Gaat ze zelf in de keuken staan en money verdienenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:01 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Daarnaast wil ze hebben da jij de investering doet en op het moment dat het loopt krijg jij echt een schop onder je kont en neemt ze iemand anders aan om in de keuken te gaan staan.
Wat een teringhoer.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:01 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Daarnaast wil ze hebben da jij de investering doet en op het moment dat het loopt krijg jij echt een schop onder je kont en neemt ze iemand anders aan om in de keuken te gaan staan.
Ik denk dat het een typisch gevalletje word van niet geneukt alsnog genaaid. Als je dit gaat doen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:02 schreef xuryah het volgende:
Denken jullie dat ze me wilt gebruiken? Als dat zo is ga ik morgen even over iets anders met haar praten.
Lieve knut, ik denk niet dat slaan het oplostquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat een teringhoer.
Kom we gaan haar slaan.
Eigenlijk moet ik die status sinds kort weer aanpassen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:01 schreef Puala het volgende:
[..]
Haha. Ach beter als een relatie met links en rechts hebben
Hebben ze op een van de stranden niet iets?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:02 schreef xuryah het volgende:
Denken jullie dat ze me wilt gebruiken? Als dat zo is ga ik morgen even over iets anders met haar praten.
Feliquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:03 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Eigenlijk moet ik die status sinds kort weer aanpassen.
eerlijk ? JA !!!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:02 schreef xuryah het volgende:
Zo ver wil ik niet gaan, ik denk vooral dat ze zelf geen enkel benul heeft wat de gevolgen hiervan kunnen zijn voor haar..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:02 schreef xuryah het volgende:
Overigens, ik zeg dit wel leuk, maar seizoenshoreca is bikkelen. Op het strand, als het opeens lekker wordt, kan je zomaar 6 of 7 dagen achter elkaar 14 uur aanwezig moeten zijn... Of 16. Been there, done that.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hebben ze op een van de stranden niet iets?
Oh.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Lieve knut, ik denk niet dat slaan het oplost
ja en tegenwoordig mag je dan ook geen nee zeggen en niet op vakantiequote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Overigens, ik zeg dit wel leuk, maar seizoenshoreca is bikkelen. Op het strand, als het opeens lekker wordt, kan je zomaar 6 of 7 dagen achter elkaar 14 uur aanwezig moeten zijn... Of 16. Been there, done that.
Mooie hint.quote:
Kan je nog combineren ook als je daar van houdt.quote:
Nee, duh, in een strandtent werken en dan in de zomer op vakantie willen... Dat weet je vooraf. Overigens deed ik het wel gewoon: "Dan en dan ben ik er niet."quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:06 schreef Mironda90 het volgende:
[..]
ja en tegenwoordig mag je dan ook geen nee zeggen en niet op vakantie
Lekker op die bips petsen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Kan je nog combineren ook als je daar van houdt.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Gast, doe niet zo gefrustreerd. Vinden ze doorgaans niet opwindend..
Mag ik op jouw bips petsen? Rawr.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Gast, doe niet zo gefrustreerd. Vinden ze doorgaans niet opwindend..
Heb ik ook al naar gesolliciteerd, maar niet genoeg ervaring. Er zijn gewoon te veel werklozen die allemaal een baan zoeken. Aangezien ik nog helemaal geen horeca ervaring heb val ik gewoon al snel af.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Overigens, ik zeg dit wel leuk, maar seizoenshoreca is bikkelen. Op het strand, als het opeens lekker wordt, kan je zomaar 6 of 7 dagen achter elkaar 14 uur aanwezig moeten zijn... Of 16. Been there, done that.
Ga naar een bejaardentehuis en ga daar een maand helpen in de bediening. Heb je ervaring. Maar niets is zo vervelend als dat je 3 borden en een dienblad drank hebt staan, iemand komt die 2 borden pakt en jij, die er 4 mee kan nemen, met een bord erachteraan kan gaan. Pak dan gewoon het dienblad.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:09 schreef xuryah het volgende:
[..]
Heb ik ook al naar gesolliciteerd, maar niet genoeg ervaring. Er zijn gewoon te veel werklozen die allemaal een baan zoeken. Aangezien ik nog helemaal geen horeca ervaring heb val ik gewoon al snel af.
Wel, in het kort:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:11 schreef xuryah het volgende:
Maar wat zijn de gevolgen voor haar dan? Dan kan ik morgen vragen of ze zich daar wel bewust van is.
Ze krijgt niet betaald, de inkomsten mag ze houden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:14 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wel, in het kort:
Zij denkt dat jij ZZP-er bent, en dat zij dus geen loonbelasting hoeft af te rekenen over wat zij aan jou betaalt (jij moet zelf belasting betalen over jouw inkomsten). Maar de Belastingdienst trapt daar niet in, zegt (terecht) dat er wel een dienstbetrekking is. Dan worden haar betalingen aan jou aangemerkt als loon, waar zij loonbelasting over moet afdragen. Plus waarschijnlijk nog een boete.
Hoe je het noemt doet er niet toe. Verder: die klant rekent vast niet 2 bonnentjes af (één voor de cola van het café, en één voor de uitsmijter van xuryah).quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ze krijgt niet betaald, de inkomsten mag ze houden.
Wat jij zegt! Mensen niet te snel vertrouwen hoorquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Eerst met dat fotograferen en nu met dit? Nee ik zou daar niet intrappen.
Hm lijkt me ook niet bepaald leuk neequote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:52 schreef Puala het volgende:
Bureau's leegruimen van mensen die weg zijn. Ik blijf andere hobby's houden
Vuilnisbak ernaast en alles erinschuiven?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:52 schreef Puala het volgende:
Bureau's leegruimen van mensen die weg zijn. Ik blijf andere hobby's houden
Ik vind t lastig, ken haar al van de basisschool. Maar ik laat de afspraak gewoon staan en ik kijk wel hoe t loopt. Grote kans dat t niks gaat worden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:53 schreef Mironda90 het volgende:
[..]
Wat jij zegt! Mensen niet te snel vertrouwen hoor
Ik zou vriendschappen niet gaan combineren met werkgerelateerde relatiesquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:58 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik vind t lastig, ken haar al van de basisschool. Maar ik laat de afspraak gewoon staan en ik kijk wel hoe t loopt. Grote kans dat t niks gaat worden.
Met familie/vrienden/bekenden moet je wandelen en niet handelen aldus het gezegde van een collega.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:59 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik zou vriendschappen niet gaan combineren met werkgerelateerde relaties
Ook niet met je partner? Mn vriend en ik zijn van plan om wel iets voor ons zelf te beginnen. Misschien zelfs met mn zusje erbij.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met familie/vrienden/bekenden moet je wandelen en niet handelen aldus het gezegde van een collega.
goede collegaquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met familie/vrienden/bekenden moet je wandelen en niet handelen aldus het gezegde van een collega.
ik zou t niet doenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:00 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ook niet met je partner? Mn vriend en ik zijn van plan om wel iets voor ons zelf te beginnen. Misschien zelfs met mn zusje erbij.
Ligt er maar aan denk ik, hoe de band is.
IK zie mijn broertje al 4 jaar niet meer door een zakelijk conflict.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:00 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ook niet met je partner? Mn vriend en ik zijn van plan om wel iets voor ons zelf te beginnen. Misschien zelfs met mn zusje erbij.
ik zag trouwens dat je 4x per week wil gaan lopen, is niet verstandig hequote:
4x? Het schema houdt niet voor niks die rustdagen aan....quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik zag trouwens dat je 4x per week wil gaan lopen, is niet verstandig he
je moet die rustdagen echt in acht houden
Neuh, stapel de grond wel vol nu de kasten al uitpuilenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vuilnisbak ernaast en alles erinschuiven?
Rustdagen? Volgens mij wilde ze op die dagen fitnessenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
Tsja, je hebt wel een grote kans dat werkfrustratie's de privesfeer verpesten. Maar als het goed voelt moet je het doen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:00 schreef xuryah het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:07 schreef Puala het volgende:
[..]
Rustdagen? Volgens mij wilde ze op die dagen fitnessen
Op een hardlooprustdag kan je prima je bovenlichaam trainen hoor.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:07 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee ga ik ook niet doen denk ik. Dacht dat t wel kon maar kan niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ja. 3x per week hardlopen 2x per week fitness (vooral kracht). Ga geen kracht doen op de dagen dat ik ga hardlopen namelijk.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:07 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat wil ik idd niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:03 schreef m1st1g het volgende:
[..]
IK zie mijn broertje al 4 jaar niet meer door een zakelijk conflict.
niet voor t een of t ander, maar denk je dat jij kunt leven met onzekerheid?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:12 schreef xuryah het volgende:
[..]
Dat wil ik idd niet.
Maar genoeg zaken waar t wel loopt. Helemaal zelf iets beginnen gaat mij toch niet lukken.
Hangt er vanaf. Als je nog thuis woont of op een studentenkamer zou ik zoiets wel durven.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:13 schreef Ynske het volgende:
[..]
niet voor t een of t ander, maar denk je dat jij kunt leven met onzekerheid?
de gedachten of je genoeg binnenhaalt voor 3 mensen van te leven, niet de deur achter je dicht kunnen trekken?
Als je in dienst treed ergens draagt diegene de kosten als het niet lukt. Als je zelfstandig begint ben je verantwoordelijk voor je eigen falen. En in de huidige tijd nemen bedrijven gewoon weinig risico en kiezen iemand met ervaring.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik snap niet zo goed hoe je te weinig horeca ervaring kan hebben voor de Mac of een strandtent maar dan wel zelfstandig een lunchcafe runnen
Voor jezelf beginnen in deze tijd is wel een enorm risico... Als je met je vriend of familie iets begint moet je er wel zeker van zijn dat het goed gaat lopen anders zit je met je vriend/familie zonder baan en dan heb je ook echt een groot probleem (ik wel als mijn vriend en ik zonder baan komen)quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Als je in dienst treed ergens draagt diegene de kosten als het niet lukt. Als je zelfstandig begint ben je verantwoordelijk voor je eigen falen. En in de huidige tijd nemen bedrijven gewoon weinig risico en kiezen iemand met ervaring.
auw!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:18 schreef Merlijn het volgende:
2230 euro voor een 3-delige voorzetschuifdeur :/ Autsj.
Klopt, want je moet sowieso de huur van de ruimte op kunnen hoesten en er van kunnen leven. Het is ook pittig om dat te doen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:19 schreef Mironda90 het volgende:
[..]
Voor jezelf beginnen in deze tijd is wel een enorm risico... Als je met je vriend of familie iets begint moet je er wel zeker van zijn dat het goed gaat lopen anders zit je met je vriend/familie zonder baan en dan heb je ook echt een groot probleem (ik wel als mijn vriend en ik zonder baan komen)
Ja tuurlijk, niemand zal je tegen houden, maar je moet jezelf dan toch ook wel even achter de oren krabben of je wel in staat bent om zoiets te doen? Misschien ben ik te voorzichtig hoor.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Als je in dienst treed ergens draagt diegene de kosten als het niet lukt. Als je zelfstandig begint ben je verantwoordelijk voor je eigen falen. En in de huidige tijd nemen bedrijven gewoon weinig risico en kiezen iemand met ervaring.
Is eigen verantwoordelijkheid. Ik weet zelf wel wat ik wel en niet kan. Bedrijven hebben tegenwoordig gewoon te veel luxe van te veel mensen die bergen ervaring hebben.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik snap niet zo goed hoe je te weinig horeca ervaring kan hebben voor de Mac of een strandtent maar dan wel zelfstandig een lunchcafe runnen
Te weinig om bij de mac of een strandtent te werken, dat is zo goed als niks dan lijkt me.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:22 schreef xuryah het volgende:
[..]
Is eigen verantwoordelijkheid. Ik weet zelf wel wat ik wel en niet kan. Bedrijven hebben tegenwoordig gewoon te veel luxe van te veel mensen die bergen ervaring hebben.
Ik heb niet 0 ervaring natuurlijk.
Nee, waarschijnlijk is ze gewoon al te oud en hadden ze genoeg 16 jarige die minder kosten per uur.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Te weinig om bij de mac of een strandtent te werken, dat is zo goed als niks dan lijkt me.
Geloof je nou echt dat het om ervaring ging bij de mac? Dat ik niet eens een hamburger kan omdraaien, ja?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Te weinig om bij de mac of een strandtent te werken, dat is zo goed als niks dan lijkt me.
Maar tuurlijk, eigen verantwoordelijkheid, ik wens je alle succes
ik kan en mag niet oordelen op afstandquote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:22 schreef xuryah het volgende:
[..]
Is eigen verantwoordelijkheid. Ik weet zelf wel wat ik wel en niet kan. Bedrijven hebben tegenwoordig gewoon te veel luxe van te veel mensen die bergen ervaring hebben.
Ik heb niet 0 ervaring natuurlijk.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:29 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk is ze gewoon al te oud en hadden ze genoeg 16 jarige die minder kosten per uur.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:09 schreef xuryah het volgende:
[..]
Aangezien ik nog helemaal geen horeca ervaring heb val ik gewoon al snel af.
We hebben het de hele tijd over jij die voor jezelf gaat beginnen in het cafe van een vriendin maar dat is dus pas over 5 tot 7 jaarquote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:30 schreef xuryah het volgende:
[..]
Geloof je nou echt dat het om ervaring ging bij de mac? Dat ik niet eens een hamburger kan omdraaien, ja?
Dat was gewoon leeftijdsdiscriminatie. Door al dat gezeik in deze economie gaan die dingen nou eenmaal zo. Niemand geeft je nog een kans. Maar dat betekend toch niet dat ik mijn droom vaarwel moet zeggen?
En heb ik ergens gezegd dat ik morgen al iets ga beginnen voor mijzelf? Ik denk meer over 5 tot 7 jaar ofzo namelijk. In die tussentijd blijf ik gewoon door gaan met solliciteren in de horeca.
Na 1000000 tegenslagen wordt het me idd te veelquote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:31 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik kan en mag niet oordelen op afstand
maar als ik je zo lees, stort je je ergens op, maar bij een tegenslag heb je t moeilijk. ik ben bang dat je t dan niet gaat redden
Nee geen horeca ervaring. Wel genoeg ervaring in het werken met mensen enzo.quote:
Ah, genoeg ervaring " in het werken met mensen enzo" Nee, dat komt wel van pas.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:34 schreef xuryah het volgende:
[..]
Nee geen horeca ervaring. Wel genoeg ervaring in het werken met mensen enzo.
We hebben het over meerdere dingen gelijk. Een eigen zaak beginnen en over als zzper werken bij die vriendin. Dat bij die vriendin zou dit jaar nog zijn. Dat van helemaal iets voor mezelf zie ik idd pas over 5 jaar oid.
Dat weet ik ook wel. Maar waarschijnlijk ga ik niet eens als zzper werken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ah, genoeg ervaring " in het werken met mensen enzo" Nee, dat komt wel van pas.
En even voor de duidelijkheid liefje, als ZZP-er begin je dus voor jezelf, met alle verantwoordelijkheden die daarbij horen.
* Merlijn nu draad echt helemaal kwijt isquote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:38 schreef xuryah het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel. Maar waarschijnlijk ga ik niet eens als zzper werken.
Uh, jawel.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:38 schreef xuryah het volgende:
[..]
Als ik als zzper bij haar werk, heb ik toch echt niet iets wat helemaal voor mijzelf is trouwens.
Eigenlijk wel...quote:
Uh nee. Niet zoals ik t bedoel.quote:
Dan nog zit je aan allerlei regels vast.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:41 schreef xuryah het volgende:
[..]
Uh nee. Niet zoals ik t bedoel.
Moet toch in HAAR cafe werken? Ja ik heb mijn eigen verantwoordelijkheden enzo. Maar waar ik werk is niet van mij.
Je stelt een vraag en gaat nu iemand die antwoord/mening geeft verbeteren?quote:
Klopt. Maar ik heb t over als ZZPer werken in HAAR cafe. En ja dan heb ik ook wel iets voor mijzelf.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dan nog zit je aan allerlei regels vast.
Ik weet niet wat jij bedoeld. Ik vroeg niks namelijk. Of ik ben echt fucking blind vandaag ofzo.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je stelt een vraag en gaat nu iemand die antwoord/mening geeft verbeteren?
Vraag.quote:
ZZP-er is niets anders dan "Zelfstandige Zonder Personeel". Zelfstandig wil zeggen dat je niet in loondienst bent, maar dat je een ondernemer bent. Als je voor jezelf begint, wordt je ondernemer. En als je vervolgens geen personeel in dienst hebt, ben je dus ZZP-er.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:43 schreef xuryah het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik heb t over als ZZPer werken in HAAR cafe. En ja dan heb ik ook wel iets voor mijzelf.
Maar wat ik echt zou willen is gewoon een eigen zaak, een fysieke zaak, voor mijzelf. Waar ik t dus zelf mag inrichten en alles. Die 2 dingen zijn toch erg verschillend vind ik.
Je reageerde op mij.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:46 schreef xuryah het volgende:
[..]
Je moet denk ik beter kijken waar ik op reageerde.
Ja ik weet wat een ZZPer is hoor. Maar mijn droom is niet om als ZZPer te gaan werken in iemand anders zaak. Dan heb je alsnog niet alle vrijheden die je wel hebt als je een ondernemer bent van een lunchroom.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:46 schreef DonJames het volgende:
[..]
ZZP-er is niets anders dan "Zelfstandige Zonder Personeel". Zelfstandig wil zeggen dat je niet in loondienst bent, maar dat je een ondernemer bent. Als je voor jezelf begint, wordt je ondernemer. En als je vervolgens geen personeel in dienst hebt, ben je dus ZZP-er.
Of je een eigen lunchroom hebt of niet maakt dus niet uit.
Fixed it.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:52 schreef xuryah het volgende:
[..]
Nee zelfs ik niet meer. Want ik snap niet waar ik nou heen wil.
Vandaar dat ik ook zeg dat je waarschijnlijk geen ondernemer/ZZP-er bent als je daar gaat werken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:50 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ja ik weet wat een ZZPer is hoor. Maar mijn droom is niet om als ZZPer te gaan werken in iemand anders zaak. Dan heb je alsnog niet alle vrijheden die je wel hebt als je een ondernemer bent van een lunchroom.
Lijkt me namelijk niet dat die vriendin het leuk vind als ik de muren opeens ga verven.
Ik ben bang dat je die zelfstandigheid van het ondernemerschap iets te geromantiseerd ziet, in geen enkele ondernemingsvorm heb je uiteindelijk zelf veel in te brengen, het is namelijk de bedoeling dat je er klanten mee tevreden stelt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:50 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ja ik weet wat een ZZPer is hoor. Maar mijn droom is niet om als ZZPer te gaan werken in iemand anders zaak. Dan heb je alsnog niet alle vrijheden die je wel hebt als je een ondernemer bent van een lunchroom.
Lijkt me namelijk niet dat die vriendin het leuk vind als ik de muren opeens ga verven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |