quote:
Op zaterdag 12 april 2014 19:01 schreef Individual het volgende:[..]
Hebben jullie al eens in NL gewoond of heb je slechte ervaringen met een bezoek? Heeft je vrouw een NL paspoort?
Ik heb trouwens een tijd geleden de NL immigratietest niet gehaald. Domme vragen staan erin zeg. De Britse test heb ik ook al niet gehaald. Weet trouwens niet of ik die als EU burger zou moeten doen.
Een NL paspoort zal het maar blijven dan.
Wat dat die test die begon met de vraag: "Wat is dit? Een weg of een dijk?" Je zou zweren dat het een weg op een dijk was, maar je moest één optie aankruisen. Met zulke testjes kom ik dus nooit ver.
quote:
Op zondag 13 april 2014 08:35 schreef Lyrebird het volgende:[..]
Mijn ervaring met Nederland en een buitenlandse partner is niet positief. Alleen het idee al dat je met die lui van immigratie moet gaan praten om in Nederland met een buitenlandse te mogen trouwen. Dat bepalen we toch zelf wel?
Verder gaat men er in Nederland van uit dat iedereen Nederlands spreekt. In een aantal buitenlanden waar ik ben geweest, zijn ze zo gastvrij om belangrijke zaken in het Engels aan te geven, wel zo handig.
Is dat een nieuwe regeling dat je partnerkeus niet vrij is?
Het is al een aantal jaar zo, dat snel in het buitenland trouwen geen oplossing is. De partner moet dan toch de hele ambtelijke immigratiemolen door. Maar je hoeft dan tenminste geen permissie te vragen met een gesprek bij de immigratie-ambtenaar.
Je vergist je met het tweede. Veel folders zijn er standaard ook in het Turks en nog een paar andere talen. Het duurde even voor bekend werd, dat de Marokkanen hier vooral Berber zijn en meestal geen Arabisch kennen. Het is bekend dat veel allochtonen weigeren de taal te leren. Van analfabete ouderen kan je dat natuurlijk wel verwachten, want de indertijd opgehaalde allochtonen waren nadrukkelijk die uit het arme, domme achterland.
Antillianen in Nederland kende ik indertijd als de betere burger. Opeens waren ze de criminelen, namelijk de probleemkinderen die dan maar naar Nederland afgeschoven werden. Inmiddels las ik, dat ze te maken hebben met brain drain en is het blijkbaar de hoogopgeleide die vertrekt. Dat zal dan wel naar de VS zijn.
Ik ben verbaasd over de domme voorbeelden die genoemd worden. Het onderwijs moet wel bar slecht geworden zijn en de tv-programma's die gekozen worden, maken het er ook niet beter op.