abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138258455
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:55 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Leuk, dat lui ervan uitgaan dat iedereen zo maar simpel en makkelijk het roer om kan gooien. Denken jullie nu echt dat bijvoorbeeld een loodgieter van 45 jaar zichzelf makkelijk om kan scholen naar - ik noem maar wat - accountant?
Makkelijk? Nee.
Als hij echt wil? Ja
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_138258523
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:52 schreef Friek_ het volgende:
Stelling: de bijstand is een hangmat geworden en geen sociaal vangnet meer.
Eens
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:02:00 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138258572
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Makkelijk? Nee.
Als hij echt wil? Ja
Je denkt dat de gemiddelde loodgieter de capaciteiten heeft om accountant te worden?

Overschat je de gemiddelde loodgieter of onderschat je het beroep accountant?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138258662
Waar komt die verzadigde markt nou weer ineens vandaan? Ik heb toevallig pas voor een zzp'er bij google trends gekeken waarom hij nu veel minder opdrachten krijgt dan vorig jaar en de jaren daarvoor. Het kan nog op gang komen, als straks het vakantiegeld binnenstroomt bij de mensen die nog een baan hebben, maar er is echt een duidelijk neergaande lijn te zien.

Dit betreft seizoensgebonden diensten voor particulieren.
In 2005 en eerder lag het dal vd interesse/zoekvraag op google hoger dan de verwachte top nu. Waarschijnlijk is de kortere winter en daardoor de eerdere start van de interesse de reden dat google dit jaar een iets hogere top verwacht.

[ Bericht 11% gewijzigd door poemojn op 28-03-2014 12:20:29 ]
pi_138258747
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je denkt dat de gemiddelde loodgieter de capaciteiten heeft om accountant te worden?

Overschat je de gemiddelde loodgieter of onderschat je het beroep accountant?
Beide denk ik. Daarnaast denkt hij dat een worstelende zzp-er lui en visieloos is waardoor de financiėle malaise geheel aan zichzelf te danken is.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_138258803
Valt me weer op dat het makkelijke NWS-geroeptoeter om de schuld buiten de uitkeringstrekker te leggen, nog steeds wortel schiet. Goedkope prietpraat, noem ik dat. Werk zelf maar eens als UWV-medewerker en je zult zien dat een groot deel simpelweg lui is.
pi_138258811
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:38 schreef Friek_ het volgende:
Bijstandtrekkers zijn in de regel lui uitgevallen, weinig visionaire en arbeidsschuw. De enige oplossing is juist een verlaging van de bijstandsuitkering, zodat mensen een sterkere prikkel hebben om naar een baan te zoeken.
Nee de oplossing is de lonen van werknemers nivelleren, dus de laagst betaalden 200 euro per maand erbij geven, zodat een laagbetaalde baan meer oplevert dan een uitkering, dit word dan betaald door personen met een beter betaalde baan, die moeten dan 800 euro per maand inleveren.
pi_138258835
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:11 schreef Friek_ het volgende:
Valt me weer op dat het makkelijke NWS-geroeptoeter om de schuld buiten de uitkeringstrekker te leggen, nog steeds wortel schiet. Goedkope prietpraat, noem ik dat. Werk zelf maar eens als UWV-medewerker en je zult zien dat een groot deel simpelweg lui is.
Onzin, de meeste mensen willen simpelweg werken.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_138258850
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 08:58 schreef Dven het volgende:

[..]

Klopt. Wat dat betreft frappant dat er zo gigantisch geklaagd werd over de paar miljoen die eenmalig door een bende zijn gestolen maar dat het altijd bijzonder stil is als het over de honderden miljoenen die binnen Nederland zelf al gefraudeerd worden gaat :D
Mwah. Uitkeringsfraude is maar een fractie van de fraude die in Nederland gepleegd wordt. De fraude in bedrijven kost vele malen meer geld. Denk aan faillissementsfraude, belastingontduiking, btw fraude, schijnconstructies e.d.
pi_138258861
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:11 schreef Friek_ het volgende:
Dat was 5 jaar geleden zo. Nu melden zich hordes goedopgeleide werklozen aan de poorten van de bijstand.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:14:13 #286
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138258874
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:11 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Nee de oplossing is de lonen van werknemers nivelleren, dus de laagst betaalden 200 euro per maand erbij geven, zodat een laagbetaalde baan meer oplevert dan een uitkering, dit word dan betaald door personen met een beter betaalde baan, die moeten dan 800 euro per maand inleveren.
Dit, het moet niet mogelijk zijn dat iemand die fulltime werkt slechter af is dan iemand met een bijstandsuitkering. Dat is voor niemand motiverend.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138258908
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:13 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat was 5 jaar geleden zo. Nu melden zich hordes goedopgeleide werklozen aan de poorten van de bijstand.
Allemaal eigen schuld natuurlijk.
pi_138259041
Ja. En dat de omzet van een verloskundige die ik ken met ca 15% gedaald is is ook eigen schuld. Moet ze maar beter stimuleren dat haar stadsgenoten baby's krijgen. :+
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:24:32 #289
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138259120
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:21 schreef poemojn het volgende:
Ja. En dat de omzet van een verloskundige die ik ken met ca 15% gedaald is is ook eigen schuld. Moet ze maar beter stimuleren dat haar stadsgenoten baby's krijgen. :+
Gewoon naar de supermarkt en drogist, gaatjes in die doosjes condooms prikken...ze moet wel in kansen denken ;)
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 12:26:23 #290
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_138259157
Mensen die andere mensen in de bijstand per definitie als luie tokkies zien :') gad gad gaddddverdamme wat een vies onderkruipsel ben je dan.

Alsof iemand dan minderwaardig is. Er is inderdaad een groepje mensen dat het allemaal wel prima vindt, een groot deel ervan vind het echter niet prima en wil gewoon aan het werk. Of dacht je dat ze een aantal jaar gestudeerd hadden zodat ze lekker kunnen ''genieten'' van de ''vetpot'' die uitkering heet :')

Vorm je mening naar ervaringen en niet naar wat je op tv voorgeschoteld krijgt. Die problematische groep die hier steeds benoemt word zal dat altijd blijven, dat is een (zure) vrucht die we hebben geplukt na de halfzachte teringzooi van de jaren 70/80/90, maar niet iedereen is zo, of wil zo zijn. Tegenwoordig is de tendens dat je je moet schamen als je in de bijstand zit ''want dan ben je waarschijnlijk gewoon een luie flikker''

Nu moet de bijstand zeker geen vetpot zijn (en al helemaal niet iets waar je trots op moet zijn)maar op het moment dat mensen te kort komen, ga je je afvragen waar je mee bezig bent. Het verschil tussen minimumloon en de bijstand is ook veel te klein, er zijn gevallen van mensen die fulltime werken en netto nauwelijks meer overhouden dan een WWB uitkering. Beiden is het dus krap aan en dat gaat niet veranderen, Nederlandse werknemers zijn al zo duur.. je kan net zo goed een oostblokker inhuren, veel goedkoper. Met dank aan de open grenzen O+

De vader van een vriend van me is ontslagen omdat polen zijn werk, via schijnconstructies, voor veel minder deden. Het is dat die man jaaaaren geleden zo slim is geweest in de verhuur te gaan zitten zodat hij nu een passieve geldstroom heeft, anders had 'ie ook in de bijstand gezeten. Hebben we het over een man die z'n hele leven dakdekker is geweest (tot aan z'n 58e) nou godverdomme wat een luie flikker hoor.

Ik word er serieus misselijk van. Tot je zelf in zo'n situatie hebt gezeten.. dan piep je wel anders. Ik bedoel, al die hoogopgeleide mensen die nu thuis zitten. Allemaal, stuk voor stuk, luie flikkers die gewoon aan het werk kunnen!1!!1!

[ Bericht 4% gewijzigd door Straatcommando. op 28-03-2014 12:31:53 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_138259290
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:13 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die kunnen beter verkassen naar China, Singapore of zo.
pi_138259333
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:24 schreef Uccie het volgende:

[..]

Gewoon naar de supermarkt en drogist, gaatjes in die doosjes condooms prikken...ze moet wel in kansen denken ;)
Precies.
pi_138259346
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Afhankelijk van waarin ze dan hoog opgeleid zijn. Zo zijn functies die gelieerd zijn aan specifiek Nederlands recht of de Nederlandse taal wat lastig uit te voeren in een land waar men een ander recht kent en een andere taal spreekt...
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 12:33:56 #294
pi_138259349
quote:

[..]

Da's niet best voor Nederland, als ze hier studeren en vervolgens vertrekken. Dat kost ons niet alleen geld maar Nederland loopt intellectueel ook leeg (maar da's toch al aan de gang, Nederland kennisland my ass)

Wat dacht je van de lager opgeleiden, zoals in de bouw? Misschien naar Polen, ik hoor dat daar veel uitvoerend personeel vertrokken is :') :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_138259368
quote:

[..]

Singapore wil geen immigranten meer

quote:
They are angry at a recent government policy paper that predicted the population would grow by 30% to 6.9 million by 2030, with immigrants making up nearly half that figure.

Many locals blame immigration for rises in property prices and living costs
pi_138259378
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Afhankelijk van waarin ze dan hoog opgeleid zijn. Zo zijn functies die gelieerd zijn aan specifiek Nederlands recht of de Nederlandse taal wat lastig uit te voeren in een land waar men een ander recht kent en een andere taal spreekt...
Dan moeten ze zich maar omscholen, wel denken in oplossingen he? :{w
pi_138259401
Een extra geldstroom realiseren in goede tijden is natuurlijk vooruitkijken. Dan ben je voor je inkomen niet meer afhankelijk van alleen een onzekere baan en bij het wegvallen daarvan, een uitkering.

Dat is het punt wat velen hier maken. Kijk vooruit en blijf niet afwachten en hopen op de overheid.
pi_138259406
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Da's niet best voor Nederland, als ze hier studeren en vervolgens vertrekken. Dat kost ons niet alleen geld maar Nederland loopt intellectueel ook leeg (maar da's toch al aan de gang, Nederland kennisland my ass)

Wat dacht je van de lager opgeleiden, zoals in de bouw? Misschien naar Polen, ik hoor dat daar veel uitvoerend personeel vertrokken is :') :D
Dat is al geopperd.

Spanje is ook een optie :)
  Forum Admin vrijdag 28 maart 2014 @ 12:36:23 #299
pi_138259431
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat is al geopperd.

Spanje is ook een optie :)
Ik was eigenlijk een beetje sarcastisch. Natuurlijk is het geen serieuze optie ;)
pi_138259457
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Singapore wil geen immigranten meer

[..]

Dat is de mening van wat locals.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')