Volgens mij gaat het alleen om de Oekraïense zender 1+1.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor?
Maar als het zo is, dan praat dat het nog niet goed.
Omdat het hier vreemd is om niet tegen de inval te zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:02 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Met alle respect, je bent hier, met een paar eerder genoemde users, toch een van de meest uitgesproken meningen toegedaan...
Maar hieruit kan je dan toch ook opmaken dat het referendum op de Krim, het twijfelachtig is of -die- goed gaan verlopen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik betwijfel of de verkiezingen goed verlopen. En van te voren zijn de Russische zender uit de lucht gehaald..
quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Stond in dit topic een dag of 2 geleden
In dit topic staat er sowieso alweer 1, (invasie is discussieerbaar omdat Putin het ontkent --> scheef redeneren), enkel of je het ermee eens bent is discussieerbaar omdat dat je eigen mening is waar je ons van kan proberen te overtuigen, echter zodra we erop in gaan met tegenargumenten en je toch iets beter je mening of uitspraak moet gaan onderbouwen ga je scheef redeneren.quote:
Ten eerste ben ik (zoals ik je al een keer of wat subtiel heb meegedeeld, maar jij bent klaarblijkelijk niet vatbaar voor subtiliteit) niet gediend van je toon, ik ben niet je hond die je in de rondte kan commanderen. Ten tweede was dat een concreet voorbeeld, als je dat niet snapt dan ga je je maar inlezen in de klassieke logica in plaats van propaganda...ik geef het op...quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:04 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nogmaals geef concrete voorbeelden. Naar mijn weten onderbouw ik bijna altijd mijn argumenten zoals waarom ik de inval moreel correct vind of waarom het nazi's zijn.
In mijn post hierboven heb ik een link van het artikel + een video waarin wordt gezegd dat de Oekraïense zender 1+1 uit de lucht is op de Krim. Ik denk dat magnetronkoffie hier dus ook op doelde.quote:
Dat 1+1 is vervangen door een ander kanaal. En er zijn nog meer dan genoeg Oekraïnse zenders. De coupplegers willen alle Russische zenders weg zonder vervanging.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar hieruit kan je dan toch ook opmaken dat het referendum op de Krim, het twijfelachtig is of -die- goed gaan verlopen?
Idem, heb wel wat beters te doen. Morgen weer een dag.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:09 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik (zoals ik je al een keer of wat subtiel heb meegedeeld, maar jij bent klaarblijkelijk niet vatbaar voor subtiliteit) niet gediend van je toon, ik ben niet je hond die je in de rondte kan commanderen. Ten tweede was dat een concreet voorbeeld, als je dat niet snapt dan ga je je maar inlezen in de klassieke logica in plaats van propaganda...ik geef het op...
Ik begin me serieus af te vragen welke 'leider' dat niet doet. Putin staat er bekend om, Rutte 'kocht' Nederland om met een belofte van 1000 euro voor iedere inwoner en Obama ging wel heel ver met data-mining en internet stalking voor zijn campagne.quote:
Ja, denk dat dat het idd was.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:10 schreef Voszje het volgende:
[..]
In mijn post hierboven heb ik een link van het artikel + een video waarin wordt gezegd dat de Oekraïense zender 1+1 uit de lucht is op de Krim. Ik denk dat magnetronkoffie hier dus ook op doelde.
Dont worry, volgens mij gebeurt er weinig.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
Jammer trouwens dat er zo nauwelijks tijd is om nieuws te hunten
Er werd gesteld dat mijn TT niet objectief is, dus zeg ik dat de TT over een inval dat ook niet is want Rusland ontkent dat.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:09 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
In dit topic staat er sowieso alweer 1, (invasie is discussieerbaar omdat Putin het ontkent --> scheef redeneren), enkel of je het ermee eens bent is discussieerbaar omdat dat je eigen mening is waar je ons van kan proberen te overtuigen, echter zodra we erop in gaan met tegenargumenten en je toch iets beter je mening of uitspraak moet gaan onderbouwen ga je scheef redeneren.
Wat er vooral erg is aan de TT is dat er een -dt fout in staat...quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Er werd gesteld dat mijn TT niet objectief is, dus zeg ik dat de TT over een inval dat ook niet is want Rusland ontkent dat.
Ik was toen nog niet bij je postquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:10 schreef Voszje het volgende:
[..]
In mijn post hierboven heb ik een link van het artikel + een video waarin wordt gezegd dat de Oekraïense zender 1+1 uit de lucht is op de Krim. Ik denk dat magnetronkoffie hier dus ook op doelde.
Geeft niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:15 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik was toen nog niet bij je post
Maar het artikel mist dat vervangen is door een Russisch kanaal.
Niet gediend van je toonquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:09 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik (zoals ik je al een keer of wat subtiel heb meegedeeld, maar jij bent klaarblijkelijk niet vatbaar voor subtiliteit) niet gediend van je toon, ik ben niet je hond die je in de rondte kan commanderen. Ten tweede was dat een concreet voorbeeld, als je dat niet snapt dan ga je je maar inlezen in de klassieke logica in plaats van propaganda...ik geef het op...
En hier zie je dus jouw scheef-redeneren, wat je zegt is onzin en je verwacht telkens van ons dat wij dat gaan ontkrachten, dat is vermoeiend en erg moeilijk. Je hebt gewoon geen gelijk in deze en je TT is subjectief.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Er werd gesteld dat mijn TT niet objectief is, dus zeg ik dat de TT over een inval dat ook niet is want Rusland ontkent dat.
Zozo dat is inderdaad heel erg...quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:14 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Wat er vooral erg is aan de TT is dat er een -dt fout in staat...
Maar goed, Saakashvili die zelf het bevel gaf de vredestroepen in Zuid-Ossetië aan te vallen is natuurlijk een slechte bron. Bovendien heeft Rusland Zuid-Ossetië en Abchazië als onafhankelijke landen erkend.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:34 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wij weten beide niet of dat gaat gebeuren, we hebben immers beide geen kristallen bol.
Zo gek is de gedachte overigens niet, ik heb dat Transniestria verhaal niet zelf verzonnen, ik ben het meerdere malen tegen gekomen.
bijv.
[..]
Bron
Wellicht moet je eens onderzoek doen naar de oorsprong van de term "forum". Gelukkig mag ik zelf bepalen wat voor effect jouw gebrek aan basale omgangsvormen op mij heeft. Dat concreet voorbeeld heb je gehad (3e keer).quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niet gediend van je toon
Dit is een forum... Ik vroeg je gewoon om een concreet voorbeeld.
http://news.yahoo.com/ukr(...)JR7lkh9T9yEAWO_QtDMDquote:Kiev (AFP) - Ukraine will not attempt a military move to prevent the southern Crimean peninsula's breakaway in order not to expose its eastern border, Ukraine's acting president Oleksandr Turchynov told AFP Tuesday in an exclusive interview.
Publieke zenderquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:16 schreef Voszje het volgende:
[..]
Geeft niet.Door welk Russisch kanaal is het vervangen?
Dont shoot the messenger.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:19 schreef BlaZ het volgende:
Maar goed, Saakashvili die zelf het bevel gaf de vredestroepen in Zuid-Ossetië aan te vallen is natuurlijk een slechte bron. Bovendien heeft Rusland Zuid-Ossetië en Abchazië als onafhankelijke landen erkend.
Dat men zich in Litouwen zorgen maakt is ook onzin.
quote:
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:54 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik vind dit best interessant:
[..]
Nogmaals, ik zeg dat annexatie mogelijk is, niet dat het gaat gebeuren. Dat lijkt me zelfs lastig zoals ik in mn 1e post zei omdat Rusland dan "flink door de Ukraine heen ploegen om daar aan te grenzen. Tenzij het nog een ingesloten stukje grond wil zoals daar boven bij Polen." Ik vind Transnistria gewoon een interessant verhaal.
Tja, het Westen had een precedent geschapen toen ze in ex-Joegoslavië tussenbeide kwamen, we hebben de Russische bezwaren toen weggewuifd, 't was een humanitaire missie, wegens ethnische zuiveringen, geen schending van de souvereiniteit. Toen hebben we meteen de economische infrastructuur van Servië platgegooid.quote:Is President Vladimir Putin readying the rhetorical groundwork for a full-scale attack on international norms regarding the inviolability of borders and state sovereignty? Could be, if the recent comments of two of his closest advisers are any indication of what the Kremlin is thinking.
Helemaal mee eens...quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:22 schreef meth1745 het volgende:
[..]
[..]
Tja, het Westen had een precedent geschapen toen ze in ex-Joegoslavië tussenbeide kwamen, we hebben de Russische bezwaren toen weggewuifd, 't was een humanitaire missie, wegens ethnische zuiveringen, geen schending van de souvereiniteit. Toen hebben we meteen de economische infrastructuur van Servië platgegooid.
In 2008 doet Rusland hetzelfde In Georgië: Beschuldigingen van ethnische zuiveringen, Rusland noemde het een humanitaire missie. Ze gooiden economische doelen plat. Ze hebben zelfs een televisiestation aangevallen, net hetzelfde als wat we in Servië deden.
Het Westen heeft later de afscheiding van Kosovo goedgekeurd en daarmee weer een precedent geschapen, het was slechts wachten op de Russische tegenzet.
Wat is er onzin dan? Ik zeg niet dat de TT niet subjectief is, echter is de TT over een inval dat ook want die is er niet volgens Rusland.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:17 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
En hier zie je dus jouw scheef-redeneren, wat je zegt is onzin en je verwacht telkens van ons dat wij dat gaan ontkrachten, dat is vermoeiend en erg moeilijk. Je hebt gewoon geen gelijk in deze en je TT is subjectief.
Jah, hebben de Russen goed afgekeken. En dat trucje wordt dus nu in de Krim herhaald.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:22 schreef meth1745 het volgende:
Tja, het Westen had een precedent geschapen toen ze in ex-Joegoslavië tussenbeide kwamen, we hebben de Russische bezwaren toen weggewuifd, 't was een humanitaire missie, wegens ethnische zuiveringen, geen schending van de souvereiniteit. Toen hebben we meteen de economische infrastructuur van Servië platgegooid.
In 2008 doet Rusland hetzelfde In Georgië: Beschuldigingen van ethnische zuiveringen, Rusland noemde het een humanitaire missie. Ze gooiden economische doelen plat. Ze hebben zelfs een televisiestation aangevallen, net hetzelfde als wat we in Servië deden.
Het Westen heeft later de afscheiding van Kosovo goedgekeurd en daarmee weer een precedent geschapen, het was slechts wachten op de Russische tegenzet.
twitter:DarthPutinKGB twitterde op zaterdag 08-03-2014 om 17:08:54Photo of tourists stopping for lunch in lovely #Crimea. They rented serious off road vehicles so as see everything. http://t.co/OC0KazgDnh reageer retweet
Moest Servië niet Kosovo erkennen voor dat er überhaupt met Servië gepraat zou worden over onderhandeling voor lidmaatschap?quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:24 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Jah, hebben de Russen goed afgekeken. En dat trucje wordt dus nu in de Krim herhaald.
Denk trouwens dat het geen toeval is dat Kroatie wel, en Servie niet bij de EU zit.
Geen ideequote:Op woensdag 12 maart 2014 00:26 schreef SureD1 het volgende:
Moest Servië niet Kosovo erkennen voor dat er überhaupt met Servië gepraat zou worden over onderhandeling voor lidmaatschap?
Eigenlijk was ik er klaar mee, maar wil toch even wat duidelijk maken aan jou.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niet gediend van je toon
Dit is een forum... Ik vroeg je gewoon om een concreet voorbeeld.
Nee, de onderhandelingen zij in januari van dit jaar begonnenquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:26 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Moest Servië niet Kosovo erkennen voor dat er überhaupt met Servië gepraat zou worden over onderhandeling voor lidmaatschap?
Volgens mij wel ja. Sowieso vind ik dat Servië oneerlijk is behandeld door het westen, maar das mijn meningquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:26 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het juist ging om medewerking met het opsporen van oorlogsmisdadigers.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:26 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Jij hebt het nu alweer over mijn bronnen terwijl je zegt dat je die niet leest. Waarom heeft Wikipedia een bittere nasmaak?quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Eigenlijk was ik er klaar mee, maar wil toch even wat duidelijk maken aan jou.
Je hebt inderdaad een probleem met de toon die jij aanslaat.
Je komt heel aanvallend over. Je "wint" discussies niet met je argumenten, maar doordat je discussiepartners op een gegeven moment gewoon wat beters te doen hebben dan naar jou te luisteren en al zijn je argumenten straks nog zo goed...geen hond meer die nog naar jou luistert omdat jouw argumenten en bronnen een bittere nasmaak als extraatje hebben.
Dit even als tip, hopelijk doe je er wat mee
Ik heb eerder al aangegeven dat een moordenaar ook kan ontkennen dat hij/zij een moord heeft gepleegd, dat maakt het niet minder waar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat is er onzin dan? Ik zeg niet dat de TT niet subjectief is, echter is de TT over een inval dat ook want die is er niet volgens Rusland.
Kijk, daar ga je weer.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij hebt het nu alweer over mijn bronnen terwijl je zegt dat je die niet leest. Waarom heeft Wikipedia een bittere nasmaak?
Dus ik moet maar stoppen met argumenten of anders mijn standpunt veranderen?
Mwa, kroatie kreeg van de EEG diplomatieke erkenning in 1992, werd lid van de EU in 2013. Servië bestaat pas sinds Montenegro in 2006 afsplitste.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:24 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Jah, hebben de Russen goed afgekeken. En dat trucje wordt dus nu in de Krim herhaald.
Denk trouwens dat het geen toeval is dat Kroatie wel, en Servie niet bij de EU zit.
En ik heb gezegd dat de VS wel kan ontkennen dat het een militaire coup is, dat maakt het niet minder waar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:33 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik heb eerder al aangegeven dat een moordenaar ook kan ontkennen dat hij/zij een moord heeft gepleegd, dat maakt het niet minder waar.
Omdat ik er nogal moe van wordt als je ook nog gaat beweren dat mijn bronnen een bittere nasmaak hebben waar je nu niet eens op ingaat.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kijk, daar ga je weer.
Het is jouw toon (je weet wel, de manier -waarop- je iets brengt), maar blijkbaar ben je daar idd ongevoelig voor...iets wat jouw discussiepartners vroeger of later ook door zullen krijgen (bij mij was dat vroeger).
Misschien kun je er niets aan doen ofzo, maar kijk er niet raar van op als mensen straks idd jouw bronnen niet meer gaan lezen
Maar goed, ik heb gezegd wat ik wou zeggen.
Kijk, daar ga je alweer alweerquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat ik er nogal moe van wordt als je ook nog gaat beweren dat mijn bronnen een bittere nasmaak hebben waar je nu niet eens op ingaat.
Jij zegt toch echt dit:quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kijk, daar ga je alweer alweer
Je probeert mij in een nadelige positie te manoevreren door mijn woorden te verdraaien (wat overigens tegen mij voor geen meter zal werken, duurt denk ik nog wel even voordat je dat door zal krijgen, magoed, jouw probleem). Ik was toch echt duidelijk toen ik het had over die bittere nasmaak, lees maar even terug
Je snapt het echt niet, sorry maar ik ga mijn tijd niet meer aan jouw onzin besteden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En ik heb gezegd dat de VS wel kan ontkennen dat het een militaire coup is, dat maakt het niet minder waar.
Nogmaals beiden zijn gewoon subjectief en geen feiten.
Ehm...er stond nog meer in die post van mij hoorquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:48 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij zegt toch echt dit:
omdat jouw argumenten en bronnen een bittere nasmaak als extraatje hebben.
SadPanda is denk ik te druk bezig met de vaste users hier trollenquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:48 schreef Infection het volgende:
Waarom wordt de OP zo goed als niet geüpdate? Ik dacht mij even bij te lezen over de afgelopen dagen maar dat wordt hem dus niet.
Overigens een debattechniek die erg vaak voorkomt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ehm...er stond nog meer in die post van mij hoor
Interessant wel, je trekt zinnen uit hun context. Das 1 van jouw debattechnieken blijkbaar?
Omdat niemand daar zin in heeft? Die tijdlijn is gewoon gekopieerd.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:48 schreef Infection het volgende:
Waarom wordt de OP zo goed als niet geüpdate? Ik dacht mij even bij te lezen over de afgelopen dagen maar dat wordt hem dus niet.
Deze doet dat wel wat nadrukkelijker dan de meesten die ik ben tegengekomenquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:53 schreef Voszje het volgende:
[..]
Overigens een debattechniek die erg vaak voorkomt.
Nu draai je er weer omheen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ehm...er stond nog meer in die post van mij hoor
Interessant wel, je trekt zinnen uit hun context. Das 1 van jouw debattechnieken blijkbaar?
http://www.csmonitor.com/(...)rimea-s-future-videoquote:Is Transnistria the ghost of Crimea's future? (+video)
By Dylan C. Robertson, Contributor / March 5, 2014
To the west of Ukraine sits Transnistria, a tiny statelet that broke away from Moldova and is now stuck in a Soviet limbo.
As Russian troops occupy Ukraine’s Crimean peninsula, residents of neighboring Moldova can look on knowingly.
Two decades after a similar influx of Russian troops, Moldova remains in a frozen conflict with a Moscow-backed puppet state within its borders.
Here in Tiraspol, a marble Vladimir Lenin towers over the national parliament building, while hammer and sickle flags hang from blocky buildings. Welcome to the capital of Transnistria, an unrecognized country of 500,000 wedged between Ukraine and its namesake, the Dniester river.
Transnistria is one of four Russian-supported breakaway states in post-Soviet Eastern Europe. Local media fear Crimea could become the fifth.
“Moldova is not able to control a portion of its territory due to the presence of Russian troops and the separatist regime,” says Vlad Spânu, a former diplomat who heads the Washington-based Moldova Foundation, which advocates a peaceful solution to the Transnistrian dispute.
Like living in the Soviet Union'
Moldova was a region of Romania until the Soviet Union took over in 1940. As communism collapsed, Moldova gained its first taste of independence. Pro-Romanian nationalists gained political prominence, including a few radical politicians who wanted the country’s ethnic Russian and Turkic minority expelled.
And similar to modern-day Crimea, Moldova’s Russian-speaking territory feared that a new, Western-leaning government would crush its identity. Two thirds of those living east of the Dniester river claimed roots in the former Russian and Ukrainian Soviet republics.
Some feared unification with Romania, leaving Russian speakers even more of a minority. The area also saw massive industrialization under the Soviet Union, which politicians claimed would not be sustained if Moldova cut ties with Moscow.
In August 1989 Moldova declared Romanian its official language with use of the Latin alphabet instead of the Soviet-enforced Cyrillic. Russian was given secondary status. After five months of protests and strikes, the area of Transnistria elected a nationalist government, and declared secession in September 1990.
After a bloody four-month war, a 1992 ceasefire left Transnistria, officially named the "Pridnestrovian Moldavian Republic," as a self-declared state. The territory spans 1,000 square miles – 12 percent of Moldova’s landmass. But the breakaway region’s flag, anthem, passports, currency, and postal system are still not recognized outside its borders.
“It’s not like in other situations where you have an ethnic group,” Mr. Spânu claims, echoing the Moldovan government’s stance. “This is about ideology.”
Scores of minibuses make the daily 45-mile journey from Moldova’s capital, Chisinau, to a cold war-style border crossing. Armed guards check cars, inspect passports, and occasionally demand bribes.
Western countries advise against traveling to the area, where most can’t provide consular assistance. Human rights groups say the weak border facilitates human trafficking and illicit arms trade. It’s also become a sticking point for the EU, with whom Moldova signed an association agreement in November.
Just outside the demilitarized border zone, tanks stand ready to fend off a Moldovan invasion. Shanty houses and steel mills are nestled between numerous armed checkpoints.
A fourth of Transnistria’s population lives in its capital, Tiraspol, making it Moldova’s second most populous city. Drab apartment blocks line the city’s wide, empty boulevards, while video billboards and decommissioned tanks celebrate the country’s independence.
“It’s like living in the Soviet Union – as I did – but with access to information on the Internet,” says Spânu. “It’s living in an authoritarian regime. You don’t have freedom of expression and the media is all propaganda.”
..
Het is weer leuk geweest hier, morgen kom ik nog wel even lurken tussen het studeren door. Benieuwd naar de discussies.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Deze doet dat wel wat nadrukkelijker dan de meesten die ik ben tegengekomen
Jij vind dat het een feit is dat er een inval is gepleegd, wat objectief niet zo is.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:50 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet, sorry maar ik ga mijn tijd niet meer aan jouw onzin besteden.
En dat zeg jijquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
SadPanda is denk ik te druk bezig met de vaste users hier trollen
En dat zeg jijquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zeg SadPanda: Ik vraag me al een paar uurtjes af marreh...ben jij toevallig autistisch?
Wat zijn jouw definities van inval en objectief?quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij vind dat het een feit is dat er een inval is gepleegd, wat objectief niet zo is.
Inval = Rusland valt de Krim binnen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 01:03 schreef Manono het volgende:
[..]
Wat zijn jouw definities van inval en objectief?
Wellicht is dat een oplossing om de rest van de Ukraine bij elkaar te houden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:58 schreef arjan1112 het volgende:
Kiev wil de oostelijke en zuidelijke provincies meer autonomie geven
Gaat dat lukken denk je ?
quote:Op woensdag 12 maart 2014 01:05 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Inval = Rusland valt de Krim binnen.
Objectief zoek je maar op op internet.
Zou me niks verbazen namelijk, gezien je strakke stramienquote:Op woensdag 12 maart 2014 01:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En dat zeg jij![]()
Beweren dat ik bronnen plaats met een bittere nasmaak
Met je![]()
Denk dat we de komende jaren heel wat dode wannabee journalisten gaan zien, als dit een rage wordt. De spoorwegpolitie in Brussel zou het al niet op prijs stellen als ze door "het publiek" gefilmd worden, als je dat in een oorlogsgebied gaat doen, bij gewapende soldaten die hun gezicht verbergen... misschien best eerst toestemming vragen?quote:
Ja, bizar landje man. Wel grappig om doorheen te rijden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:55 schreef meth1745 het volgende:
CS Monitor over Transninstria:
[..]
http://www.csmonitor.com/(...)rimea-s-future-video
"Europa" (ik neem aan dat je de EU bedoelt?) moet zijn dikke grote bek houden, in plaats van als Dirkjan en Dick Trom op het plein in Kiev staan zwaaien met vuistjes en in het meest afgrijselijke "Engels" de boel ophitsen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:27 schreef Speculant. het volgende:
Zouden die Russen nu zoals Jelle Brandt zei gewoon stukje voor stukje het Rusland proberen uit te breiden?
Misschien moet Europa dan toch maar is dreigen met gewoon alle export stop te zetten. Waarschijnlijk hebben ze dan niet eens wc-papier meer voor op de wc.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:37 schreef El_Matador het volgende:
"Europa" (ik neem aan dat je de EU bedoelt?) moet zijn dikke grote bek houden, in plaats van als Dirkjan en Dick Trom op het plein in Kiev staan zwaaien met vuistjes en in het meest afgrijselijke "Engels" de boel ophitsen.
Rusland heeft gelijk; de Krim is Russisch. Odessa mogen ze ook bevrijden van het juk uit Kiev.
Wat heb jij tegen Rusland?quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:46 schreef Speculant. het volgende:
[..]Dat ze goed ver weg blijven met hun grootheidswaanzin. Nu leven ze weer met het idee dat ze belangrijk zijn omdat ze veel gas en olie hebben. Dat is gelijk de enige reden waarom dat Rusland nog bestaat. Dat ze eerst hun eigen land is wat op orde zien te krijgen en zich een beetje beschaafd gaan gedragen.
Dat doe je normaal gesproken in bespreking met het land in plaats van militaire basissen over te nemen van het leger dat niets kwaads heeft gedaan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat heb jij tegen Rusland?
Het is geen grootheidswaan, het is opkomen voor de belangen van Russen.
Het zou zoiets zijn dat Nederland een volledig Nederlandse exclave in Frankrijk zou "bezetten".
Ze bezetten gewoon een ander land. Dat is toch geen discussie? Er zitten toevallig veel Russen in dat gebied maar dan moeten ze maar naar Rusland zelf verhuizen als ze er graag naar toe willen. Zomaar eventjes een stuk land gaan bezetten mag gewoon niet kunnen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:55 schreef El_Matador het volgende:
Wat heb jij tegen Rusland?
Het is geen grootheidswaan, het is opkomen voor de belangen van Russen.
Het zou zoiets zijn dat Nederland een volledig Nederlandse exclave in Frankrijk zou "bezetten".
Een stuk land dat 23 jaar geleden nog gewoon door Moskou bestuurd werd. En waar alleen maar Russen wonen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:09 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Ze bezetten gewoon een ander land. Dat is toch geen discussie? Er zitten toevallig veel Russen in dat gebied maar dan moeten ze maar naar Rusland zelf verhuizen als ze er graag naar toe willen. Zomaar eventjes een stuk land gaan bezetten mag gewoon niet kunnen.
Dan zou de rest van de wereld dom zijn. Rusland is een enorm sterk land, vergis je niet. En rijk. Het rijkste op Aarde.quote:Als we deze idiote manier van handelen gaan toepassen en dat wordt als normaal beschouwd moeten we inderdaad weer ons leger gaan opbouwen en 100 terug in de tijd gaan. China zal vast ook wel met interesse toekijken met het idee om later eens een stuk Rusland in te nemen. Turkije weet vast ook nog wel iets te verzinnen. Peru Chili en Bolivia kunnen ook weer oorlog gaan voeren. Wat hebben we nog?
Met grootheidswaanzin bedoel ik dat ze waarschijnlijk daadwerkelijk denken dat ze hier 'groter' door worden terwijl de rest van de wereld Rusland alleen nog maar minder serieus gaat nemen.
Heeft geen zin joh... SP is niet vatbaar voor hetgeen je met je eigen ogen kan zien. Voor mensen die wel voor rede vatbaar zijn is het overduidelijk dat Rusland de Krim heeft over genomen op een manier die ik in de internationale politiek nog nooit gezien heb.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:59 schreef firefly3 het volgende:
Sadpanda, als het geen inval is, waar komen die extra militairen en vele pantserwagens dan ineens vandaan? En is het niet verdacht dat ze geen embleem op hun uniformen hebben?
Zo werkt internationale politiek niet. Rusland heeft de afgelopen tijd bewezen dat ze de eigen omgeving met geweld zal verdedigen. Dat hebben we gezien in Georgië en nu in Oekraïne. De rest van de wereld snapt nu dat dreigen en boze woorden geen enkele invloed hebben op het Kremlin, als iemand Poetin wil tegenhouden zullen ze op zijn militairen moeten gaan schieten. En daartoe is niemand bereid.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:09 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Met grootheidswaanzin bedoel ik dat ze waarschijnlijk daadwerkelijk denken dat ze hier 'groter' door worden terwijl de rest van de wereld Rusland alleen nog maar minder serieus gaat nemen.
En dit...men lijkt vooral niet te begrijpen dat de ene illegale actie ( ook het Westen heeft geen schone handen) niet kan dienen als rechtvaardiging van de huidige, illegale, invasie in de Krim.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:04 schreef firefly3 het volgende:
Ik denk dat weinig mensen hier verstand hebben van internationaal recht. Igg het pro russisch kamp.
Dit klopt...ik denk echter wel dat Ukraïne voor het Westen van groter belang is dan Georgië...volgens mij wordt het als hefboom gebruikt om (te proberen) door Ruslands supermacht-aspiraties heen te prikken. Dat zou dan vooral besloten moeten liggen in het feit dat het westen echt lijkt te geloven dat ze Rusland kunnen raken met economische sancties.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:13 schreef waht het volgende:
[..]
Zo werkt internationale politiek niet. Rusland heeft de afgelopen tijd bewezen dat ze de eigen omgeving met geweld zal verdedigen. Dat hebben we gezien in Georgië en nu in Oekraïne. De rest van de wereld snapt nu dat dreigen en boze woorden geen enkele invloed hebben op het Kremlin, als iemand Poetin wil tegenhouden zullen ze op zijn militairen moeten gaan schieten. En daartoe is niemand bereid.
Rusland wordt sowieso nog serieus genomen, al het andere is simpele borrelpraat zonder al te veel binding met de werkelijkheid. Een andere werkelijkheid is dat Europa weer eens een tandloze Unie blijkt te zijn, en Poetin weet dit.
Wat bedoel je met 'Rusland kunnen raken'? Als er met sancties wordt bedoelt dat de grenzen worden dichtgegooid lijkt het mij dat je ze echt wel raakt. Dan hebben ze en geen producten meer omdat ze vrijwel niks produceren en 60% minder inkomsten.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:18 schreef SureD1 het volgende:
Dat zou dan vooral besloten moeten liggen in het feit dat het westen echt lijkt te geloven dat ze Rusland kunnen raken met economische sancties.
Sancties kunnen Rusland best raken (alhoewel ze dan ook onszelf gaan raken), maar het risico op een tweede koude oorlog is dan zeer groot. Het grootste probleem is nu dat de EU gewoon geen gezamenlijke beslissing kan/wil nemen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:18 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dit klopt...ik denk echter wel dat Ukraïne voor het Westen van groter belang is dan Georgië...volgens mij wordt het als hefboom gebruikt om (te proberen) door Ruslands supermacht-aspiraties heen te prikken. Dat zou dan vooral besloten moeten liggen in het feit dat het westen echt lijkt te geloven dat ze Rusland kunnen raken met economische sancties.
Hoeveel regios zijn er waar een significant deel van de bevolking niet wilde afsplitsen van de Sovjetunie of liever met Rusland samenging?quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:27 schreef Speculant. het volgende:
Zouden die Russen nu zoals Jelle Brandt zei gewoon stukje voor stukje het Rusland proberen uit te breiden?
Misschien moet Europa dan toch maar is dreigen met gewoon alle export stop te zetten. Waarschijnlijk hebben ze dan niet eens wc-papier meer voor op de wc.
Waht verwoordt het met 3 "watertjes" achter de kiezen beter dan ik ooit zou durven.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:32 schreef waht het volgende:
[..]
Sancties kunnen Rusland best raken (alhoewel ze dan ook onszelf gaan raken), maar het risico op een tweede koude oorlog is dan zeer groot. Het grootste probleem is nu dat de EU gewoon geen gezamenlijke beslissing kan/wil nemen.
Rusland gebruikt nu simpelweg de tactieken die Amerika in het Midden-Oosten gebruikt; keihard maar duidelijk. Soft power is niet aan Poetin besteed en vindt bij hem zeker geen gehoor dus daar hoeven we niet op te rekenen. Europa wordt nu gedwongen weer eens deel te nemen in een serieuze geopolitieke aflevering maar faalt zoals gewoonlijk.
En laat duidelijk zijn dat zo lang de EU geen stelling kan nemen en Amerika afzijdig blijft Poetin gewoon wint. Aannemen dat hij in de toekomst geen andere territoriale claims in de praktijk brengt zijn dan erg gevaarlijk.
Die koude oorlog is al ruim 15 jaar aan de gang, maar dat kan men in het Westen niet openlijk toegeven, want hoe kan je dan volhouden dat Rusland zich geen zorgen moet maken over NAVO uitbreiding, EU uitbreiding, of een rakettenschild aan z'n grenzen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:32 schreef waht het volgende:
[..]
Sancties kunnen Rusland best raken (alhoewel ze dan ook onszelf gaan raken), maar het risico op een tweede koude oorlog is dan zeer groot.
[..]
Zal flink wat investeringen vergen, maar voor de EU evenzeer, want ipv via pijpleidingen moet het dan via schepen vervoerd worden. Rusland heeft dan wel één voordeel: in Azië betaalt men het dubbel van wat men in Europa betaalt. Reden ook waarom voor de EU overschakelen op Amerikaans gas niet zo evident is, die producenten verkopen ook liever aan Azië.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:42 schreef arjan1112 het volgende:
Zeg Waht stel dat de EU zegt , lazer maar op met je gas Poetin, dan gaat ie toch gewoon aan de chinezen en de indiers verkopen?
of zie ik dat verkeerd ofzo
Uiteraard zal Gazprom andere afzetmarkten verder ontwikkelen maar dat vergt enerzijds weer nieuwe investeringen in infrastructuur, handelsrelaties en anderzijds is er op de korte termijn geen enkele andere afzetmarkt waar evenveel vraag naar aardgas is als in Europa. Oftewel ze zullen een bepaalde overgangstermijn flink moeten afschrijven, de vraag is überhaupt of ze ooit een vergelijkbare afzetmarkt elders kunnen vinden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:42 schreef arjan1112 het volgende:
Zeg Waht stel dat de EU zegt , lazer maar op met je gas Poetin, dan gaat ie toch gewoon aan de chinezen en de indiers verkopen?
of zie ik dat verkeerd ofzo
Gezien de handelsbetrekkingen tussen Rusland en het Westen kan ik het geen koude oorlog noemen. Dan zouden alle betrekkingen beëindigd worden. Landen die met elkaar in oorlog zijn, ook al is het een koude oorlog, doen minimale handel met elkaar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:44 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Die koude oorlog is al ruim 15 jaar aan de gang, maar dat kan men in het Westen niet openlijk toegeven, want hoe kan je dan volhouden dat Rusland zich geen zorgen moet maken over NAVO uitbreiding, EU uitbreiding, of een rakettenschild aan z'n grenzen?
Misschien dat die gebieden gewoon Russisch zijn en nu toevallig op Oekraiens grondgebied liggen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:58 schreef Schurkenstaat het volgende:
Iedereen gaat uit van het feit dat Rusland zich territoriaal wil uitbreiden, richting oude grenzen van Sovjetunie.
Maar wat zou het argument van Rusland zijn? Ik kan het niet verzinnen.
Machtswellust, grootsheid, rijkdom, veiligheid, nationale trots, wat voor reden wil je hebben?quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:58 schreef Schurkenstaat het volgende:
Iedereen gaat uit van het feit dat Rusland zich territoriaal wil uitbreiden, richting oude grenzen van Sovjetunie.
Maar wat zou het argument van Rusland zijn? Ik kan het niet verzinnen.
Dat is geen volledig antwoord, want deze zgn. expansieplannen hebben niet specifiek betrekking op Oekraïne. Het gaat om de zogenaamde stelling dat Rusland graag de grenzen van de Sovjetunie wil herstellen. Dus in alle windrichtingen. Ik vraag me hier hardop af, waarom Rusland dat zou willen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Misschien dat die gebieden gewoon Russisch zijn en nu toevallig op Oekraiens grondgebied liggen?
Dat is toch wat ik lees in Amerikaanse commentaren, dat zij veel liever in Azië verkopen waar de prijzen veel hoger liggen. Omdat ze daar enkel zullen concurreren met leveranciers die ook met schepen moeten aanvoeren, terwijl in Europa goedkoop gas van Rusland te krijgen is.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:52 schreef arjan1112 het volgende:
Wat ? Hoezo ? er is toch gewoon één prijs voor gas ?
Dat rusland korting geeft aan oekraine en Wit-Rusland moeten ze zelf weten?
http://www.foreignpolicy.(...)lp_is_not_on_the_wayquote:There's just one problem: While there is one abundant U.S. energy source that could help Europe in the short term, it isn't natural gas. The United States won't be able to export significant amounts of liquefied natural gas (LNG) for years, much of that gas has already been snapped up by customers with long-term contracts, and Europe must compete with Asia, which is willing to pay far more money for the little that is left.
Laat ik het anders vragen: rationele argumenten. Wat zou Rusland erop vooruit gaan?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:02 schreef waht het volgende:
[..]
Machtswellust, grootsheid, rijkdom, veiligheid, nationale trots, wat voor reden wil je hebben?
Het Europese wereldbeeld verschilt ietwat van het Russische dus mogelijk klinkt het onbegrijpelijk maar in die termen denken vrij veel regeringsleiders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |