abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137872325
Dat je je toch gaat afvragen "hoever zijn we nu werkelijk technologisch gezien als we een grote vliegende bom niet constant in het 'vizier' hebben?". We kunnen 24/7 een schaap volgen met een satelliet maar niet een vliegtuig?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 07:32:59 #102
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137872332
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:30 schreef Globali het volgende:
Dat je je toch gaat afvragen "hoever zijn we nu werkelijk technologisch gezien als we een grote vliegende bom niet constant in het 'vizier' hebben?". We kunnen 24/7 een schaap volgen met een satelliet maar niet een vliegtuig?
1 schaap wel (als je dat wil) maar niet 10000
Wie dit leest is gek
pi_137872341
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:27 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dacht ik ook al gelijk.
Trouwens. Exacte positie van de Inmarsat IOR (Indian Ocean Region) is 0 graden noorderbreedte - 64 graden oosterlengte.
Ik ben namelijk benieuwd waar die bogen boven Afrika langsgaan.
[ afbeelding ]

[..]

Via ACARS.
Ik weet wat acars is, alleen het is mij niet bekend dat dat ook gebruikt wordt om routedata uit het FMS te verzenden.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137872349
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:32 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

1 schaap wel (als je dat wil) maar niet 10000
Je gaat er in deze tijd toch niet vanuit dat een heel vliegtuig kan verdwijnen zonder dat iemand zelfs zeker weet waar het ongeveer heen ging? En dat alles kun je bereiken met het omzetten van een aantal knoppen en iets intypen op de computer aan boord? En dat alles na 9/11?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 07:37:50 #105
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137872365
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:35 schreef Globali het volgende:

[..]

Je gaat er in deze tijd toch niet vanuit dat een heel vliegtuig kan verdwijnen zonder dat iemand zelfs zeker weet waar het ongeveer heen ging? En dat alles kun je bereiken met het omzetten van een aantal knoppen en iets intypen op de computer aan boord? En dat alles na 9/11?
Dat is misschien wel waar.
Daar moet over nagedacht zijn
Wie dit leest is gek
pi_137872383
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:37 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat is misschien wel waar.
Daar moet over nagedacht zijn
Er zal vast over nagedacht zijn. Maar wie heeft dan bedacht dat je zo'n systeem kan uitschakelen en waarom? De meeste auto's van boven de zeg 100.000 kun je zo traceren via GPS. Bij een vliegtuig verwacht je toch zeker niet anders.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 07:45:11 #107
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137872410
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:39 schreef Globali het volgende:

[..]

Er zal vast over nagedacht zijn. Maar wie heeft dan bedacht dat je zo'n systeem kan uitschakelen en waarom? De meeste auto's van boven de zeg 100.000 kun je zo traceren via GPS. Bij een vliegtuig verwacht je toch zeker niet anders.
Het uitzetten heeft o.a. te maken met het feit dat als alle kisten bij elkaar op een vliegveld staan te zenden dat systeem op tilt gaat.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137872420
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:45 schreef Uccie het volgende:

[..]

Het uitzetten heeft o.a. te maken met het feit dat als alle kisten bij elkaar op een vliegveld staan te zenden dat systeem op tilt gaat.
Dat is allemaal in te programmeren. Je kan er voor zorgen dat een vliegtuig in de lucht altijd te traceren is. Dat hadden we ook allemaal verwacht neem ik aan.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 08:00:30 #109
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137872513
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:47 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat is allemaal in te programmeren. Je kan er voor zorgen dat een vliegtuig in de lucht altijd te traceren is. Dat hadden we ook allemaal verwacht neem ik aan.
Ja, zoals met elke ramp, zal dat vanaf nu wel anders gaan worden.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 08:02:21 #110
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137872531
Het kunnen uitschakelen van de apparatuur heeft met twee dingen te maken:

- Systemen kunnen storen, verkeerde info geven, niet helemaal naar wens werken. En net als soms bij je eigen computer helpt het dan om ze een keer uit- en weer aan te zetten.
- Systemen kunnen zo erg storen dat ze kortsluiten, of anderszins een gevaar opleveren voor het functioneren van andere, belangrijkere, systemen in een vliegtuig. En als dan de keuze is tussen instrumenten het veilige vliegen laten bedreigen, of instrumenten uitschakelen en veilig verder vliegen, is die keuze snel gemaakt.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_137872573
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:02 schreef MrTorture het volgende:
Het kunnen uitschakelen van de apparatuur heeft met twee dingen te maken:

- Systemen kunnen storen, verkeerde info geven, niet helemaal naar wens werken. En net als soms bij je eigen computer helpt het dan om ze een keer uit- en weer aan te zetten.
- Systemen kunnen zo erg storen dat ze kortsluiten, of anderszins een gevaar opleveren voor het functioneren van andere, belangrijkere, systemen in een vliegtuig. En als dan de keuze is tussen instrumenten het veilige vliegen laten bedreigen, of instrumenten uitschakelen en veilig verder vliegen, is die keuze snel gemaakt.
We hebben het over een 'simpel' traceer systeem. Dat zou toch autonoom moeten kunnen werken zonder iets te storen? Dat je op zijn minst elke 10 minuten weet waar een vliegtuig is.
pi_137872608
Vind het ook nogal wat dat in 2014 een vliegtuig spoorloos kan verdwijnen. Dat zijn toch meer de verhalen waar je aan denkt bij de grote oversteek richting Amerika. Dat een schip vergaat en je er nooit meer iets van terugziet.

Kan maar twee conclusies trekken, man wat is de aarde groot en man man man we hebben een beter systeem nodig om vliegtuigen te traceren. Ook met het oog op terroristische aanslagen lijkt het me wel veilig te weten dat terroristen niet zomaar alles kunnen uitzetten en ongemerkt richting een wolkenkrabber kunnen vliegen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_137872650
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ook met het oog op terroristische aanslagen lijkt het me wel veilig te weten dat terroristen niet zomaar alles kunnen uitzetten en ongemerkt richting een wolkenkrabber kunnen vliegen.
Dat zou een stunt zijn!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137872726
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
Vind het ook nogal wat dat in 2014 een vliegtuig spoorloos kan verdwijnen. Dat zijn toch meer de verhalen waar je aan denkt bij de grote oversteek richting Amerika. Dat een schip vergaat en je er nooit meer iets van terugziet.

Kan maar twee conclusies trekken, man wat is de aarde groot en man man man we hebben een beter systeem nodig om vliegtuigen te traceren. Ook met het oog op terroristische aanslagen lijkt het me wel veilig te weten dat terroristen niet zomaar alles kunnen uitzetten en ongemerkt richting een wolkenkrabber kunnen vliegen.
Dan zullen we toe moeten naar een passief identificatie- en volgsysteem.
Immers, voor aktieve systemen moet altijd de mogelijkheid blijven bestaan deze uit te zetten ivm eventuele kortsluiting en interferentie op andere systemen.
pi_137872746
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:23 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dan zullen we toe moeten naar een passief identificatie- en volgsysteem.
Immers, voor aktieve systemen moet altijd de mogelijkheid blijven bestaan deze uit te zetten ivm eventuele kortsluiting en interferentie op andere systemen.
Interferentie ok, maar kortsluiting kan je voorkomen. Die transponder kan een eigen kanaal krijgen met een eigen stroomvoorziening. Net als de CVR en FDR niet uitgezet moeten kunnen worden. Ge-edit, tuurlijk, we hoeven niet alle cockpitgesprekken te horen, maar uitzetten? Lekker nut heeft dat dan met kapingen/dit soort idiote acties.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137872749
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:23 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dan zullen we toe moeten naar een passief identificatie- en volgsysteem.
Immers, voor aktieve systemen moet altijd de mogelijkheid blijven bestaan deze uit te zetten ivm eventuele kortsluiting en interferentie op andere systemen.
Zeker. En dat zal nu ook gaan gebeuren. De verbazing zit er in (voor mij althans) dat dit nu al niet het geval was. En men is nog over land gevlogen ook.....nadat men verdwenen was.
pi_137872842
Een mogelijkheid zou zijn om PSR- en SSR-data te koppelen.
Dus als een vliegtuig in eerste instantie op beide systemen zichtbaar is en de SSR-data om wat voor reden dan ook wegvalt, de PSR het vliegtuig blijft herkennen door gebruikmaking van een overlay (de 2 radar-plaatjes over elkaar heenleggen als het ware).

Dit heeft beperkingen want dit gaat niet werken als je vanaf een oceaan, zonder radar-dekking, een controlled area binnenvliegt en de transponder en ACARS staan al uit. want dan is het een onbekend object.

Maar ja. Een passief element bedenken dat het vermogen heeft een signaal vanaf een satelliet terug te kaatsen, samen met identificatie, lijkt me vrij lastig.
pi_137872876
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Interferentie ok, maar kortsluiting kan je voorkomen. Die transponder kan een eigen kanaal krijgen met een eigen stroomvoorziening. Net als de CVR en FDR niet uitgezet moeten kunnen worden. Ge-edit, tuurlijk, we hoeven niet alle cockpitgesprekken te horen, maar uitzetten? Lekker nut heeft dat dan met kapingen/dit soort idiote acties.
Daar zullen we wellicht naartoe gaan, maar de filosofie is tot nu toe altijd geweest dat de flightcrew beschikking moet hebben over de volledige systemen. Dat is in principe niet heel raar ofzo.

Maar zoals je ziet bij bijvoorbeeld Airbus, en bij de 777 overigens ook, wordt er steeds meer verantwoordelijk bij de flightcrew weggehaald. Al is dat tot nu toe nog steeds te overriden, en niet zonder reden. Als je systemen gaat aanleggen die niet te overriden of uit te schakelen zijn is dat wel een bepaald pad dat je inslaat, en de daar is absoluut weerstand tegen vanuit de luchtvaartwereld.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137872907
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:36 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Daar zullen we wellicht naartoe gaan, maar de filosofie is tot nu toe altijd geweest dat de flightcrew beschikking moet hebben over de volledige systemen. Dat is in principe niet heel raar ofzo.

Maar zoals je ziet bij bijvoorbeeld Airbus, en bij de 777 overigens ook, wordt er steeds meer verantwoordelijk bij de flightcrew weggehaald. Al is dat tot nu toe nog steeds te overriden, en niet zonder reden. Als je systemen gaat aanleggen die niet te overriden of uit te schakelen zijn is dat wel een bepaald pad dat je inslaat, en de daar is absoluut weerstand tegenvanuit de luchtvaartwereld.
Dat is niet alleen in de luchtvaart zo. Ik werk in de scheepvaart/offshore en wij willen op alle systemen kunnen ingrijpen, puur voor veiligheid.
pi_137872934
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:38 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dat is niet alleen in de luchtvaart zo. Ik werk in de scheepvaart/offshore en wij willen op alle systemen kunnen ingrijpen, puur voor veiligheid.
Terecht ook hoor. Als je de captain niet meer vertrouwd, dan kan je net zo goed stoppen met vliegen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137873175
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:40 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Terecht ook hoor. Als je de captain niet meer vertrouwd, dan kan je net zo goed stoppen met vliegen.
Dat idd.
pi_137873284
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:36 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Daar zullen we wellicht naartoe gaan, maar de filosofie is tot nu toe altijd geweest dat de flightcrew beschikking moet hebben over de volledige systemen. Dat is in principe niet heel raar ofzo.

Maar zoals je ziet bij bijvoorbeeld Airbus, en bij de 777 overigens ook, wordt er steeds meer verantwoordelijk bij de flightcrew weggehaald. Al is dat tot nu toe nog steeds te overriden, en niet zonder reden. Als je systemen gaat aanleggen die niet te overriden of uit te schakelen zijn is dat wel een bepaald pad dat je inslaat, en de daar is absoluut weerstand tegen vanuit de luchtvaartwereld.
Dat is wel heel raar.
pi_137873314
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:02 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat is wel heel raar.
Ja, heel raar, dat de verantwoordelijke voor de veiligheid en het vliegtuig beschikking heeft over alle systemen. Bizar. :')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:06:36 #124
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137873356
Als je de beschikking over het systeem bij de piloten weghaald. Zet je de deur open voor sabotage. Er was nu al de vraag of het vliegtuig extern overgenomen was. Dat maak je dan weer makkelijker.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137873394
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:04 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ja, heel raar, dat de verantwoordelijke voor de veiligheid en het vliegtuig beschikking heeft over alle systemen. Bizar. :')
Het is inderdaad raar omdat daar dus duidelijk ook iets mis kan gaan zoals nu duidelijk blijkt. ook raar dat iemand die bijv. een Mercedes s klasse rijdt blijkbaar beter traceerbaar is. Die auto stuurt automatisch de coordinaten door bij een ongeluk. Dan gaat het er niet om dat men de bestuurder niet vertrouwd maar dat je snel en goed hulp kan bieden. En waarom zou je er als piloten tegen zijn?
pi_137873413
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:06 schreef Uccie het volgende:
Als je de beschikking over het systeem bij de piloten weghaald. Zet je de deur open voor sabotage. Er was nu al de vraag of het vliegtuig extern overgenomen was. Dat maak je dan weer makkelijker.
Hoezo? Gewoon een op zichzelf staand traceer systeem. Wat doet dat verder af aan de verantwoordelijkheid van piloten? En welke deur zet je ermee open?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:10:48 #127
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137873440
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:40 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Terecht ook hoor. Als je de captain niet meer vertrouwd, dan kan je net zo goed stoppen met vliegen.
Ik vind het ergens wel een geruststelling dat er nog een copiloot naast zit.
pi_137873460
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:08 schreef Globali het volgende:

[..]

Het is inderdaad raar omdat daar dus duidelijk ook iets mis kan gaan zoals nu duidelijk blijkt. ook raar dat iemand die bijv. een Mercedes s klasse rijdt blijkbaar beter traceerbaar is. Die auto stuurt automatisch de coordinaten door bij een ongeluk. Dan gaat het er niet om dat men de bestuurder niet vertrouwd maar dat je snel en goed hulp kan bieden. En waarom zou je er als piloten tegen zijn?
Bij brand/kortsluiting moet je je systemen uit kunnen zetten. Klaar. Basisveiligheid in luchtvaart.

Nu is er 1 iemand die de boel uitschakelt en jij wilt dit veranderd hebben. :')
pi_137873484
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:08 schreef Globali het volgende:

[..]

Het is inderdaad raar omdat daar dus duidelijk ook iets mis kan gaan zoals nu duidelijk blijkt. ook raar dat iemand die bijv. een Mercedes s klasse rijdt blijkbaar beter traceerbaar is. Die auto stuurt automatisch de coordinaten door bij een ongeluk. Dan gaat het er niet om dat men de bestuurder niet vertrouwd maar dat je snel en goed hulp kan bieden. En waarom zou je er als piloten tegen zijn?
Natuurlijk kan er iets mis gaan, maar als je de verantwoordelijke niet vertrouwd, dan kun je beter stoppen met vliegen.

En piloten zijn er op tegen omdat de verantwoordelijke in dit geval absolute controle over de systemen heeft. Als je dat verandert kan dat een precedentwerking hebben. Het is afstappen van een belangrijke filosofie in de luchtvaart.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137873503
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:11 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Bij brand/kortsluiting moet je je systemen uit kunnen zetten. Klaar. Basisveiligheid in luchtvaart.

Nu is er 1 iemand die de boel uitschakelt en jij wilt dit veranderd hebben. :')
Ja. En dat gaat zonder twijfel nu ook veranderen. Wat is er mis met een vrij simpel traceersysteem dat geheel losstaat van de rest van de apparatuur en elektronica?
pi_137873522
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:12 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Natuurlijk kan er iets mis gaan, maar als je de verantwoordelijke niet vertrouwd, dan kun je beter stoppen met vliegen.

En piloten zijn er op tegen omdat de verantwoordelijke in dit geval absolute controle over de systemen heeft. Als je dat veranderd kan dat een precedentwerking hebben. Het is afstappen van een belangrijke filosofie in de luchtvaart.
Misschien moeten piloten dan wat minder bezig zijn met hun ego.
pi_137873557
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:14 schreef Globali het volgende:

[..]

Misschien moeten piloten dan wat minder bezig zijn met hun ego.
Dat heeft niks met ego te maken.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137873578
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:16 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat heeft niks met ego te maken.
Het heeft in elk geval weinig met veiligheid te maken.
pi_137873584
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:13 schreef Globali het volgende:

[..]

Ja. En dat gaat zonder twijfel nu ook veranderen.
Ja, want na SilkAir zijn ook de circuitbreakers van de CVR en FDR verwijderd. Oh wacht..
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137873601
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:13 schreef Globali het volgende:

[..]

Ja. En dat gaat zonder twijfel nu ook veranderen.
Dat denk jij, ik niet. Risicoanalyse.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:18:44 #136
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137873603
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:35 schreef Globali het volgende:

[..]

Je gaat er in deze tijd toch niet vanuit dat een heel vliegtuig kan verdwijnen zonder dat iemand zelfs zeker weet waar het ongeveer heen ging? En dat alles kun je bereiken met het omzetten van een aantal knoppen en iets intypen op de computer aan boord? En dat alles na 9/11?
Nee, daar ga je niet vanuit.
Maar ik denk dan ook dat we het nog wel vinden. Misschien pas over 'tig jaar.
En ik denk dat die overige pings wel bekend zijn, dus dat 'men' wel meer weet dan ze naar buiten brengen.
Maar dat het zo ver kan komen is wel een apart gegeven.
pi_137873618
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:17 schreef Globali het volgende:

[..]

Het heeft in elk geval weinig met veiligheid te maken.
Het heeft alles te maken met de veiligheidscultuur in de luchtvaart. Net zoals het feit dat iedereen straffeloos fouten mag rapporteren, en daarna in principe veilig is van rechtsvervolging. Dat jij het grote plaatje niet kunt zien doet daar gelukkig weinig aan af.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137873622
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:18 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Dat denk jij, ik niet. Risicoanalyse.
Welk risico? Hoe vaak hoor je dat een brand ontstaat door een traceersysteem? De kans is groter dat iemands ipad in de brand gaat aan boord.
pi_137873628
Wellicht is het toestel 'gehackt' door wie dan ook. Geen heel onwaarschijnlijk scenario.

http://www.huffingtonpost(...)acked_n_4977688.html

Verder denk ik dat het toestel nooit veilig geland is. Er zouden dan bij de landing signalen moet zijn opgevangen van mobiele telefoons. Er zijn altijd mensen die dat ding (ondanks waarschuwingen) aan laten staan. Localisering van het vliegtuig zou dan vrij eenvoudig zijn. Mits ze vóór een veilige landing het hele vliegtuig hebben uitgekamd of GSM jammers hebben geplaatst.

Het kan ook zijn dat informatie over telefoongegevens er wél is, maar niet in de media wordt gedeeld.
pi_137873655
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:19 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Het heeft alles te maken met de veiligheidscultuur in de luchtvaart. Net zoals het feit dat iedereen straffeloos fouten mag rapporteren, en daarna in principe veilig is van rechtsvervolging. Dat jij het grote plaatje niet kunt zien doet daar gelukkig weinig aan af.
Daar doet zo'n systeem toch verder niets aan af?
pi_137873657
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:19 schreef Globali het volgende:

[..]

Welk risico? Hoe vaak hoor je dat een brand ontstaat door een traceersysteem? De kans is groter dat iemands ipad in de brand gaat aan boord.
Dat hoor je niet omdat het toestel er niet door neerstort omdat de piloot het uitgeschakeld heeft.

Hoe vaak hoor je dat een piloot een vliegtuig kaapt? :W
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:23:27 #142
54408 Parzival
Where it happens
pi_137873692
Gezien de informatie lekken van tegenwoordig dat een regering niet zomaar dat soort informatie achter kan houden.. daar zijn te veel mensen hierbij betrokken..

denk idd dat dat ding ergens in de bergen of in de zee ligt.. we hebben m alleen nog niet gevonden..

Mijn scenario zou zijn dat er problemen zijn geweest (brand/aanslag oid) en iedereen bewusteloos is gegaan.. dan blijft dat ding op de autopilot gewoon nog even doorvliegen..

zeg maar Alla' Helios, maar dan zonder transponder
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137873702
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:21 schreef Globali het volgende:

[..]

Daar doet zo'n systeem toch verder niets aan af?
Jawel, maar ik ga een beetje in herhaling vallen. Onderdeel van de veiligheidscultuur is het feit dat de flightcrew volledige controle over de systemen aan boord van een vliegtuig heeft.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137873721
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:21 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Dat hoor je niet omdat het toestel er niet door neerstort omdat de piloot het uitgeschakeld heeft.

Hoe vaak hoor je dat een piloot een vliegtuig kaapt? :W
Daar geloof ik weinig van. Dan kun je ook even kijken naar de traceersystemen bij auto's en vrachtwagens. Daar gebeurt gewoon nooit iets mee. Ik ga (of ging) er vanuit dat als ik in een vliegtuig zit er in elk geval wel 1 iemand is, buiten het vliegtuig, die altijd weet waar we zijn. Leek mij niet zo'n gekke gedachte.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:25:31 #145
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137873731
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:19 schreef Globali het volgende:

[..]

Hoe vaak hoor je dat een brand ontstaat door een traceersysteem?
Huidige systeem werkt dus prima ^O^

Waarom zou je een systeem dat in de meeste gevallen werkt willen verslechteren, alleen maar omdat één probleem op dit moment actueel is?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:25:45 #146
54408 Parzival
Where it happens
pi_137873733
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:24 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Jawel, maar ik ga een beetje in herhaling vallen. Onderdeel van de veiligheidscultuur is het feit dat de flightcrew volledige controle over de systemen aan boord van een vliegtuig heeft.
we krijgen zometeen ook GPS systemen in de auto, incl auto 911 dialers.. zou in een vliegtuig ook wel kunnen.. zou me niets verbazen als ze toch een emergency GPS transponder in die dingen stoppen hoor.. met backup accu..

want dit is wel heeeeeel duur zo he
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137873772
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:24 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Jawel, maar ik ga een beetje in herhaling vallen. Onderdeel van de veiligheidscultuur is het feit dat de flightcrew volledige controle over de systemen aan boord van een vliegtuig heeft.
Dan is het dus vrij simpel voor een kaper met verstand van de systemen alles uit te schakelen of te laten uitschakelen en weet niemand meer waar je bent. Een hele geruststelling.
pi_137873773
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:25 schreef Parzival het volgende:

[..]

we krijgen zometeen ook GPS systemen in de auto, incl auto 911 dialers.. zou in een vliegtuig ook wel kunnen.. zou me niets verbazen als ze toch een emergency GPS transponder in die dingen stoppen hoor.. met backup accu..

want dit is wel heeeeeel duur zo he
ELT bedoel je?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:28:28 #149
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137873789
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:25 schreef Parzival het volgende:

[..]

we krijgen zometeen ook GPS systemen in de auto, incl auto 911 dialers.. zou in een vliegtuig ook wel kunnen.. zou me niets verbazen als ze toch een emergency GPS transponder in die dingen stoppen hoor.. met backup accu..

want dit is wel heeeeeel duur zo he
Dit moet niet te vaak gebeuren inderdaad.
pi_137873790
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:19 schreef Nucky het volgende:
Wellicht is het toestel 'gehackt' door wie dan ook. Geen heel onwaarschijnlijk scenario.

http://www.huffingtonpost(...)acked_n_4977688.html

Verder denk ik dat het toestel nooit veilig geland is. Er zouden dan bij de landing signalen moet zijn opgevangen van mobiele telefoons. Er zijn altijd mensen die dat ding (ondanks waarschuwingen) aan laten staan. Localisering van het vliegtuig zou dan vrij eenvoudig zijn. Mits ze vóór een veilige landing het hele vliegtuig hebben uitgekamd of GSM jammers hebben geplaatst.

Het kan ook zijn dat informatie over telefoongegevens er wél is, maar niet in de media wordt gedeeld.
Hoe vang je zo'n signaal op?
Daar heb je een IMEI nummer van de telefoon voor nodig, en hoe komen ze daaraan?

Heb eerder al ergens een stuk gepost waarin omschreven staat dat het allemaal zo makkelijk niet is.
In the coolest little capital of the world
pi_137873797
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:24 schreef Globali het volgende:

[..]

Daar geloof ik weinig van. Dan kun je ook even kijken naar de traceersystemen bij auto's en vrachtwagens. Daar gebeurt gewoon nooit iets mee. Ik ga (of ging) er vanuit dat als ik in een vliegtuig zit er in elk geval wel 1 iemand is, buiten het vliegtuig, die altijd weet waar we zijn. Leek mij niet zo'n gekke gedachte.
En toch worden nieuwe auto's en vrachtwagens vaak genoeg gestolen. Raad eens wat de dief dan doet met de locatiebepalingsapperatuur...
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_137873799
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:27 schreef Globali het volgende:

[..]

Dan is het dus vrij simpel voor een kaper met verstand van de systemen alles uit te schakelen of te laten uitschakelen en weet niemand meer waar je bent. Een hele geruststelling.
Ja, heel eenvoudig, behalve dat er al 10x alarm is geslagen voor een kaper in de cockpit kan komen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137873804
quote:
Relatives of some of the missing Chinese passengers are threatening to go on hunger strike in an effort to get more information from the Malaysian authorities.
http://www.theguardian.co(...)ng-plane-search-live

Nee, dit helpt :')
In the coolest little capital of the world
pi_137873807
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:25 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Huidige systeem werkt dus prima ^O^

Waarom zou je een systeem dat in de meeste gevallen werkt willen verslechteren, alleen maar omdat één probleem op dit moment actueel is?
Omdat dit een nogal groot probleem is. Er vloog dus in principe een bom rond waar niemand precies van weet waar die was.
pi_137873809
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:24 schreef Globali het volgende:

[..]

Daar geloof ik weinig van. Dan kun je ook even kijken naar de traceersystemen bij auto's en vrachtwagens. Daar gebeurt gewoon nooit iets mee. Ik ga (of ging) er vanuit dat als ik in een vliegtuig zit er in elk geval wel 1 iemand is, buiten het vliegtuig, die altijd weet waar we zijn. Leek mij niet zo'n gekke gedachte.
Die vergelijking gaat niet op, want om te weten waar een auto of vrachtwagen is, moeten de gegevens van de GPS ontvanger via 3G worden verstuurd naar de beheerder.

Op vlieghoogte boven de oceaan heb je geen 3G. De enige manier om data te versturen is via een satelliet. Dat doet ACARS al, maar met intervallen, omdat realtime data versturen over een satelliet reteduur is. En dat willen/kunnen de maatschappijen niet betalen.

Risicoanalyse.
pi_137873837
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:28 schreef tofastTG het volgende:

[..]

En toch worden nieuwe auto's en vrachtwagens vaak genoeg gestolen. Raad eens wat de dief dan doet met de locatiebepalingsapperatuur...
Uitschakelen.......maar dat kan moeilijk bij een vliegtuig in volle vlucht. Bij auto's gaat men een garage in waar men het signaal blokkeert en dan gaat men op zoek naar die apparatuur neem ik aan.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:31:12 #157
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137873840
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:27 schreef Globali het volgende:

[..]

Dan is het dus vrij simpel voor een kaper met verstand van de systemen alles uit te schakelen of te laten uitschakelen en weet niemand meer waar je bent. Een hele geruststelling.
hangt er een beetje vanaf, je moet ook verstand hebben van vliegen / radarsystemen en hoe dat te omzeilen.
pi_137873842
quote:
Nou ja die vliegmaatschappij schijnt zich ook erg vreemd te gedragen!
pi_137873846
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:27 schreef Globali het volgende:

[..]

Dan is het dus vrij simpel voor een kaper met verstand van de systemen alles uit te schakelen of te laten uitschakelen en weet niemand meer waar je bent. Een hele geruststelling.
Dat is niet waar. Om alles uit te schakelen moet je door allerlei menu's op de MFD's in de cockpit, daar kom je niet uit als je geen vlieger bent op een 777.
pi_137873859
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:29 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Die vergelijking gaat niet op, want om te weten waar een auto of vrachtwagen is, moeten de gegevens van de GPS ontvanger via 3G worden verstuurd naar de beheerder.

Op vlieghoogte boven de oceaan heb je geen 3G. De enige manier om data te versturen is via een satelliet. Dat doet ACARS al, maar met intervallen, omdat realtime data versturen over een satelliet reteduur is. En dat willen/kunnen de maatschappijen niet betalen.

Risicoanalyse.
Het systeem bestaat al dus. Het gaat erom dat een piloot dat niet uit moet kunnen zetten.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:32:53 #161
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137873867
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:29 schreef Globali het volgende:

[..]

Omdat dit een nogal groot probleem is. Er vloog dus in principe een bom rond waar niemand precies van weet waar die was.
Ja, nu nog mooier :') Dus een goed werkend systeem veranderen, alle nadelen voor lief nemend, omdat er gespeculeerd wordt over een mogelijke kaping :')
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:33:12 #162
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_137873874
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:27 schreef Globali het volgende:

[..]

Dan is het dus vrij simpel voor een kaper met verstand van de systemen alles uit te schakelen of te laten uitschakelen en weet niemand meer waar je bent. Een hele geruststelling.
Belachelijk, eigenlijk. :N
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_137873889
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:31 schreef Globali het volgende:

[..]

Uitschakelen.......maar dat kan moeilijk bij een vliegtuig in volle vlucht. Bij auto's gaat men een garage in waar men het signaal blokkeert en dan gaat men op zoek naar die apparatuur neem ik aan.
Zekering eruit.
pi_137873900
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:31 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Om alles uit te schakelen moet je door allerlei menu's op de MFD's in de cockpit, daar kom je niet uit als je geen vlieger bent op een 777.
Er zijn mensen die specifiek dat onderdeel wel kunnen leren natuurlijk. Of mensen die gewoon piloot zijn. Ik begrijp bepaalde bezwaren wel. Maar begrijp ook dat heel veel mensen op de wereld nogal verbaasd zijn dat dit zo kan gebeuren. Van mijn part ontwerpt men een beter radarsysteem. Dus iets van buitenaf om vliegtuigen beter te kunnen volgen. Het is gewoon vreemd in deze tijd dat een vliegtuig niet alleen verdwijnt maar blijkbaar nog lang heeft doorgevlogen (zelfs over land) en niemand het kan volgen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:36:30 #165
54408 Parzival
Where it happens
pi_137873923
moeten we alleen wel niet even vergeten.. dat ondanks dat je alle systemen op dat vliegtuig uit kan zetten.. de meeste westerse landen ook nog grond radar hebben en dus een vliegtuig zo kunnen spotten.. met of zonder ping/of welke optie dan ook..

probleem hier is juist dat dat ding over een oceaan ging waar geen grond radar is.. of over de bergen waar we ook niet echt goed zijn in dat soort dingen..

dus je kunt wel een vliegende bom hebben, maar als die neerkomt in een onbewoond gebied of een niet westers land (of Aziatisch land met weinig inwoners) dan zal niemand zich daar echt zorgen over maken..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137873937
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:34 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Zekering eruit.
Dat kan niet bij een op zichzelf staand systeem. Daarnaast weet je (dat is in te stellen) elke zeg 10 minuten waar een auto is. Ik ken iemand die een extern traceersysteem in de auto van zijn vrouw heeft geplaatst. Nee. Geen succes dat huwelijk.
pi_137873948
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nou ja die vliegmaatschappij schijnt zich ook erg vreemd te gedragen!
Ik kan me echt wel voorstellen dat ze niet alles wat ze weten meteen openbaar maken.

Als je ziet hoeveel media-aandacht dit genereert moet je wel absoluut 100% zeker weten dat wat je zegt juist is. Ze hebben daar al genoeg fouten mee gemaakt, dus zullen met alle kritiek wel uitkijken voor ze nog eens iets roepen.

Alles wat ze zeggen wordt uit het verband getrokken, overgedramatiseerd en vormt voer voor de meest wilde random speculaties. Daar zijn ze echt niet bij gebaat.

En dan nog, stel... ze hebben een concreter beeld van waar het vliegtuig zich kan bevinden (en dat hebben ze ongetwijfeld, aangezien ze nog een stuk of 6 pings ontvangen hebben) waarom zouden ze dat meteen naar de pers gaan lopen roepen?

De US riep ook niet: we weten waar Bin Laden is, en we gaan er morgenvroeg naar toe.

Als ze het vliegtuig vinden zullen we het echt wel te horen krijgen.
In the coolest little capital of the world
pi_137873955
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:36 schreef Parzival het volgende:
moeten we alleen wel niet even vergeten.. dat ondanks dat je alle systemen op dat vliegtuig uit kan zetten.. de meeste westerse landen ook nog grond radar hebben en dus een vliegtuig zo kunnen spotten.. met of zonder ping/of welke optie dan ook..

probleem hier is juist dat dat ding over een oceaan ging waar geen grond radar is.. of over de bergen waar we ook niet echt goed zijn in dat soort dingen..

dus je kunt wel een vliegende bom hebben, maar als die neerkomt in een onbewoond gebied of een niet westers land (of Aziatisch land met weinig inwoners) dan zal niemand zich daar echt zorgen over maken..
Men is over Maleisie of Indonesie gevlogen als ik mij niet vergis. Ik heb die vluchtkaart even niet voor handen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:38:11 #169
54408 Parzival
Where it happens
pi_137873966
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:37 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Ik kan me echt wel voorstellen dat ze alles wat ze weten meteen openbaar maken.

Als je ziet hoeveel media-aandacht dit genereert moet je wel absoluut 100% zeker weten dat wat je zegt juist is. Ze hebben daar al genoeg fouten mee gemaakt, dus zullen met alle kritiek wel uitkijken voor ze nog eens iets roepen.

Alles wat ze zeggen wordt uit het verband getrokken, overgedramatiseerd en vormt voer voor de meest wilde random speculaties. Daar zijn ze echt niet bij gebaat.

En dan nog, stel... ze hebben een concreter beeld van waar het vliegtuig zich kan bevinden (en dat hebben ze ongetwijfeld, aangezien ze nog een stuk of 6 pings ontvangen hebben) waarom zouden ze dat meteen naar de pers gaan lopen roepen?

De US riep ook niet: we weten waar Bin Laden is, en we gaan er morgenvroeg naar toe.

Als ze het vliegtuig vinden zullen we het echt wel te horen krijgen.
nee.. die maatschappijen gaan echt niet zomaar alles de media in gooien hoor.. dat kan ze veel te duur komen te staan..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137873983
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Belachelijk, eigenlijk. :N
http://www.businessinside(...)be-turned-off-2014-3
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137874003
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:38 schreef Parzival het volgende:

[..]

nee.. die maatschappijen gaan echt niet zomaar alles de media in gooien hoor.. dat kan ze veel te duur komen te staan..
Dat lijkt mij inderdaad ook niet.

Maar het probleem nu is wel dat je iets aan info moet geven.
pi_137874028
Om een voorbeeld te noemen van hoe een artikel van de pers geinterpreteerd wordt:

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 01:05 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Volgens CNN heeft niemand in het vliegtuig geprobeerd om contact te krijgen met de buitenwereld.
Telefoons al afgepakt? Iedereen in het vliegtuig betrokken bij de verdwijning? Alle passagiers al dood?
Ik heb geen idee meer in ieder geval :')

Bedtijd hier :W
CNN baseert dit op een uitspraak in de persconferentie van gisteren:
quote:
Malaysian Airlines said there had been no indications that passengers on the missing flight have used mobile phones since the plane went missing.

Asked about the issue during the press conference chief executive Ahmad Jauhari Yahya said: “So far we have not had any evidence from telephone companies of any number that is trying to [make] contact. But we are still checking the records.”
Daarvan wordt dan gemaakt: 'Er heeft niemand geprobeerd te bellen!!!1' en daar wordt dan weer van gemaakt: 'Kapers pakken telefoons af!!'

En iedereen denkt dat er een nieuwe ontwikkeling is, terwijl er niets nieuws is gezegd.
In the coolest little capital of the world
pi_137874066
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:31 schreef Globali het volgende:

[..]

Uitschakelen.......maar dat kan moeilijk bij een vliegtuig in volle vlucht. Bij auto's gaat men een garage in waar men het signaal blokkeert en dan gaat men op zoek naar die apparatuur neem ik aan.
Een apperaat ter grote van een oude telefoon is genoeg om dat hele systeem uit te schakelen. Kan in air makkelijk zat. Je hebt alleen stroom nodig als het lang gaat duren, die vind je vast wel(bijvoorbeeld bij de keukens?)
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_137874088
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:42 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Een apperaat ter grote van een oude telefoon is genoeg om dat hele systeem uit te schakelen. Kan in air makkelijk zat. Je hebt alleen stroom nodig als het lang gaat duren, die vind je vast wel(bijvoorbeeld bij de keukens?)
Dat zal vast ook te omzeilen zijn. Je hebt het over een soort van jammer?
pi_137874093
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:21 schreef El_Matador het volgende:
Dat vertellen anonieme Amerikaanse functionarissen dinsdag tegen The New York Times.

Sja, zo kan ik ook nieuws maken... :')

Oncontroleerbaar dus.
Je weet toch wel dat bronnen heel vaak anoniem zijn en blijven in de journalistiek? Als ze bij de krant zelf wel bekend zijn en zij ze betrouwbaar achten wordt het op deze manier de wereld ingebracht. Zou het niet zomaar wegwuiven als een NYTimes het publiceert.
Bronnen kunnen hele goede redenen hebben om anoniem te blijven.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:45:19 #176
54408 Parzival
Where it happens
pi_137874123
quote:
Experts agree that there’s a good chance MH370 will never be found if it’s gone into a deep and remote part of the Indian Ocean

Read more: http://www.businessinside(...)2014-3#ixzz2wInBh0Tp
en

quote:
Satellite data showed that the plane likely flew either on that route or northwest toward Kazakhstan. The latter seems less likely since the plane would have flown through the airspace of multiple countries.
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:46:34 #177
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137874154
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:37 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Ik kan me echt wel voorstellen dat ze niet alles wat ze weten meteen openbaar maken.

Als je ziet hoeveel media-aandacht dit genereert moet je wel absoluut 100% zeker weten dat wat je zegt juist is. Ze hebben daar al genoeg fouten mee gemaakt, dus zullen met alle kritiek wel uitkijken voor ze nog eens iets roepen.

Alles wat ze zeggen wordt uit het verband getrokken, overgedramatiseerd en vormt voer voor de meest wilde random speculaties. Daar zijn ze echt niet bij gebaat.

En dan nog, stel... ze hebben een concreter beeld van waar het vliegtuig zich kan bevinden (en dat hebben ze ongetwijfeld, aangezien ze nog een stuk of 6 pings ontvangen hebben) waarom zouden ze dat meteen naar de pers gaan lopen roepen?

De US riep ook niet: we weten waar Bin Laden is, en we gaan er morgenvroeg naar toe.

Als ze het vliegtuig vinden zullen we het echt wel te horen krijgen.
Eens, maar dan toch apart dat ze op ik meen 1 dag zowel Pakistan om radargegevens hebben gevraagd als Australie hebben gevraagd te zoeken.
Dan zou je denken dat ze zelfs nav die 6 pings toch niet weten of ze nou noord of zuid moeten zoeken.
pi_137874155
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:35 schreef Globali het volgende:

[..]

Van mijn part ontwerpt men een beter radarsysteem. Dus iets van buitenaf om vliegtuigen beter te kunnen volgen. Het is gewoon vreemd in deze tijd dat een vliegtuig niet alleen verdwijnt maar blijkbaar nog lang heeft doorgevlogen (zelfs over land) en niemand het kan volgen.
Technisch niet mogelijk. Je kunt wel allerlei dingen roepen, maar als je niet weet hoe iets werkt heeft dat geen zin he?

Nogmaals, jij wil dat alles en iedereen ontzettend veel kosten gaat maken omdat dit nu gebeurd is. Voor het eerst (op deze schaal) sinds het begin van de luchtvaart.

Was jij ook zo iemand die riep dat het belachelijk was dat er geen airbags in auto's bestonden voordat deze waren uitgevonden? :')
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:47:41 #179
54408 Parzival
Where it happens
pi_137874181
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:46 schreef Marrije het volgende:

[..]

Eens, maar dan toch apart dat ze op ik meen 1 dag zowel Pakistan om radargegevens hebben gevraagd als Australie hebben gevraagd te zoeken.
Dan zou je denken dat ze zelfs nav die 6 pings toch niet weten of ze nou noord of zuid moeten zoeken.
dat is het probleem.. die Pings zijn maar door 1 satelliet ontvangen.. dan kun je geen noord/zuid bepaling doen..

bij 2 kun je dat wel
bij 3 heb je m precies
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137874184
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:46 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Technisch niet mogelijk. Je kunt wel allerlei dingen roepen, maar als je niet weet hoe iets werkt heeft dat geen zin he?

Nogmaals, jij wil dat alles en iedereen ontzettend veel kosten gaat maken omdat dit nu gebeurd is. Voor het eerst (op deze schaal) sinds het begin van de luchtvaart.

Was jij ook zo iemand die riep dat het belachelijk was dat er geen airbags in auto's bestonden voordat deze waren uitgevonden? :')
Nee. Ik geef gewoon aan dat het technisch zeker mogelijk is een vliegtuig beter te volgen. Dat blijkt.....want dat gebeurt al. Tenzij iemand dat systeem uit kan zetten.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:48:01 #181
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137874191
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:45 schreef Parzival het volgende:

[..]

en

[..]

en nu meteen de diepste punten van de Indian Ocean uitkammen gebeurt ook niet
Of door Australie misschien een beetje.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:49:12 #182
54408 Parzival
Where it happens
pi_137874225
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:48 schreef Marrije het volgende:

[..]

en nu meteen de diepste punten van de Indian Ocean uitkammen gebeurt ook niet
Of door Australie misschien een beetje.
Australie heeft zich al bij de zoektocht aangesloten.. als die idd ergens diep verscholen ligt... is er alleen nog maar de hoop dat iets is afgebroken en nog drijvende is.. waardoor we weten.. ongeveer daar moet die liggen.. maar op 200km diepte gaan ze echt niet zoeken
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137874229
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:46 schreef Marrije het volgende:

[..]

Eens, maar dan toch apart dat ze op ik meen 1 dag zowel Pakistan om radargegevens hebben gevraagd als Australie hebben gevraagd te zoeken.
Dan zou je denken dat ze zelfs nav die 6 pings toch niet weten of ze nou noord of zuid moeten zoeken.
Is logisch denk ik.

Als ze naast deze ene cirkel nog zes van zulke cirkels zouden hebben zou er nog steeds een noord en een zuid route mogelijk zijn. De mogelijke route (en richting die ze opvlogen) zou wel wat duidelijker worden dan.

De enige manier om zeker te weten of hij noord of zuid is, zou zijn als minimaal drie satellieten tegelijk de ping opvingen, maar gezien de locaties van die satellieten van Inmarsat is dat dus niet mogelijk.
In the coolest little capital of the world
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:49:47 #184
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137874234
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:47 schreef Parzival het volgende:

[..]

dat is het probleem.. die Pings zijn maar door 1 satelliet ontvangen.. dan kun je geen noord/zuid bepaling doen..

bij 2 kun je dat wel
bij 3 heb je m precies
ok, maar die pings komen toch niet allemaal op diezelfde rode lijnen uit?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:50:29 #185
54408 Parzival
Where it happens
pi_137874252
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:49 schreef Marrije het volgende:

[..]

ok, maar die pings komen toch niet allemaal op diezelfde rode lijnen uit?
jawel.. kwestie van afstandsmetingen doen versus de locatie van de satelliet..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137874304
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:47 schreef Globali het volgende:

[..]

Nee. Ik geef gewoon aan dat het technisch zeker mogelijk is een vliegtuig beter te volgen. Dat blijkt.....want dat gebeurt al. Tenzij iemand dat systeem uit kan zetten.
Dus jij wilt een los systeem met een losse batterij. Batterijen veroorzaken vaker brand dan dat er vliegtuigen worden gekaapt door de piloot.

risico analyse.
pi_137874344
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:49 schreef Marrije het volgende:

[..]

ok, maar die pings komen toch niet allemaal op diezelfde rode lijnen uit?
Een satelliet meet de afstand (tijd) tot de zender. Iets wat 10 meter van jou af staat, staat dus in een cirkel van 10m om je heen.
Die lijnen zijn die cirkel, echter grote gedeeltes van die cirkel kunnen uitgesloten zijn omdat het vliegtuig daar nooit gevlogen kan hebben met de brandstof die het bij zich had.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137874347
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:52 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Dus jij wilt een los systeem met een losse batterij. Batterijen veroorzaken vaker brand dan dat er vliegtuigen worden gekaapt door de piloot.

risico analyse.
Dan kan je alles met een batterij aan boord gaan verbieden. Ik vlieg gemiddeld met 5 batterijen aan boord. Ook in het ruim. Daar doet men ook niet moeilijk over.
pi_137874359
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:54 schreef Globali het volgende:

[..]

Dan kan je alles met een batterij aan boord gaan verbieden. Ik vlieg gemiddeld met 5 batterijen aan boord. Ook in het ruim. Daar doet men ook niet moeilijk over.
http://www.businessinside(...)be-turned-off-2014-3
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137874370
quote:
Ik krijg alleen een inlog pagina te zien.
pi_137874385
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:43 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat zal vast ook te omzeilen zijn. Je hebt het over een soort van jammer?
Als iets maar genoeg van dezelfde soort straling uitzend kun je alle informatie verzenders en ontvangers nutteloos malen. Dus vraag me af hoe je dat wilt omzeilen dan.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_137874391
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:54 schreef Globali het volgende:

[..]

Dan kan je alles met een batterij aan boord gaan verbieden. Ik vlieg gemiddeld met 5 batterijen aan boord. Ook in het ruim. Daar doet men ook niet moeilijk over.
Daar doet men niet moeilijk over? De ophef over de batterij problemen op de 787 vergeten? Of de ophef (en verplichte training) over lithium batterijen in vracht/baggage?

Ook batterijen in on board equipment zitten "vol" met maatregelen t.b.v. veiligheid.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137874404
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:32 schreef Globali het volgende:

[..]

Het systeem bestaat al dus. Het gaat erom dat een piloot dat niet uit moet kunnen zetten.
Vind je die gedachte nou niet een beetje naïef? Elk electronisch systeem heeft electriciteit nodig en zal dus gezekerd moeten zijn ongeacht of het een eigen accu heeft en dus is het uitschakelbaar.

De enige oplossing is een passief systeem.
pi_137874412
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:57 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Daar doet men niet moeilijk over? De ophef over de batterij problemen op de 787 vergeten? Of de ophef (en verplichte training) over lithium batterijen in vracht/baggage?

Ook batterijen in on board equipment zitten "vol" met maatregelen t.b.v. veiligheid.
Ik gooi nog steeds reserve batterijen in mijn gewone bagage. Mag dat niet?
pi_137874438
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:57 schreef niels0 het volgende:

[..]

Vind je die gedachte nou niet een beetje naïef? Elk electronisch systeem heeft electriciteit nodig en zal dus gezekerd moeten zijn ongeacht of het een eigen accu heeft en dus is het uitschakelbaar.

De enige oplossing is een passief systeem.
Dan moet je het wel eerst vinden natuurlijk. Een passief systeem vind ik ook prima. Ik begrijp de tegenstanders wel deels. Mijn verbazing gaat meer over het feit dat dit kan gebeuren in deze tijd.
pi_137874442
Als drie satellieten de 8.11 ping zouden hebben opgevangen zou je een exacte locatie hebben:

Maar dat kan in dit geval niet, vanwege de locaties van die satellieten.

De 6 pings die zijn ontvangen zijn van één satelliet op verschillende tijdstippen:

Deze maken nog steeds zowel een noordelijke als een zuidelijke richting mogelijk. Het enige wat je namelijk weet is dat op dat tijdstip het vliegtuig ergens op die lijn is gesignaleerd.

Het enige wat die andere pings dus kunnen vertellen is hoeveel het vliegtuig mogelijk gevlogen heeft in dat uur, en wellicht dat ze daar een mogelijke route uit kunnen destilleren. Maar dat kan dus nog steeds zowel noord als zuid zijn.
In the coolest little capital of the world
pi_137874474
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:49 schreef Parzival het volgende:

[..]

Australie heeft zich al bij de zoektocht aangesloten.. als die idd ergens diep verscholen ligt... is er alleen nog maar de hoop dat iets is afgebroken en nog drijvende is.. waardoor we weten.. ongeveer daar moet die liggen.. maar op 200km diepte gaan ze echt niet zoeken
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:49 schreef Parzival het volgende:

[..]

Australie heeft zich al bij de zoektocht aangesloten.. als die idd ergens diep verscholen ligt... is er alleen nog maar de hoop dat iets is afgebroken en nog drijvende is.. waardoor we weten.. ongeveer daar moet die liggen.. maar op 200km diepte gaan ze echt niet zoeken
Diepste punt is 11Km, niet 200. Alsnog veel. http://nl.wikipedia.org/wiki/Marianentrog
pi_137874510
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:54 schreef Globali het volgende:

[..]

Dan kan je alles met een batterij aan boord gaan verbieden. Ik vlieg gemiddeld met 5 batterijen aan boord. Ook in het ruim. Daar doet men ook niet moeilijk over.
http://avherald.com/h?article=470e39d1&opt=0
http://avherald.com/h?article=47057db2&opt=0
http://avherald.com/h?article=45c377c5&opt=0
http://avherald.com/h?article=469182f0&opt=0
http://avherald.com/h?article=4307772e/0006&opt=0

En de lijst gaat verder en verder.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 10:02:23 #199
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137874517
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:59 schreef Drebbelman het volgende:
Als drie satellieten de 8.11 ping zouden hebben opgevangen zou je een exacte locatie hebben:
[ afbeelding ]
Maar dat kan in dit geval niet, vanwege de locaties van die satellieten.

De 6 pings die zijn ontvangen zijn van één satelliet op verschillende tijdstippen:
[ afbeelding ]
Deze maken nog steeds zowel een noordelijke als een zuidelijke richting mogelijk. Het enige wat je namelijk weet is dat op dat tijdstip het vliegtuig ergens op die lijn is gesignaleerd.

Het enige wat die andere pings dus kunnen vertellen is hoeveel het vliegtuig mogelijk gevlogen heeft in dat uur, en wellicht dat ze daar een mogelijke route uit kunnen destilleren. Maar dat kan dus nog steeds zowel noord als zuid zijn.
ok ik begrijp het weer, dank je
pi_137874551
quote:
Je gaat batterijen van een consumenten artikel toch niet vergelijken met professionele batterijen of noodstroom?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')