Ehmz, vorig jaar toch wel hoorquote:
Of juist niet. Pannenkoekquote:Zelfgebouwde simulator
Aangezien de snelle Nederlander slechts mondjesmaat in de auto plaatsneemt, hoe ziet zijn gemiddelde dag eruit? “Ik train tweemaal per dag met daarnaast meetings met verschillende partijen. Zodra het seizoen begint, ben ik alleen maar van huis. Ik ben nu een weekje thuis, volgende week ga ik naar Melbourne, dan weer een weekje thuis en dan ben ik vijf a zes weken weg. Het is dus druk zat! Verder moet ik af en toe naar het team om te kijken welke problemen er zijn, om een stoeltje te passen... Er komt veel bij kijken.” Kilometers maken in de simulator van het team hoeft Van der Garde nog niet, om een eenvoudige reden: “Ze hebben nog geen simulator maar ze zijn bezig er eentje aan te schaffen. Thuis heb ik mijn eigen simulator gemaakt. Recent hebben we de software van de nieuwe auto ingeladen en in Melbourne krijg ik het nieuwe stuur van de C33. Daarmee is mijn sim compleet, echt een dik ding!
Het grappige was dat ik, voordat het team naar Bahrein ging, een 1:36.1 reed met de nieuwe Sauber met V6-motor. De snelste tijd van Sutil in de testweken was een 1:36.4, dus hij is echt goed gebouwd!”
Dan toch wel een pro versie neem ik aan niet?quote:
Geen idee, ik weet niet of het mogelijk is in rFactor de huidige complexe motoren te simuleren.quote:Op zondag 9 maart 2014 12:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dan toch wel een pro versie neem ik aan niet?
Wel als je op 401 kijktquote:
De screenshots op die site komen uit de Reiza sims, Formula Truck en Game Stock car.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:02 schreef Ferry_76 het volgende:
Van der Garde en zijn sim: http://www.h-engineering.(...)giedo-van-der-garde/
Hier geen Ziggo, laat staan Sport1.quote:
Volgens mij ook gratis in maart bij UPC, CanalDigitaal en meer digitale tv aanbieders.quote:Op zondag 9 maart 2014 14:17 schreef Sally het volgende:
[..]
Hier geen Ziggo, laat staan Sport1.
Wel jammer dat ik het moet missen, wat is de precieze naam van de uitzending?
Verdorie, heb hier UPC, maar dan alsnog gemist vandaag natuurlijk.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij ook gratis in maart bij UPC, CanalDigitaal en meer digitale tv aanbieders.
Ja.quote:
Je bedoelt de naam van het programma?quote:Op zondag 9 maart 2014 22:21 schreef Sally het volgende:
[..]
Verdorie, heb hier UPC, maar dan alsnog gemist vandaag natuurlijk.
Er was nog een vraag, die blijft staan. Jij mss sas, of anderen?
Dat zie ik echt niet gebeuren; genoeg teams die een hele race hebben gesimuleerd.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:06 schreef Karstman het volgende:
Van Twitter:
Magneti Marelli chief says that EVERY car might retire in Melbourne. Not what an F1 boss wants to hear from the supplier of his electronics.
Ik ook niet. Mercedes teams zie ik wel over de finisch komen. Renault teams met grote kans niet.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zie ik echt niet gebeuren; genoeg teams die een hele race hebben gesimuleerd.
Ferrari ook wel hoor, ben benieuwd hoe vaak die Renaults gelapt gaan wordenquote:Op maandag 10 maart 2014 11:23 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ik ook niet. Mercedes teams zie ik wel over de finisch komen. Renault teams met grote kans niet.
Red Bull zal na de Mercedes teams en Ferrari staan. Wie weet worden ze wel niet gelapt.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ferrari ook wel hoor, ben benieuwd hoe vaak die Renaults gelapt gaan worden
Iig rijden ze dan nogquote:Op maandag 10 maart 2014 11:27 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Red Bull zal na de Mercedes teams en Ferrari staan. Wie weet worden ze wel niet gelapt.
Maar je weet niet of dat ook op race snelheid was...quote:Op maandag 10 maart 2014 11:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zie ik echt niet gebeuren; genoeg teams die een hele race hebben gesimuleerd.
Het volledige bericht.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:06 schreef Karstman het volgende:
Van Twitter:
Magneti Marelli chief says that EVERY car might retire in Melbourne. Not what an F1 boss wants to hear from the supplier of his electronics.
quote:Mar.10 (GMM) It is possible every single car will fail to finish Sunday's season-opening Australian Grand Prix.
That is the claim of Roberto Dalla, the head of F1 electronics supplier Magneti Marelli.
He told Italy's La Gazzetta dello Sport that the electronics of the cars have become so much more complicated in 2014, without a corresponding increase in the amount of pre-season testing.
"Last year," said Dalla, "there was a single unit made by McLaren that was the brain of every aspect.
"But now it only has control of a portion, and the underlying challenge is to be able to operate like an orchestra the engine, the turbo, the recovery systems.
"To find the right solutions will take another two to three months," he claimed.
"Doing it during three winter sessions with only 12 days in total was a real mission impossible.
"In Melbourne, it could happen that all the cars do not see the finish line, because every team experienced serious problems in testing," Dalla added.
Die laatste 2 zijn niet kunstmatig al zouden het bij de banden meer op tactiek aan moeten laten komenquote:Op maandag 10 maart 2014 12:10 schreef zoem het volgende:
Blijkt maar weer eens hoe dom die testrestricties zijn. Ach, valt er in ieder geval wat te zien tijdens de eerste GP. Na kunstmatig spanning creëren met DRS en de Pirelli-banden, is er nu ook plotselinge uitval
Nee maar wel voor iedereen gelijkquote:Op maandag 10 maart 2014 12:49 schreef zoem het volgende:
Die banden zijn van nature zo slecht wou je zeggen?
Dit dus.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zie ik echt niet gebeuren; genoeg teams die een hele race hebben gesimuleerd.
Niet elk renault team heeft zijn onderdelen zo strak op elkaar zitten als Red Bull. Ik denk dat RB de grootste issues wel te boven is. Wellicht dat Lotus nog wat meer problemen heeft.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:23 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ik ook niet. Mercedes teams zie ik wel over de finisch komen. Renault teams met grote kans niet.
Niet mee eens. Of je blij met met de regels daar kun je over discussieren, maar het testseizoen is niet veel anders dan anders en de regels waren ver van te voren bekend. Dat bepaalde teams/bedrijven hun zaakjes nie top orde hebben betekent niet dat de testregels verkeerd zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:10 schreef zoem het volgende:
Blijkt maar weer eens hoe dom die testrestricties zijn. Ach, valt er in ieder geval wat te zien tijdens de eerste GP. Na kunstmatig spanning creëren met DRS en de Pirelli-banden, is er nu ook plotselinge uitval
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje sensatiezoekerij om niks, om zelf ook maar even in de media te komenquote:Op maandag 10 maart 2014 12:38 schreef Nattekat het volgende:
Dit is juist leuke kunstmatige spanning
Klopt, maar het is wel een middel om kunstmatig spanning te creëren. Zonder de bandenregels zouden er minder pitstops zijn.quote:
In het perspectief van de grote hoeveelheid veranderingen is het raar dat er niet meer ruimte is om de wagen op de baan te mogen testen. Dat is de enige manier om het totaalpakket te testen om zo te zien of alles goed op elkaar is afgestemd. De resultaten verkregen op papier of op de testbank zijn geen garantie voor een goed werkende wagen.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:55 schreef twiFight het volgende:
Niet mee eens. Of je blij met met de regels daar kun je over discussieren, maar het testseizoen is niet veel anders dan anders en de regels waren ver van te voren bekend. Dat bepaalde teams/bedrijven hun zaakjes nie top orde hebben betekent niet dat de testregels verkeerd zijn.
Zoals ik al zei, hoeveel tijd er zou zijn om te testen was van te voren bekend. En de regels zijn voor iedereen gelijk. Een aantal fabrikanten hadden hun zaakjes wel op orde, zo ook een aantal teams. De een door eerder te beginnen aan de wagen van dit jaar (McLaren bv.), de ander door gewoon een minder gewaagd ontwerp te kiezen (Caterham bv.). Hoe dan ook heeft ongeveer de helft van het veld zijn zaakjes prima op orde en van de andere helft waarschijnlijk (bijna) iedereen ook wel na een race of twee. Het kan dus prima. De teams die langer problemen blijven hebben hebben of verkeerd gegokt, of gewoon minder kunde in huis. En dat is prima, maar dan haal je de eerste paar races misschien wat minder punten.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:00 schreef zoem het volgende:
[..]
In het perspectief van de grote hoeveelheid veranderingen is het raar dat er niet meer ruimte is om de wagen op de baan te mogen testen. Dat is de enige manier om het totaalpakket te testen om zo te zien of alles goed op elkaar is afgestemd. De resultaten verkregen op papier of op de testbank zijn geen garantie voor een goed werkende wagen.
Daarom vind ik die regel dat je 2 compounds moet gebruiken niet goed, ze zouden gewoon alle 4 compounds altijd beschikbaar moeten stellen met de restrictie dat je maximaal 3 keer mag wisselen per race, dan komt het veel meer op tactiek aanquote:Op maandag 10 maart 2014 13:00 schreef zoem het volgende:
[..]
Klopt, maar het is wel een middel om kunstmatig spanning te creëren. Zonder de bandenregels zouden er minder pitstops zijn.
[..]
In het perspectief van de grote hoeveelheid veranderingen is het raar dat er niet meer ruimte is om de wagen op de baan te mogen testen. Dat is de enige manier om het totaalpakket te testen om zo te zien of alles goed op elkaar is afgestemd. De resultaten verkregen op papier of op de testbank zijn geen garantie voor een goed werkende wagen.
Het gaat ook niet om het voortraject want daarin ben ik het compleet me je eens, maar om de daadwerkelijke baantest. Die is relatief kort vergeleken met de lading veranderingen dit seizoen. Multidisciplinaire systemen in de praktijk testen kun je niet uitvlakken. Om het seizoen daarop te laten beslissen is zonde, want het leukste is om hevige strijd tijdens de race te zien.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:18 schreef twiFight het volgende:
Zoals ik al zei, hoeveel tijd er zou zijn om te testen was van te voren bekend. En de regels zijn voor iedereen gelijk.
Voor de FOK! Formule 1-manager bedoel je?quote:
Ik denk het ook. Al zal er best wel een verschil qua snelheid zijn tussen de Mercedes en de RedBull.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:53 schreef alwaysonhold het volgende:
Horner overdrijft lijkt me:
http://m.gpupdate.net/nl/(...)den-verschil-winnen/
Red Bull zal echt niet in de huidige vorm vooraan verschijnen. Alleen 2 ronde voorsprong lijkt me onwaarschijnlijk. Zou wel leuk zijn als Vettel 1 keer gelapt zou worden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:18 schreef Meike26 het volgende:
En dan doodleuk met 2 auto's vooran de grid starten zeker ?
Ik beticht RedBull er ook van steeds maar weer van die loze quasi 'we hebben het moeilijk' berichten de wereld in te helpen. Soort van underdog positie in willen nemen als titelkandidaat. Geloof er geen snars van. Ik weet het, iemand zei dit al eerder in dit of vorige deel, maar was wat te laat om daar nog op te reageren. Ik was het er hoe dan ook helemaal mee eens dat RB steeds weer pers berichtjes de wereld in stuurde om hun prestaties beter te doen laten lijken.
Als die het al volhoudt....quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
klopt. Aerodynamisch gezien is de Red Bull nog steeds de beste, maar de Renault-motor komt nog iets tekort
Ja schijnen toch weer een hoge (de hoogste) bochtensnelheid te hebbenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
klopt. Aerodynamisch gezien is de Red Bull nog steeds de beste, maar de Renault-motor komt nog iets tekort
Caterham volgens mijquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Als die het al volhoudt....
Is er tijdens de test eigenlijk een renault team geweest die een racesim heeft gedaan?
Ik geloof dat McLaren dat riep ja. Op de rechte stukken blazen de Mercedessen er momenteel nog wel omheenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja schijnen toch weer een hoge (de hoogste) bochtensnelheid te hebben
Button heeft gezegd dat hij ingehaald werd en de RBR door de bocht zag gaan, en onder de indruk was. Maar er is niet bijgezegd of hij werd ingehaald op volle snelheid of dat hij de RBR er langs liet of e.d.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Caterham volgens mij
[..]
Ik geloof dat McLaren dat riep ja. Op de rechte stukken blazen de Mercedessen er momenteel nog wel omheen
Valt ook weer weinig over te zeggen als je bv. het brandstofverbruik weer niet weet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
klopt. Aerodynamisch gezien is de Red Bull nog steeds de beste, maar de Renault-motor komt nog iets tekort
McLaren wordt in de paddock ingeschat als het slechtste Mercedesteam (subjectief). Hun innovatieve achterwielophanging geeft alleen voordeel op circuits die veel downforce eisen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Button heeft gezegd dat hij ingehaald werd en de RBR door de bocht zag gaan, en onder de indruk was. Maar er is niet bijgezegd of hij werd ingehaald op volle snelheid of dat hij de RBR er langs liet of e.d.
Die kans is natuurlijk zeer groot aanwezigquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:48 schreef Peterselieman het volgende:
ik denk sowieso dat Button die Red Bull er langs liet om het bochtengedrag van dat ding te kunnen observeren
Ik geloof dat Williams al heeft gezegd makkelijk een raceafstand te kunnen voltooien met de brandstofhoeveelheid.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:03 schreef twiFight het volgende:
[..]
Valt ook weer weinig over te zeggen als je bv. het brandstofverbruik weer niet weet.
Mwah, tijdens de eerste test waren ze het snelste Mercedes team. Ik denk dat McLaren tijdens de Bahrein tests vooral op betrouwbaarheid getest heeft.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:14 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
McLaren wordt in de paddock ingeschat als het slechtste Mercedesteam (subjectief). Hun innovatieve achterwielophanging geeft alleen voordeel op circuits die veel downforce eisen.
Waardoor ze de druk iets van de ketel afhalen en plotseling toch in Melbourne met een officiële aankondiging komen. Verrassingseffect neemt toe en betere reclame voor de hoofdsponsor. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat ForceIndia ook al een sony sponsoring leek te hebben met iets van ps4 ofzo ?quote:
Ja, alhoewel dat non-actief nog een grijsgebied is. Hij zal in ieder geval geen teambaas meer zijn. Nu is de vraag of ze hem een andere functie geven ergens in de organisatie, of dat hij geheel vertrekt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:07 schreef Fer het volgende:
Begrijp ik ook goed Withmarsh momenteel non-actief is. Ron Dennis de baas in de fabriek en Eric Boullier aan de pitmuur de scepter zal zwaaien?
Zie hierboven voor een update.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:34 schreef Meike26 het volgende:
Volgens mij komt hij dan echt niet uit zijn woorden. Enige wat hij doet bij commentaar geven is bevestigen of ontkennen van wat Martin zei, of hij verteld wéér één van zijn akendotes. Maar een race verslaan deed hij eigenlijk maar weinig
Hopen dan dat Olav lijntjes gaat leggen met GvdG in de pitstraat.. Kan ook leuk wordenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:44 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zie hierboven voor een update.
Overigens heb je wel gelijk. Daarom is de 'gouden combinatie' ook een ex-coureur plus een solide commentator. Technische details van een ex-coureur vind ik onmisbaar, maar een race lang kunnen becommentarieren is ook een vak apart.
Hij deed het al een jaar samen met Ben nogwat toch.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:34 schreef Meike26 het volgende:
Ik vraag mij echt af hoe David het in zijn eentje gaat doen ?
Volgens mij komt hij dan echt niet uit zijn woorden. Enige wat hij doet bij commentaar geven is bevestigen of ontkennen van wat Martin zei, of hij verteld wéér één van zijn akendotes. Maar een race verslaan deed hij eigenlijk maar weinig.
Edwards....quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:55 schreef Beach het volgende:
[..]
Hij deed het al een jaar samen met Ben nogwat toch.
Moet Giedo dan geen doping tests ondergaan als officiële 3de rijder?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:54 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hopen dan dat Olav lijntjes gaat leggen met GvdG in de pitstraat.. Kan ook leuk worden
Mobil1 (Zoals te zien op het hesje van die kerel) is ook McLaren sponsor, en dat ding aan het plafond komt toch wel overeen met deze: http://cdn-2.motorsport.c(...)900/1528952/s1_1.jpgquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:01 schreef LWD-Godius het volgende:
Die side pod-kappen blijken toch niet echt overeen te komen met de vorm van de side pods die McLaren in Jerez en Bahrein gebruikte, lees ik nu op diverse fora. Misschien heeft dit dan toch niets met F1 te maken, gewoon van een andere klasse. Vergissing van AMuS,
Waarom kunnen ze het niet altijd voor 5 euro in de maand doen...?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:38 schreef Breaker.Faker het volgende:
Alleen snap ik Sport1 niet zo de maand maart is voor de meeste mensen gratis dat is mooi meegenomen. Na de maand maart kan je voor de eerste 3 maanden sport1 nemen voor 5 euro per maand daarna 15 per maand. Waarom kunnen ze het abonnement niet voor altijd ¤5 per maand maken??
Natuurlijk snap ik wel dat Sport1 dit doet om zo de klanten terug te halen. Maar het blijf toch een raar bedrijf omdat ze vorige jaar ons niet hebben beantwoord op vragen via de mail en Facebook. En nog steeds reageren ze niet op vragen van hun klanten dat kan je goed merken als de klachten leest op hun Facebook pagina.
Oplossing. Deze site http://www.wiziwig.tv/?part=sportsquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:38 schreef Breaker.Faker het volgende:
Zal wel mooi een regen race op de 1ste race van het seizoen. Ook zonder regen gaat het een leuke race worden ik denk dat Renault veel problemen gaat krijgen en ik verwacht zeker geen RB op het podium. Zaterdag en zondag ga ik zeker kijken ook omdat Olav Mol weer erbij zit. Ben benieuwd wat hij te vertellen heeft ik weet nu al zeker dat het veel malen beter is toen hij het nog deed in de studio en beter is dan vorige jaar toen Ronald van Dam het nog deed ik was er met 1 race al klaar mee.
Alleen snap ik Sport1 niet zo de maand maart is voor de meeste mensen gratis dat is mooi meegenomen. Na de maand maart kan je voor de eerste 3 maanden sport1 nemen voor 5 euro per maand daarna 15 per maand. Waarom kunnen ze het abonnement niet voor altijd ¤5 per maand maken??
Natuurlijk snap ik wel dat Sport1 dit doet om zo de klanten terug te halen. Maar het blijf toch een raar bedrijf omdat ze vorige jaar ons niet hebben beantwoord op vragen via de mail en Facebook. En nog steeds reageren ze niet op vragen van hun klanten dat kan je goed merken als de klachten leest op hun Facebook pagina.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:17 schreef DenS het volgende:
Als je Sport1 bij Ziggo hebt kun je ook met jouw Ziggo account inloggen bij Sport1 Go
Wat kan ik daarmee?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:17 schreef DenS het volgende:
Dit jaar is er geen aparte F1 account nog bij Sport1 Go! F1 zal te zien zijn onder alle Sport1 Go gebruikers: http://info.sport1.nl/?page=Onze+Sporten&cat=Formule+1
Als je Sport1 bij Ziggo hebt kun je ook met jouw Ziggo account inloggen bij Sport1 Go
Toegang tot 6 extra livestrams betreft F1. Een race, pit, onboard, hoogtepunten, livetiming en livetracker kanaal. Vorig jaar moest je er een apart abonnement op nemen, nu zit het dus bij Sport1 Go in.quote:
kloptquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:06 schreef Beach het volgende:
Ik denk niet dat dat hier besproken mag worden.
Werd vorig jaar tijdens de races wel gedaan meen ik me te herinneren.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:06 schreef Beach het volgende:
Ik denk niet dat dat hier besproken mag worden.
Dat kon nog wel eens flink helpen voor de Renault teams.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:03 schreef Pagan het volgende:
Ter verhoging van de feestvreugde krijgen we zo te zien een warme, droge quali en een koele race met kans op regen.
http://www.bbc.com/weather/2158177
Serieus niet? Wat een aanfluiting weer. Wie maakt dat beleid hier eigenlijk? Danny? Of de mods?quote:
Dat ziet er wel beter uit. Misschien dan maar sport1 go abonnement nemen voor het hele jaar. 10 euro per maand voor al die kanalen vind ik best wel een goede deal. Nu nog chromecast ondersteuning en ik ben helemaal blij.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:17 schreef DenS het volgende:
Dit jaar is er geen aparte F1 account nog bij Sport1 Go! F1 zal te zien zijn onder alle Sport1 Go gebruikers: http://info.sport1.nl/?page=Onze+Sporten&cat=Formule+1
Als je Sport1 bij Ziggo hebt kun je ook met jouw Ziggo account inloggen bij Sport1 Go
Jawel hoor. Voor zover ik weer is die regel er alleen voor voetbalstreams.quote:
Neem eerst wel 3 maanden Film1 en Sport1 voor 7,50 p/m. Wel leuke aanbieding voor Film1, Sport1 en Sport1 Goquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:40 schreef Waffle het volgende:
[..]
Dat ziet er wel beter uit. Misschien dan maar sport1 go abonnement nemen voor het hele jaar. 10 euro per maand voor al die kanalen vind ik best wel een goede deal. Nu nog chromecast ondersteuning en ik ben helemaal blij.
Dit. We hebben het hier altijd over streams. Geen haan die er ooit naar gekraaid heeft.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Jawel hoor. Voor zover ik weer is die regel er alleen voor voetbalstreams.
VBL / belangrijk bericht mbt livestreams!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |