abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:45:19 #176
54408 Parzival
Where it happens
pi_137874123
quote:
Experts agree that there’s a good chance MH370 will never be found if it’s gone into a deep and remote part of the Indian Ocean

Read more: http://www.businessinside(...)2014-3#ixzz2wInBh0Tp
en

quote:
Satellite data showed that the plane likely flew either on that route or northwest toward Kazakhstan. The latter seems less likely since the plane would have flown through the airspace of multiple countries.
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:46:34 #177
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137874154
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:37 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Ik kan me echt wel voorstellen dat ze niet alles wat ze weten meteen openbaar maken.

Als je ziet hoeveel media-aandacht dit genereert moet je wel absoluut 100% zeker weten dat wat je zegt juist is. Ze hebben daar al genoeg fouten mee gemaakt, dus zullen met alle kritiek wel uitkijken voor ze nog eens iets roepen.

Alles wat ze zeggen wordt uit het verband getrokken, overgedramatiseerd en vormt voer voor de meest wilde random speculaties. Daar zijn ze echt niet bij gebaat.

En dan nog, stel... ze hebben een concreter beeld van waar het vliegtuig zich kan bevinden (en dat hebben ze ongetwijfeld, aangezien ze nog een stuk of 6 pings ontvangen hebben) waarom zouden ze dat meteen naar de pers gaan lopen roepen?

De US riep ook niet: we weten waar Bin Laden is, en we gaan er morgenvroeg naar toe.

Als ze het vliegtuig vinden zullen we het echt wel te horen krijgen.
Eens, maar dan toch apart dat ze op ik meen 1 dag zowel Pakistan om radargegevens hebben gevraagd als Australie hebben gevraagd te zoeken.
Dan zou je denken dat ze zelfs nav die 6 pings toch niet weten of ze nou noord of zuid moeten zoeken.
pi_137874155
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:35 schreef Globali het volgende:

[..]

Van mijn part ontwerpt men een beter radarsysteem. Dus iets van buitenaf om vliegtuigen beter te kunnen volgen. Het is gewoon vreemd in deze tijd dat een vliegtuig niet alleen verdwijnt maar blijkbaar nog lang heeft doorgevlogen (zelfs over land) en niemand het kan volgen.
Technisch niet mogelijk. Je kunt wel allerlei dingen roepen, maar als je niet weet hoe iets werkt heeft dat geen zin he?

Nogmaals, jij wil dat alles en iedereen ontzettend veel kosten gaat maken omdat dit nu gebeurd is. Voor het eerst (op deze schaal) sinds het begin van de luchtvaart.

Was jij ook zo iemand die riep dat het belachelijk was dat er geen airbags in auto's bestonden voordat deze waren uitgevonden? :')
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:47:41 #179
54408 Parzival
Where it happens
pi_137874181
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:46 schreef Marrije het volgende:

[..]

Eens, maar dan toch apart dat ze op ik meen 1 dag zowel Pakistan om radargegevens hebben gevraagd als Australie hebben gevraagd te zoeken.
Dan zou je denken dat ze zelfs nav die 6 pings toch niet weten of ze nou noord of zuid moeten zoeken.
dat is het probleem.. die Pings zijn maar door 1 satelliet ontvangen.. dan kun je geen noord/zuid bepaling doen..

bij 2 kun je dat wel
bij 3 heb je m precies
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137874184
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:46 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Technisch niet mogelijk. Je kunt wel allerlei dingen roepen, maar als je niet weet hoe iets werkt heeft dat geen zin he?

Nogmaals, jij wil dat alles en iedereen ontzettend veel kosten gaat maken omdat dit nu gebeurd is. Voor het eerst (op deze schaal) sinds het begin van de luchtvaart.

Was jij ook zo iemand die riep dat het belachelijk was dat er geen airbags in auto's bestonden voordat deze waren uitgevonden? :')
Nee. Ik geef gewoon aan dat het technisch zeker mogelijk is een vliegtuig beter te volgen. Dat blijkt.....want dat gebeurt al. Tenzij iemand dat systeem uit kan zetten.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:48:01 #181
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137874191
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:45 schreef Parzival het volgende:

[..]

en

[..]

en nu meteen de diepste punten van de Indian Ocean uitkammen gebeurt ook niet
Of door Australie misschien een beetje.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:49:12 #182
54408 Parzival
Where it happens
pi_137874225
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:48 schreef Marrije het volgende:

[..]

en nu meteen de diepste punten van de Indian Ocean uitkammen gebeurt ook niet
Of door Australie misschien een beetje.
Australie heeft zich al bij de zoektocht aangesloten.. als die idd ergens diep verscholen ligt... is er alleen nog maar de hoop dat iets is afgebroken en nog drijvende is.. waardoor we weten.. ongeveer daar moet die liggen.. maar op 200km diepte gaan ze echt niet zoeken
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137874229
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:46 schreef Marrije het volgende:

[..]

Eens, maar dan toch apart dat ze op ik meen 1 dag zowel Pakistan om radargegevens hebben gevraagd als Australie hebben gevraagd te zoeken.
Dan zou je denken dat ze zelfs nav die 6 pings toch niet weten of ze nou noord of zuid moeten zoeken.
Is logisch denk ik.

Als ze naast deze ene cirkel nog zes van zulke cirkels zouden hebben zou er nog steeds een noord en een zuid route mogelijk zijn. De mogelijke route (en richting die ze opvlogen) zou wel wat duidelijker worden dan.

De enige manier om zeker te weten of hij noord of zuid is, zou zijn als minimaal drie satellieten tegelijk de ping opvingen, maar gezien de locaties van die satellieten van Inmarsat is dat dus niet mogelijk.
In the coolest little capital of the world
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:49:47 #184
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137874234
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:47 schreef Parzival het volgende:

[..]

dat is het probleem.. die Pings zijn maar door 1 satelliet ontvangen.. dan kun je geen noord/zuid bepaling doen..

bij 2 kun je dat wel
bij 3 heb je m precies
ok, maar die pings komen toch niet allemaal op diezelfde rode lijnen uit?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:50:29 #185
54408 Parzival
Where it happens
pi_137874252
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:49 schreef Marrije het volgende:

[..]

ok, maar die pings komen toch niet allemaal op diezelfde rode lijnen uit?
jawel.. kwestie van afstandsmetingen doen versus de locatie van de satelliet..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137874304
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:47 schreef Globali het volgende:

[..]

Nee. Ik geef gewoon aan dat het technisch zeker mogelijk is een vliegtuig beter te volgen. Dat blijkt.....want dat gebeurt al. Tenzij iemand dat systeem uit kan zetten.
Dus jij wilt een los systeem met een losse batterij. Batterijen veroorzaken vaker brand dan dat er vliegtuigen worden gekaapt door de piloot.

risico analyse.
pi_137874344
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:49 schreef Marrije het volgende:

[..]

ok, maar die pings komen toch niet allemaal op diezelfde rode lijnen uit?
Een satelliet meet de afstand (tijd) tot de zender. Iets wat 10 meter van jou af staat, staat dus in een cirkel van 10m om je heen.
Die lijnen zijn die cirkel, echter grote gedeeltes van die cirkel kunnen uitgesloten zijn omdat het vliegtuig daar nooit gevlogen kan hebben met de brandstof die het bij zich had.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137874347
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:52 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Dus jij wilt een los systeem met een losse batterij. Batterijen veroorzaken vaker brand dan dat er vliegtuigen worden gekaapt door de piloot.

risico analyse.
Dan kan je alles met een batterij aan boord gaan verbieden. Ik vlieg gemiddeld met 5 batterijen aan boord. Ook in het ruim. Daar doet men ook niet moeilijk over.
pi_137874359
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:54 schreef Globali het volgende:

[..]

Dan kan je alles met een batterij aan boord gaan verbieden. Ik vlieg gemiddeld met 5 batterijen aan boord. Ook in het ruim. Daar doet men ook niet moeilijk over.
http://www.businessinside(...)be-turned-off-2014-3
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137874370
quote:
Ik krijg alleen een inlog pagina te zien.
pi_137874385
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:43 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat zal vast ook te omzeilen zijn. Je hebt het over een soort van jammer?
Als iets maar genoeg van dezelfde soort straling uitzend kun je alle informatie verzenders en ontvangers nutteloos malen. Dus vraag me af hoe je dat wilt omzeilen dan.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_137874391
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:54 schreef Globali het volgende:

[..]

Dan kan je alles met een batterij aan boord gaan verbieden. Ik vlieg gemiddeld met 5 batterijen aan boord. Ook in het ruim. Daar doet men ook niet moeilijk over.
Daar doet men niet moeilijk over? De ophef over de batterij problemen op de 787 vergeten? Of de ophef (en verplichte training) over lithium batterijen in vracht/baggage?

Ook batterijen in on board equipment zitten "vol" met maatregelen t.b.v. veiligheid.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137874404
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:32 schreef Globali het volgende:

[..]

Het systeem bestaat al dus. Het gaat erom dat een piloot dat niet uit moet kunnen zetten.
Vind je die gedachte nou niet een beetje naïef? Elk electronisch systeem heeft electriciteit nodig en zal dus gezekerd moeten zijn ongeacht of het een eigen accu heeft en dus is het uitschakelbaar.

De enige oplossing is een passief systeem.
pi_137874412
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:57 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Daar doet men niet moeilijk over? De ophef over de batterij problemen op de 787 vergeten? Of de ophef (en verplichte training) over lithium batterijen in vracht/baggage?

Ook batterijen in on board equipment zitten "vol" met maatregelen t.b.v. veiligheid.
Ik gooi nog steeds reserve batterijen in mijn gewone bagage. Mag dat niet?
pi_137874438
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:57 schreef niels0 het volgende:

[..]

Vind je die gedachte nou niet een beetje naïef? Elk electronisch systeem heeft electriciteit nodig en zal dus gezekerd moeten zijn ongeacht of het een eigen accu heeft en dus is het uitschakelbaar.

De enige oplossing is een passief systeem.
Dan moet je het wel eerst vinden natuurlijk. Een passief systeem vind ik ook prima. Ik begrijp de tegenstanders wel deels. Mijn verbazing gaat meer over het feit dat dit kan gebeuren in deze tijd.
pi_137874442
Als drie satellieten de 8.11 ping zouden hebben opgevangen zou je een exacte locatie hebben:

Maar dat kan in dit geval niet, vanwege de locaties van die satellieten.

De 6 pings die zijn ontvangen zijn van één satelliet op verschillende tijdstippen:

Deze maken nog steeds zowel een noordelijke als een zuidelijke richting mogelijk. Het enige wat je namelijk weet is dat op dat tijdstip het vliegtuig ergens op die lijn is gesignaleerd.

Het enige wat die andere pings dus kunnen vertellen is hoeveel het vliegtuig mogelijk gevlogen heeft in dat uur, en wellicht dat ze daar een mogelijke route uit kunnen destilleren. Maar dat kan dus nog steeds zowel noord als zuid zijn.
In the coolest little capital of the world
pi_137874474
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:49 schreef Parzival het volgende:

[..]

Australie heeft zich al bij de zoektocht aangesloten.. als die idd ergens diep verscholen ligt... is er alleen nog maar de hoop dat iets is afgebroken en nog drijvende is.. waardoor we weten.. ongeveer daar moet die liggen.. maar op 200km diepte gaan ze echt niet zoeken
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:49 schreef Parzival het volgende:

[..]

Australie heeft zich al bij de zoektocht aangesloten.. als die idd ergens diep verscholen ligt... is er alleen nog maar de hoop dat iets is afgebroken en nog drijvende is.. waardoor we weten.. ongeveer daar moet die liggen.. maar op 200km diepte gaan ze echt niet zoeken
Diepste punt is 11Km, niet 200. Alsnog veel. http://nl.wikipedia.org/wiki/Marianentrog
pi_137874510
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:54 schreef Globali het volgende:

[..]

Dan kan je alles met een batterij aan boord gaan verbieden. Ik vlieg gemiddeld met 5 batterijen aan boord. Ook in het ruim. Daar doet men ook niet moeilijk over.
http://avherald.com/h?article=470e39d1&opt=0
http://avherald.com/h?article=47057db2&opt=0
http://avherald.com/h?article=45c377c5&opt=0
http://avherald.com/h?article=469182f0&opt=0
http://avherald.com/h?article=4307772e/0006&opt=0

En de lijst gaat verder en verder.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 10:02:23 #199
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137874517
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:59 schreef Drebbelman het volgende:
Als drie satellieten de 8.11 ping zouden hebben opgevangen zou je een exacte locatie hebben:
[ afbeelding ]
Maar dat kan in dit geval niet, vanwege de locaties van die satellieten.

De 6 pings die zijn ontvangen zijn van één satelliet op verschillende tijdstippen:
[ afbeelding ]
Deze maken nog steeds zowel een noordelijke als een zuidelijke richting mogelijk. Het enige wat je namelijk weet is dat op dat tijdstip het vliegtuig ergens op die lijn is gesignaleerd.

Het enige wat die andere pings dus kunnen vertellen is hoeveel het vliegtuig mogelijk gevlogen heeft in dat uur, en wellicht dat ze daar een mogelijke route uit kunnen destilleren. Maar dat kan dus nog steeds zowel noord als zuid zijn.
ok ik begrijp het weer, dank je
pi_137874551
quote:
Je gaat batterijen van een consumenten artikel toch niet vergelijken met professionele batterijen of noodstroom?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')