Ik heb dat bij de Co-op gekocht (Ik woon in Engelandquote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:21 schreef Jula123 het volgende:
[..]
Whut??Waar koop je die? Ik ken alleen die van de Lidl, maar dat is geen Lindt, toch?
Ah vandaar! Nou ik heb gisteren gelijk even 2 van die repen bij de lidl gehaald, ook niet verkeerd!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 06:35 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb dat bij de Co-op gekocht (Ik woon in Engeland)
Hmmm, krentelsquote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:28 schreef zeefje het volgende:
Krentelbol met kaas. Niet culinair maar wel lekker
Leuk!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:41 schreef Zo-is-dat het volgende:
Vanavond een feest voor mn broertje, het thema is amerika!
Zoet:
- brownie met witte chocolade en macademianoten
- witte chocolade cheesecake
- slagroomtaart
Hartig
- popcorn
- pepper & corn pies
- pizza bites
- nacho's met tomatensalsa en zure room
- mini hamburgers op eigen gemaakt broodje
- inktvisringen met garlic sauce
Chicken popcorn?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:41 schreef Zo-is-dat het volgende:
Vanavond een feest voor mn broertje, het thema is amerika!
Hartig
- popcorn
persoonlijk vind ik citroen lekkerder, maar zeker niet verkeerd.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Net kwark met aardbeien.
Nu een sinas calippo. Het allerlekkerste ijsje
Foto's in t baktopic!quote:
Oehhh lekker!quote:Op maandag 10 maart 2014 15:40 schreef littledrummergirl het volgende:
Vanavond tagliatelle met spinazie, boursin en cashewnoten
Klinkt niet verkeerd. Maar jij BBQ,dan ik ook BBQ.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Haaskarbo gemarineerd in soy, citroensap, knoflook en wat trassie van de bbq met verse harde broodjes, kruidenboter en een salade
Was trouwens erg lekkerquote:Op donderdag 13 maart 2014 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Kipsateh van scharrelkip, gegrillde courgette, turks brood, olijven, cashewsaus.
Vier kommen! Uniekie, als mijn foodblog schrokop.nl ooit nog live gaat, moet jij maar een gastpost schijven als ik eens verhinderd ben.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Net zoveel honger...
4 kommen zelfgemaakte kippensoep met een kippenpootjes en veel groente wat ik nog had liggen.
Een grote Elstar
Een peer
Paar aardbeien met bruine suiker
Vanavond: zeflgemaakte satesaus met mie, roergebakken verse spinazie, gegrilde hele kip uit de oven zonder twee pootjes, zoete gekookte wortels
Na: Dubbelvla choco/vanille met verse aardbeien
Sajoerboontjesquote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:46 schreef Karzai het volgende:
Het dagmenu is Zalm met Sajoerboontjes en rijst
Goede verse heb je nu amper bij de reguliere supers en aanverwante kleine middenstanders, dus haal ik het nu bij de Vietnamese toko's.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar haal je nu verse Mais, iwanus?
Iglo vissticks zijn lekkerquote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:26 schreef golfer het volgende:
Naar aanleiding van de uitzending van gisteren van KvW over vissticks, vandaag dus zelfgemaakte visticks van kabeljauwhaas gemaakt.![]()
Smaakt toch wel even iets anders dan die fabrieks Alaskapollakzooi van Iglo etc.
Voor kinderen die niet van vis houden ideaal inderdaad. Maar als je echte vis wilt eten moet je het toch zelf maken.quote:
Ik hou veel van vis. Maar vissticks vind ik ook lekker.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Voor kinderen die niet van vis houden ideaal inderdaad. Maar als je echte vis wilt eten moet je het toch zelf maken.
Wijn, ik vind er niks aan net ranjaquote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:37 schreef Yankee het volgende:
Glaasje wijn, stukje worst en blokje kaas
Als lays nu gewoon weer eens een goede paprikachip zou makenquote:
quote:Op zondag 16 maart 2014 14:00 schreef uniekhoorn het volgende:
Een heerlijke zoetzure sappige Elstar en een pruim.
Beschuit kaas en beschuit aardbeien, gekookt eitje en ijskoude melk
Daar ben ik denk ik 4 of 5 jaar niet meer geweest.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:07 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Na een beursbezoek langs de Mac gereden
Werd Turks brood met aioli en tapenade, ossenhaaspuntjes, carpaccio, knoflookgarnalen, uienringen en 2 kipvleugeltjes. Lekkerquote:
Mjammiequote:Op zondag 16 maart 2014 21:00 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Werd Turks brood met aioli en tapenade, ossenhaaspuntjes, carpaccio, knoflookgarnalen, uienringen en 2 kipvleugeltjes. Lekker
Bij welke ben je geweest?quote:Op zondag 16 maart 2014 21:00 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Werd Turks brood met aioli en tapenade, ossenhaaspuntjes, carpaccio, knoflookgarnalen, uienringen en 2 kipvleugeltjes. Lekker
La Cubanita in Voorburg. Al meermalen naar vestiging in Alphen geweest maar nu een keertje Voorburg, net zo lekkerquote:
5 Tapas voor 15¤ is toch ook gewoon 3¤/stuk?quote:Op zondag 16 maart 2014 22:18 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
La Cubanita in Voorburg. Al meermalen naar vestiging in Alphen geweest maar nu een keertje Voorburg, net zo lekker. En goedkoop! Zondag 5 tapas voor ¤ 15,- en elke extra tapa ¤ 3,-.
Ja klopt maar je moet er minimaal 5. Of als je er 4 eet is het ook ¤ 15,-quote:Op zondag 16 maart 2014 23:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
5 Tapas voor 15¤ is toch ook gewoon 3¤/stuk?
Ik snap het wel. Kersen zijn er in de zomer en nu schijnt het zonnetje al. En kersen zijn lekker!quote:Op zondag 16 maart 2014 22:19 schreef Skeletor. het volgende:
Kipschnitzel (zelf gepaneerd), gebakken aardappeltjes, ratatouille, koolsalade Oost-Europese stijl.
Nu Liga Evergreen en een banaantje. Heb ineens veel zin in kersen! Weet ook niet waarom.
In welke tv-serie aten ze toch weer steeds kaneelbroodjes...? Ik dacht eerst de Soprano's maar dat zijn volgens mij Canneloni.quote:
Niemand thuis?quote:Op maandag 17 maart 2014 13:17 schreef minilot het volgende:
Vanmorgen niks, vanmiddag yoghurt met muesli en vanavond dit:
http://thefoodcharlatan.com/2014/03/14/crockpot-thai-steak-salad/
Ik zit op kantoor nu, maar het vlees hiervoor suddert de hele dag in mijn oven op zo'n 85 graden
Nope. Maar op 85 graden in de oven leek het me niet zo'n drama.quote:
Nooit zo een fijne gedachte ook al kan er weinig/niks gebeuren.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Nope. Maar op 85 graden in de oven leek het me niet zo'n drama.
Ik heb zo'n groot, log inbouwding, ik kan niet eens bij de stekker.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:26 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nooit zo een fijne gedachte ook al kan er weinig/niks gebeuren.
Nouja mijn combi oven begon in eens kortsluiting te maken, krijg je van die bliksem in dat ding en geknetter.
Was ik wel even blij dat ik in de kamer zat snel stekker der uit, en toen maar pizza besteld![]()
Ik ben erg benieuwd, slow cooker imitatie! Als het goed gelukt is wil ik deze morgen mss ook wel proberen, klinkt als een goed doel voor de riblappen die ik nog hebquote:Op maandag 17 maart 2014 13:17 schreef minilot het volgende:
Vanmorgen niks, vanmiddag yoghurt met muesli en vanavond dit:
http://thefoodcharlatan.com/2014/03/14/crockpot-thai-steak-salad/
Ik zit op kantoor nu, maar het vlees hiervoor suddert de hele dag in mijn oven op zo'n 85 graden
Je snapt het!quote:Op maandag 17 maart 2014 13:50 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd, slow cooker imitatie!
Ik heb geen ideequote:Op maandag 17 maart 2014 13:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
In welke tv-serie aten ze toch weer steeds kaneelbroodjes...? Ik dacht eerst de Soprano's maar dat zijn volgens mij Canneloni.
Zoekend naar een antwoord kwam ik dit tegenquote:Op maandag 17 maart 2014 13:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
In welke tv-serie aten ze toch weer steeds kaneelbroodjes...? Ik dacht eerst de Soprano's maar dat zijn volgens mij Canneloni.
http://www.mercurynews.co(...)buns-theyll-have-pryquote:Europeans may give up cinnamon buns, but they'll have to pry ours from our sticky, dead fingers
By Bruce Newman
bnewman@mercurynews.com
Posted: 12/29/2013 03:06:58 PM PST | Updated: 3 months ago
The European Union, which was formed in 1993 to create a single currency and common market that could compete with the United States, was awarded the Nobel Peace Prize last year for having contributed to the advancement of "reconciliation, democracy and human rights in Europe." For a continent that once waged the Hundred Years' War, this was no small feat.
But during the recent holiday season, somebody at EU HQ found out that, if consumed in sufficient quantities, Danish cinnamon rolls were toxic. By Christmas, there wasn't a danish in all of Denmark that the EU food police hadn't marked with the threat of death. Cinnamon rolls were banned in Denmark and in peril of yeasty excommunication across the continent.
The cinnamon roll is one of the featured items baked fresh everyday at Rollo’s Donuts in San Jose, Calif. on Sunday, Dec. 29, 2013. (Jim
The cinnamon roll is one of the featured items baked fresh everyday at Rollo's Donuts in San Jose, Calif. on Sunday, Dec. 29, 2013. (Jim Gensheimer/Bay Area News Group) ( Jim Gensheimer )
In bakeries and patisseries all over Europe, this was an unleavened catastrophe. "It's the end of the cinnamon roll as we know it," mourned Hardy Christensen, head of the Danish Baker's Association, to London's Daily Telegraph.
Now a terrifying question arises: could a cinnamon roll crackdown come to California's nanny state? What would happen to the already dismal retention rate at the San Jose Police Department if there were no fluffy cinnamon-infused cakes at Stan's or Rollo's to help with stationary crime-busting?
The horror
There is no way of predicting the legislative fiats of the U.S. Congress, of course, and the California Legislature doesn't reconvene until Jan. 6. But the prospect of a life without that golden brown scroll of thick, chewy dough to unfurl -- the amazing lightness of its texture belied by the roll's groaning heft -- is simply too much to contemplate.
Spice experts -- yes, there are spice experts -- were quick to point to the differences between poisonous supermarket cinnamon in European rolls and the high-test Indonesian imports used in America. It appears that if the EU wants to wave its Gallic nose over our sticky buns, it will first have to pry the Cinnabon from our cold, dead, ooey gooey fingers.
The problem with Denmark's beloved kanelsnegler is coumarin, a naturally occurring toxic agent in cassia. But as a Cinnabon spokesperson in Atlanta noted dryly, the international chain infuses its rolls -- which resemble sofa pillows with icing -- with Makara, "a proprietary cinnamon from a tree in Indonesia." Among the company's many important innovations in bun technology was removing the chokingly dry outer ring of the bun to create a product that's almost all proprietary cinnamon and icing, dubbed Center of the Roll.
Norwegians also received a stern Christmas warning from that country's food safety authorities about cinnamon rolls, known there as skillingsboller, advising that "heavy users of cinnamon should limit their intake." In response, Sweden reclassified its iced spice cakes, known askanenbullar, as a seasonal dish, with a permitted cinnamon level more than three times higher than Denmark's, at 50mg per kilo. Other EU countries replied to the ban by quickly ignoring it.
Speak out!
According to the Telegraph, a study for the U.K.'s Food Standards Agency found that the average exposure to coumarin in Britain was 55 times less than the EU "tolerable daily limit" of 0.1mg per kilo of body weight. "An average person would have to eat so many Danish pastries in order to be affected," said Paul Nuttall, the deputy leader of the U.K. Independence Party, "they would certainly die of obesity before being hurt by a low level of cinnamon."
But at places such as Greenlee's Bakery, famous for the sticky cinnamon bread it sells on The Alameda in San Jose, apprehension had to be taking the edge off the sugar high. The concern may have remained unspoken, but on the inside, where people's arteries were hardening, it went something like this:
First they came for the cinnamon roll, and no one spoke out because there were also bear claws available. Then they came for the Cinnabon stands at the airports, and no one spoke out because there were Cinnabon stands at every mall within a mile of the airport. Then they came for my cinnamon roll, and I had so much stuffed in my mouth that there was no one left to speak for me.
Dan moet je eens een paar lepels op zuigen, met de stofzuiger bedoel ik dan natuurlijkquote:Op maandag 17 maart 2014 14:54 schreef Novem het volgende:
Alles met kaneel![]()
Het zijn cannoli die ze in Soprano's eten, canneloni zijn pasta.
Ik eet vanavond een stamppotje met erwten, edamame en munt met een lamsburgertje.
Geen groenten?quote:Op maandag 17 maart 2014 18:18 schreef Iwanius het volgende:
Niet buitenhuis maar gewoon thuis een kipfilet in curry roomsaus met witte rijst.
Zelfdequote:Op maandag 17 maart 2014 17:17 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Witlof ham/pittige kaas uit de oven
Morgen met tagliatelle met room en ei.quote:Op maandag 17 maart 2014 17:17 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Witlof ham/pittige kaas uit de oven
En en en? Was het een groot succes? Geen extra apparaat in de kast nodig (niet dat ik nog plek hebquote:
Oh ja, natuurlijk cannoli bedoel ik. Maar waar aten ze nou steeds kaneelbroodjes....?quote:Op maandag 17 maart 2014 14:54 schreef Novem het volgende:
Alles met kaneel![]()
Het zijn cannoli die ze in Soprano's eten, canneloni zijn pasta.
Ik eet vanavond een stamppotje met erwten, edamame en munt met een lamsburgertje.
Yep, ging prima. Heel zacht draadjesvlees.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:15 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
En en en? Was het een groot succes? Geen extra apparaat in de kast nodig (niet dat ik nog plek heb)?
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 07:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Yep, ging prima. Heel zacht draadjesvlees.
quote:
Hier ook maar ipv pasta, aardappels met room (gratin)quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Witlofovenschotel met een rode peper/citroen/kruiden/kaas/ei/room/ham, uit de oven met daarbij een tagliatelle met room, kruiden, beetje kaas, stukje gekookt spek v.d. smaak.
Een vette hap maar dan met groente
En, hoe was de pie? Zier er heel decoratief uit.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 07:24 schreef minilot het volgende:
Ik ga vanavond voor het eerst eens een Martha Stewart-recept maken![]()
Het wordt deze pie met worstvlees, salie en peren:
[ afbeelding ]
Recept: http://www.marthastewart.com/313350/pear-and-sausage-pie
Het zal me benieuwen!
1 dropje of voor de smaak in combi met cola bereburg?quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:47 schreef uniekhoorn het volgende:
Vandaag v.d. echte bakker een slagroomhoorn en slagroomhazelnootschuimgebak.
Zo lekker!
Vanavond: sperziebonen, prei, rijst met zelfgemaakte satesaus, varkenshaas met champignons en room.
Nu: dropje, cola-berenburg en straks zoute stokjes. Weekend
Morgen uit wokkenZin in!
Godsamme dat ziet er lekker uitquote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:42 schreef GekkePoes het volgende:
Ik heb hier zo een thermobeker, met hete melk, wat sterke espressokoffie, daar melkschuim en wat chocolademelkschuim bovenop
[ afbeelding ]
Melk opwarmen flink opschuimen deze in een beker, dan onder de senseo zetten, voor de koffie, en in het pannetje van de melkschuim nog een beetje chocomel opkloppen, en dat schuim er boven op doenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Godsamme dat ziet er lekker uit![]()
Hoe maak je dat precies?
Oké dan!!! Bedankt!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:34 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Melk opwarmen flink opschuimen deze in een beker, dan onder de senseo zetten, voor de koffie, en in het pannetje van de melkschuim nog een beetje chocomel opkloppen, en dat schuim er boven op doen
Juist! Epic.episode.dexter.ever.quote:
Ik steek niet graag veren in in iemands reet, maar dit ziet er echt uit als een drum 'n bass bad-ass drankje!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:42 schreef GekkePoes het volgende:
Ik heb hier zo een thermobeker, met hete melk, wat sterke espressokoffie, daar melkschuim en wat chocolademelkschuim bovenop
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |