Mits je inderdaad die hele lage intensiteit aanhoudtquote:Op zondag 23 maart 2014 11:39 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dat zij hij dan ook lldl is ook eigenlijk een zeer lange herstelloop. Je kan hem dus ook prima gebruiken na een zware interval training.
Dat klinkt wel logisch ja.quote:Op zondag 23 maart 2014 11:29 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ik loop nu wel meteen 5km op m`n nieuwe schoenen ja. De verkoper heeft me afgeraden om nog op m`n oude schoenen te lopen, omdat ze eigenlijk voldoende versleten waren om ze meteen weg te gooien. Heb dus weinig keuze
Waarom niet inderdaad. Gewoon ff 20 minuutjes je nieuwe schoenen testen, lekker toch?quote:Op zondag 23 maart 2014 11:44 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dat klinkt wel logisch ja.
De mijne waren er nog niet zo ernstig aan toe, dus afwisselen zou evt wel kunnen.
Ik denk dat m'n eerste rondje toch maar een km of 3 gaat worden; daarin dan maar eens m'n nieuwe proberen en kijken of het een beetje wil.
Maar sowieso is de ene dag je hartslag hoger dan de ander. Soms loop ik 6m/km op 150 andere dagen ben ik blij als ik 155 haal op 6m:30s/kmquote:Op zondag 23 maart 2014 11:42 schreef YUR het volgende:
[..]
Mits je inderdaad die hele lage intensiteit aanhoudt
Suikerspinnenquote:Op zondag 23 maart 2014 11:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
De kinderen hebben hun klompenmedaille binnen en storten zich nu op een suikerspin. Het is gezellig druk in het openluchtmuseum.
Sowiesoquote:Op zondag 23 maart 2014 11:45 schreef YUR het volgende:
[..]
Waarom niet inderdaad. Gewoon ff 20 minuutjes je nieuwe schoenen testen, lekker toch?
Ik ga voor je duimenquote:Op zondag 23 maart 2014 12:05 schreef Yuki het volgende:
[..]
Sowieso
Ik hoop zó dat S. morgen zegt dat ik weer mag gaan lopen!
Niks mis met twee dagen rust.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:13 schreef Murmeli het volgende:
Hoop het ook voor je yuki!
Hier hobbeluitstelgedrag. Ben luiiiiiiiii en nog steeds snotterig dus ergens vraag ik me af of het goed is om nog 2 dagen rust te nemen.
Ja, vooral dat laatstequote:Op zondag 23 maart 2014 12:24 schreef Yuki het volgende:
[..]
Niks mis met twee dagen rust.
Echter, is het een beetje snotterig en vooral geen zin... Dan kan lopen ook geen kwaad
Hier sportschool-uitstelgedrag
Gelukkig net gehoord dat ik goede reden heb om naar Zoetermeer te fietsen, dus ik ga 32+km peddelen.
Ook goed
*zeiquote:Op zondag 23 maart 2014 11:27 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dat zij hij dan ook, als je moet gaan wandelen dan moet je maar gaan wandelen. En het gaat om 45 slagen onder je max, dus dat ligt al een stuk hoger. Dat zou zomaar voor jou 155 kunnen zijn als je max op 210 is. Mijn max wat ik gemeten heb is 188, dit zou iets hoger kunnen zijn omdat je voor je max heel erg diep moet gaan ik dat nog nooit echt geweest ben. Voor mij zou dat dus waarschijnlijk rond de 143 betekennen en dat is wel haalbaar na veel oefenen.
quote:Op zondag 23 maart 2014 12:34 schreef Quoi het volgende:
Lalalalalala![]()
Mijn benen doen het nog!
Laatste km in 5:03 min/kmAls ik iets sneller was gestart, was ik een keer onder de 27 minuten gedoken. Nu was 27:45 mijn eindtijd. Heerlijk gelopen.
Mooi grafiekje: rustig gestart en bijna 1/4 deelnemersveld tussen km 3 en 5 ingehaald.
Mr Q kwam al binnen toen ik mijn thee nog aan het bestellen was; hele minuut van zijn 10k tijd afgelopen: 45:25![]()
Dus onze zondag kan niet meer stuk
Goed gedaan allebeiquote:Op zondag 23 maart 2014 12:34 schreef Quoi het volgende:
Lalalalalala![]()
Mijn benen doen het nog!
Laatste km in 5:03 min/kmAls ik iets sneller was gestart, was ik een keer onder de 27 minuten gedoken. Nu was 27:45 mijn eindtijd. Heerlijk gelopen.
Mooi grafiekje: rustig gestart en bijna 1/4 deelnemersveld tussen km 3 en 5 ingehaald.
Mr Q kwam al binnen toen ik mijn thee nog aan het bestellen was; hele minuut van zijn 10k tijd afgelopen: 45:25![]()
quote:Op zondag 23 maart 2014 11:16 schreef Lizan het volgende:
Vanochtend voor het eerst 5km zonder looppauze gerendik ben blij! Het was les 28 van Evy, dus 28 minuten. Maar na 28 minuten was ik zo dicht bij die 5km dat ik vond dat ik dat nog best vol kon maken.
http://www.endomondo.com/workouts/user/14141239
Wathijzei.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:47 schreef streamnl het volgende:
[..]![]()
gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal!!
Well done Q's!quote:Op zondag 23 maart 2014 12:34 schreef Quoi het volgende:
Lalalalalala![]()
Mijn benen doen het nog!
quote:Op zondag 23 maart 2014 12:34 schreef Quoi het volgende:
Lalalalalala![]()
Mijn benen doen het nog!
G.R. was er trouwens op zijn Tomos. Toen ik hem onderweg (er is een keerpunt, dus ik kwam hem tegen) gedag wou zeggen kreeg ik geen kans, want hij deed zó'n ontiegelijk vieze snotrocket op dat momentquote:Op zondag 23 maart 2014 12:49 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Well done Q's!
Dat is een flinke negatieve split. Nageniet ervan.
Dat zijn vaak de leukste loopjesquote:Op zondag 23 maart 2014 09:10 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
[..]
Dank jullie!. Mijn loopje vandaag heeft slechts 563 deelnemers, wordt weer knus
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker, zo'n mijlpaalquote:Op zondag 23 maart 2014 11:16 schreef Lizan het volgende:
Vanochtend voor het eerst 5km zonder looppauze gerendik ben blij! Het was les 28 van Evy, dus 28 minuten. Maar na 28 minuten was ik zo dicht bij die 5km dat ik vond dat ik dat nog best vol kon maken.
http://www.endomondo.com/workouts/user/14141239
G.R. op een Tomos. Op de een of de andere manier klópt dat.quote:Op zondag 23 maart 2014 13:02 schreef Quoi het volgende:
[..]
G.R. was er trouwens op zijn Tomos. Toen ik hem onderweg (er is een keerpunt, dus ik kwam hem tegen) gedag wou zeggen kreeg ik geen kans, want hij deed zó'n ontiegelijk vieze snotrocket op dat momentIk heb er maar hard om gelachen
![]()
How is the hip trouwens?
quote:Op zondag 23 maart 2014 13:35 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik had moeten gaan lopen vanmorgen.AwwwwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
quote:
We wachten geduldig afquote:Op zondag 23 maart 2014 14:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]![]()
Gelukkig zijn in mijn afwezigheid mijn prangende poepvragen beantwoord
Ik heb drie PRs gelopen. Met kramp (ergens ter hoogte van mijn nog aanwezige blindedarm) en hagel op mijn dak gehad. Straks een verslagje.
quote:
Welke tijd?quote:WEL mijn snelste 5 km ooit gelopen, en dat terwijl ik al er 7 op had zitten
Hij staat nu op 22:41.quote:
Dat zijn de betere wedstrijdenquote:Op zondag 23 maart 2014 14:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]![]()
Gelukkig zijn in mijn afwezigheid mijn prangende poepvragen beantwoord
Ik heb drie PRs gelopen. Met stekende darmkramp (ergens ter hoogte van mijn nog aanwezige blindedarm) en hagel op mijn dak gehad. Straks een verslagje.
Ehrmagherd, snelle jelle!quote:Op zondag 23 maart 2014 14:28 schreef streamnl het volgende:
[..]
Hij staat nu op 22:41.
Dus ik ben erg benieuwd als ik een 5k wedstrijd ga lopen en ik ga hem ook voluit lopen.
Waarschijnlijk wordt dat tijdens de ekiden.
hahaha, wil je op mijn zwartje lijstje komen?quote:Op zondag 23 maart 2014 14:28 schreef streamnl het volgende:
[..]
Hij staat nu op 22:41.
Dus ik ben erg benieuwd als ik een 5k wedstrijd ga lopen en ik ga hem ook voluit lopen.
Waarschijnlijk wordt dat tijdens de ekiden.
Volgens mij kun je die gewoon aanvragen bij de Atletiekunie.quote:Op zondag 23 maart 2014 14:44 schreef SEMTEX het volgende:
Er is een manier om aan een wedstrijdlicentie te komen zonder aangesloten te zijn bij een vereniging, heb ik eens ergens gelezen. Klopt dat?
Is dat om de AV's te "beschermen", dat ze geen leden verliezen?quote:Op zondag 23 maart 2014 14:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind het überhaupt bizar dat je niet rechtstreeks bij de KNAU als individu een wedstrijdlicentie kan aanschaffen eigenlijk.
ja, stom bureaucratisch gedoe. Maar sommige loopjes registreren je dus niet als winnaar als je 'maar' een recreant bentquote:Op zondag 23 maart 2014 14:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind het überhaupt bizar dat je niet rechtstreeks bij de KNAU als individu een wedstrijdlicentie kan aanschaffen eigenlijk.
Dat is met het loopje dat je vandaag hebt gelopen wel een beetje kansloos zegquote:Op zondag 23 maart 2014 14:59 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
ja, stom bureaucratisch gedoe. Maar sommige loopjes registreren je dus niet als winnaar als je 'maar' een recreant bentVolgens mij waren er vandaag een hoop recreanten sneller dan de wedstrijdlopers.
Jij bent heul geen slakjequote:Op zondag 23 maart 2014 15:06 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Dat is met het loopje dat je vandaag hebt gelopen wel een beetje kansloos zegIk zat eens naar de deelnemerslijst te kijken (SOG
), en er deden welgeteld 6 vrouwen mee aan de wedstrijd HM.. Maak dan gewoon geen onderscheid.
http://www.avgm.nl/media/(...)eelnemersGBB2014.pdf
Maar dat onderscheid is soms wel fijn hoor, om je weer even een beetje op je plek te zetten. Met de recreanten lijkt het alsof ik best leuk loop, maar vergeleken met de wedstrijdloopsters ben ik een slakje.
Komt-ie dan he? ... Komt-ie... komt-ie dan he?quote:Op zondag 23 maart 2014 15:22 schreef Quoi het volgende:
Sem(denk ik dan, ik heb nog geen verslag van je gezien)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
quote:Op zondag 23 maart 2014 15:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Komt-ie dan he? ... Komt-ie... komt-ie dan he?Toevallig ook nog een PR op de 15 danwel 10 EM gelopen tussendoor?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat houdt Endo niet bij, dus geen ideequote:Op zondag 23 maart 2014 15:31 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Toevallig ook nog een PR op de 15 danwel 10 EM gelopen tussendoor?
quote:Op zondag 23 maart 2014 15:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Komt-ie dan he? ... Komt-ie... komt-ie dan he?Goed verslag! Goed gelopen ook! Zeker met tussendoor stoppen en hagel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar mocht je dus een wedstrijdlicentie willen, veel goedkoper dan dit wordt het niet:
http://www.loopgroepaarts(...)k=view&id=5&Itemid=6
Of je moet gewoon wel bij een AV gaan en dan ben je straks helemaal voor niemand meer bij te houden![]()
Uiteraard. Ik was zeiknat na het lopenquote:Op zondag 23 maart 2014 15:35 schreef flipsen het volgende:
Leuk verslagje, goeie selfie(dat was vóór neem ik aan)
Jahquote:Op zondag 23 maart 2014 15:35 schreef Murmeli het volgende:
Leuk verslag semtex en super dat je niet hebt opgegeven!!
En misschien moet je op je geluksshirt een post-it plakken: geen slechte mueslireep eten!
Ik geloof dat er een goedkope hier in de buurt zit, 3km fietsen vanaf mijn huis en omdat ze geen eigen baan hebben, zijn ze niet zo duur. Alleen die lopen volgens de souplesse-methode, dus dan moet ik geloof ik helemaal opnieuw leren lopenquote:Op zondag 23 maart 2014 15:35 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Goed verslag! Goed gelopen ook! Zeker met tussendoor stoppen en hagel!
Maar mocht je dus een wedstrijdlicentie willen, veel goedkoper dan dit wordt het niet:
http://www.loopgroepaarts(...)k=view&id=5&Itemid=6
Of je moet gewoon wel bij een AV gaan en dan ben je straks helemaal voor niemand meer bij te houden
Mijn ervaring is wel dat dit een behoorlijk verschil maakt.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:35 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Of je moet gewoon wel bij een AV gaan en dan ben je straks helemaal voor niemand meer bij te houden
Huh?quote:Op zondag 23 maart 2014 15:38 schreef SEMTEX het volgende:
Alleen die lopen volgens de souplesse-methode, dus dan moet ik geloof ik helemaal opnieuw leren lopen![]()
Hmmm dan tochquote:Op zondag 23 maart 2014 15:42 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Huh?
Qua techniek is het niet anders lopen hoor, alleen de afstanden/snelheid worden op een andere manier ingevuld.
Hmmm dan toch misschien het overwegen waard (al zeg ik dat geloof ik ook al een half jaar tegen mezelfquote:Op zondag 23 maart 2014 15:42 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Huh?
Qua techniek is het niet anders lopen hoor, alleen de afstanden/snelheid worden op een andere manier ingevuld.
Je kan meedoen aan kampioenschappen.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:43 schreef YUR het volgende:
Wat is nou precies de toegevoegde waarde van een licentie dan? Er zijn steeds minder wedstrijden met startvakken voor licentiehouders in ieder geval...
Goed verslag Sem!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen bij die kleinere wedstrijdjes wel en die blijf ik toch zo nu en dan lopen. Verder ben ik denk ik gewoon een strebertje met bewijsdrang, denk ikquote:Op zondag 23 maart 2014 15:43 schreef YUR het volgende:
Wat is nou precies de toegevoegde waarde van een licentie dan? Er zijn steeds minder wedstrijden met startvakken voor licentiehouders in ieder geval...
SPOILER: uitleg over wedstrijdlicentie blabla..Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 23 maart 2014 15:46 schreef streamnl het volgende:
[..]
Goed verslag Sem!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Ach...ik denk niet dat ik nog een half uur sneller ga worden op de halve marathon, dus die illusie hoef ik me ook niet te makenquote:Op zondag 23 maart 2014 15:46 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Je kan meedoen aan kampioenschappen.
Ik heb dat hier eigenlijk nog nooit meegemaaktquote:Op zondag 23 maart 2014 15:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Alleen bij die kleinere wedstrijdjes wel en die blijf ik toch zo nu en dan lopen. Verder ben ik denk ik gewoon een strebertje met bewijsdrang, denk ik
Als je maar oud genoeg wordt kom je vanzelf in aanmerking voor Nederlandse recordsquote:Op zondag 23 maart 2014 15:48 schreef YUR het volgende:
Ach...ik denk niet dat ik nog een half uur sneller ga worden op de halve marathon, dus die illusie hoef ik me ook niet te maken
Misschien ligt het eraan wie het organiseert. Dit was een Atletiekvereniging. Die zijn daar wellicht wat meer 'zeikerig' in. Of misschien is dat wel verplicht gesteld door de unie. Een organisatie die los staat van een vereniging (zoals de 7H of Rotterdam M) hebben daar geen problemen mee.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:48 schreef YUR het volgende:
Ik heb dat hier eigenlijk nog nooit meegemaaktMaar dat kan ook gewoon aan mij liggen natuurlijk
Ik geloof dat al die snelle gasten van mijn leeftijd net zo snel oud wordenquote:Op zondag 23 maart 2014 15:49 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Als je maar oud genoeg wordt kom je vanzelf in aanmerking voor Nederlandse records
Het zal wel verschillen per atletiekverenigingquote:Op zondag 23 maart 2014 15:49 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Misschien ligt het eraan wie het organiseert. Dit was een Atletiekvereniging. Die zijn daar wellicht wat meer 'zeikerig' in. Of misschien is dat wel verplicht gesteld door de unie. Een organisatie die los staat van een vereniging (zoals de 7H of Rotterdam M) hebben daar geen problemen mee.
Gewoon ouder worden. Veel toppers stoppen er (nagenoeg) mee als ze merken dat de leeftijd hen parten gaat spelen.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:50 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik geloof dat al die snelle gasten van mijn leeftijd net zo snel oud worden
http://www.atletiekunie.nl/index.php?page=290&id=75quote:Op zondag 23 maart 2014 15:53 schreef YUR het volgende:
Ik ben al blij als ik op die leeftijd uberhaupt nog kan lopen. Records en kampioenschappen zal ik me nooit mee gaan bemoeien
Dat zal best. Ik blijf gewoon lopen voor de lol. Ik had al nevernooit gedacht dat ik de tijden zou kunnen lopen die ik nu loop, of dat ik ooit aan een marathon zou denken. Maar ik blijf bovenal een recreantquote:Op zondag 23 maart 2014 15:57 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
http://www.atletiekunie.nl/index.php?page=290&id=75
Er zijn er nog wat vacant
Ik ben al wel begonnen met mijn training om over 25 jaar mee te doen voor een kampioenschap in de mastersquote:Op zondag 23 maart 2014 15:53 schreef YUR het volgende:
Ik ben al blij als ik op die leeftijd uberhaupt nog kan lopen. Records en kampioenschappen zal ik me nooit mee gaan bemoeien
Ik echt niet. 2 dagen voor een wedstrijd let ik al op wat ik eet. En dan nog heb ik regelmatig kramp tijdens een wedstrijd. Maar ik lees op diverse sites dat toch 30% van de lopers er last van hebben.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Wel gezeik als je onderweg last heb van krampen. Gelukkig geen last. Volgens mij kan ik zonder problemen een broodje frikadel eten onderweg. Speciaal.
Kleur maakt me niet uit. Vereren als volgtquote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:54 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja joh, ik kan niet alles, heb ik maar geaccepteerd.
Enneh, wat voor kek kleurtje veter zouden jullie in deze schoen doen?
[ link | afbeelding ]
Je hoort het inderdaad van heel veel mensen. Meestal inderdaad dor eten omdat er tijdens inspanning simpelweg minder energie is voor de spijsvertering. Bij vocht is het enige wat ik me kan voorstellen dat je heel mild uitdroogt ofzo.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:03 schreef streamnl het volgende:
[..]
Ik echt niet. 2 dagen voor een wedstrijd let ik al op wat ik eet. En dan nog heb ik regelmatig kramp tijdens een wedstrijd. Maar ik lees op diverse sites dat toch 30% van de lopers er last van hebben.
Ik dacht dat ik mijn oorzaak gevonden had (niet eten tijdens een loop) maar daar lag het niet aan want ik kreeg alsnog kramp tijdens de Salandtrail.
Nu ben ik dus aan het experimenteren met vloeistof.
Tof. Lijkt wel zo'n matje á la LA Gear (wie kent ze nog?quote:Op zondag 23 maart 2014 16:07 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Kleur maakt me niet uit. Vereren als volgt
[ afbeelding ] Op t plaatje ziet het er wat maf uit maar in t echt staat t wel tof.
Ik had ze! Wit met rode LA Gears mét nepAir én roodwit vetermatje!quote:Op zondag 23 maart 2014 16:11 schreef Quoi het volgende:
[..]
Tof. Lijkt wel zo'n matje á la LA Gear (wie kent ze nog?)
En: kleur maakt uit!
Ik stem altijd voor roze!quote:Op zondag 23 maart 2014 16:11 schreef Quoi het volgende:
[..]
Tof. Lijkt wel zo'n matje á la LA Gear (wie kent ze nog?)
En: kleur maakt uit!
Leuk! De hele familie aan de loopquote:Op zondag 23 maart 2014 16:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Mooi gelopen Semtex! En een goede foto zo met die uitslagen. Hier zit het rondje Nederland er ook op. De kinderen begonnen vanochtend met de kids run. Die kon droog gelopen worden. Papa Stipstreep moest meelopen. De oudste verdween al snel uit zicht en ik ben met de jongste gefinished. De medaille en bidon werden in ontvangst genomen maar de echte beloning was een suikerspin.
's Middags mocht Stipstreep's wederhelft eerst starten voor de 5km met een prettig zonnetje er bij. Voor mij het moment om een pijnstiller te nemen ivm de schouder. Bij de start van de 10km was het zonnig, dus de zonnebril kwam goed van pas. Ik had me voorgenomen "verstandig" te lopen. Na een paar km verdween de zon om tot aan de finish plaats te maken voor hagel afgewisseld met regen.
De finish kwam na 48:14. Omdst ik me had voorgenomen om me een beetje in te houden voor mezelf een verrassend snelle tijd. Lekker gelopen, de schouder heeft zich goed gehouden. Nu een warme douche en dan niet te veel meer doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |