Inderdaad. Maar dat was juist het doel van de verantwoordelijke piloot.quote:Op donderdag 20 maart 2014 13:34 schreef Palomar het volgende:
Lijkt er dus op dat het een van de piloten was. Het tragische is dat er een grote kans bestaat dat nooit duidelijk wordt wie van de 2 het was. Lijkt me voor de families geen prettige gedachte. Vooral als er voor beide personen geen aanleiding/aanwijzing was om zoiets te doen.
Onmogelijk dan, de hoop op het vliegtuig blijftquote:Op donderdag 20 maart 2014 13:44 schreef Red_85 het volgende:
Container maximum is 40ft.
40ft = 12,20m
Dat is half zo lang als dat er aangegeven is.
45ft is het maximum, maar dan kom je er dus ook bij lange na niet aanquote:Op donderdag 20 maart 2014 13:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Container maximum is 40ft.
40ft = 12,20m
Dat is half zo lang als dat er aangegeven is.
Tenzij ze overtuigend bewijs achterlaten vind ik het echt verbazend dat ze dit soort uitspraken doen op basis van die paar vage satelliet foto's. Ze doen alsof ze het vliegtuig al gevonden hebben.quote:"Malsyian authorities say the next step after the plane is confirmed is to find the black box. But there are only a handful of crafts that could go deep enough to find it in those waters."
Dat doet mij ook verbazen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 13:51 schreef Drebbelman het volgende:
Tenzij ze overtuigend bewijs achterlaten vind ik het echt verbazend dat ze dit soort uitspraken doen op basis van die paar vage satelliet foto's. Ze doen alsof ze het vliegtuig al gevonden hebben.
Dat ergens een wrakstuk drijft, wil niet zeggen dat de rest daar ook op de bodem ligt. En de zender in de zwarte doos heeft een beperkt (2km?) bereik.quote:Op donderdag 20 maart 2014 13:53 schreef Co_OL het volgende:
Waarom zo moeilijk doen, ze kunnen daar toch het signaal van de blackbox opvangen?
Om een vliegtuig zo precies naar dat diepe deel van de oceaan te vliegen, om de radars heen, heb je imo vlieg-/navigeerervaring nodig. Het is niet even de stuurknuppel overnemen en maar random wat vliegen tot je crasht.quote:Op donderdag 20 maart 2014 13:39 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Hoe kom je tot die conclusie als je in dezelfde post zegt dat er geen aanleiding voor te vinden is?
quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:26 schreef Loekie1 het volgende:
Dit is 'm, zeker weten, alles wijst erop.
dat is bijna 483 kmquote:Op donderdag 20 maart 2014 13:45 schreef Razor21 het volgende:
Bij de Telegraph een live blog : http://www.telegraph.co.u(...)ines-MH370-live.html
Bij deze even de twee laatste berichten :
12.23 Richard Orange has found the vital statistics of the Höegh St Petersburg- it is not an easily manoeverable ship. It can carry 7850 cars which makes it one of the largest car carrier ships in the world. it can also carry 27352 tonnes when the ship is fully loaded.
12.19 Our correspondent Jonathan Pearlman sends us this update from Kuala Lumpur:
"The search to confirm the debris and find the black box faces enormous challenges - an Indian Ocean expert I spoke to says the objects were detected in one of the world's most hostile and remote maritime environments.
Apparently the debris could already have drifted about 300 miles from the crashsite.
I spoke to a contact involved in the investigation who says the debris is where they expected the plane to end up and they are still convinced the flight was deliberately flown off course (they don't accept the electrical fire theory).
Authorities here and in Australia are so far refusing to say which commercial vessel has been despatched to the search area. Malsyian authorities say the next step after the plane is confirmed is to find the black box. But there are only a handful of crafts that could go deep enough to find it in those waters."
Ik betwist op zich ook niet dat het geen inside job was, maar als je daarvan uitgaat, vergeet dan niet de cabinebemanning. Daar lopen regelmatig (in ons land iig) mensen tussen die een gehele vliegopleiding achter de rug hebben en het trucje ook prima kunnen uitvoeren.quote:Op donderdag 20 maart 2014 13:59 schreef Palomar het volgende:
[..]
Om een vliegtuig zo precies naar dat diepe deel van de oceaan te vliegen, om de radars heen, heb je imo vlieg-/navigeerervaring nodig. Het is niet even de stuurknuppel overnemen en maar random wat vliegen tot je crasht.
Daarnaast komt niet iedereen zomaar de cockpit binnen. Kans is dus heel groot dat het 1 van de 2 piloten was.
Wrak is natuurlijk nog niet gevonden, maar kans is wel heel groot dat de plek die nu genoemd wordt de plek is waar het vliegtuig is gecrasht (in de buurt van die rode satellietlijn, afgelegen plek, diep water)
Ik krijg de indruk dat je de piloten wilt beschermen?quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:10 schreef The_stranger het volgende:
Ik betwist op zich ook niet dat het geen inside job was, maar als je daarvan uitgaat, vergeet dan niet de cabinebemanning. Daar lopen regelmatig (in ons land iig) mensen tussen die een gehele vliegopleiding achter de rug hebben en het trucje ook prima kunnen uitvoeren.
er was wel een steward die ook een flight simulator had, of hij ook daadwerkelijk vliegervaring heeft weet ik nietquote:Op donderdag 20 maart 2014 14:11 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat je de piloten wilt beschermen?
De kans dat er een ervaren vlieger in de cabine staat betwijfel ik sterk
quote:Op donderdag 20 maart 2014 13:45 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar dat was juist het doel van de verantwoordelijke piloot.
Familie en de wereld in het ongewisse laten.
Zelf nooit 100% de foute naam krijgen, enkel een vermoeden bijvoorbeeld.
Of er geen aanleiding voor was weet niemand hier, misschien zelfs zijn familie niet.
Iemand kan knakken in het hoofd en dat hoeft niemand te zien.
Als de piloot of een van de piloten het heeft gedaan om zelfmoord te plegen waarom hebben ze dan een relatief groot wrakstuk gevonden? Of is hij volgens jullie naar dat diepe stuk van de zee gevlogen om daar het vliegtuig in een groot stuk te landen op de zee?quote:Op donderdag 20 maart 2014 13:59 schreef Palomar het volgende:
[..]
Om een vliegtuig zo precies naar dat diepe deel van de oceaan te vliegen, om de radars heen, heb je imo vlieg-/navigeerervaring nodig. Het is niet even de stuurknuppel overnemen en maar random wat vliegen tot je crasht.
Daarnaast komt niet iedereen zomaar de cockpit binnen. Kans is dus heel groot dat het 1 van de 2 piloten was.
Wrak is natuurlijk nog niet gevonden, maar kans is wel heel groot dat de plek die nu genoemd wordt de plek is waar het vliegtuig is gecrasht (in de buurt van die rode satellietlijn, afgelegen plek, diep water)
afgezien van deel 1.. (hoe de transponders enzo uitgingen..).. iedereen bewusteloos aan boord.. en hoppa..quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:19 schreef tofastTG het volgende:
[..]
[..]
Als de piloot of een van de piloten het heeft gedaan om zelfmoord te plegen waarom hebben ze dan een relatief groot wrakstuk gevonden? Of is hij volgens jullie naar dat diepe stuk van de zee gevlogen om daar het vliegtuig in een groot stuk te landen op de zee?
Het feit dat dit eventueel een groot wrakstuk is past imo. niet bij een zelfdodings scenario. Maar wat blijft er dan nog over?
Vroeg ik me ook af, ABC News heeft er wat over te melden maar kan de text niet kopieren van af mij tablet:quote:Op donderdag 20 maart 2014 13:20 schreef eight het volgende:
Die kaart waarop alle pings staan (OP bovenaan) is deze al officieel bevestigd?
Zacht landen, zelfmoord plegen en de passagiers laten verdrinken.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:19 schreef tofastTG het volgende:
Als de piloot of een van de piloten het heeft gedaan om zelfmoord te plegen waarom hebben ze dan een relatief groot wrakstuk gevonden? Of is hij volgens jullie naar dat diepe stuk van de zee gevlogen om daar het vliegtuig in een groot stuk te landen op de zee?
Het feit dat dit eventueel een groot wrakstuk is past imo. niet bij een zelfdodings scenario. Maar wat blijft er dan nog over?
Is het al bevestigd dat dat van de MH370 is?quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:19 schreef tofastTG het volgende:
[..]
[..]
Moet je eens bij KLM in de cabine kijken... Wegens de crisis op de arbeidsmarkt voor vliegers is er bijna op elke vlucht wel een cabinemedewerker met een afgeronde vliegopleiding. Ik weet zeker dat die precies kunnen doen waar jij de cockpitbemanning van verdenkt.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:11 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat je de piloten wilt beschermen?
De kans dat er een ervaren vlieger in de cabine staat betwijfel ik sterk
Dat is inderdaad het beste.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:25 schreef The_stranger het volgende:
Let wel, ik zeg niet dat dat het meest waarschijnlijke scenario is, echter ik kom dan ook niet tot conclusies tot het onderzoek klaar is.
Wraak moet haast wel een motief zijn... of anders volkomen doorgedraaid. Zoals ik al eerder zei laat je je nabestaanden normaal gesproken nooit zo achter. Is zijn familie niet gehoord en is daar niks uitgekomen? Die moeten toch haast wel een reden kunnen bedenken. Of anders zijn werkgever wel. Mijn gevoel is dat dit haast wel werkgerelateerd (aankomend ontslag bijv.) of gezinsgerelateerd moet zijn. Geldt overigens voor zowel piloot als co-piloot. Andere daders sluit ik vrijwel uit.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:24 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Zacht landen, zelfmoord plegen en de passagiers laten verdrinken.
In het kader van een pijnlijke vreselijke dood. Zou dan duiden op een wraakactie.
En dat gebied inderdaad om de diepe oceaan denk ik
Hoe kun je nu zacht landen?quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:24 schreef Draailamp het volgende:
[..]
In het kader van een pijnlijke vreselijke dood. Zou dan duiden op een wraakactie.
vliegtuigen kunnen in geval van nood toch landen op zee?quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:28 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe kun je nu zacht landen?
Wel eens plat op je buik van een duikplank afgesprongen?
Sorry hoor, maar als je wraak neemt is het dan niet plausibel dat je dit de wereld laat weten? In jou scenario doet iemand iets heel afschuwelijks, denk dat hij dan beter het vliegtuigje met een boem kan laten ontploffen door in een toren te vliegen denk je niet? Dat is pas wraak.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:24 schreef Draailamp het volgende:
[..]
meest waarschijnlijk lijkt het mij ook niet. Nu we weten dat die afwijkende koers al was geprogrammeerd toen de co all right good night zei, lijkt me dat niet het geval. Maar t zou kunnen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:25 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Moet je eens bij KLM in de cabine kijken... Wegens de crisis op de arbeidsmarkt voor vliegers is er bijna op elke vlucht wel een cabinemedewerker met een afgeronde vliegopleiding. Ik weet zeker dat die precies kunnen doen waar jij de cockpitbemanning van verdenkt.
Let wel, ik zeg niet dat dat het meest waarschijnlijke scenario is, echter ik kom dan ook niet tot conclusies tot het onderzoek klaar is.
Nee joh, daarom geef ik ook alleen maar commentaar dat ALS dit de MH370 is een zelfmoord in mijn ogen een stuk onrealistischer is geworden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
Is het al bevestigd dat dat van de MH370 is?
nee..quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:29 schreef Draailamp het volgende:
[..]
vliegtuigen kunnen in geval van nood toch landen op zee?
zacht is verkeerd, zachter is beter gezegd: niet met de neus downunder
Onmogelijk. Onderstaand vliegtuig vliegt al laag en "zacht" en zie wat van over blijft :quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:29 schreef Draailamp het volgende:
[..]
vliegtuigen kunnen in geval van nood toch landen op zee?
zacht is verkeerd, zachter is beter gezegd: niet met de neus downunder
Je hebt nog nooit gevlogen?quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:28 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hoe kun je nu zacht landen?
Wel eens plat op je buik van een duikplank afgesprongen?
Je mag aannemen dat als de piloot de schuldige is hij ooit een normale man was, een piloot krijgt immers vast en zeker een goeie keuring.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:28 schreef alpeko het volgende:
Wraak moet haast wel een motief zijn... of anders volkomen doorgedraaid. Zoals ik al eerder zei laat je je nabestaanden normaal gesproken nooit zo achter. Is zijn familie niet gehoord en is daar niks uitgekomen? Die moeten toch haast wel een reden kunnen bedenken. Of anders zijn werkgever wel. Mijn gevoel is dat dit haast wel werkgerelateerd (aankomend ontslag bijv.) of gezinsgerelateerd zijn. Geldt overigens voor zowel piloot als co-piloot. Andere daders sluit ik vrijwel uit.
hoe zou er dan een 24m lang wrakstuk op de oceaan kunnen drijven dat van de mh370 is?quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:29 schreef Parzival het volgende:
zacht landen met een Boeing 777 op water kan niet..
zoals eerder vermeld.. zodra een van de motoren water gaat happen.. breekt de hele zooi in stukjes
kan een vleugel zijn.. maar daarom ga ik er ook vanuit dat het niets isquote:Op donderdag 20 maart 2014 14:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
hoe zou er dan een 24m lang wrakstuk op de oceaan kunnen drijven dat van de mh370 is?
dat hopen we dan maar hequote:Op donderdag 20 maart 2014 14:33 schreef Parzival het volgende:
nou mensen!.. ik ga weer boarden voor een vluchtje van 1.5 uur over het water.. tot laaaters
Wraak nemen kan ook geen duidelijkheid verschaffen zijn.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:31 schreef tofastTG het volgende:
Sorry hoor, maar als je wraak neemt is het dan niet plausibel dat je dit de wereld laat weten? In jou scenario doet iemand iets heel afschuwelijks, denk dat hij dan beter het vliegtuigje met een boem kan laten ontploffen door in een toren te vliegen denk je niet? Dat is pas wraak.
Nee sorry, dit scenario is bijna net zo ongeloofwaardig als een BNW kijk op dingen.
vertragingquote:
Dat kan, maar als hij helemaal door draait en uit is op wraak neem je die wraak op een daadkrachtige manier (zie bijv. school shootings etc.) Dan ga je geen mensen laten verdrinken zonder duidelijk te maken dat je gefilpt bent.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:33 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Je mag aannemen dat als de piloot de schuldige is hij ooit een normale man was, een piloot krijgt immers vast en zeker een goeie keuring.
Compleet door draaien heeft dan dus een oorzaak die impact op iemand maakt, heel veel impact. Famlieproblemen, werk.
Dat geloofik meer dan politiek en geloof
Wat je echter vergeet is dat in het geval van het eerste filmpje, de kapers met de gezagvoerder aan het vechten waren en dat daardoor op het laatste moment een draai gemaakt werd, waardoor een van de motoren het water als eerste raakte. Grote kans dat het zonder gevecht wel goed gegaan was.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:32 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Onmogelijk. Onderstaand vliegtuig vliegt al laag en "zacht" en zie wat van over blijft :
Dat laatste valt voor mij sowieso af.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:33 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Je mag aannemen dat als de piloot de schuldige is hij ooit een normale man was, een piloot krijgt immers vast en zeker een goeie keuring.
Compleet door draaien heeft dan dus een oorzaak die impact op iemand maakt, heel veel impact. Famlieproblemen, werk.
Dat geloofik meer dan politiek en geloof
quote:No sightings reported
So far four aircraft, and and up to seven ships have failed to locate the debris detected in those satellite images, according to the Australia Government.
A statement from the Australian Maritime Safety Authority confirmed that the search operation has finished for today and will resume again on Friday. No sightings were reported.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |