Tuurlijk wel.quote:Op zondag 2 maart 2014 21:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat valt Stennis Hennis niet te verwijten.
Don't shoot the messenger.quote:Op zondag 2 maart 2014 21:11 schreef ErwinRommel het volgende:
Dat valt Stennis Hennis niet te verwijten.
Ik ga zo ff kijken.quote:Op zondag 2 maart 2014 21:25 schreef Kostertjuh het volgende:
Net De Langste Dag gezien. Weer een prachtvoorbeeld gezien waarom ik voorstander ben voor de dienstplicht
Wat een programmaquote:Op zondag 2 maart 2014 21:25 schreef Kostertjuh het volgende:
Net De Langste Dag gezien. Weer een prachtvoorbeeld gezien waarom ik voorstander ben voor de dienstplicht
BB zit er ook in trouwensquote:Op zondag 2 maart 2014 22:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Godsamme, heb er net 10 minuten opzitten... Wat een kneuzenkermis...![]()
![]()
Jawel. Zeker even kijken joh.quote:
Kijk ik meestal ergens door de week ff. Spannende aflevering?quote:Op zondag 2 maart 2014 22:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je hebt tegenlicht vandaag toch niet gemist he?
Ik ga zo maar eens kijken.quote:Op zondag 2 maart 2014 21:25 schreef Kostertjuh het volgende:
quote:Op zondag 2 maart 2014 22:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kijk ik meestal ergens door de week ff. Spannende aflevering?
quote:Wij lijken gevangen in een wereldwijd digitaal web, gecreëerd door overheden en Silicon Valley. Hoe blijven wij de baas over onze eigen data? Zijn er wegen om te ontsnappen aan de digitale dystopie? We leven in de wereld na Edward Snowden. Elke week komen er nieuwe onthullingen naar buiten. De communicatie van burgers en consumenten wordt op grote schaal onderschept en in de gaten gehouden. Wij dachten dat de digitale revolutie ons tot communicerende wereldburgers zou maken. Maar nu lijken wij gevangen in een wereldwijd digitaal web. Je smartphone, je bonuskaart, je modem, je DigiD, je medisch patiëntendossier, je zoekvraag, je Facebook account, je verwarmingsthermostaat, je sms'en. Bij elke krantenkop lijkt het net zich verder te sluiten. De pleister op onze webcam illustreert het: de Big Brothers and Little Sisters komen steeds dichterbij. Tegenlicht kijkt achter de waan van de dag en stelt zich de vraag: hoe blijven wij de baas over onze eigen data? Zijn er wegen om te ontsnappen aan de digitale dystopie? Regisseur Marije Meerman leent de bril van activisten, voorspellers en sciencefiction schrijvers en surft de wereld over op zoek naar digitale ontsnappingroutes en politieke strategieën voor verzet en sabotage. Zijn wij de laatste generatie die privacy en vrijheid als vanzelfsprekend hebben ervaren? Hoe raken we doordrongen van de nieuwe digitale werkelijkheid? Met criticaster en auteur van "The Net Delusion: How Not to Liberate the World" Evgeny Morozov, sciencefiction auteur Charlie Stross, The Pirate Bay oprichter en activist Peter Sunde, schrijfster en politica voor de Piraten Partij Anke Domscheit-Berg en IT-veiligheidsconsultant Eleanor Saitta.
Dat ze die vent zo snel lieten gaan... Met de dipli's had je altijd wel een handvol van die bijdehandjes, die wel verplicht moesten blijven. Gewoon de groep tegen die knaap ophitsen, dat geeft veel leukere tv.quote:Op zondag 2 maart 2014 22:13 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Jawel. Zeker even kijken joh.
Wel jammer van die neger.
Haha keek ik net ook.quote:Op zondag 2 maart 2014 23:53 schreef BredeBroeder het volgende:
Ff langste dag kijken , nu al grappig
Die negerquote:Op maandag 3 maart 2014 00:32 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Haha keek ik net ook.
Sjongejonge.
Mwah oke zulke heb je er altijd bij zitten die met zijn ego sky high zit.quote:
Idd, 3 rondjes looppas was al te veelquote:Op maandag 3 maart 2014 00:39 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Mwah oke zulke heb je er altijd bij zitten die met zijn ego sky high zit.
Ik erger mij vooral aan die mensen die niet door willen zetten zoals die dikke rooie.
''Maar ik heb niet opgegeven hoor! Ik heb niet gezegd dat ik zou stoppen''quote:Op maandag 3 maart 2014 00:39 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Idd, 3 rondjes looppas was al te veel
Hahah iddquote:Op maandag 3 maart 2014 00:40 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
''Maar ik heb niet opgegeven hoor! Ik heb niet gezegd dat ik zou stoppen''
Maar heb toch het idee dat het deels geacteerd is/in scene gezet is.quote:Op maandag 3 maart 2014 00:41 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Hahah iddGa dan strompelen ofzo, laat dan zien dat je wilt, maar ho maar
Die vent van 16 die marn wilt worden is lekker bezig. Die homoquote:Op maandag 3 maart 2014 00:43 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Maar heb toch het idee dat het deels geacteerd is/in scene gezet is.
En dat er misschien wel een paar echte militairen tussen zitten en dan puur voor de tv plots een positieve ontwikkeling laten zien etc..etc.
Die gast die op de havo zit? Ja maar die heeft ook wel een beetje een legerkop.quote:Op maandag 3 maart 2014 00:44 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Die vent van 16 die marn wilt worden is lekker bezig. Die homo![]()
Hij heeft een legerkop onmdat die gemillimeterd isquote:Op maandag 3 maart 2014 00:45 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Die gast die op de havo zit? Ja maar die heeft ook wel een beetje een legerkop.
Die homo heeft gewoon een paar tikken nodig.
Come on, concealer en scrub. Ik zou mezelf echt schamen als ik uberhaubt nog moeite deed om wat aan mijn uiterlijk te doen tijdens een oefening, dat is wel het laatste waar je aan denkt.
Whut?... Vind het allemaal vrij tam.quote:Op maandag 3 maart 2014 00:53 schreef BredeBroeder het volgende:
Die sgtmjr van LMB is trouwens wel overdreven streng
Dat valt op tussen al die krullenbollies daar.quote:Op maandag 3 maart 2014 00:50 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Hij heeft een legerkop onmdat die gemillimeterd is.
Die heb ik wel eens gezien in een ander filmpje, voor zijn eigen lui is ie toch een stuk minder mild.quote:Op maandag 3 maart 2014 00:53 schreef BredeBroeder het volgende:
Die sgtmjr van LMB is trouwens wel overdreven streng
Die maakt nog niet de helft mee van de reguliere problemen met gezag bijdehandjes...quote:
Nog nooit gehad, behalve bij inspectie dan maar dan waren het er altijd meerquote:Op maandag 3 maart 2014 01:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die maakt nog niet de helft mee van de reguliere problemen met gezag bijdehandjes...![]()
Paar keer wat kutopdrachten uitdelen aan de groep met dank aan...
Die lui zijn zo makkelijk in het gareel te krijgen. Isoleer ze maar van de groep en laat ze maar merken dat het allemaal hun schuld is. Geef ze daarbij een gezamelijke vijand (kader) en ze werken binnen no-time samen.quote:Op maandag 3 maart 2014 01:06 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Nog nooit gehad, behalve bij inspectie dan maar dan waren het er altijd meer
dat is een leuk programma. Alle versies.quote:Op maandag 3 maart 2014 01:22 schreef AchJa het volgende:
Overigens doet het concept me wel een beetje aan Lads Army denken.
http://wikipedia.org/wiki/Lads'_Army
Yup.quote:Op maandag 3 maart 2014 01:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
dat is een leuk programma. Alle versies.
Perfecte keuze qua kader ook.quote:
O...quote:Op maandag 3 maart 2014 01:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met die kale 17 jarige die marinier wil worden.
quote:D66 en de SP zijn ontstemd over minister Jeanine Hennis-Plasschaert van Defensie. Terwijl de situatie in Oekraïne alsmaar verslechtert, vierde de VVD-bewindsvrouw dit weekend vrolijk carnaval in haar thuisprovincie Zuid-Limburg.
quote:Op maandag 3 maart 2014 00:50 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Hij heeft een legerkop onmdat die gemillimeterd is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die 16-jarige marn aanbidderquote:
quote:Op maandag 3 maart 2014 12:11 schreef BredeBroeder het volgende:
Gewoon komt de sgt de klas binnen lopen met een pretface: "jongens ik heb slecht nieuws, "ik heb kanker". Compleet niet serieus ofzo..
Neen, want ik kom uut de Achterhoek. Daar doen ze niet aan verkleedpartijtjes.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:01 schreef Awsom het volgende:
Naast de MinDef, viert er hier nog iemand carnaval of gebeurt dat niet onder de noemer 24/7 militair?
Opzouten met dat kutfeest.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:01 schreef Awsom het volgende:
Naast de MinDef, viert er hier nog iemand carnaval of gebeurt dat niet onder de noemer 24/7 militair?
4 dagen steriel. Maar niet zoals vele collega's in volledig gvt, stomme dieren.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:01 schreef Awsom het volgende:
serieus?quote:Op maandag 3 maart 2014 16:17 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
4 dagen steriel. Maar niet zoals vele collega's in volledig gvt, stomme dieren.
Zag er ook een paar in landmacht en kmar DTquote:Op maandag 3 maart 2014 16:17 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
4 dagen steriel. Maar niet zoals vele collega's in volledig gvt, stomme dieren.
Jezelf klemzuipen terwijl je een voorbeeldfunctie hebtquote:Op maandag 3 maart 2014 16:53 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Zag er ook een paar in landmacht en kmar DT
Ja maar volgens mij kun je die tenues ook zo bij de dump krijgenquote:Op maandag 3 maart 2014 16:55 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jezelf klemzuipen terwijl je een voorbeeldfunctie hebt
Dit.quote:Op maandag 3 maart 2014 16:57 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ja maar volgens mij kun je die tenues ook zo bij de dump krijgen
Haha en dan schaam ik me vooral voor die 1% die daadwerkelijk in eigen tenue loopt.quote:Op maandag 3 maart 2014 16:58 schreef Awsom het volgende:
[..]
Dit.
99% van de mensen die met carnaval als militair verkleed zijn, zijn in werkelijkheid geen militair. 99% van de carnavalsvierder zijn in werkelijkheid niet wat ze aan hebben
Denk je de vlindertuin gehad te hebben...quote:Op maandag 3 maart 2014 17:06 schreef gerco94 het volgende:
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)hun-missie-naar-mali
quote:Op maandag 3 maart 2014 17:17 schreef Rave_NL het volgende:
Ik was vorig jaar verkleed als pleun. Lachen, gieren, brullen.
Gratis reclame blaadjes in de brievenbus gehad.quote:
Ongeveer dezelfde waarde jaquote:Op maandag 3 maart 2014 18:19 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Gratis reclame blaadjes in de brievenbus gehad.
Je wilt bij lumb dus die dingen krijgen misschien ooit nog eens waarde voor je. Beetje kneuzige reactie van je. Zelfde geld voor degene die ze weggeeft.quote:
Ik wil niet bij LMBquote:Op maandag 3 maart 2014 18:24 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Je wilt bij lumb dus die dingen krijgen misschien ooit nog eens waarde voor je. Beetje kneuzige reactie van je. Zelfde geld voor degene die ze weggeeft.
Ik heb evenveel recht op een plek als de rest, en ik ben vast niet de enige. Tevens valt een redelijk deel al af tijdens (jaquote:Op maandag 3 maart 2014 19:02 schreef gerco94 het volgende:
maar wel een felbegeerde plek bezet houden voor jongens die wel graag bij LMB willen?
quote:Op maandag 3 maart 2014 19:04 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik heb evenveel recht op een plek als de rest
Naja het is in principe wel een selectie..quote:Op maandag 3 maart 2014 19:24 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Is ook wel zo, maar volgens mij is het doel kennismaken toch? Als je alleen mag komen als je meteen wilt solliciteren moeten ze het de sollicitatiedagen noemen ofzo.
Vent doet/deed VeVa. Genoeg binnen defensie gekeken dus. Zuur voor de voorbereide gemotiveerde vent die daardoor een tijd moet wachten omdat iemand zich het beste leerlingetje wilt voelen.quote:Op maandag 3 maart 2014 19:25 schreef jitzzzze het volgende:
Precies, daarvoor zijn die dagen ook. Lekker kijken of je het leuk vind.
Daarom zei ik direct al: technisch gezien mag hij gewoon deelnemen, moreel gezien kan je er iets van vinden.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:27 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Vent doet/deed VeVa. Genoeg binnen defensie gekeken dus. Zuur voor de voorbereide gemotiveerde vent die daardoor een tijd moet wachten omdat iemand zich het beste leerlingetje wilt voelen.
Beetje jammer, en beetje zielige insteek van BB.
Ja dat 'recht' van je... Beetje slapjes om het daarop te spelen.
Heb je al een fles whisky voor me gekocht?quote:
Ga jij nou maar aan de Fristiquote:Op maandag 3 maart 2014 22:34 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Heb je al een fles whisky voor me gekocht?
Joh, die goedkope bourbon bocht die Sammie kan betalen drink jij nog niet eens in de colaquote:Op maandag 3 maart 2014 22:34 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
quote:Op maandag 3 maart 2014 22:52 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Joh, die goedkope bourbon bocht die Sammie kan betalen drink jij nog niet eens in de cola
Neen, we gaan nog steeds niet gewapend.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:34 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Ga eens een single malt drinkenquote:
quote:Op maandag 3 maart 2014 22:59 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik zei toch: ik drink en scotch en bourbon?
We zijn net opgeschaald he? Maar dat wist je vast al wel.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:54 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Neen, we gaan nog steeds niet gewapend.
Niet zo moeilijk doen. Ik zeg toch ook niet dat ik whisky en whiskey drink.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:59 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik zei toch: ik drink en scotch en bourbon?
Godver, door de foto dacht ik dat je BB wasquote:Op maandag 3 maart 2014 22:34 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
quote:Op maandag 3 maart 2014 23:06 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk doen. Ik zeg toch ook niet dat ik whisky en whiskey drink.
Scotch is gewoon een overkoepelende term voor single malts én blends muts (en ik drink ze beide).quote:Op maandag 3 maart 2014 23:01 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Scotch zie ik als blends, en bij bourbon moet ik aan Four Roses denken.
quote:Op maandag 3 maart 2014 23:07 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
Godver, door de foto dacht ik dat je BB was
Tis allemaal zoete troep.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:09 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Scotch is gewoon een overkoepelende term voor single malts én blends muts.
En Four Roses vind ik niet echt een lekkere bourbon. Jim Beam White Label is wel een solide beginnersbourbon. Maker's Mark vind ik het lekkerste.
Oh, hoi, ben jij er ookquote:
Kan je vinden, maar je hebt de vaten wel nodig voor je geliefde Scotch (die ik overigens ook gewoon drink op z'n tijd).quote:Op maandag 3 maart 2014 23:10 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Tis allemaal zoete troep.
Mutsquote:Op maandag 3 maart 2014 23:09 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Scotch is gewoon een overkoepelende term voor single malts én blends muts (en ik drink ze beide).
En Four Roses vind ik niet echt een lekkere bourbon. Jim Beam White Label is wel een solide beginnersbourbon. Maker's Mark vind ik het lekkerste.
Laatste heb ik net een fles van binnengehaald.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:11 schreef samthegreat5 het volgende:
Chivas Regal is wel een okay blendje. Glenmorangie 10 yo is wel een okay single maltje.
Eensch.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:11 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Muts![]()
Als je whisky drinkt dan drink je single malt, volgens mijn ouderwetse mening dan.
Neen, ik zit bij het 10e he. In een trage compagnie. En ben daarbij ook nog eens Sld1. Ik hoor nooit wat.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:06 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
We zijn net opgeschaald he? Maar dat wist je vast al wel.
Ik zag het ja.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:14 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
Laatste heb ik net een fles van binnengehaald.
Ja, alleen jammer dat alle stages in Schaarsbergen zijn geschrapt en ik er eigenlijk nog nooit wat te zoeken heb gehad, ongeveer hetzelfde als iemand die zonder VeVa erin gaat. En hoezo het beste leerlingetje, daar heeft het geen kont mee te maken, het is puur een testmoment voor mezelf en daar hoef ik me niet beter om te voelen, maarja, jullie houden er toch zo van om alles lekker te verdraaien he.. Prutsersquote:Op maandag 3 maart 2014 20:27 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Vent doet/deed VeVa. Genoeg binnen defensie gekeken dus. Zuur voor de voorbereide gemotiveerde vent die daardoor een tijd moet wachten omdat iemand zich het beste leerlingetje wilt voelen.
Beetje jammer, en beetje zielige insteek van BB.
Ja dat 'recht' van je... Beetje slapjes om het daarop te spelen.
quote:Op maandag 3 maart 2014 23:09 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]![]()
Ondertussen:
[ afbeelding ]
Mooie tijd.quote:
Dank voor die tip.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:57 schreef AchJa het volgende:
Kijktip. (Youtube channel)
Battle Stripes - British Army Sergeant Training TV Show
In 1999, Sky TV created a series called "Battle Stripes", a program showing how the modern British Army selects some of the best NCO's in the world, its sergeants. I highly recommend the show to anyone who may have a chance to see them.
Heh?quote:Op maandag 3 maart 2014 23:06 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Welke Alert State zit onze defensie momenteel?quote:Op maandag 3 maart 2014 23:06 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
[..]
Niet zo moeilijk doen. Ik zeg toch ook niet dat ik whisky en whiskey drink.
Dienstplicht is nooit afgeschaft....quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:02 schreef Kostertjuh het volgende:
Kunnen we niet een betoog houden om de dienstplicht weer in te voeren?
Je weet best wat ik bedoelquote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:19 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dienstplicht is nooit afgeschaft....
Zat mensen die ze verkopen op MP.quote:Op maandag 3 maart 2014 16:57 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ja maar volgens mij kun je die tenues ook zo bij de dump krijgen
Had die hele serie begin 2000 al eens gezien op TV... Echter nooit online te vinden geweest, staan nu wel op youtube, welliswaar brakke kwaliteit maar toch.quote:
Heb er toch een tijdje rondgelopen, maar 'AT' ?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:12 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
Weet een van de KL'ers hier of de pet AT hetzelfde is als de pet DT, maar dan met de regimentskleur op de pet? Ik zie op de site van Hassing namelijk geen verschillende (http://www.hassing.nl/uniformpetten-defensie.html)
De broek van mn AT is net naar de KPU kleermaker gegaan om de bies te vervangen. Moet alleen nog de pet hebben.
De kleur van de bies op de broek is afhankelijk van het wapen of dienstvak. Op mijn broek zat een gele bies (oa. Jagers (lumbl), moet een rode op (oa Natres e.v.a).quote:
Hoelang heb jij ook alweer bij LMB gediend?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:29 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
De kleur van de bies op de broek is afhankelijk van het wapen of dienstvak. Op mijn broek zat een gele bies (oa. Jagers (lumbl), moet een rode op (oa Natres e.v.a).
Avond Tenuequote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:27 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
Heb er toch een tijdje rondgelopen, maar 'AT' ?![]()
Ten tweede: Pet?
Als je van dat plaatje op mn rechterbovenarm uit moet gaan zo'n twee jaar. Maar heb dat AT tijdje terug voor leuk prijsje kunnen krijgen, waar een officier er normaal een paar honderd euro voor neer moet leggen als het niet in zijn pakketrecht zit.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:32 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Hoelang heb jij ook alweer bij LMB gediend?
Ben jij LMB'er geweest?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:34 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Als je van dat plaatje op mn rechterbovenarm uit moet gaan zo'n twee jaar. Maar heb dat AT tijdje terug voor leuk prijsje kunnen krijgen, waar een officier er normaal een paar honderd euro voor neer moet leggen als het niet in zijn pakketrecht zit.
Nee precies, vroeg me al af wat de pakketrechten waren van de KL als ze iedereen een AT gaven.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:34 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Als je van dat plaatje op mn rechterbovenarm uit moet gaan zo'n twee jaar. Maar heb dat AT tijdje terug voor leuk prijsje kunnen krijgen, waar een officier er normaal een paar honderd euro voor neer moet leggen als het niet in zijn pakketrecht zit.
Ja dat snap ik, maar als gewone pax hadden we geen pet bij het DT, en van AT heb ik nog nooit gehoordquote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:32 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Avond Tenue
En zon ding wat je op je schedel zet noemt men een pet.
Iets met achillespezen?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:49 schreef gerco94 het volgende:
in b4 ER met zijn ´bed op scherp verhalen`
Nee, maar mijn eenheid is sinds een jaar of twee bij 11LMB ingedeeld dus dragen wij ook de valk op de arm.quote:
Geloof dat AT normaal alleen vanaf hoofd of opperofficieren in het pakket zit. Subalterne mogen hem zelf aanschaffen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:37 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nee precies, vroeg me al af wat de pakketrechten waren van de KL als ze iedereen een AT gaven.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:44 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar als gewone pax hadden we geen pet bij het DT, en van AT heb ik nog nooit gehoord
Ik wist niet dat jij officier was bij de Natres?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:57 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
Geloof dat AT normaal alleen vanaf hoofd of opperofficieren in het pakket zit. Subalterne mogen hem zelf aanschaffen.
700 euro geloof ik, I shit you notquote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:34 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Geen KMar. Wat is deze.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:12 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
(http://www.hassing.nl/uniformpetten-defensie.html)
3 extra oefeningen op jaarbasis. En tegenwoordig krijg je een badge.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:55 schreef Kostertjuh het volgende:
Weten mensen hier trouwens wat informatie over de Eu BattleGroup. Mijn oude eenheid is erbij ingedeeld, maar er komt weinig informatie uit...Wat gaat daarmee gebeuren dan?
Het voordeel van het hebben van 20 verschillende uniformen en camo's binnen de Russische krijgsmacht, je kan gewoon zeggen dat het pro-russische milities zijn en alle betrokkenheid ontkennenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:50 schreef samthegreat5 het volgende:
http://imgur.com/a/3DzA0/#5
Nee tuurlijk Rusland, het zijn jullie troepen niet
Zeg dat je een grap maakt...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:18 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
3 extra oefeningen op jaarbasis. En tegenwoordig krijg je een badge.
"Het Avondtenue (AT) mag door alle militairen van de KL worden gedragen"quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:00 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij officier was bij de Natres?
Ging volgens mij alleen over het gebruik van de pet bij het DT. Toen ik vanmiddag bij het KPU was werd mij nog wel gewezen op het feit dat ook de pet AT een gekleurde band heeft. Vandaar mijn vraag. De DT petten zijn nog makkelijk aan te komen. Anders bel ik morgen Hassing wel ff om te vragen.quote:
I know, maar de bies is sinds 2010 verdwenen (en alleen voor ooff en off). Uit dat voorschrift:quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:40 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
"Het Avondtenue (AT) mag door alle militairen van de KL worden gedragen"
http://www.onderscheidingenhuis.nl/downloads/VS-2-1593.PDF
quote:Tot het jaar 2010 is het voor officieren en onderofficieren die reeds in het bezit zijn van
een AT, toegestaan een zgn. ‘regiment- of korpsbies’ in de pet en de broek AT te
dragen. De regiments- en korpskleuren zijn:
Ik zal morgen eens in het VS tenueën laatste druk neuzen mbt de pet AT. Ik kan me herinneren dat ook die wegbezuinigd is, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:43 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Ging volgens mij alleen over het gebruik van de pet bij het DT. Toen ik vanmiddag bij het KPU was werd mij nog wel gewezen op het feit dat ook de pet AT een gekleurde band heeft. Vandaar mijn vraag. De DT petten zijn nog makkelijk aan te komen. Anders bel ik morgen Hassing wel ff om te vragen.
Ja, daar zag ik laatst een hele club mee lopen bij ons... Zag het op afstand, dacht nog die kunnen nooit allemaal oud lumbl zijn... Toen kwam ik dichterbij en begon ik te lachen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:51 schreef Rave_NL het volgende:
Achja, jullie krijgen al een glimmertje als je 4 maanden op een tropisch eiland zit, dus ik verbaas me nergens meer over.
Ja vreemd. Ik heb dus bij de kleermakerij de broek ingeleverd en een formulier "Vervangen van biezen in Broek en of Pet AT, KL" van de firma Pisa Tailleurs BV gekregen. Afgelopen week een diner op de Oranjekazerne gehad en daar liepen ook alle officieren in AT met de kleur van hun eenheid op de bies.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
I know, maar de bies is sinds 2010 verdwenen (en alleen voor ooff en off). Uit dat voorschrift:
[..]
Leuk voor de heb toch. Mag je ook van die haksporen dragen?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kwam er net ook achter dat ik bij mijn volgende bevordering recht op een sabel heb...
Weet ik het...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:54 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
[..]
Leuk voor de heb toch. Mag je ook van die haksporen dragen?
Inderdaadquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:22 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Het voordeel van het hebben van 20 verschillende uniformen en camo's binnen de Russische krijgsmacht, je kan gewoon zeggen dat het pro-russische milities zijn en alle betrokkenheid ontkennen
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weet ik het...
Daar hou ik me niet echt mee bezig.
Bij het GLT dusquote:De onderstaande toevoegingen zijn toegestaan:
a. Hakbalsporen:
(1) officieren en adjudanten-onderofficier behorende tot het Wapen der Cavalerie en
het Wapen der Artillerie dragen zilverkleurige hakbalsporen;
Ze hebben het alleen over de artillerie, wordt niet gesproken over de luchtdoelartillerie. Ik betwijfel het dus. Zal de korpsadjusauris eens aan zijn jas trekken.quote:
À la US Armyquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gvd... nog even en we krijgen blingbling als we zelfstandig naar het schijthuis kunnen...
Jep, fucking achterlijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon kappen met dat gelul. Dat daar wel geld voor is...
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:26 schreef Rave_NL het volgende:
Oké, ik ben aan De langste dag begonnen. Zit er 5 minuten in. Tijd voor m'n tweede biertje.
Gewoon humor... Dat moet wel gespeeld zijn, zo wereldvreemd kan niemand zijn. Of ben ik nu naïef?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:26 schreef Rave_NL het volgende:
Oké, ik ben aan De langste dag begonnen. Zit er 5 minuten in. Tijd voor m'n tweede biertje.
Helaas wel. Ga voor de grap maar eens een dag meelopen bij een mbo mode o.i.d. opleiding.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon humor... Dat moet wel gespeeld zijn, zo wereldvreemd kan niemand zijn. Of ben ik nu naïef?
Nope, mensen van deze leeftijd zijn echt zo achterlijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon humor... Dat moet wel gespeeld zijn, zo wereldvreemd kan niemand zijn. Of ben ik nu naïef?
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Serieusquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:36 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Helaas wel. Ga voor de grap maar eens een dag meelopen bij een mbo mode o.i.d. opleiding.
Je praat over 17-25 jarigen wat ik zo snel zag.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:36 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
Nope, mensen van deze leeftijd zijn echt zo achterlijk.
Vandaar mijn statement eerder over de dienstplicht
We kunnen trots zijn dan...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:36 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
Nope, mensen van deze leeftijd zijn echt zo achterlijk.
Dat meissie en die BB-kloon deden het ook wel aardigquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Let op, die nicht gaat het nog ver schoppen, en die strater toch wel.
Dat meissie met hoogtevrees die nu al ingedeeld is bij de potentiele para's ?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:49 schreef Kostertjuh het volgende:
[..]
Dat meissie en die BB-kloon deden het ook wel aardig
De tonner was al te hoog...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:52 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat meissie met hoogtevrees die nu al ingedeeld is bij de potentiele para's ?
Volgens mij is dat idd dezelfde. Die ene die met die uitvaller rondjes moest rennen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:52 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat meissie met hoogtevrees die nu al ingedeeld is bij de potentiele para's ?
Daarom zeg ik toch ook gescript. Net als dat te laat komen, en de groep dan de opdracht moeten geven om pushups te doen.quote:
MM bij de MarVa's.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:43 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Je praat over 17-25 jarigen wat ik zo snel zag.
En ik was in de tijd dat je als jonge man nog wel opgeroepen werd voor het vervullen van de dienstplicht al voor een verplichte sociale dienstplicht voor jongens/meisjes
Dat is niks nieuws...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:03 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Daarom zeg ik toch ook gescript. Net als dat te laat komen, en de groep dan de opdracht moeten geven om pushups te doen.
Inmiddels overagedquote:
quote:
dat was toch maar één aflevering?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:18 schreef MaryMouse het volgende:
Nah, ik ben best benieuw naar de volgende aflevering van De Langste Dag, maar ik denk dat ik ga afhaken, iets wat ik niet gedaan heb met de serie 2 jaar terug, waarin jongeren ook gingen springen om de slag om Arnhem, serie waarvan ik de naam alweer vergeten ben
Was dat maar één aflevering? Ik dacht een stuk of zes. Opleiding, proefspringen, brieven schrijven en zo tot de sprong.quote:
Die nicht??quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Let op, die nicht gaat het nog ver schoppen, en die strater toch wel.
Echt wel, als je scrub afgepakt wordt en dan verzint om de tankbaan te gebruiken is dat commitment. Die knaap groeit uit tot een beest die het hele circus op sleeptouw neemt.quote:
Goffer ja, dat is nog waar ook, hij zei zoiets van desnoods gebruik ik zandquote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Echt wel, als je scrub afgepakt wordt en dan verzint om de tankbaan te gebruiken is dat commitment. Die knaap groeit uit tot een beest die het hele circus op sleeptouw neemt.
Hij verandert van nicht in gekke commando, zou wel hard zijnquote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Echt wel, als je scrub afgepakt wordt en dan verzint om de tankbaan te gebruiken is dat commitment. Die knaap groeit uit tot een beest die het hele circus op sleeptouw neemt.
Dat heb ik met de VeVa-erquote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:44 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Hij verandert van nicht in gekke commando, zou wel hard zijn
Alleen eerst zien dan geloven.
De meest onverwachte types komen altijd bovendrijven. Maar we gaan wel zien wat er gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:44 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Hij verandert van nicht in gekke commando, zou wel hard zijn
Alleen eerst zien dan geloven.
? Er zit geen VeVa'er tussen..quote:
Bij die Market Garden reenactment zat ook zo'n nicht. Was uiteindelijk de enige in de hele serie die afgehaakt is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
De meest onverwachte types komen altijd bovendrijven. Maar we gaan wel zien wat er gaat gebeuren.
Nudistquote:Op woensdag 5 maart 2014 11:08 schreef WWolfy het volgende:
Ja, 7 graden celcius is de beste temperatuur om in t-shirt rond te lopen.
Laat het maar lekker 25 graden worden, dan kan ik weer wakeboarden zonder wetsuit
Neejoh, 10 graden kun je lekker warm worden op de fiets in je t-shirtquote:Op woensdag 5 maart 2014 11:08 schreef WWolfy het volgende:
Ja, 7 graden celcius is de beste temperatuur om in t-shirt rond te lopen.
Laat het maar lekker 25 graden worden, dan kan ik weer wakeboarden zonder wetsuit
quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:58 schreef Cobra4 het volgende:
Onze MinBuZa: Wij gaan tegoeden van Oekraine in Nederland bevriezen om te voorkomen dat de voormalige president er aan kan komen....... maar dat kan pas over 4 uur gebeuren.
Kamer: Dus u maakt nu publiekelijk bekend dat dat gaat gebeuren en geeft die ex-president dus 4 uur tijd om zijn geld weg te halen?
MinBuza: eeeeuuuhm.......
quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:58 schreef Cobra4 het volgende:
Onze MinBuZa: Wij gaan tegoeden van Oekraine in Nederland bevriezen om te voorkomen dat de voormalige president er aan kan komen....... maar dat kan pas over 4 uur gebeuren.
Kamer: Dus u maakt nu publiekelijk bekend dat dat gaat gebeuren en geeft die ex-president dus 4 uur tijd om zijn geld weg te halen?
MinBuza: eeeeuuuhm.......
Groen+rupsband=tank...quote:
Ja maar, ja maar, der zit toch zo'n kanondinges op dus is het toch een tank?quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Groen+rupsband=tank...![]()
![]()
Gvd, als al die wijsneuzen in dat topic zich eens een keer echt verdiepten in defensie...
Echt he...quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:53 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar, der zit toch zo'n kanondinges op dus is het toch een tank?
¤30 euro oid tochquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:19 schreef Thaboel het volgende:
Wat betaal je een eigenlijk als militair voor je zorgverzekering? Toevallig vandaag mn verzekering opgezegd.
Komt wel weer lekker dichtbij
Klopt:quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:26 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Is dat niet afhankelijk van je salaris?
http://www.szvk.nl/filead(...)ochure_SZVK_2013.pdfquote:De premie voor de SZVK 2013 bedraagt 7,2% van het bruto salaris inclusief vakantiegeld en eindejaars-uitkering. Dit percentage wordt berekend over maximaal ¤ 2.774 per maand. Van voornoemde 7,2% wordt 2,6% in mindering gebracht op uw salaris. De werkgever betaalt de overige 4,6%.
Groen+rupsbandgroot=tank...quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Groen+rupsband=tank...![]()
![]()
Gvd, als al die wijsneuzen in dat topic zich eens een keer echt verdiepten in defensie...
Wordt alleen ingehouden van je bruto salaris... Netto is het idd een tientje of 3.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:32 schreef Awsom het volgende:
[..]
Klopt:
[..]
http://www.szvk.nl/filead(...)ochure_SZVK_2013.pdf
Dat zou dus maximaal ¤72,12 zijn per maand wat je zelf betaalt?
Wij zijn allen echt heel destructiefquote:
De bergingstank ging er doorheen...quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:45 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Wij zijn allen echt heel destructief![]()
wenden op de plek enn veuurwaartsquote:
Hulde!quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:53 schreef Pumatje het volgende:
Op Fok zijn we al een berucht zooitje.
Dat is KL waardig
Als je je digitaal zou kunnen bezatten was deze hele bende de hele dag dronken.quote:
Jij bent ook een burger, dus dan klopt onze theorie nog steeds.quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:10 schreef BredeBroeder het volgende:
Weet eerlijk gezegd ook niet wanneer iets nou een tank is of niet...
Als het zo'n kanondinges heeft is het een tankquote:Op woensdag 5 maart 2014 22:10 schreef BredeBroeder het volgende:
Weet eerlijk gezegd ook niet wanneer iets nou een tank is of niet...
hahha nee, zo nukubu ben ik nou ook weer nietquote:Op woensdag 5 maart 2014 22:13 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Als het zo'n kanondinges heeft is het een tank![]()
Voordat Puma begint te huilen.quote:
Combinatie track groot + loop = tank.quote:
Maar een PH is ook groot.quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:36 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Combinatie track groot + loop = tank.
Pcies, en hoe zou jij dat ding noemen als je op een zondagmiddag met je vader op de opendagen erop probeert te klimmen. Juist, een tank.quote:
En dan het altijd begeleverde boordje lezenquote:Op woensdag 5 maart 2014 22:41 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Pcies, en hoe zou jij dat ding noemen als je op een zondagmiddag met je vader op de opendagen erop probeert te klimmen. Juist, een tank.
Dus het is wel een tank? Ik dacht artillerie, wtf nu snap ik er geen reet meer van..quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:41 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Pcies, en hoe zou jij dat ding noemen als je op een zondagmiddag met je vader op de opendagen erop probeert te klimmen. Juist, een tank.
Hoeft ook niet, je wordt infanteristquote:Op woensdag 5 maart 2014 22:43 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dus het is wel een tank? Ik dacht artillerie, wtf nu snap ik er geen reet meer van..
Die hebben ook voertuigenn:Pquote:Op woensdag 5 maart 2014 22:43 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, je wordt infanterist
Ik bedoelde meer dat je als infanterist toch niets hoeft te snappen.quote:
quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:45 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat je als infanterist toch niets hoeft te snappen.
Je sgt trapt je wel een richting op, enige wat jij moet doen is voetje voor je voetje zetten
Wij hebben allemaal al diabetes type 3 van jou gekregen dus proostquote:
Op een betere krijgsmacht.quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:46 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Wij hebben allemaal al diabetes type 3 van jou gekregen dus proost
Jup, pantserrupsvoertuigen in geval painf. En dan maar net welke brigade. Zou ook zomaar een pantserwielvoertuig kunnen zijn (boxer, buma oid)quote:
quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:45 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat je als infanterist toch niets hoeft te snappen.
Je sgt trapt je wel een richting op, enige wat jij moet doen is voetje voor je voetje zetten
Hey homo sixpack Leffe Royale:quote:Op donderdag 6 maart 2014 12:05 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
Nou ff doorgebeld betreffende dat AT: De normale regiments/korpsbies blijft gewoon behouden. En met de afschaffing van de pet DT voor personeel lager dan opperofficieren is ook de pet AT afgeschaft, dus mag gewoon mn eigen baret bij het AT dragen. Hoef dus alleen nu de bies bij de firma Pisa te laten vervangen en even regelen dat ik de goede set strepen krijg en dan heb ik er een mooi tenue bij voor gala's ed.
quote:Tenue zal gvt met baret zijn !! Let wel: onberispelijk tenue zonder eigen toevoegingen ! Geen wapen, geen ops-vest.
Het waarschuwingsbevel volgt zsm. Uiterlijk dinsdagavond.
Gr. De Luitenant
Haha kut voor je. Wacht nog ff af wat voor ons de orders zijn. Dan sluiten we de deal.quote:Op donderdag 6 maart 2014 12:39 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hey homo sixpack Leffe Royale:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |