abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138233419
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

Opa's en oma's werken allemaal, ook mijn ex man en daarnaast ben ik al blij als hij zijn kinderen een keer in de twee weken wil zien, als ik hem eens vraag op te passen is dat een enorm probleem en niet mogelijk.

[..]

School is uit om 12:00 uur of om 15:00 uur, dat is meer dan een paar uurtjes.

[..]

Dat is juist wat ik wil zeggen, dit zijn geen excuses, dit zijn realistische problemen waar veel mensen tegenaan botsen, als je kinderen hebt kan je niet flexibel zijn en op oproepbasis werken.
Niet zonder partner die thuis is.
Mijn ex heeft kinderen in dezelfde leeftijd als jij, klaagt niet, werkt hard en rent van hot naar her om haar kinderen de beste toekomst te geven.

Als zij het kan, kan jij het ook. En elke bijstandstrekker die nu niet in dit topic komt omdat de vacatures ingevuld moeten worden. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:18:12 #202
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138233429
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Leker liberaal allemaal. Hier op FOK bepalen we met z'n allen wel even hoe iedereen moet leven hoor. Schaamteloos. :')
Schaamteloos wordt het pas als je met droge ogen beweert niet te gaan fietsen naar een sollicitatie want zweet. Of dat een droger een levensbehoefte is.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:18:55 #203
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233451
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je mag het best zelf bepalen, maar begin dan ook eens met het zelf te betalen!
Als je net als ik al 10+ jaar full-time gewerkt hebt dan betaal je daar ook zelf voor, ik heb niet voor jan doedel al die tijd belasting betaald.
Nu heb ik nog geen uitkering, maar als de werkgelegenheid in mijn branche blijft zakken of ik vind niet snel een andere vaste baan heb ik geen keuze, dan moet ik in de bijstand om mijn kinderen de kunnen voeden
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138233457
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Schaamteloos wordt het pas als je met droge ogen beweert niet te gaan fietsen naar een sollicitatie want zweet. Of dat een droger een levensbehoefte is.
Serieus? Nog nooit een droger gehad, in mijn hele leven niet, en even opfrissen vlug in het toilet ook nog nooit van gehoord.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:19:42 #205
396550 Richestorags
pi_138233475
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:19 schreef aijumu het volgende:

[..]

Serieus? Nog nooit een droger gehad, in mijn hele leven niet, en even opfrissen vlug in het toilet ook nog nooit van gehoord.
Exact. Maar dat beweerde diva Ouder1.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:19:53 #206
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233480
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mijn ex heeft kinderen in dezelfde leeftijd als jij, klaagt niet, werkt hard en rent van hot naar her om haar kinderen de beste toekomst te geven.

Als zij het kan, kan jij het ook. En elke bijstandstrekker die nu niet in dit topic komt omdat de vacatures ingevuld moeten worden. ;)
Wie zegt dat ik dat niet doe?
En ik klaag niet, ik geef verklaringen waarom.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138233507
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je hebt bijna wel de hele tijd om op dit medium te zitten, met alle respect, even een lomp voorbeeldje.

:@
pi_138233511
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jij klaagt, dat is het punt. En niet 1 keer, over alles. Overal zie je problemen, barrieres, zoek je excuses, ligt het aan De Ander, etc. etc. etc.

De Pavlov-hond met het luikje.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_138233520
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:20 schreef aijumu het volgende:

[..]

Je hebt bijna wel de hele tijd om op dit medium te zitten, met alle respect, even een lomp voorbeeldje.

:)

Jij zat toch tot 18.30 op het werk na te praten ?
pi_138233535
quote:

[..]

Ik ook en ik heb een belangrijke baan, dus dat is niet het sterkste argument.

het gaat mij om de grondhouding: "Zij moeten zorgen dat IK werk krijg". Eh ja, nee dus. Leuk, die verzorgingsstaathangmat van '65-'95, maar dat gaat niet meer.

donderdag 27 maart 2014 @ 18:22:41 #211
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233549
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij klaagt, dat is het punt. En niet 1 keer, over alles. Overal zie je problemen, barrieres, zoek je excuses, ligt het aan De Ander, etc. etc. etc.

De Pavlov-hond met het luikje.
Ik klaag niet, ik geef verklaringen waarom, jij bent degene die klaagt over alle uitkeringstrekkers maar alle mogelijke redenen afschuift als onzin terwijl meerdere mensen met bewijs komen.
Klagen en oogkleppen ophebben zorgt ook niet voor oplossingen.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:22:55 #212
396550 Richestorags
pi_138233555
quote:

[..]

Niet zo heel lomp hoor :)
pi_138233562
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als je net als ik al 10+ jaar full-time gewerkt hebt dan betaal je daar ook zelf voor, ik heb niet voor jan doedel al die tijd belasting betaald.
Nu heb ik nog geen uitkering, maar als de werkgelegenheid in mijn branche blijft zakken of ik vind niet snel een andere vaste baan heb ik geen keuze, dan moet ik in de bijstand om mijn kinderen de kunnen voeden
Of verkassen, kan ook. Geen idee in welke branche je actief bent, maar wellicht is dat elders wel nog handel...
pi_138233565
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ook en ik heb een belangrijke baan, dus dat is niet het sterkste argument.

het gaat mij om de grondhouding: "Zij moeten zorgen dat IK werk krijg". Eh ja, nee dus. Leuk, die verzorgingsstaathangmat van '65-'95, maar dat gaat niet meer.
De koek is op, het kan niet meer, zo is het nu eenmaal. Maar gaf al aan lomp voorbeeld, geen argument :)
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:23:46 #215
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233575
quote:

[..]

Meerdere die wel werken hier ook, wat is je punt?

Ondertussen heb ik de kinderen naar school gebracht, wat fotowerk afgemaakt en afgeleverd, boodschappen gedaan, huishouden gedaan, kinderen weer van school gehaald, naar zwemles geweest met de jongste, boodschappen gedaan, eten gekookt, afwas gedaan nog op ene aantal vacatures gereageerd en nu zit ik op de bank terwijl de kinderen aan het knutselen zijn.

Multistasken is iets waar ik goed in ben.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:24:44 #216
396550 Richestorags
pi_138233607
Er wordt wel degelijk erg veel in problemen gedacht en weinig in kansen. Ja het is kut en de banen liggen niet voor het oprapen, maar je moet wat. Als je jezelf barrieres gaat opwerpen kom je nergens.
pi_138233616
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Voorbeeld staat erbij.
pi_138233627
quote:

[..]

Zo'n geval van lange dagen, niets doen.

Ik had vroeger een collega, die was de eerste om 7 uur, helaas ging ze pas half 10 ook daadwerkelijk wat werken. :)
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:25:19 #219
396550 Richestorags
pi_138233630
quote:

[..]

Die hoeven niet op zoek naar werk ;)
pi_138233639
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:24 schreef Richestorags het volgende:
Er wordt wel degelijk erg veel in problemen gedacht en weinig in kansen. Ja het is kut en de banen liggen niet voor het oprapen, maar je moet wat. Als je jezelf barrieres gaat opwerpen kom je nergens.
Exact. En met zielige puppy-ogen naar de overheid kijken is dubbel dom:
• je verbetert je situatie niet
• de overheid naait je (is er iemand die het daar NIET mee eens is hier?) en je zal dus alleen maar meer en meer teleurgesteld raken

pi_138233645
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik had vroeger een collega, die was de eerste om 7 uur, helaas ging ze pas half 10 ook daadwerkelijk wat werken. :)
Zolang een private partij daar geld voor wil betalen is dat alleen hun probleem.
pi_138233659
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exact. En met zielige puppy-ogen naar de overheid kijken is dubbel dom:
• je verbetert je situatie niet
• de overheid naait je (is er iemand die het daar NIET mee eens is hier?) en je zal dus alleen maar meer en meer teleurgesteld raken
De overheid is er voor de basis, het minimale, en daar mag je heel erg blij mee zijn.
pi_138233669
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zolang een private partij daar geld voor wil betalen is dat alleen hun probleem.
Zeker, maar lange dagen maken zegt ook helemaal niets.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:27:15 #224
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233671
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ondertussen heb ik de kinderen naar school gebracht, wat fotowerk afgemaakt en afgeleverd, boodschappen gedaan, huishouden gedaan, kinderen weer van school gehaald, naar zwemles geweest met de jongste,weer boodschappen gedaan,( was wat vergeten. :P), eten gekookt, afwas gedaan nog op een aantal vacatures gereageerd en nu zit ik op de bank terwijl de kinderen aan het knutselen zijn.

Multitasken is iets waar ik goed in ben.
pi_138233690
Sommige weken FOK! ik veel teveel, juist in "de baas zijn tijd".

Aan de andere kant heb ik weken van 80 uur dat ik keihard bezig ben voor mijn werkgever.

En als je een beetje een redelijke positie hebt bereikt, door je eigen kunnen en vooral: motivatie en inzet, dan zijn werkgevers heel schappelijk met thuiswerken/een ochtendje vrij om de kinderen naar de huisarts te brengen, etc.

Verplicht van 9:00-17:00 op kantoor doorbrengen en alleen dat, zou ik vreselijk vinden.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')