quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:52 schreef Skillsy het volgende:
Wie zijn naar het buitenland geëmigreerd vanwege bvb omdat je voorouders daar vandaan komen? Dus niet vanwege studie of partner. En zijn er ook mensen die hier spijt van hebben?
Customer:quote:
Mis je niets aan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:08 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb het nog nooit gehad, ziet er best onsmakelijk uit.
We kunnen het wel!quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:08 schreef CherryOnTop het volgende:
Wow dat vorig topic is best hard gegaan.
Ik vind het oorlogsrantsoenvoedselquote:
Terug de kou in.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:37 schreef Barbusse het volgende:
Fogel alweer onderweg naar het hoge noorden
Taxis op Maltaquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:46 schreef Fogel het volgende:
[..]
Terug de kou in.
Dat taxigedoe kan best wat klantvriendelijker
Random prijzen (bij de "zwarte"), geen bon willen geven "nee, dat had je aan de centrale door moeten geven, wij hebben die niet in de taxi" bij de "witte". Vooruitbetalen en een bon meekrijgen is ook een optie.
Ze zouden een handboek moeten geven op het vliegveld![]()
Maar een goed punt is dat zelfs al laten ze je een total rip-off prijs betalen, het blijft goedkoper dan thuis![]()
Ik vind het nog steeds erg jammer dat ik geen tijd had om meer te bekijken, Malta is een tof eiland.
Dat heb je al vaker gedaan en je komt er altijd mee weg?quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:17 schreef flipsen het volgende:
Goeie TTLaatste stressdagje, morgenochtend vroeg gaan we weer stressen bij de Argentijns/Chileense grens (Meneer, uw visum is al maanden verlopen en u verblijft al 7 jaar zonder permanent visum?),
Veel plezier in Peru. Een heel mooi land en het 2e beste voedsel van Zuid Amerika.quote:dan vanuit Puerto Montt vluchtje naar Santiago, 4 uurtjes de tijd om wat spullen te kopen en dan door naar Lima. En zaterdag tm maandag zit ik in de jungle, dus ongetwijfeld weinig onlineNu eens kijken wat ik allemaal nog moet doen (véél!).
Mja, ben in principe al 3 jaar "currently withouth country", als ik terug kom ga ik het maar eens regelenquote:Op woensdag 26 maart 2014 13:04 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat heb je al vaker gedaan en je komt er altijd mee weg?
[..]
Veel plezier in Peru. Een heel mooi land en het 2e beste voedsel van Zuid Amerika.
Het is natuurlijk logisch dat je enge beestjes tegenkomt als je zo nodig in de jungle wil zitten, maar toch...quote:The rooms weren't great and there were loads of bugs coming in from somewhere. At one point a tarantula was actually in the room - we had to get the owner to come and deal with it.
Zei je dat een jaar of twee geleden niet ook?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:43 schreef flipsen het volgende:
....als ik terug kom ga ik het maar eens regelen
Héle grote vliegenmepper meenemen dan maar?quote:Hm, lees net wat reviews over Puerto Maldonado (regenwoud), ik geloof niet dat ik dit aan mijn vrouw moet laten lezen (en zelf ben ik ook al geen held):
Volgens mij wil Flipsen gewoon statenloos worden, zodat hij zonder problemen overal asiel aan kan vragen als de poep de ventilator raaktquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:54 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Zei je dat een jaar of twee geleden niet ook?
[..]
Héle grote vliegenmepper meenemen dan maar?Goede reis flip!
Ik heb inderdaad vernomen dat de mensen daar zo hartelijk zijn. De Hongaren zijn wat minder open vind ik.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:41 schreef El_Matador het volgende:
2 jaar 3 maanden. Ja, geweldig land, heerlijke mensen, het leven is heel prettig en mensen nemen tijd voor elkaar. De mensen zijn nummer 1 reden naar Colombia te gaan, en er zijn er zoveel meer...
Ja, ik heb geen klagen, maar zelfs als je minder verdient, kun je ook rondkomen.
Ik woon alleen.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:41 schreef El_Matador het volgende:
Je krijgt eerder spijt als je het NIET doet dan als je het wel doet. Er is zoveel meer dan postzegeltje Nederland...
Helemaal mee eens. Maar je moet geen overhaaste beslissingen nemen. Daarom houd ik het nieuws in Hongarije bij. De prijzen en houd ik contact met mensen daar en Hongaren hier. En ga (ging) ik regelmatig op vakantie daar. Tevens kijk ik KAA op FOk! en stel ik vragenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:46 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Je kunt ook spijt krijgen als je het niet doetLaat je daar in ieder geval niet door tegenhouden, dat is zonde.
Oh ben je ook zo'n mixje?quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:20 schreef Barbusse het volgende:
Dan blijf ik rondjes reizen heuj![]()
En nergens spijt van, tis heerlijk hierFogel zit hier wel te genieten trouwens, dineren bij Bachus
Ik heb ook familie in Engeland. Niet dat ze Engels zijn maar ze zijn daar daar na de oorlog vertrokken ( WO2 je weet wel) Vele (achter) neven en nichten daar. Ben er zelf nooit geweest. wilde er vorig jaar wel naartoe gaan maar kwam iets tussen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:41 schreef Individual het volgende:
Niet dat m'n opa Engelsman was, maar hij woonde voor de oorlog wel in London.
Hij vond het ook leuk dat ik er ging wonen en kwam ook op bezoek.Dat was overigens niet de reden voor mijn emigratie.
Wat wij overal doen is eerst en jaar huren en om ons heenkijken, dan pas kopen. Anders kun je je behoorlijk vergissen in waar je land koopt en dan zit je er wel gelijk aan vast.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:38 schreef Skillsy het volgende:
Ik heb in iedergeval genoeg tijd. Ik weet alleen niet of het verstandig is om alvast grond te kopen als je pas over aantal jaar gaat wonen? Maar goed, mijn pa is niet dom dus hij weet wat hij doet. Overigens zijn we nog niet helemaal uit waar precies we willen wonen.
Dat zijn ook vaak mensen die compleet onvoorbereid en naief vertrekken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:38 schreef Skillsy het volgende:
En dan niet te vergeten de MAX of TROS programma's van mensen die vertrekken hoeveel stress dat met zich meebrengt.
Als je het eenmaal meegemaakt hebt, wil je niet anders meer.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:38 schreef Skillsy het volgende:
Ik heb inderdaad vernomen dat de mensen daar zo hartelijk zijn.
35, jep en zusje woont in Nederland. Moeilijk? Mwah.quote:En hoe oud ben je? Je woont daar alleen? En geen familie?
Hoezo? Hoe zou ik daarmee om moeten gaan? Ik heb daar niks mee te maken, toch? Ik snap je vraag niet?quote:Hoe ga jij om met de armoede die je om je heen ziet?
Net zo corrupt als Griekenland (zelfde positie op de wereldcorruptieranking). Venezuela is vele vele malen erger.quote:Is Colombia niet corrupt?
Dan ga ik naar een van de perfecte medische voorzieningen hier (zeer hoog aangeschreven, aandacht voor de patient en wederom vriendelijkheid en hartelijkheid. Ik snap je vraag niet?quote:Wat gebeurd er als je ziek wordt?
Uitspraken doen over permanent vind ik gevaarlijk en er zijn zoveel plekken in de wereld... maar ik blijf in Latijns-Amerika sowieso, hooguit met een gedeeltelijk verblijf in Nederland, niet vast.quote:Ik vind het wel leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Deze verhalen zijn leuk om te horen. Blijf je permanent daar? Als wij gaan is het perminent.
Zowel in Duitsland als in Colombia merkte ik na een maand of 9 een soort "gat", maar dat is volkomen normaal voor emigranten. Het nieuwe is eraf, er is geen zelfde structuur qua vrienden als je in Nederland had, etc. Maar omdat ik de Duitse cultuur niet trok en deze wel, voelt het hier beter.quote:Buiten jullie enthousiasme om : er moet toch ook wat tegenslagen zijn geweest? Het is toch niet altijd rozegeur en maneschijn? Een emigratie waar dan ook , of voor hoe lang dan ook gaat niet zonder slag of stoot ?
handig dat ze dat gewoon voor waar aannemen in plaats van een "is believed to be kept...".quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:51 schreef YPrue het volgende:
De dag begint al weer goed... Er lag hier vanmorgen een brief in de breivenbus van de Environmental Health Directorate. Inhoud: "dog is being kept in an unhygiene condition". Er wordt geschreven dat ik ze moet bellen, maar iedere keer als ik bel, hangen ze op...
Zal wel een of andere zielige buur hebben geklaagd ofzo, leuk dat ze me dat ook recht in mijn gezicht durven te zeggen. Kansloos.
Euh....waar komt die conclusie vandaan en hoe komen ze er toe?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:51 schreef YPrue het volgende:
De dag begint al weer goed... Er lag hier vanmorgen een brief in de breivenbus van de Environmental Health Directorate. Inhoud: "dog is being kept in an unhygiene condition". Er wordt geschreven dat ik ze moet bellen, maar iedere keer als ik bel, hangen ze op...
Zal wel een of andere zielige buur hebben geklaagd ofzo, leuk dat ze me dat ook recht in mijn gezicht durven te zeggen. Kansloos.
Wat zijn de consequenties als je niet belt?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:46 schreef YPrue het volgende:
Ik heb serieus geen flauw idee hoe ze daar bij komen... Mijn hond is schoon, gezond, gelukkig, er wordt dagelijks urenlang mee gelopen, we ruimen haar poep op...
Ik moet dus inderdaad hun telefoonnummer bellen, maar iedere keer dat ik bel, wordt er opgehangen nadat ik "good morning" zeg. Dat schiet dus ook niet heel erg op.
Als je pech hebt krijg je bij binnenkomst een laatste waarschuwing van 7 of 30 dagen en kom je zonder dat je een visum regelt niet meer het land niet meer in.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:17 schreef flipsen het volgende:
Goeie TTLaatste stressdagje, morgenochtend vroeg gaan we weer stressen bij de Argentijns/Chileense grens (Meneer, uw visum is al maanden verlopen en u verblijft al 7 jaar zonder permanent visum?), dan vanuit Puerto Montt vluchtje naar Santiago, 4 uurtjes de tijd om wat spullen te kopen en dan door naar Lima. En zaterdag tm maandag zit ik in de jungle, dus ongetwijfeld weinig online
Nu eens kijken wat ik allemaal nog moet doen (véél!).
Dat klinkt bijna als een kinderachtige prankquote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:46 schreef YPrue het volgende:
Ik heb serieus geen flauw idee hoe ze daar bij komen... Mijn hond is schoon, gezond, gelukkig, er wordt dagelijks urenlang mee gelopen, we ruimen haar poep op...
Ik moet dus inderdaad hun telefoonnummer bellen, maar iedere keer dat ik bel, wordt er opgehangen nadat ik "good morning" zeg. Dat schiet dus ook niet heel erg op.
Ja, is een officiële brief, met watermerk, handtekening en naam van de health officer erop.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat klinkt bijna als een kinderachtige prankZeker weten dat het een officiële instantie is die die brief verzonden heeft?
Och kut, ik was helemaal vergeten dat jij ook op Malta woondequote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:30 schreef YPrue het volgende:
Ze spreken wel degelijk Engels: hun brief is in het Maltees en Engels. En iedere keer als ik bel, hoor ik "bonju", en als ik daarna "good morning" zeg, wordt er "good morning" geantwoord en dan wordt er opgehangen.
Ah ja, Melita... We wilden daar een abonnement op hun digitale tv-pakket afsluiten. En dat kon ook, maar ze konden ons dan weer niet zeggen wanneer we daar überhaupt een verbinding zouden krijgen aangelegd voor de tvquote:
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:27 schreef YPrue het volgende:
[..]
Ah ja, Melita... We wilden daar een abonnement op hun digitale tv-pakket afsluiten. En dat kon ook, maar ze konden ons dan weer niet zeggen wanneer we daar überhaupt een verbinding zouden krijgen aangelegd voor de tvDus als het aan hun had gelegen, zouden we nog steeds geen tv kunnen kijken.
Bwehehehequote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:34 schreef CherryOnTop het volgende:
Wat ze bij ons deden een paar jaar terug was helemaal fantastisch. Er waren te weinig aansluitingen in de flat dus wat deden ze? Wij wilden internet, trokken ze gewoon de kabel van de buren uit. Buren gingen klagen dat ze geen internet meer hadden, trokken ze onze eruit![]()
!!!! Ja toen moesten we het internet dan maar gewoon delen van de aanbieder.
Ben je naar India verhuisd?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:34 schreef CherryOnTop het volgende:
Wat ze bij ons deden een paar jaar terug was helemaal fantastisch. Er waren te weinig aansluitingen in de flat dus wat deden ze? Wij wilden internet, trokken ze gewoon de kabel van de buren uit. Buren gingen klagen dat ze geen internet meer hadden, trokken ze onze eruit![]()
Maar jullie deelden het internet dan toch al? Alleen dan niet via die aanbieder.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:34 schreef CherryOnTop het volgende:
Wij hebben ook maar Go genomen jaquote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:13 schreef YPrue het volgende:
[..]
Maar jullie deelden het internet dan toch al? Alleen dan niet via die aanbieder.
@Barbusse: herkenbaar. We stonden daar in de winkel echt op het punt om dat abonnement te nemen. Toen we vroegen wanneer ze dat dan konden komen aansluiten was het antwoord van "Het kan zijn dat jullie binnen 3 dagen tv hebben, maar het kan ook nog een aantal jaren duren". MjaToch maar bij Go het pakket besteld, ging toch wel iets sneller dan een jaar of 2.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jij weer?
NWS / Welgestelde Noor vergeet dure boot in Zweedse haven
Heb regelmatig tuk tuk drivers bij de receptie gehad met een stel toeristen. Toeristen zoeken een hotel maar de tuk tuk driver is verdwaald en spreekt geen Engels.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:32 schreef Lyrebird het volgende:
Vandaag op bezoek bij de Yonsei Universiteit in Seoul, Zuid-Korea.
Stap gisteren op het centraal station van Seoul in een taxi.
LB: Yonsei University, please.
TC: Ching sjong sjing? (of zo, ken maar een paar woorden Koreaans)
LB: Yonsei University? (wtf, is ie doof of zo? Ching sjong sjing lijkt toch helemaal niet op wat ik zeg?)
TC: Ching sjong sjing?
LB: Yonsei?
TC: Ching sjong sing?
LB: Yon..sei?
TC: ??
LB: Yon Sei?
TC: Ah, Yonsei university
TC: Where are you from?
LB: The Netherlands
TC: ?
TC: You should say Yonsei University
Ja, dat gaat lekker zo.
Vanmiddag, in de metro in Pusan, centraal station. Groot gebrek aan borden daar.
LB: Is this the direction to Meongnyun?
Vriendelijke man: Meongnyun?
Vriendelijke man: Munhyeon?
Vriendelijke man: Munjeon?
LB: Meongnyun?
Vriendelijke man: Munhyeon?
Stuurde ie me bijna naar de verkeerde lijn. Lastige taal, dat Koreaans.
Onze eerste chauffeur in Bangkok reed gewoon niet naar plaatsen die hij niet kende. Dan gaf ik hem een adres en zei hij dat hij daar niet heen kon. Waarom dan niet? Is het dicht? "Ja, het is dicht." Duurde even een maandje voor ik dat doorhad. Rond dezelfde tijd kwam ik er ook achter dat met de kaart aan komen lopen en wijzen 'daar wil ik heen', geen enkele zin had, want hij had geen flauw idee wat te doen met de kaart. Soms reed hij ook langs plaatsen waar we naar op weg waren. Als ik dan 'stop' riep, zei hij steevast "Yes, yes, I know" en reed verder. Aanvankelijk dachten we dan dat er een plan was (of een stopverbod, ofzo), maar dat bleek niet het gevalquote:Op zaterdag 29 maart 2014 02:41 schreef breaky het volgende:
Heb regelmatig tuk tuk drivers bij de receptie gehad met een stel toeristen. Toeristen zoeken een hotel maar de tuk tuk driver is verdwaald en spreekt geen Engels.![]()
Gelukkig doet internet wonderen!
Vaak genoeg komen er echter ook toeristen langs die ergens gedumpt zijn door de tuk tuk driver, omdat ie verdwaalt was..
Duidelijk verhaal welquote:Op zaterdag 29 maart 2014 06:01 schreef El_Matador het volgende:
Heerlijk, jaloerse Colombianen.... Sja. Moet je maar niet je vriendin laten afpakken![]()
![]()
voor het eerst dat een jaloers wijd/gasrlt
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 06:01 schreef El_Matador het volgende:
Heerlijk, jaloerse Colombianen.... Sja. Moet je maar niet je vriendin laten afpakken![]()
![]()
Oh, een gasrit, da's al duidelijker dan gasrltquote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:37 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Vooral die gasrit he? Toen snapte ik het opeens
Misschien een beetje te veel scopalamine gebruiktquote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:21 schreef Fogel het volgende:
[..]
Oh, een gasrit, da's al duidelijker dan gasrlt![]()
Maaruh, misschien werd onze matador door die jaloerse persoon van zijn keyboard weggetrokken tijdens het typen?
-insert plot voor een aflevering CSI-
Maar door wie?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien een beetje te veel scopalamine gebruikt
En waarom?quote:
Ik denk dat hij erg misselijk was, zich afvroeg of het gastritis was, maar toen besloot dat hij wagenziek was en daar scopalamine voor nam.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:16 schreef Felagund het volgende:
Misschien bedoelde hij http://nl.wikipedia.org/wiki/Gastritis? En heeft de ex van zijn vriendin nu een ontsteking van het maagslijmvlies door overmatig alcoholgebruik (verdriet/jaloezie weggedronken)?
Je had liever een paseo millonario gezien en dat ik ergens in de goot beland was?quote:
Ik zat te wachten op een spannend verhaal met eventueel een ontvoering door de boze colombiaan die jij vervolgens overmeesterd had etc. etc.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je had liever een paseo millonario gezien en dat ik ergens in de goot beland was?
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:54 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik zat te wachten op een spannend verhaal met eventueel een ontvoering door de boze colombiaan die je vervolgens overmeesterd had etc. etc.
Ik ken die lui niet, was de eerste keer ook in dat barretje.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:24 schreef Gaoxing het volgende:
Oh kom EM, een beetje fantasie!
Maar goed om te horen dat je veilig thuis bent.
Vooralsnog
Het is zulk gevaarlijk spul. Elke keer een shotje tussen je bier door. Het gaat altijd fout bij mij met dat goedje. Maar nu ging het wonderbaarlijk wel.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:49 schreef Gaoxing het volgende:
Ik niets. Ik dacht aan heethoofdige ex. Mocht die niet aan de aquardiente gezeten hebben en het zich nog wel herinneren....
Wat bedoel je met "wat er nou voor het eerst was"?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:56 schreef Gaoxing het volgende:
Dat verhaal kon ik me nog herinneren, ja. Ik vraag me ook nog steeds af wat er nou voor het eerst was.
Nou datquote:Op zaterdag 29 maart 2014 06:01 schreef El_Matador het volgende:
Ik was overduidelijk een beetje in een lichtelijk beschonken staat...quote:
Ik bedoel , je bent bekend met de welvaart. Ik ken Colombia niet goed genoeg maar ik neem aan dat daar veel armoede te zien is. En hoe je daarmee omgaat? Ik ben een paar keer naar Haïti geweest (mischien totaal niet te vergelijken met Colombia?) maar je ziet daar gewoon kinderen langs de kant honger lijden. Geen ouders, geen eten. Heeft veel indruk om mij gemaakt. Ook dat ze dan naar mij toekomen en me aanraken en om geld vragen en dat de gids nadrukkelijk verzoeken om geen geld te geven. Voor mij , als westeling onbegrijpelijk. Waarom helpt niemand deze kinderen????quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:57 schreef El_Matador het volgende:
Hoezo? Hoe zou ik daarmee om moeten gaan? Ik heb daar niks mee te maken, toch? Ik snap je vraag niet?
Nou in Hongarije en Bulgarije ( en in Sevië) en zeker in Rusland denk ik moet je soms meer betalen om medische zorg. Onder de tafel dus. Ze zijn er helemaal voor je maar soms vragen ze veel meer. Dus corruptie. En heb je het geld niet? Pech gehad. Dan geen zorg. Mijn moeder is bevriend met een Servische vrouw en ik herinner me nog een voorval ( lang geleden) en zij moest naar het zkh en de prijs was goed afgesproken maar na de behandeling kwam dokter met de mededeling dat er 200 a 300 meer betaald moest worden. Dit om in zijn zakken te steken. Dus vandaar de vraag. Er kan dan wel uitstekend zorg geleverd worden maar dan moet je soms wel centen hebben. Lees: In sommige gevallen danquote:Dan ga ik naar een van de perfecte medische voorzieningen hier (zeer hoog aangeschreven, aandacht voor de patient en wederom vriendelijkheid en hartelijkheid. Ik snap je vraag niet?
Oké , ja mijn ouders zijn tegen die tijd niet meer zo jong, zij willen dus settelen. Als je jong bent kan het nog wel heen en weer reizen , maar mijn ouders (lees : vader) wil echt zijn oude tijd in Hongarije doorbrengen. Dus ja permanent.quote:Uitspraken doen over permanent vind ik gevaarlijk en er zijn zoveel plekken in de wereld... maar ik blijf in Latijns-Amerika sowieso, hooguit met een gedeeltelijk verblijf in Nederland, niet vast.
nicequote:Zowel in Duitsland als in Colombia merkte ik na een maand of 9 een soort "gat", maar dat is volkomen normaal voor emigranten. Het nieuwe is eraf, er is geen zelfde structuur qua vrienden als je in Nederland had, etc. Maar omdat ik de Duitse cultuur niet trok en deze wel, voelt het hier beter.
Oh klinkt een beetje zoals in Hongarije.... Gelukkig heb je FOK!forum nog héquote:Wat tegenvalt van Colombianen is dat ze net als VSAmerikanen erg oppervlakkig zijn. En dat het altijd geweldig gaat met iedereen. Nou groeit het land keihard en is de levenssituatie van de meeste mensen sterk verbeterd, er blijven problemen spelen, en die worden liever weggedanst en -gedronken dan echt persoonlijke inhoudelijke gesprekken, dat laatste mis ik wel omdat ik die met mijn Europese vrienden veel meer had.
Ja, maar hee, je vergelijkt Haiti (een van de allerarmste en meest mislukte landen) met Colombia?? Volledig buiten alle proporties. Colombia is qua ontwikkeling (levensstandaard, armoedeverschillen, corruptie, gevoeligheid voor natuurrampen) vergelijkbaar met Mexico, Turkije, Brazilie, Thailand, Maleisie, Oekraine, dat soort landen.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:23 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik bedoel , je bent bekend met de welvaart. Ik ken Colombia niet goed genoeg maar ik neem aan dat daar veel armoede te zien is. En hoe je daarmee omgaat? Ik ben een paar keer naar Haïti geweest (mischien totaal niet te vergelijken met Colombia?) maar je ziet daar gewoon kinderen langs de kant honger lijden. Geen ouders, geen eten. Heeft veel indruk om mij gemaakt. Ook dat ze dan naar mij toekomen en me aanraken en om geld vragen en dat de gids nadrukkelijk verzoeken om geen geld te geven. Voor mij , als westeling onbegrijpelijk. Waarom helpt niemand deze kinderen????
Ook in Hongarije zie ik veel armoede , uiteraard niet te vergelijken met Haïti maar zij moeten echt ontzettend hard werken om rond te komen. Ik ken een Hongaars gezin en de man des huizes is zijn baan verloren. Hij stond er helemaal alleen voor. Ze hebben het land moeten verlaten en wonen nu in Nederland. Ze konden daar niet meer rondkomen.
Neem alsjeblieft geen dingen aan. Vragen graag, maar nee, het is hier heel anders. Zorg is extreem goed in Colombia en mensen zijn zeer zeer begaan met zowel hun gezondheid als hun uiterlijk.quote:Ik neem aan dat dit ook zo is in Colombia. Dus vandaar de vraag of je dit ook hebt meegemaakt?
Oké bedankt voor de opheldering. Zoals ik al zei ik weet niks van Colombia alleen maar van verhalen. Dus mijn beeld is automatisch al niet correctquote:Op zondag 30 maart 2014 19:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar hee, je vergelijkt Haiti (een van de allerarmste en meest mislukte landen) met Colombia?? Volledig buiten alle proporties. Colombia is qua ontwikkeling (levensstandaard, armoedeverschillen, corruptie, gevoeligheid voor natuurrampen) vergelijkbaar met Mexico, Turkije, Brazilie, Thailand, Maleisie, Oekraine, dat soort landen.
Is moeilijk om die visie af te stappen maar dat leer ik vanzelf wel.quote:Je moet heel duidelijk die Nederlandse socialistische paternalistische visie afleren als je in het buitenland armoede tegenkomt. In India vond ik het echt schrijnend (vooral omdat de hoge kastes zulke klootzakken zijn), hier is men zich ervan bewust, heb je bedelaars (maar die had ik in Duitsland ook) en worden er belachelijk veel smartphones gejat.
Daarom vraag ik jouquote:Neem alsjeblieft geen dingen aan. Vragen graag, maar nee, het is hier heel anders. Zorg is extreem goed in Colombia en mensen zijn zeer zeer begaan met zowel hun gezondheid als hun uiterlijk.
Maar ik neem aan dat je een gezonde man bent en niet veel te maken hebt met zorg? Ik heb medische en lichamelijke afwijkingen bvb waardoor ik heel mijn leven lang zorg nodig heb. En dan kijk ik het eerste naar de gezondheidszorg. Hoe verloopt behandelingen in het ziekenhuis en dat soort vragen.quote:Corruptie in de zorg heb ik zelf niet meegemaakt, natuurlijk betaal ik zelf mijn zorg die goed is en vergeleken met een gemiddeld salaris duur, maar voor Nederlandse begrippen goedkoop en vele malen vriendelijker en betrokkener.
No commentquote:Het zit dan meer in "rijke ouders bedingen voorrang voor operatie voor kind door meer geld op tafel te leggen". Iets waar ik totaal niet op tegen ben, ik geloof niet in socialisme.
Niet dat Colombia op dat vlak een probleem zou zijn. Ik ga zelfs denken dat zij bvb hierop vooruitstrevend zijn ( ik spreek oa over spasme) Het probleem is denk het kostenprijsje. Hier in NL wordt alles (gedeeltelijk) vergoed. Tegenwoordig moet ik ook een groot deel mee betalen voor de medicijnen en behandeling maar niet dat ik alles moet betalen. Ik heb geen rijke suikeroompje dus ik merk dat wel deze extra kosten, die overigens steeds groter worden! (ff zeuren ) maar zoals ik al zei het is crisis dus ik moet accepteren. Had ik maar niet zo geboren moeten worden toch? Dikke vette pech.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende:
Ja, ik kan natuurlijk niet spreken voor een immigrant met chronische ziektes, maar ik zie niet in waarom Colombia op dat vlak een probleem zou moeten zijn.
Neem niet aan dat als je naar Hongarije gaat, je in de lagere klassen terechtkomt?
quote:Op maandag 31 maart 2014 10:29 schreef Barbusse het volgende:
Malteser bruiloft meegemaakt, en wat kom ik tegen? Een PVV'er die graag de kans wou grijpen om te gaan zeiken op Nederland en alle buut'nlanders. Neen, ga weg
Het percentage niet-Nederlanders op Malta is vele malen hoger dan in NL.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:29 schreef Barbusse het volgende:
Malteser bruiloft meegemaakt, en wat kom ik tegen? Een PVV'er die graag de kans wou grijpen om te gaan zeiken op Nederland en alle buut'nlanders. Neen, ga weg
Dat soort mensen horen in hun tokkieflatje 3 hoog achter in Rotterdam te blijvenquote:Op maandag 31 maart 2014 13:27 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]Je ontkomt er ook werkelijk nergens aan blijkbaar.
Ik word niet zo snel link, flipsen. En ik ontvlucht niks. Peace and kumbajaa, motherfucker.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:48 schreef flipsen het volgende:
Maar wacht, dat is toch de reden waarom wij allen Nederland zijn ontvlucht? Die buitenlanders die al onze banen (en vrouwen!) inpikken? Die PVV´er heeft gewoon gelijk natuurlijk, dat jij nou zo´n linke boomknffelaar bent is jouw probleem.
Jaquote:Op woensdag 2 april 2014 17:51 schreef flipsen het volgende:
Te laat voor een ninja-edit om er alsnog "linkse" van te maken?
quote:Dear Travel Agent,
Please find below your invitation from His Excellency Buddhi Athauda Ambassador of Sri Lanka, requesting the company of you and your family to the Sri Lanka New Year Celebrations that will be held at the SVV Scheveningen “Sportpark” Houtrust, Laan van Poot 38-C2566 EC The Hague, on Sunday 27th April 2014 from 09.00 - 21.00 hours.
We greatly appreciate if you could confirm the number of persons who will join the Celebrations to the contact details given below, before Thursday 17th April 2014.
Tel: 070-3655910
E-mail: events@srilankaembassy.nl
Please note that this Invitation gives you free admission to the Sri Lanka New Year Celebrations.
With kind Regards,
Embassy of Sri Lanka
The Netherlands
Hoe kom je hieraan?quote:Op woensdag 2 april 2014 17:56 schreef flipsen het volgende:
And now for something completely different:
[..]Iemand interesse?
Nu ja, als je dan toch in NL bent; open bar en goedkope confectiekleding!quote:Op woensdag 2 april 2014 18:34 schreef flipsen het volgende:
Kreeg het in mijn email. Wilde het al ongelezen in de spammap gooien, maar toch even gelezen. Geen idee dus
hij heeft gelijk, alle buitenlanders het land uit!!...... ooohh, wacht.....quote:Op maandag 31 maart 2014 10:29 schreef Barbusse het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |