Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Op woensdag 12 maart 2014 21:07 schreef Wolve000 het volgende: Wat denken we van andersom.... ofvallen omdat je beter wil sporten? Zal voor velen wellicht neit zo'n issue zijn, maar als je al snel bent en nog sneller wil worden...?
niet afvallen omdat het sneller moet, maar wel omdat het dan (hopelijk) makkelijker gaat, zonder overtollige kilo's
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
@ Quoi: Mr. Q is geen probleem hoor, zet maar gewoon op de lijst en stuur even een berichtje.
Net weer terug van een 'traag'' rondje, begin er een beetje aan te wennen, dat ik voorlopig even geen tempo ga maken om mn benen te ontzien. Keek ik net op mn telefoon, zie ik dat ik op Strava 2 KOM's kwijt ben... Had meteen weer zin om mn schoenen weer aan te trekken meteen daar mijn tijd te verbeteren Maar nee, denk aan je lijf
Ach, ik zit nu al 3 maanden op een plateau wat betreft afvallen. Ja het is frustrerend en iedereen zei dat de kilo's eraf zouden vallen na de bevalling. En ik eet gezond+regelmatig, sport 3x per week. Maar afvallen, nee dus, stelletje leugenaars . Komt wel..
Libra ftw, bijna 400 entries inzitten. Lopen om af te vallen, afvallen om sneller te kunnen lopen. Winwin. Persoonlijk merk ik wel dat het scheelt dat gewichtsverlies, loop net wat veerkrachtiger.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Als ik sneller ga afvallen en er bijv. Snel 2 afval zitten er binnen de kortste keren 4 aan
Ik denk juist dat het de kunst is om je leefstijl zo om te gooien dat het 'vanzelf' gaat. Al gaat die vlieger ook niet altijd op, zoals Swets al aan gaf.
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
Op woensdag 12 maart 2014 21:15 schreef GotC het volgende: Ach, ik zit nu al 3 maanden op een plateau wat betreft afvallen. Ja het is frustrerend en iedereen zei dat de kilo's eraf zouden vallen na de bevalling. En ik eet gezond+regelmatig, sport 3x per week. Maar afvallen, nee dus, stelletje leugenaars . Komt wel..
Soms kom je inderdaad zo'n 'drempel' tegen. Het enige wat je kan doen is gewoon doorgaan. En dan opeens heb je een week dat er zo 2 kilo af is bijvoorbeeld
Op woensdag 12 maart 2014 21:13 schreef _MvN_ het volgende: Ik was begonnen met sporten als 'moetje'. Zag er tegenop. Ben begonnen met 15 seconden
Dat was 6 jaar geleden. In het eerste jaar was ik 55 kilo afgevallen en sindsdien is het een positieve verslaving.
Dat vind ik echt ontzettend knap van je Heb sporten hier nooit als moeten gezien. Want vind het leuk. Geeft me zowel in mijn lijf als kop rust.. Heerlijk! Zwemmen doe ik het liefst
Soms kom je inderdaad zo'n 'drempel' tegen. Het enige wat je kan doen is gewoon doorgaan. En dan opeens heb je een week dat er zo 2 kilo af is bijvoorbeeld
Daar wacht ik geduldig op En als er over 5 mnd nog niks af is ga ik even langs de huisarts
Ben jij niet een beetje aan het overbelasten? Bijna iedere dag en dan dat soort afstanden?
Dit doe ik eigenlijk al 3 jaar. Hardlopen is voor mij DE manier om mn hoofd leeg te maken en ff een moment voor mezelf. Heb nooit ergens last van en zelden spierpijn. Dus het liefst ga ik zo vaak mogelijk een rondje doen.
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
Op woensdag 12 maart 2014 21:39 schreef Swetsenegger het volgende: Nog even en we kunnen hier een hele galerij voor-na foto's hangen. Misschien leuk voor in de OP
No thanks. Kreeg maandag nog een foto van mijn zus, van voor het afvallen, om me er even aan te helpen herinneren (en om te vertellen dat ze trots op me was ) Die foto's hoef ik niet meer zo nodig te zien...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
No thanks. Kreeg maandag nog een foto van mijn zus, van voor het afvallen, om me er even aan te helpen herinneren (en om te vertellen dat ze trots op me was ) Die foto's hoef ik niet meer zo nodig te zien...
Ik heb er weinig moeite mee. Maar ik kan dan ook wel minimaal 3 keer een voor-na setje maken.
Ik heb er zelf 1 gemaakt.. Doel is rustig 15k en sub 65 minuten op de 10 kunnen doen. 7 wkn voor uitgetrokken maar kan er ook wat langer over doen.
Nice!
Voor en na foto's, ik kan er aan mee doen. Momenteel begin ik me helaas weer in de tussen-fase, maar goed, the only way is down again! Net met een groepje vriendinnen gelopen. Idd veel gelopen want er was 1 echte beginner bij maar ik beschouw het maar als een soort van intervaltraining. En ondertussen dus mooi wel ongeveer een uur buiten bezig geweest, is ook wat waard. Volgens mijn stappenteller heb ik vandaag in totaal 16.89km afgelegd. Best netjes toch?
Ik loop om te eten / en eet om te lopen. Ik zit ook vast op plateau. Zal weer eens intermittent fasting doen, kijken of dat helpt. Alleen goed plannen met lopen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Corestrength en de hele reutemeteut train ik in de sportschool. Volgens mij eet ik ook niet heel veel en drinken doe ik ook minder maar het wil nog niet echt omlaag. Of een poosje IF'en of anders poosje kcal tellen. Als ik mijn libra er bij pak valt het wel op dat ik eind weekend altijd wat zwaarder ben.. Denk dat daar ook winst te pakken is maarja... gezellig gezellig altijd.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Op woensdag 12 maart 2014 21:07 schreef Wolve000 het volgende: Wat denken we van andersom.... ofvallen omdat je beter wil sporten? Zal voor velen wellicht neit zo'n issue zijn, maar als je al snel bent en nog sneller wil worden...?
voor mij zou er nog een kilo of 2-3 af kunnen voor het "optimale" hardloopgewicht", elke kilo extra die je mee moet zeulen is er een te veel. Maar, ook al loop ik 60-70km per week, ik blijf nu al twee jaar op het zelfde gewicht
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Ook al was het een moetje, heb veel respect voor zo'n prestatie!
Uiteindelijk kom je op een punt waarop je jezelf als minderwaardig ziet. Dan kun je of zielig doen of jezelf een schop onder je reet geven en de deur uit gaan. Dat laatste heb ik dus gedaan. Man, als ik eraan terug denk
nu alleen even zoeken waar je ze in Nederland kan verkrijgen.
edit: Inov8 is onder andere bij Wiggle.nl te krijgen
[ Bericht 4% gewijzigd door rechtsedirecte op 13-03-2014 00:06:31 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
55 kilogram afvallen. Ligt het aan mij? Daar kan ik me dus helemaal niets bij voorstellen. Logischerwijze is het veel, maar het zegt me gewoon helemaal niets. Als ik (echt) dikke mensen zien ben ik ook altijd benieuwd hoe het is om zoveel 'overtollig' lijf met je mee te zeulen.
Ik gok overigens dat dit mechanisme twee kanten op werkt. Ik denk dat veel mensen bij het zien van gratenpakhuizen als MaleDuck, jero_nimo, en ondergetekende zich ook vragen hoe dat is.
voor mij zou er nog een kilo of 2-3 af kunnen voor het "optimale" hardloopgewicht", elke kilo extra die je mee moet zeulen is er een te veel. Maar, ook al loop ik 60-70km per week, ik blijf nu al twee jaar op het zelfde gewicht
Ja dat zou voor mij ook wel mogen. Zou heel graag 65 willen wegen. Maar denk dat ik dan óf veel meer moet sporten óf minder moet eten en 0,0 alcohol moet gaan drinken. En dat heb ik er niet voor over. Ik eet wel zo gezond mogelijk en ga nu natuurlijk voor de HM trainen dus wie weet verlies ik nog her en der een kilo. Of 4 (zit nu op 69 kilo)
Ja, 55 is heel veel. Maar wel knap. Ik denk dat het soms gebeurt dat mensen de controle over hun gewicht kwijt raken door een gebeurtenis en dan "ineens" met een enorm overgewicht zitten. En overgewicht houdt zichzelf ook in stand natuurlijk.
Ik gok overigens dat dit mechanisme twee kanten op werkt. Ik denk dat veel mensen bij het zien van gratenpakhuizen als MaleDuck, jero_nimo, en ondergetekende zich ook vragen hoe dat is.
Dat vind ik toch wel het grote nadeel van lange afstanden. Ik zie soms mensen en dan denk ik echt, "gast, eet even een paar hamburgers of zo ".
Op donderdag 13 maart 2014 08:11 schreef YUR het volgende: Een bekende van mij biedt een Garmin FR210 incl hartslagmeter aan voor 145 euro (vaste prijs, zegt ie). Iemand interesse?
Op donderdag 13 maart 2014 08:40 schreef La_Tramposa het volgende: Voor het ideale gewicht voor lange afstandlopen moet ik nog wel 15kg eraf denk ik Maar met 4 ben ik ook al blij!
Hier ook. Ideaalgewicht is voor mij 70-75kg, maar dat heb ik al een hele tijd niet gehaald. Zit nu op de 84, wil eigenlijk maximaal 80 wegen.... (Is overigens met deze lengte zowel 59 als 98 geweest )
Hier ook. Ideaalgewicht is voor mij 70-75kg, maar dat heb ik al een hele tijd niet gehaald. Zit nu op de 84, wil eigenlijk maximaal 80 wegen.... (Is overigens met deze lengte zowel 59 als 98 geweest )
Volgens mij zijn vrouwelijke lange afstandlopers rond de 45 kilo, en mannelijke rond de 55 Dus ideaalgewicht voor hardlopen is niet het ideale gezonde gewicht
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Volgens mij zijn vrouwelijke lange afstandlopers rond de 45 kilo, en mannelijke rond de 55 Dus ideaalgewicht voor hardlopen is niet het ideale gezonde gewicht
Euh? Wat versta jij dan onder een langeafstandsloper?
Alle langeafstandslopers zijn 1,60m hoog?
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Veel goeie wel. In Amerika heb ik veel van die elite renners ontmoet. Paula Radcliff bijvoorbeeld is 54 kg en die steekt vaak een kop boven haar concurrentes uit.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
En zelfs voor de kortere afstanden.. Op evenementen van onze hardloopclub kwam Molly Huddle vaak langs, zij doet vooral de 5km (is ook Amerikaans recordhoudster) en weegt 49kg.
Veel goeie wel. In Amerika heb ik veel van die elite renners ontmoet. Paula Radcliff bijvoorbeeld is 54 kg en die steekt vaak een kop boven haar concurrentes uit.
Ah, dan heb je het dus over elite-wedstrijdrenners?
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
"Ergens in de tweede helft van die dag hadden we een discussie over dat de term voor niet finishen in een race DNF (Did Not Finish) geheel verkeerd gekozen is. Het zou moeten zijn: RTC (Refused To Continue)."
Ik vond dat ook een betere omschrijving voor een DNF inderdaad.
quote:
Op donderdag 13 maart 2014 09:27 schreef dapluiz het volgende: Net mijn filmpje van Marathon-photos gezien, damn, bij de finish ziet het er niet echt meer uit als hardlopen, meer als hobbelen
Niets om je voor te schamen. Zo zien we er allemaal uit aan het einde van een wedstrijd. (Ok, enkele uitzonderingen daar gelaten )
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Scheen voelt weer goed. Toch nog even voorzichtig deze week, want wanneer je back-to-back-to-back 30KM-HMmetPR-35KM loopt is een weekje iets rustiger aan sowieso wel een goed idee.
Je moet er gewoon aanleg voor hebben. Ik eet mezelf sinds ik intensief ben gaan sporten de hele dag een slag in rondte om juist niet meer af te vallen .
Op donderdag 13 maart 2014 10:07 schreef mosselmossel het volgende: RTC is onzinnig. Het klopt soms namelijk gewoon niet. Als er bijvoorbeeld geen keuze meer is. Dus gewoon lekker DNF.
Bovendien heb ik het niet zo op dat soort zachte boterhammen.
RTC? DNF?
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Ik heb weer een vraag Ik heb gisteren een driekwart tight gepast. Zat lekker, maar hij was bijna doorzichtig. Nou weet ik niet of alle tights dat zijn, of dat het te maken heeft met het feit dat ik een heul goedkoop ding van Decathlon gepast heb.
Dus mijn vraag is: wat zijn nou fijne, niet te dure tights die niet doorschijnen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. .. The wisdom that the old can't give away
Op donderdag 13 maart 2014 10:08 schreef miss_sly het volgende: Ik heb weer een vraag Ik heb gisteren een driekwart tight gepast. Zat lekker, maar hij was bijna doorzichtig. Nou weet ik niet of alle tights dat zijn, of dat het te maken heeft met het feit dat ik een heul goedkoop ding van Decathlon gepast heb.
Dus mijn vraag is: wat zijn nou fijne, niet te dure tights die niet doorschijnen?
Heeft te maken met dat het een goedkoop ding van de Decathlon is. Ze horen niet door te schijnen. En ik koop nooit echt goedkope (je doet er toch jaren mee), dus kan je niet echt helpen. Hoewel mijn vriendin er een van Leontien heeft, maar ik weet niet of dat merk nog bestaat. Die vindt ze wel fijn in elk geval.
Op donderdag 13 maart 2014 10:08 schreef miss_sly het volgende: Ik heb weer een vraag Ik heb gisteren een driekwart tight gepast. Zat lekker, maar hij was bijna doorzichtig. Nou weet ik niet of alle tights dat zijn, of dat het te maken heeft met het feit dat ik een heul goedkoop ding van Decathlon gepast heb.
Je moet er gewoon aanleg voor hebben. Ik eet mezelf sinds ik intensief ben gaan sporten de hele dag een slag in rondte om juist niet meer af te vallen .
het is denk ik eerder andersom, je moet eerder aanleg ervoor hebben om niet aan te komen.
Eerlijk is eerlijk, ik had een tight aan van 9,95, dat kan ook niet heel veel zijn he? Maar ik wil er (nog) niet te veel geld aan uitgeven, omdat ik nog maar zo kort loop. Nu loop ik in een lange broek waar ik ook in fitness, maar zo'n tight zit wel echt veel lekkerder, dus een driekwart lijkt me wel fijn.
Van jouw linkje zijn ze ook nog best betaalbaar, Swets, thanks! Aangezien ik volgende week Renate afmaak, ga ik mezelf toch maar trakteren op een fijne tight.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. .. The wisdom that the old can't give away