quote:Tijdens de bijeenkomst van de PVV in Den Haag heeft PVV-leider Wilders zijn publiek laten scanderen dat er minder Marokkanen moeten komen in Nederland. Met die uitspraak veroorzaakte hij vorige week veel ophef.
Wilders vroeg eerst: "Willen jullie meer of minder Europa? De zaal riep: "Minder, minder, minder." Daarna gebeurde hetzelfde met de vraag of de PVV'ers meer of minder PvdA willen.
Niet strafbaar
Tot slot wees Wilders op de vrijheid van meningsuiting en zei hij dat hij vorige week niets strafbaars heeft gezegd over Marokkanen. Hij vroeg vervolgens: "Willen jullie meer of minder Marokkanen in jullie stad en in Nederland? Het antwoord van de zaal luidde: "Minder, minder, minder!"
Wilders zei na afloop van zijn speech dat hij van die drie punten er al bijna twee heeft gerealiseerd. Minder PvdA "heb ik volgens mij vanavond al voor elkaar gekregen als ik naar de peilingen kijk".
Over Europa zei Wilders dat de burger op 22 mei tijdens de Europese verkiezingen kan kiezen voor minder Europa. "Vanaf vandaag voeren wij campagne voor het Europarlement." Hij wil "Nederland terugveroveren op de elite van Brussel die lak heeft aan wat de burger wil. Ze moeten de macht teruggeven aan de burger."
Enkeltje
Volgens Wilders zijn de Marokkanen die niets verkeerd doen de eersten die profiteren van minder Marokkanen in Nederland. Hij wil dat het Nederlandse paspoort van criminele Marokkanen wordt afgepakt en dat ze "een enkeltje Marokko" krijgen.
http://nos.nl/artikel/625563-pvv-scandeert-minder-marokkanen.html
quote:
Van Vliet uit PVV-fractie
Kamerlid Roland van Vliet stapt uit de PVV-fractie. Aanleiding zijn de omstreden uitspraken van PVV-leider Wilders over Marokkanen.
Van Vliet ervaart de lijn van de PVV als een glijdende schaal. "Eerst waren het islamitische uitwassen en toen oververtegenwoordiging in bepaalde statistieken, maar nu gaat het over de hele groep."
Wilders reageerde teleurgesteld: "Ik betreur zijn vertrek, was volgens mij onnodig. Jammer."
Eenmansfractie
Van Vliet zit sinds 2010 in de Kamer. Hij voerde voor de PVV onder meer het woord over belastingzaken. Van Vliet is voorzitter van de enquêtecommissie woningcorporaties.
Hij zegt dat hij nu voor zichzelf iets moest goedpraten en dat hij dat niet kan. Van Vliet vindt dat er veel Marokkanen in Nederland zijn die het goed doen.
Hij gaat door als eenmansfractie.
Druppel
De aanleiding voor het vertrek is het gedrag van de partijleider op de verkiezingsavond. Wilders vroeg toen zijn aanhangers of er meer of minder Marokkanen moesten komen, waarna het publiek "minder, minder" scandeerde.
Van Vliet noemt de gebeurtenissen van gisteren de druppel die de emmer doet overlopen. Vorige week kwam al in het nieuws, dat Van Vliet een overstap naar de VVD heeft overwogen.
'Wijs besluit'
Van Vliet is sinds de verkiezingen van 2012 het tweede PVV-Kamerlid dat een eigen fractie vormt. Eerder werd Louis Bontes uit de de fractie gezet, nadat hij naar Wilders had uitgehaald.
Hij reageerde meteen via Twitter op het nieuws. "Wijs besluit Roland. Anderen binnen de PVV kunnen een voorbeeld aan je nemen. Heel veel succes!"
http://nos.nl/artikel/625973-van-vliet-uit-pvvfractie.html
quote:
Meer PVV'ers breken met partij
Een groot aantal PVV-politici, zowel op lokaal, provinciaal als Europees niveau, heeft grote kritiek naar buiten gebracht op Geert Wilders. Aanleiding zijn de uitspraken die hij deed over Marokkanen.
Bijna de hele PVV-fractie in de Almeerse gemeenteraad distantieert zich van Wilders' uitspraken. Acht van de negen leden nemen "uitdrukkelijk afstand van de handelwijze van de heer Wilders". De gevolgen daarvan onderkennen ze en accepteren ze, staat in een persverklaring van de gemeenteraadsfractie (.pdf).
Statenfractie
Het grootste deel van de PVV-fractie in de Provinciale Staten van Flevoland gaat verder en breekt met de PVV. Vier van de zes Statenleden scheiden zich af, heeft Statenlid Chris Jansen bevestigd tegenover het ANP. Hijzelf blijft de PVV wel trouw.
Volgens de Statenleden die opstappen "kon Wilders weten wat het gevolg zou zijn van de wijze waarop hij de standpunten heeft verwoord" en heeft hij bovendien "geen afstand genomen van zijn handelwijze". Op de Statenleden Chris Jansen en Kees Kok na willen de PVV'ers "de gevolgen daarvan'' niet voor hun rekening nemen, meldt het ANP.
De dissidenten zeggen dat ze nog wel achter het PVV-partijprogramma staan, maar dat het standpunt van Wilders "niet het onze" is.
Europarlement
Ook de PVV-leider in het Europees Parlement, Laurence Stassen, breekt met Wilders.
Stassen: "Ik betreur het zeer dat ik deze beslissing heb moeten nemen, maar doorgaan was voor mij na deze uitspraken geen optie. Ik leg per direct mijn functie als delegatieleider voor de PVV in het Europees Parlement neer en zal tot de verkiezingen op 22 mei als onafhankelijk lid doorgaan. Ik stel mijn Provinciale Staten-zetel ter beschikking aan de PVV."
http://nos.nl/artikel/626487-meer-pvvers-breken-met-partij.html
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:03 schreef Globali het volgende:
[..]
Niet van die moeilijke vragen stellen.
Ik had het iets gesimplicifeerd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:04 schreef nikk het volgende:
[..]
Bij stap 1 gaat het dan al mis. Het zou er op neerkomen dat kinderen geboren uit ouders waarvan minimaal een van hen de Marokkaanse nationaliteit heeft enkel de Marokkaanse zouden hebben.
Ik geef gewoon argumenten...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:06 schreef Globali het volgende:
Het moet wel makkelijk wonen zijn in jouw fictieve zeer simpele wereld.
Je weet dat al vastgelegd is dat nederlanders boven de 18 met een dubbele nationaliteit moeten kiezen welke ze wensen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
1. Plan aankondigen om over een half jaar veelplegers met een dubbel paspoort uit te zetten
2. Over een half jaar dat plan daadwerkelijk uitvoeren.
En dat was het, eventueel zou Marokko geen dubbel paspoorten meer verplicht gaan geven (lijkt me ook logisch) maar dat is geen vereiste.
Nieuwe gevallen alleen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je weet dat al vastgelegd is dat nederlanders boven de 18 met een dubbele nationaliteit moeten kiezen welke ze wensen?
En dat degenen die voor de nederlandse kiezen moeten afstand doen van de 2e nationaliteit. Dus dat ze eigenlijk geen 2e nationaliteit meer hebben?
En je ze dus niet terug kunt sturen naar Marokko?
quote:
quote:2e nationaliteit komt niet meer in bevolkingsregistratie
Sinds 6 januari 2014 wordt de 2e of volgende nationaliteit niet meer opgenomen in de bevolkingsregistratie. Heeft u naast de Nederlandse nationaliteit ook een 2e nationaliteit? Dan komt die 2e nationaliteit niet meer in het bevolkingsregister als u zich laat inschrijven. Andere nationaliteiten die al in de bevolkingsadministratie staan, worden op een later tijdstip geschrapt.
Een burgemeester is verantwoordelijk voor de openbare veiligheid. Wilders heeft heel duidelijk een kwetsbare bevolkingsgroep bedreigd. Ze denken daarbij ongetwijfeld aan Hitler die 'Juden Raus' riep in de jaren dertig van de vorige eeuw.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Het College van B&W van Nijmegen gaat collectief aangifte doen tegen Wilders.. WTF, hebben die mensen niks beters te doen van gemeenschapsgeld
Dat wordt schuimbekken met woorden zoals hetze, cordon sanitaire, PvdA, linkse kliek, eurofielen, etc.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Om 18u geeft Wilders een persconferentie.. ben benieuwd. Bordje couscous op schoot
Uh ja, maar heeft hij in Nijmegen mensen beledigd? Nee.. Lijkt er eerder op dat flink wat mensen van de gelegenheid gebruik maken om hun 'minute of fame' mee te pakkenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:26 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Een burgemeester is verantwoordelijk voor de openbare veiligheid. Wilders heeft heel duidelijk een kwetsbare bevolkingsgroep bedreigd. Ze denken daarbij ongetwijfeld aan Hitler die 'Juden Raus' riep in de jaren dertig van de vorige eeuw.
Nee, Wilders gaat hangen .... aan de hoogste juridische boom van Nederland.
Dan nog kun je je afvragen of het college van Nijmegen hem aan moet klagen voor een uitspraak die hij in Den Haag heeft gedaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:26 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Een burgemeester is verantwoordelijk voor de openbare veiligheid. Wilders heeft heel duidelijk een kwetsbare bevolkingsgroep bedreigd. Ze denken daarbij ongetwijfeld aan Hitler die 'Juden Raus' riep in de jaren dertig van de vorige eeuw.
We kunnen wel een bingokaart opstellenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat wordt schuimbekken met woorden zoals hetze, cordon sanitaire, PvdA, linkse kliek, eurofielen, etc.
Dat denk ik niet. Hij zal de persconferentie wel gebruiken om zijn woorden te nuanceren.. damage control.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:34 schreef Mint_Clansell het volgende:
Geert heeft binnenkort helemaal geen tijd om zijn partij uit het slop te trekken, want hij moet brommen.
Hij is de controle volledig kwijt. Maar ik ben wel benieuwd wat ie gaat zeggen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Hij zal de persconferentie wel gebruiken om zijn woorden te nuanceren.. damage control.
Geert neemt echt niets terug hoor. Die vent is een narcist, die staan boven iedereen. Hij zal voornamelijk zijn Calimerohoedje opzetten en met zijn vinger wijzen. 'Hun hebben het gedaan!'quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij is de controle volledig kwijt. Maar ik ben wel benieuwd wat ie gaat zeggen.
Ja dat denk ik ook, maar niemand zal er nu nog intrappen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Geert neemt echt niets terug hoor. Die vent is een narcist, die staan boven iedereen. Hij zal voornamelijk zijn Calimerohoedje opzetten en met zijn vinger wijzen. 'Hun hebben het gedaan!'
Dat verwacht ik niet.. als hij enige intelligentie heeft dan gaat hij zijn woorden nuanceren.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Geert neemt echt niets terug hoor. Die vent is een narcist, die staan boven iedereen. Hij zal voornamelijk zijn Calimerohoedje opzetten en met zijn vinger wijzen. 'Hun hebben het gedaan!'
Nah, ik denk niet dat hij er nu nog harder in zal vliegen dan hij al gedaan heeft.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Tuurlijk neemt hij niks terug. Hij zegt wat hij daadwerkelijk meent. Waarom zou hij het terugnemen? Hooguit een beetje nuanceren, maar hij staat er van binnen nog voor de volle 100% achter.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Zou veel te vroeg zijn om dat nu al te doen. Eerst de boel weer rustig krijgen en over een half jaar weer de grens opzoeken. Het moet niet te rap gaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zou mooi zijn als zijn medestanders na zijn speech 'Heil PVV, Heil Wilders' zouden roepen.
Ik zit dan met een biertje voor de tv.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Om 18u geeft Wilders een persconferentie.. ben benieuwd. Bordje couscous op schoot
Aanzetten tot haat. 'Dat ga ik regelen'.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:56 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Maar juridisch kan hem niets verweten worden toch. Hij heeft zelf namelijk niet geroepen minder Marokkanen. Hij vroeg alleen: willen jullie minder Marrokanen? Maar als hij daarvoor veroordeelt wordt dan mag iedereen wel de bak in die zo'n vraag stelt.
Welnee joh, Wilders gaat niet de bak in.Don,t worry, be happy en geniet van het zonnetjequote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:56 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Maar juridisch kan hem niets verweten worden toch. Hij heeft zelf namelijk niet geroepen minder Marokkanen. Hij vroeg alleen: willen jullie minder Marrokanen? Maar als hij daarvoor veroordeelt wordt dan mag iedereen wel de bak in die zo'n vraag stelt.
Dat heet mantelzorg heden ten dage.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:57 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Aanzetten tot haat. 'Dat ga ik regelen'.
Racist.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:02 schreef Kanjer het volgende:
Maxima had gelijk, de Nederlander bestaat niet.
Nu moeten we vol trots roepen: ik ben een marokkaan! Zover zijn we gezonken, treurig.
De massale hysterie is gelijk aan die van die vader, met die twee jochies of de zwarte pietendiscussie
Het momentum word gegrepen door de linkse hobbygroeperingen i.s.m. de omroepen en politieke partijen, een massale aanval om Wilders buitenspel te zetten.
En waarom? Omdat hij een vraag stelde... serieus, een vraag stelde: Willen we meer of minder marokkanen?
Mag je dat niet vragen tegenwoordig? Vul in wat je wil, meer of minder joden, groenteboeren, dikke mensen, wat is er mis met een vraag?
En masse worden er aangiften gedaan, meegesleept in de gekte, opgeroepen door moskeeen, we maken er een uitje van, de aangiftes liggen voorgedrukt klaar, kunt u niet komen? Komen we toch even bij u langs! Gekker moet het niet worden, ga eens aangifte doen als je overallen bent of er bij je ingebroken is...
Natuurlijk stappen pvv'ers op, sommige uit opportunisme, andere door vele bedreigingen, andere voor eigen gewin, nagenoeg allen zijn ze wel zo hypocriet om hun zetel te behouden.geld stinkt niet.
Of gewoon uit angst,pvv'ers zijn deze dagen vogelvrij verklaart, alles mag, alles kan, alles is geoorloofd
Discussieprogramma's op tv waar nagenoeg alleen anti Wilders aanzitten, goeie discussie krijg je dan.
Als kleuters rollen de andere partijen over elkaar heen, wie maakt de scherpste uitspraak. Ze ruiken bloed.
Ze vergeten hierbij wel een paar dingen.
Het allchtonen/criminelen probleem blijft bestaan en zal heftiger worden nu de heren weten dat ze zwaar gesteund worden door de politiek en de linkse rapaille.
Wilders verdwijnt niet, al zit ie straks nog met twee in de kamer, bij de volgende verkiezingen trekt dat weer recht, de kiezer vergeet niet en ook al zullen ze hem, ondemocratisch trouwens, negeren en niet willen samenwerken, de stemmen zal hij krijgen, al was het maar als protest.
De reacties van de linkse rakkers is al minder aan het worden, vele zullen van hun stoel zijn gegleden van het vele klaarkomen de afgelopen dagen, toetsenborden en beeldschermen zullen vervangen moeten worden.
En waarom? Omdat Wilders een vraag stelde.
Goh, goeie onderbouwing ook....quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Racist.
Vingertjewijzen is het enige wat die extreem-rechtse partij en haar aanhangers kunnen.
En de rechterarm ferm vooruit steken. Vervolgens formeren ze knokploegen om Marokkanen uit hun huizen te jagen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zou mooi zijn als zijn medestanders na zijn speech 'Heil PVV, Heil Wilders' zouden roepen.
Hier is mijn onderbouwing:quote:
Dan kun jij, met je PVV-mentaliteit, mooi Wilders positie overnemen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:34 schreef Mint_Clansell het volgende:
Geert heeft binnenkort helemaal geen tijd om zijn partij uit het slop te trekken, want hij moet brommen.
Playboy TVquote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:14 schreef PKRChamp het volgende:
Op welke zender is die persconferentie?
Nee.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Hier is mijn onderbouwing:
Hoe kun je dit in godsnaam, terwijl hij pontificaal met zijn smoel in beeld staat, verwijzen naar een hetze van Links??? Hoe???? Hij geeft ze zelf die stok aan.
Sure. LALALALALALAquote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:17 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nee.
Er is een stokje van gemaakt, uren later pas.
Dit is hij zelf schuld? Als mensen niet waren opgestapt was dit allang doodgebloed. Juist door het vertrekken van kamerleden komt het steeds weer in het nieuws.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:17 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik ben het met Kanjer eens als het gaat om de massa-hysterie die is losgebarsten.. ik kan er niet tegen als mensen zich als een op hol geslagen kudde schapen gedragen en iets een hype wordt. Overdreven gedoe allemaal.
Wilders is wel een ras-entertainer. Als ik weet dat die vent op tv komt kijk ik altijd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Hier is mijn onderbouwing:
Hoe kun je dit in godsnaam, terwijl hij pontificaal met zijn smoel in beeld staat, verwijzen naar een hetze van Links??? Hoe???? Hij geeft ze zelf die stok aan.
Wat ook meespeelt is dat er een hype wordt gecreëerd door de media en de politiek die eindelijk een stok hebben om Wilders mee te slaan.. het doet me inderdaad denken aan die discussie over zwarte piet.. daar had ik al snel genoeg van, al die schapen die elkaar nablaten..quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:19 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dit is hij zelf schuld? Als mensen niet waren opgestapt was dit allang doodgebloed. Juist door het vertrekken van kamerleden komt het steeds weer in het nieuws.
BlahBlah, op dumpert notabene heeft ene ikwilHD iets heel nuttigs over deze kwestie geschreven. Mocht je daar nog verdere kritiek op hebben, ga ik graag met in discussie.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:02 schreef Kanjer het volgende:
Maxima had gelijk, de Nederlander bestaat niet.
Nu moeten we vol trots roepen: ik ben een marokkaan! Zover zijn we gezonken, treurig.
De massale hysterie is gelijk aan die van die vader, met die twee jochies of de zwarte pietendiscussie
Het momentum word gegrepen door de linkse hobbygroeperingen i.s.m. de omroepen en politieke partijen, een massale aanval om Wilders buitenspel te zetten.
En waarom? Omdat hij een vraag stelde... serieus, een vraag stelde: Willen we meer of minder marokkanen?
Mag je dat niet vragen tegenwoordig? Vul in wat je wil, meer of minder joden, groenteboeren, dikke mensen, wat is er mis met een vraag?
En masse worden er aangiften gedaan, meegesleept in de gekte, opgeroepen door moskeeen, we maken er een uitje van, de aangiftes liggen voorgedrukt klaar, kunt u niet komen? Komen we toch even bij u langs! Gekker moet het niet worden, ga eens aangifte doen als je overallen bent of er bij je ingebroken is...
Natuurlijk stappen pvv'ers op, sommige uit opportunisme, andere door vele bedreigingen, andere voor eigen gewin, nagenoeg allen zijn ze wel zo hypocriet om hun zetel te behouden.geld stinkt niet.
Of gewoon uit angst,pvv'ers zijn deze dagen vogelvrij verklaart, alles mag, alles kan, alles is geoorloofd
Discussieprogramma's op tv waar nagenoeg alleen anti Wilders aanzitten, goeie discussie krijg je dan.
Als kleuters rollen de andere partijen over elkaar heen, wie maakt de scherpste uitspraak. Ze ruiken bloed.
Ze vergeten hierbij wel een paar dingen.
Het allchtonen/criminelen probleem blijft bestaan en zal heftiger worden nu de heren weten dat ze zwaar gesteund worden door de politiek en de linkse rapaille.
Wilders verdwijnt niet, al zit ie straks nog met twee in de kamer, bij de volgende verkiezingen trekt dat weer recht, de kiezer vergeet niet en ook al zullen ze hem, ondemocratisch trouwens, negeren en niet willen samenwerken, de stemmen zal hij krijgen, al was het maar als protest.
De reacties van de linkse rakkers is al minder aan het worden, vele zullen van hun stoel zijn gegleden van het vele klaarkomen de afgelopen dagen, toetsenborden en beeldschermen zullen vervangen moeten worden.
En waarom? Omdat Wilders een vraag stelde.
Bovendien, je weet dat Wilders de ultieme plucheplakker is die er rondloopt? Hij kan nooit meer iets anders gaan doen dan politiek bedrijven. (Niet dat ik daar verder problemen mee heb)quote:De feiten moeten we niet ontkennen, bepaalde allochtone groepen zijn veel crimineler dan autochtonen. Marokkanen doen het buitengewoon slecht. Maar het land uitzetten moeten we niet willen. Laten we het ons eens voorstellen. Eerst moet je bepalen wie er tot de groep van mensen behoort die je onder bepaalde omstandigheden het land uit mag zetten en wie niet. Je moet de mensen die in Nederland wonen indelen in twee groepen, laten we zeggen de “permanente Nederlanders” en de “voorlopige Nederlanders”. Ik verwacht dat Wilders geen huidskleur wil bepalen of neusbreedtes wil gaan opmeten, maar dat hij een indeling wil naar afkomst. Welke landen van afkomst gaan hiertoe behoren? Stel Marokko deel je hierin in. Wordt iemand die net uit Marokko komt een voorlopige Nederlander? En als hij/zij hier is geboren is, maar Marokkaanse ouders heeft? En als hij/zij een Marokkaanse moeder en Nederlandse vader heeft? Ergens zal je een discutabele scheidslijn moeten trekken. Ik verwacht dat Achmed van 20 jaar oud, met twee Marokkaanse ouders, zal worden ingedeeld in de groep voorlopige Nederlanders. Stel, je hebt de Nederlanders verdeeld in deze twee groepen, dan moet je bepalen onder welke omstandigheden je tot uitzetting van een voorlopige Nederlander overgaat. De nette hardwerkende voorlopige Nederlanders mogen blijven volgens Wilders, maar de criminelen moeten weg. Stel we doen ‘3 keer iets crimineels’ dan wordt een voorlopige Nederlander weggestuurd.
.
Dan krijg je dus een situatie waarbij Pieter hetzelfde criminele verleden heeft als Achmed, maar Achmed het land uit wordt gezet en Pieter een andere straf krijgt en in Nederland mag blijven wonen. Waarom dit verschil; omdat Achmed toevallig Marokkaanse ouders heeft en hierom behoort tot de groep met minder rechten: de voorlopige Nederlanders. Doet dit je niet ergens aan denken? Dit is toch niet hoe wij willen dat Nederland gaat werken? Ik citeer hierbij Artikel 1 van de grondwet:
.
“Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.”
.
Dit artikel is niet voor niets op nummer 1 gezet. Dit is waar wij onze samenleving op gebaseerd hebben.
.
En er zijn echt wel andere oplossingen. Ten eerste, we moeten de problemen (criminaliteit/integratie/etc.) aanpakken en niet de bevolkingsgroepen (“minder Marokkanen”). Dat veel Marokkanen crimineel zijn, mag benoemd worden, maar mag nooit een reden zijn om alle Marokkanen ander rechten/plichten te geven. Als ik een normaal werkende Marokkaan zou zijn en de overheid zou mij indelen als voorlopige Nederlander, dan zou ik denken: een overheid die mij minder rechten geeft, die accepteer ik niet als mijn overheid, daar hoef ik niet naar te luisteren. Wilders zorgt met dit soort uitspraken voor polarisatie.
.
Nu een meer concreet punt. Even een gedachte-experiment. Stel, je wilt dat een bevolkingsgroep zo min mogelijk integreert, hoe doe je dat? Belangrijk is om kinderen al op jonge leeftijd te scheiden, bij voorkeur op basis van godsdienst zodat de denkbeelden van de eigen groep kracht bijgezet worden. En wat is wat wij hier in Nederland doen? Precies dat! De basisscholen worden ingedeeld op basis van geloof. Bijna iedereen vind dit normaal, ik vind het absurd. De overheid zou geen enkele religieuze instelling meer geld moeten geven. En vooral niet aan basisscholen! Dus alle Christelijke en Islamitische scholen verplicht omvormen tot openbaar. Dit pakt de oorzaken aan van de integratieproblemen van de toekomst! Wilders wil wel islamitische scholen verbieden maar niet christelijke, weer een focus op islam terwijl het probleem het bestaan van religieuze basisscholen is.
.
Een ander punt om oorzaken van problemen aan te pakken is het tegengaan van ontsporen van kinderen op vroege leeftijd. Bijvoorbeeld: ouders van kinderen (tussen 5 en 20 jaar) die crimineel zijn, verplicht opvoedlessen geven. Werkt dit niet, dan gaat het kind bijvoorbeeld 5 dagen per week naar een internaat. Leert discipline sociaal gedrag en een beroep. Wat dit gaat kosten? Dit gaat heel veel opleveren, maatschappelijk ontspoorde mensen kosten de maatschappij veel geld, iemand die een beroep leert is een investering die terugverdient. (Ik weet niet wat Wilders mening is m.b.t. dit laatste punt)
.
Er zijn natuurlijk nog veel meer echte oplossingen, maar ik zal er een einde aan breien. Mijn conclusie is: Wilders geeft geregeld “oplossingen” die meer problemen veroorzaken dan ze iets oplossen. Het is vaak aanpakken van de gevolgen (bijv. zwaarder straffen) maar niet van de oorzaken (bijv. taalachterstanden tegengaan). Omdat deze oplossingen zo makkelijk in het gehoor liggen bij mensen die niet te diep nadenken, krijgt hij toch veel stemmen. Als Wilders arts zou zijn en er komt een patiënt bij hem met een ingegroeide teennagel, dan zou hij na een aantal bezoeken de patiënt hebben overtuigd dat een teenamputatie het beste is. Waarom? Een teenamputatie levert voor Wilders werk/geld/status op, een advies tot het kopen van grotere schoenen niet.
Hij creëert zelf de hype met een domme opmerking.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat ook meespeelt is dat er een hype wordt gecreëerd door de media en de politiek die eindelijk een stok hebben om Wilders mee te slaan.. het doet me inderdaad denken aan die discussie over zwarte piet.. daar had ik al snel genoeg van, al die schapen die elkaar nablaten..
Heel veel mensen zijn dit nog lang niet zat. Die smullen er vanquote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat ook meespeelt is dat er een hype wordt gecreëerd door de media en de politiek die eindelijk een stok hebben om Wilders mee te slaan.. het doet me inderdaad denken aan die discussie over zwarte piet.. daar had ik al snel genoeg van, al die schapen die elkaar nablaten..
Wilders heeft dit in eerste instantie wellicht gewoon gedaan omdat hij geen zin had in een PVV-Wethouder. Of hij dacht dat hij er wel mee weg kon komen, maar dat past niet bij zijn slinkse manier van politiek bedrijven.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom zou ik minder Marokkanen willen? Wat hebben die mensen je aangedaan? Ik wil verder wel minder criminelen, maar dat wilt iedereen lijkt mij?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:25 schreef Onnoman het volgende:
Eigenlijk best grappig.. aan de ene kant vinden we het niet kunnen.. maar aan de andere kant wil jij ook gewoon minder Marokkanen..
alleen.. tja.. het is gewoon "Not Done" om dit zo publiekelijk te verkondigen
Er is een verschil tussen Marokkanen en criminele Marokkanen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:25 schreef Onnoman het volgende:
Eigenlijk best grappig.. aan de ene kant vinden we het niet kunnen.. maar aan de andere kant wil jij ook gewoon minder Marokkanen..
alleen.. tja.. het is gewoon "Not Done" om dit zo publiekelijk te verkondigen
Ik heb niks met marokkanen.. maar goed.. daarvoor moet je in een stad wonen om dat te begrijpen..quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:26 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Waarom zou ik minder Marokkanen willen? Wat hebben die mensen je aangedaan? Ik wil verder wel minder criminelen, maar dat wilt iedereen lijkt mij?
Een van zijn geldschieters heeft vast wel een baantje voor hem als ie hier in .nl uitgespeeld is. Kan ie in relatieve anonimiteit voor een Amerikaanse denktank gaan werken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:23 schreef tofastTG het volgende:
[...]
Bovendien, je weet dat Wilders de ultieme plucheplakker is die er rondloopt? Hij kan nooit meer iets anders gaan doen dan politiek bedrijven. (Niet dat ik daar verder problemen mee heb)
Ik denk dat hij het heeft geroepen in de roes van de overwinning en omdat hij dacht alles wel te kunnen maken.. als ik Marokkaan was zou ik er denk ik niet wakker van liggenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:24 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Wilders heeft dit in eerste instantie wellicht gewoon gedaan omdat hij geen zin had in een PVV-Wethouder. Of hij dacht dat hij er wel mee weg kon komen, maar dat past niet bij zijn slinkse manier van politiek bedrijven.
Ik woon tegenwoordig in een stad. Maar joh, hoeveel stemmen heeft de PVV in de Amsterdamse raad? Je weet toch zelf ook wel dat de meeste pvv stemmers onder andere in Volendam, of in Kerkrade zitten? Daar zitten nou net geen Marokkanen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:27 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Ik heb niks met marokkanen.. maar goed.. daarvoor moet je in een stad wonen om dat te begrijpen..
Zelfs dan zou je als normaal mens het verschil moeten zien tussen wie fout is en wie niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:27 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Ik heb niks met marokkanen.. maar goed.. daarvoor moet je in een stad wonen om dat te begrijpen..
en wat denk je van almere en den haag?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:28 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik woon tegenwoordig in een stad. Maar joh, hoeveel stemmen heeft de PVV in de Amsterdamse raad? Je weet toch zelf ook wel dat de meeste pvv stemmers onder andere in Volendam, of in Kerkrade zitten? Daar zitten nou net geen Marokkanen.
oja hoor.. maar iedereen ziet dat.. heel nederland ziet dat.. maar het wordt kunstmatig ontkent..quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:29 schreef Globali het volgende:
[..]
Zelfs dan zou je als normaal mens het verschil moeten zien tussen wie fout is en wie niet.
Beide steden ook gewoon stemmen verloren trouwens. En ach, Marokkanen hebben voor best veel dingen respect wellicht andere Marokkanen dan diegene die jij tegenkomt?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:31 schreef Onnoman het volgende:
[..]
en wat denk je van almere en den haag?
Maar goed.. even los van wilders... ik zal nooit op hem stemmen omdat hij de dialoog mijdt.. maar ik heb het gewoon niet met marokkanen. Hebben voor niks respect.
En ja.. er zitten ook goede tussen.
Daar kan je dus ook gewoon commentaar op hebben. Doe ik ook. Ik kom uit zo'n kanswijk in Amsterdam en heb mijn buik ook vol van. Maar Wilders gaat daar geen problemen oplossen. Gelukkig zien mensen dat ook.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:31 schreef Onnoman het volgende:
[..]
en wat denk je van almere en den haag?
Maar goed.. even los van wilders... ik zal nooit op hem stemmen omdat hij de dialoog mijdt.. maar ik heb het gewoon niet met marokkanen. Hebben voor niks respect.
En ja.. er zitten ook goede tussen.
Alle partijen zijn er het over eens dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de misdaad.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:32 schreef Onnoman het volgende:
[..]
oja hoor.. maar iedereen ziet dat.. heel nederland ziet dat.. maar het wordt kunstmatig ontkent..
het probleem is er.. maar er wordt niks aan gedaan.. al 15 jaar niet..
met dank aan Paars!
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:32 schreef Globali het volgende:
[..]
Daar kan je dus ook gewoon commentaar op hebben. Doe ik ook. Ik kom uit zo'n kanswijk in Amsterdam en heb mijn buik er ook vol van. Maar Wilders gaat daar geen problemen oplossen. Gelukkig zien mensen dat ook.
Jij heet zeker naïef van je achternaamquote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:32 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Beide steden ook gewoon stemmen verloren trouwens. En ach, Marokkanen hebben voor best veel dingen respect wellicht andere Marokkanen dan diegene die jij tegenkomt?
Ik heb werkelijk waar nog nooit ook maar een probleem gehad met een Marokkaan.
Wilders is niet echt te vergelijken met ali, maar het kan natuurlijk altijd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Een van zijn geldschieters heeft vast wel een baantje voor hem als ie hier in .nl uitgespeeld is. Kan ie in relatieve anonimiteit voor een Amerikaanse denktank gaan werken.
Dat lijkt mij ook. Alleen is de werkelijke oplossing nog niet zo snel gevonden.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:32 schreef Rurik het volgende:
[..]
Alle partijen zijn er het over eens dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de misdaad.
Je mag het met wilders eens zijn of niet.. hij is de enige in Nederland die het aan de kaak stelt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:32 schreef Globali het volgende:
[..]
Daar kan je dus ook gewoon commentaar op hebben. Doe ik ook. Ik kom uit zo'n kanswijk in Amsterdam en heb mijn buik ook vol van. Maar Wilders gaat daar geen problemen oplossen. Gelukkig zien mensen dat ook.
Een groot deel van Nederland laat zich regeren door angst. Even voor je informatie, er zijn minder dan een miljoen Marokkanen, meer dan 13 miljoenen autochtonen. Waarvoor is die angst nodig?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:33 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Jij heet zeker naïef van je achternaam
In Amsterdam heb je er dagelijks mee te maken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:32 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Beide steden ook gewoon stemmen verloren trouwens. En ach, Marokkanen hebben voor best veel dingen respect wellicht andere Marokkanen dan diegene die jij tegenkomt?
Omdat een deel van de marokkanen zich slecht gedraagt. Aso. Dan moet je de fout niet leggen bij de mensen die wél normaal doen......maar bij o.a. die mensen zoeken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:35 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Een groot deel van Nederland laat zich regeren door angst. Even voor je informatie, er zijn minder dan een miljoen Marokkanen, meer dan 13 miljoenen autochtonen. Waarvoor is die angst nodig?
ga jij dat voor mij bepalen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:35 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Een groot deel van Nederland laat zich regeren door angst. Even voor je informatie, er zijn minder dan een miljoen Marokkanen, meer dan 13 miljoenen autochtonen. Waarvoor is die angst nodig?
Als de PVV de enige partij is die dit probleem aan de kaak stelt vind ik dat inwoners van Amsterdam wel raar stemmen. (6% PVV).quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:35 schreef Globali het volgende:
[..]
In Amsterdam heb je er dagelijks mee te maken.
Wat Wilders doet is met 0 oplossingen komen. Op zo'n manier dat andere partijen zich tegen hem keren. Dit ipv op redelijke manier een discussie aan te gaan over werkelijke problemen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:35 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Je mag het met wilders eens zijn of niet.. hij is de enige in Nederland die het aan de kaak stelt.
De rest keert zich de rug naar toe, zolang ze maar veilig in hun dikke auto thuis kunnen komen.
Mooi man. (Ga een boekje schrijven over je leven)quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:37 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ga jij dat voor mij bepalen?
ik heb in 1 week meer op straat meegemaakt wat jij zal meemaken in je hele leven..
Amsterdammers zijn vrij werelds en denken niet als de PVV. Over het algemeen. Maar men ziet het probleem al wel 20+ jaar.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:37 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Als de PVV de enige partij is die dit probleem aan de kaak stelt vind ik dat inwoners van Amsterdam wel raar stemmen. (6% PVV).
Wat is er nou precies mis met een vraag??quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen Marokkanen en criminele Marokkanen.
Ik ken genoeg Marokkanen die wel hun steentje bijdragen aan de samenleving.
Als Wilders criminele Marokkanen had gezegd dan was er nu niks aan de hand geweest. Maar dat zei hij bewust niet.
Toevallig de rest van de uitspraak gehoord? Je weet best dat het een retorische vraag was, door het publiek op te hitsen zou dit ook uitgelegd kunnen worden als haaizaaien.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:39 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Wat is er nou precies mis met een vraag??
Wilt u meer of minder marokkanen?
Meer of minder homo's, zigeuners, loempia's, opels enz.enz.
Het is een vraag!!!!!
Als je dan al iemand wil aanklagen, zoek dan uit wie er minder, minder riepen.
En dan nog.
Er is een stok van gemaakt.
Als de shoarmaboer volgende keer vraagt of ik meer of minder knoflooksaus wil, klaag ik hem aan want hij suggereert dat ik te dik ben.
Er is iets mis met je als je die vraag stelt over een specifieke groep. Daarnaast is er iets heel erg mis met mensen in een zaal die mee gaan gillen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:39 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Wat is er nou precies mis met een vraag??
Wilt u meer of minder marokkanen?
Meer of minder homo's, zigeuners, loempia's, opels enz.enz.
Het is een vraag!!!!!
Als je dan al iemand wil aanklagen, zoek dan uit wie er minder, minder riepen.
En dan nog.
Er is een stok van gemaakt.
Als de shoarmaboer volgende keer vraagt of ik meer of minder knoflooksaus wil, klaag ik hem aan want hij suggereert dat ik te dik ben.
ik ook niet: had een hele normale gast als collega. It-ertje, leasebak. Tot hij weg ging en op Facebook zijn ware aard liet zien: scheet op de blanke man die alles maar kreeg in "zijn" land.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:32 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En mensen die het proberen goed te praten.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:40 schreef Globali het volgende:
[..]
Er is iets mis met je als je die vraag stelt over een specifieke groep. Daarnaast is er iets heel erg mis met mensen in een zaal die mee gaan gillen.
Niet mee eens.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:40 schreef Globali het volgende:
[..]
Er is iets mis met je als je die vraag stelt over een specifieke groep. Daarnaast is er iets heel erg mis met mensen in een zaal die mee gaan gillen.
Ja. Want je kan prima bepaalde problemen duidelijk aangeven zonder over te gaan tot de schandalige retoriek van Wilders. En dat laatste lost ook gewoon niets op. Klinkt misschien wel leuk......als je dom bent.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
En mensen die het proberen goed te praten.
Ah, de linkse rakkers hebben hun toetsenbord weer schoon gemaakt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
En mensen die het proberen goed te praten.
100 Marokkanen van PVV-aanhang niveau ?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:44 schreef matthijst het volgende:
De opmerking van Wilders was schokkend, maar ik ben benieuwd wat er geroepen wordt als je 100 Marokkanen een beetje laat 'discussiëren' over blanken in NL.
Precies.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:32 schreef Rurik het volgende:
[..]
Alle partijen zijn er het over eens dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de misdaad.
Dat is vast ook geen feest. En ik ken het vrij goed van een ander forum. Dat wil niet zeggen dat Wilders dit kan zeggen als politicus.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:44 schreef matthijst het volgende:
De opmerking van Wilders was schokkend, maar ik ben benieuwd wat er geroepen wordt als je 100 Marokkanen een beetje laat 'discussiëren' over blanken in NL.
--> verborgen camera
Hij is gewoon TE ver gegaan. Zo radicaliseer je juist MEER Marokkanen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:46 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is vast ook geen feest. En ik ken het vrij goed van een ander forum. Dat wil niet zeggen dat Wilders dit kan zeggen als politicus.
Niet mee eens. Er bestaan domme vragen. Er bestaan ook domme mensen die meelopen met iets waar men geen werkelijk probleem mee heeft. De PVV gaat niets oplossen op dit gebied. Ik kom uit zo'n kanswijk met veel Marokkanen. Wilders gaat daar wat doen om problemen op te lossen? Mensen uitzetten?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:44 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Lang geleden geleerd, domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
Dat zou wel een goed schokeffect veroorzaken....quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:47 schreef Globali het volgende:
[..]
Niet mee eens. Er bestaan domme vragen. Er bestaan ook domme mensen die meelopen met iets waar men geen werkelijk probleem mee heeft. De PVV gaat niets oplossen op dit gebied. Ik kom uit zo'n kanswijk met veel Marokkanen. Wilders gaat daar wat doen om problemen op te lossen? Mensen uitzetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |