Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Op woensdag 12 maart 2014 21:07 schreef Wolve000 het volgende: Wat denken we van andersom.... ofvallen omdat je beter wil sporten? Zal voor velen wellicht neit zo'n issue zijn, maar als je al snel bent en nog sneller wil worden...?
niet afvallen omdat het sneller moet, maar wel omdat het dan (hopelijk) makkelijker gaat, zonder overtollige kilo's
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
@ Quoi: Mr. Q is geen probleem hoor, zet maar gewoon op de lijst en stuur even een berichtje.
Net weer terug van een 'traag'' rondje, begin er een beetje aan te wennen, dat ik voorlopig even geen tempo ga maken om mn benen te ontzien. Keek ik net op mn telefoon, zie ik dat ik op Strava 2 KOM's kwijt ben... Had meteen weer zin om mn schoenen weer aan te trekken meteen daar mijn tijd te verbeteren Maar nee, denk aan je lijf
Ach, ik zit nu al 3 maanden op een plateau wat betreft afvallen. Ja het is frustrerend en iedereen zei dat de kilo's eraf zouden vallen na de bevalling. En ik eet gezond+regelmatig, sport 3x per week. Maar afvallen, nee dus, stelletje leugenaars . Komt wel..
Libra ftw, bijna 400 entries inzitten. Lopen om af te vallen, afvallen om sneller te kunnen lopen. Winwin. Persoonlijk merk ik wel dat het scheelt dat gewichtsverlies, loop net wat veerkrachtiger.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Als ik sneller ga afvallen en er bijv. Snel 2 afval zitten er binnen de kortste keren 4 aan
Ik denk juist dat het de kunst is om je leefstijl zo om te gooien dat het 'vanzelf' gaat. Al gaat die vlieger ook niet altijd op, zoals Swets al aan gaf.
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
Op woensdag 12 maart 2014 21:15 schreef GotC het volgende: Ach, ik zit nu al 3 maanden op een plateau wat betreft afvallen. Ja het is frustrerend en iedereen zei dat de kilo's eraf zouden vallen na de bevalling. En ik eet gezond+regelmatig, sport 3x per week. Maar afvallen, nee dus, stelletje leugenaars . Komt wel..
Soms kom je inderdaad zo'n 'drempel' tegen. Het enige wat je kan doen is gewoon doorgaan. En dan opeens heb je een week dat er zo 2 kilo af is bijvoorbeeld
Op woensdag 12 maart 2014 21:13 schreef _MvN_ het volgende: Ik was begonnen met sporten als 'moetje'. Zag er tegenop. Ben begonnen met 15 seconden
Dat was 6 jaar geleden. In het eerste jaar was ik 55 kilo afgevallen en sindsdien is het een positieve verslaving.
Dat vind ik echt ontzettend knap van je Heb sporten hier nooit als moeten gezien. Want vind het leuk. Geeft me zowel in mijn lijf als kop rust.. Heerlijk! Zwemmen doe ik het liefst
Soms kom je inderdaad zo'n 'drempel' tegen. Het enige wat je kan doen is gewoon doorgaan. En dan opeens heb je een week dat er zo 2 kilo af is bijvoorbeeld
Daar wacht ik geduldig op En als er over 5 mnd nog niks af is ga ik even langs de huisarts
Ben jij niet een beetje aan het overbelasten? Bijna iedere dag en dan dat soort afstanden?
Dit doe ik eigenlijk al 3 jaar. Hardlopen is voor mij DE manier om mn hoofd leeg te maken en ff een moment voor mezelf. Heb nooit ergens last van en zelden spierpijn. Dus het liefst ga ik zo vaak mogelijk een rondje doen.
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
Op woensdag 12 maart 2014 21:39 schreef Swetsenegger het volgende: Nog even en we kunnen hier een hele galerij voor-na foto's hangen. Misschien leuk voor in de OP
No thanks. Kreeg maandag nog een foto van mijn zus, van voor het afvallen, om me er even aan te helpen herinneren (en om te vertellen dat ze trots op me was ) Die foto's hoef ik niet meer zo nodig te zien...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
No thanks. Kreeg maandag nog een foto van mijn zus, van voor het afvallen, om me er even aan te helpen herinneren (en om te vertellen dat ze trots op me was ) Die foto's hoef ik niet meer zo nodig te zien...
Ik heb er weinig moeite mee. Maar ik kan dan ook wel minimaal 3 keer een voor-na setje maken.
Ik heb er zelf 1 gemaakt.. Doel is rustig 15k en sub 65 minuten op de 10 kunnen doen. 7 wkn voor uitgetrokken maar kan er ook wat langer over doen.
Nice!
Voor en na foto's, ik kan er aan mee doen. Momenteel begin ik me helaas weer in de tussen-fase, maar goed, the only way is down again! Net met een groepje vriendinnen gelopen. Idd veel gelopen want er was 1 echte beginner bij maar ik beschouw het maar als een soort van intervaltraining. En ondertussen dus mooi wel ongeveer een uur buiten bezig geweest, is ook wat waard. Volgens mijn stappenteller heb ik vandaag in totaal 16.89km afgelegd. Best netjes toch?
Ik loop om te eten / en eet om te lopen. Ik zit ook vast op plateau. Zal weer eens intermittent fasting doen, kijken of dat helpt. Alleen goed plannen met lopen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Corestrength en de hele reutemeteut train ik in de sportschool. Volgens mij eet ik ook niet heel veel en drinken doe ik ook minder maar het wil nog niet echt omlaag. Of een poosje IF'en of anders poosje kcal tellen. Als ik mijn libra er bij pak valt het wel op dat ik eind weekend altijd wat zwaarder ben.. Denk dat daar ook winst te pakken is maarja... gezellig gezellig altijd.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Op woensdag 12 maart 2014 21:07 schreef Wolve000 het volgende: Wat denken we van andersom.... ofvallen omdat je beter wil sporten? Zal voor velen wellicht neit zo'n issue zijn, maar als je al snel bent en nog sneller wil worden...?
voor mij zou er nog een kilo of 2-3 af kunnen voor het "optimale" hardloopgewicht", elke kilo extra die je mee moet zeulen is er een te veel. Maar, ook al loop ik 60-70km per week, ik blijf nu al twee jaar op het zelfde gewicht
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Ook al was het een moetje, heb veel respect voor zo'n prestatie!
Uiteindelijk kom je op een punt waarop je jezelf als minderwaardig ziet. Dan kun je of zielig doen of jezelf een schop onder je reet geven en de deur uit gaan. Dat laatste heb ik dus gedaan. Man, als ik eraan terug denk