Live blog van FOK! met links naar vorige dagenquote:Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraïne
- 21 november 2013
President Viktor Janoekovitsj maakt bekend dat de regering niet van plan is een samenwerkingsverdrag met de Europese Unie te tekenen, maar in plaats daarvan de banden met buurland Rusland wil aanhalen. Betogers gaan de straat op.
- 30 november
Beelden van betogers die tot bloedens toe zijn geslagen door agenten met gummiknuppels duiken overal op. Steeds meer mensen sluiten zich aan bij de betogers.
- 1 december
Een demonstratie op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev trekt driehonderdduizend betogers. Het is de grootste demonstratie sinds de Oranjerevolutie in 2004. Activisten bezetten het gemeentehuis van de hoofdstad.
- 17 december
De Russische president Vladimir Poetin maakt bekend dat Moskou voor 15 miljard aan Oekraïense staatsobligaties koopt en de gasprijs verlaagt.
- Eind december
De protesten in Kiev blijven tienduizenden mensen trekken, maar de opkomst is een stuk lager dan begin december, toen honderdduizenden mensen zich aansloten bij de protestbeweging.
- 22 januari 2014
Drie betogers komen tijdens vechtpartijen met de politie om het leven. Demonstranten richtten barricades op.
- 28 januari
De Oekraïense premier Mykola Azarov maakt het aftreden van de regering bekend. Het besluit is bedoeld als een concessie aan de protestbeweging. Strenge wetten die de protestbeweging moest beperken in haar bewegingsvrijheid worden herroepen.
- 16 februari
Oppositieleden en demonstranten maken een einde aan de bezetting van het gemeentehuis in Kiev in ruil voor de vrijlating van alle 234 betogers die waren opgepakt en vastgezet.
- 18 februari
Betogers vallen linies van de politie aan en stichten brand bij het parlementsgebouw, nadat een grondwetshervorming die de macht van de president moet inperken, was blijven steken in het parlement. De oproerpolitie reageert met geweld in een poging de betogers te verdrijven van het Onafhankelijkheidsplein. Zeker 26 mensen komen om het leven en honderden raken gewond.
- 20 februari
Enkele uren na de afkondiging van een wapenstilstand breekt opnieuw geweld uit. Scherpschutters van de regering nemen betogers vanaf daken onder vuur. Van de 82 slachtoffers die in totaal omkomen vallen de meesten op deze dag.
- 21 februari
Protestleiders en president Janoekovitsj komen na bemiddeling van de Europese Unie overeen een nieuwe regering te vormen en vervroegde verkiezingen te houden. Het parlement perkt de rechten van de president in en zijn politieke rivaal, Joelia Timosjenko, wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ondanks de overeenkomst blijven de betogers op het Onafhankelijkheidsplein. Janoekovitsj ontvlucht Kiev.
- 22 februari
Het parlement stemt in met de afzetting van Janoekovitsj en besluit tot nieuwe verkiezingen. Timosjenko komt vrij en spreekt tienduizenden mensen op het Onafhankelijkheidsplein toe.
- 23 februari
Het parlement van Oekraïne draagt de bevoegdheden van de president over aan voorzitter van het parlement Oleksandr Toertsjinov, een bondgenoot van Timosjenko. De nieuwe autoriteiten vragen het Westen om leningen om een naderend bankroet te voorkomen. Pro-Russische betogers op de Krim gaan de straat op om te protesteren tegen de nieuwe regering. De Krim is een schiereiland in Oekraïne met een autonome status, waar de Russische Zwarte Zeevloot is gelegerd.
- 24 februari
De interim-regering in Kiev vaardigt een arrestatiebevel uit tegen Janoekovitsj. De Russische premier Dmitri Medvedev schildert de nieuwe leiders van het land af als mensen in bivakmutsen met kalasjnikovs.
- 26 februari
Leiders van de Oekraïense protestbeweging stellen voor om Arsenij Jatsenjoek aan te wijzen als premier. In Moskou geeft president Vladimir Poetin het leger opdracht tot paraatheidsoefeningen bij de grens met Oekraïne.
- 27 februari
Gemaskerde en gewapende lieden bezetten overheidsgebouwen op de Krim. De Oekraïense regering belooft met steun van het Westen een opsplitsing van Oekraïne te voorkomen. Janoekovitsj wijkt uit naar Rusland.
- 28 februari
Volgens de Oekraïense regering hebben Russische militairen positie gekozen op strategische plekken op de Krim. Het Oekraïense parlement neemt een resolutie aan waarin van Rusland wordt geëist dat maatregelen die in strijd zijn met de soevereiniteit en territoriale integriteit van Oekraïne worden teruggedraaid. Toertsjinov maakt bekend dat hij het leger in opperste staat van paraatheid heeft gebracht vanwege de mogelijke agressie.
- 1 maart
Russische militairen nemen de Krim over zonder een schot te lossen. Poetin krijgt van de Federatieraad toestemming om het leger in te zetten in Oekraïne. De regering in Kiev en haar westerse bondgenoten staan machteloos. De Amerikaanse president Barack Obama belt Poetin en eist dat hij zijn militairen terugtrekt.
- 2 maart
Oekraïne roept de hulp van de internationale gemeenschap in uit vrees voor een Russische invasie. Aanhangers van de regering en haar tegenstanders gaan in diverse steden in Oekraïne en in Moskou de straat op. Volgens de Verenigde Staten heeft Rusland meer dan zesduizend militairen naar de Krim gestuurd. De G7, de groep zeven rijkste landen op aarde, schorten voorbereidende gesprekken voor een G8-top in Rusland op.
- 3 maart
Pro-Russische militairen bezetten een veerbootterminal in Kersj, in het oosten van de Krim. De vrees dat Rusland voorbereidingen treft om meer militairen naar de Krim te sturen neemt toe.
Ik heb toch net al gezegd waarom ik niet alle bronnen gelezen heb???quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij vroeg waar jij mijn mening ongefundeerd noemde, dus dat geef ik je... Nogmaals, ik heb een deel van de tekst uit de bron gekopieerd.
Wikipedia is een slechte bron?
Officieel 68 %quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:55 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ja ze deden een gooi naar de uitslag van het referendum(% voor aansluiting bij Rusland).
Selectief reageren? Nogmaals, ik heb ook een deel van de tekst uit de bron gekopieerd.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb toch net al gezegd waarom ik niet alle bronnen gelezen heb???
Het leger verklaarde steun aan de coupplegers dus wel een militaire coup.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:53 schreef BorusBulldog het volgende:
Ga je nou ook al onjuiste veronderstellingen in de TT van dit topic gooien? De wet leest duidelijk dat er geen steun gegeven mag woorden aan landen waar het regime aan de macht is gekomen door een militaire coup, dat is in Oekraine niet het geval.
De poll is gesloten en was trouwens alleen maar bedoeld voor mensen die al wat langer in dit topic meededen. Op deze manier heeft iedereen een week voor de daadwerkelijke stemming, zijn percentage doorgegeven. Anders krijg je dat mensen een dag voor de poll nog even hun mening gaan veranderen, wat chaos creëert en het hele geheel onoverzichtelijk maaktquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
oh ik doe ook mee, ik gok op 81%
quote:Russia 'distributing passports in the Crimea'
Ukraine is investigating claims that Russia has been distributing passports in the port of Sevastopol, raising fears that the Kremlin could be stoking separatist sentiment in the Crimea as a prelude to possible military intervention.
The allegation has prompted accusations that Russia is using the same tactics employed in the Georgian breakaway regions of Abhkazia and South Ossetia in order to create a pretext for a war.
Russia handed out passports to the residents of the two provinces, which have long looked to Moscow for support, five years ago. The Kremlin has justified its invasion of Georgia in terms of defending its citizens in Abkhazia and South Ossetia from Georgian "aggression".
Mykola Stretovych, an MP with Ukraine's ruling orange coalition, claimed that Russia was engaged in a massive operation to hand out passports in Sevastopol, home to 400,000 people, many of whom have historic ties with Russia.
Anatoly Gritsenko, chairman of the Ukrainian parliament's national security committee, launched a probe into the claims which, if true, would represent "a threat to national security", he said.
Tensions between Moscow and Kiev have grown in recent days after Viktor Yushchenko, Ukraine's pro-western president, imposed restrictions on Russian ships entering the Black Sea Fleet's base in Sevastopol.
The decision to place limitations on movement to and from the base, which Russia rents from Ukraine, was taken after ships from the Black Sea Fleet were used in military operations in Georgia.
Ukraine further infuriated the Kremlin last week by offering Europe and the United States access to its missile warning systems.
Mr Yushchenko's alliance with Georgia has caused further resentment among the Crimea's overwhelmingly Russian-speaking population. The territory was historically part of Russia but was awarded to Soviet Ukraine by Nikita Khrushchev in 1954.
The head of Ukraine's security service, however, said that despite nationalist tensions in the territory, a rebellion in the Crimea with or without Russian support was inconceivable.
"Prosperity, peace and calm in the Crimea is the very foundation on which the interests of Ukraine and neighbouring Russia coincide," Valentin Nalivaichenko said.
Condoleezza Rice, the US secretary of state, warned Russia that its actions in Georgia would further increase the alienation of Ukraine towards Moscow. Mr Yushchenko has applied for Ukraine's membership of Nato, a move bitterly opposed by the Kremlin.
"If the Russians intended this as intimidation, they have done nothing but harden the attitudes of the small states around them," she said. "I think the Russians have made a significant mistake here."
Kijk, nu oordeel je alweerquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Selectief reageren? Nogmaals, ik heb ook een deel van de tekst uit de bron gekopieerd.
Niets nieuws, ze zien dit al tijden aankomen. Daarom wilde een groot deel ook aansluiting bij navo.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:01 schreef Pharmacist het volgende:
Lol, kom net dit bericht tegen uit 2008. Misschien eens uitzoeken waar Rusland verder nog paspoorten uitdeelt.
[..]
Mag dat niet? Jij reageert gewoon selectief. Jij reageert niet op dat ik een deel van de tekst uit de bron heb gekopieerd.quote:
Dat is jouw -mening-...en das iets wat jij wel vaker doet...jouw mening voor waarheid houden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:05 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Mag dat niet? Jij reageert gewoon selectief. Jij reageert niet op dat ik een deel van de tekst uit de bron heb gekopieerd.
Van wat ik zo lees zou Transnistria in Moldavie de volgende kandidaat kunnen zijn. However, Rusland moet flink door de Ukraine heen ploegen om daar aan te grenzen. Tenzij het nog een ingesloten stukje grond wil zoals daar boven bij Polen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Niets nieuws, ze zien dit al tijden aankomen. Daarom wilde een groot deel ook aansluiting bij navo.
Hmm...hier had ik nog niet eens aan gedacht.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:08 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Van wat ik zo lees zou Transnistria in Moldavie de volgende kandidaat kunnen zijn. However, Rusland moet flink door de Ukraine heen ploegen om daar aan te grenzen. Tenzij het nog een ingesloten stukje grond wil zoals daar boven bij Polen.
Het leger verklaarde aan de kant van het volk te staan, ze hebben niet zelf de coup gepleegd, geen militaire coup dus .quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het leger verklaarde steun aan de coupplegers dus wel een militaire coup.
De volgende kandidaat van wat? Het is de facto al onafhankelijk en er zitten Russische soldaten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:08 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Van wat ik zo lees zou Transnistria in Moldavie de volgende kandidaat kunnen zijn. However, Rusland moet flink door de Ukraine heen ploegen om daar aan te grenzen. Tenzij het nog een ingesloten stukje grond wil zoals daar boven bij Polen.
Een "referendum" en "zelfverdediging troepen" natuurlijkquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:10 schreef SadPanda het volgende:
De volgende kandidaat van wat? Het is de facto al onafhankelijk en er zitten Russische soldaten.
Hij gedraagt zich niet veel anders dan Baajguardian en wittemuur. De andere topic gekkies.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat is jouw -mening-...en das iets wat jij wel vaker doet...jouw mening voor waarheid houden.
Maar goed! Who cares! Ik heb je alle uitleg gegeven die je nodig hebt, trek daar jouw eigen conclusie maar uit, maar ga maar niet denken dat ik jouw mening nog erg serieus ga nemen (tenzij je -echt- met iets goeds komt uiteraard).
'aan de kant van het volk' wat een holle term is dat.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:10 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Het leger verklaarde aan de kant van het volk te staan, ze hebben niet zelf de coup gepleegd, geen militaire coup dus .
Dat was ik. Maar ik "riep" nietquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:12 schreef SureD1 het volgende:
Iemand riep in het vorige topic dat Ukraïne een belabberde 'prijs' zou zijn, zowel voor het Westen als voor Rusland (economische, politieke en demografische ellende). Ukraïne is dan ook niet de prijs maar slechts de oude afgeragde bal waarmee het spel gespeeld wordt...
Ja, en tegen beter weten in gaf ik ze een kans om zichzelf te verdedigen. Helaas bleek dat niet terecht. Btw, wittemuur ben ik nog niet tegengekomenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:12 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Hij gedraagt zich niet veel anders dan Baajguardian en wittemuur. De andere topic gekkies.
Zit je nou te trollen? Er zitten al Russische soldaten, een referendum is er al een paar keer geweest net als een oorlog.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:11 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Een "referendum" en "zelfverdediging troepen" natuurlijk.
Maar dat neemt toch niet weg dat de militairen niet zelf de eerdere regering afgezet hebben?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
'aan de kant van het volk' wat een holle term is dat.
Zonder steun van het leger was er geen coup, anders brengen ze de gevluchte president zo weer terug.
Past mooi in de theorie van JBC dat hij op zoek is naar het in ere herstellen van (het territorium van) de Sovjet Unie.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hmm...hier had ik nog niet eens aan gedacht.
Nou, dan zijn alle elementen aanwezig. Volgens wikipedia is de bevolking een behoorlijk explosieve mix:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:14 schreef SadPanda het volgende:
Zit je nou te trollen? Er zitten al Russische soldaten, een referendum is er al een paar keer geweest net als een oorlog.
Want? Ik mag de inval niet moreel correct noemen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:12 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Hij gedraagt zich niet veel anders dan Baajguardian en wittemuur. De andere topic gekkies.
Niks hols aan, betekent dat ze de kant van het volk nemen maar niet de coup plegen, wat snap je er niet aan?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
'aan de kant van het volk' wat een holle term is dat.
Zonder steun van het leger was er geen coup, anders brengen ze de gevluchte president zo weer terug.
Sorry voor het "riep"...was het er mee eens hoor...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:13 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat was ik. Maar ik "riep" niet. Ik gaf bronnen van de verrotte demografie van Ukraine en het feit dat Ukraine straatarm is.
Zit je nou te trollen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:16 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Nou, dan zijn alle elementen aanwezig. Volgens wikipedia is de bevolking een behoorlijk explosieve mix:
32.1% Moldovans
30.4% Russians
28.8% Ukrainians
C'est le ton qui fait la musique...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Want? Ik mag de inval niet moreel correct noemen?
Jawel zonder hun steun is er geen sprake van een coup.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar dat neemt toch niet weg dat de militairen niet zelf de eerdere regering afgezet hebben?
Waar heb je het over? Trollen? Ik vind Transnistria een interessante situatie. Kunnen we het over Transnistria hebben, en niet over mij.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:17 schreef SadPanda het volgende:
Zit je nou te trollen?
Er zitten al Russische soldaten, Moldavië heeft geen enkele macht meer, een referendum is er al een paar keer geweest net als een oorlog.
Er is geen "het volk", dat volk is 50/50 verdeeld over de demonstraties.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:16 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Niks hols aan, betekent dat ze de kant van het volk nemen maar niet de coup plegen, wat snap je er niet aan?
Dat neemt nog steeds niet weg dat ze het niet zelf gedaan hebbenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jawel zonder hun steun is er geen sprake van een coup.
eeee negeeeeer, doe me geheime handschudden.quote:
Ik heb al een keer gevraagd wat er met Transnistria zou kunnen gebeuren, maar daar gaf je geen antwoord op.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:19 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Trollen? Ik vind Transnistria een interessante situatie. Kunnen we het over Transnistria hebben, en niet over mij.
Als je over mij wil praten, kan je een topic maken.
Voor het leger maakt het niet uit, ze kiezen de kant van het volk als in, ze zullen niet voor de regering in actie komen tegen burgers, nu specifiek genoeg?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Er is geen "het volk", dat volk is 50/50 verdeeld over de demonstraties.
Ik denk dat hij het had over wat er in de Ukraine zou kunnen gebeuren gezien Transnistriaquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik heb al een keer gevraagd wat er met Transnistria zou kunnen gebeuren, maar daar gaf je geen antwoord op.
Transnistria is al de facto Russisch grondgebied, zoals ik al 3 keer vertelde.
En ik antwoordde "Een "referendum" en "zelfverdediging troepen" natuurlijkquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:22 schreef SadPanda het volgende:
Ik heb al een keer gevraagd wat er met Transnistria zou kunnen gebeuren, maar daar gaf je geen antwoord op.
Transnistria is al de facto Russisch grondgebied, zoals ik al 3 keer vertelde.
Nee ze komen niet in actie tegen de nieuwe "regering" en brengen de legitieme president niet terug.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:23 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Voor het leger maakt het niet uit, ze kiezen de kant van het volk als in, ze zullen niet voor de regering in actie komen tegen burgers, nu specifiek genoeg?
Q.E.D.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat voor toon dan? Geef eens een voorbeeld.
Gewoon topic(s) teruglezen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:33 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Kan je toelichten waar ik "geen gelijk heb"? Volgens mij is er namelijk helemaal geen discussie tussen mij en SadPanda.
Lol, na een uur kan je je vage beschuldigingen dus niet substantieren. Kunnen we het misschien on topic houden?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:26 schreef wattel het volgende:
Gewoon topic(s) teruglezen.
Je bedient je van opzichtige provocaties (zijn er nog wel een aantal hier die dat doen).
(En voor het geval je besluit te reageren op bovenstaande opmerking: Gewoon topic(s) teruglezen.)
Een referendum is er dus al geweest en waar zijn zelfverdediging troepen voor nodig als het Russische leger er al zit?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:25 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
En ik antwoordde "Een "referendum" en "zelfverdediging troepen" natuurlijk."
Annexatie zou dus kunnen gebeuren. Net zoals de Krim te wachten staat. Laatste keer dat ik op de map keek was Transnistria niet onderdeel van Rusland.
Ehm, als jij een punt wilt maken, is het dan niet een beetje vaag dat hij maar zelf voor jouw onderbouwing moet zorgen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:26 schreef wattel het volgende:
[..]
Gewoon topic(s) teruglezen.
Je bedient je van opzichtige provocaties (zijn er nog wel een aantal hier die dat doen).
(En voor het geval je besluit te reageren op bovenstaande opmerking: Gewoon topic(s) teruglezen.)
Dus ze hebben niet actief meegedaan aan de coup, oftewel, je hebt weer een mooi gekleurde TT neergedumpt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee ze komen niet in actie tegen de nieuwe "regering" en brengen de legitieme president niet terug.
You callin' me stupid, bro?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wel triest eigenlijk dat alles wat zo anti-Amerika is, zo dom lijkt te zijn magoed...
"Het gevraagde werd bewezen" ..nu trouwens weer...quote:
Toen er in de TT stond dat er een invasie bezig was hoorde ik je niet terwijl dat objectief gezien ook gekleurd is.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:30 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Dus ze hebben niet actief meegedaan aan de coup, oftewel, je hebt weer een mooi gekleurde TT neergedumpt.
Wij weten beide niet of dat gaat gebeuren, we hebben immers beide geen kristallen bol.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:28 schreef SadPanda het volgende:
Een referendum is er dus al geweest en waar zijn zelfverdediging troepen voor nodig als het Russische leger er al zit?
Nee, dat gaat nu niet gebeuren.
Bronquote:Ukraine has been the main talking point in Dublin, where the European Popular Party is holding its congress. Among the particpants are some of the pro-European movement’s most emblematic characters.
Vitaly Klitschko was one of several Eastern European political leaders to call on the EU to take stronger action in Ukraine.
The country’s former prime minister Yulia Tymoshenko warned that instability in the country threatens to spread across the whole region.
These sentiments are shared by Georgia’s former president Mikheil Saakashvili who told Euronews: “They announced that they would annex Crimea. They have the same plan for the Georgian occupied regions and apparently they have the same plans for Transnistria. Nobody since Hitler has tried anything like that in Europe. And remember back then, people were saying: let’s give him that and maybe he will calm down. He didn’t calm down. (The) more you feed these countries to them, (the) more these people go on,” he said.
Andrius Kubilius, Lithuania’s former prime minister, said: “We, in Lithuania, we are feeling ourselves in a really dangerous region. Obviously the question in Lithuania is very simple. In 2008, it was Georgia. Just now, it is Ukraine, and who will be the next? In everybody’s mind, the answer is very clear. Baltic states are not very secure.”
Outside the congress, pro-Ukrainian demonstrators also expressed their anger, leaving no doubt as to what they think about Vladimir Putin’s stance against the new regime.
Ik heb het over de mensen die alles wat Amerika is, trachten zwart te maken. Van jou had ik niet de indruk dat je anti-Amerika was uit principe en dat je wel gewoon met normale betogen komtquote:
Kan je niet gewoon discussiëren ipv Frans te praten en er een afkorting neer te zetten?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:32 schreef SureD1 het volgende:
[..]
"Het gevraagde werd bewezen" ..nu trouwens weer...
Das iets waar je zelf ook moeite mee lijkt te hebben...wat me op een ander punt brengt: Het valt me op dat de korte tijd dat ik je meegemaakt hebt, je constant in conflict komt met anderen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon discussiëren ipv Frans te praten en er een afkorting neer te zetten?
Dat is gewoon bangmakerij van een ex-dictator van Georgië..quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:34 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wij weten beide niet of dat gaat gebeuren, we hebben immers beide geen kristallen bol.
Zo gek is de gedachte overigens niet, ik heb dat Transniestria verhaal niet zelf verzonnen, ik ben het meerdere malen tegen gekomen.
bijv
[..]
Bron
Ook zonder de steun was er een coup geweest, en de invasie is niet gekleurd dat was/is een feit, enkel of je de invasie goedkeurd of niet is een discussiepunt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Toen er in de TT stond dat er een invasie bezig was hoorde ik je niet terwijl dat objectief gezien ook gekleurd is.
Zonder de steun van het leger was er geen coup.
Dat vind ik juist van jullie.. Maar dit is nogal zinloos dus verder hoef je er niet op in te gaan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Das iets waar je zelf ook moeite mee lijkt te hebben...wat me op een ander punt brengt: Het valt me op dat de korte tijd dat ik je meegemaakt hebt, je constant in conflict komt met anderen.
Lijkt wel alsof het je te doen is om met (of eigenlijk meer tegen) andere users te discussieren ipv over een onderwerp waar dit topic over gaat.
conflicten die personen zoals jij uitlokken dmv provocaties.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Das iets waar je zelf ook moeite mee lijkt te hebben...wat me op een ander punt brengt: Het valt me op dat de korte tijd dat ik je meegemaakt hebt, je constant in conflict komt met anderen.
Lijkt wel alsof het je te doen is om met (of eigenlijk meer tegen) andere users te discussieren ipv over een onderwerp waar dit topic over gaat.
Poetin ontkent dat er een invasie was.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:40 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ook zonder de steun was er een coup geweest, en de invasie is niet gekleurd dat was/is een feit, enkel of je de invasie goedkeurd of niet is een discussiepunt.
Quo usque tandem abutere, SadPanda, patentia nostra...(dat is latijn, geen Frans)... Mijn beste SadPanda, jij vraagt je, verontwaardigd en wel, af waarom mensen je wegzetten als een troll. Ik probeerde je op subtiele wijze duidelijk te maken dat je zeer directe en confronterende, manier van "argumenteren" daartoe bijdraagt. Het spijt me als deze hints niet aan je besteed zijn. Ik dacht zo dat je deze, zeer gangbare, uitdrukkingen wel bij elkaar gegoogled kreeg, dat lukt je hier met andere zaken ook vrij aardig.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon discussiëren ipv Frans te praten en er een afkorting neer te zetten?
Ik zeg dat annexatie van Transnistria kan gebeuren, niet dat het gaat gebeuren. Volgens mij is daar weinig bewijslast mee verbonden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:38 schreef SadPanda het volgende:
Dat is gewoon bangmakerij van een ex-dictator van Georgië..
Er zijn dit jaar verkiezingen in Moldavië, waarbij het spannend is of pro-EU wint of de CP. Transnistrie annexeren op dit moment zou de pro-EU stem stimuleren en zou dus erg dom zijn van Rusland.
Een moordenaar kan ook ontkennen dat hij/zij iemand heeft vermoord, je punt?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Poetin ontkent dat er een invasie was.
Wat ik vervelend vind aan SadPanda is dat hij kwaad leek te worden omdat ik niet alle bronnen lees die aangedragen worden (hij noemde dat selectief van mij, wat natuurlijk gewoon onzin is. Ik kan moeilijkl 24/7 hier aanwezig zijn) en dat ik de door hem genoemde neo-nazi's als "rechts" bestempelde.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:42 schreef Voszje het volgende:
Wat is er met SadPanda dat de reacties op hem altijd zo heftig zijn hier in dit topic? Ik heb geen tijd om de hele dag te lurken in dit topic, dus misschien heb ik iets gemist...
Wat ik van SadPanda begrijp is dat hij niet zomaar meegaat in alles wat er door de westerse media wordt geschreven, maar juist ook de andere kant belicht? Ja, misschien is deze TT subjectief, maar hoeveel objectiviteit hebben we daadwerkelijk? Niemand hier weet precies wat er speelt. Zolang de discussie op een nette manier gaat, zie ik niet in waarom er zo heftig gereageerd wordt?
Nogmaals, misschien heb ik iets gemist. Dan hoor ik het graag.
Wat is er mis met een zeer directe en confronterende manier van argumenteren? Vooral tegen iemand die neo-nazi's bagatelliseert.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:42 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Quo usque tandem abutere, SadPanda, patentia nostra...(dat is latijn, geen Frans)... Mijn beste SadPanda, jij vraagt je, verontwaardigd en wel, af waarom mensen je wegzetten als een troll. Ik probeerde je op subtiele wijze duidelijk te maken dat je zeer directe en confronterende, manier van "argumenteren" daartoe bijdraagt. Het spijt me als deze hints niet aan je besteed zijn. Ik dacht zo dat je deze, zeer gangbare, uitdrukkingen wel bij elkaar gegoogled kreeg, dat lukt je hier met andere zaken ook vrij aardig.
Wat mij betreft gaat het totaal niet om zijn boodschap. Het gaat om de manier waarop... Kortaf en gespeend van enige nuance. Hoe meer kanten belicht worden hoe beter... Maar niet met de stelligheid van een propagandastation alsjeblieftquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:42 schreef Voszje het volgende:
Wat is er met SadPanda dat de reacties op hem altijd zo heftig zijn hier in dit topic? Ik heb geen tijd om de hele dag te lurken in dit topic, dus misschien heb ik iets gemist...
Wat ik van SadPanda begrijp is dat hij niet zomaar meegaat in alles wat er door de westerse media wordt geschreven, maar juist ook de andere kant belicht? Ja, misschien is deze TT subjectief, maar hoeveel objectiviteit hebben we daadwerkelijk? Niemand hier weet precies wat er speelt. Zolang de discussie op een nette manier gaat, zie ik niet in waarom er zo heftig gereageerd wordt?
Net zo goed als de vorige van wie jij verwachtte dat hij zelf met voorbeelden kwam?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:41 schreef wattel het volgende:
[..]
conflicten die personen zoals jij uitlokken dmv provocaties.
Deze post en je vorige post is daar een goed voorbeeld van.
Er is een verschil tussen dingen van een andere kant belichten en dingen als waar / feit verkopen of er een PandaSpin aan te geven. Je zal toch echt terug moeten lezen om dat te zien ik ga dat niet allemaal herhalen, voor de rest wordt er niet extra heftig gereageerd hij gaat alleen altijd op alles tot aan het domme toe in omdat hij zijn ongelijk niet wenst toe te geven.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:42 schreef Voszje het volgende:
Er is geen enkele reden waarom ze het nu zouden doen maar wel een goede reden waarom niet. Bij Oekraïne is die reden er wel namelijk de recente coup.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:42 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik zeg dat annexatie van Transnistria kan gebeuren, niet dat het gaat gebeuren. Volgens mij is daar weinig bewijslast mee verbonden.
Je redenering mbt verkiezingen in Moldavie is iig niet heel relevant. Die Russische inval in de Krim zal pro-Europa sentiment in de Ukraine flink stimuleren. Het lijkt de Russen weinig te deren.
En straks zijn er weer verkiezingen en dan komt alles weer goedquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden waarom ze het nu zouden doen maar wel een goede reden waarom niet. Bij Oekraïne is die reden er wel namelijk de recente coup.
En de VS ontkent dat er een militaire coup heeft plaatsgevonden, je punt?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:43 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Een moordenaar kan ook ontkennen dat hij/zij iemand heeft vermoord, je punt?
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat ik vervelend vind aan SadPanda is dat hij kwaad leek te worden omdat ik niet alle bronnen lees die aangedragen worden (hij noemde dat selectief van mij, wat natuurlijk gewoon onzin is. Ik kan moeilijkl 24/7 hier aanwezig zijn) en dat ik de door hem genoemde neo-nazi's als "rechts" bestempelde.
Dit gaf mij de indruk dat SadPanda een azijnpisser is.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:47 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen dingen van een andere kant belichten en dingen als waar / feit verkopen of er een PandaSpin aan te geven. Je zal toch echt terug moeten lezen om dat te zien ik ga dat niet allemaal herhalen, voor de rest wordt er niet extra heftig gereageerd hij gaat alleen altijd op alles tot aan het domme toe in omdat hij zijn ongelijk niet wenst toe te geven.
Duidelijk, bedankt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:45 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaat het totaal niet om zijn boodschap. Het gaat om de manier waarop... Kortaf en gespeend van enige nuance. Hoe meer kanten belicht worden hoe beter... Maar niet met de stelligheid van een propagandastation alsjeblieft
Nou wat daar mis mee is, is dat in een normaal debat enige vorm van beleefdheid en nuance op prijs gesteld wordt. Als jij je niet aan de regels van de kunst wil houden, ook prima, maar dan kan je dit soort reacties verwachten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat is er mis met een zeer directe en confronterende manier van argumenteren? Vooral tegen iemand die neo-nazi's bagatelliseert.
Ik heb om voorbeelden gevraagd niet om uitdrukkingen.
Je moet even tussen de regels doorlezen dat je dingen uit verband trekt totdat het onzin wordt en dat is gewoon vervelend, enkel omdat je denkt dat je op die manier je gelijk kan halen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat is er mis met een zeer directe en confronterende manier van argumenteren? Vooral tegen iemand die neo-nazi's bagatelliseert.
Ik heb om voorbeelden gevraagd niet om uitdrukkingen.
Ik ben hier nooit kwaad geworden. Ik heb al meerdere keren gezegd dat ik een stukje tekst uit een goede bron heb gekopieerd en je de bron dus niet hoeft te lezen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat ik vervelend vind aan SadPanda is dat hij kwaad leek te worden omdat ik niet alle bronnen lees die aangedragen worden (hij noemde dat selectief van mij, wat natuurlijk gewoon onzin is. Ik kan moeilijkl 24/7 hier aanwezig zijn) en dat ik de door hem genoemde neo-nazi's als "rechts" bestempelde.
Dit gaf mij de indruk dat SadPanda een azijnpisser is.
Waarin heb ik ongelijk dan?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:47 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen dingen van een andere kant belichten en dingen als waar / feit verkopen of er een PandaSpin aan te geven. Je zal toch echt terug moeten lezen om dat te zien ik ga dat niet allemaal herhalen, voor de rest wordt er niet extra heftig gereageerd hij gaat alleen altijd op alles tot aan het domme toe in omdat hij zijn ongelijk niet wenst toe te geven.
Ik vind dit best interessant:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:47 schreef SadPanda het volgende:
Er is geen enkele reden waarom ze het nu zouden doen maar wel een goede reden waarom niet. Bij Oekraïne is die reden er wel namelijk de recente coup.
Nogmaals, ik zeg dat annexatie mogelijk is, niet dat het gaat gebeuren. Dat lijkt me zelfs lastig zoals ik in mn 1e post zei omdat Rusland dan "flink door de Ukraine heen ploegen om daar aan te grenzen. Tenzij het nog een ingesloten stukje grond wil zoals daar boven bij Polen." Ik vind Transnistria gewoon een interessant verhaal.quote:
Ik betwijfel of de verkiezingen goed verlopen. En van te voren zijn de Russische zender uit de lucht gehaald..quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En straks zijn er weer verkiezingen en dan komt alles weer goed
Toch?
Dat ik een troll ben en niet goed bij mn hoofd omdat ik een neo-nazi zou bestempelen met "rechts" bijvoorbeeldquote:
Saakashvili was verantwoordelijk voor het uitbreken van de gevechten tussen Rusland en Georgië in 2008, maar hij was democratisch verkozen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is gewoon bangmakerij van een ex-dictator van Georgië..
Op de Krim zijn de Ukrainse zenders toch ook uit de lucht gehaald?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik betwijfel of de verkiezingen goed verlopen. En van te voren zijn de Russische zender uit de lucht gehaald..
Dit is een autoriteitsargument, een drogreden dus. Je redeneert vanuit het standpunt dat jij gelijk hebt omdat jij gelijk hebt ( of de waarheid in pacht hebt). De kunst ligt hem in het overtuigen van anderen met argumenten, niet met meningen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:52 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik ben hier nooit kwaad geworden. Ik heb al meerdere keren gezegd dat ik een stukje tekst uit een goede bron heb gekopieerd en je de bron dus niet hoeft te lezen.
In vergelijking met sommige andere hier ben ik aardig beleefd en heb ik nuance. Sommige vergelijken Poetin met Hitler en voor de ander is Poetin een held..quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:50 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nou wat daar mis mee is, is dat in een normaal debat enige vorm van beleefdheid en nuance op prijs gesteld wordt. Als jij je niet aan de regels van de kunst wil houden, ook prima, maar dan kan je dit soort reacties verwachten.
Het gaat me niet om je discussie met magnetronkoffie van vanavond.
Het is geen uitdrukking maar een verzuchting...gebaseerd op een quote van een van de grootste redenaars en debaters uit zijn tijd... Ken je klassiekers zullen we maar zeggen.
Voorbeelden aubquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:50 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Je moet even tussen de regels doorlezen dat je dingen uit verband trekt totdat het onzin wordt en dat is gewoon vervelend, enkel omdat je denkt dat je op die manier je gelijk kan halen.
Misschien dat je het zelf niet door hebt, dat kan, maar je manier van redeneren is gewoon erg scheef.
Jij zei dat ik ongefundeerd beweer dat het neo-nazi's zijn ondanks dat ik een stukje kopieer en bronnen geef die je niet eens leest. Dat noem ik trollen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat ik een troll ben en niet goed bij mn hoofd omdat ik een neo-nazi zou bestempelen met "rechts" bijvoorbeeld
Hij pleegde verkiezingsfraude.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:54 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Saakashvili was verantwoordelijk voor het uitbreken van de gevechten tussen Rusland en Georgië in 2008, maar hij was democratisch verkozen.
Niet meteen een betrouwbare bron wat betreft Russische intenties, idd.
Last van je korte termijngeheugen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:00 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij zei dat ik ongefundeerd beweer dat het neo-nazi's zijn ondanks dat ik een stukje kopieer en bronnen geef die je niet eens leest. Dat noem ik trollen.
Heb je daar een bron voor?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Op de Krim zijn de Ukrainse zenders toch ook uit de lucht gehaald?
Met alle respect, je bent hier, met een paar eerder genoemde users, toch een van de meest uitgesproken meningen toegedaan...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:57 schreef SadPanda het volgende:
[..]
In vergelijking met sommige andere hier ben ik aardig beleefd en heb ik nuance. Sommige vergelijken Poetin met Hitler en voor de ander is Poetin een held..
Stond in dit topic een dag of 2 geledenquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor?
Maar als het zo is, dan praat dat het nog niet goed.
Nogmaals geef concrete voorbeelden. Naar mijn weten onderbouw ik bijna altijd mijn argumenten zoals waarom ik de inval moreel correct vind of waarom het nazi's zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:56 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dit is een autoriteitsargument, een drogreden dus. Je redeneert vanuit het standpunt dat jij gelijk hebt omdat jij gelijk hebt ( of de waarheid in pacht hebt). De kunst ligt hem in het overtuigen van anderen met argumenten, niet met meningen.
Je geeft me de indruk dat je oprecht verontwaardigd bent door het feit dat wij niet willen (of kunnen) begrijpen terwijl je het ons toch zo duidelijk aangeeft...maar zo werkt het niet...
Volgens mij gaat het alleen om de Oekraïense zender 1+1.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor?
Maar als het zo is, dan praat dat het nog niet goed.
Omdat het hier vreemd is om niet tegen de inval te zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:02 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Met alle respect, je bent hier, met een paar eerder genoemde users, toch een van de meest uitgesproken meningen toegedaan...
Maar hieruit kan je dan toch ook opmaken dat het referendum op de Krim, het twijfelachtig is of -die- goed gaan verlopen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik betwijfel of de verkiezingen goed verlopen. En van te voren zijn de Russische zender uit de lucht gehaald..
quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Stond in dit topic een dag of 2 geleden
In dit topic staat er sowieso alweer 1, (invasie is discussieerbaar omdat Putin het ontkent --> scheef redeneren), enkel of je het ermee eens bent is discussieerbaar omdat dat je eigen mening is waar je ons van kan proberen te overtuigen, echter zodra we erop in gaan met tegenargumenten en je toch iets beter je mening of uitspraak moet gaan onderbouwen ga je scheef redeneren.quote:
Ten eerste ben ik (zoals ik je al een keer of wat subtiel heb meegedeeld, maar jij bent klaarblijkelijk niet vatbaar voor subtiliteit) niet gediend van je toon, ik ben niet je hond die je in de rondte kan commanderen. Ten tweede was dat een concreet voorbeeld, als je dat niet snapt dan ga je je maar inlezen in de klassieke logica in plaats van propaganda...ik geef het op...quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:04 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nogmaals geef concrete voorbeelden. Naar mijn weten onderbouw ik bijna altijd mijn argumenten zoals waarom ik de inval moreel correct vind of waarom het nazi's zijn.
In mijn post hierboven heb ik een link van het artikel + een video waarin wordt gezegd dat de Oekraïense zender 1+1 uit de lucht is op de Krim. Ik denk dat magnetronkoffie hier dus ook op doelde.quote:
Dat 1+1 is vervangen door een ander kanaal. En er zijn nog meer dan genoeg Oekraïnse zenders. De coupplegers willen alle Russische zenders weg zonder vervanging.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar hieruit kan je dan toch ook opmaken dat het referendum op de Krim, het twijfelachtig is of -die- goed gaan verlopen?
Idem, heb wel wat beters te doen. Morgen weer een dag.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:09 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik (zoals ik je al een keer of wat subtiel heb meegedeeld, maar jij bent klaarblijkelijk niet vatbaar voor subtiliteit) niet gediend van je toon, ik ben niet je hond die je in de rondte kan commanderen. Ten tweede was dat een concreet voorbeeld, als je dat niet snapt dan ga je je maar inlezen in de klassieke logica in plaats van propaganda...ik geef het op...
Ik begin me serieus af te vragen welke 'leider' dat niet doet. Putin staat er bekend om, Rutte 'kocht' Nederland om met een belofte van 1000 euro voor iedere inwoner en Obama ging wel heel ver met data-mining en internet stalking voor zijn campagne.quote:
Ja, denk dat dat het idd was.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:10 schreef Voszje het volgende:
[..]
In mijn post hierboven heb ik een link van het artikel + een video waarin wordt gezegd dat de Oekraïense zender 1+1 uit de lucht is op de Krim. Ik denk dat magnetronkoffie hier dus ook op doelde.
Dont worry, volgens mij gebeurt er weinig.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
Jammer trouwens dat er zo nauwelijks tijd is om nieuws te hunten
Er werd gesteld dat mijn TT niet objectief is, dus zeg ik dat de TT over een inval dat ook niet is want Rusland ontkent dat.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:09 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
In dit topic staat er sowieso alweer 1, (invasie is discussieerbaar omdat Putin het ontkent --> scheef redeneren), enkel of je het ermee eens bent is discussieerbaar omdat dat je eigen mening is waar je ons van kan proberen te overtuigen, echter zodra we erop in gaan met tegenargumenten en je toch iets beter je mening of uitspraak moet gaan onderbouwen ga je scheef redeneren.
Wat er vooral erg is aan de TT is dat er een -dt fout in staat...quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Er werd gesteld dat mijn TT niet objectief is, dus zeg ik dat de TT over een inval dat ook niet is want Rusland ontkent dat.
Ik was toen nog niet bij je postquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:10 schreef Voszje het volgende:
[..]
In mijn post hierboven heb ik een link van het artikel + een video waarin wordt gezegd dat de Oekraïense zender 1+1 uit de lucht is op de Krim. Ik denk dat magnetronkoffie hier dus ook op doelde.
Geeft niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:15 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik was toen nog niet bij je post
Maar het artikel mist dat vervangen is door een Russisch kanaal.
Niet gediend van je toonquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:09 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik (zoals ik je al een keer of wat subtiel heb meegedeeld, maar jij bent klaarblijkelijk niet vatbaar voor subtiliteit) niet gediend van je toon, ik ben niet je hond die je in de rondte kan commanderen. Ten tweede was dat een concreet voorbeeld, als je dat niet snapt dan ga je je maar inlezen in de klassieke logica in plaats van propaganda...ik geef het op...
En hier zie je dus jouw scheef-redeneren, wat je zegt is onzin en je verwacht telkens van ons dat wij dat gaan ontkrachten, dat is vermoeiend en erg moeilijk. Je hebt gewoon geen gelijk in deze en je TT is subjectief.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Er werd gesteld dat mijn TT niet objectief is, dus zeg ik dat de TT over een inval dat ook niet is want Rusland ontkent dat.
Zozo dat is inderdaad heel erg...quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:14 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Wat er vooral erg is aan de TT is dat er een -dt fout in staat...
Maar goed, Saakashvili die zelf het bevel gaf de vredestroepen in Zuid-Ossetië aan te vallen is natuurlijk een slechte bron. Bovendien heeft Rusland Zuid-Ossetië en Abchazië als onafhankelijke landen erkend.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:34 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wij weten beide niet of dat gaat gebeuren, we hebben immers beide geen kristallen bol.
Zo gek is de gedachte overigens niet, ik heb dat Transniestria verhaal niet zelf verzonnen, ik ben het meerdere malen tegen gekomen.
bijv.
[..]
Bron
Wellicht moet je eens onderzoek doen naar de oorsprong van de term "forum". Gelukkig mag ik zelf bepalen wat voor effect jouw gebrek aan basale omgangsvormen op mij heeft. Dat concreet voorbeeld heb je gehad (3e keer).quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niet gediend van je toon
Dit is een forum... Ik vroeg je gewoon om een concreet voorbeeld.
http://news.yahoo.com/ukr(...)JR7lkh9T9yEAWO_QtDMDquote:Kiev (AFP) - Ukraine will not attempt a military move to prevent the southern Crimean peninsula's breakaway in order not to expose its eastern border, Ukraine's acting president Oleksandr Turchynov told AFP Tuesday in an exclusive interview.
Publieke zenderquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:16 schreef Voszje het volgende:
[..]
Geeft niet.Door welk Russisch kanaal is het vervangen?
Dont shoot the messenger.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:19 schreef BlaZ het volgende:
Maar goed, Saakashvili die zelf het bevel gaf de vredestroepen in Zuid-Ossetië aan te vallen is natuurlijk een slechte bron. Bovendien heeft Rusland Zuid-Ossetië en Abchazië als onafhankelijke landen erkend.
Dat men zich in Litouwen zorgen maakt is ook onzin.
quote:
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:54 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik vind dit best interessant:
[..]
Nogmaals, ik zeg dat annexatie mogelijk is, niet dat het gaat gebeuren. Dat lijkt me zelfs lastig zoals ik in mn 1e post zei omdat Rusland dan "flink door de Ukraine heen ploegen om daar aan te grenzen. Tenzij het nog een ingesloten stukje grond wil zoals daar boven bij Polen." Ik vind Transnistria gewoon een interessant verhaal.
Tja, het Westen had een precedent geschapen toen ze in ex-Joegoslavië tussenbeide kwamen, we hebben de Russische bezwaren toen weggewuifd, 't was een humanitaire missie, wegens ethnische zuiveringen, geen schending van de souvereiniteit. Toen hebben we meteen de economische infrastructuur van Servië platgegooid.quote:Is President Vladimir Putin readying the rhetorical groundwork for a full-scale attack on international norms regarding the inviolability of borders and state sovereignty? Could be, if the recent comments of two of his closest advisers are any indication of what the Kremlin is thinking.
Helemaal mee eens...quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:22 schreef meth1745 het volgende:
[..]
[..]
Tja, het Westen had een precedent geschapen toen ze in ex-Joegoslavië tussenbeide kwamen, we hebben de Russische bezwaren toen weggewuifd, 't was een humanitaire missie, wegens ethnische zuiveringen, geen schending van de souvereiniteit. Toen hebben we meteen de economische infrastructuur van Servië platgegooid.
In 2008 doet Rusland hetzelfde In Georgië: Beschuldigingen van ethnische zuiveringen, Rusland noemde het een humanitaire missie. Ze gooiden economische doelen plat. Ze hebben zelfs een televisiestation aangevallen, net hetzelfde als wat we in Servië deden.
Het Westen heeft later de afscheiding van Kosovo goedgekeurd en daarmee weer een precedent geschapen, het was slechts wachten op de Russische tegenzet.
Wat is er onzin dan? Ik zeg niet dat de TT niet subjectief is, echter is de TT over een inval dat ook want die is er niet volgens Rusland.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:17 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
En hier zie je dus jouw scheef-redeneren, wat je zegt is onzin en je verwacht telkens van ons dat wij dat gaan ontkrachten, dat is vermoeiend en erg moeilijk. Je hebt gewoon geen gelijk in deze en je TT is subjectief.
Jah, hebben de Russen goed afgekeken. En dat trucje wordt dus nu in de Krim herhaald.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:22 schreef meth1745 het volgende:
Tja, het Westen had een precedent geschapen toen ze in ex-Joegoslavië tussenbeide kwamen, we hebben de Russische bezwaren toen weggewuifd, 't was een humanitaire missie, wegens ethnische zuiveringen, geen schending van de souvereiniteit. Toen hebben we meteen de economische infrastructuur van Servië platgegooid.
In 2008 doet Rusland hetzelfde In Georgië: Beschuldigingen van ethnische zuiveringen, Rusland noemde het een humanitaire missie. Ze gooiden economische doelen plat. Ze hebben zelfs een televisiestation aangevallen, net hetzelfde als wat we in Servië deden.
Het Westen heeft later de afscheiding van Kosovo goedgekeurd en daarmee weer een precedent geschapen, het was slechts wachten op de Russische tegenzet.
twitter:DarthPutinKGB twitterde op zaterdag 08-03-2014 om 17:08:54Photo of tourists stopping for lunch in lovely #Crimea. They rented serious off road vehicles so as see everything. http://t.co/OC0KazgDnh reageer retweet
Moest Servië niet Kosovo erkennen voor dat er überhaupt met Servië gepraat zou worden over onderhandeling voor lidmaatschap?quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:24 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Jah, hebben de Russen goed afgekeken. En dat trucje wordt dus nu in de Krim herhaald.
Denk trouwens dat het geen toeval is dat Kroatie wel, en Servie niet bij de EU zit.
Geen ideequote:Op woensdag 12 maart 2014 00:26 schreef SureD1 het volgende:
Moest Servië niet Kosovo erkennen voor dat er überhaupt met Servië gepraat zou worden over onderhandeling voor lidmaatschap?
Eigenlijk was ik er klaar mee, maar wil toch even wat duidelijk maken aan jou.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niet gediend van je toon
Dit is een forum... Ik vroeg je gewoon om een concreet voorbeeld.
Nee, de onderhandelingen zij in januari van dit jaar begonnenquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:26 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Moest Servië niet Kosovo erkennen voor dat er überhaupt met Servië gepraat zou worden over onderhandeling voor lidmaatschap?
Volgens mij wel ja. Sowieso vind ik dat Servië oneerlijk is behandeld door het westen, maar das mijn meningquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:26 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het juist ging om medewerking met het opsporen van oorlogsmisdadigers.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:26 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Jij hebt het nu alweer over mijn bronnen terwijl je zegt dat je die niet leest. Waarom heeft Wikipedia een bittere nasmaak?quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Eigenlijk was ik er klaar mee, maar wil toch even wat duidelijk maken aan jou.
Je hebt inderdaad een probleem met de toon die jij aanslaat.
Je komt heel aanvallend over. Je "wint" discussies niet met je argumenten, maar doordat je discussiepartners op een gegeven moment gewoon wat beters te doen hebben dan naar jou te luisteren en al zijn je argumenten straks nog zo goed...geen hond meer die nog naar jou luistert omdat jouw argumenten en bronnen een bittere nasmaak als extraatje hebben.
Dit even als tip, hopelijk doe je er wat mee
Ik heb eerder al aangegeven dat een moordenaar ook kan ontkennen dat hij/zij een moord heeft gepleegd, dat maakt het niet minder waar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat is er onzin dan? Ik zeg niet dat de TT niet subjectief is, echter is de TT over een inval dat ook want die is er niet volgens Rusland.
Kijk, daar ga je weer.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij hebt het nu alweer over mijn bronnen terwijl je zegt dat je die niet leest. Waarom heeft Wikipedia een bittere nasmaak?
Dus ik moet maar stoppen met argumenten of anders mijn standpunt veranderen?
Mwa, kroatie kreeg van de EEG diplomatieke erkenning in 1992, werd lid van de EU in 2013. Servië bestaat pas sinds Montenegro in 2006 afsplitste.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:24 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Jah, hebben de Russen goed afgekeken. En dat trucje wordt dus nu in de Krim herhaald.
Denk trouwens dat het geen toeval is dat Kroatie wel, en Servie niet bij de EU zit.
En ik heb gezegd dat de VS wel kan ontkennen dat het een militaire coup is, dat maakt het niet minder waar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:33 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik heb eerder al aangegeven dat een moordenaar ook kan ontkennen dat hij/zij een moord heeft gepleegd, dat maakt het niet minder waar.
Omdat ik er nogal moe van wordt als je ook nog gaat beweren dat mijn bronnen een bittere nasmaak hebben waar je nu niet eens op ingaat.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kijk, daar ga je weer.
Het is jouw toon (je weet wel, de manier -waarop- je iets brengt), maar blijkbaar ben je daar idd ongevoelig voor...iets wat jouw discussiepartners vroeger of later ook door zullen krijgen (bij mij was dat vroeger).
Misschien kun je er niets aan doen ofzo, maar kijk er niet raar van op als mensen straks idd jouw bronnen niet meer gaan lezen
Maar goed, ik heb gezegd wat ik wou zeggen.
Kijk, daar ga je alweer alweerquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat ik er nogal moe van wordt als je ook nog gaat beweren dat mijn bronnen een bittere nasmaak hebben waar je nu niet eens op ingaat.
Jij zegt toch echt dit:quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kijk, daar ga je alweer alweer
Je probeert mij in een nadelige positie te manoevreren door mijn woorden te verdraaien (wat overigens tegen mij voor geen meter zal werken, duurt denk ik nog wel even voordat je dat door zal krijgen, magoed, jouw probleem). Ik was toch echt duidelijk toen ik het had over die bittere nasmaak, lees maar even terug
Je snapt het echt niet, sorry maar ik ga mijn tijd niet meer aan jouw onzin besteden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En ik heb gezegd dat de VS wel kan ontkennen dat het een militaire coup is, dat maakt het niet minder waar.
Nogmaals beiden zijn gewoon subjectief en geen feiten.
Ehm...er stond nog meer in die post van mij hoorquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:48 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij zegt toch echt dit:
omdat jouw argumenten en bronnen een bittere nasmaak als extraatje hebben.
SadPanda is denk ik te druk bezig met de vaste users hier trollenquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:48 schreef Infection het volgende:
Waarom wordt de OP zo goed als niet geüpdate? Ik dacht mij even bij te lezen over de afgelopen dagen maar dat wordt hem dus niet.
Overigens een debattechniek die erg vaak voorkomt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ehm...er stond nog meer in die post van mij hoor
Interessant wel, je trekt zinnen uit hun context. Das 1 van jouw debattechnieken blijkbaar?
Omdat niemand daar zin in heeft? Die tijdlijn is gewoon gekopieerd.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:48 schreef Infection het volgende:
Waarom wordt de OP zo goed als niet geüpdate? Ik dacht mij even bij te lezen over de afgelopen dagen maar dat wordt hem dus niet.
Deze doet dat wel wat nadrukkelijker dan de meesten die ik ben tegengekomenquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:53 schreef Voszje het volgende:
[..]
Overigens een debattechniek die erg vaak voorkomt.
Nu draai je er weer omheen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ehm...er stond nog meer in die post van mij hoor
Interessant wel, je trekt zinnen uit hun context. Das 1 van jouw debattechnieken blijkbaar?
http://www.csmonitor.com/(...)rimea-s-future-videoquote:Is Transnistria the ghost of Crimea's future? (+video)
By Dylan C. Robertson, Contributor / March 5, 2014
To the west of Ukraine sits Transnistria, a tiny statelet that broke away from Moldova and is now stuck in a Soviet limbo.
As Russian troops occupy Ukraine’s Crimean peninsula, residents of neighboring Moldova can look on knowingly.
Two decades after a similar influx of Russian troops, Moldova remains in a frozen conflict with a Moscow-backed puppet state within its borders.
Here in Tiraspol, a marble Vladimir Lenin towers over the national parliament building, while hammer and sickle flags hang from blocky buildings. Welcome to the capital of Transnistria, an unrecognized country of 500,000 wedged between Ukraine and its namesake, the Dniester river.
Transnistria is one of four Russian-supported breakaway states in post-Soviet Eastern Europe. Local media fear Crimea could become the fifth.
“Moldova is not able to control a portion of its territory due to the presence of Russian troops and the separatist regime,” says Vlad Spânu, a former diplomat who heads the Washington-based Moldova Foundation, which advocates a peaceful solution to the Transnistrian dispute.
Like living in the Soviet Union'
Moldova was a region of Romania until the Soviet Union took over in 1940. As communism collapsed, Moldova gained its first taste of independence. Pro-Romanian nationalists gained political prominence, including a few radical politicians who wanted the country’s ethnic Russian and Turkic minority expelled.
And similar to modern-day Crimea, Moldova’s Russian-speaking territory feared that a new, Western-leaning government would crush its identity. Two thirds of those living east of the Dniester river claimed roots in the former Russian and Ukrainian Soviet republics.
Some feared unification with Romania, leaving Russian speakers even more of a minority. The area also saw massive industrialization under the Soviet Union, which politicians claimed would not be sustained if Moldova cut ties with Moscow.
In August 1989 Moldova declared Romanian its official language with use of the Latin alphabet instead of the Soviet-enforced Cyrillic. Russian was given secondary status. After five months of protests and strikes, the area of Transnistria elected a nationalist government, and declared secession in September 1990.
After a bloody four-month war, a 1992 ceasefire left Transnistria, officially named the "Pridnestrovian Moldavian Republic," as a self-declared state. The territory spans 1,000 square miles – 12 percent of Moldova’s landmass. But the breakaway region’s flag, anthem, passports, currency, and postal system are still not recognized outside its borders.
“It’s not like in other situations where you have an ethnic group,” Mr. Spânu claims, echoing the Moldovan government’s stance. “This is about ideology.”
Scores of minibuses make the daily 45-mile journey from Moldova’s capital, Chisinau, to a cold war-style border crossing. Armed guards check cars, inspect passports, and occasionally demand bribes.
Western countries advise against traveling to the area, where most can’t provide consular assistance. Human rights groups say the weak border facilitates human trafficking and illicit arms trade. It’s also become a sticking point for the EU, with whom Moldova signed an association agreement in November.
Just outside the demilitarized border zone, tanks stand ready to fend off a Moldovan invasion. Shanty houses and steel mills are nestled between numerous armed checkpoints.
A fourth of Transnistria’s population lives in its capital, Tiraspol, making it Moldova’s second most populous city. Drab apartment blocks line the city’s wide, empty boulevards, while video billboards and decommissioned tanks celebrate the country’s independence.
“It’s like living in the Soviet Union – as I did – but with access to information on the Internet,” says Spânu. “It’s living in an authoritarian regime. You don’t have freedom of expression and the media is all propaganda.”
..
Het is weer leuk geweest hier, morgen kom ik nog wel even lurken tussen het studeren door. Benieuwd naar de discussies.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Deze doet dat wel wat nadrukkelijker dan de meesten die ik ben tegengekomen
Jij vind dat het een feit is dat er een inval is gepleegd, wat objectief niet zo is.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:50 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet, sorry maar ik ga mijn tijd niet meer aan jouw onzin besteden.
En dat zeg jijquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
SadPanda is denk ik te druk bezig met de vaste users hier trollen
En dat zeg jijquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zeg SadPanda: Ik vraag me al een paar uurtjes af marreh...ben jij toevallig autistisch?
Wat zijn jouw definities van inval en objectief?quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij vind dat het een feit is dat er een inval is gepleegd, wat objectief niet zo is.
Inval = Rusland valt de Krim binnen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 01:03 schreef Manono het volgende:
[..]
Wat zijn jouw definities van inval en objectief?
Wellicht is dat een oplossing om de rest van de Ukraine bij elkaar te houden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:58 schreef arjan1112 het volgende:
Kiev wil de oostelijke en zuidelijke provincies meer autonomie geven
Gaat dat lukken denk je ?
quote:Op woensdag 12 maart 2014 01:05 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Inval = Rusland valt de Krim binnen.
Objectief zoek je maar op op internet.
Zou me niks verbazen namelijk, gezien je strakke stramienquote:Op woensdag 12 maart 2014 01:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En dat zeg jij![]()
Beweren dat ik bronnen plaats met een bittere nasmaak
Met je![]()
Denk dat we de komende jaren heel wat dode wannabee journalisten gaan zien, als dit een rage wordt. De spoorwegpolitie in Brussel zou het al niet op prijs stellen als ze door "het publiek" gefilmd worden, als je dat in een oorlogsgebied gaat doen, bij gewapende soldaten die hun gezicht verbergen... misschien best eerst toestemming vragen?quote:
Ja, bizar landje man. Wel grappig om doorheen te rijden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:55 schreef meth1745 het volgende:
CS Monitor over Transninstria:
[..]
http://www.csmonitor.com/(...)rimea-s-future-video
"Europa" (ik neem aan dat je de EU bedoelt?) moet zijn dikke grote bek houden, in plaats van als Dirkjan en Dick Trom op het plein in Kiev staan zwaaien met vuistjes en in het meest afgrijselijke "Engels" de boel ophitsen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:27 schreef Speculant. het volgende:
Zouden die Russen nu zoals Jelle Brandt zei gewoon stukje voor stukje het Rusland proberen uit te breiden?
Misschien moet Europa dan toch maar is dreigen met gewoon alle export stop te zetten. Waarschijnlijk hebben ze dan niet eens wc-papier meer voor op de wc.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:37 schreef El_Matador het volgende:
"Europa" (ik neem aan dat je de EU bedoelt?) moet zijn dikke grote bek houden, in plaats van als Dirkjan en Dick Trom op het plein in Kiev staan zwaaien met vuistjes en in het meest afgrijselijke "Engels" de boel ophitsen.
Rusland heeft gelijk; de Krim is Russisch. Odessa mogen ze ook bevrijden van het juk uit Kiev.
Wat heb jij tegen Rusland?quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:46 schreef Speculant. het volgende:
[..]Dat ze goed ver weg blijven met hun grootheidswaanzin. Nu leven ze weer met het idee dat ze belangrijk zijn omdat ze veel gas en olie hebben. Dat is gelijk de enige reden waarom dat Rusland nog bestaat. Dat ze eerst hun eigen land is wat op orde zien te krijgen en zich een beetje beschaafd gaan gedragen.
Dat doe je normaal gesproken in bespreking met het land in plaats van militaire basissen over te nemen van het leger dat niets kwaads heeft gedaan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat heb jij tegen Rusland?
Het is geen grootheidswaan, het is opkomen voor de belangen van Russen.
Het zou zoiets zijn dat Nederland een volledig Nederlandse exclave in Frankrijk zou "bezetten".
Ze bezetten gewoon een ander land. Dat is toch geen discussie? Er zitten toevallig veel Russen in dat gebied maar dan moeten ze maar naar Rusland zelf verhuizen als ze er graag naar toe willen. Zomaar eventjes een stuk land gaan bezetten mag gewoon niet kunnen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:55 schreef El_Matador het volgende:
Wat heb jij tegen Rusland?
Het is geen grootheidswaan, het is opkomen voor de belangen van Russen.
Het zou zoiets zijn dat Nederland een volledig Nederlandse exclave in Frankrijk zou "bezetten".
Een stuk land dat 23 jaar geleden nog gewoon door Moskou bestuurd werd. En waar alleen maar Russen wonen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:09 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Ze bezetten gewoon een ander land. Dat is toch geen discussie? Er zitten toevallig veel Russen in dat gebied maar dan moeten ze maar naar Rusland zelf verhuizen als ze er graag naar toe willen. Zomaar eventjes een stuk land gaan bezetten mag gewoon niet kunnen.
Dan zou de rest van de wereld dom zijn. Rusland is een enorm sterk land, vergis je niet. En rijk. Het rijkste op Aarde.quote:Als we deze idiote manier van handelen gaan toepassen en dat wordt als normaal beschouwd moeten we inderdaad weer ons leger gaan opbouwen en 100 terug in de tijd gaan. China zal vast ook wel met interesse toekijken met het idee om later eens een stuk Rusland in te nemen. Turkije weet vast ook nog wel iets te verzinnen. Peru Chili en Bolivia kunnen ook weer oorlog gaan voeren. Wat hebben we nog?
Met grootheidswaanzin bedoel ik dat ze waarschijnlijk daadwerkelijk denken dat ze hier 'groter' door worden terwijl de rest van de wereld Rusland alleen nog maar minder serieus gaat nemen.
Heeft geen zin joh... SP is niet vatbaar voor hetgeen je met je eigen ogen kan zien. Voor mensen die wel voor rede vatbaar zijn is het overduidelijk dat Rusland de Krim heeft over genomen op een manier die ik in de internationale politiek nog nooit gezien heb.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:59 schreef firefly3 het volgende:
Sadpanda, als het geen inval is, waar komen die extra militairen en vele pantserwagens dan ineens vandaan? En is het niet verdacht dat ze geen embleem op hun uniformen hebben?
Zo werkt internationale politiek niet. Rusland heeft de afgelopen tijd bewezen dat ze de eigen omgeving met geweld zal verdedigen. Dat hebben we gezien in Georgië en nu in Oekraïne. De rest van de wereld snapt nu dat dreigen en boze woorden geen enkele invloed hebben op het Kremlin, als iemand Poetin wil tegenhouden zullen ze op zijn militairen moeten gaan schieten. En daartoe is niemand bereid.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:09 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Met grootheidswaanzin bedoel ik dat ze waarschijnlijk daadwerkelijk denken dat ze hier 'groter' door worden terwijl de rest van de wereld Rusland alleen nog maar minder serieus gaat nemen.
En dit...men lijkt vooral niet te begrijpen dat de ene illegale actie ( ook het Westen heeft geen schone handen) niet kan dienen als rechtvaardiging van de huidige, illegale, invasie in de Krim.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:04 schreef firefly3 het volgende:
Ik denk dat weinig mensen hier verstand hebben van internationaal recht. Igg het pro russisch kamp.
Dit klopt...ik denk echter wel dat Ukraïne voor het Westen van groter belang is dan Georgië...volgens mij wordt het als hefboom gebruikt om (te proberen) door Ruslands supermacht-aspiraties heen te prikken. Dat zou dan vooral besloten moeten liggen in het feit dat het westen echt lijkt te geloven dat ze Rusland kunnen raken met economische sancties.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:13 schreef waht het volgende:
[..]
Zo werkt internationale politiek niet. Rusland heeft de afgelopen tijd bewezen dat ze de eigen omgeving met geweld zal verdedigen. Dat hebben we gezien in Georgië en nu in Oekraïne. De rest van de wereld snapt nu dat dreigen en boze woorden geen enkele invloed hebben op het Kremlin, als iemand Poetin wil tegenhouden zullen ze op zijn militairen moeten gaan schieten. En daartoe is niemand bereid.
Rusland wordt sowieso nog serieus genomen, al het andere is simpele borrelpraat zonder al te veel binding met de werkelijkheid. Een andere werkelijkheid is dat Europa weer eens een tandloze Unie blijkt te zijn, en Poetin weet dit.
Wat bedoel je met 'Rusland kunnen raken'? Als er met sancties wordt bedoelt dat de grenzen worden dichtgegooid lijkt het mij dat je ze echt wel raakt. Dan hebben ze en geen producten meer omdat ze vrijwel niks produceren en 60% minder inkomsten.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:18 schreef SureD1 het volgende:
Dat zou dan vooral besloten moeten liggen in het feit dat het westen echt lijkt te geloven dat ze Rusland kunnen raken met economische sancties.
Sancties kunnen Rusland best raken (alhoewel ze dan ook onszelf gaan raken), maar het risico op een tweede koude oorlog is dan zeer groot. Het grootste probleem is nu dat de EU gewoon geen gezamenlijke beslissing kan/wil nemen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:18 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dit klopt...ik denk echter wel dat Ukraïne voor het Westen van groter belang is dan Georgië...volgens mij wordt het als hefboom gebruikt om (te proberen) door Ruslands supermacht-aspiraties heen te prikken. Dat zou dan vooral besloten moeten liggen in het feit dat het westen echt lijkt te geloven dat ze Rusland kunnen raken met economische sancties.
Hoeveel regios zijn er waar een significant deel van de bevolking niet wilde afsplitsen van de Sovjetunie of liever met Rusland samenging?quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:27 schreef Speculant. het volgende:
Zouden die Russen nu zoals Jelle Brandt zei gewoon stukje voor stukje het Rusland proberen uit te breiden?
Misschien moet Europa dan toch maar is dreigen met gewoon alle export stop te zetten. Waarschijnlijk hebben ze dan niet eens wc-papier meer voor op de wc.
Waht verwoordt het met 3 "watertjes" achter de kiezen beter dan ik ooit zou durven.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:32 schreef waht het volgende:
[..]
Sancties kunnen Rusland best raken (alhoewel ze dan ook onszelf gaan raken), maar het risico op een tweede koude oorlog is dan zeer groot. Het grootste probleem is nu dat de EU gewoon geen gezamenlijke beslissing kan/wil nemen.
Rusland gebruikt nu simpelweg de tactieken die Amerika in het Midden-Oosten gebruikt; keihard maar duidelijk. Soft power is niet aan Poetin besteed en vindt bij hem zeker geen gehoor dus daar hoeven we niet op te rekenen. Europa wordt nu gedwongen weer eens deel te nemen in een serieuze geopolitieke aflevering maar faalt zoals gewoonlijk.
En laat duidelijk zijn dat zo lang de EU geen stelling kan nemen en Amerika afzijdig blijft Poetin gewoon wint. Aannemen dat hij in de toekomst geen andere territoriale claims in de praktijk brengt zijn dan erg gevaarlijk.
Die koude oorlog is al ruim 15 jaar aan de gang, maar dat kan men in het Westen niet openlijk toegeven, want hoe kan je dan volhouden dat Rusland zich geen zorgen moet maken over NAVO uitbreiding, EU uitbreiding, of een rakettenschild aan z'n grenzen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:32 schreef waht het volgende:
[..]
Sancties kunnen Rusland best raken (alhoewel ze dan ook onszelf gaan raken), maar het risico op een tweede koude oorlog is dan zeer groot.
[..]
Zal flink wat investeringen vergen, maar voor de EU evenzeer, want ipv via pijpleidingen moet het dan via schepen vervoerd worden. Rusland heeft dan wel één voordeel: in Azië betaalt men het dubbel van wat men in Europa betaalt. Reden ook waarom voor de EU overschakelen op Amerikaans gas niet zo evident is, die producenten verkopen ook liever aan Azië.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:42 schreef arjan1112 het volgende:
Zeg Waht stel dat de EU zegt , lazer maar op met je gas Poetin, dan gaat ie toch gewoon aan de chinezen en de indiers verkopen?
of zie ik dat verkeerd ofzo
Uiteraard zal Gazprom andere afzetmarkten verder ontwikkelen maar dat vergt enerzijds weer nieuwe investeringen in infrastructuur, handelsrelaties en anderzijds is er op de korte termijn geen enkele andere afzetmarkt waar evenveel vraag naar aardgas is als in Europa. Oftewel ze zullen een bepaalde overgangstermijn flink moeten afschrijven, de vraag is überhaupt of ze ooit een vergelijkbare afzetmarkt elders kunnen vinden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:42 schreef arjan1112 het volgende:
Zeg Waht stel dat de EU zegt , lazer maar op met je gas Poetin, dan gaat ie toch gewoon aan de chinezen en de indiers verkopen?
of zie ik dat verkeerd ofzo
Gezien de handelsbetrekkingen tussen Rusland en het Westen kan ik het geen koude oorlog noemen. Dan zouden alle betrekkingen beëindigd worden. Landen die met elkaar in oorlog zijn, ook al is het een koude oorlog, doen minimale handel met elkaar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:44 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Die koude oorlog is al ruim 15 jaar aan de gang, maar dat kan men in het Westen niet openlijk toegeven, want hoe kan je dan volhouden dat Rusland zich geen zorgen moet maken over NAVO uitbreiding, EU uitbreiding, of een rakettenschild aan z'n grenzen?
Misschien dat die gebieden gewoon Russisch zijn en nu toevallig op Oekraiens grondgebied liggen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:58 schreef Schurkenstaat het volgende:
Iedereen gaat uit van het feit dat Rusland zich territoriaal wil uitbreiden, richting oude grenzen van Sovjetunie.
Maar wat zou het argument van Rusland zijn? Ik kan het niet verzinnen.
Machtswellust, grootsheid, rijkdom, veiligheid, nationale trots, wat voor reden wil je hebben?quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:58 schreef Schurkenstaat het volgende:
Iedereen gaat uit van het feit dat Rusland zich territoriaal wil uitbreiden, richting oude grenzen van Sovjetunie.
Maar wat zou het argument van Rusland zijn? Ik kan het niet verzinnen.
Dat is geen volledig antwoord, want deze zgn. expansieplannen hebben niet specifiek betrekking op Oekraïne. Het gaat om de zogenaamde stelling dat Rusland graag de grenzen van de Sovjetunie wil herstellen. Dus in alle windrichtingen. Ik vraag me hier hardop af, waarom Rusland dat zou willen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Misschien dat die gebieden gewoon Russisch zijn en nu toevallig op Oekraiens grondgebied liggen?
Dat is toch wat ik lees in Amerikaanse commentaren, dat zij veel liever in Azië verkopen waar de prijzen veel hoger liggen. Omdat ze daar enkel zullen concurreren met leveranciers die ook met schepen moeten aanvoeren, terwijl in Europa goedkoop gas van Rusland te krijgen is.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:52 schreef arjan1112 het volgende:
Wat ? Hoezo ? er is toch gewoon één prijs voor gas ?
Dat rusland korting geeft aan oekraine en Wit-Rusland moeten ze zelf weten?
http://www.foreignpolicy.(...)lp_is_not_on_the_wayquote:There's just one problem: While there is one abundant U.S. energy source that could help Europe in the short term, it isn't natural gas. The United States won't be able to export significant amounts of liquefied natural gas (LNG) for years, much of that gas has already been snapped up by customers with long-term contracts, and Europe must compete with Asia, which is willing to pay far more money for the little that is left.
Laat ik het anders vragen: rationele argumenten. Wat zou Rusland erop vooruit gaan?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:02 schreef waht het volgende:
[..]
Machtswellust, grootsheid, rijkdom, veiligheid, nationale trots, wat voor reden wil je hebben?
Het Europese wereldbeeld verschilt ietwat van het Russische dus mogelijk klinkt het onbegrijpelijk maar in die termen denken vrij veel regeringsleiders.
Daarom (ook): schaliegas exploiteren. De Polen hebben dat slim gezien. Nederland blijft achter.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:04 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dat is toch wat ik lees in Amerikaanse commentaren, dat zij veel liever in Azië verkopen waar de prijzen veel hoger liggen. Omdat ze daar enkel zullen concurreren met leveranciers die ook met schepen moeten aanvoeren, terwijl in Europa goedkoop gas van Rusland te krijgen is.
[..]
http://www.foreignpolicy.(...)lp_is_not_on_the_way
(meteen na verschijnen pagina op esc drukken om inlogscherm te vermijden, indien nodig)
Klopt grofweg wel ja.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:04 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dat is toch wat ik lees in Amerikaanse commentaren, dat zij veel liever in Azië verkopen waar de prijzen veel hoger liggen. Omdat ze daar enkel zullen concurreren met leveranciers die ook met schepen moeten aanvoeren, terwijl in Europa goedkoop gas van Rusland te krijgen is.
[..]
http://www.foreignpolicy.(...)lp_is_not_on_the_way
(meteen na verschijnen pagina op esc drukken om inlogscherm te vermijden, indien nodig)
Emotionele argumenten maken het rationeel. Sinds de val van de Sovjet-Unie gaat het niet al te best met het nationale gevoel van Rusland. Maar 'rationele' argumenten zijn de standaardargumenten: veiligheid & welvaart. Door de geschiedenis heen probeert Rusland de grenzen met Europa zoveel mogelijk naar het westen te duwen, in de Kaukasus zoveel mogelijk naar het zuiden en het oosten is een grote wildernis dus minder interessant.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:05 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Laat ik het anders vragen: rationele argumenten. Wat zou Rusland erop vooruit gaan?
Knip/plak: veiligheid en welvaart.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:09 schreef waht het volgende:
[..]
Emotionele argumenten maken het rationeel. Sinds de val van de Sovjet-Unie gaat het niet al te best met het nationale gevoel van Rusland. Maar 'rationele' argumenten zijn de standaardargumenten: veiligheid & welvaart. Door de geschiedenis heen probeert Rusland de grenzen met Europa zoveel mogelijk naar het westen te duwen, in de Kaukasus zoveel mogelijk naar het zuiden en het oosten is een grote wildernis dus minder interessant.
Rusland lijdt onder een krimpende bevolking die ook nog eens als ze mannelijk is gemiddeld met 55 dood neervalt, vanwege de alcohol.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:13 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Knip/plak: veiligheid en welvaart.
Maar is dit wel zo? Wat gebeurt er met de veiligheid van Rusland wanneer het zich uitbreidt?
Welvaart: in het geval van Oekraïne. Brengt dit Rusland welvaart? Of kost Oekraïne bakken met geld?
Lost expansie bevolkingskrimp of sociaal-maatschappelijke problemen op?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Rusland lijdt onder een krimpende bevolking die ook nog eens als ze mannelijk is gemiddeld met 55 dood neervalt, vanwege de alcohol.
Wat ze te winnen hebben? Grondgebied, dichterbij andere landen, grondstoffen en afzetmarkt.
Palmeilanden in de Zwarte Zee?? Die is hartstikke diep, niet zoals de ondiepe kusten van Dubai...quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:16 schreef Speculant. het volgende:
Het zal vanuit dat gebied ook wel eenvoudiger zijn om heel de zwarte zee te controleren. Het aanleggen van terminals, havens en 'palm eilanden' kan waarschijnlijk ook goedkoper in dat gebied als dat het bij sotchi of novorossiesk moet gebeuren.
Over dat laatste weet ik niet of dat nog altijd onder 'nog uit te voeren' staat want dat is in 2008 allemaal stop gezet.
Het eerste sowieso wel, het tweede lijkt Rusland niet bar veel te interesseren.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:18 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Lost expansie bevolkingskrimp of sociaal-maatschappelijke problemen op?
Niet? Maar het is geen mening. Het is een feit.quote:Grondstoffen, grondgebieden, afzetmarkt ben ik niet met je eens.
Als het een feit is, ben ik wel benieuwd naar je onderbouwing.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het eerste sowieso wel, het tweede lijkt Rusland niet bar veel te interesseren.
[..]
Niet? Maar het is geen mening. Het is een feit.
Het is misschien een ouderwetse manier van denken maar het biedt meer controle over je omgeving, zo simpel is het. Een onwelgevallige buur kan je belangen behoorlijk schaden. Polen is zo'n buur die, na talloze slechte ervaringen met het Kremlin, zo min mogelijk met Rusland te maken wil hebben. Het raketschild is voor hen een manier om zich aan de NAVO-landen te binden en van Rusland af te keren. Van zoiets wordt Poetin zenuwachtig.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:13 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Knip/plak: veiligheid en welvaart.
Maar is dit wel zo? Wat gebeurt er met de veiligheid van Rusland wanneer het zich uitbreidt?
Het geeft ze meer zekerheid omtrent hun Zwarte Zeevloot en een mooie locatie voor handel.quote:Welvaart: in het geval van Oekraïne. Brengt dit Rusland welvaart? Of kost Oekraïne bakken met geld?
quote:Oekraïne zal niet militair tussenbeide komen om de aansluiting van de Krim bij Rusland te verhinderen. Het land heeft ervoor gekozen zijn oostelijke grens te beschermen, aldus interim-president Oleksandr Toertsjinov in een vraaggesprek met het Franse persbureau AFP.
Wat zij het referendum noemen, zal niet plaatsvinden op de Krim, maar in de kantoren van het Kremlin.
Oleksandr Toertsjinov
'We kunnen geen militaire operatie op de Krim beginnen. Dan zouden we de oostgrens blootstellen en zou Oekraïne niet beschermd zijn. De Russische militairen rekenen daarop', zegt Toertsjinov, die ook opperbevelhebber is van het leger, na afloop van een bijeenkomst van de nationale veiligheids- en defensieraad.
Referendum
Het referendum over de aansluiting van de Krim bij Rusland, dat zondag zal plaatsvinden, bestempelt de interim-president als een 'farce'. 'Wat zij het referendum noemen, zal niet plaatsvinden op de Krim, maar in de kantoren van het Kremlin.' De uitslag is op voorhand al bekend, zegt Toertsjinov.
Hij zegt dat Rusland elk contact met Kiev afhoudt om een oplossing voor het schiereiland aan de Zwarte Zee te vinden. 'Helaas ziet Rusland momenteel af van een diplomatieke oplossing voor het conflict.' De Russen weigeren elk contact op het niveau van de ministers van Buitenlandse Zaken of andere leiders, aldus de interim-president, hoewel de internationale gemeenschap 'Rusland gevraagd heeft vredesonderhandelingen te beginnen'.
Onafhankelijk verklaard
Het pro-Russische parlement op de Krim heeft het schiereiland gisteren formeel onafhankelijk verklaard van Oekraïne. Volgens het parlement in Simferopol is de stap noodzakelijk voor de geplande toetreding van de Krim tot de Russische Federatie en voor het plaatsvinden van het omstreden referendum daarover op 16 maart.
De Oekraïense regering kondigde gisteren een gedeeltelijke mobilisatie van reservisten aan.
Morgen. Nu slapies doen. Als de onderbouwing niet allang door anderen is gedaan, want zo moeilijk lijkt me dat niet?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:20 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Als het een feit is, ben ik wel benieuwd naar je onderbouwing.
Echt bekend is dat niet volgens mij, maar ze wilden daar "Rusland eilanden" voor de rijke Russen aan laten leggen. Stond al ingeroosterd maar met de crisis is alles stop gezet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Palmeilanden in de Zwarte Zee?? Die is hartstikke diep, niet zoals de ondiepe kusten van Dubai...
Goed dat ze dat Sovjetachtige plan hebben laten varen.
Je vergeet Chinaquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:09 schreef waht het volgende:
[..]
Emotionele argumenten maken het rationeel. Sinds de val van de Sovjet-Unie gaat het niet al te best met het nationale gevoel van Rusland. Maar 'rationele' argumenten zijn de standaardargumenten: veiligheid & welvaart. Door de geschiedenis heen probeert Rusland de grenzen met Europa zoveel mogelijk naar het westen te duwen, in de Kaukasus zoveel mogelijk naar het zuiden en het oosten is een grote wildernis dus minder interessant.
Zenuwachtig is irrationeel en daar wil ik de Poetin administratie niet van betichten. Ik denk dat Rusland de realiteit accepteert. De grens van modern Rusland ligt midden in Oekraïne. Er is geen enkele andere optie. Want de rest van de opties -dat wil zeggen: expanderen- betekent herrie in de tent en zelfs Rusland kan dat niet meer gebruiken. Rusland is namelijk nogal afhankelijk geworden, in termen van handelsbelangen. Dat zal Merkel Poetin ook nog wel even verteld hebben.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:20 schreef waht het volgende:
[..]
Het is misschien een ouderwetse manier van denken maar het biedt meer controle over je omgeving, zo simpel is het. Een onwelgevallige buur kan je belangen behoorlijk schaden. Polen is zo'n buur die, na talloze slechte ervaringen met het Kremlin, zo min mogelijk met Rusland te maken wil hebben. Het raketschild is voor hen een manier om zich aan de NAVO-landen te binden en van Rusland af te keren. Van zoiets wordt Poetin zenuwachtig.
Dat terzijde, want je kunt rustig stellen dat Krim meer bij Rusland te voegen heeft dan bij Oekraïne. Dus ik vind Krim persoonlijk niet zo'n discussiepunt als de meerderheid van de bevolking dit ook ziet zitten. Deze expansie lijkt op een marginale stuiptrekking van de Russen. De grenslijnen zijn in 1991 tamelijk haastig getrokken.quote:Het geeft ze meer zekerheid omtrent hun Zwarte Zeevloot en een mooie locatie voor handel.
Hitler wilde daar ook een luxe riviera aanleggen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:23 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Echt bekend is dat niet volgens mij, maar ze wilden daar "Rusland eilanden" voor de rijke Russen aan laten leggen. Stond al ingeroosterd maar met de crisis is alles stop gezet.
Dit maakt geen sterke indruk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Morgen. Nu slapies doen. Als de onderbouwing niet allang door anderen is gedaan, want zo moeilijk lijkt me dat niet?
Goed antwoord, dank je!quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:33 schreef meth1745 het volgende:
Er zijn nog belangrijke Russische minderheden in bvb Kazakhstan en Kyrgyzstan, maar heel wat van hen emigreren, en zij niet alleen. In Kyrgyzstan bvb, sinds de onafhankelijkheid: "the percentage of European ethnic groups (Russians, Ukrainians and Germans) as well as Tatars dropped from 35% to about 10%"
Denk niet dat Rusland er veel belangstelling voor heeft...
Maar bovendien, het is onzin te zeggen dat Rusland persé wil uitbreiden. In al de conflictregios ( Abkhazia, Z Ossetia, Transnistria, Krim) was Rusland meteen na de onafhankelijkheid betrokken, ofwel omdat de regio het niet eens was met de onafhankelijkheidsverklaring, zelf als onafhankelijke staat wilde doorgaan (en waarom niet, je kan moeilijk beweren dat een regio die afscheurt van een land ook recht heeft op regios die niet meewillen), of bij een ander land wilde horen, ofwel omdat er meteen burgeroorlog uitbrak, ofwel zoals in het geval van de Krim omdat ze er aanzienlijke militair-strategische belangen hadden.
Ach, zo praten grootmachten met elkaar, een andere taal begrijpt Poetin niet zoals al eerder aangegeven.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:29 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Zenuwachtig is irrationeel en daar wil ik de Poetin administratie niet van betichten. Ik denk dat Rusland de realiteit accepteert. De grens van modern Rusland ligt midden in Oekraïne. Er is geen enkele andere optie. Want de rest van de opties -dat wil zeggen: expanderen- betekent herrie in de tent en zelfs Rusland kan dat niet meer gebruiken. Rusland is namelijk nogal afhankelijk geworden, in termen van handelsbelangen. Dat zal Merkel Poetin ook nog wel even verteld hebben.
Dat raketschild is Westerse waanzin. Koude-oorlog-retoriek. Lokt alleen maar dito reacties uit.
We zullen zien. Hoe dan ook is geopolitiek nog springlevend.quote:[..]
Dat terzijde, want je kunt rustig stellen dat Krim meer bij Rusland te voegen heeft dan bij Oekraïne. Dus ik vind Krim persoonlijk niet zo'n discussiepunt als de meerderheid van de bevolking dit ook ziet zitten. Deze expansie lijkt op een marginale stuiptrekking van de Russen. De grenslijnen zijn in 1991 tamelijk haastig getrokken.
En in het geval van de Krim ook nog eens een militair strategische locatie (zwarte zeevloot).quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Rusland lijdt onder een krimpende bevolking die ook nog eens als ze mannelijk is gemiddeld met 55 dood neervalt, vanwege de alcohol.
Wat ze te winnen hebben? Grondgebied, dichterbij andere landen, grondstoffen en afzetmarkt.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:23 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Je vergeet China
http://nl.wikipedia.org/wiki/Russisch-Japanse_Oorlog#Expansie
De sowjetunie had zelfs tot 1949 noord china bezet
Whehequote:In 1896 beslisten de Russen om een deel van de spoorlijn te bouwen door de Chinese provincie Mantsjoerije, wat voor een kortere spoorwegverbinding naar Vladivostok zorgde. Aldus zorgde de spoorlijn voor een goedkopere en meer directe route naar de Grote Oceaan. Bovendien gaf dit Rusland de mogelijkheid om indien nodig tussen te komen in Mantsjoerije met de bescherming van de spoorlijn als excuus.
Slappelingen zeg in Kiev. Val gewoon die fuckin russen aan daar, het is je eigen land verdomme.quote:
Ze hebben toch geen schijn van kans tegen de Russen, dat gaat alleen maar heel veel doden opleveren. Dus waarom zou je aanvallen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:02 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Slappelingen zeg in Kiev. Val gewoon die fuckin russen aan daar, het is je eigen land verdomme.
Ik vind juist dat ze dit tactisch heel correct inzien.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:02 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Slappelingen zeg in Kiev. Val gewoon die fuckin russen aan daar, het is je eigen land verdomme.
Dat gaat alleen maar nadelig uitvallen voor Kiev...wat hierboven gezegd wordt, de Russen maken Goulashsoep van de Ukrainers als het op een (totale) oorlog aankomt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:02 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
En dan in amper een week tijd overlopen worden en Poetin heel Oost-Oekraine op een presenteerblaadje aanreiken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:02 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:48 schreef arjan1112 het volgende:
Sjonge Poetin moet gewoon aftreden en met een nieuwe president sluit Rusland zich aan bij navo en de eu, alles opgelost
Nee idd... Zijn huidige termijn duurt nog tot 2018 en aangezien zijn eerste twee termijnen zijn onderbroken door Medvedev mag hij ( mits gekozen natuurlijk) nog zes jaar daarna...en dan zien we in 2024 wel weer...dan is hij 72, en zou hij theoretisch nog mee kunnen...quote:
We zullen zien inderdaad. Vrijwillig aftreden zal hij in ieder geval van zijn leven niet doen. Aansluiting van Rusland bij de NAVO/EU gaat ook niet gebeuren.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:28 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee idd... Zijn huidige termijn duurt nog tot 2018 en aangezien zijn eerste twee termijnen zijn onderbroken door Medvedev mag hij ( mits gekozen natuurlijk) nog zes jaar daarna...en dan zien we in 2024 wel weer...dan is hij 72, en zou hij theoretisch nog mee kunnen...
Nog 20 en ze staan gelijk met Taiwan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:47 schreef BaasBanaan het volgende:
Erkenning door maar liefst één land.
Zo natuurlijk vind ik dat niet. Rusland probeert alles nog wel een beetje goed te praten door het op de Russisch sprekers en etnische Russen te gooien. Dat lukt ze natuurlijk niet in West-Oekraïne.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:39 schreef arjan1112 het volgende:
Nou als Kiev aanvalt, dan neemt Rusland heel Oekraine in natuurlijk, verder willen ze dit niet echt omdat ze elkaar als 'broedervolken' zien.
Als ze door dezelfde landen erkend worden als Abchazië, wordt dat nog lastig.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:52 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Nog 20 en ze staan gelijk met Taiwan.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:12 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Heeft geen zin joh... SP is niet vatbaar voor hetgeen je met je eigen ogen kan zien. Voor mensen die wel voor rede vatbaar zijn is het overduidelijk dat Rusland de Krim heeft over genomen op een manier die ik in de internationale politiek nog nooit gezien heb.
tja de ego he. Met wie is putin het wel gezind? Slechts met een paar dubieuze staten die op 1 hand te tellen zijn met dictoriale vrijheids beperkingen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:48 schreef arjan1112 het volgende:
Sjonge Poetin moet gewoon aftreden en met een nieuwe president sluit Rusland zich aan bij navo en de eu, alles opgelost
Europa is geen tandloze Unie, Europa (en ook de VS) vinden Oekraïne en zeker de Krim gewoon niet belangrijk genoeg.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:13 schreef waht het volgende:
[..]
Zo werkt internationale politiek niet. Rusland heeft de afgelopen tijd bewezen dat ze de eigen omgeving met geweld zal verdedigen. Dat hebben we gezien in Georgië en nu in Oekraïne. De rest van de wereld snapt nu dat dreigen en boze woorden geen enkele invloed hebben op het Kremlin, als iemand Poetin wil tegenhouden zullen ze op zijn militairen moeten gaan schieten. En daartoe is niemand bereid.
Rusland wordt sowieso nog serieus genomen, al het andere is simpele borrelpraat zonder al te veel binding met de werkelijkheid. Een andere werkelijkheid is dat Europa weer eens een tandloze Unie blijkt te zijn, en Poetin weet dit.
Das op zich toch tenminste "iets"?quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:43 schreef SureD1 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)digen_PVV_uit__.html
Handig voor iets meer detail jaquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:53 schreef DeJori het volgende:
Oekraïne in een aantal goede infographics:
http://detailpr.com/infographics/
Nu snap ik de gedachte erachter best (anti europa en pro joderij) maar ze mogen zich eerst beter in lezen wat wilders betreft, hij is echt geen reclame als stokpaardjesliefhebber.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:43 schreef SureD1 het volgende:
Normaal is de OVSE de aangewezen organisatie om waarnemers te sturen, volgens mij nemen die overal verkiezingen waar, zelfs hier in Nederland. Eerst zegt Rusland dat ze de OVSE gevraagd hebben, die ontkennen dat vervolgens, en nu vraagt Rusland specifiek de eurosceptische fracties in het EP....dus waarnemers ok, maar alleen als ze Rusland-vriendelijk zijn... Misschien iets voor bepaalde users hier?quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Das op zich toch tenminste "iets"?
Goed, tis wel heel kort dag zo vlak voor het referendum, maar de Russen hebben op dat vlak tenminste "iets" gedaan
[..]
Handig voor iets meer detail ja
Dat zou kunnen, maar ik betwijfel of de partijen die ze hebben uitgenodigd, inderdaad zo Rusland-vriendelijk zijn. Die anti-EU partijen waren dacht ik meer anti-Europa en meer pro-eigenland en niet zozeer pro-Rusland.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:07 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Normaal is de OVSE de aangewezen organisatie om waarnemers te sturen, volgens mij nemen die overal verkiezingen waar, zelfs hier in Nederland. Eerst zegt Rusland dat ze de OVSE gevraagd hebben, die ontkennen dat vervolgens, en nu vraagt Rusland specifiek de eurosceptische fracties in het EP....dus waarnemers ok, maar alleen als ze Rusland-vriendelijk zijn... Misschien iets voor bepaalde users hier?
Dat zei ik gisteren ook al, maar de OP maakt zich over een hele boel dingen heel erg druk, maar taalverloedering is helaas niet een van die dingen...quote:
quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
tja de ego he. Met wie is putin het wel gezind? Slechts met een paar dubieuze staten die op 1 hand te tellen zijn met dictoriale vrijheids beperkingen.
ah dan moet het goed komenquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:43 schreef SureD1 het volgende:
OVSE zegt geen uitnodiging ontvangen te hebben... aangezien de regering die zo'n uitnodiging kan verzenden, de regering in Kiev, er geen verstuurd heeft.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:07 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Normaal is de OVSE de aangewezen organisatie om waarnemers te sturen, volgens mij nemen die overal verkiezingen waar, zelfs hier in Nederland. Eerst zegt Rusland dat ze de OVSE gevraagd hebben, die ontkennen dat vervolgens, en nu vraagt Rusland specifiek de eurosceptische fracties in het EP....dus waarnemers ok, maar alleen als ze Rusland-vriendelijk zijn... Misschien iets voor bepaalde users hier?
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140311_01019159quote:De Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) zal geen waarnemers naar het omstreden Krim-referendum op zondag sturen. Dat zegt woordvoerder van het OVSE-kantoor voor mensenrechten, Thomas Rymer, dinsdag. 'We hebben geen uitnodiging ontvangen.' Het pro-Russische parlement heeft de Krim dinsdag formeel onafhankelijk verklaard.
Sergej Aksjonov, regeringsleider op de Krim, zei maandag nog dat hij waarnemers van de organisatie verwacht. Hij had naar eigen zeggen Zwitserland, dat momenteel voorzitter is van de OVSE, een uitnodiging gestuurd, maar dat erkent de organisatie niet.
Zo’n uitnodiging moet immers van de officiële Oekraïense regering in Kiev komen. Het schierieland geldt niet als een OVSE-lidstaat, die uitnodigingen kan uitsturen, aldus Rymer.
http://digitaljournal.com(...)375543#ixzz2vkhGKlk3quote:Don't expect the OSCE to send observers. A spokeswoman for the OSCE said that Crimea could not invite observers since it was not a state and therefore not a member of the organization: ""As far as we know, Crimea is not a participating state of the OSCE, so it would be sort of hard for them to invite us,"
" It was not hard for the Crimea to invite the observers. They just did. What is hard is for the OSCE to accept it. It would not be hard for the OSCE to ask permission to send military monitors to the Crimea either but rather than do that they would rather try to send in monitors uninvited three times risking a serious confrontation at the border.
[..]
http://euromaidanpr.wordp(...)will-return-to-kyiv/quote:Yanukovych: I am alive, I am the legitimate President, and I will return to Kyiv
Dear representatives of the media, dear compatriots.
First, because all sorts of rumors have been circulating about me in Ukraine, I would like to say that I am alive, although I cannot say that I feel good because I cannot watch what is happening in Ukraine without a feeling of deep and terrible alarm.
Behind the curtain of some kind of supposedly legitimate government, there is a gang of ultra-nationalists and neo-fascists who are already tagged for the presidency. They capture local governments by force. They fire police and security service executives not only in the centre in Kiev, but also in the regions. Cities are patrolled by people in masks with bandages on their hands. There is increasing lawlessness against the citizens of Ukraine. They dismiss top army officers. Those who do not want that oppose the use of the Armed Forces of Ukraine to the south-east of the country against the civilian population. Think about it! They want to put an army under the banner of Bandera and provoke a civil war. They want to include militants from nationalist organisations in the Armed Forces and give them weapons.
I want to ask the patrons of these dark forces in the West: have you gone blind? Have you lost memory? Have you forgotten what fascism is? But I’m sure the officers and soldiers of Ukraine know, unlike you, respected ministers of European countries who have signed the [February 21, 2014 agreement] not for my own assurances but to guarantee peace in Ukraine and have trampled this document. Unlike the gang of scoundrels, who gave orders to fire on their own on Maidan, the soldiers and officers understand what you stand for and will not carry out your criminal orders.
I want to remind everyone that I remain the sole legitimate President of Ukraine and the Supreme Commander [of the Armed Forces]. I did not give up my powers early. I am alive! I have not been impeached in accordance with the Constitution of Ukraine.
The United States and other countries insist that I, as President, allegedly lost legitimacy because I fled the country. I repeat:, I’m not copping out. When armed radicals captured government buildings and the Presidential Administration, through what was, in fact, and unconstitutional seizure of power, I was, as you all know, in Ukraine – in Kharkiv, then in Donetsk, and then in Crimea. Once again, during the revolution, I did not leave the territory of Ukraine. There were repeated attempts to use terrorist methods and actions against me. They all failed. As soon as circumstances permit, and I am sure it won’t take long, I will return to Kyiv.
I declare that the presidential elections, which were announced for May 25, 2014, after power was seized in an unconstitutional coup, are absolutely not legitimate and are not legal. They do not comply with Article 103 of the Constitution of Ukraine. Any government that will be formed as a result of these unlawful elections will also be illegitimate and illegal. In addition to [questions of] their legal legitimacy, it is clear that these so-called elections will take place, if they will, in an atmosphere of total control by extremist forces. I appeal to the international community. Banditry and unconstitutional coups must not be supported or encouraged.
By the way, everyone knows how the U.S. government intends to allocate one billion dollars to this gangster regime. As far as I know, Article 84 22, Chapter 22, USC of US law prohibits the provision of financial assistance to the government of any state with an illegally elected president or where a legitimately elected president was deposed in a military coup or by any other illegal decision. I intend to address Congress, the Senate and the Supreme Court of the United States with an urgent proposal for a legal assessment of the actions of that government. You have no right, under your own laws, to allocate money to bandits. [Ed. This appears to be a reference to 22 U.S. Code Chapter 84]
I want to warn you: there will be a serious deterioration in the socio-economic situation in the country in the near future. This will be a direct blow to the people of Ukraine. The usurpers who have seized power will try to shift responsibility for this onto me. And perhaps even Russia. I will never agree to this. I have nothing to do with it. And I consider their intentions to cut social expenditures, pensions, allowances, and wages inhuman.
I, along with our government, had a clear plan for the preservation of living standards of Ukrainians. Now, unfortunately, after the unconstitutional coup, after the usurpers have seized power, this has become impossible.
And you, who have seized power illegally, with orders to shoot at people, sooner or later, or rather sooner, you will have to answer – answer for the suffering of the people.
Ukraine is going through a difficult time. Your actions have led to Crimea breaking away. Even at gunpoint, the population of the Southeast demands respect for themselves and their rights.
We will overcome this turmoil. The people you fooled will see clearly. The country will rise up and unite. Ukraine’s freedom has not yet perished, nor has her glory.
Thank you for the attention.
Ach, de Dalai Lama claimt ook nog altijd de leider van Tibet te zijn. Heeft zelfs een complete regering in exile.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:53 schreef SuicideErrorist het volgende:
De toespraak van gisteren door comedian Yanukovych:
[..]
http://euromaidanpr.wordp(...)will-return-to-kyiv/
Ik betwijfel of Yanukovych de poppenkast zo lang volhoudt, dat zou tot 2069 zijn...quote:Tibetan-Government-in-exile is hopeful of enhancing bilateral ties with the United States after the recent meeting of President Barack Obama and Dalai Lama at the White House despite warnings from Beijing that the meeting with the exiled Tibetan spiritual leader would 'seriously damage' ties with Washington.
Tibetan government in-exile spokesperson Tashi Phunstok on Tuesday said that the two leaders discussed issues related to morality and leadership, and how one can produce the new generation of ethical leaders in the 21st century.
"The visit and of course the meeting of His Holiness with President Obama is a positive thing for Tibet and we are delighted with this meeting. It shows that President Obama and his administration and people of United States are supporting Tibet," said Phunstok.
The private meeting lasted about an hour, although the Dalai Lama, a Nobel Peace Prize laureate, was not seen by White House photographers as he entered or exited the complex.
The White House sidestepped questions about whether it was worried Obama's meeting - his third with the Dalai Lama - would upset its relationship with China. Analysts said they did not foresee any serious consequences.
quote:G7 leaders: No recognition of Crimea referendum
WASHINGTON (AP) — The Group of 7 world leaders say they won't recognize results of a referendum for the Crimea region to split from Ukraine and join Russia.
A statement from the seven nations released from the White House on Wednesday calls on Russia "to cease all efforts to change the status of Crimea contrary to Ukrainian law and in violation of international law." It says the referendum scheduled for this weekend "would have no legal effect" and the process is deeply flawed.
The leaders said they would take further action, individually and collectively, if Russia tries to annex Crimea.
The statement was from the leaders of Canada, France, Germany, Italy, Japan, Britain and the United States, along with the European Council and the European Commission.
http://bigstory.ap.org/ar(...)on-crimea-referendum
Ik ben het met je eens, ik heb nergens gezegd dat ik IK vind dat het geen inval is. Ik zeg alleen dat als deze TT niet objectief is dan is de TT over dat er een inval zou zijn ook niet objectief.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:59 schreef firefly3 het volgende:
Sadpanda, als het geen inval is, waar komen die extra militairen en vele pantserwagens dan ineens vandaan? En is het niet verdacht dat ze geen embleem op hun uniformen hebben?
Waar ontken ik dat Rusland de Krim heeft overgenomen? Of verzin je dat zelf maar?quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:12 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Heeft geen zin joh... SP is niet vatbaar voor hetgeen je met je eigen ogen kan zien. Voor mensen die wel voor rede vatbaar zijn is het overduidelijk dat Rusland de Krim heeft over genomen op een manier die ik in de internationale politiek nog nooit gezien heb.
quote:Summary.
Discussions with a wide range of contacts in Crimea November 20-22 and officials in Kyiv discounted recent speculation that a return of pro-Russian separatism in Crimea, which posed a real threat to Ukrainian territorial integrity in 1994-95, could be in the cards. However, nearly all contended that pro-Russian forces in Crimea, acting with funding and direction from Moscow, have systematically attempted to increase communal tensions in Crimea in the two years since the Orange Revolution. They have done so by cynically fanning ethnic Russian chauvinism towards Crimean Tatars and ethnic Ukrainians, through manipulation of issues like the status of the Russian language, NATO, and an alleged Tatar threat to "Slavs," in a deliberate effort to destabilize Crimea, weaken Ukraine, and prevent Ukraine's movement west into institutions like NATO and the EU. While the total number of pro-Russian activists in Crimea is relatively low, the focus is on shaping public perceptions and controlling the information space, so far with success.
http://cablegatesearch.net/cable.php?id=09KYIV1740&q=crimeaquote:Recent Russian actions have spurred a public discussion within the Ukrainian elite about Russian intentions toward Ukraine. The most systematic contribution to the debate has been made by former National Security Advisor Volodymyr Horbulin, who believes that internal Russian considerations are pushing Russia toward a confrontation with Ukraine prior to the expiration of the Black Sea Fleet basing agreement in 2017. Some of our contacts have echoed and even amplified Horbulin's sense of alarm; others have downplayed the risk of armed conflict while remaining concerned about the general trajectory of Russian-Ukrainian relations. The overall impression is that Russian military action against Ukraine, while still unlikely, is no longer unthinkable. End summary.
Hij zit er maar net vanafquote:Op woensdag 12 maart 2014 15:55 schreef Zith het volgende:
![]()
![]()
Iemand moet deze diplomaat een sticker geven, in 2009...
[..]
http://cablegatesearch.net/cable.php?id=09KYIV1740&q=crimea
Het krim heeft zelf ook materieel he.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, ik heb nergens gezegd dat ik IK vind dat het geen inval is. Ik zeg alleen dat als deze TT niet objectief is dan is de TT over dat er een inval zou zijn ook niet objectief.
Dat moest er nog eens bijkomenquote:Op woensdag 12 maart 2014 16:04 schreef DeJori het volgende:
Interessant opiniestuk over precedentschepping door de situatie op de Krim voor Asië:
http://www.aljazeera.com/(...)431152920241884.html
Deze manquote:
http://www.kyivpost.com/c(...)scalates-339144.htmlquote:General Dempsey: US ready for military response to Russia if Crimean conflict escalates
Chairman of the Joint Chiefs of Staff of the United States General Martin Dempsey has claimed that in the case of an escalation of unrest in Crimea, the U.S. Army is ready to back up Ukraine and its allies in Europe with military actions.
According to the Web site of the Atlantic Council, Dempsey said that "he's been talking to his military counterparts in Russia, but he's also sending a clear message to Ukraine and members of NATO that the U.S. military will respond militarily if necessary."
"We're trying to tell [Russia] not to escalate this thing further into Eastern Ukraine, and allow the conditions to be set for some kind of resolution in Crimea. We do have treaty obligations with our NATO allies. And I have assured them that if that treaty obligation is triggered [in Europe], we would respond," Dempsey said.
According to the General, the incursion of Russian troops into the Crimea creates risks for all the countries of Europe and NATO allies.
"If Russia is allowed to do this, which is to say move into a sovereign country under the guise of protecting ethnic Russians in Ukraine, it exposes Eastern Europe to some significant risk, because there are ethnic enclaves all over Eastern Europe and the Balkans," Dempsey said.
Interne politiek. Ze willen graag bezuinigen op defensie in de US en de republikeinen maken graag gebruik van situaties als de Krim om daar tegenin te gaan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:33 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
http://www.kyivpost.com/c(...)scalates-339144.html
En Vice bestaat vrijwel uitsluitend uit helden en bikkelsZe maken daar echt geniale reportages en wagen zich waar de meeste journalisten niet eens durven te komen.
Die hebben ze gekocht in de lokale surplus winkel.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:59 schreef firefly3 het volgende:
twitter:Ukroblogger twitterde op woensdag 12-03-2014 om 16:06:49Full-scale mainland assault on #Ukraine under way,says fmr deputy general staff chief #RussiaInvasion #Russia #Crimea http://t.co/Y8BthqKE2S reageer retweet
twitter:shustry twitterde op woensdag 12-03-2014 om 16:57:31Really sad day for journalism in Russia. Two of its best reporters, @A3AP of Lenta.ru and @aakarimova of Kommersant, quit over censorship reageer retweet
Als een reactie van de VS/NAVO/EU uitblijft bij verdere escalatie, kun je deze net zo goed vandaag al opdoeken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:39 schreef DeJori het volgende:
[..]
Interne politiek. Ze willen graag bezuinigen op defensie in de US en de republikeinen maken graag gebruik van situaties als de Krim om daar tegenin te gaan.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:15 schreef SuicideErrorist het volgende:
twitter:Ukroblogger twitterde op woensdag 12-03-2014 om 16:06:49Full-scale mainland assault on #Ukraine under way,says fmr deputy general staff chief #RussiaInvasion #Russia #Crimea http://t.co/Y8BthqKE2S reageer retweet
[..]twitter:shustry twitterde op woensdag 12-03-2014 om 16:57:31Really sad day for journalism in Russia. Two of its best reporters, @A3AP of Lenta.ru and @aakarimova of Kommersant, quit over censorship reageer retweet
Als een reactie van de VS/NAVO/EU uitblijft bij verdere escalatie, kun je deze net zo goed vandaag al opdoeken.
Wie alle cablegate documenten wil downloaden via bittorrent (ik hoop dat sDgo3FDksdGwsrkrS.enc de volledige of meest volledige file is zoals hier beweerd wordt.) kan kiezen tussen het geëncrypteerde bestand, link:quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:46 schreef Zith het volgende:
In 2006 hadden de diplomaten het al over de stappen die Rusland zet Crimea over te nemen...De wikileaks:
http://cablegatesearch.net/cable.php?id=06KYIV4489
[..]
Bron?quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:46 schreef firefly3 het volgende:
220.000 russische soldaten op de grens met Oekraïne...
Luke Skywalkerquote:
http://rt.com/news/russia-allows-flight-ukraine-374/quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:46 schreef firefly3 het volgende:
Inderdaad. Geen schoten gelost, geen bruiloftfeesten gebombardeerd, geen gelul over democratie brengen en ons beschermen tegen terroristen...quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:12 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Kan me vergissen, maar ik herinner me jou niet meteen als iemand met linkse overtuigingen? Of het moet het user icon zijn..quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:52 schreef Viajero het volgende:
[..]
Inderdaad. Geen schoten gelost, geen bruiloftfeesten gebombardeerd, geen gelul over democratie brengen en ons beschermen tegen terroristen...
Op die manier heb ik het ook nog niet gezien.
Een stuk prettiger dan de VS/VK manier wel eigenlijk.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:46 schreef firefly3 het volgende:
Ik ben die user die weigert te geloven in die hele links/rechts onzin.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:56 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Kan me vergissen, maar ik herinner me jou niet meteen als iemand met linkse overtuigingen? Of het moet het user icon zijn..
Alexander Mamut, vriend van de Yeltsins, is eigenaar van Lenta.ruquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:15 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]twitter:shustry twitterde op woensdag 12-03-2014 om 16:57:31Really sad day for journalism in Russia. Two of its best reporters, @A3AP of Lenta.ru and @aakarimova of Kommersant, quit over censorship reageer retweet
Als een reactie van de VS/NAVO/EU uitblijft bij verdere escalatie, kun je deze net zo goed vandaag al opdoeken.
Lijkt me toch nogal kritisch, op het eerste zicht.quote:Recall that in September last year, in the midst of the election campaign for mayor of Moscow, Alexander Mamut has decided to dismiss the chief editor of the online publication "Times", which is also owned by "Bill-Rambler-SUP». On election day, September 8 Lolaeva Svetlana, who worked in publishing since 2007 and served as chief editor in March 2013, was dismissed, and its place was taken by Svetlana Babayeva. From 2000 to 2004 she headed the political department in the newspaper "Izvestia", subsequently worked in various positions in the newspaper "Moscow News" and the magazine "Profil", she also wrote a column on the site author "RIA Novosti".
Employees themselves Lenta.ru published online an open letter , which referred to the dismissal and appointment Galina Timchenko chief editor Alexei Goreslavskaya "not standard castling" and "direct pressure on the editor." "Dismissal of an independent chief editor and managed the appointment, including directly from the Kremlin offices, man - it is a violation of the law on the media talking about the inadmissibility of censorship," - said a number of employees Lenta.ru. According to them, over the last couple of years the space of free journalism in Russia "dramatically decreased." "The trouble is that you seem to have nothing more to read" - write Publishing employees. As told "Kommersant" one of the journalists, "almost" means a statement of journalists care workers signed it, but this is not officially announced.
"It fits in the line of what is happening with the media - reduces the number of independent media, those who somehow contain pluralistic content," - said "Y" the former secretary of the Union of Journalists Igor Yakovenko. According to him, now an increasing number of state-owned media and those publications that are always ready to support "the state line." According to him, in the near future will decline in ratings and audience Lenta.ru. Now Lenta.ru, according to counter Liveinternet, a 20-line in attendance among all sites of the Russian segment of the Internet. Over the last month Lenta.ru visited more than 14 million users.
"I would like to warn some experts from excessively negative assessment Alexei Goreslavskaya persecutor as freedom of speech and the Kremlin propagandist, he is not," - said Alexander Shmelev independent publicist. At the same time, in his opinion, regardless of personal desires or Mr. Goreslavskaya Mr Mamut, "Lenta.ru with both independent publication is finished." He believes that the editorial policy Lenta.ru change as rapidly as it has changed from "Gazety.Ru".
In turn, the president of the Association of Internet publishers Ivan Zassoursky noted that the brand has Lenta.ru "force and inertia," and its focus will not change immediately. According to him, not once will change and the audience publications. «Lenta.ru in recent years has become a high-quality publication, and it is difficult to mess up," - said Mr. Zassoursky.
Before dismissing Galina Timchenko became known that today issued a warning Roscomnadzor Lenta.ru: March 10 edition published an interview with the head of the Kiev branch of the Ukrainian movement "Right sector" Andrei Tarasenko, which referred to a material "Sooner or later, we are doomed to fight with Moscow empire "the leader of the nationalist movement Dmitry Yarosh. Timchenko said that the material will be removed from the site, but the decision Roskomnadzora edition intends to contest.
As stated in the Roscomnadzor warning was issued for the accommodation of extremist material. Recall, the Investigative Committee of the Russian Federation Dmitry Yarosh filed against criminal charges for calls to terrorist activities, it announced an international search, and this morning Moscow Basmanny Court issued a warrant for his arrest in absentia. "This is the first warning to us in the last 15 years" - said "b" Timchenko. She reported that the reference to material which, according Roskomnadzora, an extremist, will be removed from the text of the interview. In this article Dmitry Jarosz "Sooner or later, we are doomed to fight with Moscow empire" is not in the list of extremist materials on the Ministry of Justice website.
In accordance with the law "On mass media" if the publication receives two written warnings from Roskomnadzora within 12 months, the agency filed a lawsuit to stop the certificate of registration of mass media.
As "Rain" received prophylactic letter Roskomnadzora
January 30 Roscomnadzor directed channel "Rain" letter in connection with the anniversary of the controversial poll lift the blockade of Leningrad, which states that the channel had violated Art. 49 of the media law. Meanwhile, St. Petersburg Prosecutor's Office has started testing the survey, suspecting him of extremism. Read more
De wereld veranderd in chaos alsje kleine gebieden met een meerderheid laat stemmen. Van waar stem je dan? Per dorp of gemeente? Canadese gebieden waar fransen wonen bij Frankrijk stoppen?? Het buitenland veroveren door te emigreren en het te claimen daarna? Oude kolonies claimen omdat ze daar jouw taal spreken?? Wat jijverzint werkt dus niet in de praktijk en zou ook niet mogen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ben die user die weigert te geloven in die hele links/rechts onzin.
Als een meerderheid van de mensen in een gebied bij Land A wil horen en niet bij land B, of helemaal onafhankelijk, dan moet dat na een referendum kunnen. Of het nou de Krim, Schotland, Catalonie, Kosovo, Chechenie, de Falklands, Friesland of waar dan ook is.
Het weigeren van zo'n referendum maakt je wmb een fascistische onderdrukker staat. Spanje, Argentinie, Oekraine en Rusland vallen onder andere in die categorie.
Rt lult onzin. Ik geloof eerder de rest van de wereld dan slechts rusland.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:51 schreef chroestjov het volgende:
[..]
http://rt.com/news/russia-allows-flight-ukraine-374/
Waarom zou dat chaos worden?quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De wereld veranderd in chaos alsje kleine gebieden met een meerderheid laat stemmen. Van waar stem je dan? Per dorp of gemeente? Canadese gebieden waar fransen wonen bij Frankrijk stoppen?? Het buitenland veroveren door te emigreren en het te claimen daarna? Oude kolonies claimen omdat ze daar jouw taal spreken?? Wat jijverzint werkt dus niet in de praktijk en zou ook niet mogen.
je begrijpt dus absoluut niet wat ik zeg. Ik heb het over een referendum onder de bevolking zelf, niet over van hogeraf dingen claimen.quote:Oude kolonies claimen omdat ze daar jouw taal spreken?
Ik vind dat firefly wel een punt heeft. Waar leg je de grens? Bij een bepaald aantal 4-kante km? Vanaf een bepaald aantal mensen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:28 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarom zou dat chaos worden?
Het beslissen over de grenzen van een gebied, en wie stemrecht heeft, is inderdaad lastig. Maar zeker niet onmogelijk, en wmb zeker beter dan mensen tegen hun wil in een land houden.
In Quebec zijn trouwens al meerdere referenda geweest, ze stemmen daar telkens weer nipt voor bij Canada blijven ipv onafhankelijkheid. Voor bij Frankrijk horen is voor zover ik weet nauwelijks animo.
En het werkt zeker in de praktijk. In Tsjechie en Slowakije ging het prima bijvoorbeeld. Waarom zou jij die twee landen bij elkaar willen dwingen?
Ok.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:28 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Rt lult onzin. Ik geloof eerder de rest van de wereld dan slechts rusland.
Ja, dat zijn inderdaad lastige vragen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind dat firefly wel een punt heeft. Waar leg je de grens? Bij een bepaald aantal 4-kante km? Vanaf een bepaald aantal mensen?
Waarom zou ik dat willen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:32 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, dat zijn inderdaad lastige vragen.
Maar jij wilt dus gewoon mensen dwingen deel te zijn van een land dat ze niet willen, omdat er wat lastige vragen zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |