quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:52 schreef Skillsy het volgende:
Wie zijn naar het buitenland geëmigreerd vanwege bvb omdat je voorouders daar vandaan komen? Dus niet vanwege studie of partner. En zijn er ook mensen die hier spijt van hebben?
Customer:quote:
Mis je niets aan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:08 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb het nog nooit gehad, ziet er best onsmakelijk uit.
We kunnen het wel!quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:08 schreef CherryOnTop het volgende:
Wow dat vorig topic is best hard gegaan.
Ik vind het oorlogsrantsoenvoedselquote:
Terug de kou in.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:37 schreef Barbusse het volgende:
Fogel alweer onderweg naar het hoge noorden
Taxis op Maltaquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:46 schreef Fogel het volgende:
[..]
Terug de kou in.
Dat taxigedoe kan best wat klantvriendelijker
Random prijzen (bij de "zwarte"), geen bon willen geven "nee, dat had je aan de centrale door moeten geven, wij hebben die niet in de taxi" bij de "witte". Vooruitbetalen en een bon meekrijgen is ook een optie.
Ze zouden een handboek moeten geven op het vliegveld![]()
Maar een goed punt is dat zelfs al laten ze je een total rip-off prijs betalen, het blijft goedkoper dan thuis![]()
Ik vind het nog steeds erg jammer dat ik geen tijd had om meer te bekijken, Malta is een tof eiland.
Dat heb je al vaker gedaan en je komt er altijd mee weg?quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:17 schreef flipsen het volgende:
Goeie TTLaatste stressdagje, morgenochtend vroeg gaan we weer stressen bij de Argentijns/Chileense grens (Meneer, uw visum is al maanden verlopen en u verblijft al 7 jaar zonder permanent visum?),
Veel plezier in Peru. Een heel mooi land en het 2e beste voedsel van Zuid Amerika.quote:dan vanuit Puerto Montt vluchtje naar Santiago, 4 uurtjes de tijd om wat spullen te kopen en dan door naar Lima. En zaterdag tm maandag zit ik in de jungle, dus ongetwijfeld weinig onlineNu eens kijken wat ik allemaal nog moet doen (véél!).
Mja, ben in principe al 3 jaar "currently withouth country", als ik terug kom ga ik het maar eens regelenquote:Op woensdag 26 maart 2014 13:04 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat heb je al vaker gedaan en je komt er altijd mee weg?
[..]
Veel plezier in Peru. Een heel mooi land en het 2e beste voedsel van Zuid Amerika.
Het is natuurlijk logisch dat je enge beestjes tegenkomt als je zo nodig in de jungle wil zitten, maar toch...quote:The rooms weren't great and there were loads of bugs coming in from somewhere. At one point a tarantula was actually in the room - we had to get the owner to come and deal with it.
Zei je dat een jaar of twee geleden niet ook?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:43 schreef flipsen het volgende:
....als ik terug kom ga ik het maar eens regelen
Héle grote vliegenmepper meenemen dan maar?quote:Hm, lees net wat reviews over Puerto Maldonado (regenwoud), ik geloof niet dat ik dit aan mijn vrouw moet laten lezen (en zelf ben ik ook al geen held):
Volgens mij wil Flipsen gewoon statenloos worden, zodat hij zonder problemen overal asiel aan kan vragen als de poep de ventilator raaktquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:54 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Zei je dat een jaar of twee geleden niet ook?
[..]
Héle grote vliegenmepper meenemen dan maar?Goede reis flip!
Ik heb inderdaad vernomen dat de mensen daar zo hartelijk zijn. De Hongaren zijn wat minder open vind ik.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:41 schreef El_Matador het volgende:
2 jaar 3 maanden. Ja, geweldig land, heerlijke mensen, het leven is heel prettig en mensen nemen tijd voor elkaar. De mensen zijn nummer 1 reden naar Colombia te gaan, en er zijn er zoveel meer...
Ja, ik heb geen klagen, maar zelfs als je minder verdient, kun je ook rondkomen.
Ik woon alleen.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:41 schreef El_Matador het volgende:
Je krijgt eerder spijt als je het NIET doet dan als je het wel doet. Er is zoveel meer dan postzegeltje Nederland...
Helemaal mee eens. Maar je moet geen overhaaste beslissingen nemen. Daarom houd ik het nieuws in Hongarije bij. De prijzen en houd ik contact met mensen daar en Hongaren hier. En ga (ging) ik regelmatig op vakantie daar. Tevens kijk ik KAA op FOk! en stel ik vragenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:46 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Je kunt ook spijt krijgen als je het niet doetLaat je daar in ieder geval niet door tegenhouden, dat is zonde.
Oh ben je ook zo'n mixje?quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:20 schreef Barbusse het volgende:
Dan blijf ik rondjes reizen heuj![]()
En nergens spijt van, tis heerlijk hierFogel zit hier wel te genieten trouwens, dineren bij Bachus
Ik heb ook familie in Engeland. Niet dat ze Engels zijn maar ze zijn daar daar na de oorlog vertrokken ( WO2 je weet wel) Vele (achter) neven en nichten daar. Ben er zelf nooit geweest. wilde er vorig jaar wel naartoe gaan maar kwam iets tussen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:41 schreef Individual het volgende:
Niet dat m'n opa Engelsman was, maar hij woonde voor de oorlog wel in London.
Hij vond het ook leuk dat ik er ging wonen en kwam ook op bezoek.Dat was overigens niet de reden voor mijn emigratie.
Wat wij overal doen is eerst en jaar huren en om ons heenkijken, dan pas kopen. Anders kun je je behoorlijk vergissen in waar je land koopt en dan zit je er wel gelijk aan vast.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:38 schreef Skillsy het volgende:
Ik heb in iedergeval genoeg tijd. Ik weet alleen niet of het verstandig is om alvast grond te kopen als je pas over aantal jaar gaat wonen? Maar goed, mijn pa is niet dom dus hij weet wat hij doet. Overigens zijn we nog niet helemaal uit waar precies we willen wonen.
Dat zijn ook vaak mensen die compleet onvoorbereid en naief vertrekken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:38 schreef Skillsy het volgende:
En dan niet te vergeten de MAX of TROS programma's van mensen die vertrekken hoeveel stress dat met zich meebrengt.
Als je het eenmaal meegemaakt hebt, wil je niet anders meer.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:38 schreef Skillsy het volgende:
Ik heb inderdaad vernomen dat de mensen daar zo hartelijk zijn.
35, jep en zusje woont in Nederland. Moeilijk? Mwah.quote:En hoe oud ben je? Je woont daar alleen? En geen familie?
Hoezo? Hoe zou ik daarmee om moeten gaan? Ik heb daar niks mee te maken, toch? Ik snap je vraag niet?quote:Hoe ga jij om met de armoede die je om je heen ziet?
Net zo corrupt als Griekenland (zelfde positie op de wereldcorruptieranking). Venezuela is vele vele malen erger.quote:Is Colombia niet corrupt?
Dan ga ik naar een van de perfecte medische voorzieningen hier (zeer hoog aangeschreven, aandacht voor de patient en wederom vriendelijkheid en hartelijkheid. Ik snap je vraag niet?quote:Wat gebeurd er als je ziek wordt?
Uitspraken doen over permanent vind ik gevaarlijk en er zijn zoveel plekken in de wereld... maar ik blijf in Latijns-Amerika sowieso, hooguit met een gedeeltelijk verblijf in Nederland, niet vast.quote:Ik vind het wel leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Deze verhalen zijn leuk om te horen. Blijf je permanent daar? Als wij gaan is het perminent.
Zowel in Duitsland als in Colombia merkte ik na een maand of 9 een soort "gat", maar dat is volkomen normaal voor emigranten. Het nieuwe is eraf, er is geen zelfde structuur qua vrienden als je in Nederland had, etc. Maar omdat ik de Duitse cultuur niet trok en deze wel, voelt het hier beter.quote:Buiten jullie enthousiasme om : er moet toch ook wat tegenslagen zijn geweest? Het is toch niet altijd rozegeur en maneschijn? Een emigratie waar dan ook , of voor hoe lang dan ook gaat niet zonder slag of stoot ?
handig dat ze dat gewoon voor waar aannemen in plaats van een "is believed to be kept...".quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:51 schreef YPrue het volgende:
De dag begint al weer goed... Er lag hier vanmorgen een brief in de breivenbus van de Environmental Health Directorate. Inhoud: "dog is being kept in an unhygiene condition". Er wordt geschreven dat ik ze moet bellen, maar iedere keer als ik bel, hangen ze op...
Zal wel een of andere zielige buur hebben geklaagd ofzo, leuk dat ze me dat ook recht in mijn gezicht durven te zeggen. Kansloos.
Euh....waar komt die conclusie vandaan en hoe komen ze er toe?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:51 schreef YPrue het volgende:
De dag begint al weer goed... Er lag hier vanmorgen een brief in de breivenbus van de Environmental Health Directorate. Inhoud: "dog is being kept in an unhygiene condition". Er wordt geschreven dat ik ze moet bellen, maar iedere keer als ik bel, hangen ze op...
Zal wel een of andere zielige buur hebben geklaagd ofzo, leuk dat ze me dat ook recht in mijn gezicht durven te zeggen. Kansloos.
Wat zijn de consequenties als je niet belt?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:46 schreef YPrue het volgende:
Ik heb serieus geen flauw idee hoe ze daar bij komen... Mijn hond is schoon, gezond, gelukkig, er wordt dagelijks urenlang mee gelopen, we ruimen haar poep op...
Ik moet dus inderdaad hun telefoonnummer bellen, maar iedere keer dat ik bel, wordt er opgehangen nadat ik "good morning" zeg. Dat schiet dus ook niet heel erg op.
Als je pech hebt krijg je bij binnenkomst een laatste waarschuwing van 7 of 30 dagen en kom je zonder dat je een visum regelt niet meer het land niet meer in.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:17 schreef flipsen het volgende:
Goeie TTLaatste stressdagje, morgenochtend vroeg gaan we weer stressen bij de Argentijns/Chileense grens (Meneer, uw visum is al maanden verlopen en u verblijft al 7 jaar zonder permanent visum?), dan vanuit Puerto Montt vluchtje naar Santiago, 4 uurtjes de tijd om wat spullen te kopen en dan door naar Lima. En zaterdag tm maandag zit ik in de jungle, dus ongetwijfeld weinig online
Nu eens kijken wat ik allemaal nog moet doen (véél!).
Dat klinkt bijna als een kinderachtige prankquote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:46 schreef YPrue het volgende:
Ik heb serieus geen flauw idee hoe ze daar bij komen... Mijn hond is schoon, gezond, gelukkig, er wordt dagelijks urenlang mee gelopen, we ruimen haar poep op...
Ik moet dus inderdaad hun telefoonnummer bellen, maar iedere keer dat ik bel, wordt er opgehangen nadat ik "good morning" zeg. Dat schiet dus ook niet heel erg op.
Ja, is een officiële brief, met watermerk, handtekening en naam van de health officer erop.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat klinkt bijna als een kinderachtige prankZeker weten dat het een officiële instantie is die die brief verzonden heeft?
Och kut, ik was helemaal vergeten dat jij ook op Malta woondequote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:30 schreef YPrue het volgende:
Ze spreken wel degelijk Engels: hun brief is in het Maltees en Engels. En iedere keer als ik bel, hoor ik "bonju", en als ik daarna "good morning" zeg, wordt er "good morning" geantwoord en dan wordt er opgehangen.
Ah ja, Melita... We wilden daar een abonnement op hun digitale tv-pakket afsluiten. En dat kon ook, maar ze konden ons dan weer niet zeggen wanneer we daar überhaupt een verbinding zouden krijgen aangelegd voor de tvquote:
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:27 schreef YPrue het volgende:
[..]
Ah ja, Melita... We wilden daar een abonnement op hun digitale tv-pakket afsluiten. En dat kon ook, maar ze konden ons dan weer niet zeggen wanneer we daar überhaupt een verbinding zouden krijgen aangelegd voor de tvDus als het aan hun had gelegen, zouden we nog steeds geen tv kunnen kijken.
Bwehehehequote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:34 schreef CherryOnTop het volgende:
Wat ze bij ons deden een paar jaar terug was helemaal fantastisch. Er waren te weinig aansluitingen in de flat dus wat deden ze? Wij wilden internet, trokken ze gewoon de kabel van de buren uit. Buren gingen klagen dat ze geen internet meer hadden, trokken ze onze eruit![]()
!!!! Ja toen moesten we het internet dan maar gewoon delen van de aanbieder.
Ben je naar India verhuisd?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:34 schreef CherryOnTop het volgende:
Wat ze bij ons deden een paar jaar terug was helemaal fantastisch. Er waren te weinig aansluitingen in de flat dus wat deden ze? Wij wilden internet, trokken ze gewoon de kabel van de buren uit. Buren gingen klagen dat ze geen internet meer hadden, trokken ze onze eruit![]()
Maar jullie deelden het internet dan toch al? Alleen dan niet via die aanbieder.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:34 schreef CherryOnTop het volgende:
Wij hebben ook maar Go genomen jaquote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:13 schreef YPrue het volgende:
[..]
Maar jullie deelden het internet dan toch al? Alleen dan niet via die aanbieder.
@Barbusse: herkenbaar. We stonden daar in de winkel echt op het punt om dat abonnement te nemen. Toen we vroegen wanneer ze dat dan konden komen aansluiten was het antwoord van "Het kan zijn dat jullie binnen 3 dagen tv hebben, maar het kan ook nog een aantal jaren duren". MjaToch maar bij Go het pakket besteld, ging toch wel iets sneller dan een jaar of 2.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jij weer?
NWS / Welgestelde Noor vergeet dure boot in Zweedse haven
Heb regelmatig tuk tuk drivers bij de receptie gehad met een stel toeristen. Toeristen zoeken een hotel maar de tuk tuk driver is verdwaald en spreekt geen Engels.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:32 schreef Lyrebird het volgende:
Vandaag op bezoek bij de Yonsei Universiteit in Seoul, Zuid-Korea.
Stap gisteren op het centraal station van Seoul in een taxi.
LB: Yonsei University, please.
TC: Ching sjong sjing? (of zo, ken maar een paar woorden Koreaans)
LB: Yonsei University? (wtf, is ie doof of zo? Ching sjong sjing lijkt toch helemaal niet op wat ik zeg?)
TC: Ching sjong sjing?
LB: Yonsei?
TC: Ching sjong sing?
LB: Yon..sei?
TC: ??
LB: Yon Sei?
TC: Ah, Yonsei university
TC: Where are you from?
LB: The Netherlands
TC: ?
TC: You should say Yonsei University
Ja, dat gaat lekker zo.
Vanmiddag, in de metro in Pusan, centraal station. Groot gebrek aan borden daar.
LB: Is this the direction to Meongnyun?
Vriendelijke man: Meongnyun?
Vriendelijke man: Munhyeon?
Vriendelijke man: Munjeon?
LB: Meongnyun?
Vriendelijke man: Munhyeon?
Stuurde ie me bijna naar de verkeerde lijn. Lastige taal, dat Koreaans.
Onze eerste chauffeur in Bangkok reed gewoon niet naar plaatsen die hij niet kende. Dan gaf ik hem een adres en zei hij dat hij daar niet heen kon. Waarom dan niet? Is het dicht? "Ja, het is dicht." Duurde even een maandje voor ik dat doorhad. Rond dezelfde tijd kwam ik er ook achter dat met de kaart aan komen lopen en wijzen 'daar wil ik heen', geen enkele zin had, want hij had geen flauw idee wat te doen met de kaart. Soms reed hij ook langs plaatsen waar we naar op weg waren. Als ik dan 'stop' riep, zei hij steevast "Yes, yes, I know" en reed verder. Aanvankelijk dachten we dan dat er een plan was (of een stopverbod, ofzo), maar dat bleek niet het gevalquote:Op zaterdag 29 maart 2014 02:41 schreef breaky het volgende:
Heb regelmatig tuk tuk drivers bij de receptie gehad met een stel toeristen. Toeristen zoeken een hotel maar de tuk tuk driver is verdwaald en spreekt geen Engels.![]()
Gelukkig doet internet wonderen!
Vaak genoeg komen er echter ook toeristen langs die ergens gedumpt zijn door de tuk tuk driver, omdat ie verdwaalt was..
Duidelijk verhaal welquote:Op zaterdag 29 maart 2014 06:01 schreef El_Matador het volgende:
Heerlijk, jaloerse Colombianen.... Sja. Moet je maar niet je vriendin laten afpakken![]()
![]()
voor het eerst dat een jaloers wijd/gasrlt
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 06:01 schreef El_Matador het volgende:
Heerlijk, jaloerse Colombianen.... Sja. Moet je maar niet je vriendin laten afpakken![]()
![]()
Oh, een gasrit, da's al duidelijker dan gasrltquote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:37 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Vooral die gasrit he? Toen snapte ik het opeens
Misschien een beetje te veel scopalamine gebruiktquote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:21 schreef Fogel het volgende:
[..]
Oh, een gasrit, da's al duidelijker dan gasrlt![]()
Maaruh, misschien werd onze matador door die jaloerse persoon van zijn keyboard weggetrokken tijdens het typen?
-insert plot voor een aflevering CSI-
Maar door wie?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien een beetje te veel scopalamine gebruikt
En waarom?quote:
Ik denk dat hij erg misselijk was, zich afvroeg of het gastritis was, maar toen besloot dat hij wagenziek was en daar scopalamine voor nam.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:16 schreef Felagund het volgende:
Misschien bedoelde hij http://nl.wikipedia.org/wiki/Gastritis? En heeft de ex van zijn vriendin nu een ontsteking van het maagslijmvlies door overmatig alcoholgebruik (verdriet/jaloezie weggedronken)?
Je had liever een paseo millonario gezien en dat ik ergens in de goot beland was?quote:
Ik zat te wachten op een spannend verhaal met eventueel een ontvoering door de boze colombiaan die jij vervolgens overmeesterd had etc. etc.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je had liever een paseo millonario gezien en dat ik ergens in de goot beland was?
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:54 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik zat te wachten op een spannend verhaal met eventueel een ontvoering door de boze colombiaan die je vervolgens overmeesterd had etc. etc.
Ik ken die lui niet, was de eerste keer ook in dat barretje.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:24 schreef Gaoxing het volgende:
Oh kom EM, een beetje fantasie!
Maar goed om te horen dat je veilig thuis bent.
Vooralsnog
Het is zulk gevaarlijk spul. Elke keer een shotje tussen je bier door. Het gaat altijd fout bij mij met dat goedje. Maar nu ging het wonderbaarlijk wel.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:49 schreef Gaoxing het volgende:
Ik niets. Ik dacht aan heethoofdige ex. Mocht die niet aan de aquardiente gezeten hebben en het zich nog wel herinneren....
Wat bedoel je met "wat er nou voor het eerst was"?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:56 schreef Gaoxing het volgende:
Dat verhaal kon ik me nog herinneren, ja. Ik vraag me ook nog steeds af wat er nou voor het eerst was.
Nou datquote:Op zaterdag 29 maart 2014 06:01 schreef El_Matador het volgende:
Ik was overduidelijk een beetje in een lichtelijk beschonken staat...quote:
Ik bedoel , je bent bekend met de welvaart. Ik ken Colombia niet goed genoeg maar ik neem aan dat daar veel armoede te zien is. En hoe je daarmee omgaat? Ik ben een paar keer naar Haïti geweest (mischien totaal niet te vergelijken met Colombia?) maar je ziet daar gewoon kinderen langs de kant honger lijden. Geen ouders, geen eten. Heeft veel indruk om mij gemaakt. Ook dat ze dan naar mij toekomen en me aanraken en om geld vragen en dat de gids nadrukkelijk verzoeken om geen geld te geven. Voor mij , als westeling onbegrijpelijk. Waarom helpt niemand deze kinderen????quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:57 schreef El_Matador het volgende:
Hoezo? Hoe zou ik daarmee om moeten gaan? Ik heb daar niks mee te maken, toch? Ik snap je vraag niet?
Nou in Hongarije en Bulgarije ( en in Sevië) en zeker in Rusland denk ik moet je soms meer betalen om medische zorg. Onder de tafel dus. Ze zijn er helemaal voor je maar soms vragen ze veel meer. Dus corruptie. En heb je het geld niet? Pech gehad. Dan geen zorg. Mijn moeder is bevriend met een Servische vrouw en ik herinner me nog een voorval ( lang geleden) en zij moest naar het zkh en de prijs was goed afgesproken maar na de behandeling kwam dokter met de mededeling dat er 200 a 300 meer betaald moest worden. Dit om in zijn zakken te steken. Dus vandaar de vraag. Er kan dan wel uitstekend zorg geleverd worden maar dan moet je soms wel centen hebben. Lees: In sommige gevallen danquote:Dan ga ik naar een van de perfecte medische voorzieningen hier (zeer hoog aangeschreven, aandacht voor de patient en wederom vriendelijkheid en hartelijkheid. Ik snap je vraag niet?
Oké , ja mijn ouders zijn tegen die tijd niet meer zo jong, zij willen dus settelen. Als je jong bent kan het nog wel heen en weer reizen , maar mijn ouders (lees : vader) wil echt zijn oude tijd in Hongarije doorbrengen. Dus ja permanent.quote:Uitspraken doen over permanent vind ik gevaarlijk en er zijn zoveel plekken in de wereld... maar ik blijf in Latijns-Amerika sowieso, hooguit met een gedeeltelijk verblijf in Nederland, niet vast.
nicequote:Zowel in Duitsland als in Colombia merkte ik na een maand of 9 een soort "gat", maar dat is volkomen normaal voor emigranten. Het nieuwe is eraf, er is geen zelfde structuur qua vrienden als je in Nederland had, etc. Maar omdat ik de Duitse cultuur niet trok en deze wel, voelt het hier beter.
Oh klinkt een beetje zoals in Hongarije.... Gelukkig heb je FOK!forum nog héquote:Wat tegenvalt van Colombianen is dat ze net als VSAmerikanen erg oppervlakkig zijn. En dat het altijd geweldig gaat met iedereen. Nou groeit het land keihard en is de levenssituatie van de meeste mensen sterk verbeterd, er blijven problemen spelen, en die worden liever weggedanst en -gedronken dan echt persoonlijke inhoudelijke gesprekken, dat laatste mis ik wel omdat ik die met mijn Europese vrienden veel meer had.
Ja, maar hee, je vergelijkt Haiti (een van de allerarmste en meest mislukte landen) met Colombia?? Volledig buiten alle proporties. Colombia is qua ontwikkeling (levensstandaard, armoedeverschillen, corruptie, gevoeligheid voor natuurrampen) vergelijkbaar met Mexico, Turkije, Brazilie, Thailand, Maleisie, Oekraine, dat soort landen.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:23 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik bedoel , je bent bekend met de welvaart. Ik ken Colombia niet goed genoeg maar ik neem aan dat daar veel armoede te zien is. En hoe je daarmee omgaat? Ik ben een paar keer naar Haïti geweest (mischien totaal niet te vergelijken met Colombia?) maar je ziet daar gewoon kinderen langs de kant honger lijden. Geen ouders, geen eten. Heeft veel indruk om mij gemaakt. Ook dat ze dan naar mij toekomen en me aanraken en om geld vragen en dat de gids nadrukkelijk verzoeken om geen geld te geven. Voor mij , als westeling onbegrijpelijk. Waarom helpt niemand deze kinderen????
Ook in Hongarije zie ik veel armoede , uiteraard niet te vergelijken met Haïti maar zij moeten echt ontzettend hard werken om rond te komen. Ik ken een Hongaars gezin en de man des huizes is zijn baan verloren. Hij stond er helemaal alleen voor. Ze hebben het land moeten verlaten en wonen nu in Nederland. Ze konden daar niet meer rondkomen.
Neem alsjeblieft geen dingen aan. Vragen graag, maar nee, het is hier heel anders. Zorg is extreem goed in Colombia en mensen zijn zeer zeer begaan met zowel hun gezondheid als hun uiterlijk.quote:Ik neem aan dat dit ook zo is in Colombia. Dus vandaar de vraag of je dit ook hebt meegemaakt?
Oké bedankt voor de opheldering. Zoals ik al zei ik weet niks van Colombia alleen maar van verhalen. Dus mijn beeld is automatisch al niet correctquote:Op zondag 30 maart 2014 19:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar hee, je vergelijkt Haiti (een van de allerarmste en meest mislukte landen) met Colombia?? Volledig buiten alle proporties. Colombia is qua ontwikkeling (levensstandaard, armoedeverschillen, corruptie, gevoeligheid voor natuurrampen) vergelijkbaar met Mexico, Turkije, Brazilie, Thailand, Maleisie, Oekraine, dat soort landen.
Is moeilijk om die visie af te stappen maar dat leer ik vanzelf wel.quote:Je moet heel duidelijk die Nederlandse socialistische paternalistische visie afleren als je in het buitenland armoede tegenkomt. In India vond ik het echt schrijnend (vooral omdat de hoge kastes zulke klootzakken zijn), hier is men zich ervan bewust, heb je bedelaars (maar die had ik in Duitsland ook) en worden er belachelijk veel smartphones gejat.
Daarom vraag ik jouquote:Neem alsjeblieft geen dingen aan. Vragen graag, maar nee, het is hier heel anders. Zorg is extreem goed in Colombia en mensen zijn zeer zeer begaan met zowel hun gezondheid als hun uiterlijk.
Maar ik neem aan dat je een gezonde man bent en niet veel te maken hebt met zorg? Ik heb medische en lichamelijke afwijkingen bvb waardoor ik heel mijn leven lang zorg nodig heb. En dan kijk ik het eerste naar de gezondheidszorg. Hoe verloopt behandelingen in het ziekenhuis en dat soort vragen.quote:Corruptie in de zorg heb ik zelf niet meegemaakt, natuurlijk betaal ik zelf mijn zorg die goed is en vergeleken met een gemiddeld salaris duur, maar voor Nederlandse begrippen goedkoop en vele malen vriendelijker en betrokkener.
No commentquote:Het zit dan meer in "rijke ouders bedingen voorrang voor operatie voor kind door meer geld op tafel te leggen". Iets waar ik totaal niet op tegen ben, ik geloof niet in socialisme.
Niet dat Colombia op dat vlak een probleem zou zijn. Ik ga zelfs denken dat zij bvb hierop vooruitstrevend zijn ( ik spreek oa over spasme) Het probleem is denk het kostenprijsje. Hier in NL wordt alles (gedeeltelijk) vergoed. Tegenwoordig moet ik ook een groot deel mee betalen voor de medicijnen en behandeling maar niet dat ik alles moet betalen. Ik heb geen rijke suikeroompje dus ik merk dat wel deze extra kosten, die overigens steeds groter worden! (ff zeuren ) maar zoals ik al zei het is crisis dus ik moet accepteren. Had ik maar niet zo geboren moeten worden toch? Dikke vette pech.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende:
Ja, ik kan natuurlijk niet spreken voor een immigrant met chronische ziektes, maar ik zie niet in waarom Colombia op dat vlak een probleem zou moeten zijn.
Neem niet aan dat als je naar Hongarije gaat, je in de lagere klassen terechtkomt?
quote:Op maandag 31 maart 2014 10:29 schreef Barbusse het volgende:
Malteser bruiloft meegemaakt, en wat kom ik tegen? Een PVV'er die graag de kans wou grijpen om te gaan zeiken op Nederland en alle buut'nlanders. Neen, ga weg
Het percentage niet-Nederlanders op Malta is vele malen hoger dan in NL.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:29 schreef Barbusse het volgende:
Malteser bruiloft meegemaakt, en wat kom ik tegen? Een PVV'er die graag de kans wou grijpen om te gaan zeiken op Nederland en alle buut'nlanders. Neen, ga weg
Dat soort mensen horen in hun tokkieflatje 3 hoog achter in Rotterdam te blijvenquote:Op maandag 31 maart 2014 13:27 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]Je ontkomt er ook werkelijk nergens aan blijkbaar.
Ik word niet zo snel link, flipsen. En ik ontvlucht niks. Peace and kumbajaa, motherfucker.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:48 schreef flipsen het volgende:
Maar wacht, dat is toch de reden waarom wij allen Nederland zijn ontvlucht? Die buitenlanders die al onze banen (en vrouwen!) inpikken? Die PVV´er heeft gewoon gelijk natuurlijk, dat jij nou zo´n linke boomknffelaar bent is jouw probleem.
Jaquote:Op woensdag 2 april 2014 17:51 schreef flipsen het volgende:
Te laat voor een ninja-edit om er alsnog "linkse" van te maken?
quote:Dear Travel Agent,
Please find below your invitation from His Excellency Buddhi Athauda Ambassador of Sri Lanka, requesting the company of you and your family to the Sri Lanka New Year Celebrations that will be held at the SVV Scheveningen “Sportpark” Houtrust, Laan van Poot 38-C2566 EC The Hague, on Sunday 27th April 2014 from 09.00 - 21.00 hours.
We greatly appreciate if you could confirm the number of persons who will join the Celebrations to the contact details given below, before Thursday 17th April 2014.
Tel: 070-3655910
E-mail: events@srilankaembassy.nl
Please note that this Invitation gives you free admission to the Sri Lanka New Year Celebrations.
With kind Regards,
Embassy of Sri Lanka
The Netherlands
Hoe kom je hieraan?quote:Op woensdag 2 april 2014 17:56 schreef flipsen het volgende:
And now for something completely different:
[..]Iemand interesse?
Nu ja, als je dan toch in NL bent; open bar en goedkope confectiekleding!quote:Op woensdag 2 april 2014 18:34 schreef flipsen het volgende:
Kreeg het in mijn email. Wilde het al ongelezen in de spammap gooien, maar toch even gelezen. Geen idee dus
hij heeft gelijk, alle buitenlanders het land uit!!...... ooohh, wacht.....quote:Op maandag 31 maart 2014 10:29 schreef Barbusse het volgende:
quote:
Yup. Geen idee waar hij nu uithangt, in ieder geval niet op Fok!.....quote:Op zondag 6 april 2014 04:16 schreef flipsen het volgende:
Maartena al een tijd niet gezien, die had die toch als UI?
Verlaat je gemeente nooit. De wereld is gevaarlijk!quote:Op zondag 6 april 2014 20:25 schreef Barbusse het volgende:
Godverdomme, wat een benepen triestheid in dat topic over die twee meisjes die zoek zijn in Panama....
Mag ik zo nog wel even naar de kroeg 250m verderop? Ik had namelijk afgesproken met een paar mensenquote:Op zondag 6 april 2014 21:05 schreef Individual het volgende:
[..]
Verlaat je gemeente nooit. De wereld is gevaarlijk!
Jij bent sowieso fout bezig door in het buutnland te wonen. Levensgevaarlijk!quote:Op zondag 6 april 2014 21:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mag ik zo nog wel even naar de kroeg 250m verderop? Ik had namelijk afgesproken met een paar mensen
Ik verlaat mijn huis dan ook niet zonder mijn vertrouwde machete, vislijntje, kompas, medicijnkit, satteliettelefoon en proteinepasta. Risico's nemen, ok. Maar het moet natuurlijk niet te gek worden he?quote:Op zondag 6 april 2014 21:10 schreef Individual het volgende:
[..]
Jij bent sowieso fout bezig door in het buutnland te wonen. Levensgevaarlijk!
Is het niet altijd dat velen hier een mening moeten hebben over gewoon weg 'alles'?quote:Op zondag 6 april 2014 20:25 schreef Barbusse het volgende:
Godverdomme, wat een benepen triestheid in dat topic over die twee meisjes die zoek zijn in Panama....
Een mening hebben is prima. Die mening ventileren als deze van het niveau "Eigen schuld als je als 22 jarige meid zonodig de wereld wilt zien en dan verkracht wordt" etc is, dan heb je die gewoon voor je te houden als je iets van fatsoen in je donder hebt.quote:Op zondag 6 april 2014 21:21 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Is het niet altijd dat velen hier een mening moeten hebben over gewoon weg 'alles'?![]()
Zuid-Amerika is standaard 'drugs,verkrachtingen en armoedige bende'. Gaat het over Afrika dan is het 'stelletje apen, achterlijke bende etc.' . Het midden-oosten moet of een hek rond of een parkeerplaats worden. Gaat het over een vrouw die ervoor kiest om haar kind geboren te laten worden ipv chemotherapie te ondergaan, en daarmee sterft, heb je een half topic vol met commentaren als 'wat een egoistisch wijf'...
quote:Op zondag 6 april 2014 21:15 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik verlaat mijn huis dan ook niet zonder mijn vertrouwde machete, vislijntje, kompas, medicijnkit, satteliettelefoon en proteinepasta. Risico's nemen, ok. Maar het moet natuurlijk niet te gek worden he?
Bear Gryllis aint got nuttin' on me.quote:
Misschien kom ik te weinig nog in Nederland, maar ik erger me kapot aan dit soort meningen als ik niet opletquote:Op zondag 6 april 2014 21:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Een mening hebben is prima. Die mening ventileren als deze van het niveau "Eigen schuld als je als 22 jarige meid zonodig de wereld wilt zien en dan verkracht wordt" etc is, dan heb je die gewoon voor je te houden als je iets van fatsoen in je donder hebt.
toen ik een tijd in Zimbabwe ging wonen heb ik daar een topic over geopend. Je moet de reacties in dat topic voor de lol eens lezen...echt grappig!quote:Op zondag 6 april 2014 21:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Een mening hebben is prima. Die mening ventileren als deze van het niveau "Eigen schuld als je als 22 jarige meid zonodig de wereld wilt zien en dan verkracht wordt" etc is, dan heb je die gewoon voor je te houden als je iets van fatsoen in je donder hebt.
Linkje?quote:Op zondag 6 april 2014 21:47 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
toen ik een tijd in Zimbabwe ging wonen heb ik daar een topic over geopend. Je moet de reacties in dat topic voor de lol eens lezen...echt grappig!
wel leuke herrineringen trouwens, leuk om het topic terug te lezen!quote:Op zondag 6 april 2014 21:58 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
KAA / Blondine verhuist naar Zimbabwe, wie helpt?
ik was wel jong en naief, trouwens.
Nu snap ik waarom je een jas aanhad in die warmte, extra zakken!quote:Op zondag 6 april 2014 21:15 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik verlaat mijn huis dan ook niet zonder mijn vertrouwde machete, vislijntje, kompas, medicijnkit, satteliettelefoon en proteinepasta. Risico's nemen, ok. Maar het moet natuurlijk niet te gek worden he?
Je leeft nog, dat is al heel wat als je al die voorspellingen leestquote:Op zondag 6 april 2014 21:58 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
alleen de username is anders, inderdaad!quote:Op zondag 6 april 2014 22:19 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Je leeft nog, dat is al heel wat als je al die voorspellingen leest
quote:Op zondag 6 april 2014 21:58 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Shit, betraptquote:Op zondag 6 april 2014 22:12 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nu snap ik waarom je een jas aanhad in die warmte, extra zakken!
quote:Op maandag 7 april 2014 02:18 schreef breaky het volgende:
Helaas kom ik hier in Laos ook nog wel eens klagende Nederlanders tegen. Hoogtepunt was een mevrouw die klaagde dat de melba toast zacht werd met deze vochtigheid![]()
Goddamnit. *rent naar winkelquote:
Daar heb je toch een koelkast voor!..begrijp dat dan!quote:Op maandag 7 april 2014 09:01 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik ga vandaag voor het eerst vanuit de stad te voet terug naar huis in plaats van met de bus, het is toch mooi weer. Met mijn gevoel voor richting wordt dat vast weer een ontdekkingsreis van een paar uur in plaats 50 minuten doorwandelen, maar ik ga me er toch aan wagen
[..]Smolt d'r hagelslag niet?
Wat?quote:Op woensdag 9 april 2014 07:23 schreef Dven het volgende:
Hier aan de kust laatst een Hollandse gehoord die klaagde dat het zand te warm was
Was ze te gierig om slippers te kopen ofzo?quote:Op woensdag 9 april 2014 07:23 schreef Dven het volgende:
Hier aan de kust laatst een Hollandse gehoord die klaagde dat het zand te warm was
Dat soort klapjosties kom je hier ook tegen hoor. "God, wat is het heet hier!" Ja, wat dacht je, in augustus?quote:Op woensdag 9 april 2014 09:32 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Was ze te gierig om slippers te kopen ofzo?
Echt, dat soort mensen moeten niet verder komen dan hun achtertuinquote:Op woensdag 9 april 2014 10:33 schreef Prego het volgende:
een paar jaar terug bij de McDo (Frankrijk):
"eeeuuh yes, 4 menus McKroket please"
en vervolgens beginnen te kankeren en schelden op het meisje aan de kassa (die er natuurlijk niks van begreep) omdat ze "geen Engels spreekt".![]()
ik moest er bijna van huilen
McD is een plaatjesrestaurant toch? Vind de mckroket dan maar op het menu. Tis net pictionary.quote:Op woensdag 9 april 2014 10:33 schreef Prego het volgende:
en vervolgens beginnen te kankeren en schelden op het meisje aan de kassa (die er natuurlijk niks van begreep) omdat ze "geen Engels spreekt".![]()
Nee, met Pictionary valt er tenminste wat te lachen en te winnenquote:Op woensdag 9 april 2014 10:44 schreef Individual het volgende:
[..]
McD is een plaatjesrestaurant toch? Vind de mckroket dan maar op het menu. Tis net pictionary.
Ik ben een paar jaar geleden bijgesprongen toen een Nederlander op het terras van een wegrestaurant door zijn eigen hond werd gegrepen. Ze waren ook op weg terug naar NL, maar spraken geen woord Frans (en waarschijnlijk van schrik nog minder). Binnen een paar seconden stonden er allemaal mensen omheen, en ik denk dan dat die weten wat ze moeten doen...... maar dat bleek niet het geval dus na een tijdje ben ik me gaan bemoeien met zowel de EHBO, als later met het vertalen voor de paramedics van de brandweer en de politie. Die politie was hilarisch, trouwens: die kwamen met gierende banden aanrijden, parkeerden schuin voor de brandweerwagen (alsof die wilde ontsnappenquote:Op woensdag 9 april 2014 10:33 schreef Prego het volgende:
Stomme buut'nlanderquote:Op woensdag 9 april 2014 16:19 schreef flipsen het volgende:
Klagende KaaskoppenOok zo eentje die het in het regenwoud in Peru te warm en te vochtig vond met te veel enge beestjes, prikkende muggen en kans op malaria, buiktyfus, gele koorts en meer van dat soort ongemakken
![]()
Oh wacht, dat was ik
Ik heb in een regenwoud ook regen gehad en verwachte een warme douche. Was toch wel wat frisser. Ik wil m'n geld terug!quote:Op woensdag 9 april 2014 16:22 schreef Gaoxing het volgende:
In Taman Negara, Maleisie: "Nou regent het alweer".
Joh, zouden ze het daarom regentijd in het regenwoud noemen?
Sukkel! Dan had je naar warmwaterregenwoud moeten gaan. Kleine lettertjes lezen he....quote:Op woensdag 9 april 2014 16:26 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik heb in een regenwoud ook regen gehad en verwachte een warme douche. Was toch wel wat frisser. Ik wil m'n geld terug!
quote:
Op vakantie in Jakarta "Mike" slippers gekocht voor $2 en dacht dat het dure Nikes waren. Dat was me ook al eerder in West Afrika en India gebeurd. Je kan die mensen echt niet vertrouwen!quote:"We bought 'Ray-Ban' sunglasses for five euros (£3.50) from a street trader, only to find out they were fake."
quote:"Topless sunbathing on the beach should be banned. The holiday was ruined as my husband spent all day looking at other women."
Die maken ze altijd veel te klein!quote:Op woensdag 9 april 2014 16:30 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Sukkel! Dan had je naar warmwaterregenwoud moeten gaan. Kleine lettertjes lezen he....
Tuig is hetquote:Op woensdag 9 april 2014 16:34 schreef Individual het volgende:
[..]
[..]
Op vakantie in Jakarta "Mike" slippers gekocht voor $2 en dacht dat het dure Nikes waren. Dat was me ook al eerder in West Afrika en India gebeurd. Je kan die mensen echt niet vertrouwen!
quote:"It took us nine hours to fly home from Jamaica to England it only took the Americans three hours to get home."
quote:A tourist at a top African game lodge overlooking a waterhole, who spotted a visibly aroused elephant, complained that the sight of this rampant beast ruined his honeymoon by making him feel "inadequate".
Zoals die Nederlanders die naar Isla Margarita op vakantie gingen en klaagden dat het zo lang duurde. "Spanje is toch niet zo ver?"quote:
Ik kan je vertellen dat doen ik in het droge seizoen (oktober) in het Ranamofana regenwoud in Madagaskar was, het echt de hele dag enorm regende.quote:Op woensdag 9 april 2014 16:22 schreef Gaoxing het volgende:
In Taman Negara, Maleisie: "Nou regent het alweer".
Joh, zouden ze het daarom regentijd in het regenwoud noemen?
Jij bent dan ook een vrouw. Mannen leven juist mee met de beste man...quote:
quote:Op woensdag 9 april 2014 16:53 schreef flipsen het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een vrouw. Mannen leven juist mee met de beste man...
Nee hoor.quote:Op woensdag 9 april 2014 16:53 schreef flipsen het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een vrouw. Mannen leven juist mee met de beste man...
quote:An American lady tourist visiting the amphitheatre at Epheseus, Turkey, said: “If this had been built in America they would have put an elevator in.”
And airconditioning!quote:
And a minibar!quote:
2 weken geleden was ik in de natste plaats op aarde, Cherrapunji in Meghalya in India, en ik heb geen druppel regen gezien. Was ook een deceptie.quote:Op woensdag 9 april 2014 16:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat doen ik in het droge seizoen (oktober) in het Ranamofana regenwoud in Madagaskar was, het echt de hele dag enorm regende.
Toen ik er afgelopen januari was (regencycloonseizoen) was het droog. Stralend blauwe lucht.
echt wel. 3 triljoen voor een busrit van 10 minuten!quote:Op woensdag 9 april 2014 17:39 schreef Individual het volgende:
En die triljoenen Dollars die ik in Zimbabwe heb verzameld blijken bijna niets waard te zijn..
Die triljoenen Dollars heb ik nog steeds idd.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:42 schreef Barbusse het volgende:
Hebben jullie allemaal wel jullie geld teruggekregen?
En de volgende dag is het 6 triljoen.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
echt wel. 3 triljoen voor een busrit van 10 minuten!
Laat dat nu net het idee zijn om met dat geld te doen. Nu nog minder lui worden en het echt doen.quote:
nee, het bleef altijd 3 triljoen, terwijl ik er was (na dollarization, al!). Maar, de stapels met triljoenen werden steeds dunner.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:45 schreef Individual het volgende:
[..]
En de volgende dag is het 6 triljoen.
Wisselgeld van een US$ bij een stadsbusje was 70 triljoen.
Ik was er ook na de dollarisation idd, maar het werd wel als wisselgeld gebruikt. Ik heb de 4e serie compleet. (was toch de 4e met de 100 trillion?)quote:Op woensdag 9 april 2014 17:50 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, het bleef altijd 3 triljoen, terwijl ik er was (na dollarization, al!). Maar, de stapels met triljoenen werden steeds dunner.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:36 schreef Individual het volgende:
Druik bezig met organiseren, inpakken en nog meer weggooien. Nog een week voordat ik weer NL inwoner ben en dat zal ik altijd blijven ook al verhuis ik weer terug.
Mooie stad he?quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Was gisteren even heel in London.
Dat gaat snel allemaalquote:Op vrijdag 11 april 2014 12:36 schreef Individual het volgende:
Druik bezig met organiseren, inpakken en nog meer weggooien. Nog een week voordat ik weer NL inwoner ben en dat zal ik altijd blijven ook al verhuis ik weer terug.
Haha ik heb de beslissing zo'n 2 maanden geleden gemaakt. Ik probeer zo veel mogelijk dingen te vinden waarvoor ik betaal om die allemaal stop te zetten. Een paar hou ik, maar wat waren er veel zeg. Ook heel veel rommel verzameld door de jaren.quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:40 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat gaat snel allemaalOf ligt het aan mij en is de tijd gewoon gevlogen de laatste weken?
Best handig he, verhuizen zo af en toe?quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:50 schreef Individual het volgende:
[..]
Haha ik heb de beslissing zo'n 2 maanden geleden gemaakt. Ik probeer zo veel mogelijk dingen te vinden waarvoor ik betaal om die allemaal stop te zetten. Een paar hou ik, maar wat waren er veel zeg. Ook heel veel rommel verzameld door de jaren.
..zelfs nog 2 grote CD spelers die al bijna 10 jaar niet meer gebruikt zijn, want.. wie luistert er nog naar CD's? Denk niet eens dat de charity shop ze wilt hebben. Naar de dump dus, maar in de tijd waren ze magisch. Ook al 5 grote zakken kleren die naar de klerecontainer gaan en dat worden er nog meer.
Ik neem denk ik 5-10% van m'n spullen mee naar NL.
Zo'n vies matje/staartje doen in ze in Spaanstalige landen ook veel. Het ziet er zo triest/ranzig/pauper uit en je spiegelen aan Russen lijkt me ook geen wens.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:44 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Best handig he, verhuizen zo af en toe?
Ik ben weer eens achter een van mijn grootste problemen met verhuizen gekomen: kappers! Bij deze verhuizing valt het voor mij nog redelijk mee (lees: ik laat er gewoon geen model meer in knippen, dus iedereen die recht kan knippen en het verschil kent tussen 2 cm en 20 cm (toch nog wel een uitdaging, blijkt zo af en toe) doet 't goed), maar m'n man kwam zojuist terug met de jongste. Die was van een vrolijke krullebol, waar hij ongeveer een cm af wilde, veranderd in een pluizig matje. Echt om te janken! En toegegeven, z'n Russische klasgenootjes hebben hun haar vaak zo, maar die hebben stijl haar![]()
Na de tweede poging is het redelijk toonbaar, mja.... langer knippen kan niet he....
Mee eens. Mijn grootste probleem is trouwens tandartsen. Ik heb zo'n slechte ervaring gehad toen ik van de tandarts waar ik als kind heen ging naar een andere moest overstappen, dat ik uiteindelijk terug ben gegaan naar m'n oude en daar tot op de dag van vandaag gebleven ben. Met als gevolg dat ik af en toe speciaal naar Nederland vlieg om naar de tandarts te gaan (ja, ik weet hoe idioot dit klinktquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:44 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Best handig he, verhuizen zo af en toe?
Ik ben weer eens achter een van mijn grootste problemen met verhuizen gekomen: kappers!
quote:Bij deze verhuizing valt het voor mij nog redelijk mee (lees: ik laat er gewoon geen model meer in knippen, dus iedereen die recht kan knippen en het verschil kent tussen 2 cm en 20 cm (toch nog wel een uitdaging, blijkt zo af en toe) doet 't goed), maar m'n man kwam zojuist terug met de jongste. Die was van een vrolijke krullebol, waar hij ongeveer een cm af wilde, veranderd in een pluizig matje. Echt om te janken! En toegegeven, z'n Russische klasgenootjes hebben hun haar vaak zo, maar die hebben stijl haar![]()
Na de tweede poging is het redelijk toonbaar, mja.... langer knippen kan niet he....
£10 vind ik wel redelijk goedkoop.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:53 schreef motorbloempje het volgende:
Zelfs de goedkope kappers zijn in London duurder!
Je moet al moeite doen om een dure kapper te vinden, een goedekope daarentegen.... De 'brainwash' budgetketen of hoe het ook heet duikt overal op! En ze knippen nog wel goed ook begrijp ik.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:52 schreef Individual het volgende:
[..]
Zo'n vies matje/staartje doen in ze in Spaanstalige landen ook veel. Het ziet er zo triest/ranzig/pauper uit en je spiegelen aan Russen lijkt me ook geen wens.
Wordt er in NL trouwens verschil gemaakt tussen de champagnekapper die er een uur over doet £100 kost en de kapper die in 10 min klaar is zonder poespas en £10 kost?
Tandartsen hier zijn veel Mr Patel die door hun ouders worden opgedragen om doctor te worden. Alles uit het boekje en geen enkele uitzondering. Ik hoef nooit meer een Indian doctor/tandarts.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:56 schreef CherryOnTop het volgende:
Mee eens. Mijn grootste probleem is trouwens tandartsen.
Laat jij je als man knippen?quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:58 schreef motorbloempje het volgende:
Hier kun je volgens mij voor 6 pond als man geknipt worden. Voor mezelf was ik de laatste keer 7 pond kwijt geloof ik?
O je bent verplicht de Nederlandse op te geven dan?quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:09 schreef Individual het volgende:
In het UK topic was er iemand die zo snel mogelijk Brits wilde worden en de NL nationaliteit opgeven. Zo zo dom. Ik zou het bijna 3x kunnen hebben gekregen, maar nooit overwogen.
Ik was ook met stomheid geslagen over wat ze hier vragen, ging langs een paar kappers en allemaal vroegen ze minimaal 100 CHF/80 euro voor knippen!quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:12 schreef Fogel het volgende:
[..]
Laat jij je als man knippen?
Hier vragen ze zonder blikken of blozen 30-40¤ voor een kind te laten knippen, of "goedkoop" door een leerling voor 25¤. Volwassenen zijn nog veel duurder.
Als je niet trouwt, er niet bent geboren of een van je ouders niet met die nationaliteit heeft wel.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:12 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
O je bent verplicht de Nederlandse op te geven dan?
Ah oke. Onhandig....quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Als je niet trouwt, er niet bent geboren of een van je ouders niet met die nationaliteit heeft wel.
Vind dat ook niet zo slim. Mensen vragen het wel eens aan me, en zou het echt alleen overwegen als ik een dubbele nationaliteit had kunnen krijgen en dan ook alleen ALS ik zeker zou weten dat we ons hier permanent zouden vestigen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:09 schreef Individual het volgende:
In het UK topic was er iemand die zo snel mogelijk Brits wilde worden en de NL nationaliteit opgeven. Zo zo dom. Ik zou het bijna 3x kunnen hebben gekregen, maar nooit overwogen.
Pas als de kinderen komen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Vind dat ook niet zo slim. Mensen vragen het wel eens aan me, en zou het echt alleen overwegen als ik een dubbele nationaliteit had kunnen krijgen en dan ook alleen ALS ik zeker zou weten dat we ons hier permanent zouden vestigen.
Sowieso ben ik ook wel gewoon trots op mijn Nederlandse identiteit en nationaliteit.
Vooralsnog lijkt het wel permanent, maar we zijn nog jong, carrière zit nog in de pijplijn, dus ik leg me nergens aan vast.
O wat leuk MoBlo, verwacht je een kind?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe Geert de groeten!quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:35 schreef Individual het volgende:
Trouwens in NL zal ik weer met het woord 'allochtonen' worden geconfronteerd en hoezeer mensen ze haten. Een land waar een extreme partij hoogst staat in de peilingen.. Toch wel vreemd voor zo'n rijk land.
Dan ga ik wel naar een heel blank deel, maar ook daar wordt gezeurd.
Kan me een aantal jaar geleden herinneren dat ik in een vrij grote supermarkt geen enkele 'allochtoon' zag en dat best vreemd voelde.
Ja, zag net je reactie op de FP... wordt meteen weer afkomst bijgehaald bij dat Jumbogebeuren, in plaats van dat men gewoon kijkt naar de persoon die gewoon asociaal en gewelddadig is...quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:35 schreef Individual het volgende:
Trouwens in NL zal ik weer met het woord 'allochtonen' worden geconfronteerd en hoezeer mensen ze haten. Een land waar een extreme partij hoogst staat in de peilingen.. Toch wel vreemd voor zo'n rijk land.
Kan me een aantal jaar geleden herinneren dat ik in een vrij grote supermarkt geen enkele 'allochtoon' zag en dat best vreemd voelde.
Een van de redenen waarom ik niet meer in NL wil wonen. Niet dat ik een buitenlander ben maar mijn vrouw dus wel.quote:Op vrijdag 11 april 2014 16:35 schreef Individual het volgende:
Hebben jullie al eens in NL gewoond of heb je slechte ervaringen met een bezoek? Heeft je vrouw een NL paspoort?quote:Op zaterdag 12 april 2014 03:13 schreef breaky het volgende:
[..]
Een van de redenen waarom ik niet meer in NL wil wonen. Niet dat ik een buitenlander ben maar mijn vrouw dus wel.
Nu zal ik problemen met Marokkanen of andere groepen niet ontkennen, maar ik heb altijd geweigerd een hele groep aan te spreken voor het wangedrag van een paar ellendelingen.
En zodra men een Nederlands paspoort heeft ben je voor mij ook gewoon een Nederlander, met dezelfde rechten en plichten als iedereen. Geen gezeur over terugsturen e.d.
Nee...we hebben nooit in NL gewoond en mijn vrouw heeft alleen een Laotiaans paspoort. Met mijn vrouw heb ik persoonlijk geen negative ervaringen mee gemaakt. Wel met een Curacaose die ik daar voor gedate had. Die kreeg vaak nogal zeer negatieve woorden naar haar hoofd geslingerd....quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:01 schreef Individual het volgende:
[..]
Hebben jullie al eens in NL gewoond of heb je slechte ervaringen met een bezoek? Heeft je vrouw een NL paspoort?
Ik heb trouwens een tijd geleden de NL immigratietest niet gehaald. Domme vragen staan erin zeg. De Britse test heb ik ook al niet gehaald. Weet trouwens niet of ik die als EU burger zou moeten doen.
Een NL paspoort zal het maar blijven dan.
Je verzekert iets voor iets wat je niet zelf kan dragen(lees betalen)quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:11 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb nu in een paar landen zorg meegemaakt, en ik ben er ondertussen grondig van overtuigd dat als je het aan de markt overlaat, zonder dat je er een verzekering tussenzet die de kwaliteit van de zorg uitholt, dat je dan een betaalbaar en goed systeem kunt hebben. Is misschien een discussie voor een ander topic, maar toch.
Bij mij ookquote:Op zaterdag 12 april 2014 19:12 schreef CherryOnTop het volgende:
Pffff ik ruik overal BBQ om me heen en wij hebben er nog steeds geen aangeschaftGaat op m'n to do lijstje voor volgende week.
Ik denk dat de associates en daarmee de vooroordelen van Nederlanders ten opzichte van Aziaten nogal verschillen van die van Nederlanders ten opzichte van bijvoorbeeld mensen van Curacao.quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:06 schreef breaky het volgende:
Nee...we hebben nooit in NL gewoond en mijn vrouw heeft alleen een Laotiaans paspoort. Met mijn vrouw heb ik persoonlijk geen negative ervaringen mee gemaakt. Wel met een Curacaose die ik daar voor gedate had. Die kreeg vaak nogal zeer negatieve woorden naar haar hoofd geslingerd....
Ja...helaas wel. En met Laos hebben de meeste Nederlanders helemaal geen associaties.quote:Op zondag 13 april 2014 03:24 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik denk dat de associates en daarmee de vooroordelen van Nederlanders ten opzichte van Aziaten nogal verschillen van die van Nederlanders ten opzichte van bijvoorbeeld mensen van Curacao.
Mijn ervaring met Nederland en een buitenlandse partner is niet positief. Alleen het idee al dat je met die lui van immigratie moet gaan praten om in Nederland met een buitenlandse te mogen trouwen. Dat bepalen we toch zelf wel?quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:01 schreef Individual het volgende:
[..]
Hebben jullie al eens in NL gewoond of heb je slechte ervaringen met een bezoek? Heeft je vrouw een NL paspoort?
Ik heb trouwens een tijd geleden de NL immigratietest niet gehaald. Domme vragen staan erin zeg. De Britse test heb ik ook al niet gehaald. Weet trouwens niet of ik die als EU burger zou moeten doen.
Toen we in november vorig jaar in NL waren, dachten mensen dat mijn vriendin Marokkaans was. Hoe vooruitstrevend wij wel niet waren met onze interculturele relatie, en de vraag of haar familie het wel ok vondquote:Op zaterdag 12 april 2014 19:01 schreef Individual het volgende:
[..]
Iedereen weet toch dat Zuid-Korea zo arm is dat kinderen vanaf hun zesde jaar moeten werken op plantages, er geen internet is en men zich verplaatst per muilkar? Pffffffquote:Op zondag 13 april 2014 10:28 schreef Speculant. het volgende:
Mijn ervaring is ook meer zoals bovenstaande. Ze zijn in Nederland nogal beperkt in de kennis van de wereld en wereldbevolking. Het is al snel Chinees, neger of Marokkaan etc.
Daarnaast geldt veelal ook de redenatie "Land A ken ik niet->dus is het een arm land->armoedige bende". Vervolgens gaan ze daar vragen over stellen. Zoiets als: Zijn er veel straatkinderen daar? hebben jullie ook gewoon internet? of rijden jullie ook gewoon met de auto?. zo kan ik nog wel even doorgaan met voorbeelden. We hebben het dan over landen als Taiwan of Zuid-Korea.
Ja, en Noren zo rijk dat niemand moet werken en we met briefjes van 100¤ onze dikke sigaren aansteken.quote:Op zondag 13 april 2014 10:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Iedereen weet toch dat Zuid-Korea zo arm is dat kinderen vanaf hun zesde jaar moeten werken op plantages, er geen internet is en men zich verplaatst per muilkar? Pffffff
Dat is geen waar dan?quote:Op zondag 13 april 2014 10:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, en Noren zo rijk dat niemand moet werken en we met briefjes van 100¤ onze dikke sigaren aansteken.
Patsers zijn hetquote:Op zondag 13 april 2014 10:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, en Noren zo rijk dat niemand moet werken en we met briefjes van 100¤ onze dikke sigaren aansteken.
Vrij accuraat toch? Maar ja wat moet je ook anders met 11 maanden strenge winter per jaar.quote:Op zondag 13 april 2014 10:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, meestal zijn het slechts briefjes van 50quote:
Beetje jammer dit hoor...quote:Op zondag 13 april 2014 10:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, meestal zijn het slechts briefjes van 50
Wat dat die test die begon met de vraag: "Wat is dit? Een weg of een dijk?" Je zou zweren dat het een weg op een dijk was, maar je moest één optie aankruisen. Met zulke testjes kom ik dus nooit ver.quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:01 schreef Individual het volgende:
[..]
Een NL paspoort zal het maar blijven dan.![]()
Is dat een nieuwe regeling dat je partnerkeus niet vrij is?quote:Op zondag 13 april 2014 08:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mijn ervaring met Nederland en een buitenlandse partner is niet positief. Alleen het idee al dat je met die lui van immigratie moet gaan praten om in Nederland met een buitenlandse te mogen trouwen. Dat bepalen we toch zelf wel?
Verder gaat men er in Nederland van uit dat iedereen Nederlands spreekt. In een aantal buitenlanden waar ik ben geweest, zijn ze zo gastvrij om belangrijke zaken in het Engels aan te geven, wel zo handig.
Ik niet, ik mag niet in Nederland wonenquote:Op zondag 13 april 2014 16:03 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb voor de gein de inburgeringstest even online gedaan, ben met de hakken over de sloot geslaagd
Nou ja zegquote:Op zondag 13 april 2014 16:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik niet, ik mag niet in Nederland wonen![]()
Nu Nederland mij niet meer wil, waar zal ik gaan wonen?quote:Op zondag 13 april 2014 16:28 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nou ja zegWel achterlijke vragen, volgens mij heb ik er een hoop goed gegokt
Mee eens.quote:
Ja die was leukquote:Op zondag 13 april 2014 22:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Moest wel lachen om de vraag wanneer je naar het CIW moet als je ontslagen wordt
Als je niet meer moe bent
Ik had ook 5.5 Ik had eigenlijk iets hoger verwacht, maar ik was dan ook een beetje in de war gebracht door die vragen over "koningin" Beatrix.quote:Op zondag 13 april 2014 22:03 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]
Phew.. ik mag terug!![]()
Toen ik de test deed dacht ik vrij zeker te zijn dat ik alles goed antwoordde.
http://educatie.ntr.nl/nationaleinburgeringtest/score.html#
Ik vond die vraag over een acceptabele Nederlandse voortuin raar... "fiets + container", "rotzooi + koelkast", "bier en nog wat"quote:Op zondag 13 april 2014 23:18 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik had ook 5.5 Ik had eigenlijk iets hoger verwacht, maar ik was dan ook een beetje in de war gebracht door die vragen over "koningin" Beatrix.
Waar rijd je een cuilcontainer dan. Naast het paard op de gang?quote:Op zondag 13 april 2014 23:24 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik vond die vraag over een acceptabele Nederlandse voortuin raar... "fiets + container", "rotzooi + koelkast", "bier en nog wat"Weet ik veel, ik deed maar fiets en container geloof ik maar dat vond ik zelf ook niet erg acceptabel, wat doet een container in je voortuin?
Uitslover.quote:Op maandag 14 april 2014 07:53 schreef flipsen het volgende:
6.1, maar ik had hem al een keer gedaan in een grijs verleden.
Ik vind dat Flipsen per direct uitgeleverd moet worden aan Nederland. Zo'n excellente burger kunnen ze natuurlijk niet missen met z'n allen in Nederland.quote:
Eens. Iemand met zo een ongekend hoge score, moet als voorbeeld moet dienen voor de rest van Nederland. Dag Flipsen, we zullen je missenquote:Op maandag 14 april 2014 09:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik vind dat Flipsen per direct uitgeleverd moet worden aan Nederland. Zo'n excellente burger kunnen ze natuurlijk niet missen met z'n allen in Nederland.
Hij kan natuurlijk ook geen aflevering van Ik hou van Holland missen he?quote:Op maandag 14 april 2014 09:24 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Eens. Iemand met zo een ongekend hoge score, moet als voorbeeld moet dienen voor de rest van Nederland. Dag Flipsen, we zullen je missenMaar alles voor het koninkrijk der nederlanden he!
Mijn vader, woont 70 jaar in NL en is NL leraar geweest had ook een 6,1.quote:Op maandag 14 april 2014 07:53 schreef flipsen het volgende:
6.1, maar ik had hem al een keer gedaan in een grijs verleden.
Ze proberen ons te ontmoedigen om terug te keren, Indiquote:Op maandag 14 april 2014 11:04 schreef Individual het volgende:
[..]
Mijn vader, woont 70 jaar in NL en is NL leraar geweest had ook een 6,1.
Wat proberen ze te bereiken met deze belachelijk test?
Te laat. Ik ga op vrijdag terug en ik mag terug met m'n 5,5.quote:Op maandag 14 april 2014 11:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ze proberen ons te ontmoedigen om terug te keren, Indi
quote:Op maandag 14 april 2014 11:22 schreef breaky het volgende:
Gelukkig (Lao) nieuw jaar trouwens. Mischien moet ik maar eens wat fotootjes posten hier
Ik blijf nog maar even hier hoor.quote:Op maandag 14 april 2014 11:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Te laat. Ik ga op vrijdag terug en ik mag terug met m'n 5,5.
Je rijdt en rijd je. Inderdaad wel een vreemde uitzondering op de regel.quote:Op maandag 14 april 2014 03:13 schreef devzero het volgende:
rijd je? Ga terug naar af en ontvang geen Nederlands inburgeringscertificaat.
Dat is laat in het jaar, maar gefeliciteerd met het nieuwe jaar, dat bij jullie in de lente begint.quote:Op maandag 14 april 2014 11:22 schreef breaky het volgende:
Gelukkig (Lao) nieuw jaar trouwens. Mischien moet ik maar eens wat fotootjes posten hier![]()
Ja, ik geloof dat "ga terug naar af" voor mij was bedoeld. Ik gebruik als ezelsbruggetje "jij loopt en loop jij" omdat "loopt jij" zo raar klinkt.quote:Op maandag 14 april 2014 15:04 schreef Teslynd het volgende:
Je rijdt en rijd je. Inderdaad wel een vreemde uitzondering op de regel.
Zo te zien hoort het bij een TV programma, natuurlijk kun je dan geen serieuze vragen verwachten.quote:Op maandag 14 april 2014 11:04 schreef Individual het volgende:
Wat proberen ze te bereiken met deze belachelijk test?
Het is bedoeld om een indruk te geven van de test. Er staat bij dat de echte test op eenvoudiger taalniveau is, dus moet er niet aan denken om die te moeten maken. Eenvoudiger => versimpeling => geen idee wat ze van je willen.quote:Op maandag 14 april 2014 15:45 schreef devzero het volgende:
[..]
Zo te zien hoort het bij een TV programma, natuurlijk kun je dan geen serieuze vragen verwachten.
Ho ho, ergens moet ik een grens trekken he!quote:Op maandag 14 april 2014 09:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hij kan natuurlijk ook geen aflevering van Ik hou van Holland missen he?
Hebben wij dezelfde lerares Nederlands gehad? Mevrouw Spies?quote:Op maandag 14 april 2014 15:39 schreef devzero het volgende:
[..]
Ja, ik geloof dat "ga terug naar af" voor mij was bedoeld. Ik gebruik als ezelsbruggetje "jij loopt en loop jij" omdat "loopt jij" zo raar klinkt.
Ja, bij Ik hou van Duitsland Ich liebe Deutschland!quote:Op maandag 14 april 2014 21:26 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ho ho, ergens moet ik een grens trekken he!
Ik heb het met Smurfen geleerd. Ik smurf, jij smurft,.quote:Op maandag 14 april 2014 21:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hebben wij dezelfde lerares Nederlands gehad? Mevrouw Spies?
Ik heb ook de officiële vragen gezien van een Peruaanse vriendin die aan het inburgeren was: "Hoeveel keer past Nederland in Marokko?" De officiële vragen zijn net zo onzinnig.quote:Op maandag 14 april 2014 15:45 schreef devzero het volgende:
[..]
Zo te zien hoort het bij een TV programma, natuurlijk kun je dan geen serieuze vragen verwachten.
Ja maar dat weet iedereen! Toch?quote:Op maandag 14 april 2014 23:18 schreef Individual het volgende:
Ik heb ook de officiële vragen gezien van een Peruaanse vriendin die aan het inburgeren was: "Hoeveel keer past Nederland in Marokko?" De officiële vragen zijn net zo onzinnig.
Zeik en zeik natquote:
haha...nee. Veel, heel veel waterquote:Op maandag 14 april 2014 14:31 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook met iets van vuurwerk daar?
Moet je dan niet elke vijf jaar naar een ambassade om je nederlanderschap te verlengen?quote:Op dinsdag 15 april 2014 01:39 schreef devzero het volgende:
[..]
Ja maar dat weet iedereen! Toch?
Ik heb mijn greencard nu bijna 5 jaar, dus ik kan voor Amerikaans citizenship op gaan. En aangezien ik ondertussen ook nog met een Amerikaanse ben getrouwd, kan ik mijn Nederlandse paspoort houden. Misschien eens kijken wat voor vragen ze daar hebben ("Hoeveel keer past Nederland in Florida").
Ja. Dat kan ik gewoon blijven doen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:36 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Moet je dan niet elke vijf jaar naar een ambassade om je nederlanderschap te verlengen?
10 jaar is het tegenwoordig toch?quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:36 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Moet je dan niet elke vijf jaar naar een ambassade om je nederlanderschap te verlengen?
Dat is de geldigheidsduur van paspoort en ID-kaart. Maar misschien is dat voor het Nederlandschap ook langer geworden. In elk geval is het aantal ambassades afgebouwd. Met een beetje pech moet je naar een ander land reizen om het te regelen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:09 schreef Individual het volgende:
[..]
10 jaar is het tegenwoordig toch?
Klopt ja. In Macedonië mag men helemaal naar Bulgarije. Kan een eind zijn..quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:12 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dat is de geldigheidsduur van paspoort en ID-kaart. Maar misschien is dat voor het Nederlandschap ook langer geworden. In elk geval is het aantal ambassades afgebouwd. Met een beetje pech moet je naar een ander land reizen om het te regelen.
In ieder land hebben ze wel een groep 'buitenlanders' die als probleem worden gezien geloof ik. Zou er eigenlijk ook een land/gebied zijn waar Nederlanders als probleemveroorzakers worden gezien?quote:Op woensdag 16 april 2014 20:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als Argentinie zich een beetje serieus zouden nemen zouden ze Colombianen pas binnenlaten als ze een visa aangevraagd hebben en een verklaring van goed gedrag hebben afgegeven.
Ja. http://www.volkskrant.nl/(...)e-Nederlanders.dhtmlquote:Op woensdag 16 april 2014 21:18 schreef Speculant. het volgende:
[..]
In ieder land hebben ze wel een groep 'buitenlanders' die als probleem worden gezien geloof ik. Zou er eigenlijk ook een land/gebied zijn waar Nederlanders als probleemveroorzakers worden gezien?
Limburgquote:Op woensdag 16 april 2014 21:18 schreef Speculant. het volgende:
Zou er eigenlijk ook een land/gebied zijn waar Nederlanders als probleemveroorzakers worden gezien?
Als je Belg wordt heb je dat probleem toch niet?quote:Op woensdag 16 april 2014 22:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. http://www.volkskrant.nl/(...)e-Nederlanders.dhtml
Teofilo speelt bij River Plate, moet ie het land uit?quote:Op woensdag 16 april 2014 20:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://www.las2orillas.co(...)-puta-que-los-pario/
Voor Flipsen en het belangrijke is niet dat er veel Colimbianen narcos of criminelen zijn of dat er iemand met 18 kogels wordt beschoten in Rosedal maar dat Clarin zegt dat slachtoffers Colombianen zijn en dat ze hasj bij zich hadden
Als Argentinie zich een beetje serieus zouden nemen zouden ze Colombianen pas binnenlaten als ze een visa aangevraagd hebben en een verklaring van goed gedrag hebben afgegeven.
Dat wilde ik effe kwijt
Nee.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Teofilo speelt bij River Plate, moet ie het land uit?
Wat nu als we die belachelijke War on Drugs eens stoppen?
Voor elk land, maar niet voor vredige drugshandelaren, wel voor moordenaars.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
antecenten onderzoek vooraf zou prima zijn.
Alleen voor Colombianenquote:Op woensdag 16 april 2014 22:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor elk land, maar niet voor vredige drugshandelaren, wel voor moordenaars.
quote:Op woensdag 16 april 2014 22:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Alleen voor Colombianen
Nope. Vrijwel alle narcos zijn Colombianen en veel buitenlandse criminelen Colombianenquote:
Als we het over drugs en Colombianen in Argentinie hebben komt Maria Victoria Henao (vrouw van Pablo Escobar) in me op. Zij woont met de kinderen in Buenos Aires.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Teofilo speelt bij River Plate, moet ie het land uit?
Wat nu als we die belachelijke War on Drugs eens stoppen?
Ja, en veel normale immigranten zijn ook Colombianen. Argentinie was beter af tot kort geleden. Logisch dat je veel immigranten krijgt.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nope. Vrijwel alle narcos zijn Colombianen en veel buitenlandse criminelen Colombianen
Dat veel Colombianen niet crimineel zijn in Argentinie doet verder niet af aan het feit dat veel Colombianen dat wel zijnquote:Op woensdag 16 april 2014 22:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, en veel normale immigranten zijn ook Colombianen. Argentinie was beter af tot kort geleden. Logisch dat je veel immigranten krijgt.
Braaf trolletje, braaf.
Zonder Colombianen zouden er in Argentinie minder narcos zijn en minder entraderasquote:Op woensdag 16 april 2014 22:34 schreef Individual het volgende:
Als er geen Colombianen meer zijn is het werelddrugsprobleem opgelost.![]()
Ja, voor iedereen, net als Nederland moet doen.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat veel Colombianen niet crimineel zijn in Argentinie doet verder niet af aan het feit dat veel Colombianen dat wel zijn
Dus gewoon visumplicht invoeren en antecedentenonderzoek vooraf instellen
Colombianen veroorzaken ook van alle buitenlanders de meeste problemenquote:Op woensdag 16 april 2014 22:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, voor iedereen, net als Nederland moet doen.
Alleen de "drugs"Colombianen eruitpikken en dat met een Maradona-username.Je blijft een vermakelijk menneke.
In Nederland de Marokkanen en Antillianen, die exclusief screenen zou ook niet kunnen, wel? Iedereen screenen om te weten wie je in je land haalt is uiteraard alleen maar toe te juichen voor een maatschappij die zich beschaafd wil houden.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Colombianen veroorzaken ook van alle buitenlanders de meeste problemen
En natuurlijk kan het wel, er zijn nu eenmaal visa plchtige landen en niet visumplichtige landenquote:Op woensdag 16 april 2014 22:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In Nederland de Marokkanen en Antillianen, die exclusief screenen zou ook niet kunnen, wel? Iedereen screenen om te weten wie je in je land haalt is uiteraard alleen maar toe te juichen voor een maatschappij die zich beschaafd wil houden.
Als je vanuit Suriname naar Adam vliegt krijg je een 100% controlequote:Op woensdag 16 april 2014 22:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In Nederland de Marokkanen en Antillianen, die exclusief screenen zou ook niet kunnen, wel? Iedereen screenen om te weten wie je in je land haalt is uiteraard alleen maar toe te juichen voor een maatschappij die zich beschaafd wil houden.
Colombiaanse vrouwen mogen ze van mij wel uitspreiden over de wereld.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Colombianen veroorzaken ook van alle buitenlanders de meeste problemen
Die mogen ze van mij zonder visa naar Argentinie verplaatsen, mits ze niet getrouwd zijn met een narcoquote:Op woensdag 16 april 2014 22:42 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Colombiaanse vrouwen mogen ze van mij wel uitspreiden over de wereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |