abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137873413
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:06 schreef Uccie het volgende:
Als je de beschikking over het systeem bij de piloten weghaald. Zet je de deur open voor sabotage. Er was nu al de vraag of het vliegtuig extern overgenomen was. Dat maak je dan weer makkelijker.
Hoezo? Gewoon een op zichzelf staand traceer systeem. Wat doet dat verder af aan de verantwoordelijkheid van piloten? En welke deur zet je ermee open?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:10:48 #127
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137873440
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:40 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Terecht ook hoor. Als je de captain niet meer vertrouwd, dan kan je net zo goed stoppen met vliegen.
Ik vind het ergens wel een geruststelling dat er nog een copiloot naast zit.
pi_137873460
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:08 schreef Globali het volgende:

[..]

Het is inderdaad raar omdat daar dus duidelijk ook iets mis kan gaan zoals nu duidelijk blijkt. ook raar dat iemand die bijv. een Mercedes s klasse rijdt blijkbaar beter traceerbaar is. Die auto stuurt automatisch de coordinaten door bij een ongeluk. Dan gaat het er niet om dat men de bestuurder niet vertrouwd maar dat je snel en goed hulp kan bieden. En waarom zou je er als piloten tegen zijn?
Bij brand/kortsluiting moet je je systemen uit kunnen zetten. Klaar. Basisveiligheid in luchtvaart.

Nu is er 1 iemand die de boel uitschakelt en jij wilt dit veranderd hebben. :')
pi_137873484
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:08 schreef Globali het volgende:

[..]

Het is inderdaad raar omdat daar dus duidelijk ook iets mis kan gaan zoals nu duidelijk blijkt. ook raar dat iemand die bijv. een Mercedes s klasse rijdt blijkbaar beter traceerbaar is. Die auto stuurt automatisch de coordinaten door bij een ongeluk. Dan gaat het er niet om dat men de bestuurder niet vertrouwd maar dat je snel en goed hulp kan bieden. En waarom zou je er als piloten tegen zijn?
Natuurlijk kan er iets mis gaan, maar als je de verantwoordelijke niet vertrouwd, dan kun je beter stoppen met vliegen.

En piloten zijn er op tegen omdat de verantwoordelijke in dit geval absolute controle over de systemen heeft. Als je dat verandert kan dat een precedentwerking hebben. Het is afstappen van een belangrijke filosofie in de luchtvaart.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137873503
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:11 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Bij brand/kortsluiting moet je je systemen uit kunnen zetten. Klaar. Basisveiligheid in luchtvaart.

Nu is er 1 iemand die de boel uitschakelt en jij wilt dit veranderd hebben. :')
Ja. En dat gaat zonder twijfel nu ook veranderen. Wat is er mis met een vrij simpel traceersysteem dat geheel losstaat van de rest van de apparatuur en elektronica?
pi_137873522
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:12 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Natuurlijk kan er iets mis gaan, maar als je de verantwoordelijke niet vertrouwd, dan kun je beter stoppen met vliegen.

En piloten zijn er op tegen omdat de verantwoordelijke in dit geval absolute controle over de systemen heeft. Als je dat veranderd kan dat een precedentwerking hebben. Het is afstappen van een belangrijke filosofie in de luchtvaart.
Misschien moeten piloten dan wat minder bezig zijn met hun ego.
pi_137873557
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:14 schreef Globali het volgende:

[..]

Misschien moeten piloten dan wat minder bezig zijn met hun ego.
Dat heeft niks met ego te maken.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137873578
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:16 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat heeft niks met ego te maken.
Het heeft in elk geval weinig met veiligheid te maken.
pi_137873584
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:13 schreef Globali het volgende:

[..]

Ja. En dat gaat zonder twijfel nu ook veranderen.
Ja, want na SilkAir zijn ook de circuitbreakers van de CVR en FDR verwijderd. Oh wacht..
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137873601
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:13 schreef Globali het volgende:

[..]

Ja. En dat gaat zonder twijfel nu ook veranderen.
Dat denk jij, ik niet. Risicoanalyse.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:18:44 #136
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137873603
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:35 schreef Globali het volgende:

[..]

Je gaat er in deze tijd toch niet vanuit dat een heel vliegtuig kan verdwijnen zonder dat iemand zelfs zeker weet waar het ongeveer heen ging? En dat alles kun je bereiken met het omzetten van een aantal knoppen en iets intypen op de computer aan boord? En dat alles na 9/11?
Nee, daar ga je niet vanuit.
Maar ik denk dan ook dat we het nog wel vinden. Misschien pas over 'tig jaar.
En ik denk dat die overige pings wel bekend zijn, dus dat 'men' wel meer weet dan ze naar buiten brengen.
Maar dat het zo ver kan komen is wel een apart gegeven.
pi_137873618
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:17 schreef Globali het volgende:

[..]

Het heeft in elk geval weinig met veiligheid te maken.
Het heeft alles te maken met de veiligheidscultuur in de luchtvaart. Net zoals het feit dat iedereen straffeloos fouten mag rapporteren, en daarna in principe veilig is van rechtsvervolging. Dat jij het grote plaatje niet kunt zien doet daar gelukkig weinig aan af.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137873622
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:18 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Dat denk jij, ik niet. Risicoanalyse.
Welk risico? Hoe vaak hoor je dat een brand ontstaat door een traceersysteem? De kans is groter dat iemands ipad in de brand gaat aan boord.
pi_137873628
Wellicht is het toestel 'gehackt' door wie dan ook. Geen heel onwaarschijnlijk scenario.

http://www.huffingtonpost(...)acked_n_4977688.html

Verder denk ik dat het toestel nooit veilig geland is. Er zouden dan bij de landing signalen moet zijn opgevangen van mobiele telefoons. Er zijn altijd mensen die dat ding (ondanks waarschuwingen) aan laten staan. Localisering van het vliegtuig zou dan vrij eenvoudig zijn. Mits ze vóór een veilige landing het hele vliegtuig hebben uitgekamd of GSM jammers hebben geplaatst.

Het kan ook zijn dat informatie over telefoongegevens er wél is, maar niet in de media wordt gedeeld.
pi_137873655
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:19 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Het heeft alles te maken met de veiligheidscultuur in de luchtvaart. Net zoals het feit dat iedereen straffeloos fouten mag rapporteren, en daarna in principe veilig is van rechtsvervolging. Dat jij het grote plaatje niet kunt zien doet daar gelukkig weinig aan af.
Daar doet zo'n systeem toch verder niets aan af?
pi_137873657
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:19 schreef Globali het volgende:

[..]

Welk risico? Hoe vaak hoor je dat een brand ontstaat door een traceersysteem? De kans is groter dat iemands ipad in de brand gaat aan boord.
Dat hoor je niet omdat het toestel er niet door neerstort omdat de piloot het uitgeschakeld heeft.

Hoe vaak hoor je dat een piloot een vliegtuig kaapt? :W
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:23:27 #142
54408 Parzival
Where it happens
pi_137873692
Gezien de informatie lekken van tegenwoordig dat een regering niet zomaar dat soort informatie achter kan houden.. daar zijn te veel mensen hierbij betrokken..

denk idd dat dat ding ergens in de bergen of in de zee ligt.. we hebben m alleen nog niet gevonden..

Mijn scenario zou zijn dat er problemen zijn geweest (brand/aanslag oid) en iedereen bewusteloos is gegaan.. dan blijft dat ding op de autopilot gewoon nog even doorvliegen..

zeg maar Alla' Helios, maar dan zonder transponder
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137873702
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:21 schreef Globali het volgende:

[..]

Daar doet zo'n systeem toch verder niets aan af?
Jawel, maar ik ga een beetje in herhaling vallen. Onderdeel van de veiligheidscultuur is het feit dat de flightcrew volledige controle over de systemen aan boord van een vliegtuig heeft.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137873721
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:21 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Dat hoor je niet omdat het toestel er niet door neerstort omdat de piloot het uitgeschakeld heeft.

Hoe vaak hoor je dat een piloot een vliegtuig kaapt? :W
Daar geloof ik weinig van. Dan kun je ook even kijken naar de traceersystemen bij auto's en vrachtwagens. Daar gebeurt gewoon nooit iets mee. Ik ga (of ging) er vanuit dat als ik in een vliegtuig zit er in elk geval wel 1 iemand is, buiten het vliegtuig, die altijd weet waar we zijn. Leek mij niet zo'n gekke gedachte.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:25:31 #145
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137873731
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:19 schreef Globali het volgende:

[..]

Hoe vaak hoor je dat een brand ontstaat door een traceersysteem?
Huidige systeem werkt dus prima ^O^

Waarom zou je een systeem dat in de meeste gevallen werkt willen verslechteren, alleen maar omdat één probleem op dit moment actueel is?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:25:45 #146
54408 Parzival
Where it happens
pi_137873733
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:24 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Jawel, maar ik ga een beetje in herhaling vallen. Onderdeel van de veiligheidscultuur is het feit dat de flightcrew volledige controle over de systemen aan boord van een vliegtuig heeft.
we krijgen zometeen ook GPS systemen in de auto, incl auto 911 dialers.. zou in een vliegtuig ook wel kunnen.. zou me niets verbazen als ze toch een emergency GPS transponder in die dingen stoppen hoor.. met backup accu..

want dit is wel heeeeeel duur zo he
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137873772
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:24 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Jawel, maar ik ga een beetje in herhaling vallen. Onderdeel van de veiligheidscultuur is het feit dat de flightcrew volledige controle over de systemen aan boord van een vliegtuig heeft.
Dan is het dus vrij simpel voor een kaper met verstand van de systemen alles uit te schakelen of te laten uitschakelen en weet niemand meer waar je bent. Een hele geruststelling.
pi_137873773
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:25 schreef Parzival het volgende:

[..]

we krijgen zometeen ook GPS systemen in de auto, incl auto 911 dialers.. zou in een vliegtuig ook wel kunnen.. zou me niets verbazen als ze toch een emergency GPS transponder in die dingen stoppen hoor.. met backup accu..

want dit is wel heeeeeel duur zo he
ELT bedoel je?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:28:28 #149
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137873789
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:25 schreef Parzival het volgende:

[..]

we krijgen zometeen ook GPS systemen in de auto, incl auto 911 dialers.. zou in een vliegtuig ook wel kunnen.. zou me niets verbazen als ze toch een emergency GPS transponder in die dingen stoppen hoor.. met backup accu..

want dit is wel heeeeeel duur zo he
Dit moet niet te vaak gebeuren inderdaad.
pi_137873790
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:19 schreef Nucky het volgende:
Wellicht is het toestel 'gehackt' door wie dan ook. Geen heel onwaarschijnlijk scenario.

http://www.huffingtonpost(...)acked_n_4977688.html

Verder denk ik dat het toestel nooit veilig geland is. Er zouden dan bij de landing signalen moet zijn opgevangen van mobiele telefoons. Er zijn altijd mensen die dat ding (ondanks waarschuwingen) aan laten staan. Localisering van het vliegtuig zou dan vrij eenvoudig zijn. Mits ze vóór een veilige landing het hele vliegtuig hebben uitgekamd of GSM jammers hebben geplaatst.

Het kan ook zijn dat informatie over telefoongegevens er wél is, maar niet in de media wordt gedeeld.
Hoe vang je zo'n signaal op?
Daar heb je een IMEI nummer van de telefoon voor nodig, en hoe komen ze daaraan?

Heb eerder al ergens een stuk gepost waarin omschreven staat dat het allemaal zo makkelijk niet is.
In the coolest little capital of the world
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')