enquote:Experts agree that there’s a good chance MH370 will never be found if it’s gone into a deep and remote part of the Indian Ocean
Read more: http://www.businessinside(...)2014-3#ixzz2wInBh0Tp
quote:Satellite data showed that the plane likely flew either on that route or northwest toward Kazakhstan. The latter seems less likely since the plane would have flown through the airspace of multiple countries.
Eens, maar dan toch apart dat ze op ik meen 1 dag zowel Pakistan om radargegevens hebben gevraagd als Australie hebben gevraagd te zoeken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:37 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Ik kan me echt wel voorstellen dat ze niet alles wat ze weten meteen openbaar maken.
Als je ziet hoeveel media-aandacht dit genereert moet je wel absoluut 100% zeker weten dat wat je zegt juist is. Ze hebben daar al genoeg fouten mee gemaakt, dus zullen met alle kritiek wel uitkijken voor ze nog eens iets roepen.
Alles wat ze zeggen wordt uit het verband getrokken, overgedramatiseerd en vormt voer voor de meest wilde random speculaties. Daar zijn ze echt niet bij gebaat.
En dan nog, stel... ze hebben een concreter beeld van waar het vliegtuig zich kan bevinden (en dat hebben ze ongetwijfeld, aangezien ze nog een stuk of 6 pings ontvangen hebben) waarom zouden ze dat meteen naar de pers gaan lopen roepen?
De US riep ook niet: we weten waar Bin Laden is, en we gaan er morgenvroeg naar toe.
Als ze het vliegtuig vinden zullen we het echt wel te horen krijgen.
Technisch niet mogelijk. Je kunt wel allerlei dingen roepen, maar als je niet weet hoe iets werkt heeft dat geen zin he?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:35 schreef Globali het volgende:
[..]
Van mijn part ontwerpt men een beter radarsysteem. Dus iets van buitenaf om vliegtuigen beter te kunnen volgen. Het is gewoon vreemd in deze tijd dat een vliegtuig niet alleen verdwijnt maar blijkbaar nog lang heeft doorgevlogen (zelfs over land) en niemand het kan volgen.
dat is het probleem.. die Pings zijn maar door 1 satelliet ontvangen.. dan kun je geen noord/zuid bepaling doen..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
Eens, maar dan toch apart dat ze op ik meen 1 dag zowel Pakistan om radargegevens hebben gevraagd als Australie hebben gevraagd te zoeken.
Dan zou je denken dat ze zelfs nav die 6 pings toch niet weten of ze nou noord of zuid moeten zoeken.
Nee. Ik geef gewoon aan dat het technisch zeker mogelijk is een vliegtuig beter te volgen. Dat blijkt.....want dat gebeurt al. Tenzij iemand dat systeem uit kan zetten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:46 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Technisch niet mogelijk. Je kunt wel allerlei dingen roepen, maar als je niet weet hoe iets werkt heeft dat geen zin he?
Nogmaals, jij wil dat alles en iedereen ontzettend veel kosten gaat maken omdat dit nu gebeurd is. Voor het eerst (op deze schaal) sinds het begin van de luchtvaart.
Was jij ook zo iemand die riep dat het belachelijk was dat er geen airbags in auto's bestonden voordat deze waren uitgevonden?
en nu meteen de diepste punten van de Indian Ocean uitkammen gebeurt ook nietquote:
Australie heeft zich al bij de zoektocht aangesloten.. als die idd ergens diep verscholen ligt... is er alleen nog maar de hoop dat iets is afgebroken en nog drijvende is.. waardoor we weten.. ongeveer daar moet die liggen.. maar op 200km diepte gaan ze echt niet zoekenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:48 schreef Marrije het volgende:
[..]
en nu meteen de diepste punten van de Indian Ocean uitkammen gebeurt ook niet
Of door Australie misschien een beetje.
Is logisch denk ik.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
Eens, maar dan toch apart dat ze op ik meen 1 dag zowel Pakistan om radargegevens hebben gevraagd als Australie hebben gevraagd te zoeken.
Dan zou je denken dat ze zelfs nav die 6 pings toch niet weten of ze nou noord of zuid moeten zoeken.
ok, maar die pings komen toch niet allemaal op diezelfde rode lijnen uit?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:47 schreef Parzival het volgende:
[..]
dat is het probleem.. die Pings zijn maar door 1 satelliet ontvangen.. dan kun je geen noord/zuid bepaling doen..
bij 2 kun je dat wel
bij 3 heb je m precies
jawel.. kwestie van afstandsmetingen doen versus de locatie van de satelliet..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:49 schreef Marrije het volgende:
[..]
ok, maar die pings komen toch niet allemaal op diezelfde rode lijnen uit?
Dus jij wilt een los systeem met een losse batterij. Batterijen veroorzaken vaker brand dan dat er vliegtuigen worden gekaapt door de piloot.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:47 schreef Globali het volgende:
[..]
Nee. Ik geef gewoon aan dat het technisch zeker mogelijk is een vliegtuig beter te volgen. Dat blijkt.....want dat gebeurt al. Tenzij iemand dat systeem uit kan zetten.
Een satelliet meet de afstand (tijd) tot de zender. Iets wat 10 meter van jou af staat, staat dus in een cirkel van 10m om je heen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:49 schreef Marrije het volgende:
[..]
ok, maar die pings komen toch niet allemaal op diezelfde rode lijnen uit?
Dan kan je alles met een batterij aan boord gaan verbieden. Ik vlieg gemiddeld met 5 batterijen aan boord. Ook in het ruim. Daar doet men ook niet moeilijk over.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:52 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Dus jij wilt een los systeem met een losse batterij. Batterijen veroorzaken vaker brand dan dat er vliegtuigen worden gekaapt door de piloot.
risico analyse.
http://www.businessinside(...)be-turned-off-2014-3quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:54 schreef Globali het volgende:
[..]
Dan kan je alles met een batterij aan boord gaan verbieden. Ik vlieg gemiddeld met 5 batterijen aan boord. Ook in het ruim. Daar doet men ook niet moeilijk over.
Ik krijg alleen een inlog pagina te zien.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:55 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
http://www.businessinside(...)be-turned-off-2014-3
Als iets maar genoeg van dezelfde soort straling uitzend kun je alle informatie verzenders en ontvangers nutteloos malen. Dus vraag me af hoe je dat wilt omzeilen dan.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:43 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat zal vast ook te omzeilen zijn. Je hebt het over een soort van jammer?
Daar doet men niet moeilijk over? De ophef over de batterij problemen op de 787 vergeten? Of de ophef (en verplichte training) over lithium batterijen in vracht/baggage?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:54 schreef Globali het volgende:
[..]
Dan kan je alles met een batterij aan boord gaan verbieden. Ik vlieg gemiddeld met 5 batterijen aan boord. Ook in het ruim. Daar doet men ook niet moeilijk over.
Vind je die gedachte nou niet een beetje naïef? Elk electronisch systeem heeft electriciteit nodig en zal dus gezekerd moeten zijn ongeacht of het een eigen accu heeft en dus is het uitschakelbaar.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:32 schreef Globali het volgende:
[..]
Het systeem bestaat al dus. Het gaat erom dat een piloot dat niet uit moet kunnen zetten.
Ik gooi nog steeds reserve batterijen in mijn gewone bagage. Mag dat niet?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Daar doet men niet moeilijk over? De ophef over de batterij problemen op de 787 vergeten? Of de ophef (en verplichte training) over lithium batterijen in vracht/baggage?
Ook batterijen in on board equipment zitten "vol" met maatregelen t.b.v. veiligheid.
Dan moet je het wel eerst vinden natuurlijk. Een passief systeem vind ik ook prima. Ik begrijp de tegenstanders wel deels. Mijn verbazing gaat meer over het feit dat dit kan gebeuren in deze tijd.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:57 schreef niels0 het volgende:
[..]
Vind je die gedachte nou niet een beetje naïef? Elk electronisch systeem heeft electriciteit nodig en zal dus gezekerd moeten zijn ongeacht of het een eigen accu heeft en dus is het uitschakelbaar.
De enige oplossing is een passief systeem.
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:49 schreef Parzival het volgende:
[..]
Australie heeft zich al bij de zoektocht aangesloten.. als die idd ergens diep verscholen ligt... is er alleen nog maar de hoop dat iets is afgebroken en nog drijvende is.. waardoor we weten.. ongeveer daar moet die liggen.. maar op 200km diepte gaan ze echt niet zoeken
Diepste punt is 11Km, niet 200. Alsnog veel. http://nl.wikipedia.org/wiki/Marianentrogquote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:49 schreef Parzival het volgende:
[..]
Australie heeft zich al bij de zoektocht aangesloten.. als die idd ergens diep verscholen ligt... is er alleen nog maar de hoop dat iets is afgebroken en nog drijvende is.. waardoor we weten.. ongeveer daar moet die liggen.. maar op 200km diepte gaan ze echt niet zoeken
http://avherald.com/h?article=470e39d1&opt=0quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:54 schreef Globali het volgende:
[..]
Dan kan je alles met een batterij aan boord gaan verbieden. Ik vlieg gemiddeld met 5 batterijen aan boord. Ook in het ruim. Daar doet men ook niet moeilijk over.
ok ik begrijp het weer, dank jequote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:59 schreef Drebbelman het volgende:
Als drie satellieten de 8.11 ping zouden hebben opgevangen zou je een exacte locatie hebben:
[ afbeelding ]
Maar dat kan in dit geval niet, vanwege de locaties van die satellieten.
De 6 pings die zijn ontvangen zijn van één satelliet op verschillende tijdstippen:
[ afbeelding ]
Deze maken nog steeds zowel een noordelijke als een zuidelijke richting mogelijk. Het enige wat je namelijk weet is dat op dat tijdstip het vliegtuig ergens op die lijn is gesignaleerd.
Het enige wat die andere pings dus kunnen vertellen is hoeveel het vliegtuig mogelijk gevlogen heeft in dat uur, en wellicht dat ze daar een mogelijke route uit kunnen destilleren. Maar dat kan dus nog steeds zowel noord als zuid zijn.
Je gaat batterijen van een consumenten artikel toch niet vergelijken met professionele batterijen of noodstroom?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:02 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
http://avherald.com/h?article=470e39d1&opt=0
http://avherald.com/h?article=47057db2&opt=0
http://avherald.com/h?article=45c377c5&opt=0
http://avherald.com/h?article=469182f0&opt=0
http://avherald.com/h?article=4307772e/0006&opt=0
En de lijst gaat verder en verder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |