees

:D :D :D :')
pi_138260700
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:16 schreef Dven het volgende:

[..]

In veel landen gaat men dood of wordt men weggestopt in tehuizen of wordt de last over een kleine gemeenschap verdeeld in plaats van over het gehele land.

[..]

Zo is dat van mij ook. In het goedkoopste land van de Europese Unie. En onder de drie euro, kan ik geen gevarieerde en gezonde voeding er op nahouden. Wat is jouw geheim?
Heel goed inkopen, daar komt het op neer.
pi_138260701
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Natuurlijk. Lekker afschuiven die verantwoordelijkheid. Vooral niet zelf nadenken en beseffen dat je altijd geld achter de hand moet hebben.
Projecteer je eigen tekortkomingen eens niet zo.
pi_138260702
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

Voor een gezin met 2 kinderen incl alle toeslagen als bv kinderbijslag, die werkenden ook krijgen.
Met minimumloon kom je daar niet veel boven. Oftewel half Nederland zit op water en brood. Nooit geweten.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:19:12 #81
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138260706
quote:

[..]

Dat zegt overigens meer over het minimumloon dan over de bijstand.
pi_138260733
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:19 schreef ssebass het volgende:

[..]

Met minimumloon kom je daar niet veel boven. Oftewel half Nederland zit op water en brood. Nooit geweten.
Minimumloon is 1485 x2 = 2970, duizend euro meer.
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:20:30 #83
pi_138260734
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:16 schreef ssebass het volgende:

[..]

Dat is dan voor een gezin van 4 met daarbij 2 schoolgaande kinderen. Het is een nettobedrag inclusief zorg/huur/kindertoeslagen.

Vraag je het volgende maar eens af. Wat is het meest bizarre, dat dat bedrag zo hoog is of dat mensen er alsnog niet van kunnen rondkomen?
pi_138260738
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het is de tendens van 2014, voorgaande jaren. Bijstand = luie flikker = je zoekt het maar uit untermensch :D _O-

7 dagen in de week vlees is inderdaad niet per definitie nodig, maar vlees is gezond en dus nodig. Goddomme man, ik geef m'n kat beter te eten dan dat prutmenutje wat voorgeschoteld word hier. Niemand verwacht dat mensen in de bijstand elke dag kaviaar op brood kan eten hoor, maar gezond eten is nou eenmaal best wel prijzig.

Bovendien dien je ook de kookkosten mee te nemen in de berekening, maar die zie ik ook nergens terug.

Kookkosten? Wel nee joh. Nergens voor nodig. Snijden, mengen en koud op eten. Warm eten is luxe. Wat denken die parasieten wel.

vrijdag 28 maart 2014 @ 13:21:07 #85
211040 Uccie
pi_138260757
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:19 schreef aijumu het volgende:

[..]

Heel goed inkopen, daar komt het op neer.
Dit, op de fiets stappen naar de markt in plaats van de dure supermarkt.
Ik doe dat ook en ik hoef dat niet eens te doen financieel gezien.
pi_138260765
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

Minimumloon is 1485 x2 = 2970, duizend euro meer.
Nee dat is 2x minimumloon he.... Zouden beiden full time werken en dat is vaak niet het geval. Dan betaal je je overigens ziek aan kinderopvang, dat het niet meer rendabel is.
pi_138260770
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:21 schreef Uccie het volgende:

[..]

BIj mij is de markt juist vaak duurder.
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:22:10 #88
pi_138260784
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat zegt overigens meer over het minimumloon dan over de bijstand.
Ja, dat doet het zeker. Ik vind de bijstand niet zozeer te hoog, het minimumloon is te laag. Ik snap ook niet dat hier zo'n ophef over gemaakt wordt trouwens, want volgens mij is de WWB wel een kostenpost, maar niet de enorme kostenzuil die het hier gemaakt wordt.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:22:23 #89
211040 Uccie
pi_138260788
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dan moet je wel naar de supermarkt gaan idd.
pi_138260789
quote:

[..]

Ik heb het nergens over schuld gehad. Als iedereen zou sparen zou dat helemaal een flinke optater voor de economie betekenen. Als iedereen een opleiding zou volgen zouden opleidingen veel minder waard zijn. De oneliners die werkelozen om hun oren krijgen kun je niet al te consequent doorvoeren.
pi_138260794
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:21 schreef Uccie het volgende:

[..]

Juist, en rijst als basis voor veel menu'' kost 3x niks. Bij de toko dat wel weer.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:22:43 #92
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138260796
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Is een beetje afhankelijk van welke markt je bezoekt. We hebben hier zo'n zigeunermarkt waar je voor noppes iets kan krijgen maar ook markten waar delicaat spul wordt verkocht dat je in de gemiddelde supermarkt niet terug kan vinden :~
pi_138260798
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Toetje?!? Daar moet je voor werken. De prikkel om een baan te zoeken moet niet wegvallen natuurlijk.
pi_138260808
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:21 schreef ssebass het volgende:

[..]

Nee dat is 2x minimumloon he.... Zouden beiden full time werken en dat is vaak niet het geval. Dan betaal je je overigens ziek aan kinderopvang, dat het niet meer rendabel is.
Nee maar bij een gezin heb je ook 2 ouders.

Dat er 1 niet werkt is een keuze uiteraard. Als je eerlijk vergelijkt kom je min aan 2900 euro.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:23:06 #95
211040 Uccie
pi_138260814
quote:

[..]

Plus met zo'n bedrag raak je weer alle toeslagen kwijt en die moet je er weer vanaf halen.
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:23:10 #96
pi_138260817
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, die armoedeval komt door al die rare broekzak-vestzak overhevelingetjes. Heffinkje hier, bijschrijvinkje daar, etc.

Met je eens dat we daar vanaf moeten; afschaffen dat woud aan teruggaves, zorgtoeslag en die hele mikmak en een gezonde, motiverende kloof tussen bijstand en inkomen uit werk.
Is ook zo, het onnodig rondpompen van geld kost ook geld natuurlijk, niemand die er beter van wordt.
pi_138260826
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is dan voor een gezin van 4 met daarbij 2 schoolgaande kinderen. Het is een nettobedrag inclusief zorg/huur/kindertoeslagen.

Vraag je het volgende maar eens af. Wat is het meest bizarre, dat dat bedrag zo hoog is of dat mensen er alsnog niet van kunnen rondkomen?
Beiden. Dat het bedrag zo hoog moet zijn en dat mensen alsnog niet rond kunnen komen. Daarnaast dat er werkenden zijn die niet eens echt meer verdienen. Allemaal kwalijke zaken.
pi_138260842
Toetje, hoort er helemaal niet bij, dat is in de loop der jaren zo gewoon geworden.
pi_138260844
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:23 schreef Uccie het volgende:

[..]

Plus met zo'n bedrag raak je weer alle toeslagen kwijt en die moet je er weer vanaf halen.
Waar van af halen ? Ik heb het over 2x minimumloon, bij 1x minimumloon krijg je juist weer toeslagen erbij. En vergeet de kinderbijslag niet.
pi_138260854
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:12 schreef ssebass het volgende:
Grappig wel om te zien hoeveel mensen een uitkering voor een gezin met kinderen incl alle maximale toeslagen, kortingen en subsidies, vergelijken met een kaal netto loon van een werkende (alleenstaande).
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:24:29 #101
211040 Uccie
pi_138260857
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Toetje?!? Daar moet je voor werken. De prikkel om een baan te zoeken moet niet wegvallen natuurlijk.
Ik ken maar weinig mensen die elke dag een toetje eten...maar goed ik ken ook weinig mensen die elke dag vlees eten.
pi_138260859
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

Godverdomme zeg :')
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:24:53 #103
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138260869
quote:
Ik moet het met gemiddeld 10 euro doen voor mijzelf en 2 dochters.
Ik koop veel groente en fruit op de markt, ook vlees en noten koop ik daar en dan aan het einde van de dag, ik maak veel gebruik van de Lidl enz.
Maar net al nu heb ik een slechte maand gehad wat betreft rekeningen en de laatste 1,5 week moest ik het doen met 10 euro.
Dat lukt natuurlijk niet dus hebben mijn ouders bijgesprongen.

En veel zelf koken, geen pakjes gebruiken, dat zijn onnodige kosten, investeren in kruiden die je lang kan gebruiken is dan een veel betere optie.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138260873
quote:

[..]

Precies en dan ook nog eens wanneer de kinderen jonger zijn, kosten voor opvang. Dan ben je netto mogelijk slechter uit. Daarom gaan velen ook niet alle twee full time werken. Het loont niet.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:25:24 #105
211040 Uccie
pi_138260879
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waar van af halen ? Ik heb het over 2x minimumloon, bij 1x minimumloon krijg je juist weer toeslagen erbij. En vergeet de kinderbijslag niet.
Oh ik dacht dat je het verschil aan het berekenen was met bijstand.
pi_138260896
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Grappig wel om te zien hoeveel mensen een uitkering voor een gezin met kinderen incl alle maximale toeslagen, kortingen en subsidies, vergelijken met een kaal netto loon van een werkende (alleenstaande).
Ja dat ze dat nou niet kunnen begrijpen 8)7
pi_138260906
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Grappig wel om te zien hoeveel mensen het inkomen van een fulltime werkende vergelijken met mensen die 7 dagen per week vrij zijn.
pi_138260923
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat ook nog ja. Nu snap ik wel dat men toetjes niet als een eerste levensbehoefte ziet, maar wat je hier zegt is wel schrijnend :')
En als je een uitkering hebt krijg je reiskostenvergoeding om die gevangenen te bezoeken, maar niet om naar een sollicitatiegesprek te gaan..
pi_138260924
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:25 schreef Uccie het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat je het verschil aan het berekenen was met bijstand.
Ja 2x minimumloon - 2970 ofzo.
+ kinderbijslag 400 = 3370

- 1800 = 1500 verschil.

En dan wellicht nog toeslagen voor de minimumloonverdieners.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:28:40 #110
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138260957
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik moet het met gemiddeld 10 euro doen voor mijzelf en 2 dochters.
Ik koop veel groente en fruit op de markt, ook vlees en noten koop ik daar en dan aan het einde van de dag, ik maak veel gebruik van de Lidl enz.
Maar net al nu heb ik een slechte maand gehad wat betreft rekeningen en de laatste 1,5 week moest ik het doen met 10 euro.
Dat lukt natuurlijk niet dus hebben mijn ouders bijgesprongen.

En veel zelf koken, geen pakjes gebruiken, dat zijn onnodige kosten, investeren in kruiden die je lang kan gebruiken is dan een veel betere optie.
Kortom, met al jouw inspanningen lukt het voor jou en twee vrouwelijke kinderen al niet om voor tien euro te eten terwijl men hier beweert dat het zonder problemen moet lukken om voor 4 personen waarvan tenminste 1 volwassen man voor hetzelfde bedrag probleemloos een gezond voedingspatroon te creeeren.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:28:52 #111
211040 Uccie
pi_138260962
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja 2x minimumloon - 2970 ofzo.
+ kinderbijslag 400 = 3370

- 1800 = 1500 verschil.

En dan wellicht nog toeslagen voor de minimumloonverdieners.
Maar dan heb je ook fulltime opvang nodig, dus dat halveert dat bedrag van 2x minimumloon zowat.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:29:42 #112
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138260976
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:25 schreef ssebass het volgende:

[..]

Precies en dan ook nog eens wanneer de kinderen jonger zijn, kosten voor opvang. Dan ben je netto mogelijk slechter uit. Daarom gaan velen ook niet alle twee full time werken. Het loont niet.
Fulltime werken loont inderdaad niet. Mijn moeder heeft altijd parttime gewerkt, ook al waren mijn ouders gescheiden en kon ze extra geld best goed gebruiken. Alleen fulltime werken had gewoon geen enkele nut. Ze had er zelfs op achteruit gegaan :')
pi_138260986
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:12 schreef aijumu het volgende:

[..]

Bonen als vervangers, bonen in chilisaus, wat rijst en een wortel er door, serveren met hete saus, 0,90,- per persoon.
Dan kom je dus voedingsstoffen te kort:
quote:
◾Volkorenbrood
◾Aardappelen
Ik lees in jouw menu geen van die dingen die je dus naast die vleesvervangers moet eten om gezond te blijven.
pi_138260989
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:28 schreef Uccie het volgende:

[..]

Maar dan heb je ook fulltime opvang nodig, dus dat halveert dat bedrag van 2x minimumloon zowat.
Waarom ? Daar heb je toch buren voor :)
pi_138261002
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

Ik lees in jouw menu geen van die dingen die je dus naast die vleesvervangers moet eten om gezond te blijven.
Moet, van wie?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:31:27 #116
211040 Uccie
pi_138261014
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja het gaat nu over het inkomen, niet over de kosten.
Maar dat is geld dat niet besteed kan worden aan huishouden etc. dan loopt je vergelijking een beetje mank
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 13:31:42 #117
16180 crew  CoolGuy
pi_138261018
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Projecteer je eigen tekortkomingen eens niet zo.
Ik neem mijn verantwoordelijkheid wel. Daarom heb ik ook geen last van de eerste de beste pool die de grens over komt wandelen.
pi_138261019
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

Avondmaal had ik het over dom mens, echt :')
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:31:52 #119
pi_138261022
Al die bijstandstrekkers rond hun 50e in het ziekenhuis met vage ziektes en kwaaltjes omdat ze jaren semi-ondervoed geleefd hebben. Prima kostenpost ook weer :D
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:32:57 #120
211040 Uccie
pi_138261050
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom ? Daar heb je toch buren voor :)
Oh die discussie, sorry maar nee dat vind ik dan weer geen oplossing :P
pi_138261055
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:31 schreef Uccie het volgende:

[..]

Maar dat is geld dat niet besteed kan worden aan huishouden etc. dan loopt je vergelijking een beetje mank
Nee het gaat om de netto inkomsten van bijstand en minimumloon.

Niet over kosten. Dat de kinderopvang te duur is, klopt verder wel.
pi_138261067
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:29 schreef Dven het volgende:

[..]

Fulltime werken loont inderdaad niet. Mijn moeder heeft altijd parttime gewerkt, ook al waren mijn ouders gescheiden en kon ze extra geld best goed gebruiken. Alleen fulltime werken had gewoon geen enkele nut. Ze had er zelfs op achteruit gegaan :')
Ja dat is een kwalijke zaak. Vanaf dat punt maakt meer werken financieel niet uit en kun je dus eigenlijk geen extra inkomsten (wit) verwerven behalve door een beter betaalde baan te nemen en dat is vaak geen optie.
pi_138261080
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:33 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja dat is een kwalijke zaak. Vanaf dat punt maakt meer werken financieel niet uit en kun je dus eigenlijk geen extra inkomsten (wit) verwerven behalve door een beter betaalde baan te nemen en dat is vaak geen optie.
Dus moet je als overheid werken aantrekkelijker maken.
pi_138261082
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:18 schreef Uccie het volgende:

[..]

Sterker nog, er zijn situaties waarbij iemand die werkt voor minimumloon door verlies van recht op bijzondere bijstand en toeslagen uiteindelijk netto minder heeft dan iemand die wel in de bijstand zit. En dat is echt het compleet absurd.
Armoedeval ligt hoger dan het minimumloon omdat je met minimumloon dezelfde rechten/toeslagen hebt als iemand in de bijstand. Sterker nog, in de bijstand worden er enkele van de uitkering afgetrokken en bij minimumloon niet. Bijzondere bijstand is in de meeste gemeentes een lening en dient dus terugbetaald te worden.
pi_138261096
Wel grappig om te zien hoe mensen zo hard schreeuwen om gezond voedsel terwijl het overgrote deel super ongezond eet. Wat niet weg neemt dat iedereen recht heeft op een gezonde maaltijd, maar dit komt wel een beetje hypocriet over.
pi_138261099
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Armoedeval ligt hoger dan het minimumloon omdat je met minimumloon dezelfde rechten/toeslagen hebt als iemand in de bijstand. Sterker nog, in de bijstand worden er enkele van de uitkering afgetrokken en bij minimumloon niet. Bijzondere bijstand is in de meeste gemeentes een lening en dient dus terugbetaald te worden.
Klopt, bijzondere bijstand is vaak een lening, maar ja dan gaan ze weer zeggen dat ze nooit terugbetalen he.
pi_138261118
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dus moet je als overheid werken aantrekkelijker maken.
Precies en ik dacht dat ze dit ook gingen doen, net als een kleinere overheid. Mocht helaas niet zo zijn.
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:36:39 #128
pi_138261120
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:35 schreef ssebass het volgende:
Wel grappig om te zien hoe mensen zo hard schreeuwen om gezond voedsel terwijl het overgrote deel super ongezond eet. Wat niet weg neemt dat iedereen recht heeft op een gezonde maaltijd, maar dit komt wel een beetje hypocriet over.
Heb je daar ook een bron voor? Dat een aantal tokkies leven van frikandellen en bier betekent niet dat iedereen dat doet natuurlijk. Ik persoonlijk heb het over mensen die wel gewoon willen leven, dan dien je dus ook gezond te kunnen eten.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:36:53 #129
211040 Uccie
pi_138261124
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Klopt, bijzondere bijstand is vaak een lening, maar ja dan gaan ze weer zeggen dat ze nooit terugbetalen he.
Terugbetalen of niet, die mensen hebben wel de mogelijkheid net die aanschaf te doen, iets wat iemand met een minimumloon niet heeft.
pi_138261141
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Inderdaad, men maar lekker aan de peulvruchten en noten laten gaan. Dat is immers goedkoper dan vlees

:D :D :D :')
FF doorlezen:
quote:
◾Volkorenbrood
◾Aardappelen
Met alleen vlees vervangen door peulvruchten en noten (vreselijk duur) ben je er dus niet.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:38:14 #131
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_138261157
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee het minimum loon heeft niet de zelfde rechten ..
want ik krijg geen vrijstelling van gemeente belastingen , riool belastingen en dat soort dingen
Terwijl je in de bijstand daar wel vrijstelling voor krijgt

Dus van die 100 Euro die je meer krijgt ,gaat er al 50 euro op naar de belasting , dus dan houd je nog maar 50 over en huur en zorg toeslag is ook minder dus die 100 euro verschil met de bijstand ben je zo als werkende kwijt .
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_138261184
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:37 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

FF doorlezen:

[..]

Met alleen vlees vervangen door peulvruchten en noten (vreselijk duur) ben je er dus niet.
Een aantal van die levensmiddelen kun je tegen elkaar wegstrepen of zijn niet eens noodzakelijk en al helemaal niet op dagelijkse basis.

Sowieso, ontbijtgranen. Serieus?!
Wat is dat voor een door het voedingscentrum :r geintroduceerde term. _O-
pi_138261205
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Heb je daar ook een bron voor? Dat een aantal tokkies leven van frikandellen en bier betekent niet dat iedereen dat doet natuurlijk. Ik persoonlijk heb het over mensen die wel gewoon willen leven, dan dien je dus ook gezond te kunnen eten.
Nee meer observatie en wat ik van mensen om mij heen zie. Is ook te zien aan het enorme overgewicht hier. Zelfs onder jongeren. Maar wat ik zei, ik vind ook dat iedereen het wel moet kunnen.
pi_138261210
quote:

[..]

Je moet in mogelijkheden denken, niet in onmogelijkheden.

pi_138261233
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Een aantal van die levensmiddelen kun je tegen elkaar wegstrepen of zijn niet eens noodzakelijk en al helemaal niet op dagelijkse basis.

Ik snap niet wat er gezond is aan ontbijtgranen, en in veel gevallen hangt het aan elkaar vast van de suikers.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:40:59 #136
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_138261236
quote:

[..]

ik denk ook niet dat het probleem ligt bij het eten , maar bij de kinderen krijgen , echte merken kopen omdat ze niets anders lusten ..
Om nog maar te zwijgen van roken en de belgedrag van vele mensen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_138261244
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:39 schreef ssebass het volgende:

[..]

Nee meer observatie en wat ik van mensen om mij heen zie. Is ook te zien aan het enorme overgewicht hier. Zelfs onder jongeren. Maar wat ik zei, ik vind ook dat iedereen het wel moet kunnen.
Maar ik zie ook genoeg rijken met flinke penzen :)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:41:10 #138
211040 Uccie
pi_138261245
quote:

[..]

Ik wilde ook al zeggen, komt dit van het onafhankelijke voedingscentrum ofzo :')
pi_138261264
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:41 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik wilde ook al zeggen, komt dit van het onafhankelijke voedingscentrum ofzo :')
Als dat zo is, opheffen en de vrijkomende gelden mogen ze dan in de bijstand stekken, win-win lijkt me zo.
pi_138261266
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:40 schreef RAVW het volgende:

[..]

ik denk ook niet dat het probleem ligt bij het eten , maar bij de kinderen krijgen , echte merken kopen omdat ze niets anders lusten ..
Om nog maar te zwijgen van roken en de belgedrag van vele mensen
Je vergeet drinken nog. En de plasma TV. :)
pi_138261286
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:22 schreef aijumu het volgende:

[..]

Juist, en rijst als basis voor veel menu'' kost 3x niks. Bij de toko dat wel weer.
Toko's zijn doorgaans vreselijk duur.

En je vergeet dat je voor een gezond voedingspatroon als vegetariër juist veel aardappels moet eten. Rijst bevat onvoldoende voedingsstoffen.
pi_138261297
Hoe schalen jullie de levenstandaard van studenten in?

Moeten studeren wat in theorie 40 uur per week is (voor enkele studies is dit ook zo) en krijgen 250(?) euro per maand. Daar moet alles van betaald worden. Eten, huur, zorgkosten etc. Dus er is nog een laag onder armoede.
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:43:37 #143
pi_138261301
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:39 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt ja. Ik ga ook zeker niet ontkennen dat er een aanzienlijk deel is wat zo leeft, da's datzelfde deel welke zorgt voor de beeldvorming van bijstandstrekkers zijn luie tokkies. Dat komt omdat die mensen zo in het oog springen, in negatieve zin dan.

Dat ongezonde leven is trouwens vaak ook gelieerd aan woonplaats, sociale status en inkomen. Ook mensen die géén bijstand hebben en weinig verdienen kunnen er zo uit zien. Toch kan jij van buiten niet zien of het een werkende vetzak of een werkeloze vetzak is terwijl ze misschien in dezelfde wijk wonen en er hetzelfde uitzien.

Verhaal werkt ook andere kanten op, er zijn zoveel mensen in de bijstand waarvan je het niet kan zien, zoals het hoort. Dat zijn gewoon mensen zoals jij en ik die nu even niets anders kunnen dan hun hand ophouden.. en dat idee lijkt me al straf genoeg.
pi_138261306
quote:

[..]

Die zijn daar al vanaf slimpie.
pi_138261312
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:43 schreef ssebass het volgende:

Moeten studeren wat in theorie 40 uur per week is (voor enkele studies is dit ook zo) en krijgen 250(?) euro per maand. Daar moet alles van betaald worden. Eten, huur, zorgkosten etc. Dus er is nog een laag onder armoede.
Studeren is een keuze. Je kan ook werken.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:44:27 #146
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_138261321
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je vergeet drinken nog. En de plasma TV. :)
"echte merken" dus Echte Cola, Marlboro , Calve pindaka.. ( ranzigwoord )
pi_138261343
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja lekker bourgondisch leven. Die leven misschien nog wel het ongezonds van allen. Alles met de auto, veel eten, veel drinken, weinig bewegen en vaak ook nog veel stress.
pi_138261366
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En je vergeet dat je voor een gezond voedingspatroon als vegetariër juist veel aardappels moet eten. Rijst bevat onvoldoende voedingsstoffen.
Aardappels zijn helemaal niet zo goed voor je om dagelijks te eten. Wederom elke toko is verschillend in zijn prijzen, goed zoeken welke het beste is, is van belang.
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:46:30 #149
pi_138261374
quote:

Tja, daar kan ik heel kort over zijn. Meesten lenen maximaal bij en de gelukkigen hebben een bijbaantje. De extreem gelukkigen hebben papa en mama die ze zo nu en dan eens wat toestopt. De meesten maken schulden, al is het maar door het bijlenen. Zit je ook nog opgescheept met een huisjesmelker als huisbaas die een schofterig bedrag vraagt voor een klein pishokje ergens 5 hoog achter.

Maar da's offtopic.
pi_138261403
quote:

Studenten = armoede??

Serieus? Je bent op weg naar een academische status en een dik salaris, dus mag zeker niet zeiken.

Heb met een betastudie altijd gewerkt, 10-20 uur per week.

Studenten zijn niet zielig, zeker niet vereleken met bijstanders.

pi_138261406
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:45 schreef aijumu het volgende:

[..]

Aardappels zijn helemaal niet zo goed voor je om dagelijks te eten. Wederom elke toko is verschillend in zijn prijzen, goed zoeken welke het beste is, is van belang.
Ik had Chinese thee in een Chinese supermarkt gekocht, gewoon 2 euro duurder dan via internet bestellen bij een Nederlandse theewinkel ;) Doe ik ook niet meer
pi_138261439
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hou eens op met onzin over voeding te verkondigen wil je.
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:49:07 #153
pi_138261442
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Studenten = armoede??

Serieus? Je bent op weg naar een academische status en een dik salaris, dus mag zeker niet zeiken.

Heb met een betastudie altijd gewerkt, 10-20 uur per week.

Studenten zijn niet zielig, zeker niet vereleken met bijstanders.
Een betastudie, daar noem je ook wat op. Tegenwoordig zijn het kutjes die alfa of gamma studies volgen en verwachten direct na afstuderen een startsalaris van 4000 netto te vangen. :D

Tegenwoordig studeren mensen inderdaad om het geld. Niet voor niets dat er zoveel academici werkeloos thuis zitten. Of erger nog, van die zogenaamde ''academici'' die een hbo MER of management/marketing studie gevolgd hebben. Dan wel boos zijn als ze geen baan aangeboden krijgen _O-

Academici uiteraard in aanhalingstekens omdat ze dat niet zijn natuurlijk, al denken ze zelf van wel.
pi_138261445
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:28 schreef Uccie het volgende:

[..]

Je moet creatief denken. Kinderopvang is nergens voor nodig. Buren, vriendjes, familie kunnen die opvang prima verzorgen en dat kost dan geen drol.
Denk in oplossingen ipv in problemen.

vrijdag 28 maart 2014 @ 13:49:37 #155
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138261463
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:

Verhaal werkt ook andere kanten op, er zijn zoveel mensen in de bijstand waarvan je het niet kan zien, zoals het hoort. Dat zijn gewoon mensen zoals jij en ik die nu even niets anders kunnen dan hun hand ophouden.. en dat idee lijkt me al straf genoeg.
Klopt, ik zit dan niet in de bijstand maar heb een vergelijkbaar inkomen en niemand die mij niet goed kent weet dat.
De meeste hebben zelfs het idee dat ik het heel goed doe, maar je moet gewoon handig worden.

Zo doe ik mee aan een groepje die aan kledingruil doet, ik breng een zak kleding van de kinderen die te klein is en ik krijg een zak kleding in hun maat terug, in goede staat.
En een ander ruilgroepje, zo heb ik vandaag een oud fietsje kunnen ruilen tegen een lading wasmiddel.
Een ander oud fietsje kunnen ruilen tegen wat lekkers voor pasen voor de kinderen en wat knutselspullen voor de kinderen.

En zo zoek je dus oplossingen voor zaken die je nodig hebt.

O wacht, nee, dat kan niet, ik denk niet in oplossingen ik denk in problemen heb ik eerder geleerd in dit topic. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138261471
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hou eens op met onzin te verkondigen wil je.
Hear hear.

pi_138261481
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik had Chinese thee in een Chinese supermarkt gekocht, gewoon 2 euro duurder dan via internet bestellen bij een Nederlandse theewinkel ;) Doe ik ook niet meer
Dat kan zeker, goed zoeken naar de juiste winkels is gewoon belangrijk.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:50:39 #158
211040 Uccie
pi_138261495
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je moet creatief denken. Kinderopvang is nergens voor nodig. Buren, vriendjes, familie kunnen die opvang prima verzorgen en dat kost dan geen drol.

Ik ben het anders met een hoop dingen eens die Halcon en Scorpie zeggen.
Kinderopvang is het enige waar ik denk ik redelijk afwijk. Directe familie ok, maar "vreemden" zouden niet gratis of el cheapo voor je kinderen moeten opdraaien.
pi_138261496
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hou eens op het zielig te doen.
pi_138261500
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:31 schreef aijumu het volgende:

[..]

Avondmaal had ik het over dom mens, echt :')
Ach, jij eet aardappels als lunch?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:51:06 #161
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138261510
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Tja, daar kan ik heel kort over zijn. Meesten lenen maximaal bij en de gelukkigen hebben een bijbaantje. De extreem gelukkigen hebben papa en mama die ze zo nu en dan eens wat toestopt. De meesten maken schulden, al is het maar door het bijlenen. Zit je ook nog opgescheept met een huisjesmelker als huisbaas die een schofterig bedrag vraagt voor een klein pishokje ergens 5 hoog achter.

Maar da's offtopic.
Ik mag niet eens lenen van de bank, omdat ik een te laag en wisselend inkomen heb. _O-
pi_138261534
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ach, jij eet aardappels als lunch?
Wel soms Rijst, of een zakje Yum-Yum Duck O+
pi_138261542
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Een betastudie, daar noem je ook wat op. Tegenwoordig zijn het kutjes die alfa of gamma studies volgen en verwachten direct na afstuderen een startsalaris van 4000 netto te vangen. :D
Ja demense zijn het gevoel voor verhoudingen een btje kwijt. voor 125 k riant en vrij wonen in de Randstad en zo weinig mogelijk studeren en 4000/maand vangen. :')

Westerse decadentie.

Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:54:01 #164
pi_138261583
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik mag niet eens lenen van de bank, omdat ik een te laag en wisselend inkomen heb. _O-
Kan jij niet bij de stadsbank van jouw regio aankloppen dan? Ik ben daar verder niet bekend mee maar heb daar wel eens wat over gehoord.

En dat zegt eigenlijk ook wel weer veel. Veel mensen zitten in een situatie waar ze wel uit willen komen, maar niet weten hoe.
pi_138261598
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:38 schreef RAVW het volgende:

[..]

Nee het minimum loon heeft niet de zelfde rechten ..
want ik krijg geen vrijstelling van gemeente belastingen , riool belastingen en dat soort dingen
Terwijl je in de bijstand daar wel vrijstelling voor krijgt

Dus van die 100 Euro die je meer krijgt ,gaat er al 50 euro op naar de belasting , dus dan houd je nog maar 50 over en huur en zorg toeslag is ook minder dus die 100 euro verschil met de bijstand ben je zo als werkende kwijt .

Hier krijg je ook geen vrijstellingen in de bijstand. Alleen in de schuldhulpverlening en dat geldt voor een heleboel gemeentes.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:54:59 #166
211040 Uccie
pi_138261604
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:51 schreef aijumu het volgende:

[..]

Wel soms Rijst, of een zakje Yum-Yum Duck O+
Heel Azië leeft op die witte korrels, dus zo ongezond zal het niet zijn.
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:55:06 #167
pi_138261609
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja demense zijn het gevoel voor verhoudingen een btje kwijt. voor 125 k riant en vrij wonen in de Randstad en zo weinig mogelijk studeren en 4000/maand vangen. :')

Westerse decadentie.
En elitair dat ze doen jong. Ik maak ze van dichtbij mee, verschrikkelijk. Die zijn er echt heilig van overtuigd dat ze veel geld gaan verdienen ómdat ze een papiertje hebben. Right. :D

Als je nou een waardevol papiertje had, okee.. maar anders kom je gewoon dit topic terecht als zijnde ''luie flikker'' hoor. En eerlijk gezegd ben je dat dan ook wel een beetje :') met je pretstudie.
pi_138261619
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:54 schreef Uccie het volgende:

[..]

Haha daarom zijn ze ook 1,50 lang :)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:56:18 #169
211040 Uccie
pi_138261638
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Haha daarom zijn ze ook 1,50 :)
}:| niets mis met wat kleiner dan 1.80m zijn.
pi_138261643
quote:

[..]

Is het ook niet, als basis, en rijst heb je ook nog eens in alle vormen en maten :)
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 13:57:01 #171
pi_138261654
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:56 schreef aijumu het volgende:

[..]

Is het ook niet, als basis, en rijst heb je ook nog eens in alle vormen en maten :)
Gevarieerd eten. Da's gezond.
pi_138261663
quote:

[..]

In megagezond Colombia krijg je bij een "standaardlunch" zowel aardappelen als rijst als yuca/banaan.

pi_138261689
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Notenrijst, witte rijst, meer granen rijst, basmati rijst, en zo kunnen we nog even doorgaan ;)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:58:34 #174
211040 Uccie
pi_138261699
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In megagezond Colombia krijg je bij een "standaardlunch" zowel aardappelen als rijst als yuca/banaan.
In Azië eet je rijst, 's ochtends, 's middags en 's avonds...ok noodles ofzo kan ook nog.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:59:14 #175
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138261714
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Kan jij niet bij de stadsbank van jouw regio aankloppen dan? Ik ben daar verder niet bekend mee maar heb daar wel eens wat over gehoord.

En dat zegt eigenlijk ook wel weer veel. Veel mensen zitten in een situatie waar ze wel uit willen komen, maar niet weten hoe.
Ik val iedere keer tussen wal en schip.
Ik wil een omscholing doen maar kan het zelf niet betalen en voor een studiefinanciering kom ik niet in aanmerking.
Dus een persoonlijke lening om te studeren, kan ook niet.
Toen wilde ik voor 4 jaar naar Denemarken gaan omdat je daar gratis kan studeren, dat laat mijn ex niet toe ivm de kinderen.

Ik ben te laag geschoold voor MBO/HBO werk, ik heb te veel ervaring/ben te oud/ te duur voor ongeschoold werk .

Ik heb gesolliciteerd om te werken bij de post, maar voor een aantal uurtjes ( 6 tot 9 uur), kreeg vandaag telefoon, ze vroegen naar mijn situatie, maar omdat ik zelfstandig werk willen ze me niet aannemen, toen ik naar de verklaring vroeg was zijn uitleg. Daar beginnen we gewoon niet aan. :')

En nee, geen een bank wil me iets lenen nu.

En als je de situatie hier uitlegt krijg je te horen dat je alleen in problemen denkt en dat je niet voldoende doet.
pi_138261715
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:56 schreef Uccie het volgende:

[..]

}:| niets mis met wat kleiner dan 1.80m zijn.
O+

Vrouwen langer dan 1,80 vind ik ook niet mooi want slungelig/onvrouwelijk.

pi_138261726
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Aldus het voedingscentrum
pi_138261736
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En elitair dat ze doen jong. Ik maak ze van dichtbij mee, verschrikkelijk. Die zijn er echt heilig van overtuigd dat ze veel geld gaan verdienen ómdat ze een papiertje hebben. Right. :D

Als je nou een waardevol papiertje had, okee.. maar anders kom je gewoon dit topic terecht als zijnde ''luie flikker'' hoor. En eerlijk gezegd ben je dat dan ook wel een beetje :') met je pretstudie.
Haha ja ik vind het wel grappig om te zien. Zo verwend, naief en wereldvreemd. Komen ze wel op terug na de eerste sollicitaties waar ze dan inderdaad minimaal 5k eisen en keihard worden uitgelachen :D
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 14:00:34 #179
pi_138261746
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:58 schreef aijumu het volgende:

[..]

Notenrijst, witte rijst, meer granen rijst, basmati rijst, en zo kunnen we nog even doorgaan ;)
Oh ja, ik vind dat je gelijk hebt hoor. Rijst is prima voer, maar alleen rijst word je op een gegeven moment wel gek van. Ik wel tenminste.. maar da's best wel subjectief :@

Met gevarieerd eten bedoelde ik uiteraard rijst/aardappelen etc. :P
pi_138261750
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:49 schreef snakelady het volgende:

[..]

Klopt, ik zit dan niet in de bijstand maar heb een vergelijkbaar inkomen en niemand die mij niet goed kent weet dat.
De meeste hebben zelfs het idee dat ik het heel goed doe, maar je moet gewoon handig worden.

Zo doe ik mee aan een groepje die aan kledingruil doet, ik breng een zak kleding van de kinderen die te klein is en ik krijg een zak kleding in hun maat terug, in goede staat.
En een ander ruilgroepje, zo heb ik vandaag een oud fietsje kunnen ruilen tegen een lading wasmiddel.
Een ander oud fietsje kunnen ruilen tegen wat lekkers voor pasen voor de kinderen en wat knutselspullen voor de kinderen.

En zo zoek je dus oplossingen voor zaken die je nodig hebt.

O wacht, nee, dat kan niet, ik denk niet in oplossingen ik denk in problemen heb ik eerder geleerd in dit topic. :P
Creativiteit dat vind ik mooi.
pi_138261767
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:40 schreef aijumu het volgende:

[..]

Ik snap niet wat er gezond is aan ontbijtgranen, en in veel gevallen hangt het aan elkaar vast van de suikers.
Ijzer en vit. B12.. wat een ander dus uit vlees haalt. In bijvoorbeeld havermoutpap of muesli zit daar meer van in dan in bruin brood.
Vit. D moet je dan weer uit bakolie, boter of visolie halen.

Vlees bevat meer dan alleen eiwitten. Een echte vegetariër heeft een geheel aangepast voedingspatroon om de voedingsstoffen uit vlees toch voldoende binnen te krijgen. Simpelweg weg laten van vlees en vis of het vervangen door een ei of kaas (duur!) geeft op den duur gezondheidsklachten door een chronisch tekort aan bepaalde voedingsstoffen.

Wat jij doet; rijst met bonen en wortel, is roofbouw op je lijf en vreselijk ongezond.
pi_138261768
5k netto. dat haal ik niet eens.

vrijdag 28 maart 2014 @ 14:01:54 #183
211040 Uccie
pi_138261776
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:59 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik val iedere keer tussen wal en schip.
Ik wil een omscholing doen maar kan het zelf niet betalen en voor een studiefinanciering kom ik niet in aanmerking.
Dus een persoonlijke lening om te studeren, kan ook niet.
Toen wilde ik voor 4 jaar naar Denemarken gaan omdat je daar gratis kan studeren, dat laat mijn ex niet toe ivm de kinderen.

Ik ben te laag geschoold voor MBO/HBO werk, ik heb te veel ervaring/ben te oud/ te duur voor ongeschoold werk .

Ik heb gesolliciteerd om te werken bij de post, maar voor een aantal uurtjes ( 6 tot 9 uur), kreeg vandaag telefoon, ze vroegen naar mijn situatie, maar omdat ik zelfstandig werk willen ze me niet aannemen, toen ik naar de verklaring vroeg was zijn uitleg. Daar beginnen we gewoon niet aan. :')

En nee, geen een bank wil me iets lenen nu.

En als je de situatie hier uitlegt krijg je te horen dat je alleen in problemen denkt en dat je niet voldoende doet.
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat jij echt wel oplossingen zoekt.
pi_138261793
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Oh ja, ik vind dat je gelijk hebt hoor. Rijst is prima voer, maar alleen rijst word je op een gegeven moment wel gek van. Ik wel tenminste.. maar da's best wel subjectief :@

Met gevarieerd eten bedoelde ik uiteraard rijst/aardappelen etc. :P
En pasta kost ook geen drol, groente ook niet, vlees weer wel wat, het is alles eromheen, de snacks, het snoepgoed, de frisdrank wat het duur en ook nog eens ongezond maakt.
pi_138261833
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

De gemiddelde VVD-er is vet dik. Maar dat heet dan 'Bourgondiër' en niet 'Tokkie'.

vrijdag 28 maart 2014 @ 14:05:30 #186
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138261854
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:02 schreef aijumu het volgende:

[..]

En pasta kost ook geen drol, groente ook niet, vlees weer wel wat, het is alles eromheen, de snacks, het snoepgoed, de frisdrank wat het duur en ook nog eens ongezond maakt.
Vis is ook duur maar zo ontzettend gezond en eigenlijk zou iedereen en zeker opgroeiende kinderen dit minimaal 1x in de week moeten eten.
Nu gooi ik zeker een keer in de week tonijn uit blik door een pastasalade of koop bij de lidl vis uit de vriezer.
Maar het is nog steeds vrij prijzig.
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 14:07:23 #187
16180 crew  CoolGuy
pi_138261896
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Vis is ook duur maar zo ontzettend gezond en eigenlijk zou iedereen en zeker opgroeiende kinderen dit minimaal 1x in de week moeten eten.
Nu gooi ik zeker een keer in de week tonijn uit blik door een pastasalade of koop bij de lidl vis uit de vriezer.
Ik krijg meer en meer respect voor je.
pi_138261898
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Vis is ook duur maar zo ontzettend gezond en eigenlijk zou iedereen en zeker opgroeiende kinderen dit minimaal 1x in de weke eten.
Nu gooi ik zeker een keer in de week tonijn uit blik door een pastasalade of koop bij de lidl vis uit de vriezen.
En dat terwijl de koolvis al onder de kostprijs verkocht word, visolie is dan weer niet duur, even serieus :@
pi_138261903
Conclusie blijft dat de gemiddelde uitkeringstrekker een domme luiaard is.
pi_138261924
quote:

Studenten komen in aanmerking voor vele extraatjes en kortingen. Denk aan vervoer, verzekeringen e.d. Zij hebben geen gezin en wonen doorgaans of thuis of op een kamer. Zij kunnen bijverdienen met kleine baantjes (horeca e.d.) zonder op hun stufi te worden gekort en de ouders zijn wettelijk verplicht hen financieel te blijven ondersteunen.
pi_138261972
Waar het mij nogmaals omdraait is dat je met weinig veel kunt, maar heb ook het lef om te onderhandelen. heb de durf om zelfs in een kringloop te vragen of er een betere prijs te krijgen valt.
pi_138261998
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:45 schreef aijumu het volgende:

[..]

Niet iedereen woont in de Randstad... dus niet iedereen heeft de keuze uit veel verschillende markten en toko's in de omgeving.
pi_138262041
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Niet iedereen woont in de Randstad... dus niet iedereen heeft de keuze uit veel verschillende markten en toko's in de omgeving.
En wie zegt dat ik in de randstad woon?
pi_138262042
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hou eens op met onzin over voeding te verkondigen wil je.
Onzin? Ik onderbouw het met een officiële link. Jij roept maar wat.
pi_138262115
quote:

[..]

Die eten dan ook vlees en vis.
pi_138262171
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Yep. Ik ken er ook zo eentje, is nu bezig met een hbo communicatie. Toen hij daaraan begon vroeg ik hem of hij wel had nagedacht of daar ook werk in te vinden was (is er niet). Zegt die knul: "Mijn moeder werkt bij Akzo (als secretaresse in de onderste laag) dus die regelt voor mij wel een baan."..

8)7
pi_138262205
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Onzin? Ik onderbouw het met een officiële link. Jij roept maar wat.
Je hebt de link er niet bij gepost.
Maar ik ben niet te beroerd het even door google te gooien en kom dan uit op...

*O* Tromgeroffel *O*

Zegt genoeg.
Je weet dat het voedingscentrum de propaganda uitlaatklep van de voedingsindustrie is?
pi_138262248
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:01 schreef El_Matador het volgende:
5k netto. dat haal ik niet eens.
Jij doet dan ook je best niet genoeg.
pi_138262250
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

*O* Tromgeroffel *O*

Zegt genoeg.
Je weet dat het voedingscentrum het propaganda uitlaatklep van de voedingsindustrie is?
quote:
GoodBite (merknaam)
Tivall (merknaam)
Tofu (tahoe)
Valess (merknaam
Vegetarische Slager/Vleeschmakers (merknaam)
Vivera (merknaam)
Dit stukje in de tekst zou al genoeg moeten zeggen, dat het volledig niet onafhankelijk is.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:20:37 #200
211040 Uccie
pi_138262251
quote:

[..]

*O* Tromgeroffel *O*

Zegt genoeg.
Je weet dat het voedingscentrum het propaganda uitlaatklep van de voedingsindustrie is?
Het onafhankelijke voedingsbureau van Unilever :')
Gek dat die eet bewust stempel alleen op hun producten zitten....
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:21:52 #201
211040 Uccie
pi_138262286
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:20 schreef aijumu het volgende:

[..]

[..]

Dit stukje in de tekst zou al genoeg moeten zeggen, dat het volledig niet onafhankelijk is.
Sowieso, een organisatie die mensen het advies geeft producten te kopen met kunstmatige zoetstoffen en E-nummers (en dan niet degene die goed voor je zijn) kan ik niet serieus nemen.
pi_138262353
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:20 schreef Uccie het volgende:

[..]

Het onafhankelijke voedingsbureau van Unilever :')
Gek dat die eet bewust stempel alleen op hun producten zitten....
Daarnaast is gevarieerd eten ook bullshit.
Het gaat erom dat je voldoende bouwstoffen, vitamine's en mineralen binnen krijgt.
Of dat nou allemaal in een en dezelfde maaltijd zit die jij elke dag tot je neemt maakt echt niks uit.

Dat het lekkerder is om gevarieerd te eten? Ok. Maar noodzakelijk? Nee.

Maargoed, dat is een hele andere discussie.
pi_138262411
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:21 schreef Uccie het volgende:

[..]

Sowieso, een organisatie die mensen het advies geeft producten te kopen voor kunstmatige zoetstoffen en E-nummers (en dan niet degene die goed voor je zijn) kan ik niet serieus nemen.
quote:
Quorn (merknaam) bevat weinig ijzer en is daarom geen volwaardige vleesvervanger. Het is gemaakt van een schimmeleiwit dat behoort tot de familie van paddenstoelen. Quorn-producten variëren van gemarineerde stukjes tot burgers en schnitzels.

Aan producten van Healthy Planet en Vetara (merknamen) zijn geen B12 of ijzer toegevoegd. Het zijn dus geen volwaardige vleesvervangers. De producten zijn gemaakt van soja- en tarwe-eiwit.
Meen eens, en dit zegt dan helemaal alles :P
pi_138262478
Whehe, gaan we nu ook voorschrijven wat en waar mensen in de bijstand moeten eten? :')
pi_138262503
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:28 schreef Barbusse het volgende:
Whehe, gaan we nu ook voorschrijven wat en waar mensen in de bijstand moeten eten? :')
Neen, beter lezen :)
pi_138262693
quote:

[..]

*O* Tromgeroffel *O*

Zegt genoeg.
Je weet dat het voedingscentrum de propaganda uitlaatklep van de voedingsindustrie is?
Wij van WC eend...
pi_138262737
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wij van WC eend...
Dat is van een concurrent van Unilever :+
pi_138262912
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:29 schreef aijumu het volgende:

[..]

Neen, beter lezen :)
Er wordt hier anders duidelijk beweerd dat bijstandsgerechtigden geen vlees hoeven te eten en dus met minder geld voor voeding toe kunnen. Hoe wil jij dat anders uitleggen?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:43:40 #209
211040 Uccie
pi_138262955
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:42 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er wordt hier anders duidelijk beweerd dat bijstandsgerechtigden geen vlees hoeven te eten en dus met minder geld voor voeding toe kunnen. Hoe wil jij dat anders uitleggen?
Nee er wordt beweerd dat het voor niemand noodzakelijk is om dagelijks vlees te eten. Of je nu in de bijstand zit of 3 ton per jaar binnen tikt.
pi_138263195
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:43 schreef Uccie het volgende:

[..]

Nee er wordt beweerd dat het voor niemand noodzakelijk is om dagelijks vlees te eten. Of je nu in de bijstand zit of 3 ton per jaar binnen tikt.
Overigens houd ik gewoon 100 gr. vlees per dag per persoon aan en dat is prima. En een keer een ei is gewoon lekker. Gevarieerde voeding vind ik belangrijk omdat iedere groente, iedere voeding weer andere voedingsstoffen bevat.
pi_138263223
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Overigens houd ik gewoon 100 gr. vlees per dag per persoon aan en dat is prima. En een keer een ei is gewoon lekker. Gevarieerde voeding vind ik belangrijk omdat iedere groente, iedere voeding weer andere voedingsstoffen bevat.
das 30 gram teveel vlees.
pi_138263249
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mauw mauw.. de Halcon en Scorpie modus... :W
pi_138263252
quote:

[..]

Volgevrete SP'er gespot
pi_138263261
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Huil huil, de Ouder1 modus... :W :*
pi_138263330
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Huil huil, de Ouder1 modus... :W :*
PvdA stemmer gespot: Waait met alle winden mee.. zolang hij maar posten kan. :W
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 14:57:04 #216
16180 crew  CoolGuy
pi_138263380
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Kap toch es met je gezeik man. Je wordt overal uitgekotst hier, en dat is niet gek.
pi_138263465
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Kap toch es met je gezeik man. Je wordt overal uitgekotst hier, en dat is niet gek.
Verwijzen naar de mening anderen is een teken van gebrek aan een eigen mening, visie of voldoende zelfvertrouwen. Spreek dus voor jezelf of houd je waffel.
pi_138263507
quote:

[..]

LOL, ik zou nog eerder SP stemmen dan PvdA
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:00:12 #219
211040 Uccie
pi_138263510
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat jij doet, moet je zelf weten. Punt is nog steeds dat dagelijks vlees eten niet noodzakelijk is.
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 15:00:22 #220
16180 crew  CoolGuy
pi_138263517
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Verwijzen naar de mening anderen is een teken van gebrek aan een eigen mening, visie of voldoende zelfvertrouwen. Spreek dus voor jezelf of houd je waffel.
Je bent een zeikend Kutwijf dat alles beter denkt te weten.

Zoiets?
pi_138263564
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mauw mauw, das Ouder1 die teveel vlees naar binnen schranst en straks doodgaat aan een dodelijke ziekte :W
pi_138263599
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je bent een zeikend Kutwijf dat alles beter denkt te weten.

Zoiets?
Nee.. dan presenteer je het als een feit terwijl het je mening is. En dat jij mij 'een zeikend Kutwijf dat alles beter denkt te weten' vindt zal me mijn reet roesten.

Waarschijnlijk weet ik gewoon ook veel meer dan jij. :D
pi_138263631
quote:

[..]

Moet jij geen auto aanhouden omdat je haar anders door de war gaat voor je sollicitatiegesprek, ergens ver weg, waar je weinig concurrentie hebt vanwege je zwakke CV? Kan je daarna je kleren weer in de droger gooien die je beschouwt als primaire levensbehoefte, nadat je je andere primaire levensbehoefte naast de primaire levensbehoefte van je partner hebt geparkeerd.
pi_138263645
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:02 schreef Ouder1 het volgende:

Je weet in ieder geval wat keihard falen is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2014 15:04:35 ]
pi_138263691
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mauw mauw, das Ouder1 die teveel vlees naar binnen schranst en straks doodgaat aan een dodelijke ziekte :W
Je vergeet dat ik werkeloos ben en dus volgens jou en Halcon de hele dag naar mijn plasma tv zit te kijken terwijl ik liters bier achterover sla en rook als een schoorsteen. Die dodelijke ziekte zal hem daar dan eerder aan liggen dan aan dat kleine stukje vlees per dag. :W
pi_138263711
Waarom kom je niet meer in WGR eigenlijk Ouder1? Zijn je eigen ervaringen op?
pi_138263717
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Moet jij geen auto aanhouden omdat je haar anders door de war gaat voor je sollicitatiegesprek, ergens ver weg, waar je weinig concurrentie hebt vanwege je zwakke CV? Kan je daarna je kleren weer in de droger gooien die je beschouwt als primaire levensbehoefte, nadat je je andere primaire levensbehoefte naast de primaire levensbehoefte van je partner hebt geparkeerd.
Is het verdraaien van woorden je vak of zo? Je bent er akelig goed in.
pi_138263738
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Omdat ze daar nog net wat harder tegengas krijgt. Ze weet wanneer ze teveel is (wist ze dat maar tijdens haar vorige werk _O- )

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2014 15:06:48 ]
pi_138263775
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Is het verdraaien van woorden je vak of zo? Je bent er akelig goed in.
Oh, nog ontkennen ook. Zo kennen we je weer. Heb je nog een verhaal over de broer van een kennis van een achternicht van een buurvrouw waarmee je weer een ridicuul standpunt kunt innemen of verzanden we in persoonlijke aanvalletjes?
pi_138263793
quote:
Mijn vak is HRM. Ik reageer vooral op topics die daarmee te maken hebben. Als de juiste tips al meerdere malen gegeven zijn heeft het geen echte toegevoegde waarde ze weer te geven lijkt mij.

Gisteren trouwens nog iets gepost daar geloof ik.
pi_138263823
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh, nog ontkennen ook. Zo kennen we je weer. Heb je nog een verhaal over de broer van een kennis van een achternicht van een buurvrouw waarmee je weer een ridicuul standpunt kunt innemen of verzanden we in persoonlijke aanvalletjes?
De persoonlijke aanvallen zijn echt jouw ding. Niemand op Fok post er zo veel als jij.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:08:44 #232
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138263826
Mwah het nivo is er niet gezelliger op geworden hier..... ipv. ideeen op te doen en er normaal over te praten is het meer een partijtje bashen geworden....
pi_138263828
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mijn vak is HRM.
Hoe ironisch dat je dan op dat vlak eruit gebonjourd bent zonder dat je zelf doorhad dat je overbodig werd.
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 15:08:56 #234
16180 crew  CoolGuy
pi_138263834
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:02 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee.. dan presenteer je het als een feit terwijl het je mening is. En dat jij mij 'een zeikend Kutwijf dat alles beter denkt te weten' vindt zal me mijn reet roesten.

Ja, daarom zit jij thuis en hark ik asociaal veel geld binnen natuurlijk. :') domme gans, maak jezelf niet zo onsterfelijk belachelijk man :D
pi_138263871
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:08 schreef DUTCHKO het volgende:
Mwah het nivo is er niet gezelliger op geworden hier..... ipv. ideeen op te doen en er normaal over te praten is het meer een partijtje bashen geworden....
Ja.. de koffie pauze van Scorpie is weer voorbij. Dan is elke zinnige discussie onmogelijk.
pi_138263880
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De persoonlijke aanvallen zijn echt jouw ding. Niemand op Fok post er zo veel als jij.
Vandaar dat je het topic binnenkomt met een persoonlijke aanval. Meid, hou alsjeblieft je hypocriete waffel dicht, want als je ook zo tijdens je werk was weet ik precies waarom jij eruit bent gegooid.
pi_138263899
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja.. de koffie pauze van Scorpie is weer voorbij. Dan is elke zinnige discussie onmogelijk.
Ga anders nog ff een keer roepen dat ik geen werk heb, maak je zelf nog een keer onsterfelijk belachelijk.
pi_138263927
Ik zie een patroon trouwens. Ouder1 doet niet mee aan de discussie, en het is constructief, al 3 of 4 topics lang. Ouder1 meld zich, en binnen no time is het weer feest.

Valt anderen dit ook op?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:11:51 #239
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138263938
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, daarom zit jij thuis en hark ik asociaal veel geld binnen natuurlijk. :') domme gans, maak jezelf niet zo onsterfelijk belachelijk man :D
Wat vind jij veel geld? En wat heeft dit nu voor nut om iemand voor de voeten te gooien?
pi_138263940
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vandaar dat je het topic binnenkomt met een persoonlijke aanval. Meid, hou alsjeblieft je hypocriete waffel dicht, want als je ook zo tijdens je werk was weet ik precies waarom jij eruit bent gegooid.
So hee.. Twee Ad Hominems en één verdraaiing in één minipost. Je doet je reputatie eer aan. _O_
pi_138263958
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ga anders nog ff een keer roepen dat ik geen werk heb, maak je zelf nog een keer onsterfelijk belachelijk.
Je bent in het ieder geval zwaar overbodig. Dat blijkt wel uit je PoHi.
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 15:12:32 #242
16180 crew  CoolGuy
pi_138263961
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zinnige discussies met jou in t topic zijn niet mogelijk. Ongelofelijk. Zing eens een paar toontjes lager, over t paard getild mens dat je bent.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:12:48 #243
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138263969
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:11 schreef Scorpie het volgende:
Ik zie een patroon trouwens. Ouder1 doet niet mee aan de discussie, en het is constructief, al 3 of 4 topics lang. Ouder1 meld zich, en binnen no time is het weer feest.

Valt anderen dit ook op?
Misschien...maar jij vind het best wel lekker om ff te bashen, schavuit. :Y
pi_138263981
Jezus mensen :')
pi_138263992
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:11 schreef Scorpie het volgende:
Ik zie een patroon trouwens. Scorpie doet niet mee aan de discussie, en het is constructief, al 3 of 4 topics lang. Scorpie meldt zich, en binnen no time is het weer feest van verdraaiingen, leugens, Ad Hominems en scheldpartijen.

Valt anderen dit ook op?
Fixed. :W
pi_138264016
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En maar huilen over anderen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

So hee.. Twee Ad Hominems en één verdraaiing in één minipost. Je doet je reputatie eer aan. _O_
Wil je dat ik je 1e post in dit topic quote, of geloof je me maar gewoon op mijn woord als ik zeg dat je met een persoonlijke aanval binnen kwam zeilen?
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 15:14:47 #247
16180 crew  CoolGuy
pi_138264033
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:11 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat vind jij veel geld? En wat heeft dit nu voor nut om iemand voor de voeten te gooien?
Meer dan 55k per jaar. T was een reaxtie op haar opmerking dat ze ws veel meer weet dan ik. Bijzonder opmerking want ze kent me niet.
pi_138264064
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:12 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Misschien...maar jij vind het best wel lekker om ff te bashen, schavuit. :Y
Ach, Ouder1 en ik hebben een geschiedenis waarin mevrouw al meerdere malen zich beklaagde over het feit dat ze hard werd aangepakt op haar woorden en vervolgens door een mod even terecht gesteld werd. Toen riep ze dat ze me zou blokkeren (wat ze dus niet gedaan heeft) en sindsdien is het huilen geblazen zodra ze mij en CG ziet posten (die mag ze ook niet).
pi_138264082
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En maar huilen over anderen.

[..]

Wil je dat ik je 1e post in dit topic quote, of geloof je me maar gewoon op mijn woord als ik zeg dat je met een persoonlijke aanval binnen kwam zeilen?
Ik wacht wel weer tot jouw 'werktijd' er op zit. Kan er hier weer normaal gediscussieerd worden zonder jouw Ad Hominems, persoonlijke aanvallen en scheldpartijen.
pi_138264092
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik zou maar even bedenken in welke situatie jij je persoonlijk nu bevind, met je 'zwaar overbodig'.
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 15:16:39 #251
16180 crew  CoolGuy
pi_138264104
Godverdomme wat is fokken op een telefoon lastig.
pi_138264118
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik wacht wel weer tot jouw 'werktijd' er op zit. Kan er hier weer normaal gediscussieerd worden zonder jouw Ad Hominems, persoonlijke aanvallen en scheldpartijen.
Je bedoelt normaal discussieren over een uur fietsen voor een sollicitatie, drogers, wasmachines, auto`s en iPads die allen primaire levensbehoeften zijn volgens jou etc etc?
pi_138264156
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zou maar even bedenken in welke situatie jij je persoonlijk nu bevind, met je 'zwaar overbodig'.
Ben jij bij machte één (1) post te plaatsen zonder een ander aan te vallen, belachelijk te maken of te bashen of jezelf een veer in je reet te steken?

Denk het niet hé?
pi_138264176
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bedoelt normaal discussieren over een uur fietsen voor een sollicitatie, drogers, wasmachines, auto`s en iPads die allen primaire levensbehoeften zijn volgens jou etc etc?
En weer ben je aan het verdraaien... Zucht man. Dat jij niet moe van jezelf wordt.
pi_138264217
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:57 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De vraag wat jouw definitie is van huisjesmelker staat nog open.

Verder te kinderachtig voor woorden jouw geblaat. Ik begrijp goed dat werkgevers niet op je zitten te wachten.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:20:11 #256
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138264224
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Meer dan 55k per jaar. T was een reaxtie op haar opmerking dat ze ws veel meer weet dan ik. Bijzonder opmerking want ze kent me niet.
Vind jij dat veel?
Mijn laatste job in NL was 75K per jaar. So what?
Ik zie de relevantie namelijk niet zo.
Respect mensen.....
pi_138264250
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ben jij bij machte één (1) post te plaatsen zonder een ander aan te vallen, belachelijk te maken of te bashen of jezelf een veer in je reet te steken?

Denk het niet hé?
Zoek mijn eerste post in dit topic op, en kom dan even gewoon terug om excuses te maken voor je domme geblaat.
pi_138264266
Ook mooi, huilen over persoonlijke aanvallen en dan dit posten terwijl ik in geen velden of wegen te bekennen ben in dit topic:

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En maar jankballen _O-

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2014 15:22:42 ]
pi_138264308
Mensen die denken dat types als Scorpie en Halcon nog van gedachten gaan veranderen over mensen in de Bijstand. _O-

Volwassen mensen die zich op laten naaien door S & H :{
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 15:22:51 #260
16180 crew  CoolGuy
pi_138264319
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:20 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Vind jij dat veel?
Mijn laatste job in NL was 75K per jaar. So what?
Ik zie de relevantie namelijk niet zo.
Respect mensen.....
Das ruim 1,5x modaal en daarmee kan ik MN leven leiden zoals ik dat wil zonder me iets te hoeven ontzeggen, dus ja, ik vind dat veel. :)
pi_138264327
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zoek mijn eerste post in dit topic op, en kom dan even gewoon terug om excuses te maken voor je domme geblaat.
Begin jij maar eens het gehele topic terug te lezen en je aanname dat ik
quote:
een uur fietsen voor een sollicitatie, drogers, wasmachines, auto`s en iPads die allen primaire levensbehoeften zijn volgens jou etc etc?
die als primaire levensbehoeftes zie te bewijzen.

Lukt je niet.. dus kom maar op met je excuses.
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 15:25:06 #262
16180 crew  CoolGuy
pi_138264380
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:22 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Mensen die denken dat types als Scorpie en Halcon nog van gedachten gaan veranderen over mensen in de Bijstand. _O-
Moet dat dan?
pi_138264404
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:16 schreef CoolGuy het volgende:
Godverdomme wat is fokken op een telefoon lastig.
:Y

Ik weet er alles van. Zeker met die pruts-4g van Vodafone.
pi_138264419
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Moet dat dan?
Sommige mensen denken van wel, aangezien ze discussie steeds maar weer aan gaan.
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 15:27:59 #265
16180 crew  CoolGuy
pi_138264468
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

:Y

Ik weet er alles van. Zeker met die pruts-4g van Vodafone.
Nee ik bedoel dat niet. Ik heb Android en als je een post wil wijzigen dan begint ie steeds in en uit te zoomen etc. Schiet niet op.
pi_138264493
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nope, er zit een aardig percentage (gedeeltelijk) arbeidsongeschikten in de bijstand. In de WAO of haar opvolger(s) kom je alleen terecht vanuit werk of WW, als je werkloos bent om het moment dat je ziek wordt heb je daar geen recht op. Daarnaast zitten er ook een hoop mensen met twee uitkeringen in de bijstand, het bedrag van de gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid aangevuld tot bijstandsnorm. Dat aantal is enorm toegenomen door de herkeuringen een paar jaar geleden.

Overigens wordt er wel al een aantal jaren gesproken om die groepen te splitsen om zo die 'verborgen' arbeidsongeschikten uit het bijstandsbestand te krijgen, maar dat wil maar niet van de grond komen.
pleased to meet you
pi_138264556
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Serieus? In plaats van dat je je uitspraken gaat onderbouwen ga je 'nee joh, lekker puh, jij moet het doen' spelen? Ben je retarded ofzo? Het lijkt wel alsof ik met een kind van 4 aan het praten ben. Moet je een snoepje ofzo?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2014 15:31:18 ]
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:31:24 #268
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138264574
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Das ruim 1,5x modaal en daarmee kan ik MN leven leiden zoals ik dat wil zonder me iets te hoeven ontzeggen, dus ja, ik vind dat veel. :)
Nou mooi dan.
Het maakt mij namelijk niets uit wat iemand verdient maar hoe je elkaar behandeld.
Nu is het respekt en medemenselijkheid een ding want niet echt is toegenomen in NL, laat staan beleefdheid, maar ik vind het toch wel treurig om te konstateren dat men denkt discussies te winnen met modder gooien.
Ieder mens is verschillend van de ander. De een kan dit, de andere dat.

Feit is: er zijn 100.000 banen en bijna 700.000 werklozen.
Een groot gevolg is geweest de recessie (dankzij Yankee land en hun Wallstreet creeps) maar ook de ongecontroleerde instroom van illigalen, Oostblokkers (onder de vlag van de EU-open grenzen) en (nep)asielzoekers.
Dat heeft heel veel banen gekost. Werknemers werden vervangen door goedkope arbeidskrachten, vaak via dubieuze constructies.
En daardoor zijn heel veel mensen werkloos geworden op vaak oudere leeftijd. En die zijn vrijwel kansloos in Nederland, wat berucht staat om zijn leeftijdsdiscriminatie.

Het is beter om oplossingen te zoeken dan elkaar af te maken en ik zou beginnen om de politiek te veranderen, anders verandert er NIETS!
pi_138264624
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee ik bedoel dat niet. Ik heb Android en als je een post wil wijzigen dan begint ie steeds in en uit te zoomen etc. Schiet niet op.
Is dat die O zo blitse nieuwe phone van je ? :') miskoop, zei het je al.
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 15:34:13 #270
16180 crew  CoolGuy
pi_138264652
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou mooi dan.
Het maakt mij namelijk niets uit wat iemand verdient maar hoe je elkaar behandeld.
Nu is het respekt en medemenselijkheid een ding want niet echt is toegenomen in NL, laat staan beleefdheid, maar ik vind het toch wel treurig om te konstateren dat men denkt discussies te winnen met modder gooien.
Ieder mens is verschillend van de ander. De een kan dit, de andere dat.

Feit is: er zijn 100.000 banen en bijna 700.000 werklozen.
Een groot gevolg is geweest de recessie (dankzij Yankee land en hun Wallstreet creeps) maar ook de ongecontroleerde instroom van illigalen, Oostblokkers (onder de vlag van de EU-open grenzen) en (nep)asielzoekers.
Dat heeft heel veel banen gekost. Werknemers werden vervangen door goedkope arbeidskrachten, vaak via dubieuze constructies.
En daardoor zijn heel veel mensen werkloos geworden op vaak oudere leeftijd. En die zijn vrijwel kansloos in Nederland, wat berucht staat om zijn leeftijdsdiscriminatie.

Het is beter om oplossingen te zoeken dan elkaar af te maken en ik zou beginnen om de politiek te veranderen, anders verandert er NIETS!
Ben jij nieuw op fok of zo? ;) hier topics openen gaat zowiezo niks veranderen. Daar komt bij dat in de eerste delen al alles is gezegd. Het enige wat er nu nog gebeurd is gewoon hoe t hier altijd gaat.
pi_138264663
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb ook Android. Dat zoomen is irritant ja. Geen idee hoe ik dat uit kan zetten.
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 15:35:01 #272
16180 crew  CoolGuy
pi_138264672
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is dat die O zo blitse nieuwe phone van je ? :') miskoop, zei het je al.
Nee dit is mijn oude Samsung gewoon nog?
pi_138264690
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee dit is mijn oude Samsung gewoon nog?
O jammer, die meuk die je gekocht hebt wil ik graag bashen.
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 15:36:01 #274
16180 crew  CoolGuy
pi_138264697
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik heb ook Android. Dat zoomen is irritant ja. Geen idee hoe ik dat uit kan zetten.
Weet ik ook niet, maar bij quoten of posten is dat niet O. Het is echt puur bij het editen van een post.
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 15:36:43 #275
16180 crew  CoolGuy
pi_138264713
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

O jammer, die meuk die je gekocht hebt wil ik graag bashen.
Weet ik bro. Jij mag dat.
pi_138264773
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Serieus? In plaats van dat je je uitspraken gaat onderbouwen ga je 'nee joh, lekker puh, jij moet het doen' spelen? Ben je retarded ofzo? Het lijkt wel alsof ik met een kind van 4 aan het praten ben. Moet je een snoepje ofzo?
Dat gevoel heb ik jou nu ook steeds.. Net alsof je de domme bully bent op een basisschool of zo.. Je gedrag lijkt er erg op:

Voortdurend uithalen naar mensen die al op de grond liggen..

Knap hoor! _O_
pi_138264812
quote:

[..]

Vertel dat even aan al die kinderen die blind geworden zijn door gebrek aan vitamine A.
Of zit je hier stiekem te lobbyen voor Monsanto, de bijstandsgerechtigde gaat maar aan hun GM-rijst?
pleased to meet you
pi_138264813
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

'Nee jijhij stommerdddddddddddddddddd'

:')

Meid, ga nu maar weer wat anders doen, je houdbaarheidsdatum in dit topic is alweer verstreken.
pi_138264844
:')
pi_138264883
quote:

[..]

Dat gevoel heb ik jou nu ook steeds.. Net alsof je de domme bully bent op een basisschool of zo.. Je gedrag lijkt er erg op:
[ afbeelding ]
Voortdurend uithalen naar mensen die al op de grond liggen..

Knap hoor! _O_
Ga je nog reageren op mijn vraag of hoe zit het?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:43:18 #281
211040 Uccie
pi_138264895
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:40 schreef moussie het volgende:

[..]

Vertel dat even aan al die kinderen die blind geworden zijn door gebrek aan vitamine A.
Of zit je hier stiekem te lobbyen voor Monsanto, de bijstandsgerechtigde gaat maar aan hun GM-rijst?
Ik zeg ook niet dat je alleen maar rijst moet eten, maar er werd hier gedaan alsof aardappelen een noodzakelijk iets waren, dat niet met rijst kon worden vervangen.
GM-voeding blijf ik liever ver vanaf....voor zover ik dat voor het uitkiezen heb.
pi_138264901
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ga je nog reageren op mijn vraag of hoe zit het?
Heb ik al gedaan. Lees ff terug.
pi_138264938
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:43 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je alleen maar rijst moet eten, maar er werd hier gedaan alsof aardappelen een noodzakelijk iets waren, dat niet met rijst kon worden vervangen.
GM-voeding blijf ik liever ver vanaf....voor zover ik dat voor het uitkiezen heb.
Ga jij ook al aan het verdraaien? Een vegetariër moet ook aardappels eten.. zucht.
pi_138264949
quote:

[..]

tadaa. Scorpie in de aanval. Tot hier was het rustig. :)

En ouder1 had gelijk..

Behalve natuurlijk als bijstanders ondervoed moeten raken. Dan had Scorpie gelijk. ;)
pi_138264981
quote:
:D

Haar duim is leeg.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:47:50 #286
211040 Uccie
pi_138265011
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ga jij ook al aan het verdraaien? Een vegetariër moet ook aardappels eten.. zucht.
Ik heb nooit iets over vegetariërs gezegd.
pi_138265047
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan. Lees ff terug.
Ik zie het zo scrollend op m'n phone niet staan.

Je definitie van huisjesmelker en geef ook meteen maar even aan wat de relevantie is.
pi_138265082
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik zie het zo scrollend op m'n phone niet staan.

Je definitie van huisjesmelker en geef ook meteen maar even aan wat de relevantie is.
Dan moet je beter kijken. Neem nu eens je eigen verantwoordelijkheid en verwacht niet dat anderen jouw problemen oplossen.
pi_138265102
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:47 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik heb nooit iets over vegetariërs gezegd.
Ik wel. En die opmerking over aardappels was van mij.
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 15:52:37 #290
16180 crew  CoolGuy
pi_138265150
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:45 schreef poemojn het volgende:

[..]

tadaa. Scorpie in de aanval. Tot hier was het rustig. :)

En ouder1 had gelijk..
[ afbeelding ]
Dat is een aanval? Lange tenen of zo? Jij white knight jij. :')
pi_138265190
quote:

[..]

Negeer hem dan ook gewoon! Echt, je wat aantrekken van zulke types :')
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:54:41 #292
211040 Uccie
pi_138265204
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik wel. En die opmerking over aardappels was van mij.
Maar dan nog, moet je niet elke avond aardappelen eten als vegetariër.
Een groot deel van de Indiase keuken is vegetarisch en daar wordt ook niet standaard overal aardappel aan toegevoegd.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:54:45 #293
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138265208
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ben jij nieuw op fok of zo? ;) hier topics openen gaat zowiezo niks veranderen. Daar komt bij dat in de eerste delen al alles is gezegd. Het enige wat er nu nog gebeurd is gewoon hoe t hier altijd gaat.
Tja maar als je ook alleen maar gal spuugt en niets aan de oorzaken doet dan zal er inderdaad niets veranderen....
pi_138265216
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan moet je beter kijken. Neem nu eens je eigen verantwoordelijkheid en verwacht niet dat anderen jouw problemen oplossen.
Nou, staat zo te zien niet tussen de postings van vanmiddag 15.19 tot nu.

Je hebt overigens toch niets nuttigs te doen.
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 15:55:10 #295
16180 crew  CoolGuy
pi_138265219
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Neem een voorbeeld aan je eigen woorden, want dat jij werkloos bent heeft vooral niets met jou te maken volgens jezelf.
pi_138265232
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:54 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Negeer hem dan ook gewoon! Echt, je wat aantrekken van zulke types :')
Ben jij een bijstandstreksterhunter of zo ?
pi_138265250
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ben jij een bijstandstreksterhunter of zo ?
een wát?
pi_138265269
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is een aanval? Lange tenen of zo? Jij white knight jij. :')
uitlokken en daarna door blijven hakken.
Maar ik stop met dit topic. Zo is er niets meer aan.
pi_138265411
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:56 schreef poemojn het volgende:

[..]

Maar ik stop met dit topic. Zo is er niets meer aan.
Ok, de groeten :W
pi_138266065
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Jij doet dan ook je best niet genoeg.
Je blijft een vermakelijk trolletje.

pi_138266079
En dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')