Misschien zegt Sofie het deze keer.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:22 schreef essnhills het volgende:
[..]
En dan kijkt ie recht de camera in enzo
quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:23 schreef johannes_vermeer het volgende:
De make up afdeling heeft haar sproeten verwijderd.
Artis ?quote:
Denk het, AVRO zet de reclame ook nogal vroeg in.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:24 schreef tralalala het volgende:
Nog 5 minuten, verliezer zal volgende week wel komen.
take 26quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:24 schreef Eerin het volgende:
Hoe kut is het om dit uit je hoofd te moeten leren.
Achter die drie hangt een hele grote autocue.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:24 schreef Eerin het volgende:
Hoe kut is het om dit uit je hoofd te moeten leren.
Inclusief het in de camera kijkenquote:
Ja ooit he. Ooit. Misschien zal het anders zijn. Misschienquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:27 schreef Mansjester het volgende:
Dit doen ze elk jaar zo toch, ik snap de verbazing/teleurstelling niet
drie kwartier, daarna nog hints en nabesprekingquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:27 schreef AF_ het volgende:
Volgende week weer een uur kijken voordat je iets weet natuurlijk
Nee meestal is dat vrij aan het beginquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:27 schreef AF_ het volgende:
Nee, zit aan het begin van de afleveringquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:27 schreef Eerin het volgende:
[..]
drie kwartier, daarna nog hints en nabespreking
Kwartier.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:27 schreef AF_ het volgende:
Inderdaadquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:27 schreef essnhills het volgende:
[..]
Inclusief het in de camera kijken![]()
Idd, na 20 minuten tot een half uur.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:28 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nee meestal is dat vrij aan het begin
Idd, de rest weet nu iig hun eigen resultaat.quote:
nee dat matcht niet want Susan was NIET de winnaar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:27 schreef Maartel het volgende:
Art heeft de drie een keer beschreven in een volgorde (suzanne= winnaar, Freek=verliezer, Sofie=Mol) en dat matcht ook de volgorde waarin ie ze aankondigt en ze vlnr binnenkomen, dus ik denk dat t duidelijk is..
Ik ga voor optie 1.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:30 schreef Moira. het volgende:
Wat een matige finale
Maar mogelijke combi's zijn dus:
Susan de mol, Sophie de winnaar, Freek de verliezer
óf
Sophie de mol, Freek de winnaar, Susan de verliezer
Ik heb Susan altijd als 2e mol gehad dus ik neig naar dat eerste, maar nu J-W eruit is weet ik niets meer zeker
Maar als Sophie als Freek op gezeten had Art andere dingen onthuldquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:31 schreef DeLuna het volgende:
Als Sofie op Freek gezeten had dan hadden we nu geweten dat Susan de mol is.
Uiteraardquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:32 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar als Sophie als Freek op gezeten had Art andere dingen onthuld
Freek zit op Sophie toch? Dus die heeft sowieso de test dan slechter dan Sophie (want die zit wel op Susan).quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:32 schreef Eerin het volgende:
JW zat op Sofie en die is eruit. Dus neem in dat geval aan dat Susan de mol is en dat Sofie sneller is geweest met invullen dan Freek.
Freek zat ook op Sofie toch? Dan wint Sofie.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:32 schreef Eerin het volgende:
JW zat op Sofie en die is eruit. Dus neem in dat geval aan dat Susan de mol is en dat Sofie sneller is geweest met invullen dan Freek.
Oh ja inderdaad, dat is waar. Dus dan verliest hij sowieso.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:33 schreef Moira. het volgende:
[..]
Freek zit op Sophie toch? Dus die heeft sowieso de test dan slechter dan Sophie (want die zit wel op Susan).
Nee Tygo zat niet op Susan volgensmijquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:34 schreef Eerin het volgende:
Maar zat Tygo niet op Susan? Dan zou hij toch juist doorgaan? Of kan dat in dit geval niet omdat Freek de vrijstelling had?
Jawel, net als Sofiequote:Op donderdag 13 maart 2014 21:35 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee Tygo zat niet op Susan volgensmij
Dit..quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:43 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Jammer dat ze al zeggen dat freek niet de mol is. Had nog graag 1 week gehoopt op dat hij het toch was
Tygo en Sophie zaten allebei op Susan. Als Sophie sneller heeft geantwoord wint ze t van Tygo.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:34 schreef Eerin het volgende:
Maar zat Tygo niet op Susan? Dan zou hij toch juist doorgaan? Of kan dat in dit geval niet omdat Freek de vrijstelling had?
Dit zou idd goed kunnen zijn hoe het zit.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:01 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Tygo en Sophie zaten allebei op Susan. Als Sophie sneller heeft geantwoord wint ze t van Tygo.
Ik denk nog steeds Susan de Mol. Freek had mazzel met zijn vrijstelling anders lag hij eruit en niet Tygo
en die werkt bij de EO.twitter:klaasmans twitterde op donderdag 06-03-2014 om 21:27:18Ja hoor! Susan is de mol! I said sooooooooo #widm reageer retweet
Ja want JW zat op Sophie en lag eruit. Anders was daar Tygo eruit gegaan lijkt mij. Tot dat moment kan Freek nog hebben gespreid en nu dus die vrijstelling waardoor Tygo eruit lag en niet hij.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:07 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dit zou idd goed kunnen zijn hoe het zit.
Tygo zat op Susan jaquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:34 schreef Eerin het volgende:
Ik kan geen enkele aflevering live zien, dus zo erg is het niet.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:16 schreef nattermann het volgende:
Volgende week tijdens de finale ook nog werkenkut
Ditquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:27 schreef Mansjester het volgende:
Freek en Susan zaten al erg vroeg in de serie op Sofie en daar zijn ze ook niet meer echt van afgeweken, dus vrij logisch dat ze in de finale staanquote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:40 schreef Montagui het volgende:
Let wel dat verdenkingen van de daadwerkelijke mol dus nep zijn:
Wanneer Susan de mol is is haar verdenking naar Sophie nep.... en kan Freek het schudden (want dit zit ook op Sophie), dan wint Sophie en verliest Freek. (In dit geval zou Tygo eigenlijk een betere finalist zijn geweest omdat hij meer op Susan zat dan Freek en heeft Freek geluk gehad met zijn vrijstelling).
Wanneer Sophie de mol is is haar verdenking naar Susan nep.... en aangezien Susan dán niet de mol kan zijn is zij verliezer en Freek winnaar. (En dan was Freek sowieso de terechte finalist ongeacht de vrijstelling).
Als Sophie de mol is wel ja..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:01 schreef TLC het volgende:
[..]
Freek en Susan zaten al erg vroeg in de serie op Sofie en daar zijn ze ook niet meer echt van afgeweken, dus vrij logisch dat ze in de finale staan
Precies mijn gevoel. Prachtige beelden, maar zo weinig inhoud en kracht van het spel zelf. Het is ook moeilijk om geen mooie beelden te krijgen vanuit die locaties.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:12 schreef Jivis het volgende:
Was wel de saaiste finale in jaren. Mooie beelden hoor, maar dan vond ik die opdracht in die trein van vorig jaar toch een stuk vetter.
Je denkt te moeilijk. De verdenking van de mol doet er namelijk niet toe en geeft geen informatie die niet al bekend was. Daarnaast is het de vraag of je uit kunt gaan van de verdenkingen van Freek, of dat dat ook montage werk is.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:40 schreef Montagui het volgende:
Let wel dat verdenkingen van de daadwerkelijke mol dus nep zijn:
Wanneer Susan de mol is is haar verdenking naar Sophie nep.... en kan Freek het schudden (want dit zit ook op Sophie), dan wint Sophie en verliest Freek. (In dit geval zou Tygo eigenlijk een betere finalist zijn geweest omdat hij meer op Susan zat dan Freek en heeft Freek geluk gehad met zijn vrijstelling).
Wanneer Sophie de mol is is haar verdenking naar Susan nep.... en aangezien Susan dán niet de mol kan zijn is zij verliezer en Freek winnaar. (En dan was Freek sowieso de terechte finalist ongeacht de vrijstelling).
Volgens mij was vorig jaar al de verliezer bekend gemaakt, en wist je dus dat het alleen tussen Paulien en Kees ging.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:27 schreef Mansjester het volgende:
Het was ook meer om de commentaren van de kandidaten bij het invullen van de tests erbij te betrekkken aangezien sommigen dat ook interessant vinden gezien de opmerkingen over die zat op die die zat op die.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:18 schreef Operc het volgende:
[..]
Je denkt te moeilijk. De verdenking van de mol doet er namelijk niet toe en geeft geen informatie die niet al bekend was. Daarnaast is het de vraag of je uit kunt gaan van de verdenkingen van Freek, of dat dat ook montage werk is.
Dit is wat er gezegd is door Art:
Suzan; niet de winnaar -> Mol/Verliezer
Sofie; niet de verliezer -> Mol/Winnaar
Freek: niet de mol -> Winnaar/Verliezer
Daar volgt dus al uit dat Freek wint als Sofie de mol is en Sofie wint als Suzan de mol is.
Sophiaquote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:28 schreef Mip1988 het volgende:
Jammer genoeg geen spannend finalespel
Suzan is mijn mol![]()
Freek verliest, Sophia wint
Vind de pot behoorlijk gespekt dit jaar!
ondanks dat er toch weer geld is 'kwijtgeraakt' (dus weggewerkt door de mol?)
Ah zo, ik snap het.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het was ook meer om de commentaren van de kandidaten bij het invullen van de tests erbij te betrekkken aangezien sommigen dat ook interessant vinden gezien de opmerkingen over die zat op die die zat op die.
En om Tygo er ook toch nog een beetje bij te betrekken......
Misschien was de verliezer bekend maken (in plaats van 1 optie wegstrepen per kandidaat) niet mogelijk dit jaar.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:09 schreef texelonia het volgende:
[..]
Volgens mij was vorig jaar al de verliezer bekend gemaakt, en wist je dus dat het alleen tussen Paulien en Kees ging.
En het jaar dat Art kandidaat was, werd zeker de verliezer bekend gemaakt, toen kon je aan de mega grijns op Arts gezicht al zien dat hij de winnaar was.
Klopt.quote:Als dat wel zo is, dan volgt hieruit dat Sofie de mol is, Suzan de verliezer en Freek de winnaar.
Ik denk dat iemand de finale (of eigenlijk aflevering 9 dus) van 2 jaar geleden nog eens moet gaan kijkenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:44 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Klopt.
Ik heb je verhaal iets korter gemaakt waardoor het duidelijker wordt:
Alleen de verliezer bekendmaken was niet mogelijk dit jaar.
Als we uit mogen gaan van de biechten in de finale aflevering, dan zat Sofie op Suzan en Suzan en Freek zaten op Sofie. In die situatie zouden ze alleen de verliezer bekend kunnen maken als Freek de verliezer is. Dan zitten Sofie en Suzan op elkaar en blijft het spannend.
Als Sofie de verliezer was geweest, dan zou je twee mensen overhouden die beide op Sofie zaten.
Als Suzan de verliezer is houdt je Sofie over die op Suzan zat, en Freek die op Sofie zit en dan dus automatisch de winnaar is.
Dan volgt hieruit dat Sofie de mol is, Suzan de verliezer en Freek de winnaar.
Ik meende uit de reactie van Sophie kunnen lezen toen Art zei "Sophie, jij bent níét.. de verliezer" dat ze de winnares is.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:09 schreef texelonia het volgende:
En het jaar dat Art kandidaat was, werd zeker de verliezer bekend gemaakt, toen kon je aan de mega grijns op Arts gezicht al zien dat hij de winnaar was.
Vond 't er wel gaaf uitzien, zou daar zelf wel eens een avondje gestaan willen hebben.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:51 schreef franklop het volgende:
Vond t maar suf, maar goed ik ben een man.
Ja die was idd nog lekker mindfuckerig en met veel mysterieuze aanwijzingen waar je thuis mee kon puzzelen met aanwijzingen/stukjes van vorige afleveringen enzo.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:12 schreef Jivis het volgende:
Was wel de saaiste finale in jaren. Mooie beelden hoor, maar dan vond ik die opdracht in die trein van vorig jaar toch een stuk vetter.
Nou, inderdaad. Wat kaarsen en briefjes in flessen, wát een spanning en sensatiequote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:51 schreef franklop het volgende:
Vond t maar suf, maar goed ik ben een man.
Ik denk dat je als je het op deze manier doet je alleen tegen de mol kan zeggen dat hij niet de winnaar is. Iedereen weet namelijk van zichzelf welke rol hij had.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:44 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Klopt.
Ik heb je verhaal iets korter gemaakt waardoor het duidelijker wordt:
Alleen de verliezer bekendmaken was niet mogelijk dit jaar.
Als we uit mogen gaan van de biechten in de finale aflevering, dan zat Sofie op Suzan en Suzan en Freek zaten op Sofie. In die situatie zouden ze alleen de verliezer bekend kunnen maken als Freek de verliezer is. Dan zitten Sofie en Suzan op elkaar en blijft het spannend.
Als Sofie de verliezer was geweest, dan zou je twee mensen overhouden die beide op Sofie zaten.
Als Suzan de verliezer is houdt je Sofie over die op Suzan zat, en Freek die op Sofie zit en dan dus automatisch de winnaar is.
Dan volgt hieruit dat Sofie de mol is, Suzan de verliezer en Freek de winnaar.
Want?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand de finale (of eigenlijk aflevering 9 dus) van 2 jaar geleden nog eens moet gaan kijken
Als Suuz de mol was geweest, Sofie de winnaar en Freek de verliezer, zou er gekozen zijn voor het eerst bekendmaken dat Freek de verliezer was. Dan had je nog de spanning gehad tussen Suuz en Sofie, wie van de twee is de mol?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 08:59 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik denk dat je als je het op deze manier doet je alleen tegen de mol kan zeggen dat hij niet de winnaar is. Iedereen weet namelijk van zichzelf welke rol hij had.
Een kandidaat zou (denk ik) niet zo goed zijn teleurstelling kunnen verbergen.
Leuke van deze constructie is dat Freek nog kan denken dat hij gewonnen heeft. Hij zat immers met Suus op Sofie. Suus is niet de winnaar. En hij is niet de mol. Dat weet hij zelf ook. Dus dan is Sofie de mol in zijn hoofd, Suus dus de verliezer en hij de winnaar.
Sofie weet ook haar rol. En dat ze niet de verliezer is. Die weet dus al dat ze gewonnen heeft. Maar ja, dat wist ze sowieso. Want Freek zat op de verkeerde mol (op haar en ze weet zelf dat ze de mol niet is) en de mol (Susan) zelf kan niet winnen.
Dus daarom zie ik hier een bevestiging in van het feit dat Susan de mol is.
Alsubegrijptwatikbedoel.
Deze logica ontgaat me even.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:42 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als Suuz de mol was geweest, Sofie de winnaar en Freek de verliezer, zou er gekozen zijn voor het eerst bekendmaken dat Freek de verliezer was. Dan had je nog de spanning gehad tussen Suuz en Sofie, wie van de twee is de mol?
Daar hebben ze niet voor gekozen. Vreemd? Nee, waarschijnlijk is Freek niet de verliezer dus kon het niet. Hij is ook niet de mol - is bekendgemaakt - dus hij is de winnaar. Freek zat op Sofie dus Sofie is de mol. Dus is Suzan de verliezer. Geen hogere wiskunde hoor!
Nee, ze hebben het waarschijnlijk zo gedaan omdat het DE ENIGE MOGELIJKHEID was. Waarmee ze meteen verraden hoe het zit. Het was geen keuze, het was een moetje.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:27 schreef Moira. het volgende:
[..]
Deze logica ontgaat me even.
Als ze het op een andere manier gedaan hadden, had er dus tegen Suus of Sophie gezegd moeten worden "Jij bent niet de mol", dan is er toch geen spanning meer wie van de 2 de mol is?
Die spanning is er nu juist. Omdat we weten dat Freek de mol niet is, dus moet het Suus of Sophie zijn.
Dit is iig geenszins een bevestiging dat Sophie de mol is, want op alle mogelijke manieren is het altijd nog heel goed mogelijk dat Susan de mol is.
Ze laten je ook niet weten wie de winnaar is, enkel wie dat níét is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:38 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nee, ze hebben het waarschijnlijk zo gedaan omdat het DE ENIGE MOGELIJKHEID was. Waarmee ze meteen verraden hoe het zit. Het was geen keuze, het was een moetje.
Ook alleen de winnaar bekendmaken was niet mogelijk. Freek de winnaar betekent namelijk meteen Sofie de mol. Susan de winnaar betekent ook meteen Sofie de mol. Sofie de winnaar betekent Freek de verliezer dus Susan de mol. Dus dat kon ook niet.
Wat ze nog wel hadden kunnen doen is niets zeggen, alleen: dit zijn de drie en volgende keer horen we wie de verliezer, wie de winnaar en wie de mol is.
Als het tussen Susan en Sofie zou gaan, zouden ze gemeld hebben dat Freek de verliezer was. Dan had je nog een leuk psychologisch spel kunnen zien tussen Susan en Sofie. Daar zou toch elke redactie voor kiezen? Het kon blijkbaar niet omdat Freek de winnaar is en dus Sofie de mol.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:58 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ze laten je ook niet weten wie de winnaar is, enkel wie dat níét is.
Dus het blijft open (behalve voor de mensen die in de Freek-tunnel zaten); Susan de mol of Sophie de mol.
Het meest logische lijkt voor mij dat Susan de mol is. Sophie reageerde ook op het bericht dat zij de verliezer niet is, als een kandidaat die te horen krijgt dat ze de winnaar is (zij weet dat ze zelf de mol niet is, dus als ze niet de verliezer is is ze de winnaar).
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:42 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als Suuz de mol was geweest, Sofie de winnaar en Freek de verliezer, zou er gekozen zijn voor het eerst bekendmaken dat Freek de verliezer was. Dan had je nog de spanning gehad tussen Suuz en Sofie, wie van de twee is de mol?
Daar hebben ze niet voor gekozen. Vreemd? Nee, waarschijnlijk is Freek niet de verliezer dus kon het niet. Hij is ook niet de mol - is bekendgemaakt - dus hij is de winnaar. Freek zat op Sofie dus Sofie is de mol. Dus is Suzan de verliezer. Geen hogere wiskunde hoor!
Wacht!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:27 schreef Moira. het volgende:
[..]
Deze logica ontgaat me even.
Als ze het op een andere manier gedaan hadden, had er dus tegen Suus of Sophie gezegd moeten worden "Jij bent niet de mol", dan is er toch geen spanning meer wie van de 2 de mol is?
Die spanning is er nu juist. Omdat we weten dat Freek de mol niet is, dus moet het Suus of Sophie zijn.
Dit is iig geenszins een bevestiging dat Sophie de mol is, want op alle mogelijke manieren is het altijd nog heel goed mogelijk dat Susan de mol is.
Je kunt uitgaan van het laatste want elke redactie zou gegaan zijn voor een psychologisch eindspel tussen Susan en Sofie als dat mogelijk was geweest.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:12 schreef Operc het volgende:
[..]
[..]
Wacht!
Het enige punt wat ik wilde maken in mijn post was dat er voorgaande jaren voor werd gekozen om de verliezer bekend te maken en dat dat dit jaar eigenlijk alleen kon als Freek de verliezer was. Ik zeg NIET dat dat betekent dat Freek niet de verliezer is, enkel dat het de vraag is of ze hebben gekozen voor de huidige variant omdat ze dit een toffe actie vonden of dat ze min of meer gedwongen werden door de uitslag van de test.
Les 1 bij WIDM: Je kunt nergens vanuit gaan.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:27 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Je kunt uitgaan van het laatste want elke redactie zou gegaan zijn voor een psychologisch eindspel tussen Susan en Sofie als dat mogelijk was geweest.
Nu doen ze het op deze manier door in het midden te laten of Freek de winnaar of verliezer is. Dat had allemaal niet gehoeven als Freek echt de verliezer was. Dus hij is de winnaar.
En kun je daar een rationele analyse voor geven?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:53 schreef jcdragon het volgende:
Ik heb het laatste stukje nog een keer bekeken en mijn gevoel zegt dat Sofie de winnaar, Susan de Mol en Freek de verliezer is.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:04 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
En kun je daar een rationele analyse voor geven?
De mol zou tot op het laatste moment niets willen laten merken. Sofie ging lachen omdat ze wist dat ze de winnaar was. Als Sofie de winnaar is, betekent het dat Susan de mol is en dus Freek de verliezer.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Over de gezichtsuitdrukkingen: Susan en Freek keken stoicijns, alleen Sofie lachte. De kandidaten zullen de opdracht hebben gekregen: laat niets merken, geen teleurstelling, niets! Alleen de mol zal zich daar weinig van aantrekken. Die kan altijd lachen.
Hoe kan Sofie weten dat ze de winnaar is?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:25 schreef jcdragon het volgende:
[..]
[..]
De mol zou tot op het laatste moment niets willen laten merken. Sofie ging lachen omdat ze wist dat ze de winnaar was. Als Sofie de winnaar is, betekent het dat Susan de mol is en dus Freek de verliezer.
Sofie was toch niet de verliezer? Die is dus de mol of de winnaarquote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:26 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hoe kan Sofie weten dat ze de winnaar is?
Stel Sofie is kandidaat.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:26 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hoe kan Sofie weten dat ze de winnaar is?
Freek kan toch ook de winnaar zijn? Dat weet Sofie toch niet? Sofie heeft alleen reden tot lachen als ze de mol is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:32 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Stel Sofie is kandidaat.
Art zegt toch eerst tegen Susan dat ze niet de winnaar is, daarna tegen Sofie dat ze niet de verliezer is. Dan is ze dus de winnaar. En ze blijft nog grijnzen als Art zegt dat Freek de mol niet is.
Freek weet nog niets en blijft in spanning kijken.
Er zijn bij de finale van WIDM 3 rollen: winnaar, verliezer en mol. Als een kandidaat hoort dat hij/zij niet de verliezer is, weet die persoon dus al dat de winst binnen is aangezien de mol zelf echt wel weet dat hij of zij de mol is en een kandidaat die optie dus weg kan strepen. Oftewel: op het punt waar aflevering 9 stopt weet van de drie kandidaten alleen Freek nog niet zeker hoe het zit.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:35 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Freek kan toch ook de winnaar zijn? Dat weet Sofie toch niet? Sofie heeft alleen reden tot lachen als ze de mol is.
Stel Susan is de mol, Freek is niet de mol weten we. Sofie is niet de verliezer weten we. Sofie weet echter niet dat Freek op haar zit. Freek kan ook op Susan zitten. Sofie kan dat niet weten. Daarom heeft ze geen reden om te lachen totdat Art het bekendmaakt. Ze kan wél lachen als ze de mol is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:37 schreef Operc het volgende:
[..]
Er zijn bij de finale van WIDM 3 rollen: winnaar, verliezer en mol. Als een kandidaat hoort dat hij/zij niet de verliezer is, weet die persoon dus al dat de winst binnen is aangezien de mol zelf echt wel weet dat hij of zij de mol is en een kandidaat die optie dus weg kan strepen. Oftewel: op het punt waar aflevering 9 stopt weet van de drie kandidaten alleen Freek nog niet zeker hoe het zit.
twitter:SofievandenEnk twitterde op donderdag 13-03-2014 om 22:09:23@coen3fm @Domien oooo, heerlijk al die reacties en het speculeren! Nog 1 weekje... #nietsiswathetlijkt #widm reageer retweet
Huh? Waar haal jij uit dat Freek de winnaar is en Sophie de mol?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als het tussen Susan en Sofie zou gaan, zouden ze gemeld hebben dat Freek de verliezer was. Dan had je nog een leuk psychologisch spel kunnen zien tussen Susan en Sofie. Daar zou toch elke redactie voor kiezen? Het kon blijkbaar niet omdat Freek de winnaar is en dus Sofie de mol.
Over de gezichtsuitdrukkingen: Susan en Freek keken stoicijns, alleen Sofie lachte. De kandidaten zullen de opdracht hebben gekregen: laat niets merken, geen teleurstelling, niets! Alleen de mol zal zich daar weinig van aantrekken. Die kan altijd lachen.
Als Sophie kandidaat is en ze krijgt te horen dat ze niet de verliezer is, dan weet ze toch dat ze gewonnen heeft? Ze weet van zichzelf dan namelijk dat ze niet de mol is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:35 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Freek kan toch ook de winnaar zijn? Dat weet Sofie toch niet? Sofie heeft alleen reden tot lachen als ze de mol is.
Hoezo? Waarom kan Freek niet de winnaar zijn?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:45 schreef Moira. het volgende:
[..]
Als Sophie kandidaat is en ze krijgt te horen dat ze niet de verliezer is, dan weet ze toch dat ze gewonnen heeft?
Haha ja idd, ik vond het vorig jaar met Kees Tol makkelijker om de mol aan te wijzenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:39 schreef Loekie1 het volgende:
Als Susan de mol is verdient ze een Oscar.
Vorig jaar was makkelijk, dit jaar is makkelijk, het jaar met Art als winnaar was moeilijk omdat de mol toen vrijwel niet molde.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:42 schreef TLC het volgende:
[..]
Haha ja idd, ik vond het vorig jaar met Kees Tol makkelijker om de mol aan te wijzen
Om je voorbeeld maar even uit te leggen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:46 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Stel Susan is de mol, Freek is niet de mol weten we. Sofie is niet de verliezer weten we. Sofie weet echter niet dat Freek op haar zit. Freek kan ook op Susan zitten. Sofie kan dat niet weten. Daarom heeft ze geen reden om te lachen totdat Art het bekendmaakt. Ze kan wél lachen als ze de mol is.
Een kandidaat is gespannen tot het einde want niets is wat het lijkt. Alleen de mol weet dat hij de mol is en kan lachen.
Een mol is ook heel blij dat het spel ten einde is. En de mol krijgt ook geld. Je hebt wel gelijk dat Sofie altijd kan lachen omdat zij óf winnaar óf mol is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:49 schreef Operc het volgende:
[..]
Om je voorbeeld maar even uit te leggen.
Stel Suzan is de mol. Dan weet Sofie dus van zichzelf "Ik ben de mol niet, anders had ik daar de afgelopen weken wel iets over gehoord van het productieteam." Vervolgens zegt Art tegen Sofie "Hallo Sofie, jij bent niet de verliezer." Dan weet Sofie toch dat ze de winnaar is? Als je even 17.000 euro bijgeschreven krijgt en de winnaar van het spel bent is dat een prima reden om een glimlach niet te kunnen onderdrukken.
Lees de als in die zin, en de meerdere keren dat ik zeg dat het ook kan dat Freek de winnaar is, maar in dat geval zou Sofie (thanks Pienjoo) de mol zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:51 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hoezo? Waarom kan Freek niet de winnaar zijn?
De grootste wannabe-mol is nog wel J-Wquote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:34 schreef TLC het volgende:
Als Sofie de mol niet is heeft ze als kandidaat wel behoorlijk, en erg ook nog, lopen te mollen
Als Susan de mol is want ze als kandidaat wel erg goed, en was ze misschien soms vergeten dat ze de mol was![]()
Er is iig een hele grote wannabeemol bij
Hoe weet je dat het makkelijk is als je nog niet weet of je goed zit of nietquote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:48 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Vorig jaar was makkelijk, dit jaar is makkelijk, het jaar met Art als winnaar was moeilijk omdat de mol toen vrijwel niet molde.
De mol zal nooit laten merken dat hij/zij de mol is tot het hoge woord van Art eruit is, een mol zal dan ook niet lachen op het moment dat Art een mededeling doet "Jij bent niet de verliezer/winnaar/mol".quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:54 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Een mol is ook heel blij dat het spel ten einde is. En de mol krijgt ook geld. Je hebt wel gelijk dat Sofie altijd kan lachen omdat zij óf winnaar óf mol is.
Misschien acteert ze als Mol dat ze denkt dat ze gewonnen heeftquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:03 schreef Moira. het volgende:
[..]
De mol zal nooit laten merken dat hij/zij de mol is tot het hoge woord van Art eruit is, een mol zal dan ook niet lachen op het moment dat Art een mededeling doet "Jij bent niet de verliezer/winnaar/mol".
Als Sophie de mol zou zijn zou ik dat een héééééle slechte actie van haar als mol vinden.
Een mol zal niet lachen, maar omdat ze wil spelen dat ze de winnaar is, lacht ze wel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:03 schreef Moira. het volgende:
[..]
De mol zal nooit laten merken dat hij/zij de mol is tot het hoge woord van Art eruit is, een mol zal dan ook niet lachen op het moment dat Art een mededeling doet "Jij bent niet de verliezer/winnaar/mol".
Als Sophie de mol zou zijn zou ik dat een héééééle slechte actie van haar als mol vinden.
Dat zou idd ook kunnenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:07 schreef Maartel het volgende:
[..]
Misschien acteert ze als Mol dat ze denkt dat ze gewonnen heeft
Nouja, either way kan het nog gewoon beide kanten op.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:07 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Een mol zal niet lachen, maar omdat ze wil spelen dat ze de winnaar is, lacht ze wel.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:27 schreef Mansjester het volgende:
Ho ho, inmiddels weten we waar die papiertjes vandaan komen he.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:39 schreef TLC het volgende:
De mol staat niet graag in de schijnwerpers, dat waren dus Tygo en Freek (duh) maar als actrice staat Susan toch ook dagelijks in de schijnwerpers ? hmmmmm
Snap je wel wat ik zeg?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:45 schreef TLC het volgende:
Tygo en Freek zijn toch geen mol, die kon je met die hint al vanaf aflevering 1 uitsluiten met die laseropdracht
Jawel, maar blijkbaar was het dus waar aangezien beide heren al naar huis zijnquote:
Nee, je snapt dus niet wat ik zeg.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:47 schreef TLC het volgende:
[..]
Jawel, maar blijkbaar was het dus waar aangezien beide heren al naar huis zijn
1. jawelquote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:49 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nee, je snapt dus niet wat ik zeg
Het heeft waarschijnlijk ook geen link met de opdracht van aflevering 1
Nounou tis maar een spelletjequote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:51 schreef Moira. het volgende:
Oké, vriend
Veel plezier met alle nuttige informatie die je eruit kunt halen enzo
Neuh, gewoon in bold. Zelfde lettertype.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:17 schreef Maartel het volgende:
[..]De F is in een ander lettertype.
Dus toch Freek!!!!1!!!
Schrijf je Sofie met een f??quote:
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:42 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ho ho, inmiddels weten we waar die papiertjes vandaan komen he.
Het waren stellingen in flesjes die zowel waar als onwaar konden zijn, als ze waar waren en ze meegenomen werden, was het geld voor de pot waard.
Het papiertje waarop staat "De mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan." wat we het hele seizoen in de intro hebben gezien, is dus één van die stellingen en kan dus ook net zo goed onwaar zijn. Dikke kans dat de kandidaten dat flesje hebben laten drijven.
Dan hebben we dus helemaal niks aan die informatie die we vanaf aflevering 1 al als mogelijke hint zagen![]()
Weer met de groetjes van de makers, haha.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |