abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137844365
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mwoah, ik hoor steeds meer stemmen opgaan om dit aan te pakken. Stufi is al drastisch verminderd, HRA is men aan het beperken, zorgtoeslag gaat minder en minder worden, huurtoeslag idem dito. Denk dat de meeste mensen wel door hebben dat de hoogtijdagen van de verzorgingsstaat achter ons liggen.
Klopt. Er wordt veel bezuinigd.

Maar ik heb het nu even over de heersende moraal. Als ik een topic open 'heb ik recht op stufi' dan krijg ik minder verwijten als dat ik een topic open met 'heb ik recht op Wajong'.
pi_137844382
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:12 schreef Manke het volgende:

[..]

dit!
ze hebben het prima, ik heb een wajong en heb het ook prima, zorg- en huurtoeslag en vrijstelling van gemeentelijke belastingen, men klaagt alleen maar.
Parasiet!
pi_137844384
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom zou iemand gratis recht moeten hebben op een leuk leven met leuke dingen terwijl de ander daar zijn poten voor onder het lijf vandaan moet lopen? Dat klinkt niet echt eerlijk.
Het klinkt niet alleen eerlijk, het is het ook niet :+
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_137844397
quote:

[..]

Waarom zou iemand gratis recht moeten hebben op een leuk leven met leuke dingen terwijl de ander daar zijn poten voor onder het lijf vandaan moet lopen? Dat klinkt niet echt eerlijk.
Dat is het ook niet. Dus waarom niet iedereen gewoon geld geven? ;)
pi_137844419
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:13 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Maar ik heb het nu even over de heersende moraal. Als ik een topic open 'heb ik recht op stufi' dan krijg ik minder verwijten als dat ik een topic open met 'heb ik recht op Wajong'.
Oh ja maar dat is Fok he.
pi_137844422
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Omdat het niks oplost.
pi_137844435
quote:

[..]

Uit het niets, gewoon, omdat het kan.
  maandag 17 maart 2014 @ 15:15:57 #83
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_137844453
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:13 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Dat heeft er voor een belangrijk deel mee te maken dat de wajong door gemeenten is misbruikt om financiële tekorten bij de uitvoering van de bijstand op te lossen, met als gevolg dat er mensen werden afgekeurd die last hadden van stinkende scheten, ADHD of problemen met wekkers. Dat heeft natuurlijk een nadelige uitwerking voor de mensen die wel terecht aanspraak willen maken op wajong.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_137844477
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Uit het niets, gewoon, omdat het kan.
Waarom niet? Als ik zie hoeveel miljard we aan bijstandsbeleid, toeslagen, kinderbijslag, ambtenarenapparaten, belastingen etc. kunnen afschaffen lijkt het dat we meer dan genoeg hebben voor een basisinkomen voor elke Nederlander.
pi_137844479
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat heeft er voor een belangrijk deel mee te maken dat de wajong door gemeenten is misbruikt om financiële tekorten bij de uitvoering van de bijstand op te lossen, met als gevolg dat er mensen werden afgekeurd die last hadden van stinkende scheten, ADHD of problemen met wekkers. Dat heeft natuurlijk een nadelige uitwerking voor de mensen die wel terecht aanspraak willen maken op wajong.
Ik heb ook een probleem met mijn wekker.
Mijn snooze knop is stuk ;(
pi_137844499
quote:

[..]

Vergeet de 'ik heb moeite met autoriteit' mensen niet die ook massaal in de WAJONG werden gedumpt.
pi_137844505
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:16 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Waarom niet? Als ik zie hoeveel miljard we aan bijstandsbeleid, toeslagen, kinderbijslag, ambtenarenapparaten, belastingen etc. kunnen afschaffen lijkt het dat we meer dan genoeg hebben voor een basisinkomen voor elke Nederlander.
Omdat het niets oplost.
pi_137844536
quote:

[..]

Ik zeg nergens dat iemand een recht ergens op heeft. Alleen, armoe bestaat hier niet in NL.

Dus kom ik met een andere term voor hetgeen waar mensen met een laag inkomen van balen (geen leuke dingen kunnen doen).

Of dat wel of niet eigen schuld is is een ander verhaal, ik kom alleen met een etiket dat beter past dan 'armoede'.
pi_137844540
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omdat het niets oplost.
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Omdat het niks oplost.
Ik hoor het nu twee keer. Ik weet niet wat het niet op zou lossen?
pi_137844541
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:16 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

400 miljard kost het om 1 jaar lang iedere NL (17 miljoen) 2000 netto per maand te geven. :o
Aan zorg geven wel ongeveer 160 miljard per jaar uit.

Daarbij verlies je met het basisinkomen het eerste gedeelte van de loonbelasting.... dus ten eerste er komt minder binnen en ten tweede is het onbetaalbaar. :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137844574
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh ja maar dat is Fok he.
Ook fok heeft een bepaalde moraal. je weet idd niet of die representatief is voor de rest van NL.
  maandag 17 maart 2014 @ 15:19:29 #92
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_137844593
quote:

[..]

Het leven is niet eerlijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 17 maart 2014 @ 15:19:56 #93
pi_137844610
quote:

[..]

Basisloon! *O*
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_137844617
quote:

[..]

Ja, dat is helaas ook zo. Gemeente gooit mensen over de heg, en echte gehandicapten ondervinden de gevolgen.
pi_137844631
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Basisloon! *O*
Open er een topic over :)
pi_137844634
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Basisloon! *O*
onbetaalbaar *O*
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137844636
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:18 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

[..]

Wanneer krijgt iemand een basisinkomen?
Als hij in Nederland in geschreven staat?

Succes met de rest van Europa een basisinkomen verschaffen.
pi_137844641
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:20 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Open er een topic over :)
is er al.
pi_137844658
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:18 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

400 miljard kost het om 1 jaar lang iedere NL (17 miljoen) 2000 netto per maand te geven. :o
Aan zorg geven wel ongeveer 160 miljard per jaar uit.

Daarbij verlies je met het basisinkomen het eerste gedeelte van de loonbelasting.... dus ten eerste er komt minder binnen en ten tweede is het onbetaalbaar. :Y
Dit. In het kort; niet alleen geef je meer uit (wat je maar ten dele terugverdient door besparingen op ambtenaren etc), je haalt ook nog eens minder op. Even kort door de bocht.
  maandag 17 maart 2014 @ 15:21:24 #100
pi_137844667
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Omdat het niks oplost.
Dat doet het wel. Er was laatst een experiment (en een topic op Fok!) waarbij ze lastige dronken zwervers geld gaven. Ze hadden jarenlang aan overlast bestrijding gedaan met politie en straatcoaches. Maar dat hielp niet. Gewoon geld geven wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')