Dat niet alleen, het is onbetaalbaar. De inkomstenbelasting dekt het volgens mij nog niet eens. EN die daalt ook nog eens.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wanneer krijgt iemand een basisinkomen?
Als hij in Nederland in geschreven staat?
Succes met de rest van Europa een basisinkomen verschaffen.
Klopt.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het leven is niet eerlijk.
Vergeet de hypotheekrente-aftrek niet.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:06 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Gek genoeg geldt die moraal een stuk minder voor andere vormen van staatssteun, zoals huurtoeslag, zorgtoeslag en studiefinanciering.
Bewijs dat maar.quote:
Want die zwervers zopen zichzelf uiteindelijk dood van het gratis geld?quote:Op maandag 17 maart 2014 15:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat doet het wel. Er was laatst een experiment (en een topic op Fok!) waarbij ze lastige dronken zwervers geld gaven. Ze hadden jarenlang aan overlast bestrijding gedaan met politie en straatcoaches. Maar dat hielp niet. Gewoon geld geven wel.
En het niet alle inkomsten met 100% belasten. Ook staatssteun. In newspeak dan...quote:Op maandag 17 maart 2014 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Vergeet de hypotheekrente-aftrek niet.
lees hierboven een reactie van mij.quote:
Moet er wel werk zijn, slimpie.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Klopt.
Dus als je meer wilt, werk er dan voor.
Klopt omdat die groep bevooroordeeld is tov van de rest van de bevolking!quote:Op maandag 17 maart 2014 15:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat doet het wel. Er was laatst een experiment (en een topic op Fok!) waarbij ze lastige dronken zwervers geld gaven. Ze hadden jarenlang aan overlast bestrijding gedaan met politie en straatcoaches. Maar dat hielp niet. Gewoon geld geven wel.
Als je het echt wil weten kan je misschien van Google gebruik maken.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Want die zwervers zopen zichzelf uiteindelijk dood van het gratis geld?
Dat begrijp ik, maar je moet de incentive om te werken niet wegnemen. Basisloon is bijstandsniveau. Maar dan no questions asked. Wil je meer geld? Ga dan maar werken. Daarnaast heeft natuurlijk alleen een volwassen Nederlander recht op een basisinkomen.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Dit. In het kort; niet alleen geef je meer uit (wat je maar ten dele terugverdient door besparingen op ambtenaren etc), je haalt ook nog eens minder op. Even kort door de bocht.
Daar stat ook de uitleg, waarom dat wel werkte en het universeel doen niet werkt!quote:Op maandag 17 maart 2014 15:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je het echt wil weten kan je misschien van Google gebruik maken.
Er begint meteen alweer een steuntrekker te steigeren.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
En het niet alle inkomsten met 100% belasten. Ook staatssteun. In newspeak dan...
Ik zie geen bewijs, alleen een hypothese.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
lees hierboven een reactie van mij.
Dus het helpt.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt omdat die groep bevooroordeeld is tov van de rest van de bevolking!
Tja, ik ga niet gratis alles uitwerken voor je! Geef je adres dan stuur ik je een offerte.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zie geen bewijs, alleen een hypothese.
Bij sommige mensen wel, niet bij alle mensen.quote:
Ah we schieten weer in de afhankelijkheid modusquote:Op maandag 17 maart 2014 15:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Moet er wel werk zijn, slimpie.
Waarom niet? Er is toch geen werk.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar je moet de incentive om te werken niet wegnemen.
In Canada is het ook geprobeerd, in de jaren '70. Een heel dorp kreeg een basisinkomen. Doorslaand succes. Alleen links en rechts hebben bezwaren. Links omdat ze niet meer kunnen betuttelen, en rechts omdat ze denken dat het gratis geld is en niemand ooit nog wil werken.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daar stat ook de uitleg, waarom dat wel werkte en het universeel doen niet werkt!
In newspeak ben ik idd een steuntrekker.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Er begint meteen alweer een steuntrekker te steigeren.
Die werden ook bevooroordeelt tov de rest van de bevolkingquote:Op maandag 17 maart 2014 15:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
In Canada is het ook geprobeerd, in de jaren '70. Een heel dorp kreeg een basisinkomen. Doorslaand succes. Alleen links en rechts hebben bezwaren. Links omdat ze niet meer kunnen betuttelen, en rechts omdat ze denken dat het gratis geld is en niemand ooit nog wil werken.
Nou, iedereen die over dat basisloon rept hoor ik over 2000 euro netto praten. Das wel iets meer.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar je moet de incentive om te werken niet wegnemen. Basisloon is bijstandsniveau.
Leuk, maar aangezien we in de EU vrij verkeer van goederen en personen hebben zou dat in theorie betekenen dat iedereen zich hier gemakkelijk kan vesten, geld kan oppotten en vervolgens terugkeren naar land van herkomst om met 'ons' geld te leven als een God in Frankrijk. Er moet wel *iets* meer gebeuren wil dit plan ooit realistisch genoeg en haalbaar zijn.quote:Maar dan no questions asked. Wil je meer geld? Ga dan maar werken. Daarnaast heeft natuurlijk alleen een volwassen Nederlander recht op een basisinkomen.
Dat van de rest van Europa is een groter probleem.
Zo ging de zus van een oud collega van me 3 dagen werken. Kreeg ze allerlei toeslagen vanwege haar loon en had ze 4 dagen weekend. Kon ze mooi nog 2 dagen zwart werken.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:51 schreef Straatcommando. het volgende:
De bijstand is geen vetpot. Er zijn dan wel weer genoeg mensen die er flink misbruik van maken omdat het wél genoeg is om van te leven. Denk aan frauderen, zwart bijklussen etc.
Dat mensen die werken vrijwel hetzelfde of nét iet meer krijgen is natuurlijk compleet gestoord. Op die manier krijg je een bijstandsgerechtigde niet aan het werk en ''straf'' je de werkende personen
Bewijs eerst maar dat je wat nuttigs produceert. Ik doe niet aan liefdadigheid.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tja, ik ga niet gratis alles uitwerken voor je! Geef je adres dan stuur ik je een offerte.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |