abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138228735
quote:
11s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:55 schreef slashdotter3 het volgende:
'Gezinnen in bijstand komen structureel tekort'

Een gezin met twee kinderen dat van een bijstandsuitkering rond moet komen, komt maandelijks gemiddeld vijftig euro tekort voor huur, voeding en verzorging. Gezinnen met drie kinderen hebben maandelijks 150 euro te weinig. Geld voor cadeautjes, sport of uitjes is er voor deze gezinnen niet bij. Dat meldt het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) maandag.

De budgetvoorlichter publiceerde maandag een gemiddelde huishoudbegroting voor gezinnen in de bijstand. Een gezin met twee kinderen heeft maandelijks netto 1809 euro te besteden, terwijl 1859 euro minimaal nodig is. In Nederland hebben ongeveer 413 duizend mensen een bijstandsuitkering. Negen procent van hen heeft kinderen.

Het is voor het eerst dat het Nibud constateert dat gezinnen in de bijstand geld tekortkomen voor basisbehoeften. Vorig jaar waarschuwde de budgetvoorlichter al dat de gezinnen geen geld voor sociale participatie overhielden, maar van een tekort was toen nog geen sprake.

Bijstandsgezinnen met één kind houden naar schatting wel iets over: 25 euro. "Dat is voor extra uitgaven, zoals een ijsje of een huisdier", aldus een woordvoerder.

Het structurele tekort leidt er in de dagelijkse praktijk toe dat gezinnen met meer kinderen na het betalen van de vaste lasten moeten bezuinigen op posten als kleding en voeding, zegt het Nibud. "Om rond te kunnen komen staan ze dagelijks voor moeilijke keuzes tussen bijvoorbeeld een warme maaltijd of toch eindelijk nieuwe schoenen voor de jongste."
Het is voor deze gezinnen van belang dat ze goed kunnen budgetteren en alle tegemoetkomingen en toeslagen aanvragen, zegt het Nibud. Onvermijdbare kosten, bijvoorbeeld door ziekte, vormen een groot probleem.
Belangrijkste conclusies n.a.v. het vorige topic:

-Het NIBUD neemt bepaalde normen veel te ruim: 400 euro voor reserveringen?
-16,50 per dag voor 4 personen om te eten is vorstelijk veel. Zoals gedemonstreerd in het vorige topic kan je met 4 personen voor zes euro gewoon een gezonde maaltijd eten. Met lunch en ontbijt en fruit kom je dan op rond de 12 euro uit, waarop ook nog bespaard zou kunnen worden.
-Ook de 676 euro per maand voor eten, fiets en ov lijkt veel te ruim gebudgetteerd.

Kortom: is er een werkelijk tekort of niet?

Game on!
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_138228747
hier verder
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_138228755
Armoede is geen keuze.

Niet rijker willen worden is dat wel.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:02:11 #4
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138228799
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:00 schreef El_Matador het volgende:
Armoede is geen keuze.

Niet rijker willen worden is dat wel.
Nogmaals, wat moet ik dan volgens jou nog meer doen om aan een baan te komen wat ik nog niet heb gedaan?

Je blijft stellen dat ik excuses zoek maar als ik excuses aan het zoeken was zou ik niks doen om mijn situatie te verbeteren, en dat doe ik wel.
Dus waar zoek ik excuses?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138228837
quote:
2s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:40 schreef Voorschrift het volgende:
Dan is het meer een kwestie van "ik wil het burgerleventje in Nederland niet opgeven, met goekope gezondheidszorg, goed vangnet en goedkoop onderwijs voor de kids" dan geen werk kunnen vinden lijkt me.
Gezondheidszorg is meer dan een luxe, hoor. Handig als je niet wil sterven aan een blindedarmontsteking of zo. Onderwijs hetzelfde. Handig als je kinderen leren lezen en schrijven, zodat ze niet eindigen als schoenpoetsertjes of sigarettenverkopertjes.

Misschien vinden jullie de mensen die dit belangrijker vinden dan een baan hebben prinsessen. Misschien.

Maar ik zou niet in een wereld willen leven waar brood op de plank boven alles gaat, boven je gezondheid, boven het onderwijs van je kinderen, boven een sociaal leven.

Waar je als een horde hongerige sprinkhanen van land naar land moet trekken, naar waar op dat moment wat te verdienen valt. Of dat nou Denemarken of Colombia is. Waar je 0,0 zekerheid hebt of je over een half jaar nog kan eten. Waar je als oud vuil wordt weggegooid als wat blijkt te mankeren.

Toegegeven, het gros van de wereld leeft nog zo. Wij in Nederland niet meer. Dat heet geen verwendheid, dat heet vooruitgang.
pi_138228843
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:02 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nogmaals, wat moet ik dan volgens jou nog meer doen om aan een baan te komen wat ik nog niet heb gedaan?
Nogmaals, dat moet je MIJ niet vragen (zowieso ben ik een of andere vreemde vogel want wil zich niet neerleggen bij jouw excuses), dat moet je ZELF doen.

"Ja, maar..."

En daar ga je dus de fout in. De fout voor jezelf, mij heb je er niet mee verder.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_138228844
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:02 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je blijft stellen dat ik excuses zoek maar als ik excuses aan het zoeken was zou ik niks doen om mijn situatie te verbeteren, en dat doe ik wel.
Dus waar zoek ik excuses?
Ach wat ik gelezen heb heb je in ieder geval je best gedaan. Je kon alleen geen afstand doen van je kinderen, maar daar kunnen wij moeilijk over oordelen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138228881
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:03 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Gezondheidszorg is meer dan een luxe, hoor. Handig als je niet wil sterven aan een blindedarmontsteking of zo. Onderwijs hetzelfde. Handig als je kinderen leren lezen en schrijven, zodat ze niet eindigen als schoenpoetsertjes of sigarettenverkopertjes.

Misschien vinden jullie de mensen die dit belangrijker vinden dan een baan hebben prinsessen. Misschien.

Maar ik zou niet in een wereld willen leven waar brood op de plank boven alles gaat, boven je gezondheid, boven het onderwijs van je kinderen, boven een sociaal leven.

Waar je als een horde hongerige sprinkhanen van land naar land moet trekken, naar waar op dat moment wat te verdienen valt. Of dat nou Denemarken of Colombia is. Waar je 0,0 zekerheid hebt of je over een half jaar nog kan eten. Waar je als oud vuil wordt weggegooid als wat blijkt te mankeren.

Toegegeven, het gros van de wereld leeft nog zo. Wij in Nederland niet meer. Dat heet geen verwendheid, dat heet vooruitgang.
je beeld van andere landen is tenenkrommend.

Colombia is een heel stuk socialer en vriendelijker naar mensen die minder verdienen dan Nederland.

donderdag 27 maart 2014 @ 16:04:55 #10
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138228897
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nogmaals, dat moet je MIJ niet vragen (zowieso ben ik een of andere vreemde vogel want wil zich niet neerleggen bij jouw excuses), dat moet je ZELF doen.

"Ja, maar..."

En daar ga je dus de fout in. De fout voor jezelf, mij heb je er niet mee verder.
Dat doe ik toch ook zelf, ik weet dat ik voldoende doe, maar jij beweerd van niet dus ik vraag me af waarom jij dat denkt en hoe jij denkt dat ik nog meer mijn best kan gaan doen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138228899
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:03 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Nou nee, ik had daar prima gezondheidszorg.

Er is alleen geen basispakket en toeslag waar iedereen hier over kwijlt, je verdient meer dus je betaalt ook iets meer, maar de zorg is prima. Sterker nog, beter dan hier. Minder wachtlijsten etc.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:05:36 #12
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138228924
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:03 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ach wat ik gelezen heb heb je in ieder geval je best gedaan. Je kon alleen geen afstand doen van je kinderen, maar daar kunnen wij moeilijk over oordelen.
Ja inderdaad.
pi_138228938
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

je beeld van andere landen is tenenkrommend.

Colombia is een heel stuk socialer en vriendelijker naar mensen die minder verdienen dan Nederland.
Het idee van dit topic was toch dat we gewoon ff verhuisden naar waar er werk zou zijn?

Misschien heb ik een verkeerd beeld van Colombia, maar andere landen zijn ze vast niet zo vriendelijk. Zeker niet tegenover arbeidsmigranten die komen om centen te verdienen
pi_138228976
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:05 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Het idee van dit topic was toch dat we gewoon ff verhuisden naar waar er werk zou zijn? Misschien heb ik een verkeerd beeld van Colombia, maar andere landen zijn vast niet zo vriendelijk.
Juist wel. Juist de Nederlandse "de overheid regelt het wel, een gespreid bedje van wieg tot graf" houding is funest, want zielloos.

Het idee is dat je je eigen situatie verbetert zonder te kankeren op anderen die dat wel gedaan hebben.

pi_138229024
quote:

[..]
Misschien heb ik een verkeerd beeld van Colombia, maar andere landen zijn ze vast niet zo vriendelijk. Zeker niet tegenover arbeidsmigranten die komen om centen te verdienen
Ze zijn je zelfs dankbaar.

Als de migranten niet nodig waren dan was je er ook niet he, alleen in dat soort landen lopen ze niet als Nederlanders te zeiken dat ze "BANEN INPIKKEN AAAAHHH! maar zien ze gewoon iemand die meehelpt het land op te bouwen en daarvoor graag naar hun toekomt.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:08:33 #16
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138229036
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:04 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Er is alleen geen basispakket en toeslag waar iedereen hier over kwijlt, je verdient meer dus je betaalt ook iets meer, maar de zorg is prima. Sterker nog, beter dan hier. Minder wachtlijsten etc.
Ook nu er vrijwel geen dokters zijn? Want die komen namelijk bij honderden naar ons toe.
pi_138229054
quote:

Zeker niet tegenover arbeidsmigranten die komen om centen te verdienen
Nederlanders zijn punctueel, efficient, betrouwbaar en hebben kennis.

Dat zijn voordelen die je -als je wil verbeteren- zou moeten benutten.

Maar neem vooral niets aan van Voorschrift of mij, wat weten wij er nou van. ;)

pi_138229069
quote:
2s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:08 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ze zijn je zelfs dankbaar.

Als de migranten niet nodig waren dan was je er ook niet he, alleen in dat soort landen lopen ze niet als Nederlanders te zeiken dat ze "BANEN INPIKKEN AAAAHHH! maar zien ze gewoon iemand die meehelpt het land op te bouwen en daarvoor graag naar hun toekomt.
_O_

pi_138229071
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:08 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ook nu er vrijwel geen dokters zijn? Want die komen namelijk bij honderden naar ons toe.
Mijn dokter daar was Duits.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138229085
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:08 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Sja, met zulke infantiele redenaties kom je wel uit je bijstandsmisere. De tering. :')

pi_138229087
Dus als ik mijn biezen pak en ergens anders aan het werk ga (dag familie, dag vrienden, dag ouder wordende ouders) dan kan ik ook vanzelf gezondheidszorg en onderwijs regelen?

Dan nog, dat gesleep over de wereld is niet goed voor een kind. Mijn vriend is heel vaak verhuisd (pa in het leger) en hij is nergens echt gehecht.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:09:54 #22
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138229088
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Juist wel. Juist de Nederlandse "de overheid regelt het wel, een gespreid bedje van wieg tot graf" houding is funest, want zielloos.

Het idee is dat je je eigen situatie verbetert zonder te kankeren op anderen die dat wel gedaan hebben.
En zelfs dat eerste deel is niet juist. Als ik of jij weer terug naar Nederland gaan doet de NL overheid NIETS voor ons. Daarentegen voor andere groeperingen.......tsja....
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:09:55 #23
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138229090
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nogmaals, als je geluk hebt woon je in omgeving waar voor iedere vacature 5 werkelozen zijn, in veel andere gebieden is dat voor iedere vacature 30 werkelozen.

Er zijn veel minder vacatures dan dat er werkelozen zijn, veel van die banen worden vervuld door MOE-landers wat het evenwicht nog meer uit balans maakt.
Hoe denk jij dan aan een baan te kunnen komen?
pi_138229117
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:09 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Dus als ik mijn biezen pak en ergens anders aan het werk ga (dag familie, dag vrienden, dag ouder wordende ouders) dan kan ik ook vanzelf gezondheidszorg en onderwijs regelen?

Dan nog, dat gesleep over de wereld is niet goed voor een kind. Mijn vriend is heel vaak verhuisd (pa in het leger) en hij is nergens echt gehecht.
Ergens gehecht zijn is toch ook geen must?

En natuurlijk kan je overal zorg en onderwijs regelen. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138229132
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:04 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

pi_138229136
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En zelfs dat eerste deel is niet juist. Als ik of jij weer terug naar Nederland gaan doet de NL overheid NIETS voor ons. Daarentegen voor andere groeperingen.......tsja....
Nee, ik verwacht dat ook niet, ik zorg voor mezelf net als elke andere volwassene.

Het politieke probleem staat dan ook los van het normale, menselijke.

donderdag 27 maart 2014 @ 16:11:21 #27
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138229150
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sja, met zulke infantiele redenaties kom je wel uit je bijstandsmisere. De tering. :')
Dit was een zijsprong en eerlijk gezegd zet ik geen stap in Zuid Afrika...zeker niet met die maffe president daar....
pi_138229163
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:10 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik zie anders tig mensen op TV die het anders niet lukt.
pi_138229178
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:11 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Die mensen bij die programma's gaan er ook totaal onvoorbereid heen, vaak zelfs zonder werk. Dat zijn vaak mensen die uit het niets een goedlopende horecazaak of hotel willen opzetten in the middle of nowhere want daar is grond het goedkoopst.

Geen wonder dat ze falen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138229182
quote:
Verzorging, roentgenfoto's, medicijnen en een zwachtel = 52 euro in het beste ziekenhuis van een miljoenenstad in een hoog aangeschreven medisch land.

Maar ja, Nederland is veul goedkoper omdat je het vergoed krijgt. Sure. :')

pi_138229202
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een zeer slechte zaak, maar dat heb ik al eerder gezegd. Niets mis met een tegenprestatie voor een uitkering, maar wel als dat verdringing tot gevolg heeft. En omdat we op dit moment nog geen systeem kunnen optuigen dat dat nadeel niet heeft, kiezen we er beter voor om op dit moment nog geen tegenprestaties te eisen op grote schaal.
Deventer is het al aan de gang

[..]

quote:
Dus aan mij om te zorgen dat ik voor die tijd iets anders heb, of me dusdanig heb ontwikkeld in mijn functie dat ik niet te vervangen ben door een ongeschoolde.
Euhm, ik vind een gediplomeerde ziekenverzorgster nu niet echt ongeschoold
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:13:29 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138229221
quote:

[..]

Het idee van dit topic was toch dat we gewoon ff verhuisden naar waar er werk zou zijn?

Zelfs binnen Nederland kan dat al in strijd zijn met bijvoorbeeld je co-ouderschapsovereenkomst....
Het is niet alsof je met de kinderen zo even naar Limburg mag verhuizen als je in Gouda co-ouderschap over je kinderen hebt.

Dat kan je dan gewoon je ouderlijk gezag kosten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138229228
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:11 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Dus omdat anderen falen, is dat een reden zelf maar geen actie te ondernemen?

Wat is dit, is Nederland volledig gedegenereerd van een normale evolutionaire houding van niches zoeken waar je jezelf nuttig kan maken en zo in levenshoud voorzien?

pi_138229241
quote:

[..]

Nee, om de 2 jaar verhuizen naar een totaal ander deel van de wereld is lekker voor een ontwikkelend kind. Een baan is belangrijk, maar ik heb geen zin om een soort arbeidsnomade te worden.

Zo, there I said it. Dat noemen jullie verwend, ik vind het een verworvenheid dat we niet meer zo hoeven te leven.
pi_138229242
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Verzorging, roentgenfoto's, medicijnen en een zwachtel = 52 euro in het beste ziekenhuis van een miljoenenstad in een hoog aangeschreven medisch land.

Mijn private zorg in Australie kostte veel minder dan zo'n publiek basispakket met lange wachtrijen in Nederland inderdaad. En in Afrika (net als bij jou in Colombia) was het gewoon een gevalletje zwaaien met de creditcard. Kosten waren toch niks, en zorg prima.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:14:11 #36
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138229244
quote:

[..]

Jazeker maar dan moet je er eerst wonen oftewel een adres hebben en vaak zit daar weer aan vast dat je een inkomen moet hebben. Dan zit daar weer aan vast dat je wel voldoende kapitaal moet meenemen om de eerste maanden te overleven.
En een bijstandsmoeder met kapitaal?.....uuuuhhhhhh.....mmmm
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:14:44 #37
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138229266
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En wat is het gemiddelde inkomen daar?
pi_138229269
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:14 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Jazeker maar dan moet je er eerst wonen oftewel een adres hebben en vaak zit daar weer aan vast dat je een inkomen moet hebben. Dan zit daar weer aan vast dat je wel voldoende kapitaal moet meenemen om de eerste maanden te overleven.
En een bijstandsmoeder met kapitaal?.....uuuuhhhhhh.....mmmm
Wat is er mis met eerst solliciteren en dan emigreren? :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138229281
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:14 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Nee, om de 2 jaar verhuizen naar een totaal ander deel van de wereld is lekker voor een ontwikkelend kind. Een baan is belangrijk, maar ik heb geen zin om een soort arbeidsnomade te worden.

Zo, there I said it. Dat noemen jullie verwend, ik vind het een verworvenheid dat we niet meer zo hoeven te leven.
Jouw keuze, ik bekritiseer het niet hoor.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138229296
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:14 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En wat is het gemiddelde inkomen daar?
Nederlandse vrienden van me (gemiddeld opgeleid) verdienen rond de 1000-1500 euro per maand ongeveer.

pi_138229310
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:15 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Jouw keuze, ik bekritiseer het niet hoor.
Mooi. :)

Je kan het zien als verwendheid, óf als verworvenheid :)
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:16:38 #42
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138229322
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:14 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wat is er mis met eerst solliciteren en dan emigreren? :')
Lees nu eens goed de volgorde door.
En wie garandeerd dat je na aankomst die baan krijgt?
Ze zijn niet zo betrouwbaar in het buitenland want overeenkomsten worden lachend weggevaagd. Dat heb ik zelf ook ervaren.
pi_138229334
quote:
Dat noemen jullie verwend, ik vind het een verworvenheid dat we niet meer zo hoeven te leven.
En dat is de cognitieve dissonantie; Nederland zou een of ander verzorgingsstaateiland in een internationale, flexibele wereld moeten zijn. Eh ja, dat is het niet, gaat het niet worden en als je zo denkt, ga je alleen maar teleurgesteld worden omdat de staat alleen maar minder (en niet meer) gaat betalen.

donderdag 27 maart 2014 @ 16:17:14 #44
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138229341
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nederlandse vrienden van me (gemiddeld opgeleid) verdienen rond de 1000-1500 euro per maand ongeveer.
Ik zit rond de 800 'a 900 euro zonder toeslagen.
pi_138229343
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:16 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Mooi. :)

Je kan het zien als verwendheid, óf als verworvenheid :)
Natuurlijk, we hebben in Nederland een stelsel opgericht waarin iedereen van onderklasse tot bovenklasse hetzelfde krijgt qua zorg en onderwijs. Tenzij je privaat gaat bij laatstgenoemde, maar in principe zitten die ook gewoon op normale scholen.

Als je niet bereid bent van die verworvenheid afstand te doen t.b.v. persoonlijke rijkdom (en risico) dan tsja.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138229358
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:16 schreef DUTCHKO het volgende:
Ze zijn niet zo betrouwbaar in het buitenland want overeenkomsten worden lachend weggevaagd. Dat heb ik zelf ook ervaren.
Dat risico zit erin ja. Maar is de minderheid.

Wederom; excuses zoeken om vooral GEEN actie te ondernemen.

donderdag 27 maart 2014 @ 16:18:16 #47
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138229370
quote:

[..]

ik heb het over de colombianen....in Bulgarije verdeiende ik 5 x maar dan de gemiddelde bulgaar en kon ik rondkomen. D ebulgaren verhongerden letterlijk op straat MAAR de scholing was gratis en de gezondheidszorg prima...geen wachtrijen...als ik maar met mijn cash zwaaide uiteraard...de rest was de lul....snappie....
pi_138229371
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:17 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik zit rond de 800 'a 900 euro zonder toeslagen.
Met belachelijk veel hogere levenskosten EN je constant gepiepeld wordt.

donderdag 27 maart 2014 @ 16:18:20 #49
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138229375
quote:
2s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:12 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Die mensen bij die programma's gaan er ook totaal onvoorbereid heen, vaak zelfs zonder werk. Dat zijn vaak mensen die uit het niets een goedlopende horecazaak of hotel willen opzetten in the middle of nowhere want daar is grond het goedkoopst.

Geen wonder dat ze falen.
Vaak spreken ze geeneens de taal. Ook zo'n aflevering van een stel dat een resto wilde openen in Griekenland en geen woord Grieks sprak :')
pi_138229387
quote:

[..]

Netto mag ik dan hopen toch?

En in Colombia hoop ik?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138229398
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:18 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

ik heb het over de colombianen....in Bulgarije verdeiende ik 5 x maar dan de gemiddelde bulgaar en kon ik rondkomen. D ebulgaren verhongerden letterlijk op straat MAAR de scholing was gratis en de gezondheidszorg prima...geen wachtrijen...als ik maar met mijn cash zwaaide uiteraard...de rest was de lul....snappie....
Wat heb jij met die rest te maken dan? Jij bent toch een Nederlander, net als snakelady en de bijstanders die hier niet reageren omdat ze keihard bezig zijn met solliciteren?

donderdag 27 maart 2014 @ 16:19:11 #52
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138229403
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat risico zit erin ja. Maar is de minderheid.

Wederom; excuses zoeken om vooral GEEN actie te ondernemen.
Dat is geen excuus maar realiteit. Wat ik kan hoeft een ander nog niet te kunnen....
pi_138229406
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Vaak spreken ze geeneens de taal. Ook zo'n aflevering van een stel dat een resto wilde openen in Griekenland en geen woord Grieks sprak :')
Precies, die programma's focussen zich juist op die mensen omdat het leuk leedvermaak is.

De succesverhalen filmen ze niet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138229416
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:18 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Netto mag ik dan hopen toch?

En in Colombia hoop ik?
Netto en in Colombia ja. Bogota is niet goedkoop trouwens.

pi_138229419
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Heerlijke TV is dat :9
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_138229437
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Netto en in Colombia ja. Bogota is niet goedkoop trouwens.
Nee vind ik nog vrij weinig eigenlijk, mijn appartement in Kaapstad was 800 incl.

Als ik dan maar 1000 zou verdienen zou ik omvallen denk ik.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138229446
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:19 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Precies, die programma's focussen zich juist op die mensen omdat het leuk leedvermaak is.

En die zijn er genoeg.

Alhoewel ik het me voor kan stellen dat je niet zomaar je koffers pakt als je kinderen hebt.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_138229454
quote:

[..]

Dat programma kijken en gebruiken als argument is als een beginnend Chinese zanger maar niets proberen omdat Gordon (nota bene!) een Chinees voor spleetoog uitscheldt. :')

donderdag 27 maart 2014 @ 16:21:11 #59
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138229480
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat heb jij met die rest te maken dan? Jij bent toch een Nederlander, net als snakelady en de bijstanders die hier niet reageren omdat ze keihard bezig zijn met solliciteren?
Omdat je KINDEREN straks ook in dat fijne colombia worden behandeld als.....Colombianen....mmmmm...lekker vooruitzicht!!!! Ga je het een beetje begrijpen nu? Waarom denk je dat ik uit Bugarije ben weg gegaan? Als ik alleen was (zoals jij) of alleen met mijn ega was ik nooit weg gegaan....maar mijn kinderen daar opgroeien en werken??? Nooit van m;n leven!!
pi_138229485
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:20 schreef Barbusse het volgende:

[..]

En die zijn er genoeg.

Alhoewel ik het me voor kan stellen dat je niet zomaar je koffers pakt als je kinderen hebt.
Hm, ik heb niks met kinderen dus ik kan me er niet zo in verdiepen, maar kan het wel begrijpen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:21:19 #61
396550 Richestorags
pi_138229486
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dat is de cognitieve dissonantie; Nederland zou een of ander verzorgingsstaateiland in een internationale, flexibele wereld moeten zijn. Eh ja, dat is het niet, gaat het niet worden en als je zo denkt, ga je alleen maar teleurgesteld worden omdat de staat alleen maar minder (en niet meer) gaat betalen.
Maar het trekt nog steeds een hoop gelukzoekers aan. Voor wie een simpele bijstandsuitkering al meer is dan wat ze ooit hadden. Jammer alleen dat dat het beeld vertroebelt van de gewone Nederlander die in de bijstand zit en geen werk kan vinden.
pi_138229494
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:20 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nee vind ik nog vrij weinig eigenlijk, mijn appartement in Kaapstad was 800 incl.

Als ik dan maar 1000 zou verdienen zou ik omvallen denk ik.
jij hebt een iets ander bestedingspatroon. Ik heb ook maanden gehad waar brood de enige optie was aan het eind van de maand. Maar daar leer je van, dan hoef je niet gelijk naar de overheid of vrienden te rennen om je te redden, nee je leert jezelf te redden.

donderdag 27 maart 2014 @ 16:22:24 #63
396550 Richestorags
pi_138229521
quote:

[..]

Inderdaad. En die zijn er wel degelijk. Genoeg.
pi_138229522
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

jij hebt een iets ander bestedingspatroon. Ik heb ook maanden gehad waar brood de enige optie was aan het eind van de maand. Maar daar leer je van, dan hoef je niet gelijk naar de overheid of vrienden te rennen om je te redden, nee je leert jezelf te redden.
Dat vind ik dan wel weer knap, die situaties heb ik nooit gekend. Maar wat je zegt, je wordt er denk ik wel harder van. Dus wat dat betreft heb je in die zin meer geleerd dan ik.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138229528
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:21 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Omdat je KINDEREN straks ook in dat fijne colombia worden behandeld als.....Colombianen....mmmmm...lekker vooruitzicht!!!! Ga je het een beetje begrijpen nu? Waarom denk je dat ik uit Bugarije ben weg gegaan? Als ik allen was (zoals jij) of alleen met mijn ega was ik nooit weg gegaan....maar mijn kinderen daar opgroeien en werken??? Nooit van m;n leven!!
Ja, zeker lekker vooruitzicht.

Als ik mijn toekomstige kinderen naar een massaschoolsysteem zou doen, zou dat in Colombia de basisschool zijn. Veel meer respect voor kinderen en hun wensen, veeeeeeeel socialer en minder gepest.

Dat iemand als jij met internationale ervaring zo ongelooflijk vol vooroordelen kan zitten, zeg. :X

donderdag 27 maart 2014 @ 16:23:44 #66
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138229559
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als ik mijn toekomstige kinderen naar een massaschoolsysteem zou doen, zou dat in Colombia de basisschool zijn. Veel meer respect voor kinderen en hun wensen, veeeeeeeel socialer en minder gepest.

Dat iemand als jij met internationale ervaring zo ongelooflijk vol vooroordelen kan zitten, zeg. :X
Ja klets het maar recht......ik snap niet dat het gewoon niet tot je doordringt dat niet iedereen wil wat JIJ wil.......maar ja de beste stuurlui etc....afijn ik ga werken...tabe
pi_138229575
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ach en als dat niet je ding is dan betaal je gewoon een paar tientjes meer voor het private onderwijs van je kinderen. Als expat doet dat niks met je budget en je kinderen krijgen dan prima onderwijs.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138229587
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:17 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Natuurlijk, we hebben in Nederland een stelsel opgericht waarin iedereen van onderklasse tot bovenklasse hetzelfde krijgt qua zorg en onderwijs. Tenzij je privaat gaat bij laatstgenoemde, maar in principe zitten die ook gewoon op normale scholen.

Als je niet bereid bent van die verworvenheid afstand te doen t.b.v. persoonlijke rijkdom (en risico) dan tsja.
Nee, ik ben inderdaad niet bereid daar afstand van te doen.

Ik denk dat het ook af hangt van je persoonlijke situatie. Als je jong bent, kind noch kraai hebt, en vol energie en avontuur zit, ja dan kan ik me heel goed voorstellen dat je de sprong waagt.

Ben je al wat ouder, heb je kinderen en ouder wordende ouders, dan wordt zo'n avontuurlijk leven toch iets gecompliceerder.
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt. Je zou dus scherp moeten blijven, want voor hetzelfde geld schaft het kabinet De Vries in 2026 de Bijstand af, en dan kom je écht in de goot terecht.

Maar voor hetzelfde geld keert de ontwikkeling zich om, gaan mensen beseffen dat kwaliteit van leven belangrijker is dan een zo hoog mogelijk BBP, en wordt er weer een staat op gebouwd die een goed leven verzorgt voor alle burgers.
pi_138229604
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:21 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hm, ik heb niks met kinderen dus ik kan me er niet zo in verdiepen, maar kan het wel begrijpen.
Ik heb ook niks met kinderen. Maar je weet hoe het is he? Als je ze eenmaal hebt, kun je ze niet meer teruggeven. :P
pi_138229611
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:24 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Nee, ik ben inderdaad niet bereid daar afstand van te doen.

Ik denk dat het ook af hangt van je persoonlijke situatie. Als je jong bent, kind noch kraai hebt, en vol energie en avontuur zit, ja dan kan ik me heel goed voorstellen dat je de sprong waagt.

Ben je al wat ouder, heb je kinderen en ouder wordende ouders, dan wordt zo'n avontuurlijk leven toch iets gecompliceerder.

Klopt, maar die generatie neem ik ook niks kwalijk wat dat betreft, vroeger waren die mogelijkheden er ook veel minder.

Tenzij je boer was en naar Canada wou, maar goed je snapt m'n punt.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138229635
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:24 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik heb ook niks met kinderen. Maar je weet hoe het is he? Als je ze eenmaal hebt, kun je ze niet meer teruggeven. :P
Hooguit weggeven. :7
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138229654
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:24 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ach en als dat niet je ding is dan betaal je gewoon een paar tientjes meer voor het private onderwijs van je kinderen. Als expat doet dat niks met je budget en je kinderen krijgen dan prima onderwijs.
Ja, ik zie privaat en publiek als massasysteem. Ik wil mijn kinderen het liefst zelf opleiden. Maar dat is een andere discussie.

het gaat om hoe mensen met elkaar omgaan en dat is 100 keer beter hier dan in Nederland. Niet omdat ik hier zit, maar omdat ik voor Colombia kan spreken. In andere landen zal het net zo zijn, al denken de "in Nederland is alles perfect en alles erbuiten is een grote arme, gevaarlijke, vieze, vervelende teringzooi" daar anders over.

pi_138229711
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, ik zie privaat en publiek als massasysteem. Ik wil mijn kinderen het liefst zelf opleiden. Maar dat is een andere discussie.

het gaat om hoe mensen met elkaar omgaan en dat is 100 keer beter hier dan in Nederland. Niet omdat ik hier zit, maar omdat ik voor Colombia kan spreken. In andere landen zal het net zo zijn, al denken de "in Nederland is alles perfect en alles erbuiten is een grote arme, gevaarlijke, vieze, vervelende teringzooi" daar anders over.
Mwoh ik ben in dubio, in Zuid-Afrika is echt niet zo prettig als blanke met alle discriminerende wetten die langzamerhand weer worden ingevoerd, en door het vele criminele gedrag daar. Als Nederlander ben je wat dat betreft iets heel anders gewend, maar er is wel aan te wennen na een tijdje.

Australie ben ik dan weer helemaal fan van, die samenleving vond ik echt duizendmaal beter dan de onze.

Dus ik hang een beetje tussen je mening in van beter/slechter in het buitenland.

Nederland is gewoon perfect, je hebt "in feite" niks te klagen. Weggaan is bijna hetzelfde als smaken verschillen. Het moet je gewoon passen of niet, maar de basis hier is perfect, het beste ter wereld zowat.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:28:18 #74
423873 FuryOverkill
Go hard or go home.
pi_138229741
als ze zo on-ge-lo-fe-lijk veel tekort komen kunnen ze dan niet eens structureel niet roken en zuipen, maar structureel werken en geld sparen? lijkt me handiger ^O^
pi_138229777
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:27 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Mwoh ik ben in dubio, in Zuid-Afrika is echt niet zo prettig als blanke met alle discriminerende wetten die langzamerhand weer worden ingevoerd, en door het vele criminele gedrag daar. Als Nederlander ben je wat dat betreft iets heel anders gewend, maar er is wel aan te wennen na een tijdje.

Australie ben ik dan weer helemaal fan van, die samenleving vond ik echt duizendmaal beter dan de onze.

Dus ik hang een beetje tussen je mening in van beter/slechter in het buitenland.
Zuid-Afrika lijkt me ook wel een vrij extreem voorbeeld.

In Duitsland al word je vriendelijker en respectvoller behandeld dan in Nederland. Hoewel de Nederlandse cultuur mij meer ligt.

pi_138229782
quote:
2s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:25 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Klopt, maar die generatie neem ik ook niks kwalijk wat dat betreft, vroeger waren die mogelijkheden er ook veel minder.

Tenzij je boer was en naar Canada wou, maar goed je snapt m'n punt.
Klopt. Maar ik vermoed dat sommige users hier nu ook in die situatie zitten. Die stoppen hun kinderen niet eventjes terug voor een buitenlands avontuur. En dan zit je als je in de 40 bent, soms ook nog met ouders die van alles gaan mankeren.

Hoeft het natuurlijk niet in de weg te staan, maar maakt het wél lastiger. Heb er ook alle begrip voor dat zij daar geen trek in hebben.
pi_138229844
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zuid-Afrika lijkt me ook wel een vrij extreem voorbeeld.

In Duitsland al word je vriendelijker en respectvoller behandeld dan in Nederland. Hoewel de Nederlandse cultuur mij meer ligt.
Klopt.

Het enige nadeel aan Nederland vind ik de saaie "binnencultuur", maar die wordt dan wel weer gecompenseerd met de meest gezellige hoempa feestjes waarin iedereen uit z'n dak gaat. Dus ach ik vind het vooralsnog wel prima.

Ik mis echter wel het lekker altijd naar buiten gaan en daar iedereen tegenkomen, de straat als ontmoetingsplek en alle kroegjes/barretjes vol met bekenden en gewoon lekker daar goedkoop eten, drinken en bijkletsen. Daar was "6 uur eten" en "half 8 journaal" en "10 uur op bed" niet echt aan de orde. Dat vond ik wel heerlijk.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138229868
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:31 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik mis echter wel het lekker altijd naar buiten gaan en daar iedereen tegenkomen, de straat als ontmoetingsplek en alle kroegjes/barretjes vol met bekenden en gewoon lekker daar goedkoop eten, drinken en bijkletsen.
Spanje O+
pi_138229957
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:31 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Spanje O+
Bijvoorbeeld, maar elk warmer land heeft wel zo'n cultuur. Hou ik wel van.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138230180
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:31 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Spanje O+
Hier ook O+
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:41:21 #81
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138230230
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Met belachelijk veel hogere levenskosten EN je constant gepiepeld wordt.
wat weet jij van mijn levenskosten en of die wel of niet belachelijk hoog zijn?
pi_138230266
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

wat weet jij van mijn levenskosten en of die wel of niet belachelijk hoog zijn?
In Nederland, niet die van jou specifiek. 1 litertje benzine, wat kost dat nu? 1,80 euro?

donderdag 27 maart 2014 @ 16:42:21 #83
396550 Richestorags
pi_138230274
Mensen, het ging over gezinnen in de bijstand toch ;). Ik ben nou trouwens het hele topic al benieuwd of er een oplossing is. Een oplossing is natuurlijk altijd lastig. Enerzijds wil je de mensen die te goeder trouw zijn en tekort komen tegemoet schieten, anderzijds wil je profiteurs niet helpen natuurlijk. Anderzijds kosten profiteurs ons maar een schijntje t.o.v. de miljardenprofiteurs van corrupte witteboord maffiosi, die gek genoeg op een hoog plan staan in deze maatschappij terwijl mensen uit de bijstand worden geschaard onder het kopje criminelen of gevangenen door sommigen. Tegelijkertijd zorgt een verhoging ook voor nog schevere situaties t.o.v. het minimumloon, dus zou ook dat moeten worden verhoogd. De vraag is: is er geld voor in Nederland. Al met al een vrij complex probleem waar ik niet 1.2.3 een oplossing voor weet. Iemand?
pi_138230392
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:42 schreef Richestorags het volgende:
Mensen, het ging over gezinnen in de bijstand toch ;). Ik ben nou trouwens het hele topic al benieuwd of er een oplossing is.
Jezelf en vooral je opgroeiende kinderen niet te kort doen en zorgen dat je inkomen vergaart. Als het lukt, wit (een baan) en anders zwart.

pi_138230571
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:29 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik vermoed dat sommige users hier nu ook in die situatie zitten. Die stoppen hun kinderen niet eventjes terug voor een buitenlands avontuur. En dan zit je als je in de 40 bent, soms ook nog met ouders die van alles gaan mankeren.

Hoeft het natuurlijk niet in de weg te staan, maar maakt het wél lastiger. Heb er ook alle begrip voor dat zij daar geen trek in hebben.
Als je boven de 45 bent kan je dat hele emigratieavontuur over het algemeen sowieso al vergeten, je bent gewoon te oud. Misschien met de goede papieren waar veel vraag naar is, maar met dusdanig goede papieren is het dan weer vrij onwaarschijnlijk dat je hier in Nederland in de bijstand beland.
En laat nou zowat de helft van de WWB'ers 45+ zijn, en de meesten ervan hebben geen goede papieren, dat is het werkvee dat uit de markt gedrukt is door de import van de goedkopere gastarbeider. Deze ontwikkeling begon al in de 50er jaren met de Spanjaarden, Italianen en Grieken en is sindsdien eigenlijk maar weinig verandert.
pleased to meet you
pi_138230580
quote:

[..]

En dat is het punt: jij hebt er geen zin in.
pi_138230613
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

En dat is het punt: jij hebt er geen zin in.
Wat geen probleem is, MITS je dan ook niet klaagt. En daar gaat het nu net mank (voorbeeld van de droombaan + koophuis, voor minder doet men het niet).

pi_138230633
Nu in het nieuws: de helft van de werklozen vindt geen baan voor het aflopen van de WW.
http://www.z24.nl/onderne(...)or-aflopen-ww-447920
En komt dan dus in de bijstand, of heeft geen eigen inkomen meer wanneer bijv de partner wel werk heeft.
pi_138230696
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:51 schreef poemojn het volgende:
Nu in het nieuws: de helft van de werklozen vindt geen baan voor het aflopen van de WW.
En komt dan dus in de bijstand, of heeft geen eigen inkomen meer wanneer bijv de partner wel werk heeft.
Die moeten dus allemaal verhuizen naar een ander land. Waar ook werkloosheid heerst, terwijl die mensen daar hier naartoe verhuizen.

Logisch toch allemaal.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:53:22 #90
396550 Richestorags
pi_138230699
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jezelf en vooral je opgroeiende kinderen niet te kort doen en zorgen dat je inkomen vergaart. Als het lukt, wit (een baan) en anders zwart.
Maar als je dan in de bak belandt wegens whatever (insert business) zijn je kinderen nog verder weg van huis. Bovendien lijkt een samenleving waarin mensen allerlei vage handeltjes gaan doen om aan geld te komen niet echt een wenselijke, kan leiden tot Amerikaanse toestanden o.i.d. Alhoewel een grijze economie voor mij wel een zekere charme heeft, met allemaal van straatkraampjes e.d. zoals je dat in het buitenland ziet.
pi_138230787
Even ter verduidelijking, witteboord maffiosi: wat verstaan we daar onder? Over welk inkomen gaat dat?
pi_138230796
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat geen probleem is, MITS je dan ook niet klaagt. En daar gaat het nu net mank (voorbeeld van de droombaan + koophuis, voor minder doet men het niet).
Toch niet zo vreemd als je emigreert?

Ik zou ook niet voor een onzekere toekomst voor een beperkt inkomen alles achter laten wat me lief is. Daar moet dan wel wat tegenover staan vind ik.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_138230833
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:55 schreef poemojn het volgende:
Even ter verduidelijking, witteboord maffiosi: wat verstaan we daar onder? Over welk inkomen gaat dat?
Volgens mij is dat niet zo zeer aan inkomen te relateren.
pi_138230859
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik zou ook niet voor een onzekere toekomst voor een beperkt inkomen alles achter laten wat me lief is. Daar moet dan wel wat tegenover staan vind ik.

Dan moet je hier ook niet zeuren over dat je niet rond kunt komen met je uitkering.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:58:30 #95
396550 Richestorags
pi_138230878
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:55 schreef poemojn het volgende:
Met geld smijtende en / of frauderende politici, bankiers, bouwfraude boys, woningcorporatie geldgokkers.
pi_138230881
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan moet je hier ook niet zeuren over dat je niet rond kunt komen met je uitkering.
Nee, dat vind ik dan weer veel te kortzichtig en te weinig empatisch beredeneert.

Het is toch volkomen logisch dat mensen niet bereid zijn alles achter zich te laten om vervolgens in een ander land nog meer onzekerheid te kennen en evenmin garantie op werk, en indien wel werk (wat dus niet waarschijnlijk is) tegen een beperkte vergoeding?

Ik schat de kansen voor die mensen in Nederland toch beter in.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_138230957
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Maar als je dan in de bak belandt wegens whatever (insert business) zijn je kinderen nog verder weg van huis. Bovendien lijkt een samenleving waarin mensen allerlei vage handeltjes gaan doen om aan geld te komen niet echt een wenselijke, kan leiden tot Amerikaanse toestanden o.i.d. Alhoewel een grijze economie voor mij wel een zekere charme heeft, met allemaal van straatkraampjes e.d. zoals je dat in het buitenland ziet.
En met gratis hepatitis a als toetje O+
pleased to meet you
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:02:36 #98
396550 Richestorags
pi_138230984
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik dan weer veel te kortzichtig en te weinig empatisch beredeneert.

Het is toch volkomen logisch dat mensen niet bereid zijn alles achter zich te laten om vervolgens in een ander land nog meer onzekerheid te kennen en evenmin garantie op werk, en indien wel werk (wat dus niet waarschijnlijk is) tegen een beperkte vergoeding?
Wel. Hangt van de situatie af. Ik ken een gozer die liever hier werkloos bleef want familie, vrienden en weet ik veel dan naar een gespreid bedje in Duitsland ging (stond een baan voor hem klaar via via). Uiteraard is niet iedereen zo, maar ik vond het erg triest.
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:04:22 #99
396550 Richestorags
pi_138231035
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:01 schreef moussie het volgende:

[..]

En met gratis hepatitis a als toetje O+
:') hangt van het land af, type eten dat ze verkopen en het kraampje. Jij bent hopelijk niet zo'n alles buiten Europa is eng, gevaarlijk en vies type toch?
pi_138231044
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wel. Hangt van de situatie af. Ik ken een gozer die liever hier werkloos bleef want familie, vrienden en weet ik veel dan naar een gespreid bedje in Duitsland ging (stond een baan voor hem klaar via via). Uiteraard is niet iedereen zo, maar ik vond het erg triest.
Ik vind het afhankelijk van de situatie. Als er een baangarantie is etc, dan zou ik het ook logisch vinden als veel bezwaren wegvallen (al is het ook afhankelijk van het soort werk, inkomen, toekomstperspectief en de afstand etc). Duitsland is niet ver weg dus zo'n stap lijkt me minder groot dan een besluit om op grotere afstand je geluk te beproeven.

Maar de bezwaren kan ik over het algemeen goed begrijpen hoor.
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:07:27 #101
396550 Richestorags
pi_138231130
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik vind het afhankelijk van de situatie. Als er een baangarantie is etc, dan zou ik het ook logisch vinden als veel bezwaren wegvallen (al is het ook afhankelijk van het soort werk, inkomen, toekomstperspectief etc).

Maar de bezwaren kan ik over het algemeen goed begrijpen hoor.
Het was nog een goede baan ook met veel perspectief ook. Veel mensen willen in hun comfort zone blijven. Is prima, als je die voor jezelf opbouwt door je eigen verdienste. Maar kun je ergens anders wat vinden, moet je toch wat.
pi_138231356
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik schat de kansen voor die mensen in Nederland toch beter in.
Waarom vinden ze dan geen baan en klagen ze hier?

Soms moet je iets proberen, ook al is dat buiten de omgeving die je gewend bent.
pi_138231556
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]

:') hangt van het land af, type eten dat ze verkopen en het kraampje. Jij bent hopelijk niet zo'n alles buiten Europa is eng, gevaarlijk en vies type toch?
Absoluut niet, ik weet alleen maar dat de kans op een besmetting daar over het algemeen groter is en hou daar rekening mee. Gewoon goed opletten van wie je koopt en in geval van twijfel niet doen. Ik bedoel maar, sec bekeken kan het hier net zo goed gebeuren als je kant en klaar voedsel koopt. Zo ben ik een paar jaar geleden behoorlijk ziek geweest van een sateetje tijdens een muziekweekend hier, of kennissen van mij op een feestavond van de haring die aangeleverd werd door een gerenommeerd cateringbedrijf, oeps er was iets misgegaan met de koeling.
pleased to meet you
pi_138231700
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Precies; jij bent de koning, Tomatenboer, en werkgevers moeten wel heel diep op hun knieeen gaan en met een enorm pakket aan leuke dingetjes komen, anders denk je er niet eens over, wat denken ze wel, die foute werkgevers. Jij bent immers de koning, die anders net zo goed in de bijstandshangmat kan gaan liggen.

Het is exact die houding die ik veracht. Dank je.

pi_138231807
Een topbaan willen in jouw stad, op jouw zogenaamde niveau, op de door jou gewenste uren en met een salaris hoger dan dat van je "netwerk". En dan klagen dat je geen werk "krijgt" en dat de uitkering te laag is.

Ik zeg: half jaar geen uitkering zodat beide voetjes weer op de grond komen te staan.
pi_138231831
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:29 schreef Halcon het volgende:
Een topbaan willen in jouw stad, op jouw zogenaamde niveau, op de door jou gewenste uren en met een salaris hoger dan dat van je "netwerk". En dan klagen dat je geen werk "krijgt" en dat de uitkering te laag is.

Ik zeg: half jaar geen uitkering zodat beide voetjes weer op de grond komen te staan.
Prima plan.

pi_138231934
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies; jij bent de koning, Tomatenboer, en werkgevers moeten wel heel diep op hun knieeen gaan en met een enorm pakket aan leuke dingetjes komen, anders denk je er niet eens over, wat denken ze wel, die foute werkgevers. Jij bent immers de koning, die anders net zo goed in de bijstandshangmat kan gaan liggen.

Ik heb geen Bijstand hoor.

Maar ik vind het niet meer dan logisch dat er wat tegenover moet staan als je alles achter je zou moeten laten. Is het nou echt zo logisch dat mensen huis en haard achterlaten voor een onzekere toekomst, waar ze niet eens zeker zijn van een baan, want laaggeschoold werk en laaggeschoolden heb je overal in overvloed, voor een laag inkomen, dus biedt niet eens noemenswaardige voordelen, met het risico dat áls ze al werk vinden dat ook van korte duur kan zijn, maar in de wetenschap dat de meesten een achterstand op de arbeidsmarkt zullen hebben (want taalachterstand om maar wat te noemen). Is dat écht zo logisch of is dit weer FOK logica? :')

Ik vind het in ieder geval niet logisch voor een gemiddelde Bijstandsgerechtigde.
pi_138231937
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stel je niet aan. Je doet net alsof het raar is een beetje zekerheid te willen als je emigreert.
pi_138231972
Eigenlijk is deze discussie de discussie over de 'verhuisplicht' in de nieuwe Bijstandsplannen van Klijnsma, maar dan in den extreme, namelijk een 'verhuisplicht' naar het buitenland, als het aan de 'alwetende' FOKkers ligt. :')
pi_138231976
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waarom vinden ze dan geen baan en klagen ze hier?
Omdat er geen banen zijn.
pi_138232036
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Stel je niet aan. Je doet net alsof het raar is een beetje zekerheid te willen als je emigreert.
In zekerheid denken is nu juist het probleem. Er is geen zekerheid, geen baangarantie, geen werkgevers die op al je eisen ingaan.

Laat dat hardnekkige socialistische mantra dat in Nederland heerscht nou net varen.

Rekenen op de overheid is wel het domste wat je kan doen, dat men dat na al die jaren naaien (en vooral juist van de bijstanders!) nog niet doorheeft, maar nog steeds als een Pavlov-hond rustig kwijlend afwacht tot het luikje opengaat en er een bescheiden bedrag op de rekening bijgeschreven wordt.

pi_138232147
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je een baan ziet als een voorgeprepareerde vacature waar 1000en mensen op reageren en teleurgesteld afdruipt als jij het niet wordt, en dan ook nog eens de hele wereld buiten jezelf de schuld gaat geven, niet nee.

Als je een baan ziet als "een arbeidsplaats", werk dat verricht moet worden en daar moet je iemand voor vinden, is er zat werk, alleen een tekort aan echt gemotiveerden (want excuses dit, dat, kan niet, mag niet, gaat niet, lukt niet, bla bla bla).

pi_138232163
quote:

[..]

Dan kun je dus beter emigreren.
pi_138232177
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In zekerheid denken is nu juist het probleem. Er is geen zekerheid, geen baangarantie, geen werkgevers die op al je eisen ingaan.
Waarom verwacht je dan wel van mensen dat ze emigreren? Uiteindelijk wil men toch zekerheid namelijk.
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:40:09 #115
396550 Richestorags
pi_138232210
quote:

[..]

Wel. 100.000. En buiten Nederland nog veel meer.
pi_138232240
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom verwacht je dan wel van mensen dat ze emigreren? Uiteindelijk wil men toch zekerheid namelijk.
Dat geneuzel over zekerheid komt uiteindelijk neer op de steun die ze gestort krijgen en ontvangst van SBS 6.
pi_138232245
quote:

[..]

Ik verwacht niet van mensen dat ze emigreren, hoe kom je daarbij?

Ik verwacht sowieso niets. Ik verbaas me dat er zoveel Pavlov-reacties zijn, dat iedereen een beetje "braaf" gaat zitten afwachten en begint met kankeren dat de overheid de voorzieningen terugschroeft.

Die lekkere verzorgingsstaat van 1965-1995 IS VOORBIJ. Leef in de realiteit, niet in een socialistische droom. Voor je eigen bestwil, want de overheid naait je (als je dat nu NOG niet door hebt, ben je echt dom, sorry), dus moet je zorgen dat je het zelf doet.

pi_138232554
quote:

[..]

Het grappige is (of het treurige) dat de werkloosheid in Nederland bijna het laagste is van Europa, sowieso de reden dat veel MOE landers hier naar toe komen.

Dus waar zou je naar toe moeten emigreren.
pi_138232555
Voor wie het interessant vindt, een filmpje over arbeidsnomaden van Vice. Vluchtelingen uit Afghanistan en Pakistan die in Griekenland werkten, maar door het nieuwe politieke klimaat daar lopend op weg gaan naar de grens van Servie/Hongarije. Soms met vrouwen en kinderen.
pi_138232603
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het grappige is (of het treurige) dat de werkloosheid in Nederland bijna het laagste is van Europa, sowieso de reden dat veel MOE landers hier naar toe komen.

De aarde is plat en als je bij Roemenië de EU-grens voorbij loopt, val je er af?
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:52:15 #121
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_138232647
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:49 schreef poemojn het volgende:
Voor wie het interessant vindt, een filmpje over arbeidsnomaden van Vice. Vluchtelingen uit Afghanistan en Pakistan die in Griekenland werkten, maar door het nieuwe politieke klimaat daar lopend op weg gaan naar de grens van Servie/Hongarije. Soms met vrouwen en kinderen.
Zo'n bestaan gunnen we alle kanslozen! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_138232656
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

De reden dat veel MOE-landers komen is meer dat er bureautjes zijn die ze helpen (in hun eigen taal) en dat de straffen relatief laag en de overheidscadeautjes relatief hoog zijn, lijkt me zo.

niet vragen waarnaatoe, maar zelf uitzoeken, wat het beste bij jou past.

Een hyperpunctuele Nederlander met een enorme efficientie die hetzelfde verwacht van zijn omgeving zal ik niet aanraden hier te komen, maar er zijn 200 landen op de wereld, verreweg de meeste groter dan Nederland. Waarom dat postzegeltje dan zo opgehemeld wordt als "enige optie, want in dat enge vieze buitenland doe je je kinderen niet op school en krijg je bij elke hap hepatitis A", snap ik dan ook niet.

pi_138232686
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

De aarde is plat en als je bij Roemenië de EU-grens voorbij loopt, val je er af?
Maar je zegt zelf dat er in Azië waar veel Nederlanders heengaan alleen hoogopgeleide banen zijn. Waar moeten laagopgeleide Nederlanderrs heen, terwijl de werkloosheid hier het laagste is van Europa ?
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:53:26 #124
396550 Richestorags
pi_138232687
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kennelijk. Maar je zult iets moeten doen. Nederland is geen luilekkerland meer en de welvaart daalt.
pi_138232697
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zo'n bestaan gunnen we alle kanslozen! *O*
Het liefst buiten de EU.
pi_138232702
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De reden dat veel MOE-landers komen is meer dat er bureautjes zijn die ze helpen (in hun eigen taal) en dat de straffen relatief laag en de overheidscadeautjes relatief hoog zijn, lijkt me zo.

niet vragen waarnaatoe, maar zelf uitzoeken, wat het beste bij jou past.

Een hyperpunctuele Nederlander met een enorme efficientie die hetzelfde verwacht van zijn omgeving zal ik niet aanraden hier te komen, maar er zijn 200 landen op de wereld, verreweg de meeste groter dan Nederland. Waarom dat postzegeltje dan zo opgehemeld wordt als "enige optie, want in dat enge vieze buitenland doe je je kinderen niet op school en krijg je bij elke hap hepatitis A", snap ik dan ook niet.
MET EEN HOGERE WERKLOOSHEID dan Nederland. Dus geen BANEN.
pi_138232728
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Kennelijk. Maar je zult iets moeten doen. Nederland is geen luilekkerland meer en de welvaart daalt.
Dus tijd dat men hun leven daarop aanpast, vandaag weer goede zaken gedaan, ind e spullenw elke ik nodig had, voor een fractie van de nieuwwaarde Gewoon omdat het kan... :)
pi_138232730
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het liefst buiten de EU.
Nou noem eens wat.

Saoudi Arabië ?
pi_138232741
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar je zegt zelf dat er in Azië waar veel Nederlanders heengaan alleen hoogopgeleide banen zijn. Waar moeten laagopgeleide Nederlanderrs heen, terwijl de werkloosheid hier het laagste is van Europa ?
Ze hebben toch tijd genoeg om zich daarin te verdiepen? Volgens mij kunnen bv. een aantal chauffeurs wel terecht in Canada....
pi_138232744
quote:

[..]

MET EEN HOGERE WERKLOOSHEID dan Nederland. Dus geen BANEN.
Vreemde interpretatie van het begrip "werkloosheid".

In Nederland is er ook werkloosheid, toch komen de Polen. Hoe zit dat dan? Er ZIJN GEEN BANEN, beweert macca. :')

pi_138232763
Misschien wel leuk om even op te merken dat de gemiddelde bijstandsgerechtigde dan blijkbaar toch geen bierzuipende bankhangende tokkie is want in het buitenland liggen de banen voor hem voor het oprapen volgens jullie.
pleased to meet you
pi_138232776
quote:
15s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In Nederland is er ook werkloosheid, toch komen de Polen. Hoe zit dat dan? Er ZIJN GEEN BANEN, beweert macca. :')
Maar men wilt geen Nederlanders in de kassen!!!! Oogstseizoen, kan je niet al om 5 uur weg... Dan raakt een Nederlander in de war, want om 6 uur moet je thuis voor eten zijn, begrijp dat nou eens verdorie :D
pi_138232778
quote:
15s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hier in Nederland zijn meer banen dan in Polen. Dus Polen hebben een grotere kans hier dan in Polen, Nederlanders hebben een kleinere kans in Polen omdat daar minder vacatures zijn.

Simpel toch ?

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)eid-europees-art.htm
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:56:32 #134
396550 Richestorags
pi_138232781
quote:

[..]

Canada kent een tekort aan chauffeurs. In Noorwegen kan je grof verdienen op boorplatforms als arbeider en in de zorg hebben ze ook mensen nodig (ken veel Filipino's die dit doen en ja die spreken Noors). Hell, bijna elk land heeft zorgpersoneel nodig. In Mexico zoeken ze nog een nieuwe CEO voor een coke-kartel. Mogelijkheden zat.
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:56:46 #135
pi_138232789
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het liefst buiten de EU.
Alle bijstands-profiteurs exporteren naar buiten de EU! *O*
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_138232792
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:56 schreef aijumu het volgende:

[..]

Maar men wilt geen Nederlanders in de kassen!!!! Oogstseizoen, kan je niet al om 5 uur weg... Dan raakt een Nederlander in de war, want om 6 uur moet je thuis voor eten zijn, begrijp dat nou eens verdorie :D
Jij maakt je alleen maar belachelijk hier, maar al die links lees je toch niet.
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:58:03 #137
pi_138232824
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze hebben toch tijd genoeg om zich daarin te verdiepen? Volgens mij kunnen bv. een aantal chauffeurs wel terecht in Canada....
Alle kansloze chauffeurs deporteren naar Canada! *O*
pi_138232825
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hier in Nederland zijn meer banen dan in Polen. Dus Polen hebben een grotere kans hier dan in Polen, Nederlanders hebben een kleinere kans in Polen omdat daar minder vacatures zijn.

Simpel toch ?
Ja, volgens die simpele redenatie is het simpel. _O-

Polen zijn in Nederland gewild, net als Nederlanders in het buitenland gewild zijn. Tenminste, zij die van aanpakken weten en niet zij die van 9:05-16:55 werken en vooral geen onflexibele werkuren willen, want oh de belangrijke hobby, de voetbal op zondag en oh ja, Utopia mag je niet missen. :')

pi_138232827
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alle bijstands-profiteurs exporteren naar buiten de EU! *O*
Ja, desnoods ruilen voor legalisatie van de meuk die jij rookt.
pi_138232830
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

Jij maakt je alleen maar belachelijk hier, maar al die links lees je toch niet.
Omdat het gewoon zo is.
pi_138232851
quote:
Oogstseizoen, kan je niet al om 5 uur weg... Dan raakt een Nederlander in de war, want om 6 uur moet je thuis voor eten zijn, begrijp dat nou eens verdorie :D
Pikant maar o zo waar.

donderdag 27 maart 2014 @ 17:59:20 #142
pi_138232856
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, desnoods ruilen voor legalisatie van de meuk die jij rookt.
Nope, alle drugs legaal of no deal. :{w
pi_138232878
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, volgens die simpele redenatie is het simpel. _O-

Polen zijn in Nederland gewild, net als Nederlanders in het buitenland gewild zijn. Tenminste, zij die van aanpakken weten en niet zij die van 9:05-16:55 werken en vooral geen onflexibele werkuren willen, want oh de belangrijke hobby, de voetbal op zondag en oh ja, Utopia mag je niet missen. :')
Zag je altijd 5 voor 5, en de jassen gingen aan :')
pi_138232879
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nope, alle drugs legaal of no deal. :{w
Je probeert er weer wat extra uit te slepen, maar goed... dan hebben wij een deal!
pi_138232891
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Canada kent een tekort aan chauffeurs. In Noorwegen kan je grof verdienen op boorplatforms als arbeider en in de zorg hebben ze ook mensen nodig (ken veel Filipino's die dit doen en ja die spreken Noors). Hell, bijna elk land heeft zorgpersoneel nodig. In Mexico zoeken ze nog een nieuwe CEO voor een coke-kartel. Mogelijkheden zat.
Een Nederlander doet het nodige werk efficienter, sneller en betrouwbaarder dan zo ongeveer 90% van de wereld en is daarom GEWENST, geliefd.

Maar op de bank hangen en kankeren op de overheid die elk jaar minder toestopt, daar kom je verder mee. :')

pi_138232906
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:00 schreef aijumu het volgende:

[..]

Hoe zie je dat dan ?
pi_138232933
quote:

[..]

Ik heb het letterlijk meegemaakt dat mijn Colombiaanse klanten om 17:00 een vraag (niet: hey, kun je 3 uur langer blijven, nee 1 vraag) hadden en de Duitser doodleuk zei; "het is 17:00, ik ga naar huis, morgen!". Je had mijn ogen en plaatsvervangende schaamte moeten zien.

:r :r

pi_138232935
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoe zie je dat dan ?
:')
pi_138232954
quote:

[..]

Van 9 tot 5 betekent toch om 9 uur in de buurt van het werk en om 5 uur de auto al gestart?
pi_138232973
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb het letterlijk meegemaakt dat mijn Colombiaanse klanten om 17:00 een vraag (niet: hey, kun je 3 uur langer blijven, nee 1 vraag) hadden en de Duitser doodleuk zei; "het is 17:00, ik ga naar huis, morgen!". Je had mijn ogen en plaatsvervangende schaamte moeten zien.

Dus de Duitsers zijn eigenlijk ook lui ? Of zijn Duitsers Nederlanders ? Ik snap de link niet zo.
pi_138232985
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kun je ook niet maken eigenlijk ;(
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:03:44 #152
396550 Richestorags
pi_138232990
quote:

[..]

Ik heb een maand stage gelopen bij Rijkswaterstaat en de man met wie ik praatte keek op zijn horloge, zag dat het 5 over half 5 was, en zei "is het al zo laat? Thuis om naar huis te gaan" :D :')
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:05:02 #153
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233025
quote:

[..]

Ik wil best werken tot laat, maar wie zorgt er dan voor mijn kinderen?
pi_138233029
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Van 9 tot 5 betekent toch om 9 uur in de buurt van het werk en om 5 uur de auto al gestart?
8:45 op bedrijf, meestal rond 18:15/18:30 napratend het bedrijf aflopend... in mijn geval dan. De rest zat al thuis denk ik :P
pi_138233030
Als je er om 16.59 nog zit vragen ze waarschijnlijk of je aan het overwerken bent....
pi_138233036
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:03 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dus de Duitsers zijn eigenlijk ook lui ? Of zijn Duitsers Nederlanders ? Ik snap de link niet zo.
Lekker generaliseren? Dat is voor jouw rekening.

Ik geef 1 voorbeeld, stel nergens dat "de Duitsers" lui zijn, maar het is wel exemplarisch voor hoe men denkt in Europa, een verwend continent waar de drive te groeien en excelleren gewoon vele malen minder is dan in andere landen.

pi_138233050
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:05 schreef aijumu het volgende:

[..]

8:45 op bedrijf, meestal rond 18:15/18:30 napratend het bedrijf aflopend... in mijn geval dan. De rest zat al thuis denk ik :P
Dus napraten in je eentje ? Ok
pi_138233056
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ze zijn (jong-)volwassen toch al, of ben ik in de war?

Kinderen gaan echt niet dood als je ze even alleen laat hoor. :*

donderdag 27 maart 2014 @ 18:05:59 #159
396550 Richestorags
pi_138233058
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een Nederlander doet het nodige werk efficienter, sneller en betrouwbaarder dan zo ongeveer 90% van de wereld en is daarom GEWENST, geliefd.

Maar op de bank hangen en kankeren op de overheid die elk jaar minder toestopt, daar kom je verder mee. :')
Jep. In minder uur doen wij meer dan een Amerikaan met meer uren. Efficient werken kunnen Nederlanders zeker. Maar efficient zeiken en smoesjes verzinnen ook (*kuch* Ouder1 *kuch*).
pi_138233059
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nana bijvoorbeeld?
pi_138233096
quote:
15s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik geef 1 voorbeeld, stel nergens dat "de Duitsers" lui zijn, maar het is wel exemplarisch voor hoe men denkt in Europa, een verwend continent waar de drive te groeien en excelleren gewoon vele malen minder is dan in andere landen.
Haha en jij generaliseert niet ?

Ok exemplarisch voor Europa ? Dus ook voor Polen en MOE landers.

Dacht ik al ja.
pi_138233098
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dus napraten in je eentje ? Ok
Tegenwoordig wel ja :D
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:07:25 #163
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233099
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze zijn 5 en 8 jaar. :')
pi_138233102
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als ze wat meer werkt kan ze ook vast wel een babysitter uit een MOE-land inhuren.
pi_138233122
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wel. 100.000. En buiten Nederland nog veel meer.
Iets minder dan een miljoen tekort.
pi_138233123
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

8 jarige kan al wel meehelpen in het huis.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:08:11 #167
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233127
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:06 schreef aijumu het volgende:

[..]

Nana bijvoorbeeld?
Nana werkt zelf ook.
pi_138233131
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Haha en jij generaliseert niet ?

Ok exemplarisch voor Europa ? Dus ook voor Polen en MOE landers.

Dacht ik al ja.
Europa is in dit geval West Europa. Dat haal je er met begrijpend lezen wel uit.
pi_138233139
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Jep. In minder uur doen wij meer dan een Amerikaan met meer uren. Efficient werken kunnen Nederlanders zeker. Maar efficient zeiken en smoesjes verzinnen ook (*kuch* Ouder1 *kuch*).
Precies, en daarom zijn mensen die wel bereid zijn iets harder te lopen en kansen zoeken wel succesvol en mensen die juist alle excuses zoeken dat niet.

Vervolgens klagen dat die succesvollen zo succesvol zijn geeft geen pas, want dat kan in principe iedereen. Zelfs in een rolstoel zijn er zat mogelijkheden en de rolstoelers die hard werken zie je hier dan ook niet, want die werken hard.

pi_138233152
quote:
15s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan kan je inderdaad beter Zuid Amerikanen hebben, manana manana
pi_138233154
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:08 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nana werkt zelf ook.
Je buren, en dan onderling ruilen. Maar zo te horen moet IK en oplossing voor JOU problemen zoeken.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:09:06 #172
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233156
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:08 schreef aijumu het volgende:

[..]

8 jarige kan al wel meehelpen in het huis.
Doet ze ook prima, maar wat dat te maken heeft met werk zoeken snap ik niet zo.
Maar 8 jaar is te jong om voor een avondmaal te zorgen voor haarzelf en haar zusje.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:10:11 #173
396550 Richestorags
pi_138233194
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iets minder dan een miljoen tekort.
Onzin. Zijn er 1 miljoen werkelozen dan? Overigens houden banen niet op bij de landsgrenzen.
pi_138233216
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Onzin. Zijn er 1 miljoen werkelozen dan? Overigens houden banen niet op bij de landsgrenzen.
Ja 1 miljoen werkelozen, maar ook dat hebben we al bewezen aan jou, weet je nog.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:10:55 #175
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233217
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:09 schreef aijumu het volgende:

[..]

Je buren, en dan onderling ruilen. Maar zo te horen moet IK en oplossing voor JOU problemen zoeken.
Buurvrouw werkt onregelmatige tijden, veel nachtdiensten enz.

Opvang stopt om 19:00 uur, vriendinnen hebben zelf hun eigen huishouden en kinderen en/of werk.

En jij hoeft geen oplossing te zoeken voor mijn problemen, dat doe ik zelf wel, maar alleen even om aan te geven dat het makkelijk lullen is als buitenstaander.
pi_138233219
quote:

[..]

België, is op dit moment genoeg werk te vinden, woon je in het grensgebied, kun je daarheen, en anders eens Duitsland aandoen.
pi_138233229
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

Oma/opa/ex-man, oppas van een bevriende jongere.

Zet ze 2 uurtjes bij een oppas die je 8 euro per uur betaalt en het kost je 16 euro, wat je terugverdient met minder benzine want geen files want na de spits.

Die oppas kan ook nog koken zodat jij en je kinderen gelijk aan tafel kunnen als jij van je werkdag thuiskomt en rust zoekt.

Dat is het; in elke post zoek je naar excuses om het maar vooral niet te doen. Vooral barrieres zoeken (ze zijn er vaak niet eens, maar worden als excuus gebruikt). Vooral zoeken naar waar het NIET zou kunnen.

Denk nou eens positief; waar en hoe kan ik WEL dit en dit bewerkstelligen.

pi_138233245
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:10 schreef snakelady het volgende:

[..]

Opvang stopt om 19:00 uur, vriendinnen hebben zelf hun eigen huishouden en kinderen en/of werk.
Ik hoor alleen maar kan niet, ga eens anders denken, zoek in oplossingen niet in doemdenken.
pi_138233250
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:10 schreef aijumu het volgende:

[..]

België, is op dit moment genoeg werk te vinden, woon je in het grensgebied, kun je daarheen, en anders eens Duitsland aandoen.
Ik zeg toch, lezen. Oh ja dat is te moeilijk voor je.

pi_138233252
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dan kan je inderdaad beter Zuid Amerikanen hebben, manana manana
Nee, juist niet. En daarom juist zijn hardwerkende West-Europeanen in Zuid-Amerika zo geliefd. :*

pi_138233274
quote:

[..]

Ook als je niet in het grensgebied woont is Belgie niet aan de andere kant van de wereld.
pi_138233279
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, juist niet. En daarom juist zijn hardwerkende West-Europeanen in Zuid-Amerika zo geliefd. :*
ja omdat Zuid Amerikanen lui zijn, vooral de mannen.

Ik heb zelf een Braziliaanse vriendin gehad en ook Colombiaanse, ik ken de cultuur ook.
pi_138233283
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:11 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik zeg toch, lezen. Oh ja dat is te moeilijk voor je.

Het is inmiddels 2014.
pi_138233287
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:10 schreef snakelady het volgende:

[..]

En jij hoeft geen oplossing te zoeken voor mijn problemen, dat doe ik zelf wel, maar alleen even om aan te geven dat het makkelijk lullen is als buitenstaander.
nee, het is makkelijk lullen zonder ruggengraat.

Zowel in mijn eigen gezin als bij vrienden en exen heb ik verschillende mates van inkomen en inzet gezien. Duidelijk is dat degenen die niet klagen maar oplossingen zoeken WEL en de klagers en beschuldigers NIET gelukkig werden.

Je hebt het voor 90% zelf in de hand. Als je maar WIL.

pi_138233300
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:13 schreef aijumu het volgende:

[..]

Het is inmiddels 2014.
Ja sindsdien is het beter geworden overal..........
pi_138233317
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

nee, het is makkelijk lullen zonder ruggengraat.

Zowel in mijn eigen gezin als bij vrienden en exen heb ik verschillende mates van inkomen en inzet gezien. Duidelijk is dat degenen die niet klagen maar oplossingen zoeken WEL en de klagers en beschuldigers NIET gelukkig werden.

Je hebt het voor 90% zelf in de hand. Als je maar WIL.
Ja zwart werken.

Heel normaal in Zuid Amerika en vooral Colombia.

Lekker drugs in je kont vervoeren.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:14:36 #187
396550 Richestorags
pi_138233319
quote:

[..]

Dit doet mij denken aan het nummer Belgie incl alle excuses om niet weg te hoeven gaan :D
pi_138233322
Gewoon maar alles aan blijven grijpen om in de slachtofferrol te blijven liggen.... :')
pi_138233332
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja omdat Zuid Amerikanen lui zijn, vooral de mannen.

Ik heb zelf een Braziliaanse vriendin gehad en ook Colombiaanse, ik ken de cultuur ook.
Over het algemeen is het geen luiheid, maar meer een relaxedere benadering van werk. Ik ben zelf ook zo, dus voel ik me hier prima.

Maar je ziet dat juist "wij" hier iets kunnen betekenen? Waardoor de stelling "er is werkloosheid, DUS geen baan voor Nederlanders" absoluut niet opgaat?

pi_138233339
Leker liberaal allemaal. Hier op FOK bepalen we met z'n allen wel even hoe iedereen moet leven hoor. Schaamteloos. :')
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:15:28 #191
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233342
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oma/opa/ex-man, oppas van een bevriende jongere.
Opa's en oma's werken allemaal, ook mijn ex man en daarnaast ben ik al blij als hij zijn kinderen een keer in de twee weken wil zien, als ik hem eens vraag op te passen is dat een enorm probleem en niet mogelijk.

quote:
Zet ze 2 uurtjes bij een oppas die je 8 euro per uur betaalt en het kost je 16 euro, wat je terugverdient met minder benzine want geen files want na de spits.
School is uit om 12:00 uur of om 15:00 uur, dat is meer dan een paar uurtjes.

quote:
Die oppas kan ook nog koken zodat jij en je kinderen gelijk aan tafel kunnen als jij van je werkdag thuiskomt en rust zoekt.

Dat is het; in elke post zoek je naar excuses om het maar vooral niet te doen. Vooral barrieres zoeken (ze zijn er vaak niet eens, maar worden als excuus gebruikt). Vooral zoeken naar waar het NIET zou kunnen.

Denk nou eens positief; waar en hoe kan ik WEL dit en dit bewerkstelligen.
Dat is juist wat ik wil zeggen, dit zijn geen excuses, dit zijn realistische problemen waar veel mensen tegenaan botsen, als je kinderen hebt kan je niet flexibel zijn en op oproepbasis werken.
Niet zonder partner die thuis is.
pi_138233347
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja zwart werken.

Van onnozele generalisaties ben je niet vies hè?
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:16:08 #193
396550 Richestorags
pi_138233361
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja zwart werken.

Ja man, we hebben een tsunami aan Colombianen met drugs in hun reet.
pi_138233365
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Leker liberaal allemaal. Hier op FOK bepalen we met z'n allen wel even hoe iedereen moet leven hoor. Schaamteloos. :')
Zeggen mensen die heel de dag een beetje lopen te fokken. Maar dan zijn bijstandsgerechtigde lui.
pi_138233367
quote:
Nee. Wel de kansen en mogelijkheden benadrukken en niet de problemen of barrieres.

Obama is een lul pur sang, maar met zijn "Yes we Can"-slogan had ie een goed liberaal punt.

pi_138233371
quote:
Je mag het best zelf bepalen, maar begin dan ook eens met het zelf te betalen!
pi_138233380
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja man, we hebben een tsunami aan Colombianen met drugs in hun reet.
Nee vacatures in Zuid Amerika.
pi_138233381
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Over het algemeen is het geen luiheid, maar meer een relaxedere benadering van werk. Ik ben zelf ook zo, dus voel ik me hier prima.

Maar je ziet dat juist "wij" hier iets kunnen betekenen? Waardoor de stelling "er is werkloosheid, DUS geen baan voor Nederlanders" absoluut niet opgaat?
Mijn partner is van Zuid-Amerika, maakt lange dagen, maar wel op zijn gemak, komt ook nooit met stress van het werk af O+
pi_138233404
quote:

[..]

Zo om en nabij, ja.
pi_138233405
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:16 schreef aijumu het volgende:

[..]

Mijn partner is van Zuid-Amerika, maakt lange dagen, maar wel op zijn gemak, komt ook nooit met stress van het werk af O+
Ja die lange dagen geloof ik wel, maar niet met werken.
pi_138233419
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

Opa's en oma's werken allemaal, ook mijn ex man en daarnaast ben ik al blij als hij zijn kinderen een keer in de twee weken wil zien, als ik hem eens vraag op te passen is dat een enorm probleem en niet mogelijk.

[..]

School is uit om 12:00 uur of om 15:00 uur, dat is meer dan een paar uurtjes.

[..]

Dat is juist wat ik wil zeggen, dit zijn geen excuses, dit zijn realistische problemen waar veel mensen tegenaan botsen, als je kinderen hebt kan je niet flexibel zijn en op oproepbasis werken.
Niet zonder partner die thuis is.
Mijn ex heeft kinderen in dezelfde leeftijd als jij, klaagt niet, werkt hard en rent van hot naar her om haar kinderen de beste toekomst te geven.

Als zij het kan, kan jij het ook. En elke bijstandstrekker die nu niet in dit topic komt omdat de vacatures ingevuld moeten worden. ;)

donderdag 27 maart 2014 @ 18:18:12 #202
396550 Richestorags
pi_138233429
quote:
Schaamteloos wordt het pas als je met droge ogen beweert niet te gaan fietsen naar een sollicitatie want zweet. Of dat een droger een levensbehoefte is.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:18:55 #203
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233451
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je mag het best zelf bepalen, maar begin dan ook eens met het zelf te betalen!
Als je net als ik al 10+ jaar full-time gewerkt hebt dan betaal je daar ook zelf voor, ik heb niet voor jan doedel al die tijd belasting betaald.
Nu heb ik nog geen uitkering, maar als de werkgelegenheid in mijn branche blijft zakken of ik vind niet snel een andere vaste baan heb ik geen keuze, dan moet ik in de bijstand om mijn kinderen de kunnen voeden
pi_138233457
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Schaamteloos wordt het pas als je met droge ogen beweert niet te gaan fietsen naar een sollicitatie want zweet. Of dat een droger een levensbehoefte is.
Serieus? Nog nooit een droger gehad, in mijn hele leven niet, en even opfrissen vlug in het toilet ook nog nooit van gehoord.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:19:42 #205
396550 Richestorags
pi_138233475
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:19 schreef aijumu het volgende:

[..]

Serieus? Nog nooit een droger gehad, in mijn hele leven niet, en even opfrissen vlug in het toilet ook nog nooit van gehoord.
Exact. Maar dat beweerde diva Ouder1.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:19:53 #206
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233480
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mijn ex heeft kinderen in dezelfde leeftijd als jij, klaagt niet, werkt hard en rent van hot naar her om haar kinderen de beste toekomst te geven.

Als zij het kan, kan jij het ook. En elke bijstandstrekker die nu niet in dit topic komt omdat de vacatures ingevuld moeten worden. ;)
Wie zegt dat ik dat niet doe?
En ik klaag niet, ik geef verklaringen waarom.
pi_138233507
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je hebt bijna wel de hele tijd om op dit medium te zitten, met alle respect, even een lomp voorbeeldje.

:@
pi_138233511
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jij klaagt, dat is het punt. En niet 1 keer, over alles. Overal zie je problemen, barrieres, zoek je excuses, ligt het aan De Ander, etc. etc. etc.

De Pavlov-hond met het luikje.

pi_138233520
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:20 schreef aijumu het volgende:

[..]

Je hebt bijna wel de hele tijd om op dit medium te zitten, met alle respect, even een lomp voorbeeldje.

:)

Jij zat toch tot 18.30 op het werk na te praten ?
pi_138233535
quote:

[..]

Ik ook en ik heb een belangrijke baan, dus dat is niet het sterkste argument.

het gaat mij om de grondhouding: "Zij moeten zorgen dat IK werk krijg". Eh ja, nee dus. Leuk, die verzorgingsstaathangmat van '65-'95, maar dat gaat niet meer.

donderdag 27 maart 2014 @ 18:22:41 #211
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233549
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij klaagt, dat is het punt. En niet 1 keer, over alles. Overal zie je problemen, barrieres, zoek je excuses, ligt het aan De Ander, etc. etc. etc.

De Pavlov-hond met het luikje.
Ik klaag niet, ik geef verklaringen waarom, jij bent degene die klaagt over alle uitkeringstrekkers maar alle mogelijke redenen afschuift als onzin terwijl meerdere mensen met bewijs komen.
Klagen en oogkleppen ophebben zorgt ook niet voor oplossingen.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:22:55 #212
396550 Richestorags
pi_138233555
quote:

[..]

Niet zo heel lomp hoor :)
pi_138233562
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als je net als ik al 10+ jaar full-time gewerkt hebt dan betaal je daar ook zelf voor, ik heb niet voor jan doedel al die tijd belasting betaald.
Nu heb ik nog geen uitkering, maar als de werkgelegenheid in mijn branche blijft zakken of ik vind niet snel een andere vaste baan heb ik geen keuze, dan moet ik in de bijstand om mijn kinderen de kunnen voeden
Of verkassen, kan ook. Geen idee in welke branche je actief bent, maar wellicht is dat elders wel nog handel...
pi_138233565
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ook en ik heb een belangrijke baan, dus dat is niet het sterkste argument.

het gaat mij om de grondhouding: "Zij moeten zorgen dat IK werk krijg". Eh ja, nee dus. Leuk, die verzorgingsstaathangmat van '65-'95, maar dat gaat niet meer.
De koek is op, het kan niet meer, zo is het nu eenmaal. Maar gaf al aan lomp voorbeeld, geen argument :)
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:23:46 #215
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233575
quote:

[..]

Meerdere die wel werken hier ook, wat is je punt?

Ondertussen heb ik de kinderen naar school gebracht, wat fotowerk afgemaakt en afgeleverd, boodschappen gedaan, huishouden gedaan, kinderen weer van school gehaald, naar zwemles geweest met de jongste, boodschappen gedaan, eten gekookt, afwas gedaan nog op ene aantal vacatures gereageerd en nu zit ik op de bank terwijl de kinderen aan het knutselen zijn.

Multistasken is iets waar ik goed in ben.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:24:44 #216
396550 Richestorags
pi_138233607
Er wordt wel degelijk erg veel in problemen gedacht en weinig in kansen. Ja het is kut en de banen liggen niet voor het oprapen, maar je moet wat. Als je jezelf barrieres gaat opwerpen kom je nergens.
pi_138233616
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Voorbeeld staat erbij.
pi_138233627
quote:

[..]

Zo'n geval van lange dagen, niets doen.

Ik had vroeger een collega, die was de eerste om 7 uur, helaas ging ze pas half 10 ook daadwerkelijk wat werken. :)
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:25:19 #219
396550 Richestorags
pi_138233630
quote:

[..]

Die hoeven niet op zoek naar werk ;)
pi_138233639
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:24 schreef Richestorags het volgende:
Er wordt wel degelijk erg veel in problemen gedacht en weinig in kansen. Ja het is kut en de banen liggen niet voor het oprapen, maar je moet wat. Als je jezelf barrieres gaat opwerpen kom je nergens.
Exact. En met zielige puppy-ogen naar de overheid kijken is dubbel dom:
• je verbetert je situatie niet
• de overheid naait je (is er iemand die het daar NIET mee eens is hier?) en je zal dus alleen maar meer en meer teleurgesteld raken

pi_138233645
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik had vroeger een collega, die was de eerste om 7 uur, helaas ging ze pas half 10 ook daadwerkelijk wat werken. :)
Zolang een private partij daar geld voor wil betalen is dat alleen hun probleem.
pi_138233659
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exact. En met zielige puppy-ogen naar de overheid kijken is dubbel dom:
• je verbetert je situatie niet
• de overheid naait je (is er iemand die het daar NIET mee eens is hier?) en je zal dus alleen maar meer en meer teleurgesteld raken
De overheid is er voor de basis, het minimale, en daar mag je heel erg blij mee zijn.
pi_138233669
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zolang een private partij daar geld voor wil betalen is dat alleen hun probleem.
Zeker, maar lange dagen maken zegt ook helemaal niets.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:27:15 #224
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233671
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ondertussen heb ik de kinderen naar school gebracht, wat fotowerk afgemaakt en afgeleverd, boodschappen gedaan, huishouden gedaan, kinderen weer van school gehaald, naar zwemles geweest met de jongste,weer boodschappen gedaan,( was wat vergeten. :P), eten gekookt, afwas gedaan nog op een aantal vacatures gereageerd en nu zit ik op de bank terwijl de kinderen aan het knutselen zijn.

Multitasken is iets waar ik goed in ben.
pi_138233690
Sommige weken FOK! ik veel teveel, juist in "de baas zijn tijd".

Aan de andere kant heb ik weken van 80 uur dat ik keihard bezig ben voor mijn werkgever.

En als je een beetje een redelijke positie hebt bereikt, door je eigen kunnen en vooral: motivatie en inzet, dan zijn werkgevers heel schappelijk met thuiswerken/een ochtendje vrij om de kinderen naar de huisarts te brengen, etc.

Verplicht van 9:00-17:00 op kantoor doorbrengen en alleen dat, zou ik vreselijk vinden.

pi_138233727
quote:

[..]

De ouder die zijn kinderen moet ophalen zal inderdaad weg moeten, ja, heeft niets met het eten te maken, dat krijg je namelijk meestal op je werkplaats als je overuren moet maken.

Nee als Nederlander zit je met het probleem van de woonruimte, niet iedereen woont op een afstand die te bereizen valt. Dubbele woonlasten, tijdelijk, of permanent dat peperdure flatje van Halcon delen? En het grootste probleem is het gat waarin je valt als je (net) niet voldoet aan de 26 weken eis, de MOE-lander vertrekt aan het eind van het seizoen met vette winst naar huis, de Nederlander, tja, die moet wachten tot hij weer bijstand kan krijgen. Als hij zijn woning heeft opgegeven staat die heel snel op straat, denk niet dat Halcon hem gratis laat wonen, en als hij zijn woning nog wel heeft lopen de schulden op want geld om de huur te kunnen betalen is er niet.
Als de regelgeving nou eindelijk eens aangepast zou gaan worden dat je vanuit een tijdelijke baan zo terug kan stromen de bijstand in, hij wordt niet meteen beëindigt maar 36 weken opgeschort of zoiets, dan kan een bijstandsgerechtigde zo'n tijdelijke baan ook aanpakken zonder na 5 maanden gewerkt te hebben diep in de stront te zakken.
pleased to meet you
pi_138233736
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ondertussen heb ik de kinderen naar school gebracht, wat fotowerk afgemaakt en afgeleverd, boodschappen gedaan, huishouden gedaan, kinderen weer van school gehaald, naar zwemles geweest met de jongste, boodschappen gedaan, eten gekookt, afwas gedaan nog op ene aantal vacatures gereageerd en nu zit ik op de bank terwijl de kinderen aan het knutselen zijn.

Multitasken is iets waar ik goed in ben.
Waarom ga je geen priveles geven aan andere kinderen? Kan je zelfs je eigen kinderen nog bijles geven ook en zo de "kinderopvang" en "werk" combineren.

Zat expats in de Randstad/steden als Eindhoven en Enschede die zo'n "vacature" (niet op een website, gewoon netwerken en die mensen ZOEKEN) voor je hebben.

donderdag 27 maart 2014 @ 18:30:59 #228
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233786
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom ga je geen priveles geven aan andere kinderen? Kan je zelfs je eigen kinderen nog bijles geven ook en zo de "kinderopvang" en "werk" combineren.

Zat expats in de Randstad/steden als Eindhoven en Enschede die zo'n "vacature" (niet op een website, gewoon netwerken en die mensen ZOEKEN) voor je hebben.
Omdat je daar papieren voor nodig hebt die ik niet heb.
pi_138233848
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:29 schreef moussie het volgende:

[..]

De ouder die zijn kinderen moet ophalen zal inderdaad weg moeten, ja, heeft niets met het eten te maken, dat krijg je namelijk meestal op je werkplaats als je overuren moet maken.

Nee als Nederlander zit je met het probleem van de woonruimte, niet iedereen woont op een afstand die te bereizen valt. Dubbele woonlasten, tijdelijk, of permanent dat peperdure flatje van Halcon delen? En het grootste probleem is het gat waarin je valt als je (net) niet voldoet aan de 26 weken eis, de MOE-lander vertrekt aan het eind van het seizoen met vette winst naar huis, de Nederlander, tja, die moet wachten tot hij weer bijstand kan krijgen. Als hij zijn woning heeft opgegeven staat die heel snel op straat, denk niet dat Halcon hem gratis laat wonen, en als hij zijn woning nog wel heeft lopen de schulden op want geld om de huur te kunnen betalen is er niet.
Als de regelgeving nou eindelijk eens aangepast zou gaan worden dat je vanuit een tijdelijke baan zo terug kan stromen de bijstand in, hij wordt niet meteen beëindigt maar 36 weken opgeschort of zoiets, dan kan een bijstandsgerechtigde zo'n tijdelijke baan ook aanpakken zonder na 5 maanden gewerkt te hebben diep in de stront te zakken.
Hoppa weer een lap aan enkel barrières opgooien.
pi_138233858
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Omdat je daar opleidingen voor nodig hebt die ik niet heb.
Bingo, gelijk de barriere zoeken. Je VRAAGT mij notabene om tips. Geef ik ze, ga je ze niet eens na, je denkt er niet eens over, je zoekt niet verder uit hoe dat zou kunnen, nee gelijk direct: 'Probleem!'

Sorry dat ik het zo zeg, maar je LULT.

Diezelfde vriend die voor die multinational werkte, geeft nu bijles DUITS aan kinderen. Duits! Die gast kon in Duitsland nog net een biertje bestellen. Mijn Portugees is nog beter dan zijn Duits.

Toch doet hij het. Als hij het kan, kan jij het zeker, want qua opleiding zitten jullie nou niet al te ver uit elkaar.

donderdag 27 maart 2014 @ 18:35:25 #231
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138233923
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:33 schreef aijumu het volgende:

[..]

Ik ben vooral verbaasd dat er mensen zijn die eten krijgen als ze moeten overwerken :D
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:35:39 #232
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233931
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bingo, gelijk de barriere zoeken. Je VRAAGT mij notabene om tips. Geef ik ze, ga je ze niet eens na, je denkt er niet eens over, je zoekt niet verder uit hoe dat zou kunnen, nee gelijk direct: 'Probleem!'

Sorry dat ik het zo zeg, maar je LULT.

Diezelfde vriend die voor die multinational werkte, geeft nu bijles DUITS aan kinderen. Duits! Die gast kon in Duitsland nog net een biertje bestellen. Mijn Portugees is nog beter dan zijn Duits.

Toch doet hij het. Als hij het kan, kan jij het zeker, want qua opleiding zitten jullie nou niet al te ver uit elkaar.
Hij geeft bijles in Duits terwijl hij nog net een biertje in het Duits kan bestellen?
Hahahah, wat is dat voor een onzin wat je nu lult, dat is vast en zeker niet in Nederland geweest. :')
pi_138233948
quote:

[..]

Ze grijpen alles aan om maar slachtoffertje en steuntrekkertje te kunnen blijven spelen.
pi_138233952
Ik veracht mijn PvdA-opvoeding op heul veel vlakken, maar een kernpunt van de opvoeding, iets wat snakelady die net zo oud is als ik ook gehoord moet hebben als kind:

"mamaaaa, dat kán ik niet!"
"kan niet bestaat niet"

Die houding moet je hebben in het leven. Dan kom je verder. Alle succesvollen zullen je dat duidelijk maken, alle kanslozen (kansen genoeg, ze grijpen ze gewoon niet) zullen altijd naar De Ander wijzen.

Alsof die jouw problemen gaat oplossen. :')

donderdag 27 maart 2014 @ 18:36:30 #235
pi_138233955
quote:

[..]

quote:
Geef haar geld, dan ziet ze wel oplossingen.
pi_138233956
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hij geeft bijles in Duits terwijl hij nog net een biertje in het Duits kan bestellen?
Hahahah, wat is dat voor een onzin wat je nu lult, dat is vast en zeker niet in Nederland geweest. :')
nee Colombia, het land zonder regels en wetten. Lekkere vergelijking ook.

En anders moet je het zwart doen, je kansen grijpen noemt hij dat.
pi_138233972
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

Colombia geen wetten? Waar haal je dat vandaan?
pi_138234003
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, ik was net zo verbaasd als jij.

Alleen ga ik niet meteen beginnen met "KAN NIET EN ZEKER NIET IN NEDERLAND!!!EINZ!1!!!!".

Amsterdam, de hoofdstad van het land. Voila.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_138234004
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze grijpen alles aan om maar slachtoffertje en steuntrekkertje te kunnen blijven spelen.
Dat wil ik ook niet weer gelijk zeggen, maar iedere keer, kan niet, kan niet. Dat is wat je enkel hoort ;(
pi_138234040
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:36 schreef El_Matador het volgende:
Ik veracht mijn PvdA-opvoeding op heul veel vlakken, maar een kernpunt van de opvoeding, iets wat snakelady die net zo oud is als ik ook gehoord moet hebben als kind:

"mamaaaa, dat kán ik niet!"
"kan niet bestaat niet"

Die houding moet je hebben in het leven. Dan kom je verder. Alle succesvollen zullen je dat duidelijk maken, alle kanslozen (kansen genoeg, ze grijpen ze gewoon niet) zullen altijd naar De Ander wijzen.

Alsof die jouw problemen gaat oplossen. :')
Ben je werkeloos dan is dat het probleem van het individu inderdaad. "Geen werk? Jammer joh, dat ligt dan aan je houding. Je moet je meer openstellen, dan komt de rest vanzelf."

pi_138234063
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:38 schreef aijumu het volgende:

[..]

Dat wil ik ook niet weer gelijk zeggen, maar iedere keer, kan niet, kan niet. Dat is wat je enkel hoort ;(
Het is exact dezelfde "discussie" als een willekeurig R&P-topic met "ik kan geen vriend(in) krijgen!!" en dan geven mensen tips en bij elke tip worden weer gelijk, zonder enige reflectie, de problemen en "kan niets" opgeworpen.

En dan gek staan te kijken dat ze op hun 28e nog maagd zijn. :') x 666

pi_138234086
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ben je werkeloos dan is dat het probleem van het individu inderdaad. "Geen werk? Jammer joh, dat ligt dan aan je houding. Je moet je meer openstellen, dan komt de rest vanzelf."

Nee, niets komt vanzelf, dat is nu juist het hele punt.

Mensen moeten es stoppen met problemen zoeken die er niet zijn, en vervolgens nog klagen ook dat anderen wel succesvol zijn.

donderdag 27 maart 2014 @ 18:40:37 #243
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138234087
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

En anders moet je het zwart doen, je kansen grijpen noemt hij dat.
En hij denkt echt dat je in Nederland bijles kan gaan geven zonder de juiste papieren? Betaald?
Nu snap ik waarom hij zo moeilijk doet, hij begrijpt niks van de Nederlandse wetgeving.
pi_138234090
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook behoorlijk schaamteloos.
pi_138234109
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:40 schreef snakelady het volgende:

En hij denkt echt dat je in Nederland bijles kan gaan geven zonder de juiste papieren?
Hij doet het, dus het kan.

Wat wil je nou nog horen? Het heeft er alle schijn van dat jij geen suggesties WIL, maar gewoon lekker comfortabel wil blijven kankeren.

pi_138234111
quote:

[..]

Wtf, dit is een barrière die door de regelgeving is opgeworpen, niet door mij. Je bent toch echt compleet gestoord als je tijdelijk werk doet dat net geen half jaar duurt en je weet dat je daarna 2 maanden geen inkomen hebt, dus huis kwijt en diep in de schulden? Vooruitzien heet dat.
pleased to meet you
pi_138234114
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

En hij denkt echt dat je in Nederland bijles kan gaan geven zonder de juiste papieren?
Nu snap ik waarom hij zo moeilijk doet, hij begrijpt niks van de Nederlandse wetgeving.
en weer kan niet.
pi_138234118
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:40 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook behoorlijk schaamteloos.
Maar dat is ook 5 topics geleden gezegd door 1 user die niet meer post. Dus om dat nu elke pagina weer te gaan zeggen.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:42:18 #249
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138234141
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij doet het, dus het kan.

Wat wil je nou nog horen? Het heeft er alle schijn van dat jij geen suggesties WIL, maar gewoon lekker comfortabel wil blijven kankeren.
Oh, dus omdat er een uitzondering is is dat voor de rest ook mogelijk.
Hoewel ik eigenlijk niet geloof dat je Duitse les mag gaan geven, betaald, zonder fatsoenlijk Duits te kunnen spreken.

Maar dan nog, een taal spreek je niet 1 2 3, ik kan het weten, ik ben nu bezig met Deens aan het leren.
Maar he, dat zal vast ook niet voldoende zijn of getuige van inzet tonen.
pi_138234151
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:41 schreef aijumu het volgende:

[..]

en weer kan niet.
Nee mag niet. Maar jij hebt geen bezwaar als bijstandsgerechtigden zwart gaan werken denk ik ?
Je moet immers je kansen pakken.
pi_138234178
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hoewel ik eigenlijk niet geloof dat je Duitse les mag gaan geven, betaald, zonder fatsoenlijk Duits te kunnen spreken.
Nogmaals; ik was net zo verbaasd als jij.

Maar het KAN. Als hij het kan, kan jij het ook. Het is niet de uitzondering die jij ziet als excuus om er maar vooral niet in te duiken, het is de KANS.

Slimme mensen kijken naar anderen en denken: hee, wat hij kan, kan ik ook.
Domme mensen blijven klagen en wijzen naar anderen: waarom kan hij het wel en ik niet.

pi_138234186
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als er een gek is die jou wil inhuren prive ?

De vraag is meer hoe lang hij dit heeft gedaan,
pi_138234194
Kan niet .
Niks kan.
Ken nie.
Ken ik nie, wil ik nie.
pi_138234201
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar het KAN. Als hij het kan, kan jij het ook. Het is niet de uitzondering die jij ziet als excuus om er maar vooral niet in te duiken, het is de KANS.

Domme mensen blijven klagen en wijzen naar anderen: waarom kan hij het wel en ik niet.
Hoe lang heeft hij les gegeven dan ?
pi_138234203
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:42 schreef macca728 het volgende:
Maar jij hebt geen bezwaar als bijstandsgerechtigden zwart gaan werken denk ik ?
Je moet immers je kansen pakken.
Exact, dat betoog ik hier al een tijdje.

Zwart werk dat niemand werkloos maakt is er in overvloed. Goed zoeken en de wil hebben het te vinden.

pi_138234232
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoe lang heeft hij les gegeven dan ?
Hij is nog bezig. Het is een gast die altijd wel wat vindt (huis op toplocatie, grappige of interessante baan, etc.). En hij heeft minder te makken dan snakelady, veel minder; bijstandsniveau.

Maar juist door zijn wil om te excelleren, bezig te zijn, niet van anderen afhankelijk te zijn, vindt ie het. En soms werkt het niet, prima, zoek je wat anders.

De eerste fout is dat mensen in "zekerheid" en "baangarantie". Stap daar nou maar van af want dat HEB je niet.

pi_138234253
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij is nog bezig. Het is een gast die altijd wel wat vindt (huis op toplocatie, grappige of interessante baan, etc.). En hij heeft minder te makken dan snakelady, veel minder; bijstandsniveau.
En hij werkt zwart ?
pi_138234271
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:41 schreef aijumu het volgende:

[..]

en weer kan niet.
Dat wordt wel elke keer aangehaald, blijkbaar om er een karikatuur van te maken. Maar bij de 'kan wel' schreeuwers ontbeert ook wel enig realisme hoor. Laten we wel de nuance houden.

Denken in mogelijkheden is uiteraard prima en een must, maar dat denken in mogelijkheden wordt tegelijkertijd zwaar overschat, en anderzijds ook misbruikt om alles maar op de 'eigen verantwoordelijkheid' van de ander te kunnen schuiven.
pi_138234274
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

En hij werkt zwart ?
Geen idee, is dat van belang?

donderdag 27 maart 2014 @ 18:46:55 #260
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138234293
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:44 schreef aijumu het volgende:
Kan niet .
Niks kan.
Ken nie.
Ken ik nie, wil ik nie.
Geloof jij echt dat iemand een niet vloeiend Duits sprekend persoon aan nemen om bijles te gaan geven in Duits?

Maar nogmaals, ik merk dat er steeds meer naar mensen gevraagd worden in Nederland die Deens spreken, vandaar dus ik nu bezig ben met Deens leren.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:46:58 #261
211040 Uccie
pi_138234295
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Toen ik nog fulltime studeerde werd er regelmatig gevraagd of je huiwerkbegeleider van middelbare schoolleerlingen wilde worden. Dat terwijl ik geen opleiding in die richting deed.
Dus als het zoiets is, dan kan het wel.
pi_138234300
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat wordt wel elke keer aangehaald, blijkbaar om er een karikatuur van te maken. Maar bij de 'kan wel' schreeuwers ontbeert ook wel enig realisme hoor. Laten we wel de nuance houden.

Denken in mogelijkheden is uiteraard prima en een must, maar dat denken in mogelijkheden wordt tegelijkertijd zwaar overschat, en anderzijds ook misbruikt om alles maar op de 'eigen verantwoordelijkheid' van de ander te kunnen schuiven.
Die eigen verantwoordelijkheid heb je, die kan je niet naar iemand toeschuiven.

Juist het als een kwijlende hond gaan zitten afwachten is de onnatuurlijke situatie.

pi_138234331
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:46 schreef snakelady het volgende:

[..]

Geloof jij echt dat iemand een niet vloeiend Duits sprekend persoon aan nemen om bijles te gaan geven in Duits?

Nou wordt ie helemaal mooi. Eerst vraag je om suggesties, dan geef ik ze en dan geloof je me gewoon niet. 8)7

Waarom zou ik in godsnaam hierover liegen? :N

pi_138234346
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geen idee, is dat van belang?
Lijkt me wel, want ik denk dat veel bijstandsgerechtigden ook zwart werken en dus niet zo lui zijn.
Maar dat valt dan weer niet in de smaak.
pi_138234350
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die eigen verantwoordelijkheid heb je, die kan je niet naar iemand toeschuiven.

Juist het als een kwijlende hond gaan zitten afwachten is de onnatuurlijke situatie.
Niemand heeft het dan ook over totale afhankelijkheid en een afwachtende houding. Ik denk dat maar een klein deel van de Bijstandsgerechtigden zo'n houding heeft. Maar het is dan ook niet zwart - wit.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:48:59 #266
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138234359
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar juist door zijn wil om te excelleren, bezig te zijn, niet van anderen afhankelijk te zijn, vindt ie het. En soms werkt het niet, prima, zoek je wat anders.

De eerste fout is dat mensen in "zekerheid" en "baangarantie". Stap daar nou maar van af want dat HEB je niet.
En als je kinderen hebt kan je niet een gok nemen en denken, ach dan werkt het niet, hbe ik kan mijn huis te verliezen en mijn kinderen geen eten te kunnen geven.
pi_138234374
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:46 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar nogmaals, ik merk dat er steeds meer naar mensen gevraagd worden in Nederland die Deens spreken, vandaar dus ik nu bezig ben met Deens leren.
Waarom niet? Je moet wel willen, en gewoon doen. En gewoon niet iedere keer, ja maar, ja maar...
pi_138234380
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

En als je kinderen hebt kan je niet een gok nemen en denken, ach dan werkt het niet, hbe ik kan mijn huis te verliezen en mijn kinderen geen eten te kunnen geven.
Nou doe je het weer......
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:50:08 #269
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138234398
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:46 schreef Uccie het volgende:

[..]

Toen ik nog fulltime studeerde werd er regelmatig gevraagd of je huiwerkbegeleider van middelbare schoolleerlingen wilde worden. Dat terwijl ik geen opleiding in die richting deed.
Dus als het zoiets is, dan kan het wel.
En is dat betaald en zodanig goed betaald dat je er een gezin van kan onderhouden? Of was dat een leuk zakcentje voor een student?
pi_138234404
quote:

[..]

Dat kan wel. Kinderen zien een sterke moeder en denken; een voorbeeld.

Ze zien een slappeling die afwacht en denken: oh, zo moet ik leven, alles op anderen afschuiven.

pi_138234406
quote:

[..]

Dat doe je erbij, erlangs mocht het goed gaan lopen dan maak je een keuze, en het leven zit vol risico's zo is het altijd al geweest.
pi_138234422
quote:

[..]

Kap nou met happen Snake meisje. Je hoeft je voor niemand te verantwoorden hier. Ik heb het je hier al meerdere malen zien doen, en dat siert je. Maar je bent niemand verantwoording schuldig. :)

Die gasten kijken niet verder dan hun eigen situatie en kunnen niet indenken dat wat zij kunnen niet perse voor anderen is weggelegd, bovendien is het makkelijk praten vanuit onze luxe positie.
pi_138234434
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

En is dat betaald en zodanig goed betaald dat je er een gezin van kan onderhouden? Of was dat een leuk zakcentje voor een student?
Je stelt geen vragen om meer te weten te komen over de KANS, maar vragen om zo snel mogelijk de mogelijke kans de kop in te drukken.

Veel sterkte in je leven als je zo denkt. }:|

donderdag 27 maart 2014 @ 18:51:42 #274
211040 Uccie
pi_138234450
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk nooit als fulltime baan, want die kinderen zitten op school.
Maar met meerdere parttime banen kom je ook een heel eind.
pi_138234459
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Kap nou met happen Snake meisje. Je hoeft je voor niemand te verantwoorden hier. Ik heb het je hier al meerdere malen zien doen, en dat siert je. Maar je bent niemand verantwoording schuldig. :)

Die gasten kijken niet verder dan hun eigen situatie en kunnen niet indenken dat wat zij kunnen niet perse voor anderen is weggelegd, bovendien is het makkelijk praten vanuit onze luxe positie.
Luxe positie? Ga je mond eens spoelen. Ha!
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:53:00 #276
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138234488
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:49 schreef aijumu het volgende:

[..]

Waarom niet? Je moet wel willen, en gewoon doen. En gewoon niet iedere keer, ja maar, ja maar...
Ja, je hebt gelijk, ik ga nu meteen solliciteren om Deense/Duitse/Franse les te geven terwijl ik de taal nog niet machtig ben.
Ik zal vast begin van de week al mogen beginnen. _O-
pi_138234489
quote:

[..]

Sorry Tomatenboer, maar ik kom echt niet uit een rijk gezin, mijn pa was werkloos precies mijn gehele puberteit en dus heb ik altijd gewerkt.

Bovendien haal ik niet alleen mijn eigen situatie erbij, maar ook die van vrienden die het allemaal WEL kunnen.

En dat is het cruciale verschil tussen links/socialistisch/De Ander lost het wel op en rechts/liberaal/eigen verantwoordelijkheid; denken in kansen, oplossingen, mogelijkheden en uitdagingen en niet in problemen, barrieres, excuses, etc.

pi_138234506
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:51 schreef aijumu het volgende:

[..]

Luxe positie? Ga je mond eens spoelen. Ha!
Ik neem aan dat wij allemaal hier werk hebben toch? Bovendien verdient het merendeel hier wel meer dan het minimumloon volgens mij. Dat is tov iemand op het bestaansminimum een 'luxe positie' ja.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:54:10 #279
211040 Uccie
pi_138234526
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat kan wel. Kinderen zien een sterke moeder en denken; een voorbeeld.

Ze zien een slappeling die afwacht en denken: oh, zo moet ik leven, alles op anderen afschuiven.
Dit klopt wel...mijn vader is invalide en werkt harder dan menig collega, en ik heb een chronische ziekte en hoef thuis er niet mee aan te komen dat dingen niet kunnen.
pi_138234540
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:53 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk, ik ga nu meteen solliciteren om Deense/Duitse/Franse les te geven terwijl ik de taal nog niet machtig ben.
Ik zal vast begin van de week al mogen beginnen. _O-
Weer excuses, niets is mogelijk he, niets.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik neem aan dat wij allemaal hier werk hebben toch? Bovendien verdient het merendeel hier wel meer dan het minimumloon volgens mij. Dat is tov iemand op het bestaansminimum een 'luxe positie' ja.
Ik heb netto 1100,- in de maand, niet meer niet minder.
pi_138234557
quote:

[..]

Vrijwel niemand op FOK! is zo gefortuneerd grootgebracht als Voorschrift, om het maar eventjes zo te stellen. ;)

Wat aijumu en ik doen is onze ervaringen op de weg naar succes delen, niets anders. En dat dient een motivatie te zijn voor hen die het ook zoeken. Als ze het zoeken tenminste, niet als ze gaan zitten afwachten tot de overheidskluif op de mat valt.

donderdag 27 maart 2014 @ 18:55:30 #282
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138234573
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou doe je het weer......
Ze hebben gelijk, weet je wat, fock die kinderen, ze zijn 5 en 8 en kunnen echt wel voor zichzelf zorgen.
Ik ga gewoon Duitse les geven terwijl ik geen Duits spreek, dan ga ik minder verdienen als ik nu doe en na school mogen ze lekker voor zichzelf zorgen, zijn ze oud genoeg voor nu!
En he, geen zekerheid op een vast inkomen maar boeiend, verliezen we het huis kunnen we gezellig een kampvuurtje maken op het strand, ook leuk toch?

_O-
pi_138234585
quote:

[..]

Ik werk niet, en verdien niks. Volgens Ouder1 dan.
pi_138234594
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:54 schreef Uccie het volgende:

[..]

Dit klopt wel...mijn vader is invalide en werkt harder dan menig collega, en ik heb een chronische ziekte en hoef thuis er niet mee aan te komen dat dingen niet kunnen.
"Ja maar..." :')

SPOILER

pi_138234597
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sorry Tomatenboer, maar ik kom echt niet uit een rijk gezin, mijn pa was werkloos precies mijn gehele puberteit en dus heb ik altijd gewerkt.

Bovendien haal ik niet alleen mijn eigen situatie erbij, maar ook die van vrienden die het allemaal WEL kunnen.

En dat is het cruciale verschil tussen links/socialistisch/De Ander lost het wel op en rechts/liberaal/eigen verantwoordelijkheid; denken in kansen, oplossingen, mogelijkheden en uitdagingen en niet in problemen, barrieres, excuses, etc.
Ik kom ook niet uit een rijk gezin, alles behalve dat, en m'n verhaal gaat verder dan dat (heb het ooit wel 'ns op FOK gepost overigens), maar afijn, ik weet al vanaf jonge leeftijd dat de wereld hard is in ieder geval.

Maar ik weet daardoor ook dat rechts denken veelal wat te kort door de bocht is en teveel mensen vanuit hun eigen situatie beredeneren. Maar wat voor jou geldt hoeft niet voor iedereen te gelden natuurlijk. Makkelijk praten allemaal. :')

Denken in kansen, oplossingen, mogelijkheden en uitdagingen is allemaal prima, maar dat neemt de 'achterstandspositie' niet weg waar velen mee te maken hebben.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:56:25 #286
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138234599
quote:

[..]

Dat si ook zo, ik kan alleen niet begrijpen dat sommige echt zo'n blok ( van goud waarschijnlijk) voor hun hoofd hebben.
pi_138234620
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vrijwel niemand op FOK! is zo gefortuneerd grootgebracht als Voorschrift, om het maar eventjes zo te stellen. ;)

Wat aijumu en ik doen is onze ervaringen op de weg naar succes delen, niets anders. En dat dient een motivatie te zijn voor hen die het ook zoeken. Als ze het zoeken tenminste, niet als ze gaan zitten afwachten tot de overheidskluif op de mat valt.
Dan zou het misschien helpen als je het niet zo badinerend en denigrerend zou brengen.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:58:03 #288
211040 Uccie
pi_138234662
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

SPOILER
Doe ik ook vaak genoeg, ik heb dat destijds meegekregen hoeveel druk er wordt uitgeoefend om maar de WAO in te gaan. Terwijl hij toen nog met een universitaire opleiding bezig was, tussen de bestralingen door. Hij werd bijna voor gek verklaard.

Wat ik daarmee bedoel te zeggen is, dat tijden lang mensen het heel makkelijk is gemaakt een uitkering te krijgen en zo te lezen, dat die niet eens meer weten wat een baan is.
pi_138234685
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dan zou het misschien helpen als je het niet zo badinerend en denigrerend zou brengen.
Na de honderdste "ja, maar.... KAN NIET" kan ik niet anders meer, nee. En zelfs de praktijkvoorbeelden worden weggelachen of zelfs niet geloofd (WTF?).

pi_138234705
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:54 schreef Uccie het volgende:

[..]

Good for you, maar dan is het echt nog te simpel gedacht dat 'dus' iedereen met een (chronische) ziekte dat dan ook maar moet kunnen opbrengen.
pi_138234710
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat si ook zo, ik kan alleen niet begrijpen dat sommige echt zo'n blok ( van goud waarschijnlijk) voor hun hoofd hebben.
Ach ik geloof nou ook niet dat als je miljonair bent, dat je de hele dag gaat afgeven op werklozen op 1 of ander forum.
pi_138234732
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Na de honderdste "ja, maar.... KAN NIET" kan ik niet anders meer, nee. En zelfs de praktijkvoorbeelden worden weggelachen of zelfs niet geloofd (WTF?).
Leuk die voorbeelden, maar één zwaluw maakt nog geen zomer. Tegenover één voorbeeld staan velen die het niet lukken om één of andere reden.
pi_138234736
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Good for you, maar dan is het echt nog te simpel gedacht dat 'dus' iedereen met een (chronische) ziekte dat dan ook maar moet kunnen opbrengen.
Even hard chronische ziek, zo is het nu eenmaal en weer doorgaan. Erbij neerleggen is veel te makkelijk.
pi_138234749
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen sommige dingen nu eenmaal niet. Altijd zo geweest, zal altijd zo blijven. Waarom daar zo op afgeven?
pi_138234762
quote:

[..]

Ze zullen wel moeten, dat opbrengen.

Jij gaat uit van socialisme, wat de discussie moeilijk maakt. Jij lijkt een staatssalaris na te streven en "als mensen het op kunnen brengen, nou ja, dan mogen ze wel werken".

Je kan het ook anders stellen: "als een chronisch zieke het kan, kan een gezonde werkloze het ook". Denken in kansen en niet direct afwijzen of weglachen/ridiculiseren.

donderdag 27 maart 2014 @ 19:01:16 #296
211040 Uccie
pi_138234771
quote:

[..]

Nee, niet iedereen kan dat, dat realiseer ik mij heel goed.
Maar er is een groep die het kan, maar die de makkelijke weg pakt. Ik noem maar de rugklacht-wao'rs en als ze daar nu wat meer maatregelen tegen zouden nemen, dan zou het voor de mensen die het echt nodig hebben ook wat makkelijker worden. Per saldo zou er voor hen dan meer geld over moeten blijven.
pi_138234781
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:00 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen sommige dingen nu eenmaal niet. Altijd zo geweest, zal altijd zo blijven. Waarom daar zo op afgeven?
Daar geloof ik niet in.

Nogmaals, opvoeding: "Kan niet bestaat niet" zeiden mijn ouders. De jouwe niet?

donderdag 27 maart 2014 @ 19:01:54 #298
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138234790
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

SPOILER
Oh, wil je dat horen? zielige verhalen?
Ik heb vorig jaar een flinke longontsteking en baarmoederhalskanker gehad, ondertussen wel gewoon door wezen werken en voor mijn kinderen gezorgd en dankzij het eigen risico wat ik moest betalen nog in de schulden gekomen ook.
Maar heb je mij daar ooit over horen klagen? Nee, want het was gewoon pech hebben en het enige wat je kan doen is doorgaan.

Maar nee dat kan niet, want ik probeer het niet hard genoeg, ik werk niet hard genoeg, ik ben lui!
Terwijl ik verdomme niet eens een uitkering heb!
pi_138234802
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:01 schreef Uccie het volgende:

[..]

Nee, niet iedereen kan dat, dat realiseer ik mij heel goed.
Maar er is een groep die het kan, maar die de makkelijke weg pakt. Ik noem maar de rugklacht-wao'rs en als ze daar nu wat meer maatregelen tegen zouden nemen, dan zou het voor de mensen die het echt nodig hebben ook wat makkelijker worden. Per saldo zou er voor hen dan meer geld over moeten blijven.
Dan praat je over een minderheid. Die lui zijn en kan niet roepen. Niet over 1 miljoen werklozen.
pi_138234820
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

Oh, wil je dat horen? zielige verhalen?
Ik heb vorig jaar een flinke longontsteking en baarmoederhalskanker gehad, ondertussen wel gewoon door wezen werken en voor mijn kinderen gezorgd en dankzij het eigen risico wat ik moest betalen nog in de schulden gekomen ook.
Maar heb je mij daar ooit over horen klagen? Nee, want het was gewoon pech hebben en het enige wat je kan doen is doorgaan.

Maar nee dat kan niet, want ik probeer het niet hard genoeg, ik werk niet hard genoeg, ik ben lui!
Terwijl ik verdomme niet eens een uitkering heb!
Je wrijft me van alles aan wat ik niet gezegd heb en uiteraard ook voor jou respect dat je ondanks die vreselijke ziektes aan de slag bent.

pi_138234828
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het zijn mannen lieverd, en zover ik kan zien vrijwel allemaal zonder de verantwoordelijkheid voor kinderen. Die staan anders in het leven .. als ze mis gokken wordt er niemand anders geraakt behalve zijzelf.
pleased to meet you
pi_138234829
vol = vol

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')