Makkelijk? Nee.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Leuk, dat lui ervan uitgaan dat iedereen zo maar simpel en makkelijk het roer om kan gooien. Denken jullie nu echt dat bijvoorbeeld een loodgieter van 45 jaar zichzelf makkelijk om kan scholen naar - ik noem maar wat - accountant?
Eensquote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:52 schreef Friek_ het volgende:
Stelling: de bijstand is een hangmat geworden en geen sociaal vangnet meer.
Je denkt dat de gemiddelde loodgieter de capaciteiten heeft om accountant te worden?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Makkelijk? Nee.
Als hij echt wil? Ja
Beide denk ik. Daarnaast denkt hij dat een worstelende zzp-er lui en visieloos is waardoor de financiėle malaise geheel aan zichzelf te danken is.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je denkt dat de gemiddelde loodgieter de capaciteiten heeft om accountant te worden?
Overschat je de gemiddelde loodgieter of onderschat je het beroep accountant?
Nee de oplossing is de lonen van werknemers nivelleren, dus de laagst betaalden 200 euro per maand erbij geven, zodat een laagbetaalde baan meer oplevert dan een uitkering, dit word dan betaald door personen met een beter betaalde baan, die moeten dan 800 euro per maand inleveren.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:38 schreef Friek_ het volgende:
Bijstandtrekkers zijn in de regel lui uitgevallen, weinig visionaire en arbeidsschuw. De enige oplossing is juist een verlaging van de bijstandsuitkering, zodat mensen een sterkere prikkel hebben om naar een baan te zoeken.
Onzin, de meeste mensen willen simpelweg werken.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:11 schreef Friek_ het volgende:
Valt me weer op dat het makkelijke NWS-geroeptoeter om de schuld buiten de uitkeringstrekker te leggen, nog steeds wortel schiet. Goedkope prietpraat, noem ik dat. Werk zelf maar eens als UWV-medewerker en je zult zien dat een groot deel simpelweg lui is.
Mwah. Uitkeringsfraude is maar een fractie van de fraude die in Nederland gepleegd wordt. De fraude in bedrijven kost vele malen meer geld. Denk aan faillissementsfraude, belastingontduiking, btw fraude, schijnconstructies e.d.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt. Wat dat betreft frappant dat er zo gigantisch geklaagd werd over de paar miljoen die eenmalig door een bende zijn gestolen maar dat het altijd bijzonder stil is als het over de honderden miljoenen die binnen Nederland zelf al gefraudeerd worden gaat
Dat was 5 jaar geleden zo. Nu melden zich hordes goedopgeleide werklozen aan de poorten van de bijstand.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:11 schreef Friek_ het volgende:
Valt me weer op dat het makkelijke NWS-geroeptoeter om de schuld buiten de uitkeringstrekker te leggen, nog steeds wortel schiet. Goedkope prietpraat, noem ik dat. Werk zelf maar eens als UWV-medewerker en je zult zien dat een groot deel simpelweg lui is.
Dit, het moet niet mogelijk zijn dat iemand die fulltime werkt slechter af is dan iemand met een bijstandsuitkering. Dat is voor niemand motiverend.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:11 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Nee de oplossing is de lonen van werknemers nivelleren, dus de laagst betaalden 200 euro per maand erbij geven, zodat een laagbetaalde baan meer oplevert dan een uitkering, dit word dan betaald door personen met een beter betaalde baan, die moeten dan 800 euro per maand inleveren.
Allemaal eigen schuld natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat was 5 jaar geleden zo. Nu melden zich hordes goedopgeleide werklozen aan de poorten van de bijstand.
Gewoon naar de supermarkt en drogist, gaatjes in die doosjes condooms prikken...ze moet wel in kansen denkenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:21 schreef poemojn het volgende:
Ja. En dat de omzet van een verloskundige die ik ken met ca 15% gedaald is is ook eigen schuld. Moet ze maar beter stimuleren dat haar stadsgenoten baby's krijgen.
Die kunnen beter verkassen naar China, Singapore of zo.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat was 5 jaar geleden zo. Nu melden zich hordes goedopgeleide werklozen aan de poorten van de bijstand.
Precies.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:24 schreef Uccie het volgende:
[..]
Gewoon naar de supermarkt en drogist, gaatjes in die doosjes condooms prikken...ze moet wel in kansen denken
Afhankelijk van waarin ze dan hoog opgeleid zijn. Zo zijn functies die gelieerd zijn aan specifiek Nederlands recht of de Nederlandse taal wat lastig uit te voeren in een land waar men een ander recht kent en een andere taal spreekt...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die kunnen beter verkassen naar China, Singapore of zo.
Da's niet best voor Nederland, als ze hier studeren en vervolgens vertrekken. Dat kost ons niet alleen geld maar Nederland loopt intellectueel ook leeg (maar da's toch al aan de gang, Nederland kennisland my ass)quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Singapore wil geen immigranten meerquote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
quote:They are angry at a recent government policy paper that predicted the population would grow by 30% to 6.9 million by 2030, with immigrants making up nearly half that figure.
Many locals blame immigration for rises in property prices and living costs
Dan moeten ze zich maar omscholen, wel denken in oplossingen he?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Afhankelijk van waarin ze dan hoog opgeleid zijn. Zo zijn functies die gelieerd zijn aan specifiek Nederlands recht of de Nederlandse taal wat lastig uit te voeren in een land waar men een ander recht kent en een andere taal spreekt...
Dat is al geopperd.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Da's niet best voor Nederland, als ze hier studeren en vervolgens vertrekken. Dat kost ons niet alleen geld maar Nederland loopt intellectueel ook leeg (maar da's toch al aan de gang, Nederland kennisland my ass)
Wat dacht je van de lager opgeleiden, zoals in de bouw? Misschien naar Polen, ik hoor dat daar veel uitvoerend personeel vertrokken is![]()
Ik was eigenlijk een beetje sarcastisch. Natuurlijk is het geen serieuze optiequote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat is al geopperd.
Spanje is ook een optie
Dat is de mening van wat locals.....quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Singapore wil geen immigranten meer
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |